1 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

1 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

— Ondun kolay me var? 'Mevkufları — isticvab ettikten Bonra iidinnameyi okur ve hep- sinin idamımı taleb ederiz. Bu atleb hiç şüphesiz ki bilhassa İatlyan âlimini son derece kor. kutacaktır. İddianame okunduktan son. 8 müdafaalarmı hazırlamak kendilerine 24 saat müh. Tet verdiğimizi de ayrıca bildi. Tiriz.. Bu müddet zarfında İtal âlimini ayrıca görerek bize Yardım ettiği ve arkadaşlarını da buna kandırabildiği takdir. de kendisini hemen memleketi. Me göndereceğimizi söyler. bir. âz evvel. hazırladığımız. plânı harfiyen ta'bik ederiz... Akbar Firozun etrafındaki. ler gefin sözlerini tasvib ettik. lerinden bir saat sonra mahke. menin kurulmasına ve derhal İşe başlamasmna karar verildi, DAĞ BAŞINDA MUHAKEME, Filhakika bir saat sonra fev. 'kalâde mahkeme kurulmuştu. Mevkuflarm bulundukları ha. pishanenin dışmdaki uçurumun. Kenarında üç sandalye dizilmiş. #. Ortada yeşil sarıklı bir Hind. M, iki tarafında da daha genç İki Hindli «hzi mevki etmiş bu. İunuyorlardı. Bunların solun. dn da müddelumumi vazifesini görecek olan siyah sakallı, çiz. meli, müsellâh bir Hindli otur. muş bulunuyordu. Hâkimlerle müddelumuminin Karşısmda mazmunlar için yer. der hazırlanmıştı. Onların gerisinde ve hâkim. lerle müddelumuminin arkasın. da da iki sıra müsellâh asker heykel gibi durmuş bekliyor. lari, Bu hazırlıklar ikmal edildik. ten sonra, yeşil sarıklı rels muhafız kitantı kumandanı gağirarak gu emiri verdi — Mevkufları getirin! Muhafaza krt'atı kumsadanı bir selim vererek geri dündü ve ieabeden emirleri vardi, On dakika sonra başta Gene yal Campbel olduğu halde mev- kutlar elleri bağlı olarak mah. Kemenin huzuruna çıkarıldılar, Olup bitenden haberleri ol. miyan mevkuflar büyük bir he. yocan içerisinde bulunuyorlardı. Hüktimleri ve onların etrafımda. ki müsellâh #ekerleri görünce Miüyük bir tehlike karşısında HABER — ÇOCUK HAFTASI SRARENGiZ TAYYARE am — madığı için General, Akbar Fi. rozun yeni kir komedya hâzır. ladığından emin bulunuyordu. Kurnaz Hindlinin bu sefer yeni bir tuzak kurduğunu anlamıştı. Fakat otrafırda söker dolu ol. duğu için düşündüklerini arka. daşlarina söyliyemiyordu. Bun. dan çok üzülüyordu. Bereket versin intizar mild. deti uzun sürmedi. Riyaset ma kammda oturan yeşil sarıklı Hindli celsenin açıldığını ilân ederek müddelumumiyi idle. pamesini okamaya davet etti, Müddelumumilik makamını işgal eden uzun boylu simsiyah gözlü zayıf adam ayağa kalktı, elinde tuttuğu kâğıdları sıraya Koydu ve etrafa bir nazar âtfet. tikten Sönra ittihamnamesini okumaya başladı. 