30 Aralık 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

30 Aralık 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Romenler, Galatasarayı 2-0 mağlüp ettiler Bükreş muhteliti her iki devrede de rahat ve kombiner bir oyun çıkardı Hakem Nuri bu sert maçın ortasında başına yediği bir şütle bayıldı Bükreş muhteliti üçüncü ve son müsabakasını Taksimde 1000 ni aşmı- yan bir seyirci kütlesi önünde Galata- sarayla yaptı. Hakem Nuri Bosuttu. Meydana evvelâ düz mavi fanilâ ve beyaz don giyen Romenler, arkadan da Galatasaraylılar çıktı. Galatasaray takımı, Beşiktaş ma . çinde, sakatlanan Salim ve Lütfiden wahrumdu ve şöyle bir kadro ile oy- Buyordu: Fezil, Lütfi, Turan, Ekrem, Musa, Celâl, Necdet, Eşfak, Refik, Bedii Bülent, Oyun başlıyor Oyuna, Romenler soldan Gâlatasa- ray kalesine kadar dayanan bir hü . | cumla başladı. Daha ilk dakikalarda | Kömenlerin uzaklaştıramadıkları bir | topu Refik kaparak güç bir pozisyon- la Bülende geçirdi. Bülent, önüne çıkan Dragoniresko- yu atlattıktan sonra kaleciyle karşi kargıya kaldı. Fakat fena bir vuruşla topu avuta atmak suretile bu mühim fırsatı kaçırdı. Bundan sonra oyun daha ziyade ortalarda iki muavin hattının müca, dölesi halinde cereyan etmiye başladı. Romenlerin birinci golü Ortalardan birdenbire Galatasaray kalesi yakınlarına giden top, taca çik- mak üzere iken sağ muavin yetişerek güzel bir ayak hareketiyle sağacığa Pas verdi, Sağaçığp bütün süratile İherek ortaladığı top, sağiçin ayakları arasından soliçe kadar uzandı. Röyte. rin çektiği sıkı şüt, köşeden Galatasa. ray kalesi ağlarında... Bükreş 1 - Galatasaray O 1 - 0 galip vaziyete geçen Romen ler daha ziyade açılarak Galatasaray kalesini sardılar. Röyterin ve Mihai- leskonun yakından iki şütü kiza fasıla larla avuta çıktı. Galatasarayın kazandığı korner, 18 ve 19 ncu dakikalar Galatasaray Bülent cenahından iki kormer kazan. dı, Fakat tiç orta, biribirine giren Ro- men müdafilerinin arasından topu İ- çeri sokmağa muvaffak olamadılar. Bunu takip eden bir Romen hücu. munda Mihaieleko topu, Celâlin mü - dahaleşine rağmen Onere yoiladı. Lüt. fi, Onerin ayaklarının dibinde kendi. ni yerlere atarak güzel bir kurtarış yaptı ve uzun alkışlandı. Romenlerin ikinci golü 22 nci dakikada Praşlerin Lütfiyi Üzerine çekerek ortaladığı topu Röy- ter yakın bir mesafeden Plasa bir şüt- le ikinci defa olarak Galstasaray ka, İesine soktu. Bükreş 2 - Galatasaray O 2-0 galip vaziyete geçen Romenler tamamen Galatasaray kalesi önünde oynamağa başladılar. Filbakika Gala. tasaray da, Musanın aşırma Ve üzün paslarile Romen kalesini müşkül va. Zziyetlere sokmuyor değil, Bülent, kale önünde kazandığı iki mühim fırsatı, çalım yüzünden çamu- ! rz sapladı. | i Önümüz le'ci hafta maç yapmak üzere 6 Macar takımı çağırıldı Futbol Toderasyonu tarafından T ve 8 künumusanide Ankarada ve aym 12 sinde de İzmirde üç maç yapmak üzere Maca. rislanın Seged