12 Ağustos 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Sovyet tebliği Cep'elerde değişiklik yok Tuna üzerinde Çernavoda köprüsü berhava edildi. 13 Alman ayyeresi Xi, #malensk, Bjsla - Çerkof ve U, manj istiksmetlerinde muharebeler devam etmiştir. Sovyet hava kuvvetleri, kara kuve veklerile teşriki mesri ederek düş - manm piyade ve bilhassa zırhlı kı, taatile hava meydanlarına ağır der. beler indirmiştir. Tuna üzerinde bulunan Çernavodu köprüsü berbava edilmiştir. Murmsnak havalisine yaptıkları bir | akin osnasmda 18 Alman | tayyaresi düşürülmüştür. 11 ağustar gecesi; Berline yapan hava akını neticesinde geniş yangite | “(| ar ve intilâlar vukubalmuştur. Yal» | İ mız bir Sovyet tayyaresi üssüne dön, memişlir. Wei İl alı imiş, alabildiğine boğazımı sıknağı #4 4 esi ğa ği ; daha geniş nefes alahircektir. telefonla bildir: Teleton No. 21213 20852 dağa Yum 20401 İki Alman askeri Ukraynada cin geçirdikleri bir Mmoği sağıyorlar Fiyat mürakabe bürosü Emniyet kaşakçılık bürosn Galata nahiye başkomiserliği Eminönü Ermiyet Amirliği Boyazıt Emniyet Kemiserliği Ukraynada Meydan muharebesi şiddetlendi ciddi surette teh altına girdi Londra, 13 (A.A.)) — DNB w Jansr bildiriyor: Ukrayan meydan Vigiden Fiyatı 5 KURUS 20 ağustostan itibaren tatbik edilmek üzere Haliç vapurlarında bilet ücretleri yarıya indiri'di Yeni ücretler, dört mınlaka esasına göre 3 kuruşla 10 kuruş Haliç idaresinin Devlet De. nizyollarına geçmesi üzerine, de. nizyolları idaresi Haliç vapurla” rında yeni bir ücret tarifesi yap. mıştır. Tarife halkkm fevkalâde lehinedir. 20 ağustostan itibaren tatbik edilecek olan yeni tarifeye göre köprü ile iskeleler arası dört mıntakaya ayrılmıştır. Köprü ile birinci mıntaka, va, ni Yemiş ve Haliç iskeleleri ara sında birinci mevki 5 kuruş ikinci mevki 3 kuruş; gidiş dö. rüş birinci mevki10, ikinci 6 ku, ruş; köprü ile ikinci mmtak ya ni Kasımpasa. Cibali, Aykapı, Fener ve Balat iskeleleri arasın. Fransa ile Amerika arasında Vaziyet yeniden gerginleşti Moskova ile mika Veygand kabine toplan- it tılarına iştirak etmeden Afrikaya döndü Yanüra, 32 (A.A) — BRC. Bidirildiğine göre general muhsrebesinin şiddeti artmıştır. Bu| veygand, kabine toplantısına iştirak muharebenin peticesi kati olacaktır. | etmeden şimal Afrikaya dönmüştür. D.N.R. ajansı, Moskova e Lenin- | Rildirildiğine göre kabine içtimamda gradm ciddi surette tehdit edildiğini İ gt ve yiyecek meseleleri görüşülmüş. ilâve ediyar. Moskova dün gece de bombalandı tür. Bundan anlaşılıyor ki, Fransa be. nüz bir karar vermemiştir. Londra 13 (4A,) — BBC. Vaşingtandan o Röyterin bildirdi. Hibe güre Vişi Fronsası (ile Birleşik Londra, 12 (itadyo) — 'Tas ujansı | Amerika arasındaki münasebet fazla. Bin tebliğine göre Boskuva dün gece düşman havas kuvvetlerinin hücumu « DA uğramıştır. Düşman © tayyareleri şehrin açıklarmda dağıtılmıylarsa da Münferit birkaç düşman, teyyaresi Moskovanm üzerine varmışlarve bom balar atmışlardır. Bir Alman tayya. resi düşürülmüştür. çalışan mel'un muhtekiri ihbar et. mek ve kanumın şumarile tadip eylemek vatandaşlık borcudur. He. pilniz bu vazifefiye seve seve yaptığımız güm itilir ezilesek vatandaş Bunun için asağıdaki namuraları keserek cüzdanma koy ve rast, laynrağın ber ihtibür vaziyetin:, güpbelerini bu numaralardan birine sile gerginleşimiştir. o İstikbalde iki memleket arasmdaki münasebatin ke silmesi bir sürpriz teşkü eliniyecek. ör, Vişinin Japonyaya Hindiçinyi ver, mesi, Birleşik Amerikada büyük bir infint uyandırmış ve Vişiye (karşı #timalsızlığı arttırmıştır. Halk muhtekirleri ihbara başladı Sabahtan öğleye kadar 6 ihtikâr ihbarı yapıldı e Sm e "İ VATANDAŞI Met'un muhtekiri haber vermek memleket ve vatandaşlık borcudur Hulk soymak için hazırlanmış, fırsat gözetliyen muhtekir. pusuya yalmaş bayduttan turkanydır. Kesen, geçimine kirli pençelerini uzat. Fiat murakabe komisyonu, İs- tanbül