30 bllyük sayıfadan mürek. kep olan bu ittihamnzme vve. Mâ mevkufların hüviyeti halkin. da uzun atfsilât veriyor ve bil. hassa İngiliz generalinden bah. sederek onun Asya milletlerini ezmek istiyea gizli bir teşkiltm reisi olduğunu diğer mevkuf. ların da kendisine yardım et. tiklerini kaydederek, mevkufla.. rı milyonlarca Asyalıların ha. yatma karşı sulkast tertip et. mekle ittiham ve hepsinin idam cezasına çarptırılmazmı. isti. yordu. İngiliz generalinden başka diğer mevkuflar bu hadiseden hiç bir şey anlamamışlardı. Ev. velen generali tanımadıkları halde onunla teşriki mesai et. tiklerine dair müddelumuminin söylediği sözler | hayretlerini yeucip olmuştu. Bununla bera. ber, vaziyeti kavramadıkları için prolestoğa bulunmaya bile cesaret edemiyorlardı. Bu umumi şaşkınlık. arasında reis, mevkuflara hitaben şuna. rı söyledir “— İttihammameyi dinledi. niz. Kendinizi müdafaa için si. 72 24 sant mühlet veriyorum. Bu mühletin hitammda mahke. me kararmı verecektir. General Câmpbel derhal a. yağa kalktı ve yüksek sesle ba. Bardız — Oynadığınız komedyalar artık yetişir. Başta şefiniz Ak. bar Firoz olduğu halde sizin gibi haydutlar bizi mühakeme etmeğe hak ve salâliyetleri dünyanın hürmetini kazasmış Bamuslu insanlar oldukları için. bütün tekliflerinizi reddedecek. lerdir. Biraz evvel okunan ittiham. name baştan başa saçmalarla doludur. Beni ve arkadaşları. mı Asya miketlerini ezmek üze re kurulan gizli bir teşkilâtla alâkadar sddediyorsunuz. Bu. Dun aslı olmadığını herkesten evvel siz b'lirsiniz. Bir defa burada bulusan arkadaşla: ev. velce beni tanımıyorlar, nattâ ismimi bile işitmernişlerdi. Ken. dimi müdafaa etmeği zül mddet. tiğim için şahsımdan bahset. miyeceğim, fakat maznun san. dalyasında o'urttuğunuz. diğer arkadaşlarını müdafan etmek benim için vicdani bir vazifedir. Söyliyeceğim sözlerir bir fay. da temin etmiyeceğini de bil - mekle beraber | sirf bu insant Yazifeyi yerine getirmek için bir kaç kelirce söylemeği istiyo. rum, Akbar Firozla senelerdenberi mücadeledeyim. Kendisine kö. rü körüne hizmet ettiğiniz bu adam binlerce, yüz binlerce urkdaşlarınız: öldürmüştür. Ben bu cinayetlerin bir kısıma şa- hit olduğum İçin kendisini yeni cinayetler yapmıyacak bir hale getirdim. Hattâ, itiraf ederim ki bu haydurlum idam edilmesi ni bile istedim, Fakat hüküme. tim buna müsaade etmedi. Gis nayetlerinin devamma mani ol. duğumu görünce Akbar Firoz bana karşı büyük bir kin bes. ledi ve intikam almaya Karar verdi: Nihayet aradan uzun se. neler geçtikten sonra beni pen. çesine düşürmeğe muvaffak ol. du. Hakikati olduğu gibi zabul etmeğe Rlışmış bir asker oldu. ğum için bu haydudun beni öl. düreceğinden emin buluruyo. rum. Kendimi müdafaa edecek vaziyette olmadığım için soğuk kanlılıkla ölümü karşılamağa hazırım. Arkadaşlırıma gelince bun. lardan hiç birini evvelce tanı mıyordum ve kendilerile her hangi bir temasım yoktu. Şefi niz benden intikam almakts taklı olduğunu iddin edebilir, fakat arkadaşlarımı cuniyane maksatlarına alet edemez. Biraz evvelde söylediğim gibi haydut şefiniz profesyonel bir katil olduğu için bundan sonra dü yeni cinayetler yapa. calitir, Ancak geniş mikyasta lüm tehdidi kargısmda onları kendi gizli maksadlarma alet edebilmek için şimdi de muha- keme sahnesini kurmuştur İpgiliz generali konuşurken