30 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

30 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER — ÇOCUK HAFTASI — Münasip gördüğün bir ye kilde kendisinin mahkemeye git- mesine mani olacaksın.. Nihayet mühterçm reis ihtiyardır ve yü- © rürkentbirdenbire başı dönmüş, yere düşmüş — olabilir.. Bu gibi derhal tedivi altına almak * vari: demizdi... Diğer taraftan muha- kemeyi tehir etmek de kabil oi madığığian, bugünkü celseye sen riyağet edersin... Çavtijiyeniden askerce selâm verdi ve; Abladım., Emirlerinizi har- Giyyen yerine getirmeğe, gayret edeceğim. öiyerek odadan kırla- a. e w Yara sait sontü yeşil sarıklı ihtiyar kafamdan yaralı; olarak yatağırila yatıyordu, Mahkeme eisini #sdavi eden doktor ihtiya” çın başr ucunda oturan ; çavuya gü İzalistı veriyordu: — Haşındaki yaranın şeklim den arilaşıldığına göre, | ihtiyar yere düşünce kafasını bir taşa garpmiğtır.. Fakat merak edecek bir şey yoktur... İki üç gönde basta ayağa kalkacaktır. Çavuş doktöfun ellerine sarıla çak : — k teşekkür ederim dok- toreni Göğü Hayta. gey olmak üzere hepimiz ihtiyac (ai kadaşımızı çok severiz... Kendiği ni bir gün. evvel iyileştirmeğe güyret, etmenizi, bilğisa rica 6- derim. a Doktor Brüp Yeniden teminat verecek bipmühafızın refakatin- de olatak hpiehanesine nakle» dildikten sonra, çavuş baygın bir halde yatığında yatmakta olan ihtiyarın. yanında bir nöbetçi be- takara vaziyetten şefi haberdar etmeğe gitti. Akbar Firor emirlerini harfiye yen tatbik ettiği için çavuşa te şekkürlerini bildirerek, mahke > menin derhal toplanmasını em- yetti, bir feliket karşısında kendisini E/RARENGİZ TAYYARE Saka Mahkeme çavuşun riyaseti al. unda toplanmıştı. Doktor Brun ihtyiram atlattığı kaza hakkında arkadaşlarına izahat verdiğinden maznunlar reisin, değişmesine hayret etmemişlerdi. Yalnız İngiliz. generali ihti Yarın uğradığı kaza hikâyesine mmanmamiış, Yeşil sarıklı adamın, bir-süikasde kurban gittiğine şüphe etmiyordu; Yalnız hâdise nin iç yüzürü bilmediği için ime dilik arkadaşlarına açılmak iste- memiş; yalnız “ihtiyacı. öldüre- €ekler,, demekle iktifa etmişti. Doktor Brun general Cimp- bellin bu sözlerine şiddetle itiraz etmiş ve şunları söylemişti: — ihtiyarı bizzat ben © tedavi ettim. Yere dilşerek © başından iki tehlikeli yara almıştır. Esa“ sen başının dönmekte olduğunu Ye ara sıra bu şekilde yere düşe tüğünü ihtiyar bana söyledi... Bu yerait altında ihtiyarın berhangi bir suikasde kurban © gitmesine ihtimal veremem... Göneral Campbell arkadaşın itiraza” gü cevabı verdi: işin yalnız doktorluk ta- Falını gözönünde #ütiyorsunuz... Diğer tiraftat Akbar Pirozu da tanımadığınız için bü şekilde be- yanı. mütalen ediyorsunuz. Hal- buki Akbar Firoz — ilmin henüz tarif edemediği bir © hayduttur, Yakında cereyan edecek bidise- Ir benii ne derece haklı olduğu mu filen isbat edeceklerdir. Ksa- sen biraz sonra mahkemeye git tiğimiz zamam, bugünkü reisin bize karşı daha sert bir hattı has röket takip edeceğini görerek, ihtiyar kasden malkeme riya- setinden uzaklaştırıldığına he- pini kani olacaksınız.. Bütün bu sebehlerle münakaşâye uzatmayı faydale bulmuyorum. İngiliz generali henüz sözünü bitirmişken bir manga | silâhir Hintli hapishaneye girerek mev. kufları mahkemeye davet etti. Başta general Carapbeli olmak üzere bütün maznunlar ikişer i- Kişer hapishaneden, çıktılar ve mmüeellâh muhafızları refakatin- de mahkemeye giderek, kendile- tine tahsis edilen “ yerleri işgal ettiler. Reis makamında oturan çavuş tülün mazhunların isbat vücut edip etmediklerini tesbit ettike ten sonra müdsfaaların hazır o- Hap olmadığını sordu. Maznunlar hep bir ağızdan; — Hazırdıt diye cevap verdi « ler, Bunun üzerine evvelâ İtalyan Alimi söz alarak bağıra bağıra şunları söyledi: — Evvelâ bizi haydut gibi ya- kalayıp buraya getirenlere karşı protesto ederim. Hiç bir kabaha- tim olmadığı için sizde ne merha met ne de şefkat beklemiyorum. Bütün hayatımı insaniyete biz « met etmeğe tahsis etmiş bir âlim Sıfatile beni derhal serbest berak manızı — rica değil — talep edi- yörum.. Aksi takdirde yalnız men Sup olduğum millet değil, bütün insaniyet ayaklanacak, beni kure tarmak için hava, deniz ve kara kuvvetleri seferber edilecek, ni. bayet intikamem alınacak, şimdi- ye kadar beni mevkuf tutan hay' dutlar da lüyık oldukları cezayı göreceklerdir. Mtalyan âliminin bü sözleri di- ğer maznunlar'tizerinde çok fena bir tesir yapmıştı. Bu tarz söze lerin haydutlar. üzerine gayri müsait tesir yapacağından, emin bulunan diğer maznunlar sabır Sizlik alâmetleri gösteriyorlmedı, Nihayet müddeismumi müda « bale ederek şiddetli bir ihtarda bulandu ve dedi kis — Maznunun mahkemeyi tahe kir etmekte olduğunu görüyo * rum, Bu cüreti için ayrıca bie ceza tayinini talep — edeceğim. Bu münasebetle şuyu da kayde deyim ki, huzuru mahkemede bu şekilde söz söylemeğe — devam edildiği takdirde o müğafaaların dinlenilmemesini istiyec Müddeiumuminin bu söz den kuyvet alan reis de İtalyan âlimine hitaben şunları söyledi “Şahat müdafaanıza ait bir de- yeteğiniz varsa söyleyiniz, akl takdirde hezeyanlarınıza devam edemezsiniz. Müddeiuttuminin talebi üzerine mahkemeyi tahkir suçundan dolayı da arıca cezas landırılacağınızı dâ şimdiden söy Hiyebilirim. Harflerle resim yapıyorum SEN HAYIR YER YA is BU MEŞ'UM GÖ! Öakana | İ İİ ŞiMDi İŞTE MAKİ NİŞAN ALAYIM Dar ANLA HANYA| YANDAN GELECE İLE WONYAYI.. - —