9 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

9 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

RADYO BINAMADAN — İSTANBUL; | ĞLU 15,20 pilkla dans musikisi, 19,30 spor mu BEYO sahabeleri, Eşref Şefik, 20 Türk müs pe, | SARAY ; rksskaşmimal yeli, 2089 Ömer Ruza (tarafından arapça | TÜRK 1 Dokuzuncu senfoni, Şehir. söylev, 20,45 Vedla Rıza ve arkadaşları tara Jar slav içinde fmdan Türk musikisi ve halk şarkışarı, ga, | MELEK 4 Dans için yaratılmış Bt ayarı, 21,18 orkenirs, 32,15 ajans ve borça | PEK 4 Romeo ve Jalyet haberleri, ve ertesi günln programı, 273) | SAKARYA Oi Beyaz el , plâkia sololar, öpere ve Opdret | parçaları, | YILDIZ gi 23 son, SÜMER 2 Ölüm göni BERLİN: ALKAZAR O: Tayfun 18,05 musiki, 18,35 kemferanslar, oıgog | SAN ) Altın toplayan kızlar. Ka. musiki, 20,08 gelecek haftanın i İk Programı, Casuslar karşı kı 10,15 gramafon, 20.45 günün akisleri, haber | YI : e Date ler, 21,45 nlâ dana o havaları, 21,45 | ŞARE » Singap' ma m büyük kanser, 28,05 hava, haberler. toplayan kızlar. 1936 Atp 23,35 gece musiklei, e” na Balkan olimpiyatları pey ; ASRI , Seadet yuvası. Biz de 184 ca orkestrası, 1440 İnsanız ma, 19445 çingene musikisi, peş ar SANCAK t giryan. (İntikam sesi masında naklen: Öpera vo (Ed Amtarya) Dünya bavadisi Yayını, 20,40 gramo ik fon, 24,05 İngilizce haberler, 2410 çin, UUMUMİYET ; Esrarengiz tayyare, Yu. orkestrası, 1,10 son haberiez eye derim bölük e ei ISTANBUL bi OR, 10,05 hava, konuşma, ve FERAR 4 Canlı film - Serişmek ar vini slime e 20,20 konferans, 20,40 zusu nl - Bakler: opera Yüym, istira | MELE 4 Bülbüller ölerken. Şeytan bie ea 1POT, 23,50 fransızca ve si lar düşmanı LONDRA; “18 son kaerlar, | minAr, 4 Bağdat bülbüm 1505 İ AZA 4 Sözde kızlar. Korsan kız ri, 1045 kat Rar 19,05 şan kumse» | serveti. 1088 olimpiyatları 2035 mesi Mi 5 hava, baberter vesniro, | ALEMDAR (O! Altın kelebek, mumyalar 21.20 hatip Era be He eğlenceler,| REMALBEY : Eskimo, Çöl serserileri 2200 dana musiki, orkestra konseri, KADIKOY HALE 1 Şovbot. Hafiyeler rar, , USKUDAR 17,05 k HALE 1 Yıkılan Delde San Frangiş rar haberien “OMEHİ, 1859 haberler, tü» ko parkıları, 298 | <»8ire, 2205 Napoli bali BAKIRKÖY tür sanli, 2405 en 05 sanat ve kül | yıturtrapı Bir mayıs gecesi Me rler, hava, 2435 dans musikisi, ————— N Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah. : öbe . kemesinden: İ “a tçi eczaneler Terekesine mahkemece el konuları ve önde “o a Kürkçüyan, Firuzs-| hali tasfiyede bulunan ÖLÜ (madenci Pulos, Tüneide 4 oocükullukta.« Zafroe| Mehmet Arif uhtesinde bulunan Emini taddesi Matkoviç, Galata: Okçumusa | “ zi X mesinde Yeniyol, Fındıktıda Mustafa Ne | 7*t, , Sandığına (ipotekli olan Bo- e Müeyyet, Hasktiy: Asro, | EaZİŞİNdE Yeniköy Molla Çelebi mahal. iri Yemişte Barsasoh, Heybeliada: | lesinin Köybaşı (caddesinde eski 291 *», Büyükada: Merkez, Fatih, Hamdi, | mükerrer yeni 9 No. Ii sahilhane tasfi- o Gi Aarif, o Bakırköy: | ye memurlarının ve alâkadarların talep- Kül er deki Sie lerile açık arttırma suretile satılığa çı. | Recep, Aksaray: Ziya mu, | kazılarak 29—3—937 tarihinkle yapılan Köye Pazaryolunda Merkez, Modada | müzayede 3000 lira talibi uhdesinde ise keder, Üsktldar: Ömer Kenan, Pe | de haddi lâyikini bulmadığından onbeş vanyo gehremini; Ahmet Hamdi. öy I inci sulh hukuk hâkim. id ve zayi olduğu anlaşi. i lemiryolu istikraz tahvil, erinden ve (A) tertibinden 1989 ve 1653 No. Ir tahvillerin men'i tediye- $ine ticaret kanununun 437 nel mad- desine tevfikan karar verilerek 231. 