27 Ocak 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

27 Ocak 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Ölümünün acı yıldönümünde zavallı izzet Arkadaş acısının azametini ilk defa onunu İzzetin, bitün sevdiklerine bel, ki ilk defn hissettikleri arkadaş acısını aşılıyarak aramızdan ayri lah bozün tam senesi oldu, Geçen bir sene zarfında, onun 1ş muhiti içinde yaşadığım için tereddütsüz söyliyebilirim ki İz, set kadar sık sik anılan ve boş lağu hissedilen bir ölüye henüz pek rastlanmamıştır. Bunun sebebi nedir? diye ». raştıracak olursak, covap olarak İzzetin dalma gülümseyen yüzü- nü, miyim için her seyini feda temiz kalk İmet belki en Evet... kalpli, en vefekür ve en fedakâr temiz bir arkadaştı, Hatlâ onun bu ar, kudaslı”ı, bazı kere arkadaşları» nı bile tereddüde sevkederdi; —Acaba benden bir menfasi var da onun için mi bana bu rere arkadaşlık ediyor? İşte yalmır bu düsünüş, İzzetin ne derece bir arkadas olduğunu anlatmağı kâfidir. Mer işte, bilhassa mesleğinde canı çök tez olan de acele etti, İzcet çok genç öldü. Fakat mü- hakkak ki çok yaşamış bir insan kadar görgülü, bilgili, mütekâ, mildi, O, bunun felsefesini bulmuştu. £ Bazan, geçmiş günlerdeki bâdi- seleri, çevirdiği takvim yaprakla, rı üzerinde gözlen geçirirken hayretle doğrulurdu: — Yahu, bu hâdise iç gün ev veli mi olmuşta? Halbuki bana © ay kadar uzum geliyor. Azizim, muhaklak ki insan gazetecilikte yaşmn iç misli fazla yaşıyor, Evet, 28 yaşımda haynfa göz. lerini yumarsk, bu seferde en en sevdiği arkadasları feda et- mek feragatini gösteren İzzet, yaşının üç misli tekâmül etmiş bir insandı, İnsandı?.. Ama bu kelimenin ifade ettiğinden fazla ivandı, Onun bu vasfı, baskalarnm dudak büktüğü, fakst kendisinin we seve Yaplığı isleri başma toplardı. İzzet adetâ seyyar bir Iş bire, su İdi, Başı darda &nlan herkes, her ne movsuda olursa olsan, İz- zeto koşarlardı, En onudan arka. daşınm olduğu kadar, bir kere tanıdığı bir insanm sıkımtısı bile İzzeti üzerdi, Kimseyi kırmamağa çalışır ve mavalfak da olurdu. Zaman zaman, matbaada İzıp da en ziyade cıkıstığı domuz yavrularının (İzzet klişeri çırak: larına domuz yavruları denli) bile beş dakika sonra gider gü, nüllerini alırdı, İzsetle beraberken hâkim olan yerâne şey meseydi. En belbin mahitlere bile İzzet kapıdan ken- disiyle beraher neşeyi do sokar. ölümüz gördük Şeref Stadı: hali ğunu haykıran « İzzet, ölümde © dr. Çocuktu dn, nı taklit döve bağırmasını sinde hemen herkes bilir. Meshur Tarrar ederet. “öğünü döve Ankarı cadde, Kendisini (O ölüme sürükliyen menhus hastalığı tutulmazdan birkaç ay önce, yeni bir şey daha çıkarmıştı, Haber gazetesinin mürettiphnnesinde o sayfa tertibi esnasında, ellerini masaya vura vuru hafif sesle disleri arasmdun vahşi (tamtam) ların taklidini yapması iki büyük spor sayfası- nı neşe İçinde bağlatırdı, Ö boy, o esse, 6 sıhhat ve ne. peyi insan gözönüne getirince İz- zetin ölümünü bir mucize adde, deceği geliyor. Ölmiyecek adam- dı İzzet... Öldü... Fükat ne mes'ut bir ö. Tü ki arkasından her ağız iyiliği- si öğüyor, onun ruhuna dua et. mek için her dudak kıpırdıyor... Masamm üzerinde duran Iki şey var ki onları İzzetten ben miras olarak