rels makamında oturan. yeşil Barıklı adam biiyük bir heyecan Beşiriyordu. Generalin doğru sözleri onu haryete düşürmüş tü, Diğer tarafatn Akbar Firoz hakkında generalin verdiği iza- bat da ayrıca derin bir tesir yapmıştı. Çok vicdanlı ve namusla bir dam olan yesil sarıklı ihtiyar Büküm, maznunların hiç bir ka. bahati olmadıklarına kanaat ge. tirmişti. Bühassa çahamı mü. dafaa etmek istemiyen İngiliz generalin hattı hareketini çok beyenmişti. Müthiş bir vicdanı Azabı içinde bulunan reis, gene. ralin sözünü keserek dedi ki; ' — General, hiğdetinizi ted. kin ediniz. Size 24 saat müh let verdiğimizi bir az evvel söye lemiştim. Müdafnanızı 24 sx." at sonra yaçarsmız. Şunu da söyliyeyim ki muhskememiz hiç bir tesire tabi olmadan sizl dinliyecek ve elini vledanma koyarak karırını verecektir, Rels birdenbire ayağa kalktı ve sözlerini şu manidar kelime. İlerle bitirdi — Sizi temin ederim ki, ve. receğimiz karar münbasıran &. dalete ve viciarmızm sesine İL. tinat edecektir!. General Campbel reisin bu #özlerinin manasını anladı. ve alelacele söytediği sözlerin reis üzerinde müsbet tesir bırektr. ğını derhal takdir. ettiğinden, bu müsait vaziyetten istifadeye karar verdi. Reis mahkemenin 24 saat te. hir edildiğini beyan ederek cel, seye nihayet verdiğinden, mev. kuflar aynı merasimle ve gene müsellâh muhafızların nezareti altında olarak hapishünelerine nakledildiler. — (Devamı var) EİN ii cp) Ik.nci Çin sedi hiemieketirin dört yazına 04 var çeken yöğüne memleket Çin değildir. Romalılar, İskoçyalıta” ın alemlarına mâni olmak üzere HABER ÇOCUK HAFTASI Eye” ARKANI DAN GELİYOR. HAYDİ KAÇIN Boncuk İçi sw dolu vazoyu sigaraların içine döküp de bütün sigaraları ıslattıktan sonra gürültüyü duyan Cici bayanın hid- detli babası gelmeğe başladı. Hepsi korkudan tir tir titriyorlardr. Baktılar olacak gibi değil. Pamuk? — Haydi, yavaş yavaş buradan sivışalım! En iyisi budur. dedi. Öbürleri de hemen peşinden yürümeğe başladılar, Fakat pek az ilerlemişlerdi ki arkalarından şiddetli sesler gelmeğe başladı. Hepsi tabanlarını yağlayıp kaçmağa başladılar, Sarman : — Eyvah! Arkamızdan geliyor, Çabuk kaçın diye haykırdı. Boncuk da — Amanf ne yapacağız? Bir eline geçersek feltket diye dü- günüyordu. MER MALDE MÜ. Dara a EOSR. Br -aNcak O» Ne ise uzun etmiyelim, hepsi birden nefes nefese Cici bayanın kucağında yer aldılar. Fakat âz sonra Cici bayanın babası hiddetli Bay da odaya gelmişti, Kediler : — Aman yarabbi ne kadar hiddetlenmiş? — Korkudan tir tir titriyorum — Benden de al o kadar. Diye söyleniyorlardı. Bu sırada hiddetli bay kedileri toplıyan Oo cemiyete telefon ederek gelip kedileri almalarını söyledi. Kediler bu telefonun kendi aleyhlerinde cereyan ettiğini anladılar. Ve Cici bayanın kucağından fırlayıp alabildiklerine koşmağa başladılar, Boncuk kaçarlarken arkadaşlarma 5 — Bizi her halde hayvanlar: toplayıp öldüren © müesseseye verecek, Biz de hapı yutacağır, diyordu. Canbaz ve Fok balığı >» & # Bea L/ N 0