11 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

11 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Berlin Greko - Berlin, (Sureti mahsusada gönder»! diğimiz arkadaşımızdan) — Olimpiyat şampiyonası Greko - Romen güreş mü- sabakalari bu sabah, gene serböst gi. reşlerin yapıldığı muazzam sebe) hale salonunda başladı. Küçük Hüseyin - Pertunen (Finlandiya) Günün ilk iki güreşini bizim Küçük Hüseyin, son defa İstanbulda karşılaş- mış olduğu Finlandiya şampiyonu Per» tumen ile yaptı. Istanbuldaki maçlarda bir kere Hü. seyin Finlandiyalıyı, bir kere de Fin- landiyalı Hüseyin! yenmişti. Müsabakanın on dakikalık iIk der» resi ayakta, iki tarafın da tutturduğu hafif bir itişme temposuyla geçti. Dev. re sonunda hakemler ittifakla berabere kararı verdiler. Kur'ada Finlandiyalı alta düştü, Hilseyin bu fırsattan İstifade ederek oyun yapmak için gok çalıştı. Fakat Firlandiyalı oyun vermedi, İkinei dev- re de höyle bitti, Üçlneli devre F'inlan« diyelı üste geçti. O da Hüseyin gibi ça- İiştr. Fekat Hüseyin de oyun verme- ,, di. Hattâ iki kere üste geçerek puvan| “aldı ve bu devre de böylece bitti. Ayıdıta yapılan son devrede biraz; ten sonra Hüseyin bir oyun yapmak isterken kendi oyuniyle altai düştü ve bir türlü alttan kurtulamadı. Finlandiyalı bir aralık Hüseyine arka arkava birkaç çift kle taktı, Hüseyin bunlardan güçlükle tuş olmadan kur. tuldu. Fakat puvan kaybetmişti, Mâç, Finlandiyalmın son dakikada kazandığı puvanlar yüzünden galibiye- tiyle bitti. Yaşar - Nicisen (Danimarka) Bizim ikinci güreşte Yaşar, Dani- markalı Nielsen ile yaptı, Müsabaka nm ilk devresi sert İtişmelerle tama- men müsavi bir şekilde ayakta geçti, Danimarkalı, vileut itibariyle Yaşara çok benziyordu. İkinci devre için atılan kur'ada Da- nimarkalı alta düştü. Yaşar rakibini -ezmeğe ve puvan almağa basladı. Dan'»| markalı birkaç kere tuş vaziyetinden köpril ile kurtuldu. Devrenin #onla- rma doğru Danimarkalı göğsünün ağ. rıdığım söyliyerek güreşi terketti, Yas gar da zaten çok hâkim güreştiği bu müsabakada hükmen gslip sayıldı. Öğleden evvelki güreşler böylece nihayet bulmuştur, Diğer müsabakala- Taakgam tzeri devam edilmiştir, Akşam İngiltere — Japon maçm.- dan kaşa koşa gelerek salona girdiği- miz zaman her zamankinden daha ka- labalık bir seyirci kitlesiyle karşılaş- tık, Nur! - Zvonar (Çek) Sant 19 da başlıyan müsabakalarda bizden ilk güreşi Nuri, Çekoslovakyalı Zvwonar ile yaptı. İlk devre iki rakip bir birini bir müddet ayakta yokladılar, Bu sırada Nuri iyi güreşir gibi olinuş ve Çek, minder konarlarma kaçmağa başlamıptı. Fakat iki taraf da oyun yapmaktan çekiniyordu. Hakem, mü- sabakada oyun yapmalarını ihtar etti Burdan sonra güreş daha canlı ham- Jelerle başladı. Nuri neşeli ve neti- ceden emin görünüyordu. Tamamen âs yakta geçen İlkdevre hakemlerin bera- bere karariyle bitti, il İkinci dvre Nuri kur'a ile alta düş- tü. Oyun tabii bir şekilde devam eder. Fakat Nuri güzel bir köprü İLİ Ci mektupları Romen güreşlerin ilk günü o Yedi müsabakanın üçünü kazanan Türk takımı dördünde mağlüp oldu da aynı vaziyet tekerrür etti. Çek, bire çok oyunlar yapmak istiyor, Nuri bü-' tün kuvvetiyle mukavemet ediyordu. Bu devre böylece bitti. Üçüncü devre Çek, alta geçti. Bu devre Nurinin öyun yapmasını istiyoruz ki, demin Çekin kazandığı pu- vanı telâfi edebilsin Fakat Nuri bü- tün gryretins rağmen oyun yapamı. yordu, Ve müsavi cereyan etti. Neti-| cede