1934 tarihinde ilân edilmişti. Itihaz edilen mezkür karar tarihinden itiba. Ten üç sene müddet mürur ettiği hal. de bir müstahik zuhur etmemesine ve Necdetin sıhhati müddeasını teyit Zımnmda usulen yemini eda etmiş bu- İuhmasına mebni zayi olan yukarda Bumaraları yazılı 2 adet tahvilin f3- İz ve temettilatmın Necdete İtasma karar verilmiş olduğundan tarihi i. lândan itibaren !ki sene zarfında bu takvillere bir müstahik zuhur ettiği takdirde usulen mahkememize mürâ- caat etmesi lüzumu İlân olunur. Dis Doktoru ÜUbeyt Oiçer Cumartesinden maada hergün hastalarnı kabul eder. Karagümrük Durağı No. 95 Edirnekapı, Tramvay Göz Hekimi Dr. Sükrü Ertan Cağaloğlu Nurucsmaniye cad. Ne *- (Câğaloğlu Eczanesi yanımda Telefon. 22566 Satılık Akay işletmesi Heliçta Piripaşa ile Cami altmda İdaremizin malı bulunan ve su kesimin. den 30 santim yukarsına kadar bakır açık arttırma ile satılacaktır. Bu dubalar bir tanesine veya bir kaçına da pey slrülehilir. Arttırma 20 Nizan 937 günü Akay Şefler Encümeninde saat 15 te başlıyarak 16 da ihalesi yapılaca ğından t Şefliğine ve yüzde 7,5 güvenme ve arttırma paralarile o gün ; Üzere İşletme €ncümena gelmeleri. “1980” * gilen gün ve saatte Beyoğlu dördüncü gün müddetle tekrar ilânına karar ve- rildiğinden mezkür gayrimenkul açık arttırma suretile 27—4-—937 salı günü saat 14 te satılacaktır. Tafsilât; sahilbane Üç tarafr yüksek duvarla ve diğer tarafı bir o riktım ile mahdut olup Üç katir ahşap (“bir köşk bir kayıkhane ve Üstünde odaları bulu- nan bir mutbab: Ve bir de çamaşırhane ve bahçeden ibaretti, Zemin katı — kâgir bahçeye üç ka. pısı vardır. Deniz cihetinde ( yanyana iki odada bir hamam ve bahçe tarafında bir mutfak ve halâ ve aralarında kapt bulunan iki taşlıktan bahçeye çıkılır, 1 inci kat — bu kata zeminden ah- şap ve bahçeden taş merdivenle çıkılır bu Katına bir kapı ile ayrılmış iki sofa sahil cihetinde İki oda ve arkada bahçe tarafında aralarında bir halâ bulunan | ili oda vardır. 2 inci üst kat — deniz cihetinde iki oda bahçe tarafında aralarında bir ban- yo yeri bulunan iki oda ve birinci katın iki gofası üzerinde bir oda vardır, Köşk dahilen ve haricen yağlı boyadır. De. nir cihetinde bir oda vardır. Köşkün yanında bir kayıkhane © vardır. Köşk İber vakit gezilebilir. Tamamının kıyme- & muhamminesi 11465 liradır. Arttır. malara girebilmek için yüzde yedi bu- çuk nisbetinde pey akçesi yatırmak lâ- zımdır. İhale pulu resmi tetlâliye müş- teriye aittir. İsteklilerin yukarda göste. sulh hukuk mahkemesine başvurmaları kıymeti haddi lâyikını bulduğu takdir. de en çok arttıranın Üzerine ihale edi- İeceği ve satış gününe kadar verggiler tasfiye masasma ait olduğu ilân olu. nur. Duba Müdürlüğünden : kapalı muhtelif eb'adda (8) ağaç duba plerin şartnameyi görmek Ordu hastaneleri için 38 bin met- re yatâk kılıflığı bez ile 9600 metre elbise torbalığı bez 26 