4 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

4 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Yüzme müsabakamız Gazetemizin tertip ettiği yarışlar dün Büyükderede yapıldı Elliden fazla yüzücünün girdiği bu müsabakalar çok güzel ve heyecanlı oldu Galatasaray birinci, Rızapaşa ikinci ve Beşiktaş üçüncü oldular Gazetemiz, Türk matbuatı içinde spo- ra en çok önem verenidir. Buna da bun dan beş sene evvel: gayriledere klüpler arasında yaptığı futbol müsabakaları ile başlamış, bunu yüzme © yarışları takip Bol Kumar ile Mülâyim arasındaki ge ne meşhur kemer davasını gazetemiz hal le muveffak olmuştu. Geçen seneki yüz- me yarışımız mukavemet Üzerine yapıl mıştı. Bu sene gazetemiz bunu daha şü- mullendirerek müsabakayı küçükler ara- sında 50,100 serbest, büyükler arasında 100,400 serbest, 200 kurbalama, 4x200 bayrak, atlama ve su topu olarak tesbit etmiş ve müsabakadar oOdün 2matör olmak-üzere herkese açık olarak ya pılmıştır. Yarışta klüplere mensup © atletlerden masada hariçten de bazı kimseler iştirak etti. , Müsabakalara giren klüpler: Galatasa- syer, Vefa, Güneşdir,yalnız 1938 senesi İstanbul birincisi olan (Beykoz klübü, reislerinin matbaamıza kadar gelerek ya müsabakaya girmemesi cidden doğru bir şey değildi. Biz isterdik ki, Beykoz da bu yarışa girsin ve çekişme daha çetin ve zevkli olsun, bu suretle de belki birkaç yeni Türkiye rekoru da temin edilmiş © ““lurdu: Müsübakalarıtız resmi yüzme ha“ Kenileri Hüzurunda “Büyükdere Beyar- parkın cidden güzel inşa ettiği yüzme havuzunda yapıldı. Yarışlarda başha kemliği Ahmet Fetkeri, Starterliği Sıtkı, kronometreyi de Halit Tüccarbaşı, Rıza Sueri Melih, Kemal ifa ediyorlardı.Her şeyden evvel şunu söyliyelim ki yarışlar, klüplere mensup olmıyan serbest yüzücü" lerin de iştirak etmiş olmasına o rağmen büyük intizam dahilinde cereyan etti, Bu nu temin eden hakem heyetine burada teşekkür etmek vazifemizdir. 100 metre serbest büyükler fik yarış büyükler arasında yüz metre serbest. Bu müsabakaya on bir atlet iştir rak etti. İki kategori üzerinde yapılan yarışta : 1 — Mahmut G.S, 15,40, 2 — Sadul lah (Beşiktaş) 1,121, 3 — Vedat (Ga latasaray), 1,14, 4 — Nezihi (Beşiktaş) 1,19, 5 — Fikret (Galatasaray) 1,232 100 metre serbest küçükler Bu müsabakaya 18 kişi girdi. Üç kat üzerinde yapılan yarışta o Gala” tasaraylılardan (Kemal Soysal 1,18 ile birinci, 2 — K. Kemal (Galatasaray) 1/20 Boğaziçinden HRaf 1,202 il ü şüncü, Beşiktaştan Sedat 1.211 ile dör düncü, İskender (klübü yok), 1,24 ile beşinci, Galatasaraydan Mahmut Rı zapaşadan Aram (1,26) ile altrmer ol dular. Bu yarış güzel ve heyecanlı ol du. 100 metre sırtüstü Bü yarışa > * Galatasaray, Rızapa şa, Beşiktaş klüplerinden $ atlet işti rak etti, Müsabaka güzel oldu. Bu me #afenin Türkiye birincisi Şamil 1,25 ile yüzdü ise de hata yaptığından dis kalifye edildi, Netice: 1 — Kâzem (Galatasaray) 1,36 2 — Salâhaddin £ (Rızapaşa) 1,36,2 3 — Kemal (Rızapaşa 1,38, 4 — Ne cati (Beşiktaş). 