24 Nisan 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

24 Nisan 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

HABER Akşam Postası Pariste halk operada bir çıplak dansöz istediği gün bunu kendisine derhal v kabine düşmez; hele dans irler. Bu yüzden ün bu kabine için uysal olduğunu bilirlerse YALE Pozolw tebaası prestiş Pozol ona cevap (o vermeksizin devam eti; — Pekâlâ bilirsin ki (Pariste halk operada bir çıplak Odansöz istediği gün bunu kendisine der hal verirler. Bu yüzden kabine düşmez; hele opera aboneleri dan- sözün bu kabine için uysal oldur Zunu bilir — Bu mümkün.. Fakat ben bu- rada kerdi âlentimden büsbütün başka bir âlem, onun tam zıddını bulacağımı o sanmıştım. Halbuki burada da her şey komşu memle- kette olduğu gibi cereyan ediyor: Yollar sakin, çiftçiler namuslu davranmıyan kızları kovuyorlar, gece toplantıları ciddi ve genç kız- Jar şöyle böyle bir sıkı terbiye ile büyütülüyorlar. — Evet öyle. Insanı hiçbir şey değiştirmez küçük. Yalnız Ona, başkasma zarar (o vermiyecek her ürlü hareket serbeatisi vermek sür retile hayatını biraz daha kolay ve tatlı bir hale getirmek mümkün- dür. Benim yapmak istediğim de işte bu. Sanıyorum ki halkı rahatsız et- memeği kendisine prensip ittihaz eden asırlardanberi ilk vaziikanun da benim. Filis rahat duramıyordu: — Majeste, demek haremde in- san ne isterse yapabiliyor? Gene bir sual sordum. Eğer beni gayrika bili tahammül buluyorsanız söyle“ yin. Beni sık sık payladıkları için alışıkım! ii Pozol: — Hayır, dedi, gayrikabili taham- mül değilsin. Ben seni böyle sevi- yorum. Umarım ki haremde mü- saade edlilmiyen bir şey yapmazsın. Herhalde orası (bir hapishane değildir. Kendini mesut hissettik” çe seni orada alıkorum., Gitmek is tediğin gün bana sadece şunu der- sin: Elveda! — Siz de beni gitmekten menet mezsiniz değil mi? Ne fena! Pool, yoya döndü: — Gördün mü? dedi. İnsan şi- kâyet etmek itiyadını hiçbir za man kaybetmiyor ve hürriyeti elde eder etmez... k derecesinde severdi. Fakat taksi dört nala geliyordu. Jigliyo: — Havadis alacağız, dedi. İşte başharemağası geliyor. & Prensesi bulmuştur. Filis sordu: — Hangi prenses? Taksi sesi yetiştiği kadar uzak- tan bağırdı: — Mücrimler tevkif edildi! — Ne? Kızım? Kızımı tevkife cüret ettiniz mi? Filis yavaşça: — Ah, dedi, ne enteresar. Taksi cevap verdi: — Bu cüreti göstermedim, Yal- nız şeriki cürümleri (o yakaladım; şurada muhafaza altında bulunu- yorlar, Ma n : Bunlar köyden iki kişi, Prense- sin kaçırılmasına yardım etmi Yacaklar herbakle rTobuyla meçhâl nü giymiş bulur — İtiraf ettiler — İnkâr ediy ir duklarını isbat eden de bu, Haki- ki müerim bariz bir işaretten anla şılır: Dalma masum olduğunu id- dia ile söze başlar. Polis bu ifade- yi alır almaz tevkif emrini (verir. Masumiyeti iddiada mücrimi tayin için hemen hemen bir katiyet var- dır. Başka delil bulamazsam mah- küm etmek için ben bu delili kâfi bulurum. Pozol: — Getirin, dedi. (Devamı var) Beyoğlundaki kumar meselesi Geçen hafta (Beyoğlunda İstiklal caddesinde 98 numaralı Marti apar- tırmanmnm Üç numaralı Galresinde ku mar oynatmak xannile zabıtaca mab- kemeye verilen Belkis Süzan isimli bir kadınla kumar oynadıkları iddia edilen 8 kişi hakkında Reyoğ'u Üçün- cü sulh ceza mahkemüsinde yapılan muhakeme bitmiştir. Mahkemece mü» hallinde yaplan keşif reticesinde &- partımanda bulunanların bâreketleri- nin, tarassut edildiği iddia olunan yerden lâyikile görülemiyeceği anla- gılmış ve maznunların (o beraetlerine karar verilmiştir. AYN ETRAFINDA MOBETEHER 4 kv a hastabakıcı Uç askeri hastanede ! kurs açılacak, münev- ver kadınlarımız davet ediliyor Ordumuz için hastabakıcı ve şire yetiştirmek tzere Gülhane, Gü müşsuyu ve Haydarpaşa askeri ban tanelerinde 1 hazirandan itibaren bi- rer kurs Bu 5 İsrak yapmak istiyen müne Gınlar da kurslara kabul edilecektir. 