hakemler Çeki galip ilân ettiler Salm - Onelaer (Belçika) Bu geceki ikinci güreş, hastalığı dolayısiyle ne vakittir ringte göreme- diğimiz kıymetli güregçimiz Saim, Bel- çike gampiyonu Onelsar ile yaptı. Ssimin son vaziyetini bilmediğimiz halde hepimiz bu misabakadan ümit- var görünüyorduk. Bugün, bizim bütün güreşlerde ol. duğu gibi, bu müzabakanm da ilk da» kikaları iki rakibin ayakta didişmesiy- le geçti, Fakat Salm bu vaziyeti uzm sür- dürmedi ve âni bir hamle ile rakibini altına aldı, ezmeğe başladı. Belçikalı alttan kaçmak istiyor, fakat Salm bi) rakmiıyordu. Tam sekizinci dakikada Saim rakibini birdenbire çevirdi ve tuş yaptı. Hepimiz sevinç içinde kalmış- tık. Halbuki tuş mirderin hemen kena- rında olmuştu, sayılmadı. Güreş tekrar başladı, Saim rakibini altında tutmakta ve hükim güreşmek» te devam etti, Birinci devre hakemlerin ittifakiyle Saimin galip vaziyetinde bitti, Bundan sonraki devre, galip vazi- yette olan Saim, güreşe birinci devreyi bitirdiği şekilde devam ettirmek iste» diğinden Belçikalı altta olarak başla- dı, Fakat hakem, oyun yapılmasına meydan kalması için rakipleri ayağa kaldırdı, Güreş bir müddet ayakta !ki tarafın itişmesiyle devam etti, Salm, Belçikalıyı tekrar altına aldı. Ve mij- temadiyen ezdi, Neticede hakemler, ittifakla Saimi galip saydılar, Nuri Çekle tekrar güreşiyor Nurinin biraz evvel, Çek tle yaptığı güreşte, (Kronometrocular) bizim-« kinin aleyhinde olmak Üzere saati yanlış tutmuş ve Nurinir Ikinci dövre- de 3 yerine $ dakika altta güreşmesi- ne sebebiyet vermiş olduklarından, jü» ri, ilk devresi esasen hakemlerin be- rabere karariyle biten bu gürşin son 10 dakikasını tanımamış ve iki güreş. çinin bu on dekikeyı baştan güreğme. gine karaf vermişti, Ssimin güreşi biter bitmez, bu mü- sabaka başladı. İlk devre Nuri alta geçti. Çek hiç bir oyun yapamadı. İkin- ci devre Nuri üste geçti, Fakat oda bir şey yapamadı. Bilâkis gene Çrk bir puvan aldı. Anlâmıyorduk, Nuri nasıl olsa yenilmiş ve (3) fena puvan almıştı. Hiç olmazsa tehlikeyi göze &- lip rakibine oyun tatbik etmesi, Çeki saltoyafalan alması lâzımdır, Fakat bun ları yapmadı, vehırt da vapamadı Çün kü yorgun görünüyordu. Bence, bu yorgunluk kilo düşmeden İleri gelmiş olsa gerekti. Ayakta başlıyan son dört dakikalık devrede Nuri sanki lehinde birkaç pr- van yermiş gibi tenpo tutuyordu ki, ken Çek, Nuriyi birdenbire sırtüstü) bu da biraz rakibinin işine geldi. Ve! güreş böylece bitti Nuri eline geçen bu fevkalâda fırsattan da istifade ede.) Bugünkü müsabakalar Sabah: Eskrim, yüzme, jimnas- tik, kürek, Öğleden sonra: Eskrim, hokey, futbol, yüzme, basketbol, boks, jimnastik, kürek. Akşam: Yal. nız boks varır. Biz, bunlardan yalnız eskrim ve boksa giriyoruz, Yarınki müsabakalar Sabah: Eskrim, yüzme, jimnas- tik, kürek, binicilik, Öğleden sonra: Eskrim, hokey, heneibol, yüzme, bas- ketbol, boks, jimnastik, kürek bini. cilik, Akşam: Eskrim ve boka, Biz, bu müsabakalrdan eskrim, Jimnastik ve binicik kısımlarına iş- tirsk ediyoruz, memiş gene mağlüp olmuştu, Mustafa - Bob!'s (Macar) Bizden günün beşinci güreşni, ser- best güreşteki mağlübiyetinden dolayı ağır bir sinir buhranı geçiren, fakat şimdi iyileşmiş bulunan Büyük Musta. Ta, Macar şampiyonu Bobis İle yaptı. Mustafa rakibiyle 5 dakika hiç bir ne- tice vermeden ayakta bir itişme yap- tıktan sonra, 5 inci dakikada, bir bel kapma ile rakibini yıktı, Fakat Ma. car tuştan