400 metre serbest Bu yarışa altıdan fazla atlet işti rk ettiğinden iki kategori üzerinden 3 — Sadullah (Beşiktaş) 5,58,3 4 — İbrahim (Rızapaşa) 6,4 $ — Nezihi (Beşiktaş) 6,27 ? “olöitar. $ — Serkis (Rızapaşa) 7.9.3 50 metre serbest küçükler Bu yarışa yirmi dört yüzünü girdi ğinden müsabaka dört kategori üzerin den yapıldı. Yüzücüler arasında naza ri dikkati celbeden genç eiemanlar gö ze çarpıyordu. Yarış sonunda: 1 — Kemal Soysal (G.S.) 4 2 — Kâzım (G.S.) 35 3 — Küçük Kemsi (G.S.) 35,1 4 — İskender (Vefa) 35,2 $ — Kemal (G.S.) 35.2 6 — Fikret (G.S.) 35,3 Bu yarışa Boğazspor, Rizapaşa, Be şiktaş, Sarıyer klüpleri girdi, Bayanlar 50 metre serbest Bu yarışa rakipsiz olan © Beşiktaş klübünün genç »ve müstait yüzücüsü Mukadder iştirak etti. Güzel ve ilerisi için"ümitli bir yarış yaparak (o (1,4) derece ile müsabakayı bitirdi. 200 metre kurbağalama Bu müsabakaya Galtasaray o Rızapa şa, Boğazspor ve Beşiktaştan 11 atlet girdi. Yarış güzel ve heyecanlı oldu. Yarışları takip edenlerin (o teşcileri ara sında Rızapaşadan Musa (3,21,2) bi rinci, İbrahim O Şamil (Galatasaray) 3,23 ikinci, Semih (G.S.) 3,25 üçün cü, Salâhaddin £ (Rızapaşa) 3,36 dör dünçü, Hikmet (Beşiktaş) (3,37, be şirki Ömer (G. S. ). $ 40, , le altıncı 4 X 200 bayrak Bu yarışa üç klüp iştirak etti. Yarış başladı. Galatasaraydan ilk olarak Ha Mil Beşiktaştan Sadullah, Rızapaşadan Salâhaddin yüzüyorlar, Halil ile Sadul lah iyice çekişiyorlar, Son tura kadar başbaşa giderlerken son turda (o Halil Sadullahı 5—6 metre kadar taktı, Ya rış güzel ve heyecanlı; oluyor. Etraftan teşci sesleri. Galatasaraylılar rakiple rini epeyce bir (o mesafeile © geçerk 10,45,8 ile birinci, Beşiktaş, 12,32 ile ikinci ve Rızapaşa da 13,62 İle üçün cü oldu. Takımlar: (Galatasaray) Halil Mah mut, Şamil, Orban, (Beşiktaş) Sadullah, Nezihi, Cemal, Hüsnü, (Rızapaşa) Salâhaddin, Kemal, İb rahim, Serkis, Su topu Bu müsabakaya Galatasaray, Beşik taş. Rızapaşa, Boğazspor (o takımları girdi. Turnuva olarak (o yapılan bu maçlarda evvelâ Galatasarayla Büyük dere çarpıştılar. Maç sonunda (o Sarı kırmızılılar rakiplerini 5-0 yendiler. İkinci karşılaşma Rızapaşa — Beşiktaş takımları arasmda yapıldı. Bu maçta 1 — Rizapaşanın galebesile neticelendi. Şimdi galipler karşılaşıyor. Galata saray — Rızapaşa. Maç (o başaldı. Bi rinci devre her (o ikitarafın da (0—0) beraberliğile neticelendi. Galatasaray klar ikinci devreye ( başladıkları za man işi daha s:kı (tutuyorlar. Zira bi rinci devrede rakiplerini o benimseme melerinin sonu olarak ilk haftaymı be raberlikle bitirmişlerdi. İkinci devrede £ Galatasaraylılar 3 gol yaparak müsabakayı lehlerine çe virdiler, Ve maç da 3—0 sarı kırmızılı ların lehine bitti, Takımlar: Gaalatasray: Dik — Mahmut, Ve dat — Halil — Loloş, Beliğ. Küçük Kemal, Beşiktaş: Celi — Sedat, Nezihi — Cemal — Alâeddin, Kemal, Hüsnü Rızapaşa, Aram — Musa, İbrahim — Oğuz — Serkis, Kemal, Ferit Büyük. dere: Faruk — Talât, İsmet — Mem - duh — Gündüz, Şamil, Osman. Bu maçın sonunda (Galatasaray tâ kımı birinci, Rızapaşa ikinci oldular. Atlamalar Klüpler arasında yapılan atlamalarda Sadi (G.S.) birinci, Bahir (Beşiktaş) ikinci oldular, Klüplere mensup (o olmıyanlar ara sında yapılanlarda Talât birinci, Hak kı ikinci oldular. Umumi vaziyette: 1 Sadi 2 - Bahir 3 — Talât 4 — Mehmet 5 — Haklı, Müsabakalarımız