8 Ocak 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

8 Ocak 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

KADINLAR İÇİN Zayıtlar nasıl şişmanlayabilir; şişmanlar nasıl zayıflar ? APILIŞLARI itlbarile pek za- yıf olan kadınlar şişmanlama- mnın yezâne çaresini çok yemekte bu- lurlar. Eğer çok zayılfâanız ve şişman lamak için bir sürü yemek yemeğe ça- rsanız yanlış kapı çalryorsunuz demektir. Yediğiniz çok ağır ve yağlı yemekler kilonuzu arttırmaz, belki de eksiltir, Çünkü mideniz o fazla yükü için uğraşir ve yorulur. Mid rulması da vücuduünuzun yor ı de mektir. Binnetice bütün © lüzumsuz yükü hazmedemeden defedersiniz. ve vücudunuz, karnettın WR&Dasa — dol- durulmuş olmasına rağmen âğ kalmış olur, hazım izin yo- İnsant besliyen, mideyi rastgele dol- durmak- değil, müntahap, takip etmektir. bir perhiz İyi tertip edilmiş, müvazeneli bir ye- şişmanlar — vücuttan düşmeden, ihtiyaçları olan gıdayı ala- rtak zayıflayabilecekleri gibi sıskalar da yine aymı usul ilç kolayca şişman- layabilirler. mek programile Yemek yemenin, görülmesi icap eden sevimsiz bir iş olarak telâkki edil memesi bilâkis beklenilen bir zevk hâ- line sokulmuş olması lâzımdır. Mese- lâ birçoklarımız yemeklerimizi çiğne- meden yutarız. Halbuki yemek, eğer vücuda yaraması İsteniyorsa, iyi çiğ- nenmeli ve yavaş yavaş yenmelidir. Fazla zayıf olanlar sıskalıkları için boşka sebeplerde aramalıdırlar, Meselâ üzüntü, zihninizi tırmalayan üÜzüntüle ri aklınızdan silmeğe çalışınız. Düşün- nek üzüntünüzü hafifletmiyecek, sizi büs bütün melankolik yapacaktır. Eğer iştahanız yoksa uzun zaman- Janberi size yaramıyan yemekler yediği nisden emin olabilirsiniz. Hemen ye- mek tarzını değiştiriniz. Çok et yiyor- sanız bir müddet için meyve ve sebze ile iktifa ediniz. İştahanızın hemen farkettiğini göreceksiniz. Arada sirada et yerine sütlü şeyler yiyiniz. Sütün vücuda olan faydalarını bilmem tekrarlamağa lüzum var mı? Kilonuz muhakkak makul bir şekilde artğıcak ve süt cildinizi güzelleştirecek tir. İştahayı düzeltmek için açık havada ve vücudu hırpalamayacak şekilde ha- fil sporlar da yapılmalıdır. Mutedilâne olmak şartile fazla zayıf olanlar spor- dan zarar değil fayda görürler . Açık havada fazla yorulmadan yol yürümek ve jimnastik yapmak iştahayı arttıracağı gibi vilcudun fazla kemikli yerlerini dolduracak, vücuda — kadına yaraşan güzel inhinalar verecektir. Çok zayıf olanların en fazla istifade edecekleri hareketleri buradaki resim- ler göstermektedir. Bu hareketlerin yalnız sayıflar için düşünü üş oldu- ğunu sannetmeyiniz. Şişman bayanlar da onlardan zayıllar kadar iİstifade ede bilâr. Umumiyetle bayanlar ve bilhassa şiş manlığa müstait olanlar | mel bir usul de hafta da 1 en mükem n perhiz yapmaktır. Hafttanın muayyen bir gü- nün ü olarak ayırınız. O gün hiç yemek yemeyiniz. Yemek yeri ne ya bol süt yahut da portakal, turunç elma gibi meyvelerden birinin suyunu, yahut da dömatez suyu içiniz. Hattâ bir gün sade su içmekle de iktifa edi lebilir? Perhizin vücüdz ü ü perhiz gü rlü olur. Zayıflar pert say şişmanlar, şişmanlar da o s ayıflarlar. Per hizle şişmanlamak ilk bakışta adama bu bir haki manlatan per- hizin kendişi değildir. Fakat perhiz sa de vücutta ki perhizin akabinde kilo kazanilmağa başlanır . Fazla zayıf olanların uykularma da t etmeleri lâzımdır. Sadece geda ile şişmanlı ve güzelleşmeğe çalış mak beybudedir. Bu gibi kimselere en muntazam uyku Tâzımdır. İyi uyuyup istirahat etmek, zihnini lüzumsuz şeylerle işgal etme- kolay — şeyleri itidal ile yemekle uzun senelerdenberi şişmanlamağa uğraşıp da kilo alama- yanlar pek lausa bir zamanda vücutla- olmayacak gibi gelirse de kattır. Filvaki insanı az sekixz, dokuz şaat mek, makul ve hazmi rını istedikleri şekle