Nisan 937 Pa- zartesi günü saat 15 de İstanbulda 'Tophanede Satmalma Komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 19516 liradır. İlk teminatı 1463 lira 70 kuruştur. Yatak kılıflığı ayrı ve elbise torbali Et ayrı ayrt olarak ihale edilecektir. Şartname ve rülmunesi Komisyonda görülebilir, İsteklilerin kanuni vesi. kalarile beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel Ko- misyona vermeleri. “418,, “1962” Bir No, lu Dikimevi için 700 bin adet madeni düğme ve 10 bin adet küçük parlak düğme 14 Nisan 937 Çarşamba günü saat 15 de Tophane- de Satmalma Komisyonunda pazar. lıkla alınscaktır, İhale günü teslim şartile alinacak olan işbu malzeme için İsteklilerin belli saatte komisyo. na gelmeleri. “421,, “1988” o— Gülhane hastanesinde ,yapılacak müdiriyet binasının 12-4.937 tarihin. de yapılacak inşaat eksiltmesi Şart- namesinde yapılan değişiklik dolayı. siyle 19 Nisân 1937 Pazartesi günü saat 14 de Tophanede satınalma ko- misyonunda açık olarak eksiltme ya. pılacaktır. Keşif bedeli 8416 lira iki kuruştur. İlk teminatı 631 lira 20 ku- İ ruştur. Şartname ve keşfi komisyon. da görülebilir. İsteklilerin kanuni ve- sikalariyle beraber belli seatte ko. misyona gelmeleri. (412) (1818) Istanb Laf EYER İMA Celi defa İstanbul Komutanlığı birlikleri için 8360 kilo taze bakla “açık eksiltme ile satınalınacaktır. İhalesi 26 Nisan 937 pazartesi günü saat 15,30 da ya. pılacaktır. Muhammen tutarı 313 Ji, ra 50 kuruştur. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda görülebi- lir. İsteklilerin 24 liralık ilk teminat makbuz veya mektupalr: ile beraber ihale günü vakti muayyeninde Fın- dıklıda komutanlık satınalma komis- yonuna gelmeleri, “1987” ilân Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah- kemesinden : Terekesine mahkemece © el konulan ölü Merzuka Hacer uhtesinde bulunan Beyoğlu Kamerhatun mahallesi topçu- lar sokak eski 10 yeni 12 numaralı evin tamamı açık arttırma suretile 105... 937 tarihine müsadif pazartesi günü sa, at 14 te satılacaktır. Tamamının kıyme- ti 3400 liraklır. Tellâliye resmi ile ihale pulu müşterisine aittir. Artırmaya gi- rebilmek için kıymetinin yüzde, 7,5 nis. betinde pey akçesi yatırmak lâzımdır. Tafsilât: — Bir bodrum katı bir çatı katı ile üç kattan ibarettir. Zemin katı iki kanatlı demir kapı ile zemini mermer döşeli iki taraf duvarlarında iki dolabı havi taşlık vardır. Bu katın arka tara- fında bir oda vardır. o Buradan ahşap mesdivenle bodruma inilir, © bodrum. da sokak cihetinde bir mutbah ve arka cihetinde koridor ve odunluk, kömürlük vardır, Zemini malta döşelidir. Birinci kat zemin katından akşap mer divenle bu katın sofasina çıklır. Önde çıkmalı bir oda ile arkada bir oda var- dır, İkincikat birinci katın aynı olup bir halâsı vardır. 3 üncü kat ikinci katın aynıdır. Cumbanm üstü (daracadır. 