12 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

12 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

* ai 67 — Gülle birdenbire bulutlara lar ıslandı, Los yeniden manivelâlara sarıldı, 70 — Gene pencereden bir kafes içinde bir çok fa- re sarkıttı. Ve bekledi. girdi. Ve cam- PARDAYANIN ÖLÜMÜ —— —— sabretmektir. Bir gün daha sabretmek! Mzım. Eğer onu şimdi öldürsem, belki ahmak Alis bir sey yapar, Adam sen- do, ber ikisi de avucumun içinde. Şim- dilik işi bozmıyalım, diye söylenerek; odaya giren Konta: — Bonjur azizim. Benimle görüş- mek istediğinizi söylediler, görüyor- sunuz ya, sizi hemen kabul etmek için! hükümet işlerini geri ( bırakıyorum, dedi. Kraliçe önünde bulunan mektup - lars bir yana itti, Sararan, heyecanlı bulunan Kont annesinin ettiği işaret üzerine yaklaş- tr. — Söyleyiniz bakalım, İsteğiniz nedir? Acaba yarm akşamki tören (mberasim) için her şey (hazır mı? Yavrum, hiç bir şeyden korkmayınız. Saadetinize en çok özenen benim. Mariyyak dizlerini büktü, Titrek bir sesle: — Bana o kadar iltifat ediyorsu-! nuz ki haşmetpenah, bunu inkâr etmek en büyük nankörlük olur. Hayır ma-| dam. Bu sefer kendim için bir şey is- temiyeceğim. Size bir af için geldim. Kraliçe hayretle: — Bir af için mi? dedi. — Evet, dostlarımdan birini tev- ML #iler. Madam, bir dost, bir kar- ds Yedakâr, kahraman, sevimli bir| jantiyom... İ — Yeter Kont. Size karşı besledi-| #lm sevgiyi bu (dostunuza karşı da! göstermek için bu kadar söylemeniz kâfidir sözlerini söyledi — Heyhat haşmetpenah, bu adam iki kere sizin nefretinizi (o kazanmak ““Yelâketine uğramıştır. Birinci keresin- a“ | dim. sinde ise Lavr sarayında şevkelmaap kralın odasmda... Katerin ağır bir sesle: — Kont, beni gücendiren o kadar çok kimse var ki.. Fakat ben hepsini unuttum. Onun İçin bu jantiyomu ba- na hatırlatmanızı istiyeceğim, de- di, Mariyyak kraliçeye keskin bir ba- kış fırlatarak; — Bu adam, Şövalye dö Pardayan dır, cevabımı verdi. Kraliçe bu Ana kadar kafasında bir şey arıyormuş gibi görünerek bir- denbire elini alnma vurdu: — Ah, evet. maiyetime girmek İ- çin başvurduğunu şimdi hatırladığım bu delikanlıyı çoktan (unutmuştum. Onu tevkif mi ettiler dediniz? — Evet madam, Kendisini serbest bırakmalarını sizden rica etmeğe gel- övalyenin sizin ve kralın aley- hinde hiç bir teşebbüste bulunmadığı- na ben kefilim. Eğer bu isteğim kâfi gelmezse, Navar kralı da kendisi için herhalde size (başvuracaktır. Fakat umarım ki... Hakkımız var aziz kontum, Sizin sözünüz bence Navar kralmınkinden daha mühimdir. Gayet açık bir ifade ile söylenen bu sözler, Mariyyakın Üzerinde çok iyi bir tesir yapmıştı. Kraliçe tokmağiyle zile vurarak: — Nansey! diye bağırdı, Muhafız kumandanı derhal odaya girdi. Kraliçe sordu: — Nansey, şövalye dö Pardayan isminde bir jantiyomun tevkif edildi. 68 -—— Bunun neticesinde güllenin sürati azaldı, Va toprağa öylece çarptı. 71 — Fareler ölmeyince dışardaki havanın tenef- füs edilebileceği kanaatine vardılar, 69 — Los pencereden bir kâğıt tutuşturdu. Kâ“ ğıt yanmakta devam edince Los Merihte hava var dedi. 72 — Los ile İvanoviç sevinçle biribirlerine sa rıldılar. ölmiyeceklerdi. PARDAYANIN OLUMU 131 — Evet madam. Bu vaktile bir ke- re dâha tevkif edilip Bastil zindanım- dan kaçan delikanlıdır. Katerin kaşlarını çatarak: — Tevkif emrini o veren kimdir) diye sordu. — Kral, Öyle sanıyorum ki bu jan tiyom âsilikle itham (ediliyor. Her- halde iki kere kralm askerlerine silâh Ja karşı koyduğu muhakkaktır, Mariyyak: — Haşmetpenah, bunun niçin ya- pıldığını size şimdi anlatacağım. diye bağırdı Kraliçe: — Susunuz.. Pekâlâ Nansey! dedi. Nansey odadan çıktı, O vakit kraliçe söze başladı.: — Yavrum, Şimdi size, ancak oğ- lum Şarl ve Hanriye karşı gösterebi- leceğim iyi duyguların bir eşini bes- lediğimi ispat edeceğim. Ben - gelene kadar burada bekleyiniz. Mariyyak hürmetle eğildi. Zaval- Mı titriyordu. Düşüncesi altüst olmuş- tu. Kraliçenin kendisine karşı bir er- lât sevgisi beslediğine artık inanıyor. du. Annesinden şüphe ettiği için şim-) di pişman oluyordu. isine böyle tatlı tatlr bakan yliyen câni ve yalaner olabi. dir miydi. Büyük, sözü geçer ve mağ- Tur iken kendisi gibi âdi bir jantiyo-| mun isteğini reddetmiyerek bir asiyi! kurtarmağa çalışan hir kraliçenin #v- Te bir alçaklık yapmasma imkân var| mıydr.? İ Kraliçe kendisini yalnız bırakmış» | tı. Ve şüphesiz hükümet işlerine dair olan eliyle yazdığı mektaplar da önün de duruyordu. dn Balik aiklmnenlin skini vü mek, onlara bakmaktansa gözlerinin kör olmasını tercih ederdi, Katerin, yarım saat kadar gecikti, Bu sırada ise Kont dö Mariyyakın ha- reketlerini gözönünden uzak tutma- mıştı. Kontun düşüncesinde karanlık o larak yalnız bir nokta vardı. Moröver şövalyenin kraliçenin em- rile tevkif edildiğini söylemişti. Halbuki Katerin oPardayanm is- mini bile unutmuş görünüyordu. Nansey de emrin kral tarafından verildiğini tasdik etmişti Mariyyak bunları düşünürken kraliçe odaya sevinçle girdi, — Muvaffak olduk yavrum. Mariyyak heyecanla o kısılan bir sesle: — Ah madam. Benden hayatımı ne zaman İstiyeceksiniz! o demek ki artık dostum serbest (kalacak. söz- lerini söyledi. — Kraldan vait aldım. Şunuda söyliyeyim ki bu vadi almak için çok uğraştım, Öyle görünüyor ki dostu. nuz, Marşal dö Monmoransi ile birlik olarak kral aleyhine entrika çeyirme- ğe kalkışmış! — O mu? Ah madam, mademki sırası geldi. Şimdi izin veriniz de ben size hepsini anlatayım.. Marşal.. — Susunuz Kont!... Bunlar bana ait olmıyan şeylerdir. Bununla bera. ber, eğer mösyö dö Pardayanm Mar. şal hakkımda bana söylenecek sözleri varsa gelip kendisi söyliyebilir. Mariyyak, bu kadınm kalbinde insanlık duygusu olsaydı onu hemen harekete getirebilecek, onu derhal yü-