alım: Makas ve Pelikan kutusu... Bir an onlarda İzzeti tecessüm etmiş görüyo rum, Sonra buğulanan ve sisle, nen gözlerimden onlar da yavaş yavaş siliniyor ve kaybolüyorlar, Sadeve bir yutkunuş ve Allah- lr hâkim tan niş Sacit "Tuğrul ÖGET Onahaerkes ağlad İzsetin ölümü etrafında Türk matbuatmda İntişar eden ya, zılardan bazı parcalar: Bir dost kayıbın, bir evlât, bir baba bir anne kayibmm verdiği acıdan. hiç de eksik olmadığını İz. zet Muhittinin ölümüyle anladım, Hasan Kasim Us Haber 30 Sonkânun 1940 Onu kim sevmezdi? Onu kin tanımaz ve sevinezdi? Bütün İstanbullulardan (yarısının onu tanıdığınt. ve tanti:ğı için de sevdiğini söylemek mübsleğu sa, yılamaz. Hayatta di x olani, muhakkak kendile; ği, bir yardımı dokunduğ nu severlerdi. Ü si, yalar biz dar onu tanıyor herkes Mivua 1940 Lekelihumma eceli de lekeledi İçi, iyi kalbirin süzdüğü içinde "rı bave larının: derdini benimser, başka) rinin yaralarımı sarı, koşardı. Kendisini yatağa sören gnlim has. talığı da göne böyle fedakâr bir sokuluşla ilemi. © ğe kimselere bi On beş gün masası boş durdu, Hep "nerede ise gelir, ortalığ: meşesiyle doldurur,, diyorduk. Hiç birimizin aklima ölüm gelmiyordu. Zaten İzzeti bir kerecik görmek Gesi fikrinden alabildiğine (ouzak. laşmağa yeti Lekeli künimâ onunla (birlikte cerlin köndisini de lekelemiş oldu. Onun genç, güzel ve hayst dolu varlığını kara toprağa götüren e- cel, gerçekten acı bir zulümdür. Hakkı Süha Gezgin Vukıt: 29 Sonkânun 1940 Diğerbin adam İzzet Muhittin canlı adamdı, se. vimli adamdı; en uzaktan tanıdı. bir fayda» temin in İşini gücünü bırakır, ç koşardı. Ger yüzlül yılmaz nk. binliğin son haddi, ancak bazı tip sişman kimselerde bulunur, İzzet, işte o halük, candan, hudutsuz, hayırhah adamların mükemmel bir rümünesi idi, Çoğumuzu o bodbinleştirem bu maddiyat asrında, böyle bir diğeri- sin de dolaştığını görmek kalbe ferah verirdi, Onu daimr arardık, bulunduk: o bir muhttn tuzu, bi- beri, neresi Hayatta daha irki, saf edineç, süphesiz ki İstanbulun BEYKOZ 9 — ALTINTUĞ O Bu stadda günün birinci maçı Beykoz . a arasında ler dı. S yolunda giden bu iki Teme inme bu bakımdan ehemmiyetli idi. Eş- ref Mutlunun hakemliği altında oynanan bu müsabakaya takımlar aşağıdaki kadrolarla çıkmışlardı: BEYKOZ: Necmi — Bahadır, Sadettin — Hikmet, Refii, Cakit — Moto, Mehmet, Lâli), Sabahattin, Şahap. TOPKAPI: Halit — Turgut, Aziz, Soliri, Servet — Vecdi, Hamid, Ali, Oyuna Topkapılılar başladı. Da. kikalar ilerledikçe Beykozun vasi. vete hâkim olduğu ve Topkapı k2. esini sıkıştırdı ğı görülüyordu. Tek Solâhattin — Daver, Zeki, sinde n getice vermiyor. Topkapı irlar da arada sırada şahsi hücum. lar r yapıyorlarsa da Beykoz müda. bu akınları durdurmakta giçlük çekmiyordu. Nihayet 25 inci dakikada Bey- kozlular Sabahattin vasıtasiyle bi. riwci gellerini kazandılar. Bu gol. den sonra Refii ve Şahap iki gol daha yaparak birinci devreyi 3-0 galip bibrdiler. İkinci devre başlar başlamaz yi. ne hâkimiyetlerini kuran Beykog- lulâr devre sonuna kadar altı gol daha çıkararak müsabakayı 9—0 gibi büyük bir gol farkı ile galip bitirdil BEŞİKTAŞ 4 — İSTSPOR 3 Günün ikinci maçı Besiktaş . İs. tanbulspor arasında idi. Şazi Tez. canın