kurtuldu. Biraz sonra da tekrar ayağa kalktı ve ani bir oyunla Mustafayı altıma al- dı. Mustafa da bu vaziyette çok kal- madı. Ve bir anda ayağa fırlıyarak ras kibini tekrar kaptığı gibi yıktı. Bu sefer Macarın sırtınm yere gelmesine ramak kalmışken kurns# güreşçi min- der dışına kaçtı. Tuş orada oldu ve ta- bii sayılmadı. Bundan sonra iki rakip bir müddet de ayakta güreştiler, İkisi de birbirine oyun vermiyorlardı. Hepimizin heyecanla seyrettiğimiz bu müsabakanın birinci devresi bitti. Hakemlerden birisi Mustafayı gelip göstermiş, diğer ikisi berabere kararı! nı vermişlerdi. Kur'a atıldı. Macar alta cilştü. İlk ânda rakibini tuttuğu gibi başaşağı kaldıran Mustafa, az kal- di tuğ yapacaktı, Fakat olmadı. Bun- dan sonra Mustafa müthiş kuvvetiyle rakibin! bir müddet, netice vermiyen bir zorlama le czâi. Devre böylece bitti, Üçüncü devre Mustafa alta ec Adnan - Ibrahim Arabi (Mısırlı) ti, Macarın bütün gayretine rağmen bu devre de hiç bir şey olmadan geç ti. Ayakta baslıyan son devrenin ilk ânmda Mustafa bel kapmıştı. Fakat kaçırdı. Bir dakiks sonra kuvvetli bir hamls İle rakibini altına aldı. Mustafa bu müsabakada çok ener- ji sarfediyor, belki serbest güreşteki talisiz mağlübiyetinin acısını çıkarma. ğa çalışıyordu. Hakem, oyun yapmaları için iki gü- reşçiyı ayağa kaldırdı. Fakat bir ea- niye sonra Mustafa rakibini tekrar a. tina aldı. Macar tehlikeli bir tuş va- ziyetinden köprü ile kurtuldu. Ve Ma. car altta olduğu halde güreş bitti. Hr. kemler ittifak'a Mustafayı hükmen ga- lip saydılar. Bu akşam ücüncü güreşi de böylece kazanmış olduk. 'Tribünlerdeki bir avuç vatandaş se- vinglerinden &yaz avaz bağırıyor, sa. lonu vaşalarla inletiyorlardı. Çoban - Donati ( talyen) Sira Çobanın, İtalyanların zorlu gü- reşçisi Donati ile yapacağı müsabakaya gelmisti. Çoban kendi hatazmdan bey- hude yere uğradığı serbest güreş mağ>İ | Macar.stan ik.nci olabilir mi? | mi dokuz müsabakadan on birinde br i farkile başta gelmektedir.Bundan baş-! lübiyetlerinden mahçup ve müteessir duruyorlardı. Fakat ikisi de oyun yap- Olimpiyatlarda Olimpiyat haberleri Greko Romen güreş Yarı orta sikletler finali: Svedberg (İsveç). İkinci” (Almanya), 4 Hafif sikletler finalı: Birinel: “4 xela (Finlandiya). Ikinci Merda' koslovakya). Hokey Macaristan Amerikayı 3 — 0” lüp etmiştir. Hindistan (akımı 9“ Japon takımını yenmiştir. Bisiklet 109 kilometrelik yol yarışı: B cl Charpentier (Fransa) 2 saat kika 5 5. İkinci: La Pebie (F i 2 saat 33 dakika 5 1/10, Üçüncü: wergalt (İsviçre), 2 saat 33 dak 4/10, Milletler arasmda tasnifte; Bir” İ Fransa, İkinci: İsviçre. Üçüncü: çika, Berlin (Hususi) Bugüne kadar muhtelif sahalar yapılan atletizm, siklet kaldırma, esk" rim ve serbest güreş müsabakalarının adedi yirmi dokuzu bulmuştur. Bu yir Seb rinciliği Amerika kazanarak büylk sayı ka gene Amerika bu müsabakalarda : 6 ikincilik, 1 üçüncülük, 5 dördün cülük, 2 beşincilik, $ altıncılık kazar” muştır. Amerikadan sonta diğer millet lerin Başında beş birincilik ve yedi ikin cilikle Almanya gelmektedir. Şimdiye kadar yapılan ve bundan sonra errasile! gelen müsabakalara bakılacak olursa Amerikanm gene umumi tasnifte b” yük farkla olimpiyat şampiyonu olaca- ğı anlaşılmaktadir. Almanlardan sonra en iyi vaziyet beş buçuk — altı milyon luk nüfusuna göre dünyanın en sporcu milleti olan Macarlardır. £ Macarların yakında, birkaç gün daha sonra Alman ları da geçmesi ve olimpiyat