8 Kasım 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

8 Kasım 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

Bir ingiliz kadını iddia ediyo :* Cennetten mektup aldım!,, Bu kadın deli mi? Hayır... O, Ingiliz yüksek sosyetesinin kazanmış bir ilim kadınıdır Cennette en makbul meslek : Edebiyat! Şairle, edipler Cennelite harıl harıl şaheserler hazırlamakla meşgulmüşler... Orada da çalışmak varmış, ve, yer yüzünde b'r işe alışmıyan kralların, imparatorların Gennetle halleri pek yamanmış | itimadını LÜLER cennette nasıl bir hayat geçiriyorlar, ne yiyorlar, ne içi- yorlar ve ne yapıyorlar?... Bu çok meraklı suallere İngiltere- nin tanımmış kadın mütehassıslarından bayan Florence Barret cevap veriyor. İddiasına göre bu bayan ölülerden ha- ber alabiliyor ve onlarla konuşuyor. muş! Yazdığımız gibi, bayan Florance, Londrada çok tanınmış bir simâdır. öl- müş bulunan kocası Sir W. F, Barret de mevki yapmış âlimlerdendi. Bayan Floratte, kocasının ruhu ile mütemadi miinasebette ve temasta ok doğrumu ve bu ruhun kendisine fevka- Mide mühim şeyler bildirdiğini söyle aekte, ve adı ilerlemektedir. Bayan Flo- rTance, yaşayış tarzi ve muhtelif hare- ketleriyle kendisini tanıyanlar üzerinde © kadar derin hit itimat uyandırmıştır ki kimse kendisini tekzip etmiyor ve hiç bir fert de onun akli milvazenesinden şüpheyi yerinde bulmuyor. Yani, kısaca, bayan Flarance'nin sözlerine inanılıyor, Cennette ne yenir ve ne içilir ? Bayan Florance'nin ölü kocası baro nun ruhu, karısına şunları da bildirmiş tir: “Burada ne yenilir ve ne içilir? Her halde dünyadakiler buna çok merak e- derler. Belki de burada hiç bir şey ye- nilip, içilmediğini de zannederler. Ha- kikaten burada bir şey yemiyor ve bir ş€y İçmiyoruz. Bununla beraber gıda al- dığımız da muhakkaktır. Yalnız buğda- yı ağınızda değil cildimizin mesamatı ile alıyoruz. Bu tarzda gıda almak da yer yüzünde istenilen nefis bir şeyi ye mek kadar zevkli oluyor. Cennetin, evleri, sokakları Baronun ruhunun verdiği izahat de vam ediyor: Burada herkesin evi, bahçesi var. Benim oturduğum ev, evveleç yer yÜü- zünde berâber oturduğumuz eve çok benziyor. Esaşen bunun böyle olmâasmı ben isetedim. Yer yüzündeki evimizi yapan mi mar da benden biraz sonra buraya gel mişti. Kendisinden ayni tarzda bir ev yapmasını rka etmiştim. Şimdi cennette, yer yüzündeki eyi- mize tama: benzer evde eski mesut hatıralarımızı canlandırarak ve hatırlı- yarak ebedi bir hayat yaşıyorum. Buranın sokakları temiz ve munta- | zamdır. Cennette çıplak değiliz. Hepi- mizin elbiseleri var. Bu elbiseler yer yüzünde olduğu gibi mensucat ile, fakat fikir ve düşünce ile imal edilmektedir. Maalesef, Cennet- tede çalışmak varmış! Censette de çalışmak var. Burada herkes meşguldür. Bütün ruhlar yer yüzündeki işleriyle meşguldürler; Son- radan meslek değiştirenlere de tesadüf ediliyor. Yalnız eski padişahların, eski kral larm ve imparatorların halleri yaman.. Çünkü yer yüzünde bir işe alışmadıkla rı için bürada çok zahmet çekiyorlar. Dünyanın büyük şairleri, burada fevkalâde nefis şiirler yazıyarlar, Eski ediplerden pek çoğu, sayısız eserler vü- cuda getirmişlerdir. Burada lokanta ve be İ — Cennefin bu kadar güzel bir yer lerini hiç dinlemez, çoktın buraya bar olmadığından bu meslek sahipleği de zahmettedir. Çennette en rahat insanlar, fikir ve im sahipleridir. Yer yüzünde pek para etmiyen bu şeyler, ahrette en makbul işlerdendir. Şiir ve edebiyat da revaç tadır. Hattâ ben bile son senelerde hay» li şiir yazdım.,, Bayan Piorance, kocasının yazdığı şiirleri kendisine bildirmiş olduğunu da sözlerine ilâve etmektedir. Bir ruhun tavsiyeleri Bayan Florance'in kocası William Barret, Bublin şehrinde Royal Colleze of Science'de kırk seneye yakın bir müddet fizik hocalığı yapmış ve 1925 de ölmüştü. Karısına yaptığı tebliğlerdinden bi- rinde, insanlar gıdası meselesi Üze- rinde Cennette tetkikatta bulunmuş ol- duğunu söylemiş ve şu sözleri de Mive etmiştir: “Meyvelerin usareleri insanların gi- dası olarak çök faydalı ve kıymetlidir. Hele taze ürüm, taze elma, taze armut. Bütün bunlar (o etten daha besleyici, daha iyidir. Bunları hararetle tavsiye ederim.., Bayan