idaresinde oynanan bu mü- sabakaya takımlar aşağıdaki kad. rolarla çıkmuşlardı: BEŞİKTAŞ: Mehmet Ali — Yovuz, İbra. him — Rifat, Halil, Hüseyin — Şakir, Horn, Şükrü, Şeref, Eşref. İSTANBULSPOR: Nevzat — Hayri, Sefer —. Mu. safler, Enver, Faruk — Torik, Be- hir, Kadir, Rüştü, İsmet. çin Oyuna seri bir akımı ile başlardı. Siyah . beyazlılar dakikadan İtibaren hissedilir bir hâkimiyet kurdular, Her an pol bekleniyordu. Fakat İstanbulspor müdafaasının enerjik oyunu si yah . beyazlılara gol fırsatı ver- miyordu. Nihayet 10 uncu daki. ada Beşiktaşlılar Şeref vasıtarle birinci gollerini kazandılar. Bu yi İstanbulsporluları canlandırdı. On. lar da Beşiktaş kalesini sıkıştır. mağa, başladılar. Fakat beceriksiz. likleri netice almalarına mani olu. yer. Bu arada yine Şeref ikinci Beşiktaş gölünü atmakta geçikme. ii. Bu gol Siyah - Beyazlıları büs, vaziyete geçirdi. Bi. Çok sert bir karşılaşmadan sonra Vefa Galatasarayla 1-1 berabere kaldı Beşiktuş /stanbulsporu güçlükle 4 - 3 yenebildi Fenerbahçe, Süleymanıye. Beykoz rakiplerini yendiler IKINCI DEVRE: İkinci devreye çıkıldığı zaman berkes Beşiktaşın gol adedini art tıracağını tahmin ediyordu. Fakat netice hiç te öyle olmadı. Birinci devrede iyi bir oyun çıkaran Be. şiktaşlılar sanki attıkları dört gol ân imiş gibi bir oyun tutturdu. lar. Buna mukabil İstanbulspor- lular yedikleri dört golden hiç te kırımıyarak enerjik oyunların devam ettirdiler, 24 üncü dakika. da Tarık. 28 inci dakikaka da Be. kir vasıtasiyle iki gol çıkararak 4—3 vaziyete geçtiler. Devrenin bundan sonraki kısmı golsüz geçti ve müsabaka da bu şekilde 4—3 Beşiktaşın galibiyeti ile netielendi. Sıra günün en mühim maçına geldiği vakit sahayı üç bine yakm bir irci doldurmuştu. Tarık Özererini: va takımlar aşağıdaki kadro'ar- la çıkmışlardı: GALATASARAY: Osman — Faruk, Salim — Mi. sa, Enver, Eşfak — Mustafa, Arif, | xo, Mustafa Sait, Hamit, Gündüz, Salâhattin, Sarefim. VEFA: istilade edemediler. Biraz sonru ruk da sakatlandı ve Galatasa. dar. oyu ina dokuz kişi devam r, Vefalılar iz. Dakika 21. alatasaraylılar bir penaltı kazan. dılarsa da Salâhattin bunu gole tahvil edemedi. Penaltmım akahin. de Salğhattinin çektiği şütü Hü. samettin bloke edemedi ve yetiş Gündüz topu Vefa ağlarına taka. tak beraberliği temin etti. Birkaç dakika sonra Sarafim de bir gol atir isede hakem olsavâ saydı ve bu müsabaka da bü sekilde 1—1 beraberlikle hetlelendi. Fener Stadı: SÜLEYMANNE —2 ALTINTUĞ — 1 Pene: stadındak! ilk maç Süley- maniyo ile Allmtuğ arasında idi, ın İdare ettiği O- | aker Samih Durarsoyun idare sinde oynanan bumaça takımlar ) göyle çıkmışlardır: Altıntuğ: Orhan; Cemal, Meh | met AH, İsmet, Selim; Bilâl, Ni- yleğineniyer Hizir; Daniş, Ru- Mehmet, Cihat, İbrahi Hüsamettin — Vahit, Enver — mii Şükrü, Alâettin, Fuat, Fet- Necdet, Hakkı, Şükrü — Ferdi, Hilmi, Hakkı, Fikret, Mustafa. ik l ner kazandılarsa da istifade ede- mediler. Oyun durgun oluyor, Ve. falılarn bugün muhakkak gelip gelmek azmi ile oynadıkları belli. Iki taraf 'da hâkiymiyetlerini' Kur. mak istiyorlar. Fakat bariz bir bâ, kimiyet göze çarpmıyor. Bu ara'a hi, Oyunun ilk dakikalar: karşılık- lı bücumlarla oynanırken Altm- tuğlular