yukarıda da yazdı ğımız gibi intizam dahilinde cereyan etti.Yalnız bazı Beykozlu yüzücülerin Rızapaşa klübü nam altnda yarışla ra iştirak etmeleri de ayrica nâzârı dik katimizi celbetti, Küçük İbrarim, Ke mal, Serkis, Aram vesaire gibi, Yarışların sonunda © gerek fert ve gerek takım itibarile G.S. 94 puvanla birinciliği, Rızapaşa 43 o puvanla ikin ciliği, Beşiktaş 39 puvanla üçüncülüğü aldılar. Derece alanların mükâfatları yarış ların neticesinde kendilerine verildi. Su topu, bayrak yarış: ile bu en çok puvan alan takıma kupalar, birinciden ikinciye kadar madalyeler tevzi edildi. Türkiye - Finlandiya “güreşleri Dün Ankarada yapılan karşı laşmalarda © pehlivanlarımız 3 - 4 kazandılar Ankara, 3 (Telefonla) — Bugün sa. at ITde, ondokuz mayıs stadyomunda Başvekil Celâl Bayar, Nafıa Vekili Ali Çetinkaya, Gümrük ve Inhisarlar Vekili Ali Rana Tarhan, Ankara Vali ve Belediye reisi Nevzat Tandoğan, me buslar ve binlerce seyirel Oönlnde Türk - Finlandiya milli takım güreş müsabakaları yapıldı. Saat 17 de önce Finlandiya, daha sonra Türk milli takımları ring Üze- rinde yer aldılar. Milli marşlar çalm- dı. Güreşçiler birer birer helka tak. dim edildi. Türk takımı Finlandiyalr lara bayrak, Finlandiyalılar takımı. mıza bir kristal vazo hediye ettiler ve nutuklar söylendi. Merasimden sonra saat 17,20 dede güreşlere başlanıldı. 56 kiloda Kenan (Türk) le Kanko (Filandiya) bu güreşin birinci on da- kikası berabere neticelendi. İkinci on dakika Kanko'nun hâkimiyeti ile bit. ti. Sayı hesabile hükmen ve ittifakla galip ilân edildi. 63 kiloda Ahmetle Kikili Yanki kar dakika başladı. Kura neticesinde Fin- landiyalının, yaptığı kücumlardan, ga- lip geleceği anlaşılıyordu. Ahmedi bir kaç defa altma aldıktan sonra onuncu dakikanın sonunda tuş yapmak sure. tile güreşi kazandı. 66 kiloda Yahya ile Kos Kela kar Şılaştılar, Birinci ve ikinci on dakika- da Yilandiyalı tamâmen hâkim bir va ziyette güreşi bitirdi. Yabya bütün güreş müddetince dışarı kaçmak su- retile hiç hoşa gilmiyen hareketlerde bulundu. 72 kiloda Celâl ile Kinomen güreş. tiler, İlk on dakikada Celâl hasmma nazaran çok faik bir öyun gösterdi. Fakat ikisi de biribirine oyun yapa” madığı için berabere sayıldı. İkinci on dakika sayıldı. Kura neticesinde Fin- landiyalı alta düştü. Bu müddet zar- fında da bir galibiyet gösteremiyen güreşçiler oyuna ayakta devam etti. #eş dakika zarfında Celâl güzel bi bravle çekerek puvan kazandı ve sayı 450 bin kişiile 300 kilometrelik mütemadi hezimellere ağrıyor! Londra, 4 — Hankovdan gelen kaber- era göre, Yangçenin gimalinde Çinlile- rin yapmış oldukları mukabil tsarruzun ihdas etmiş olduğu vaziyeti tadil maksa- dile Japonlar, Anhvayın merkezinde kâ- in Hofey'e mühim miktarda takviye kıta» atı göndermişlerdir. Maksatları, kaybet - miş oldukları vaziyeti tamir etmektir. Yangçenin cenub sahilinde Japonlar, Matuşene varmak için Çin müdafan hat- tını yarmak üzere hüteaddid taarruzlar. da bulunmuşlarsa da kâffesi Çinliler ta- rafından püakürtülmüştür. Ber iki taraf da şimdi bu mıntakaya takviye kıtaatı göndermektedirler. Ve bu minteakada pek yakında çok mühim muharebeler vukuu beklenmektedir. Japonlar, Çine