20 yaşından 40 yaşına kadar istekil bayanlar kurslara £ girebileceklerdir. Kayıt ve kabul muamelesine başlan» muştur, Bunun için taliplerin o nüfus cüzdanları ve fki vesika fotoğrufrari le birlikte şelirimizdeki askerlik gü- belerine müracaatları lâzımdır. Kayıt muamelesi 15 mayısa kadar devamı edecek, cumartesi günleri ha- riş olmak üzere hergün sabahları 9 dan 1? ye kadar, öğleden sonraları saat 14 den 16 ya kadar müracaatlar kabul edilaçiktir. Kurs müddeti Hd buçuk aydır. Kur sa devam ssatleri tatil O günlerinden bergün öğleden sonra 14 ten 17 ye kadardır. İştiraki (o ihtiyari olan bu kurslarda yetişecek (| hastabakıcılar, bilhassa harp zamanmda metmlekete pek büyük hizmetler yapabilecekleri için vakitleri milsait olan münevver kadınlarımızın şimdiden bu vatan bar cunu İfayn hazırlanmak Üzere kurula. rı büyük bir alâka ile o karşılamaları bekleniyor. Süt güğümünde ayakkabı! İnsanları beygirden de aşağı görmüş! Hasan, Hüsyin, Salih ve Mehmet adlarında dört sütçü hifzresikkn ka nuruna mugayir hareket etmek su- çandan aitmer cezâ © mahkemesinde muhakeme odiimektedirle Bunlardari Hüseyinin sinççi köyünden araba ile getirmekte olduğu boş sit güğümünün yakkaplarını köyduğu © gör Mahkemede şahit olarnle Eyüp hükümet doktoru İbrahim, bu vaziyeti bizzat görerek Lespit elüği ti, ayakkaplarımı, sarsıntı ile araba dan düşmemesi için heden duman tor» basına koymayıp d&r süt göğümüre koyduğunu sorunca Hüseyinin kendi- ne: “Eğer bunları beygirin yem tore kasma koyursam (atım 6 torbadan bir daha arpa, saman yomez!,, Cevad bint verdiğini ve bunun üzerine kene disinin de “ya insan bu güğümden süt işer mi?,, diyerek hükkmaa ozakt tuttuğunu söylemiştir. Maznün sütçü bu şahadele itiraz etmiş, ayakkapların arabada #arsm- tı ile güğümün içine yuvarlanmış 0 larağını söylemiştir. Diğer #ötçüler de pis ve paslı güğümlerle süt nakletmiş- İ lerdir. Muhakeme diğer şahitlerin din lenmesi için başka güne bırakılmıştır. Şehir meclisi azaları hakkındaki karar Belediyeyi bağlı ve hükmi çehsi- yeti halz müesseselerde yehir meclimi azalırının meclisi idare azası sefuti- le çalışamıyacakları hakkındaki Da hiliye vekhletinin emri üzerine, gehri- mizde belediyeye bağlı Usküdar balik trumvayları şirketi ile Haliç iğaresin- de aza olarak İfayı vazife eden şehir meclisi azalarının yerlerine başkaları tayin edilecektir, ——w——— Erzincanda gene bir şiddetli zelzele oldu Erzincan, 23 (A. A) — Dün sa- at 14,52 de dipten gelen ve yarım dakika kadar süren şiddetli bir zelzele olmuş ve birçok evleri yik- mıştır. Hasarat tesbit edilmekte dir. Eminönü halkevi tarafından çocuklara hediye dağıtılıyor Ankarada ve diğer yerlerde bayıam çok neşeli geçli Bir çocuk grubu Milli Şefi ve Meclis reisi ile Mareşalı ziyaret efti Milli Şef ve Bayan İnönü yavruları büyük bir şefkatle karşıladılar ve kendilerile ayrı ayrı alâkadar oldular | Ankara, 24 — Dün sabahleyin saat onda Ulus meydanında ilk- mekteblerin son sinif talebelerile orta ve İse talebeleri Zafer âbide- si etrafında toplanmışlardır. İstik- Mi marşı söylenmiş, üâbideye çe- lenkler konmuş ve mutukiar irad eğilerek büyük günün manası ve değeri tebariiz ettirilmiştir. İlkmekteblerle orta mektebler- den seçilen çocuklardan mürekkep bir grup başlarında Çocuk Btirge- me kurumu ve maarif müdürlüğü erkânı olduğu halde Atatürkün muvakkst kabrini ziyaret ederek bir gelenk koymuşlar ve ebedi Şe. fin manevi huzurunda tazimle 6- Zilm'glerâir. MİLLİ ŞEFİ VE BÜYÜKLERİ ZİYARET Ankara, 23 (A.A.) — Çocuk haftası münasebetile bugün şeh- rimizdeki ilk ve orta mektepler talebelerinden seçilen yavzular - dan mürekkep