4 üncü kat çatı katı olup sokak — cihetin. de açık taraçalı bir mutfak (o arkasında bir oda ve merdivenin üzerinde bir do- lap vartdır. Ahşap aksam: yağl: boyadır su ve elektrik tesisatı vardır. Satış bede Mi kıymetinin yüzde 75 şini (obulduğu takdirde en fazla arttıranın üzerine iha- le edilecektir. İsteklilerin yukarda gös. terilen gün ve saatte (o Beyoğlu 4 üncü sulh hukuk mahkemesine başvurmaları ilân olunur. DOKTOR Kemal özsan Üroloğ . Operatör Bevliye mütehassısı Karaköy — Ekselsiyor mağazası yanmda. Her gün öğleden sonra 2 den Se kadar: el: 41235 Inhisarlar Müfettiş Muavinliği Müsabaka imtihanı : İnhisarlar Umum Müdürlüğü kadrosunda münhal milfettiş muavinliklerine aşağıdaki şerait dairesinde müsabaka imtihanile namzet almacaktır. Bunlâ, ra verilecek ücret 125 liradır. . İmtihan Sirkecideki teftiş şubesinde yapılacaktır. imtihana girmek şartları 1 — Hukuk Fakültesinden, Siyasal Bilgiler okulundan, Yüksek Ticaret ve İktısat mektebinden veya derece ve programları bunlara muadil ecnebi mek. teplerin birinden mezun bulunmak. 2 — 21 yaşından aşağı ve 35 yaşından yukarı olmamak ve askerlik vazi- fesini ikmal etmiş olmak. 3 — Yapılacak tahkikat neticesinde müfettiş olabilecek evsafı haiz oldu. ğu anlaşılmak. 4 — Vücudunun seyahat meşekkatlerine mütehammil doktorundan almacak bir raporla tahakkuk ötmek. 5 — Müracaat muhlasar tercümeihali de ihtiva eden ve ' talibin el yazısı İle yazilmiş bir istida ile yapılacak ve bu istida zirine hakkmda malümat alı. nabilecek en az iki kimsenin İsim ve muvazzah adresi dercedilecektir. 6 — Müracaa! “dasma bağlanarak vesikalar; hadetnamesi, 2 — Nüfus hüviyet varakası sureti 3 — Askerlik vesikası sureti, 4 — Sihhat raporu. 5 — Hüsnihal varakası, 6 — 4 adet fotoğraf. imtihan programı 1 — Maliye: vasıtalı vergiler ve İnhisarlar. Muhasebel umumiye kanunu ahkâmı, 2 — İktrsat: “İstihsal, tedavül, inkısam ve istihlâk bahisleri, 2 — Mall ve ticari hesap, faizli hesabı cariler, borsa ve kambiyo müa- melâtı, ? 4 — Ticari muhasebe ve usulü defteri. 5 — İdare hukuku: memurin muhakemat kanunu, ceza usulü muhakeme. lerinden tahkikat bahsi, memur suçları hakkındaki ceza kanunu hükümleri, kanunu medeni borçlar kanununun mali kısımları. 6 — Türkiyenin tabii ve iktısadi coğrafyası, İnhisarlarn tarihçesi. 7 — Ecnebi lisanı “Fransızca, Almanca veya İngilizceden biri... Tahriri imtihanda kazananlar ayrıca bir de şifahi imtihana tâbidir. Talu riri imtihan 20 Nisan 937 Salı günü yapılacaktır. Taliplerin 15 Nisan 937 perşembe gününe kadar İnhisarlar Umum Mü- dürlüğüne müracaat eylemeleri ve bu tarihten sonra vaki olacak müracaat. ların kabul edilmiyeceği ilân olunur. “1948” olduğu hükümet Deniz Levazım Satınalma Kömisyonu ilânlari Takribi tutart 2880 lira olan 16 kilit takriben (7300) kilo ağırlığında ve 28/57 m/m kalınlığında gemi zincirinin 20 Nisan 1937 tarihine raslıyan Salı günü saat 14 de pazarlığı yapılacaktır. Şartnamesini görmek istiyenler her gün, pazarlık için yazılı günde 216 liralık muvakkat teminat mektup veya makbuzlariyle Kaşımpaşıdaki komisyona müracaat etmeleri. (1577) — ara Tahmin edilen bedeli 3225 lira olan 15 ton gaz, taahhüdünü ifa edemiyen müteahhid nam ve besabma olmak üzere, 19 Nisan 937 tarihine raslıyan Pa. zartosi günü saat 14 de açık eksiltme usuliyle almacaktır. Muvakkat teminat 241 lira S8 kuruş olup şartnamesi her gün komisyon- dan parasız verilir. " İsteklilerin 2400 sayili kanunda yazılı vesaik ile ve belli gün ve söstle Kasımpaşada bulunan komisyonumuza müracaatları. “1592, 2 z. - 2 — © > — Le) > » ev © ©. ©. bm |