9 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

9 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

—B14— Hamam « 10 - Violant: Gençsiniz. Yaşınız 20-23- — arasındadır. Bönyece ortasınız. Boyunuzu'katt — olarak anlayamadım, fakat uzunca veya uzun boy Ju değilsiniz, orta boyda olabilirsiniz. El- işlerine kabiliyetiniz çok iyidir. Zor ve sı- kıcı işlerden çekinmez, böylelerini de mu. vaffakiyetle bitirmek istersiniz. İyi kalb- Jisiniz. Calışkansınız. Yalnız şunlara dik- kat etmelisiniz: 1 — Her söze, — her valde kapılmamak, 2 — his işlerini bir tarafa birakarak hayatınıza göte bir — program yapıp tallinize kendinizi hâkim — kılmak. 3 — Arkadaşlarınını iyi seçmek, 4 — Ça. buk müteessir olmak huyunu — bırakmak. Bütün bu hususlarda sormak istediklı üz yarsu, isterseniz pullu bir zarf ile, tekrar müracaal edebilirsiniz. | | i —615— BÖY? Yaşınır 35 den fazladır. Belki 40 yaşla. nuz. Sağ elinizde bir arıza olması muhte. meldir. Ruhi bir sıkınlı içinde görünüyor- sınuz. Belki bir gönül meselesi. — Fakal evli olmanız da kuvvetle muhlemeldir. O halde? Üstelik maddt — vaziyetiniz de iyi değildir. Mesainiz de ihlizam kaybetmişe benziyor. Kendinizi toplayacak kadar ve. ki ve iradelisiniz, Zekl ve iradenizi kullan mak İçin ne bekliyorsunuz. anlıvamadım. —676— Galata Ö R. Ü Yaşınız 30 etrafındadır. Boyunuz urc- dır. Bünyece dolgunsünüz. — Hayatı anla- miş, sakin ve makul bir zatammız, Yaşınız merhamet hissiniz ileri bir inkişaf göste- riyor. En büyük zaafınız, merhametinizle zekânızı birleştirememnizdir. Kararları- nızla hareketleriniz arasında fark bundan neşet ediyor. Herhalde xir de bunun far. kında olacaksınız. Merhamet — derecenizi rındasınız. Hünyece orta, boyca uzunsu- | —RTT— Beşiktay » 1517: Alıngan ve çabuk mütecssir olur ve te- essürünü derhal bildirir ve — teessürüne uyarak şedit bareketlerde bulunur bir rat. l sınız. Dugünkü yaşama şartlarında muvaf fakiyete mani olacak en büyük kusurlar. dan biri de bunlardır. Çalışmanız, dikka. Üniz, intizam hissiniz çok iyidir. Yalnız bu hususlardan kurtulmal, Yaşınız 25 etrafındadır. C. Be. $ 3: [ Yaşınız 20 den azdır. Boyunuz orladır. Bünyece zayıfçasınız. Henüz — neşvönüma ve tahsil devresindesiniz. Muhitinizin şi- | marima hareketlerine sirz muükavemcet et. melisiniz ve bunu takdir edecek xekânız vardır. Hayat, ev muhiti değildir, — orada nar yoktur. Çalışma iradenir, intizam his. siniz, dikkatiniz inklşafa çok — müsni Şimdiden programlı mesaiye alışmalısınız. —679— 19001: Gönderdiğiniz yazının sahibi, or- ta yaşta, orta bünye ve — boydadır. Makul, çalışkan ve ne yaptığını bilir. bir zattır. Yalnız tutumlu değildir. Biraz da olanı biteni tefahürle söy- lemek temayülündedir. Bunları bile- rek kendisile işbirliği yapabilirsiniz. — B0— Beyazıt 11 Bora: Gençesiniz, boyunuz ortadır. Bün- yece ne şişiman ve ne de zayıf bulu- nuyorsunuz, İyi bir kalbiniz vardır. Hayatta düşündüğünüz gibi muvaf- fak olmak için bazt kabiliyet ve me- lekelerinizi kuvvetlendirmek ve yeni bazr hususiyetler İktisap etmek za- Cevapları veren Profesör Sanerk Gratoloji ve Grafometri mütehassısi şin maksada — uygunluğunu temin etmek. Halbuki bir şeyi yapmak i- gin yaptığınız vakidir. 2 — Amell iş- Jere kabiliyotiniz azdır, kuvvetlen- dirilmelidir. 3 —- Alıştıklarıniza faz- la bağlısımız, bu hal yeniliklere he- men uymadızı — güçleştirmektedir. 4 — Pek uysal değilsiniz. 4 — Ken- dinize güveniniz, başkalarının hakiki değerlerini tam isabetle tayini zor- Taştırmaktadır. 