bir grup başların- KÜÇÜK HABERLER # Yvvelki gün Diyarbakırda ya- pılan aktif ve pasif koruma tecrü- besi muvaffakıyotle ve büyük bir intizam dahilinde geçmiştir. # Edirnede birçok aileleri evsiz bırakan son büyük fezeyanın ziraat bakımından da zarar ve ziyanları tesbit olunmaktadır. Sular yer yer göleükler birakarak yataklarma ço- kilmişlerdir. # Ziraat Vekâleti Muğlada hir ipek böceği kursu açmış ve ted- risata başlanmıştır. Resmi dersler Halkevinde haf- tanm üç gününde, ayrıca ipekbö- ceği besleyicilerine de bakım bak- kmda dersler verilmektedin Diğer taraftan halka meocenen ipekböce. ği de dağıtılmaktadır. # Şehrimizde bulunan Maliye Vekili Fuat Ağralı, jandarma u- mum kumandanı genersi Cemil Cahit ve emniyet umum müdürü Ali Rıza Çevik din akşam Ankarâ- ya gitmişlerdir. # Harp omalüllerinin o maaşla | tavzifleri halinde dahi malüliyet maaylarinm kesitmemesi hakkında alâkadarlara emir gelmiştir. Bun. | ların terfi zamları du teksüt ma- İ aşlarile (birlikte düyunuumumiye bütçesinden verilecektir. | # İngiliz firmasına ısmarlanacak 11 vapur bhekkmdaki mukavele hazırlanmıştır. Ancak vapurların teslim tarihleri kat'i alarak tesbit ı €dilemediğinden şirket mümesssil- leri Londradan malimat istemiş! da Çocuk Esirgeme Kurumu er kânile muallimleri olduğu halde canlı bir hale ko; İsporu milli bir mü rak almak demektir dur ki medeni GÜNİ çif, erkekli en az spor Yapi” Zi ir Ji ehemmiyetini den başka millet idünyanm en spor İndir ei İ tünlüğüne tnanmıyanı. an askeri müzedeki erki Kİ yali” elle değil, çift elle YEN” Şmağa buyursunlar!) çi İ bir millet için Ne yoktur: Çankaya köşküne giderek Cum hurreisi İsmet İnönüye sevgi ve saygılarını teyid etmişlerdir. Milli Şef, ve Bayan İnönü yav ruları büyük bir şefkatle karşıla. mişlar ve kendileriyle ayrı ayrı &- Jâkadar olmuşlardır. Çocukların Çankaya köşkü zi" yaretleri esnasında Başvekil Dok tor Refik Saydamile Hariciye Vekili Şükrü Saracoğlu da Reisi. cumhur refakatinde bulunmak - taydı. Mektepliler mütcakiben Büyük Millet Meclisi Reisi Abdülhalik Rende ile'Mareşal Fevzi Çakma" ği da küşkletinde ziyaret etmiş - lerdir; ” ” Ge? . YURDUN MUHTELİF YERLERİNDE BAYRAM Yurdun muhtelif yerlerinden gelen telgraflar milli hâkimiyet bayramile çocuk haftası başlan - gıcının büyük bir sevinç içinde kutlandığını, yapılan toplantılar - da en heyecanlı ifadelerle rejime ve büyüklerimize sarsılmaz his - lerin izhar edildiği bildirilmekte dir. Bu mesut gün vesilesile bâş- ta Çocuk Esirgeme Kurumu ol - ! duğu halde birçok teşekküller yoksul çocukları giydirmek su * retile onları bu güzel bayramla * rında sevindirmişlerdir. Bu me - yanda Niğdede 210, Zafranbolu - da 75, Tokatta 300 çocuk giydi - rilmiştir. ANKARADA ZİYAFET Çocuk bayramı münasebetile dün yüz çocuk İnhisarlar Vekâ - leti lokantasınm verdiği ziyafet. te bulunmuşlardır. Ziyafette Güm rük Muhafaza Genel Komutam ve Çocuk Tsirgeme Kurumu Baş- kanı çocuklarla berabır yemek yemisler ve lokanta sahiplerinin çocuklara sürpriz olarak hazırla - dığı söühtelif oyuncaklar tevzi & dilmiştir. ,ŞEHR'MİZDE BAYRAM Dün Beyaztta ve Taksim mey danlarındaki merasimden sonra öğleyi müteakip Fransız Tiyatro. sunda çocuklara büyük bir mü - samere verilmiş, Maksimde gü - zel bir çocuk balosu tertip edil - miştir. Taksimde âbide önünde bir bando çalmıştır. Çocuklara hedi. yeler dağıtılmış, Gülhane parkın da ve mübhtelif yerlerde müsame- reler ve eğlenceler akşam geç vakte kadar devam etmiştir. Denilebilir ki ii Köni ir ayanı hay” Mi teklifi Kârsız kömü" demişler” Şebrla bera Par # miş, man den Bİ — er Mi kömürleri rip? plaka aa p miş, fakat dep? b işi kâzs'z Ve İ lerdir, Bu tek$i Çünkü ald" | karı demek, # İ we bileni olara etmek demek ©l redde! pa!