soldan yaptıkları bir akım- da, Bilâlin ayağile ilk gollerini ka- zandılar (d 10), Devrewin ortalarını doğru Sü- leymaniyeliler canlandılar ve Oi Wü“Altmtuğ #ahasmn intikal ettir. direse de forvetlerinin beceriksiz” liğinden bir türlü netice alamadı. Guanraza bir iki göl Grsa- /lar, . Dakika 17. Sağcı ili eden bir Galatasaray br. nında top Arife geçiyor. Arifir sit. çekmesine mani olmak istiyen nında top Arife geçiyor. Arifin süt bir çarpışma oluyor. Arif bu çir- pışma neticesinde Oyumu terket. mek mecburiyetinde kaldı On tişi kalan Galatasaraylılar dört forve'. le oynamak mecburiyetinde kaldı. lar. Oyun kâh Galatasaray, & N Vefa baskısı altına giriyor. iki. taraf da gol çıkaramıyu Nihayet Velalılar 37 inci dukik?- da kazandıkları bir frikikten F raz sonra yine Şeref iyi marka e. | retin sağ zaviyeyi bulan bir sütiv. dilmemesinden istifade ederek sağ | le birinci göllerini attılar Benz zaviyeyi bulan bir şüte üçüne” | sonra kaleciyle karşı karşıya ka'an Beşiktaş golünü de yaptı. Bu gol. | Gündüz topu avuta atarak bir gol den sonra İstanbulsporluların me | frrsatını heba etti ve birinci devre tice vermiyen akınları devam edi. | bu şekille 1—0 Vefa lehine meli. İLİM ve aram kalesini Me celendi, u esnada soldan inkisaf | İKİNCİ DEVRE: di be Beşiktâş akınmda Şükrü | Oyuna Vefalılar başladılar ve Eğrefin bir ortasını kafa ile gole | biraz sonra da hissedilir bir hâki- tahvil ederek Beşiktaşın dördürcü | miyet kurdular. Buna mu: golünü attı, Devrenin son dakika. | dört kişi kalan Galatasaray mı ha, larında da Kadir İstanbulsporur cim hattı enerjik ve biraz da lez. birinci golünü yaptı ve birinci dev- | laca sert oynayan Vefa ka'esi kar. re bu şekilde 4—1 Beşiktaş lehine | şısında muvaffak olamıyor. bu a- neticelendi. ralık kazandıkları bir frikikten de ve ihtimal Türkiyenin karakterin. sevimli varlığiyle hangimiz tanı lk (şahsiyetlerinden olacaktı. omuyoruz?” Ve hangimiz unutacağız Zevkli hir hayat teşkilâtlandırma- sanki! sini bilirdi. Pratik bir insandı, © Çok genç yaşta öldü. Ona yazık müsbet bir ruhu vardı, oldu diyoruz. Fakat onu kaybet- vü ,Nâ menin iztrrabiyle yanan bizlere dı Akşam: 28 Sonkânun 1940 yazık oldu. O hatıramızdan silinmiyecektir İstiklal 28 Sonkânun 194: İ Bir kaç dakika süren bu Süley- maniye hakümiyetinden sonra oyun mütevazin bir şekilde devam et- meğe başladı, Ve birinci devre ne- tice değişmeden 1-0 Altmtuğun galsbösile sona erdi, İkinci devre başlar başlamaz Sü leymaniyelilerin o mağlübiyettön kurtulmak gayrelile oynadıklarını görüvorüz. Süleymaniyelilerin Al tmtuğ sahasında © yerleştiklerini ' görüyoruz. Pir nreivk 'Allenimü kalesini & mem Dün yapılan lik maçları nü karıştı, Top, Altıntuğlu bir ©“ vuncunun eline değdi. Penatlf. erelti çekildi, Kaleci karşıdağı fskat tutamadı. Geri gelen topa Süleymaniye sağ içi sağdan yeti" şerek kaleye soktu. Oyun sertliğe dökülürken hakem Fenerli Fikretin kardeşi Semih dir sarı çıkardı. oSüleymaniyeliler on kişi ile oynamalarma rağmen hü“ kim öynuyorlar, Oyunun sonlarına doğru Süleye maniyeliler sağdan yaptıkları hif akımda kalenin önüne kadar sür” dilkleri topu sola geçirdiler, Sol a- çık güzel bir vücut çalrmile galibi” yet golünü ettı, Bir