5 — Karakteriniz 'mütehavvildir. Ayni hâdiseler karşı- şında dalma ayni kararları alıp ayni tarzda hareket etmezsiniz. —681— Beyazıt Karakaş 18: Genç ve narin yapılısınız. Boyu- nuz bünyenize nazaran iyidir, fakat bünyece daha lu olmağa ihtiyacı- nız vardır, ve bu hususu katiyen ih- mal etmeyiniz. Çünkü bu şeralt altın da çabuk sıkılmanız, — belki zaman zaman baş ağrısından şikâyoet etme- niz ve hattâ çabuk yorulmanız muh- temeldir. Haddızatında başkalarını memnun etmekten hoşlanır ve kalb kırmaktan çekinirsiniz, çünkü temiz bir kajbiniz vardır. Yalnız dikkati- niz bünyenizden dolayr her — vakit kâfi derecede kuvvotli görünmüyor. Mütereddit olduğunuz zamanlar da mevcuttur. n 20 & K.O. H. Y: Tam bir tahlil için sol el yazını- za, bir elinizin kâğıt üzerine çizilmiş resmine, dirseğinizden — bileğinize kadar mesafenin bilinmesine ihtiyaç vardır. Bunları da gönderiniz. Yazı- nızden şimdilik sunları “söyliyebili. rim: Talie fazla bağlı — bir zatsınız. Kendinizi gilatermek ve muhitinizde temayüz etmek en mühim arzuları- nızdandır. Yalnız dikkatiniz biraz kuvvetlendirilmeğe muhtaçtır. Yap- tığınız bir işi yaprp bitirdikten sonra | MEKERBAL . daha normal bir hale gelirmenizi tavkive ederim. sayetinde o, gözlerine girmek istediği şahsiyetlere iyi hizmette bulunuyor, tedhiş ve icabında kraldan istihsal etti. #i emirnamelerle, yükselişine mâni o- labilecek adamlardan kurtuluyor — ve mihayet, bir çok ailelerin hayat ve şeref- lerini elinde bulunduran sırları öğreni- yordu. Fakat şunu da - ilâve etmek lâzımdır ki Berrye bazit bir muhteris değildi. Kendisini, peşinen gözden düşmeden muaf kılan bir felseleyle müsellâhtı; Güreşten evvel hayatını Teda etmeği göze alan ve bu suretle artık hiç bir şeyden korkmamaktön mütevellit bir cesaretle mücehhez lıır güreşçiye benzi- yordu . Sön derece cür' ellnudı, müteşebbis. ti ve, bir defa kararını verdi mi, lüşma- Bim bütün mukavemetini kıran bir sür'atle hedefine doğru gidiyordu. Bun- dan başka, sür'ati intikal sahibi bir a- dam olduğu için, rakiplerinin zayıf nok- « talarını derhal bulurdu . Berrye, uzun müddet ve büyük bir ciddiyetle kralı tetkik etmişti, Onun ahlâkındaki gizli zaafları bilen na'dir insanlardan tiri de kendisiydi. Güzel madam dö Şatoru'nun sukutu. nu temin edenlerden biri de Berrye idi. Şimdi on beşinci Lüi metressiz oldu- Yu için, Berrye, yeni gözdenin, yükse- Hişini kendisine medyun olmasını isti. yordu. Möadam dö Şatoru, gittikten sonra, herkes, kendi kendine, onu kimin istih- üf edeceğini, sormağa başladı. Belediyenin verdiği büyük balo es. nasında, kralı sarmeğa başlıyan ihtirası yalnız Berrye keşfedebilmişti. Küçük bir kızdan başka bir şey olmıyan ma- datn d'Etyol da o, samimi bir aşkın bü- yük kuvvetini sezdi ve böyle bir aşkın, etrafında taç pereştişkârlarmdan — baş- ka bir şey bulmuyan keâl üzerinde ne büyük bir tesir icra edebileceğini anla- dı. rürldir. Bunların başltca Yunlardır: tasssr Amilleri I — Bir işi yaparken a İ- orennar we . T4 MARKİZ DÖ POMTADUR — ——— ——— Bunu takip eden günlerde He, bu ih. tirasın, on beşinci Lüinin kalbinde yap- tığı inkişafı görebildi. Bu dela, kral kalbinden vurulmuştu! Madam d'Etyoldanı bahsetmiyordu ve bütün saray halkı, bu süküttan kralın onu unuttuğu neticesini çıkardı. Ön beşinci Lüi düşünceliydi, meşgül görünüyordu ve hemen bütün vaktini, Luvr satayıtın bir odasında, yalnız ba- şına geçiriyor'du. Bütün saray hallır biribirlerine: — Kralın canı sıkılıyor! ., Diyorlardı. Fakat Berrye şöyle dü- şündü: — Kral iyice âşıktır! Berrye, bu düşüncesinde yanılmadı. ğına iyice kanaat getirdikten sonra, bü- yük bir darbe indirmeğe karar verdi ve Janı kaçırtmayı aklına koydu. Plânının nasıl inkişaf ettiğini göreceğiz.. Noe Punesonla Krebiyonun saf yar- dımları sayesinde, Janı bir arabaya bin- dirmeğe muvaffak olacağımdan artık ta. mamiyle emindi. Bu arabada kim bu- Tunacaktı? Bu araba nereye gidecekti? Bu noktalar. Berryenin zihninde henüz tanzim edilmemişti. Faaliyeti