6 Nisan 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

6 Nisan 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

LA le İp Çeviren: La, Devenin üzerinde güzel bir kadın vardı. “Bu ka- dın küçük Nikolü kralın dizinde yakaladı. Nikol uslu durduğuna yemin ediyor, kadın ise gördüğü- nü söylüyor.,, — Size yol göstermeme müsa- ade eder misiniz, dedi- — Rica ederim, Dar bir koridorun dönemecin . de, en geride giden Jizliyo, önün- de yürüyen Filisi, kollarının al - tından iki elini sokarak, kendisine doğru çekti ve kulağınm arkasına dudaklarını değdirdi. — Ayi Müsyö Löbirb seslendi: — Ne odun? — Bir şey yok, ayağım bur - kuldu da... Jigliyo, o andan itibaren, kra. hı misafir etmek için hazırlanmış olan şeyler hakkında en lehte bir fikir taşımağa başladı. Odayı mü- kemmel, yatağı krala, tabloları müzeye lâyık buldu. Aileye karşı sempatisini izhar için, ziyaretini hususi dairelere kadar teşmil ve genç kızların oda. larınm' biribirlerinden zak, her iki odanın da çift kapılı olduğunu müşahade etti, Artık bundan sonra kanaati büsbütün katileşti: — Krala, hiç bir yerde evinizde olacağı kadar kendisine lâyık bir hüsnü kabul göremiyeceğini arz deceğim, mösyö Lbirb dedi. Bunu müteakip peşinde gülüm miyen kimseler bırakarak çekildi. 11 Tidiiyo, karanlık yolda, Pilid düşünerek dalgın dalgın yürürken İki çıplak Kol yolunu kapıyor. dw — Benim, Rozin... Çiftliğe dön meyiniz. Orada sizi öldürmek is - tiyorlar, Çilek tarlasında rastladığı kızı tanımıştı. Sakin bir tecessüsle sordu: — Beni öldürmek mi istiyor . lar? Kim? Rozin cevap verdi: — Herkes, Korkunç seyler ol“ 4u, hepsini size yüklüyorlar, Şu “ raya gelin, anlatayım. Yanıma w turun, Jiğliyo, toprağa oturup panto - Jonunu kirletmek istemiyordu: Bu sebeple evvelâ Rozinin yerleşme « sini bekledi, kendisi de onun ku * cağına oturdu. — Eee, anlat bakalım. Ne ol « du? Kızcağız ona olup biteni anlat. tı, fakat hepsini birden ve vuzuha hiç ehemmiyet vermeksizin... Çiftliğe bir deve getirilmiş, bu yüzden bir çok zarar (olmuştu. Mandra da feci vaziyetteydi. Süte er dökülmüş, güğümlerin bir kıs mı çalınışı. Devenin (üzerinde güzel bir kadın — Bu kadın küçük Nikolü kra- İm dizinde yakaladı. e Nikol uslu durduğuna yemin ediyor, kadın dakika içinde kavgayı Velhasıl vaziyet sarih değil, Fa kat o kızdan umulur, Hep kitap okur. Öyle aşk hikâyeleri, anlatır ki bizzat başından geçmiş sanırsi” niz, Kadın içeri girer girmez hiddet- lendi. Kral da kızde Herkes bağır mağa başladı. Görülecek (şeydi. Böylesi görülmemiştir. İşin fenası bu hâdiselerin bir de kurbanı var; Sütçü kız öldürüldü! Biran sararan Jişliyo tekrarla” dı: — Sütçü kız öldürüldü! — Evet öldürüldü. Her sabah gazete (Ookuyan saf bir kız tavrile ilâve etti: — Cinayetin saiki hırsızlıktır. — Bu da he demek? — Ah! dünyada ne fena insam lar var. Bir şapka, bir kışlık etek” Jik, bir eşarp ve bir gömlekten iba” ret dört parça eşyasını almak için zavallıyı (o öldürmüşler. Akşama doğru onun odasından sesler geldi- ini duyan olmuş ama kimse yu karıya çıkmağa cesaret edememiş. Odaya ilk giren saraydan gelen ve kadını hapseden adam oldu. Jigliyo söylendi: — Ol başım! Hangi adam, han- gi kadın? — Siyah giyinmiş bir adam — Ne zaman geldi? — Tam kavga (esnasında. Beş bastırdı. Bir nazır galiba, çok ciddi bir hali var. O gelmeseydi başa çıkılamr yacaktı. — Kiminle? — Kadınla... Deve sırtında ge len kadını kilere hapsetti, Bu iş bitince kendisine mandra- nın altüst bir