müddet sonra da oyun 2—i1 Süleymaniyenin $ libiyetile sona erği, FENERBAHÇE — 5 BEYOĞGLUSPOR — 2 Fenerbahee: Cihat; Lehip, Ta ci; Fikret, East, Nazif; Rebii, Nis yazi, Naim, Yaşar, Naci, Beyoğluspor: Ksidias; Stavro, Civelek; Çicoviç, Marul, Stelyo; Marlo, Culafi, Bedii) Koçi, Tanağ, Beyoğluspor güneşi karşısına gi“ mış, hakemin düdüğüyle beraber oyuna Fenerbahçe başladı, Akabin* de Beyoğlusporlular, Fener kalesi ne indiler, Pakat netice yek, O” yun bir müddet ortalarda cereyan © İ edörken Niyazi ansızın uzaklardan yüt çekti, Herkes bunu kalecinin tutacağını umarken top -ğlara ta” kıldı, Bu golde galeeinin de, Stavs? ronun da hatası yarit, j Maç, Ferer hâkimiyeti altmda | oynanırken Niyazi ofsayt veriye - linde yakaladığı topu kafa ile ağ- lara taktı, Bu gol ofsaytten yapıl mişti ve kapalı tribünler tarafın- daki yan hakemi ofsaydi görüp bay rak sallamış ve vaziyeti hakeme bildirmişti, “Otuzuncu dakikaya doğru Be yoğluspor aleyhine körner oldu. Kornerden gelen topa bir kaç kişi birden çıktı ve top kalenin sağ alt köşesinden üçüncü defa ağlara ts- kildr, İkinci devre başlar başlamaz ()6- yoğlusporlular Fener sahasma #nip Bediinin ayağile ilk gollerini ks- zandılar, Bü gölden sonra Beyoğ'usporlur Is? boyuna stkıştırmağa başlarlar. Fakat şansları yok. Top Kalenin Üstünü sıyırarak dışarı çıkıyor. Nihayet Bevoğlusporlular on be“ şinci dakikada ikinc! gollerini de gikarıyorlar, Maç kızıştı, Fenerliler Beyoğ” Yuspor' sahasma indiler ve on seki- zinel dakikada dördüncü golü at tılar. Bu £o! Fenerlileri tekrar can © landırdı ve yirmi yedinci dakika da Naci beşinci v6 sonuncu verm golünü attı, (Diğer spor haberlerimiz 4 d Asgari ker yemekten sorra günde 3 defa dişlerinizi a Dis ii fırçalamalısınız f ÇUNKU Bir defa fırçalarcakla dişler tenisi tenmiş olmaz. Ağız güddelerinin dahiit uzuvların mütemadi — Mrüza! dışardan mütemadiyen alınan ecnebi? mağdeler, mikroplar, yemek, içki, sie gara veönire dişlere, diş etlerine DİŞ Sir mikrop aşılar, OArızalar kusi getirir. Bunlar birike birike sibayeğ dişlerde çürüme, (etlerde ilthapliiiğ başlar. Artık Telâketl önlemek ve duflğ. durmak güçtür. Sadinin sözüdür sanırım; “İyi adam ölmez. Ancak, ardmdan yâ, dedilmeğe lâyık iyilikler bırakma. mış İnasndır ki, ölüdür.,, Şen olduğu kadar iyi, şataretini yaydığı kadar iyiliğini de arttır. mak İstemiş ve bu iyilikleri sirf “hayır, olsun diye yapmış, fera. gat sahibi, nezih, namuslu insan İzzet Muhittin dünyadan geçip gittiyse de yaşıyanlarm bâtırasin. dan silinmek bilmiyecektir, Hikmet Münir Vakıt; 30 Sonkânün 1940 Bizlere de yazık oldu Oru, açık alnı, temiz kalhi, çok O tam bir insandı Hiç birimiz öndan ve bir tek acı lâkırdı duymuz, ne de ona kımıl. »eiştir, Bn asabi zamanlarında bi. Je —o da İş için— bir parça'yük. sek konuşma, bir kimseyi paylasa, beş dakika'sonra gidip kalbini kır- dığı zannettiği arkadaşım gön. Türü alırdı, Onunla arkadaşlık et. mek ve yahut onu tanımak firsa. imi bulanlar, kendilerine daima müşfik bir kardeş elinin uzanmış bulunduğuna emniyet ederlerdi. O tam bir insandı, Kırmızı Beyaz 29 Sonkânun 1940 Vaktinde ihtiyatı elden bırakmıyarak dişlerinizi en az günde 3 defa Radyolinle fırçalayınız yaam yer