e- nosmmda'bunları da öğreneceğiz. . Berrye bu $ite muvaffak olacağından tamamiyle emin bulunuyordu. Bu mmu. muvaffakıyet, onun nazarın'da kendisi- ne, unutulmaması imkânsız bir hizmet- te bulunacağı kralın sonsuz şükraniyle, zöferini gene ona medyun olacak olan Madam d'Etyol'un şükranıydı. Berrye bu hazırlıklarını yaparken, tabil d'Etyol konağıındaki bütün adam- ları tetkik etmişti. Bunlar arasında, tahlil edemediği bir tek kişi vnrdı ki o da Hanri d'Etyolun kendisiydi. Berrye, nihayet, bu adamın sadece kârlarımı hesapla meşgul bulu- nan mânasız bir koca olduğu neticesine vardı, ki bunda yanılryordu. Gene d'Etyol kanağında bir adam kontrol etmezsiniz. U: istan sahnlt varılnr veyi süren bir bıkgrıımz. 9M 19388 MARKIZ DÖ PONPADUR 135 döha vardı ki, Berrye onu da anlaytma. dı, daha doğrusu, aşağı bir vazifede bulunduğu için onu fazla tahlile lüzum görmedi.. i Bu aklam da Damyendi, Her ne ise polis müdürü anlatmış o1- duğumuz sahneden sonra Puassonla Krebiyonu terkettikter sonra, istikba- Tinden artık tamam'yle emin bulunuyor- dü. Dışarıda, kendisine her zaman refa- kat eden ve bütün sırlarını bilen husu. si kâtibi ve sırdaşını buldu. Bu ada- rTam ismi — Fransua - Yoakim dö Pyer dö Berniydi. Kendisi biraz şair, biraz papas ve her şeyden bir parçaytdı. Berrye'nin memnun bir çehreyle dön- düğünü görünce 18übali bir tavırla sor- du: — Ne haber?,.. Puesson (bahk) olta. ya geldi mi? . — Hem de mükemmel bir şekilde, a- zirim Berrni., Faka' daha iyisi var. Zeki biz adamın yardımına da mazhar olduk. — Doğrusu, seki adamlardan sakin- sanız daha iyi olur — Şu halde, sizden sakmmakla işe başlamalıyım?. — Teşekkür ederim, İşte bir kompli. -man ki, sizden geldiği için, bin altına değer.. Her ne olursa olsun, Pekâlâ bi- Kvorsunuz ki ben, hiyanete muktedir değilim.. — Pekâlâ muktedirsiniz, azizim. Yal- nız siz, hana hiyanet etmiyeceksiniz.. — Niçin?. Bunu öğrenmeği cidden isterdim... — Çünkü siz yükselmek istiyorsumuz. Genesiniz. Kralın mazhariyet ve itimadı B-silen merdivenin basamaklarını dör- der dörder çıkmağa karar verdiniz.. Ha'buki siz, pekâlâ biliyorsunuz ki, bu Tasrdivende bu tehlikeli cıkışı yaparken eh iyi vasıta, yırkatıya tırmanmekta 0- Ten birlelrin naca n yapışmaktır. Ve gene pekâlâ bilirsiniz ki bu paçaları bı. ni AMĞ | Kai raktımız mı, merdivenden 'ıııııyı yü- varlanır ve kemiklerinizi kırarsmızı. Berni'nin gözlerinde bir kıvılerm par- ladı. Berrye bu seri kıvılcıtnı görmedi. E ğer görseydi mubakkak ki bu, onu bi rarz düşündürürdü. Berni devam etti: — Hakkınır var.. Şunu da ilüve ede. bilirsiniz ki, efendimi intihap etmeden evvel, uzun müddet düşündüm, yani, meşhur merdivenin üzerindeki paçala- rin en sağlamımı intihap ederek onlara yapıştım. Bu sözler üzerinc, ikisi de gülmeğe bşladılar, sonra Berrye devam etti : — Mevzuu bahsetmiş olduğum zeki adam, şiirdeki meslektoşlarınızdan bi- ridir. Krebiyon.. Berni içini çekerek: — Mes'ut bir adam, dedi. Piposu için tütün, kedisi için ciğer ve musraları için kâğıt buldu mu, kraldan daha kral o- dur! Size yardım mı vast etti?. Berrye cevap verdi: — Dinleyin, Bernil.. Berni mühim bir şey öğreneceğini anlayarak can kulağiyle dinlemeğe baş. dadı . — Yarın akşam, saat öokuz buçukta Büsi sokağında madam Löbonun kapısı önüne sağlam bir araba getirecek ve aradanın karsını açık - bulunduracakıı" nız. — Saat dokuz buçukta, çok iyi. A- rabayı kim idare edecek? — Kendinir!.. Berni ürpermekten kendini olamadı. — Ya arabada kim bulunacak?. Berrye cevap verdi: — Ben! Saat onda Madam d'Etyol evden çıkacak, arabaya binecek, ben kapıyı kapatacağım.. Bağifır veya ba- £ gırmar, bu benim bileceğim bir iştir... Siz derhal atları kırbaçlayacaksınız! « — Ve nerede dururum?. D D KodLa FYt «& <