takımına bir teklif yapıl. maışlır, Hakem Nari Bosut (nakavt!) olduktan #onra oyuncular farafından ayıltılmağa çalışılıyor... Bu fırsatlardan sonra Galatasaray takımı bozuldu. Muavinler ve müha- cimler biribirlerinden ayrı iki hat ba. linde çalışmağa başladılar, Hakemin bayılması 34 ncü dakikada sağaçık, Turanı atlatarak sağiçe derinleme ir pas ver di. Celâl Koşarak topu karşıladı. Bu esnada hakem de Celâle doğru koşu « yordu, Celâlin ayağından sıkı bir şüt halinde çıkan top hakeme çarpınca hakem baygın bir halde yerlere seril. di. Her iki takım oyuncuları müçştere. ken hakemi yerden kaldırdılar ve bir anlık bir tedavi devresinden sonr& hâ kem vazifesine tekrar devam etmiye başladı. Galatasaray müdafaasının kurtarışları Galatasaray müdafaasında LAâtfi takımı için çok güzel kurtarıslar ya - pıyor. Santrafor Oneri iki defa cansis perane müdahelelerle tevkif etmiye muvaffak oldu. 40 ne: dakikada âni bir akınla Ga - latasaray defansını yaran Romenli kalenin pek yakınında kazandıkları Biraz sonra da devre, Bs men kalecisinin elinde eriyen bir hü. cümile sona erdi, İkinci devre İkinci devreye Galatasaray takımı fiüldafaasında yaptığı bir tadilâtla çıktı. Turanın yerinde Osman oynu - yor. Romehler de sağaçığa Moldove | rano, santrfora Baratki, solaçığa Dika Papeskoyu ithal etmişlerdi. Oyuna Romenler başlıyor Oyuna başlıyan Romenlerin soldan yaptıkları bir akını DOLİ keserek Nec dete yolladı, Necdetin indirdiği top Refiğin sıkı bir şitile avuta kadar git- | 1. 77 nci dakikada Necdet, aldığı kaleciyle karşı karşıya kaldı. topun kontrolünü kaybettiği için kale cinin ayaklarınin dibinden dışarı çı - kardı. 10 ncu dakikeda aksayen De a 6: rüşler Galatasaray Bükreş |. Dün Taksim stadı denilen meşhur deryası içinde Galatasarıy . Bükreş takımları karşılaştı... Aman ne saha, aman me oyun ve aman ne oyuncu... Galatasarayın on oyuncusu kötü oynamakta biribirine rekabet ediyor. du... Yalaız bir tek kişi, müdafi Lütfi tında bu kadar güzel bir 0- yun çikarmamıştır. Ne olur, gayret ci- s6 de, biraz da uzun vuruş yapablise, Bugüne kadar (o sahalarımızda pek görmediğimiz ve belki bundan sonra da göremiyeceğimiz bir vaka... Galatasaray beki Turhan topu kar- şıladı, top İnkemin yüzüne çarptı. Ha- kom bitkin bir halde çamurlara yu- Yarlandı, baygınlık geçirdi, hakemin kafasından çıkan top Galatasaray ka, lesine geldi ve şaşılacak şeydi. Fazıl bu topu tutabildi. Bu süt kıymetli ha- kemimiz Nuri Bosut'un yüzünü gözünü Şişirdi... Birkaç dakilın yerde kıvran- dırdı... Ne yalan söyliyeyim, aklım basımdan gitti... Bu iyi hakem krtle ğunda Neri Bosut'u da kaybedersek halimiz ne olur? Bereket Allah sakla. dı... Romen misafirlerimiz halk üzerinde nasıl bir tesir bıraktılar bilmem, An. cak bize yeni bir kalde öğreltiler: “Hakem düdük çaldığı zaman on bir oyuncu da Iki kollarmı yukarıya kal. dırâcaktır.,, Ve hü kaideyi çok iyi tatbik ettiler, Nuri Basut düdük