vaziyette olduğu ba” ber verildi, o da sütçü kızın çağ rilmasını emretti, Fakat kız ortalarda (yok O- dasına çıkmağa da, birkaç (saat evvel oradan garip sesler (gelmiş olduğu duyukluğu için, kimse or saret edemiyordu. Nazır ise kork- madı, dosdoğru yukarıya (o çıktı, Yalnız başma odaya girdi. Kızcağızı yatağında öldürdükle- ri anlaşılıyor, Yatak altüst olmuş tu ve orada burada kan (lekeleri vardı. Nazır cinayetin muhakkâk olduğunu söyledi, Ceset bulunamadı. Katil bir ye Te alınış olacak. Nazır kuyuları a* raştırtacak, Nihayet anlamağa başlıyan Jig” liyo sordu: — Bu ânayetle beni mi itham ediyorlar? — Evet. Bu cinayetle ve bütün | diğer suçlarla. Kral sizi hapisha- neye göndermek için (dönmenizi bekliyor. Hattâ saraydan O gelen adam size işkenceler yapılmasını ve diri diri yakılmanızı bile istedi. Jigliyo mübalağalı tiyatro jest lerile: — Rezin, dedi, sen cesaret ne i Bir aslan ne d& Ticaret Vekili şehrimizde Nazmi Topçuoğlu ihti- kârla mücadele tedbir- lerini tetkik edecek Ticaret vekili Nazmi Topçuoğlu bü sabahki öksprösle Ankaradan gelmiştir. Vekil, gehrimizde kalacağı kısa müddet içinde bilhassa ihtikâre karşı mücadele yolunda alınan ted- birleri, yeni ithalât ve ihracat bir. liklerinin faaliyetlerini, piyasanın ihtiyaçlarmı tetkik edecek ve alâ. kadarlarla görüşecektir. İngiltere Ye Fransadan ithalâtı arttırmak U- zere yapılacak şeylerin mevzubahs olduğu bugünlerde Nazmi Topçu- oğlunun İstanbuldaki vaziyetle te- masa gelmesine iktısndi mahafilde 6hemmiyet verilmektedir. İthalât tacirlerinin, son zaman. larda İtalyadan ral almakta uğra» dikları güçlükler dolayızlle de ve- kile izahat vermeleri muhtemeldir, — — ——— Tünelin bir senelik kârı 5İ lira Elektrik 2 milyon, tram- vay 285 bin küsur lira Elektrik, tramvay ve tinel idâre. lerinin bilânçolârı dün şehir meclisi. tramvay idarelerinin #8D yıl: içinde 2,509,949 Vira kâr temin ettikleri an taşılmaktadır. Bunun 2.224,688 Hram, elektrik, 283,020 ras da (tramvay Basılstmdan temin edilmiştir, “Tramvay yolcularınm âdedi de mf temadiyen artmaktadır. 989 yılı için. de taşınan yolcu wdedi 78 milyon ki sura çıkmıştır. "Tünel idaresinin ie 939 senesi zar fnda 51 lira 04 kuruy kâr ettiği anla. glmaştır. Pasif Korunma Mütehassıs bugün has- taneleri ve Üniversiteyi gezecek Pasi? korunma mütehmasısı amiral Muren © dün itfaiye müdürlüğünde ekiplerin yaptıkları pasif O korunma tecrübelerinde kasır buluünuştur. Öğleden sonra Metrohan: ve Tünel cddvarmda sığınak ittihaz olunabile tek yerleri tatifik etmiş ve raporunu İ hazırlamakla meşgtl olmuştur, Mö- tehassıs bugünden itibaren Üsküdar ahşap sermilerizi, gaz tanklarını, Üni. versiteyi ve hastaneleri gezerek tat kiklerini çarşambaya kadar tamamla, ypcak ve Ankaraya gidecektir. POLİSTE: Otomobil altında biri- nin beli ve birinin de ayağı kırıldı İ Şoför Ahmet Bekirin idaresinde- | ki 3790 numaralı kamyon dün ak- gamı Beşiktaş tramvay caddesinden göçorkon tors Hatkıyn çarparak bir ayağmı kırmıştır. Şoför bu kazı yüzünden şaş'ra- rak vanlış manevra yapmış ve kamyonu bir elektrik direğine çarptırmak suretile ikinel bir kaza. ya daha sebeb olmuştur, Şoförün yanında oturan kamyon sahihi Ha, san Fehmi başmdan yaralanmış- tır, Yaralılar hastaneye kaldırılmış, goför yakalanmıştır. Bundan başka şoför Salâhaddi- nin kullandığı taksi etomobili de Marpuçgularda hama! Metimet De. mirtasa çarparak belini kırmıştır. İtalyanlar, klering anlaşmasına rağmen tacirlerİmiz8 