Florance, Locasnın kendisi. HABER r;: olduğunu bilseydim, doktorun tavsiye. kapağı atardım! ne yaptığını iddia eylediği bütün tebliğ- leri bir kitap halinde neşretmiştir. Kita- Dın İsmi: Persanalty survives Death'tır. Cennette yazılan Ştiir İ Bayan Florance'a kocasından gelen | şiirlerden birini buraya alıyoruz: i Ruh bir ufuksuz, hudutsuz deniz Zaman yapamaz onda hiç bir iz Düşünce sarar bütün varlığı Ölüm sayılır fikir darlığı Yaşamak nedir, ölüm ve demek? İnsanlık ister hep bunu bilmek... Kapalı gözlerle Boş sözlerle Hayat. ,, Heyhat . ., Anlaşılmaz, hiç anlaşılmaz. Kör elbet görmez, buna şaşılmaz Ruh tek esastır madde bir şekil, .» Abedidir hayat ruh fani değil. Gene cennette yazılmış âşil lerden bir örnek: Yüreğimde var bir sızı, Dün gördüm güzel kızı « « Ne sevimli o, ne cici Aşktan doğmuş bir inci - « « e şlir- H.N. Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan : Mektebin 9371 mali senesi sonuna kadar ihtiyacı olan 37000 kilo Ekmek | açık eksiltmeye konulmuştur. İlk teminatı 305,25 ira ve beher kilonun mu- hammen bedeli 11 kuruştur. Eksiltmesi 19/11/937 Cuma günlü saat 14 de yapı- lacaktır, Şartnamesini görmek isteyenlerin hergün ve eksiltmeye gireceklerin bel- i gün ve saatte Gümlüş suyunda Mektep binası dahilindeki Komisyona müraca- atları ilân olunur. (7532 Baş ağrılarına karşi GRiPiN Kaşslerini kullanmız. GRİPİN; Bütün ağrı, sızı ve san. cıları keser, GRİPİN: En şiddetli baş vediş ağrılarını süratle dindi. rir, Nezle, grip ve vomatiz. maya karşı çok müessir. Icabında günde 3 kaşe alınabili Isim ve markaya dikkat. Taklitlerinden sakınınız. | Yüksek Mühendis Mektebi Artırma “* Eksiltme Komisyonundan Mikdarı Tahmin fiatı 27,50 25,00 44,00 16,50 50,00 18,00 ENE ozrezaa GRİPİN: in v8 ELsiltme Güs TT; Pey akçosi Eksiltmeye konan mevadın cinsi Rezakı Üzüm Çekirdeksiz üzüm Üryani Erik Amasya Esik Kürü Kayısı İncir 400 K. 1600 K. 400 K. 900 K. 500 K. 600 K. 176 L.22-11 - 937 Pu 500 K. 1500 K. 1500 K. 700 K. 12,00 GOCOA. © 4,00 mar senesi ihtiyacından olan yukarıda ins, rildi ilk teminatı yâzılr (yemişler açık eksiltmeye konul gi esi hizasında gösterilen gün: tarih ve saatte yapılacaktır. Şartni” £ görmek biteyenlerin hergün ve eksiltmeye girecekleriği belli giln ve #38tÜğ müşsuyundaki mektep binas: dahilinde toplanan komisyona müracastif” olunur. (7402) Ceviziçi Amasya Elması Gümüşhane elması Ayva Portakal Mektebin 37 hammen bedeli ve E& ni 36,00 25,00 17,50 Am 5 İY Ya AR DE EEE Mekteplilere, Çocuk velileri” | İ ne, Okul Direktörlerine Mektep kitaplarınızı almadan. . . , bir kere eski tanıdığın “ VAKİT ,, Kitabevine ağrayınız. İlk, Orta, Lise, Yüksek ve Meslek... Her okulun, h€ sınıfı için, her dilden, her türlü maarif neşriyatım buradö” kolaylıkla ve derhal edinebilirsiniz, Rastgele yerden almanın sonunda yanılma, yorulma, kit kaybetme olabilir, üzülebilirsiniz. D İhtisasa her yerde kıymet vermeli: (VAKIT KİTABEV! de mekiep kitapçılığında ihtisas kazanmıştır. > Kitap üzerine gelecek her sorguya karşılık verilir. yi ADRES: İstanbul - Vakıt Yurdu. Telefon: 24370. Telgr Vakıt - İstanbul. Posta kutusu: 46. , Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu 24. cü yeni tertip başlamışt! 1. inci keşide 77 Ikinciteşrin 937 dedir Büyük ikramiye: 30.000 Liradır:. Bundan başka: 15.000, 12.000, -10.000 liralık büyük ikramiyelerle G ve 20.000) liralık iki adet mükâfat vardır. tere Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengineden bu piyangoya İştirak edimi? Usküdar Hukuk Hâkimliğinden» Sultanahmet 5 inci sulh hukuk Fazilet tarafından kocası Faik aleyhi | kimliğinden: g ne açılan boşanma davasında müddeia. | Vezneciler caddesi Balabancı dg leyhin ikametgâhunm meçhuliyeti hase | ğmda 48 numaralı apartumandı. yl biyle davetiyeniz ilânen tebliğine karar | kim Tabip Tuğbay Hüseyin xw verilip 28.-11—937 sal saat 14 için ya. | Ikızı halen akıl hastalığı dolayısı ÜS gi zlan davetiye varakası mahkeme di . | kırköy hastanesinde tedavi altmâ? « ine asıldığı gibi keyfiyet tebliğ | beccel Aliyenin hetri ile babasın” gi a geçmek üzere ayrıta gazete | lâyeti altma konduğu kanun ca” (40093) İ olunur. (10094) ye vanhanı makamı ile de ilân olunur. ii