12 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

ç 3 Kuruş uş « Telelon: 2387 282. Demiryolu kömür havzasına ulaştı — Yazısı 2 nci sayfada — ——— m 12 Iikinciteşrin 1936 Perşembe Sene: 5 - ço Sener 5 - Says: 1784 azanan numaralar 2inci sayfada Ai Ter Toledoya şehri bon mişlerdi. Madrite imdat kuvveti geliyor Dahiış harbin maddi zararları 2 milyar 100 milyon Türk lirasını buldu bin kişi harpte öldü, 150 bin kişi de kurşuna dizildi boğuşuyorlar. Bu, kanlı ve göğüs gö »ardımanla bu hale getirdikten sonra girebü. Madrid de bu akıbete uğrıyacak mı? » 12 — Hükümet merkezi et- Türkiye, Yugoslavya, Romanya ve Yunanistan orduları HARP ÇIKARSA Bir baş kumandanın emri altında müşterek hareket edecekler > Met yim iii muharebeler devam e- AS Frankonun gsbartcı1 âdım a- & eriyor. Per © Köşede, her caddede, her kapıda Ps ör velhasıl her tarafta ölüm Tr bekliyor. Ayni kandan, YİZS“eli bin erkek ve kadm)| ğüse nir muharebedir. Madrid müda- filerinin topçu kuvvetleri pek azdır. Fakat buna mukabil, şehrin içinde ve civarında çok kuvvetli ve aşılması im- kânsız görünen hat hat siperler kaz mışlardır. Şafak sökerken kral parkı (Devamı ? ncide) Harp kuvvetlerimizin hazerde emir ve kumandasını elinde tutan Genel Kurmay nımız Mareşal Fevzi bir manevra esnasında Dörtordunun silâh modelleri birleştirildikten başka Asker ve zabit müba- Gürcistan ve Ermenistanda 150 kişi kurşuna dizilmiş Sovyet Rusyada yeniden | Yüzlerce kişi tevkif edilmiş (Yazısı 2 incide) ha, esi m Malaya hareket edecek olan filomuz Haydarpaşa önle- keto all beklemektedir. İki gün içinde Genel Kurmay Başka- e tarafından teftiş edilecektir. delesi de Balkan erkânı harbiye reisleri top- Jantısı ağlebi ihtimal bugün bitecektir. Bükreş toplantısı hakkında Röyter ve Havas ajansları tarafından verilen ma- Gürbüz ve Güzel Çocuk Müsabakamız Foto Etem © numara e milsabakamısa iştirak eden Bay Enver kızı 9 yaşında Serap Serap Kupam:2 Cocuklarmızın müsabaka mıza iştirak edebilmeleri İçin bu kuponların toplanması Mizımdır. Dünkü nüshamizda çıkan çocuk reş- mi $ numara ile İştirak etmiş olan Bay Nihad kızı 12 yaşında Nazana âittir, Dün yanlışlıkla başka bir resim altı konulmuştur, Özür dileriz. yapıla İimata göre konferansta dört memleket dış bakanları arasında yapılan anlaşma- lar çerçevesi dahilinde askeri (o teşriki mesai için memnuniysti mucip neticeler elde edilmiştir. Harp vukuunda Balkan ordulerr- nın bir tek başkumandanın kumandası: altında hareketi messlesinin de halledi! miş olduğu dört devletten birine ica (Devamı v2 incide) öi” E» Kahraman Türk ordusunun başkur mandanı bulunan Büyük Reisicum- hurumuz Atatürk değil şimdi, hatta geçmiş asırlarda bile nadir görülen en büyük askeri deha olduğunu isbat etmiştir. Ahşap mahalleler Bir hava hücumu ihtimali olursa Icabına göre hükür- metçe yıktırılacak Yarın Dahiliye vekâletinde müs- teşar Sabrinin riyaseti altında vekâ . letler seferberlik müdürleri toplana- rak hava hücumundan korunma hak kındaki kanun projesini tetkik edecek lerdir. Yeni projeye göre memleket hava hücumundan korunma bakımından muhtelif mıntakalara o ayrılacak ve her muntakanın hususiyetlerine göre tedbirler (alınacaktır, Projenin bir maddesinde de İstanbul gibi yangın. ların çabuk genişleme istidadında ol. duğu yerlerde hükümete hususi tedbir almak salâhiyeti verilmektedir. Ramazan İstanbul müftülüğünden: İkinciteşrinin on altmer pazartesi günü Ramazanı şerifin iptidası oldu- Zu ilân olunur. | Ahşap evli evlerin mütekâsif olarak bu. lunduğu mahallelerde — yangının si, rayetine mani olmak için — lüzumu kadar ev yıktırılarak arada boşluklar vücude getirilecektir. Bir sivil hava korunma teşkilâtı da kurulacaktır. Tütün çileri Bu sabah tekrar çalışmıya başladılar Geçen cuma akşamı iş sahibiyle işçi arasında çıkan yevmiye veriliş tarzi ihtilâfından dolayı cumartesi saba - hımdanberi çalışamıyan Mithat Nemli tütün deposu amelesi bu sabahtan iti- baren işlerine başlamışlardır. Amele - şimdilik - ilerdç tekrar tetkik edil - mek üzere paralarını eski şekilde ala- caklardır. “ Harem ağasının oğlu ,, tefrikamızı 8 inci sayfada muhakkak okuyunuz '!