sokmuş olurlar Vücudu dolduracak, kemikleri ört- meğe yarayacak hareketleri buradaki resimler canlı bir şekilde gös! 1 ve 2 — Vücudunuzu sağ ayağını- zın parmakları üzerinde yaylandırınız, riyor. ve sol bâcağınızı resimdeki gibi ileri geti hareket ettiriniz, hareketi 801 bacağınızın Üzerinde durarak yapı- maz, Bu baldırları, bacakları ve ayak bileklerini doldurup güzelleştirmek için basit olduğu kadar mükemmel bir ha. rekettir. $ ve 4 — Bu iki resimde gördüğünüz hareket kolları, göğüs doldurmak ve güzelleştirmek için eşi olmayan bir ha rekettir. Avuçlarınız omuzlarınızın al- tında ve parmaklarınız ileri doğru ola- rak yüzü koyun yere yatmız. Vücudu nuzu Üç numaralı resimde olduğu gibi kollarınızla yavaş yavaş yerden kesi- niz. Sonra kollı we dört numaralı resimmide olduğu gibi geriye doğru çek- meğe başlayınız ve aynı hareketin de- vamı olarak doğrulunuz. $ ve 6 — Bacakları güzelleştirmek için işte bir mükemmel hareket daha. Sol bacağfınızı resimde olduğfu gibi par maklarınız yere bakacak şekilde bükü- 1 Ö mumaralı resim gibi geriye atrp açınız. Aynı diğer bacakla tekrarlayınız. 7 ve 8 — Kalçalara güzel bir krvrım nüz. Sonra bacağıı Meşhur yıldızlardan Mişel Morgan yazdığı bir yazıda hayatinı anlatıyor. Yazıya “Sinema yıldızı olmak istiyen bir kramn hikâyesi,, adını koymuş.. “Bu- nu bir Noel hikâyesi sanmayınız!,, di yor ve yazısına şöyle devam ediyor: *“Biliyorum, birtçok kuüsurlarım var. Fakat düşününlz bir kere, ben bir e- debiyatçır değilim. Hikâye, roman na- l hazırlanır, nasıl — yazılır, bilmem. Bilmemekte de mazurum. Lâkin Sine Mond meemuası benden, Noel müna- sebetiyle çıkaracağı fevkâlâde nüshâ için bir yazı istedi, Kabul ettim ve hatıralarımı yazma- yı düşlündür... Hemen masamın başma — geçtim. Kâlemi, elime aldım, kocaman bir küğrt Üzerine şunu yazdım: “Hatıralarım..., Ve kahkahayı salıverdim. Çünkü, ha- tıralarımı yazabilmek için henüz pek gencim, Bunu — doğru — bulmadım, çizdim. Yerine şunu yağdım : n yıldızı olmak İstiyen bir kızın hiaâye- sL. Bu daha muvafık değil mi? , ... Ailesi Nöyyide oturan bu genç kı- zın ismi Mişeldir, Sizç porteresini hakkiyle çizemiye- veğim. Çünkü pek iyi hatırlarnıyorum, Yalnız, tanıdıklarımın — söylediklerini tekrarlıyacağımt Zeki, akıllı, sevimli ve biraz da şeytan bir kız... Bazan da ta- bammll edilemiyecek derecede yara- maz. Geçelim bunu, Hehüz Üç yüşındayken - miniminicik avutuna bakan bir falct: Yleride' bir i- nema Şfilditi olacağını vöylemiş.. Gü- lüyorsunuz, falcılara inanılır mı, di« yorsunuz? Buna babası da gülmüştü.. Allede biç artlst bulunmadığını söyle - mişti. Fakat, falcının sözlerini unut- madılar. Kit,> bey yaşma bastı. Sinema ' gar zetelerinden — yıldızların — tesimlerini kesip saklıyor, bir gün kendisinin de bunlar gibi olacağını söylüyordu. Bütün çocukluğum bir sinema artisti olmak arzusiyle geçti. Elime geçen pa- raları sinemaya ,şinema mecmüalarına veriyordum. Babam, anam buna çok kızıyor, beni yemeklerde tatlıdan mah- rum bırakıyorlardı. Fakat ben, mütees- sir olmuyordum, İleride, sinema yıldızı olduğum zaman bol bol tatlı yeyebi- leceğimi düşünüyordum. Bu suretle on beş yaşına girdim. Ailem Diyepe nakletmişti. Ve ben çok memnun olmuştum. Çünkü burada iki güzel şey bulmuştum: Deniz ve güzel bir kar... Küçük çocuklarla kırlarda geziyor, koşuyer, eğleniyor ve bundan çok zevk alryordum. Deniz kenarında, yüksek bir kayanın üzerine oturarak tahayyülâta dalmaktan çok höşlanıyordum . Falcının sözleri bir an, bir dakika zihnimden çıkmıyordu. Acaba söyledi- ği doğru mu idi? Bir sinema yıldırı o- labilecek miydim? İşte bütün düşüncem buydu. İstidadım var mıydı? Her hal- de bunu anlayabilmek için stüdyolardan birine gitmek İâzımdı . Tatil nihayetinlde mektebe dönme - dim. Parise