19 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

19 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

7 AZE SS Cim L wlenmeğe mi, güreşmeğe mi| gitti Dün kısaca haber vermiş olduğu. W gibi, Cim Londos beş gün evvel İhadan ansızın hareket etmiştir. Bu hususta Yunan gazeteleri şun. * yazmaktadırlar: Londos; Atinada oturduğu Büyük İtanya otelinde üstüste iki telgraf Bıştır. Bunun üzerine otel garsonlara | £ kimse ile görüşmiyeceğini söyli. A pehlivan, yarım saatte valizlerini 2irlıyarak bir taksiye atlamış ve Wlsaya gitmiş. Oradan da eksprese binerek Yu. Mİstanı terketmiştir. Londosun bu ani hareketi Yuna. #tanda büyük dedikodulara yol aç. iştir, Dinarlı tarafından bir hafta ev. İAtinâya gönderilen bir zat; İstan. da Londos . Dinarlı maçının tek. **İsnması için israr etmiştir. Bir kısım halk, Londosun bu yüz. Mm kaçtığını, diğer bir kısım da; İn. İterede çok zengin bir kızla evlen. *k üzere hareket ettiğini söylemek.| dirler. Halbuki bu iki ihtimal de varit ğildir, Londos müteaddit defa mağlüp liği Dinarlıdan kaçmağa lüzum his. “mez. O, her zaman Dinarlı ile gü. #Şmeğe hazırdır, fakat İstanbulda İmamak şartile... Evlenme işine gelince: Bu da doğ. 4 olamaz. Çünkü bu zengin kız İngi. ?dir. Halbuki Cim: “Ayakkabını es. İ de olsa yerinden al,, demekteydi. Bazıları da Londosun, İngiliz wpiyonu Paul Joues ile karşılaşa.. A etmektedirler. akat bunların en doğrusu, Lon. tumen milli futbol akımı Macaristana gidiyor Romanya milf futbol takımı bi, yeni hava yolları laci teşrinde Budapeşteye gidecek ve lacar takımile iki maç yapacaktır. Rumen futbolcularile beraber (pin Uig) cülar da bu seyahate İştirak | kilometrelik ve Krasnovodak ile Ha- İmerika şampiyon- luğu tenig maçları Amerika şampiyonluğu tenis maç rında Amerikalı Graut ile Fransız “Pellizza arasındaki müsabaka A. Merikalının 6—0, 6—2, 9—7 ile ka.) him endüstri merkezlerine bağlamak-! anmasile neticelenmiştir. Gazetemizin Su topu şampiyonası "edere, gayrifedere bütün klüplerin, | mekteplerin iştirâk edebileceği müsabakalar 26 Eylül cumartesi başlıyacak Gâzetemiz tarafından büyük bir su topu şampiyonası hazırlanmaktadır. Su ları İcderasyon ve ajanlığının kontrolü altında yapılacak olan müsabskaların Miri şudur: 1 — Su topu müsabakameza bütün mektepler ile, federe, gayri federe ve €- Yet klüplerinin bütün amatör sporcuları İştirak edebilirler, 2 Müsabakalar turnuva usulile yapılacaktır. $ — Maçlar iki kategori Üzerine yapılacak ve büyükler ile küçüklerin şam- “ları gazetemiz tarafından ayr: ayrı konacak olan iki kupayı kazanacaklardır. $ — Karşılaşmaların tarihi 26 eylül cumartesi ve 27 eylül pazar günleridir. “a istiyen mektep we klüplerin o muralıkasları, en Yet 23 eylül çarşamba günü akşamına kadar hergün gâzetemiz spor servisi” racaatla kayıtlarını yaptırmaları lâzımdır, $ < Su sporları İstanbul ajan: tarafından çekilecek kur'a ile turnuvamız ak ve hakemler su sporları federasyonu tarafından seçilecektir. ? «- Küçüklerin ve büyüklerin birincilerine gazetemiz tarafından konan kü- Sw Türnuvamıza girmek 'ecektir, İ Atletizm şampiyonluğu. Bugün Kadıköy stadında yapılıyor İstatibul atletizm şampiyonlukla. rına bugün Kadıköy Fenerbahçe sta. dında başlanacak, yarınki pazar gü. nü de devam edilecektir. Saat üçte başlanacak olan, ilk günkü karşılaşmalarda 100 metre