ikincisi olacağı mulhitemeldir. Zira Macarl olması mühtemeldir. Zira Macarlarıs en ziyade güvendikleri oyüzmeler he“ müz başladı. Yüzmede de diğer epoi”| larda olduğu gibi Macarlar Avrupanın en kuvvetli milletidir, Suat ERLER Jimnastik Yedi eksersizden sonra ekip tasnifi: Birinci: Finlandiya, #9 İkinci: Yügoslavya, 463.001. ÜS Japon, 443.228. Denizcilik Olimpik yole müsabakaları: P ci: Felemenk, olimpiyat galibi. IP Almanya. Üçüncü İngiltere. Star pi: Birinci: Almanya, piyat galibi. İkinci: İsveç. Üçüncü: lemenk. olduğu pek belli bir tavırla ringe çık- te. Ve bu kötü hatırayı unutturmak İs- termişçesine, daha ilk andan itibaren çetin hamlelerle rakibine saldırmağı başladı. Fakat İtalyan hiç de boş bir adam değildi. İki rakip de uzun bir müddet birbirini yokladılar. Güreş av yakta bir didişme halini aldı. Ancak Gnct dakikada Çoban güzel bir bel kap- ma ile rakibini viktr, altına aldi. Fakat İtalyan çabuk ayağa kalktı. Güreş gene ayakta yapılmağa baş- landı, Ve birinci devre böylece bitti. Hakemler bersbere kararı verdiklerir- den kur'a atıldı ve Çoban alta düştü. İtalyan büyük bir kuvvet sarfederek bu fırsattan istifade etmeye çalışıyor- du. Bi: aralık tek Xle taktı, Fakat bu bir netice vermedi. Çoban güzel kapa- nıyor, oyunlardan kurtuluyordu. Üçüncü devre İtalyan alta geçli. Ço- ban rakibini adamakıllı palamağaı başladı. Fakat bu da hiç bir netice vermeği. Ve bu müsavi güreşin son devresi ayakta başladı, Vaziyete göre bu devre puvan alan neticeyi kazanı yordu. Fakat devre iki tarafın da lü zumsuz ve neticesiz itişmeleriyle geç» ti, Kimse oyun yapamıyordu. Bu tat- 8ız güreş nihâyet bitti. Hakemler, ta- mamer müsavi geçen ve İki tarafın da tek bir oyun yapamadıkları bu gü. »eş hakkında ekseriyetle Çobanı maf Min, italyenr sa'in savdılar, Su topu Felemenk, Ürüge'ye galip wenk, Amerikaya galip, Fransa, Çekoslovak takımımı yenmiştir. Macaristan 10 —İ p tereyi mağlüp etmiştir. İsveç 6 — viçreyi yenmiştir. Avusturya 5 yı 6 — 0 mağlüp etmiştir. Hendbol Romanya, 10 —3 dip. g” Tramblenle atlama, Erkekler*” buri &tlamalarm neticesi: Birini. gener (Amerika) 71488. İkinci: (Amerika) 7247. Üçüncü: SchiP (Japonya) 7002. Çobanın güreşi bitmek üzere iken yandaki minderde Adnan Mısırlı Ibra- him Arabi İle bizim ilk seçme devrc- sindeki son güreşimizi yaptı. Adnanm ilk güreşinin birinci dev. resi de ayakta boş bir itişmeden ibaret oldu ve devre de tabiatiyle hakemlerin beraber karariyle bitti. Kur'ada Mr sırlı a'ta düştü. Adnan İlk dakikada rakibinin tek kolunu kaparak epey hır. paladı. Fakst tuş olamadı. Bizim- kinin salto yapmak istediğini görüyo- ruz, Fakat Mısırlı kolay kolay kalkm:»- yordu. Bu devre de böylece bittikten sonra üçüncü devre, Adnanın alta geçmesiy- le başladı. Mısırlı oyun yapmak istiyor, fakat Adran çok Iyi kapanarak oyun vermiyordu. Vaziyet değişmeden dev- ve bitti, Bu güreşte de iş, on devreye ka'- işti. Ayakta güreşmeye başlıyan Ta kiplerden hang'si puvan slırsa ceticeyi kazanmış olacakti, İki taraf da nefes nefes3 bu vaziyeti kazanmak için itişip Komşu bayanı — Ayol musa Ev sahibi — Ne olacak, K“ ndalı koşu talimi yapıyor. Cim Lond0?. Cim Londos maçına ait büt”. raflar yalnız (BASIN FOTO) maktadır. Adres: İstanbul A? dei (BASIN FOTO). j (| Tuz daha mütearrız vaziyeti?” sırlıyı ittifakla hükmen gali Ve Adnan da böylece yenil”. mağa muvaffak olamadılar. İzzet Muhiddi* Hakemler bü müsavi güreş için, bi '