mal vermediler Mal bedellerini almak liyemiyecekleri ve an için bir buçuk, iki ay bek- dövizle muamele yapa- bileceklerini söylediler. Halbuki blokaj hesaplarında bugün alacaklı vaziyetteyiz Son anlaşma Üzerine büyük iğlere girişmek üridile İtalyaya giden te cirlerimizin bir kısmı (bu sabahki semplon ekspresile şehrimize (dön ielişlerdir. Bu taairler, kendilerile görüşen bir mubarririmize şunları söylemişlerdir: “— Ilalynda çok iyi o karşılandık Her tarafta sempati ve dostluk gör- müzakere ve İntaç oluracâktir. vs em mn» 0 Manifatura fiyatları listelerle ilân edilecek Mntaka ticaret müdürlüğü mani. fatura cinslerinin fiyatlarını tespit e derek bunları listeler halinde dükkân. ra astırmağı © düşünmektedir. Bu kayfiyat valinin riyümtinde toplanan komisyona, biidirilecektir. — Alınacak Deticelere göre manlfutıradan sonra üzerinde iktikâr tenaylın o görülen maddeler bakkında da bu tarzda hare ket edebilecektir, Biletçiler tramvay kapı- larını kapamağa mecbur Şehir meçtiai Ann toplanmış Bü yük Millet Meclistne verilmek Üzere bazırlanmış olan ve belediye ile ma- liye vekâleti arasındaki bazı besuplar rm tasfiyesine taallök eden kanın projesini O bütçe ve tetkiki hesmbat encilmenine hayale etmiştir. Bu pro- Je Me belediye maliys © veköletine 3 miyon 400 küsur bin lira bütan bor candan 400 bini müstemna olmak ve 800 bin liralık algcağından da vazgeç ek şertile kurtulmakladır. vam olunmuştur. Trumvaylarda yol culara elt hükümleri ihtiva eden kis- mm müzakeresinde “tramvaylar Gu- rakiardâ dururken yolcuların tram. vay bareket etmeden önünden geç meleri yasaktır., zeaddesile hareket halinde ön kapıları vatmanların, âr- ka kapıları (O biüetgilerin kapamağa mecbur oldukları hakkındaki madde üzerinde münakaşalar olmuş, netlos- 48 aynen kabul edilmiştir. Halbuki İtalya, ithalât bedellerin. den dolayı halen blokaj heseplarında alacaklı vaziyette de bulunmamakta dir. Bühnasa son günlerde 2000 ton pamuk fhraç edilmesi üzerine borçlu vaziyete girmişlerdir. o Binaenaleyh bedellerini almak için biokaj vaziyeti dolayızile beklemeleri de mevruubaha olamaz. Büyük bir İngiliz pamuklu mensu- cak müessesesi mlümessli bugünkü ekspresle gelenler arasmdadır. Piya» samızia temas edecek ve ihtiyacımı. sm bir kısnmı karşılamak için ted- bir alacaktır. KÜÇÜK HABERLER * Yüksek deniz ticsvet o mektebi ders levasımıım tazviyesi kararlaş- mıştır. Mekteba motörlü ve yelkenli bir yat almacaktır. * Şirketikayriyenin Ukbehâr tari. fesi mayıs başından Hiberen olunacaktır. * Sahte mübadii bonosu basmaktan mazmun olanlar hakkındaki tahkikat evrakı müdöslumum!likçe dördüncü orgu bükimliiğe verilmiştir. * Belediyenin iştiraki muvafık gö- rülmemezi Üzerine Takaiım gezinosu- Bun İşletilmesi için kurulan şirketin tafisah eğreeği anlaşılmaktadır. * Bon günlerde ihracatımız artma. #a başlamıştır. Bu hafta içinde İtalya ve Yunanlstana, küllyetli taze teorik, mubtalif miemleketlere tütün, fasıl. ye, zeytin, Üzüm, susam ve muhtelif innddeler İhraç olunmuştur. * İran hükümeti 1040 entermasyo- esl İzmir fuarma iştirak edeceğini tuar komitesi riyasetine resmen bil dirmiştir. * Antakya © vilâyetinin muhtelif yerlerinde açılan millet mekteplerine devam etmekte olan 5700 (talebenin imtihanları bitmiş ve 4200 vatandaş imtihanda muvaffak olmuştur. Ma arif kinresi mekteplerin tatil devre- sinde de köylerde seyyar halk ders haneleri ihdas edecektir. yolcular büyük İclâl ağir genç bir Kız hastaneye DİK (ee