çaldıkça yirmi iki mavi formalı kol havaya kallayordu... Bu kaideden bizim haberimiz yok... Manmafih biz de onlara birçok yeni kaideler (1) öğretmekten geri kalma, dık ya. gık srak yerine tekrar ar Turan girdi. Galatasarayın kaçırdığı fırsat 17 nci dakikada Necdet topu hava. dan ye güzel bir şekilde Bülende ge- çirdi. Bülendin Wşfaka verdiği ara pa- 81, çamura saplandı. Eşfak topu ça murdan sökünceye kadar kaleci çıkış yaparak tehlikeye meydan bırakma - dı. Musânın güzel bir ara pasıni birüz Bedii sürdükten sonra Bülende uzat- cinin müdahalesite neticesiz kaldı. Galatasaray hâkim olamamaklı be- rabör gollük pozisyonlar sinde ça 1pyor. 20 nçj) dakikada Bülendin şandeli, kalenin üst sağ zaviyesinde falgolân- dı. Topu, ivi takip eden Küleci güzel bir sıçrayışla ileri çeldi, müdafi de ay. nı nefaşette bir kafa vursrak topu kornere attı. Galatasaraylıların kâzah M. ACAR tı. Bülendin çektiği falsolu şüt. Kale. | 30 e — 1938 HADINLAR içi İşte, aşağı yukarı bütün kadınlı Yüzü bu küçük si- yah noktaların hü poktalar yüzde he , men daima ayni yer » lerde görünürler; ev el velâ burunun Üze rinde başlar, sonra alma ve çeneye yayılır, nadiren de şakak larda görünür. Bu siyah lekeleri en mü kemmel bir makyajla bile saklamak müm- Fakat bulekeleri yüzden imkânsız bir şey değildir, hattâ kolydir da. Evvelâ lekelerin sebebini araştıralım: dıkları bu korner neticesiz kaldı. Çamur atma 31 nei dakikada Lütfi, üzerine yıkı- lan sağ muavinin yüzüne yerden a - vuçladığı çamuru fırlattı. Bunun üze. rine Romen oyuncu da işe bir göğüs itmesile müdahaleden geri kalmadı. Ha kem bu çirkin vaziyeti yalmız şiddetli birer ihtar cezasile tecziye etti ve 0 - yun tekrar başladı. Ant bir hücumla Galatasaray kale. si önünde parlayan Jikanın sıkı bir şütü kale direklerinde falso olarak a. vuta çıktı. 37 nci dakikada hakemin vermekte tereddüt ettiği için Romenlerin itira- zile karşılanan penaltıyı Necdet kale- cinin ellerine atmak suretile heder et. ti, Ekremin tekmesi Her ik takımın da asakı bozulmuş bir halde. Ekrem kendisine favul ya- pan Mihaileskoyu hakemin gözleri ö. nünde iki defa arkadan tekmeledi. Romenler, kencilerini üzmeden oynuyorlar Oyunun sonlarına doğru Romenler karşılarındaki takımın zaafını oyna « dıklari açık ve rahat bir oyunla anla- tıyorlar. Santrafor Baratki getirdiği iki gol. lük fırsatı hafif hamlelerle kalecinin ellerine attı, Ve oyun da bu berbat çamur deryasında tatsız, tuzsuz bir hal almışken bitti, Nasıl oynadılar ROMENLER: Kaleci, sol bek çok güzel bir oyun oynuyorlar. Muavin hatları kusursuz. İkinci devredeki forved hattı birinci devredekinden daha güzeldi. Jika Pa- pesko, Baratki ve Mihailesko sıkı şüt. ! leri ve 18 pas içersindeki müessir hamleleriyle nazarıdikkati eyibettiler, GALATASARAYA GELİNCE: Muavin hattı çamuru hesaplıyarak İ gerek müdafaada ve gerek hücumda | çok güzel çalıştı. Bilhassa Celâl, teh. | Tkeli Romeh