gitmiye karar verdim. Ön vermek için bundan iyi hareket mar. Resimdeki gibi bir iskemlenin üstü- ne yatinız. Ellerinizle iskemlenin ayak. larını tutunuz, Bacaklarınızı bir arada yere indirip kaldırımız, bundan sonra B numaralr resimde olduğu gibi bir ba- cağınızı yere indirip diğerini havaya kaldırınız ve bu hareketleri tekrarlayı- NIZ, ola- — -—————————————e. sınema Mişel Morgan hayatını anlatıyor Sinema yıldızı olmak istiyen bir genç kızın hikâyesi *Stüdyolarda bir tanıdığım, etimde bir tavsiye mektubzzm yoktuü; yorulmamak, sebat göstermek, her yere baş vurmak lâzımdı!,, Mişel Morgan üç yaşında bulunan erkek kardeşim de benimle beraber gelmeye razı oldu. Bir eylül sabahı o ve ben, küçlik çantalarımızla Paris istasyonuna indik. Ve doğru büyük babamızın evine git- tik. Niçin ve nasıl geldiğimizi anlatmak müşkül oldu. Erkek kardeşim, büyük babamın israrıma dayanamadı. İki gün sonra Diyepe döndü. Ben, Pariste kal- dım. Ve san'at hayatına atıldım. . . « San'at hayatımın ilk günleri, pek Ü- mit ettiğim gibi olmadı . Stüdyolarda bir tanıdığım, elimde bir tavsiye mektubum yoktu. Binaenaleyh, yöorulmamak, sebat göstermek, her ye- re başvurmak lâzım geliyordu. Ümitsizlik göstermedim. — Günlerce, haftalarca, hattâ aylarca acenteleri do- Taştım., Nihayet, bunlardan birinin va- sıtasiyle bit iş buldum: Matmazel Mo- zar filminde adi bir rol, figüranlık, Bu filmden çok şey öğrendiğimi iddia edemem.. Yalnız otuz saniye kadar sah nede bulunuyordum. İşte o kadar. Fa- kat, bana büyük bir faydası olduğunu inkâr edemem.. Zira, bu film çekilirken facia muharriri İvan Noe İle tanıştım. Arzularımı, ümitlerimi anlattım. Din- ledi, figüranlıktan kurtulmak için çok çalışmak lâzım geldiğini söyledi. Ve bir gün, beni Rene Simona takdim etti. Ben yalnız bir hoca gördüm. Fakat, dünyanım en iyi hocası, , Rene Simon, bir çok san'atkârlar ye- tiştirmişti.. Bu muhterem Üstad bana komedi oynamanın usulünü öğretti. Bugün bütün bilgilerimi ona borçlu ol- duğumu iftiharla söyleyebilirim. On sekiz ay kendisiyle beraber ça- Lştım. Kiâsikleri, asrt büyük rolleri öğ- rendim, Meselâ Donya, Cürüm ve Ce- za gibi.. Büyük bir hevesle çalışıyordum. Sinemayı da asla hatırımdan çıkarmı- yordum. Nihayet talihim açıldı. » B TKİNCİKANUN — 1938 Bir gün bana bir rol - chemmiyetsif bir rol - verdiler. Leonid Moguyifli Lusyen Baru ile çevirdiği (Hasba) fi minlde bir rol. Bunda pek o kadar muyaffak olamâ” dım. Bu filmde matmazel Jan Vitam'nıt da rolü vardı, Beni çok beğenmişti. Bir sene sonra Matmazel Vita, (SJ adam) adlı bir filmde baş rolü almif” tı. Genç bir kız lâzım gelince tavsiy? etti. Çağırdılar, gittim. Tecrübe ettiler: Ve bir sabah mösyö Mark Alegre, bür yük babamı ziyaretle (Saf adam) minde mühim bir röl yerdiğini söyl bir de mukayele imzaladı. . Falcımnın dediği hakikat oluyordu! « Sevincimi gize tarif edemem.. H gözyaşları döküyor, hem gülüyordum” Anam ağlıyor, büyük anam ağ Hd İhtimalki sinema yıldızı olduğumu BİŞ istemiyen babam da, muvı“ıkıy:%id haber almca ağlamıştır. Sonunu biliyorsunuz. Üç — kelimi bir şey: Sinema yıldızı oldum. Marlen Ditrih ; Almanyayagidiyo Berlinden verilen bir habere göf Marlen Ditrih, — nasyonal « sosyalif idaresinin tecesüsünden beri ilk olarak ikinci kânun sonlarma - doğ Berline gidecek,; ve uzun müddet rada kalacaktır. Yalfız Parla deği” Londrada ve Berlinde bazı - filml? Bu sırada nusyola - #osyalis! M, fakirlere — kış yardımı) - için ve l tasavvurunda bulundukları bir kül” re iştirak edecektir. * Gene söylendiğine göre, MAf Ditrih, Amerika tabiiyetine ıad: istememiş, Holivut artistlerinden çokları gibi faşistliğe karşı da M; yül göstermemiştir. Kendisi MÜ, Yatan sever olmakta, ve Alman hi meti tarafından merasimle cağı ümit edilmektedir. çlik