sü. rat, 400 metre, 1500 metre ve 10.000 metre mukavemet, 100 X 4 bayrak ko. şulariyle disk atma, yüksek ve uzun atlamalar vardır, Pazar günü de; 200 metre, 400! metre manialı, 800 metre, 5000 metre, 400 X 4 bayrak koşulariyle gülle, ci! rit atmalar ve üç adım atlama, sırıkla yüksek atlamalar yapılacaktır. Atinada yapılacak yedinci Bal. kan oyunlarına gidecek atletlerimiz kampta çalışmakta olduklarından bu seneki atletizm şampiyonluğu müsa. bakalarında iyi dereceler alınacağı ü. mit edilebilir, Ve bu dereceler Balkan oyunla. rındaki mevkiimizi aşağı yukarı tayin etmiş olacağı İçin çok enteresandır. 100 metrede Türkiye sampiyonlu. ğunu muhafaza etmekte olan Semih ve genç koşmenlardan Raifin arasında bu defa eski dört yüzeli Mehmet Ali. yi de göreceğiz. Mukavemet yarışlarında Galip, Recep ve Rıza Maksudun Türkiye re. koru üzerinde tesir yapacak bir neti. ce alacakları muhakkaktır. Yüksek atlamalarda Sedat, Ci. hat, Polat ve Maydar arasında bir çe. kişme olacaktır. Yarınki boks maçları Melih- Teodoresku Taksim stadyumunda karşılaşıyorlar ondos dosun doğruca Amerikaya gideceği. dir. Londosun üstüste aldığı iki yıl. dırım telgrafları kendi menecerinden a Cim Londos İstanbulda yaptığı Kuvaryan maçında idi, dünya serbest güreş şampiyonluğu! müsabakaları için Nevyorkta . çekilen kur'ada Cim Londosun 25 Eylülde A. libaba ile karşılaşması lâz'm gelmiş. tir. İşte bunun için Londos yarım saat içinde deli gibi memleketini Br. rakmak mecburiyetinde kalmıştır. Alibaba ile yapacağı maçı kaza. nırsa Robert, Vinze Lopez ve Leo Da. wiel ile de karşılaşacaktır, Şayet mağlüp olursa dünya şam. piyonluğuna veda etmesi lâzım gele. cektir, Havacılık Türkmenistan'da Son günlerde Türkmenistanda Aş- kabad ile Krasnovodsk arasnda 540 sankuli arasında, 340 kilometrelik iki yeni hava yolu posta ve yolcu nakli- yatma açılmıştır. Bu hava yolları, Türkmenistan hü.! kümet merkezini memleketin en mü. tadır. Yarın Melihie karşılaşacak olan Romanyalı boksör Teodoresku Yarın Taksim stadyomunda Ro. manyalı boksör Teoderesku ile Gala. tasaraylı Melih müsabakası yapıla. caktır, Şimdiye kadar birçok muvaffaki. yetler kazanmış olan Melih bu defa, geçen haftaki dövüşte cidden mükem. mel bir boksör olduğunu gördüğümüz Romanyalı rakibine karşı da galip ge. lebilecek midir? Kazansa bile şu muhakkak ki bu galibiyet çok müşkül olacaktır. Ro. manyalı — dün de yazdığımız gibi — çok nefesli bir boksördür, Bunun için de müsabakanın on ravunt olarak ya. pılmasını istemektedir. Halbuki kon. turat sekiz ravunt için imza edilmiş. ti. Romanyalınım bu yeni isteği ka. bul edilmemiş ve eski konturat muci. bince sekiz ravunt dövüşülmesi karar. laştırılmıştır. Futbolcularımız Moskovadaki Ilik maçda 4—O mağlüp oldu Halkevleri futbol takrmı dün ilk ma- çını Moskovada Dinamo (stadında yüz bin seyirci önlinde oynadı. Saat 4 de evvelâ Türk © talcmı biraz sonra da Sovyet futbolcuları alkışlar arasında sahaya çıktılar. Malüm merâ- sim ve nutuklardan sonrâ maça başlan dr. Takımımız Cihat — Lütfi, Hüsnü — Fikret, Hakkı, Reşat — Eşref, o Şeref, Gündüz, Fuat ve Niyaziden mürekkep- ti, Oyuna büyük bir süratle < başlandı Üçüncü dakikada Rusların kâlemize at tıkları ilk şüt avuta gitti, Bundan sonra üstüste sıkı bir iki şü- tü de Cihat kurtardı. Sovyetler aleyhine olan bir kornerden kurtulan topü #o0l a- çıkları kaptı, ve demarke vaziyette olar sağ içlerine güzel bir pas verdi; o da, kâlenin yakınmdan çektiği sıkı bir şütle oyunun tam on birinci dakikasında ilk golü kaydetti. Bizimkiler yedikelri bu a Karadenizde 59,4 kilometrelik bir yüzüş V, Kuznetsov ve M. Reizen isminde iki Sovyet sporcusu, Karadenizin Kaf- kasya sahili boyunca uzun müddet yüz! me rekoru tesis etmişlerdir. Moskova Beden Terbiyesi enstitüsü talebesinden V. Kuznetsov, Crawl sis. temiyle 28 saat 35 dakika (Odurmadan yüzmüş ve 59 kilometre 400 metic katetmiştir. Leningrat liman idaresi mü hendislerinden M. Reizen ise Turdgen sistemiyle 28 saat 40 dakika suda kala. golden sonra hücumlara kermi verdi » İer, Şerefin ani bir şütü kalenin üstün » den avuta kaçtı. Bu arada aleyhimize bir penaltı oldu fakat bunu atamadılar, Devrenin sonlarına doğru birkaç da- kika Niyazi ile Gündüzün hasım kalesi- ne indikelri görüldü fakat Gündüzün at tığı top ya kaleci tarafından (o defedildi veyahut da avut oldu. Böylece o birinci devre 1-0 aleyhimize bitti İkinci haftaym takımımızda değişik- lik yapıldı. Lötfinin yerine Fazıl, Hak- kınm yerine Esat, Fuadin yerine de Sait ikame edildi. Bu deşğişik daha © fcna netice verdi; sağdan yaptıkları hücum da ikinci golü de yedik. Tekrar hücuma geçen takımımız Sov- yetleri bir hayli (o sıkıştırdıysa da gol atamadı; bu arada top kaleden kaleye gidip gelmekte idi. Pazılın büyük bir hatasından istifade eden Ruslar üçüncü, akabinde dördün- cü gollerini attılar. Bu ilk maç 4—0 © mağlâübiyetimizle neticelenmiş oldu. »... İlk devreyi 1—0 mağlüp © vaziyette bitiren takımımızın — t'pkı olimpiyatta olduğu gibi — ikinci haftayma başka bir kadro ile çıkması yeni, (fakat çok fena bir âdet olmaktadır. İkinci devre oynatılmış olan gençlerin ilk kısımdaki arkadaşlarından oOdaha yüksek olmadıkları aşikirken niçin öy- natılmışlardır, bunu anlamak çok güç- tür, Bu ikinci ve acı tecrübeden sonra bu gibi takım değiştirmeklerden vazgeçil « mesi lizımdır. Hokey Hint takımı Siüd- gradda galip geldi Stüdgartte yapılan hokey maçında Hind takımı Vurtemberg ekibini sıfır altı mağlup etmiştir. rak yüzmüş ve bu müddet zarfında 56 kilometre mesafe katetmiştir. Bu sporcular yüzüş esnasında sudan çıkmamak bir yere tutunmamak şerti- le yalnız etsuyu ve kahve içmişlerdir. Müsabakanın ikinci günü, kuvvetli bir fırtına sebebinden, hakemler yarışı durdurmuşlar, ve iki harikulâde yüzücü yü; protestolarına rağmen, o motörbota almışlardır. Yarışta hazır bulunan dok- torlar, sudan çıktıktan sonra, sporculâ- Tı müâyene etmişler ve © mabızlarının tabii surette atmakta olduğunu tesbit eylemişlerdir. Sürat koşusu finalindekiler: — Aman çocuklar yanlış ilân edil olacak, Sovyet kadın alpinistleri Stalinabad'daki kızıl ordu kuman- danlarmın zevcelerinden müteşekkil 19 kişilik bir kadın sporcu grupu, Hi- sar dağlarınm en zor tepelerinden bi- risine çıkmağa muvaffak olmuşlardır. Denizden 3000 metre irtifada bu grup kuvvetli bir fırtına ve yağmura tutul- muşlarsa da bunâ rağmen yollarından dönmemişler ve bu yağmur tlzerine derhal buz tutan kayaları aşarak 4,150 metre irtifamdaki tepeye bir Sovyet bayrağı dikmişlerdir. di, Bu koşu 100 metre değil 200 metre birkaç karşılaşmadan sonra Teodores. ku , Melih maçı tam dörtte olacak. Genç boksörümüze muvaffakiyet. ler temenni ederiz,