karsı son büyük taar - ruzları için takriben 450.000 kişiden mü- rökkeb 18 fırka sevk ve tahşid etmişler» dir. Bunlarm ekserisi 17-18 yaşındaki gençlerdir. Japonların harb cepheleri 300 kilo - metreden daha uzundur. Yani Anhvay €- yaletinin merkesi olan Hopeyden Vuşene ve Yangçe nehrinin cenubunda kâin Po- yang gölünün garbine kadar imtidad et- mektedir, Japonlar, bir haftadanberi bu cephede yapmakta oldukları taarruzlars rağmen, şimalde büyük bir hezimete uğ- ramış olduklarından, cenubu şarkiye doğ ru çekilmişlerdir. Tanze'nin cenubunda İse karb gemilerinin himayesi altında Tuişang mırtakasma doğru.pek az iler- Temişlerâir. Bidayette Kiukiyangın munsabı isti » kametinde 30 dan fazla gemi bulunuyor- du. Çin tayyarelerinin yaptıkları üç şid- detli bombardıman üzerine yarısı Kiuki- yanga çekilmiştir. Dün Çin tayyareleri tarafımdan 6 Japon barb gemisi tahrib edilmiş ve iki nakliye gemisi batırılmış” tır. Şimdi Hopeinin garbinde Liyanda ve Poyang gölü yakininde kâin Niyutuşan- da şiddetli muharebeler yapılmaktadır, Japonlar sivilleri katlediyorlar Hankeu, 4 (A. A.) — Çang - Çou - Houan'dan Central Nevs ajansına hildi- rildiğine göre Honanm şimalinde kâin Tai-unng civarmdaki kasabalarda Japon- lar 1500 sivil Çinliyi katletmişlerdir. Söylenildiğine göre bu kıtal Çin çetele- 1) af ri tarafından birkaç JafO9 enbe 1 rem. Kardeş ş rar tiyle mn il Dane rini derin bir memnuBi$t İki dost memleketiniZ29 ali milletlerimize mevcut larmı daha ziyade #tkil kânını verecek olan bü”. pek çok sevindirmek Bu münasebetle, sİZ çek deşime samimi dostluk abi Taber ekselansımızın 8" detleri ve ast) Türk il! hususlarındak! teme eylerim, RİZA Atatü Hükümeti tebrif Ankara, 3(A.A.) — nin içtima mi Başvekil Celâl Bayar daki Başvekil er Bugün Hatay Millet masına ve devlet reisi İ retle Hatay devletinin ne hariciyeden verilen ne muttali il m | Bayar milletimizin bir hizmetinde yel mizin iltifat ve betik gibi bizim için tasa büyük saadete ulaştırdığIA, riyet hükümetinin yürek minnet ve şükranlarını bağlılıklarımla en derin ©. ltlen kabul buyurulmasın derim, Türk Hava Kurumu , BüYüK PiYANGUS” Beşinci keşide: 11 ve ittifakla galip ilân edildi, Celâlin son dakikada gösterdiği bu muvaffakiyet Türk milf takımının kuvvei maneviyesini artırmış ve onla. rı galip mevkie koymuştur. Bundan sonra 79 kiloda Mersinli Ahmetle Dikofari güreştiler. Ahmet bütün oyun müddetince çok hâkim ve çok atak güreşti. Hemen birkaç da” kikada bir hasmmı altına alıyor ve oyundan oyuna geçiyordu. Ahmedin bu muvaffakıyeti halkın sevincine se bep oldu. “Yaşa!,, sadaları bütün çınlattı. Neticede Mersinli Ahmet hükmen ev ittifakla hâkim ilân edildi. 78 kiloda Mustafa İle Herme karşı- Jaştılar. Daha ilk dakikalarda Musta. fanın galip geleceği muhakkak adde- diliyordu. Mustafa bütün güreş müd- detince başı yukarda bir oyun oyna dı. İlk on dakika zarfında birçok ktre- ler belinden kavrıyarak hasmmi yere vurdu. Fakat Finlandiyalı bu baskı- lardan kurtulmak için mütemadiyen stadyomu Büyük ikramiye 50.000 lir? EYLÜL 938 dedir. det zarfinda birçok oyu. rek hasmmmn mini dolayı tug yapamadı. BU hükmen ve ittifakla ne bitti.