açığını dalma marka €- derek takımı hesabına çok muvaffa - kıyetli harçkstler yaptı. For hattın - da muvaf'ak cimuş hiçbir kimse yok. tur. Yalnız Lütfi 22 oyuncunun en gü. zel oynıyanı idi. Muammer OLGAÇ Yüzdeki siyah noktalar Tabii yüz derisinin altında yağlı bir de bulunduğunu bilissiniz. Dokl maddeye Sebum derler. Bir çok ba na burunlarını parlak gösteren bu dedir. Bu madde yüzün mesamatından © şarı sızar, sızarken mesamat genişler.. M raz çoğaldıkça mesamelerde sık sık get lemek mecburiyetinde kalır. Genişliye tüşliye elâstikiyetlerini okay Hiyen mesamat cildin Üzerinde si bir leke halinde görünür. Bu vaziyet karşısında yapılacak ilk f reket gıdaya dikkat etmektir, Çünkü 9 bum maddesi azla etli ve yağlı yı hamur işl lerde fazla bi iz lerden kurtulmak için çok sebze ve bilhassa portakal yemeli; yemek arıl: Ga fazla su içmelidir. Az et viyen kadınların derilerinin ne 89) dar güzel olduluna bilmem dikkat etti” mi? lekeden kurtulacağım diye gıda | gihızı büsbütün değiştirmeğe ihtiyaç yö” tur; fakat gıdayı tenevvü ettirmek, etiği zaltmak şarttır. Kadınlar ekseriya bu nokt ii t larile koparırlar. Bu çok zararı bir hi kettir. Ekseriya yüzleri yaralanır, masa bile cilt tahrip edilmiş olur, Bazan cımbız kullanılır. Bu da zarari sayı ilmaz. Noktaları ciltten koparmak iÇi Tir - komedon denen ulak ve ucuz bir Alİ! vardır, Bu âletle her kadın, kati 1 vakit, kendine zarar vermeden ve yüzüfğ! yaralamadan bütün siyah noktaları kopf Il rabilir. Yalnız, siyah noktaları bu suf le koparmak yeniden teşekküllerine m9 olmak demek değildir. Siyah o noktal koparmadan evvel şu tedbirlere başvi'İ mak lâzımdır. Haltada iki defa, tercihan (o akşami9” yüzünüzü tatlı bâdemyağı ile yağlay Ve yüzünüzü tamamile kızartıncaya dar masaj yapınız, | Sonra bir el tasına kaynar su doldurun” ve suyun içerisine bir kaç damla teni” dö Berjuv ilâve ediniz ve yüzünüzü el sından çikan buhürla banyo (edini banyoyu yaparken başınıza tüylü bir ba” Tu sarmanız çok kaydalıdır. Bu buhar b& yosu 5-6 dakika devam (edecektir, P banyodan sonra siyah noklalar daha M lay koparılır. Şimdi deriniz tamamile temizlenmiş, # kat mesamat çok açılmıştır. Bu (o sure” açılan mesamatı İyice sıkıştırmak için YÜ zünüzü çok soğuk yağmur suyu, şayet bili lamazsanız inbikten geçmiş su ile yaka nız. Sıcak buhar banyosundan sonra * ğuk su banyosu yüz derisini çatlatır di i endişeye düşmeğe mahal yoktur. Yağı Suyu veya inbikten geçmiş su tama kireçsiz olduğu için deriyi tahriş © Soğuk su banyosundan sonrada y içerisine birkaç damla limon damlatılmi) gül suyu İle silmek çok faydalı olur. Bvİİ iki defa yaptıktan sonra siyah lekeleri bir daha tekrar görünmiyeceklerine e olabilirsiniz. Her sabah cildinizin bozulmuş gibi göl nen noktalarmı içerisine alkol kamf"3 a ve edilmiş sütle yıkamalıdız. On beş içerisinde cildiniz eski taravetini, eski p# laklığınt daha kuvvetli bir surette almış lacaktır. çi