gibi dağınık ve büyük bir şehirde, ihtikârln mücadele için mevcut kontrolörlerin kifayetsiz. liğini nazara alarak hükümetin tavsiyesi veçhile halkın yardı - mmndan geniş bir şekilde istifade. ye karar vermiştir. Bu maksatla (o halkım herhangi bir şikâyeti üzerine derhal bare » kete geçbcek bir teşkilât vücuda getirilmiştir. Beş muhtelif yerde birer tele fon numarası ayrılmıs ve İrin başına da birer murakabe bü rosu kontrolörü fkamç editmiş tir. Bu memurlar telefonla epi - lacak herhangi bir şikâyet veya Üzerine hemen söylenilen yere gidecek ve ihtikâr hâdisesi. ni tesbit edecektir, Halkın bu numaralara telefon ederek vaziyeti bildirmesi kâfidir. Telefon edene başka herhangi hir külfet (o tahmil editmemeltedir Kendisinin ihtikâr yapıldığmı b. | bar ettiği verde dahi beklemesi (Devamı 4 Ündüde) Haliç vapurlarımlan biri da birinci mevki 6, ikinci mevki 4; gidiş dönüş birinci mevki 11, ikinci mevki 7 kurus Köprü ile üçüncü mıntaka ya, ni Hasköy, - Ayvansaray, Halı coğlu, Defterdar Sütlüce ve Eyüp arasmda birincimevki 8 ikinci mevki 6; gidiş dönüş birin. Japonyada Sınai seferberlik komis - yonunun beş saat süren içtimaından sonra Dört mühim emir- name meşredildi Tokyo, İ2 (AA) — Ofk tı, yapmıştır. Bu içtima beş Bant des vam etmiş ve imparatorun Japonya. Yı harp zaman: ekonumisi cöüsa ba, tinat eden vaziyete koyan dört emir. namesini tasvip etmiştir, Bu emirnameler, derhal (o meriyete girecektir. Emirnameler şu Oo mevad ihtiva, etmektedir: 1 — Fiyaturın kontrolü kanunun yeniden gözden geçirilmesi 2 — Deniz nakilyatı kantzolü ka - »ununyn yanlden gözden geçirilmesi, 3— Alsiyonlar piyasasının tahdidi, 4 — Kooperatif kumpanyslar ak siyonlarının takdir kışmeline mütcal, ik muvakkat tedbirler. Fiyatların kontrolüne müteallik o ian emirname, kükümetin iOzum gör. düğü müddetçe meriyette kalacak © Deni nakliyatı konlrolüne sit olan emirnamenin devletin bütün seyrise, faln işleri üzerindeki kontrolünü tak viye etmektedir. Kambiyo fiyatını tesbit eden emir. name hükümetin müstakbel bütün muamelelerin hudutlarını tesbit ede . caği sanmnolunmaktadır. arasında değişiyor ci mevki 15, İkinci mevki 11 kü, ruş. Köprü ile dördüncü mınta- ka, yani Kâğrthane iskelesi ara. sında birinci mevki 10, ikinei mevki 8; gidiş, dönüş birinci mevki 18, ikinci mevki 15 kuruş olarak tesbit edilmiştir. Aynı mıntaka dahilinde veya karşılıklı iskeleler arasmda bi. rinci mevki 5, ikinei mevki 3 ku ruştur, Subaylar bütün mntakalarda 5 kuruşa seyahat edeceklerdir. Erler için de ikinci mevki 1 kuruştur. 7 ile 10 yaş arasm daki çocuklardan birinci mevki. de 5, ikinel mevkido'de 3 kuruş almacaktır. (Devamı 4 ünetde) Yuna: komünistleri Tecrit kampına konuyor Roma, 12 (A, A) — On Atinadan Mesengero gazetesine bildirildiğine göre, Yunnn makam tarı polisin teklifi üzerine komü. wöstleri bir tecrit kampma sevket meğe karar vermiştir, r dolandırıcı ahmut Saim VE Şişli Yıldızı MEDiHA nın maceraların: okuyor musu, nuz? Bugün beşinci sayfamızda bulo- ağınız bu macera size günün bütün yorgunluklarını unulfu. racak kadar eğlencelidir: “Mediha, beni evine davet etmiye ti. Oyundan sonra Zeynep bir tara. fımda Mediha bir yanımda gittik. Kadın intilkume?, 5ıncı sayfada okuyunuz ÇERÇEVE KESFETMEK Türkiyeyi keşfetmek, Anadoluyu keşfetmek, Rumeliyi keşfetmek, Edirmeyi ve Erzurumu mek, İstanbulu ve kesfet. Ankarayı keşfet. Bursayı ve Konyayı keşfetmek, Ruhumuzu keşfetmek, Maddemizi keşfetmek, Kendi kendimizi keşfetmek, Dünümüzü keşfetmek, Bugünümüzü keşfetmek, Yarma keşfetmek, Dinimizi keştei Dilimizi kesfetmek, Ahlükmmizi keştermek, Siyasetimisi keşlermek, Edekiyatımın keşfetmek, Mustkin hi keşfetmek, Mimarimizi keşfetmek, Mung srettmizi keşfetmek, Kılığımını keşfetmek, Yani kopsini birden mahg Necip Fazıl Kısaklirek sandığımız şeyleri yeni baştan keşfetmek zorundayız. Cebimizde olduğu halde farkma varmadığımız bir şeyi kesfetmek, başkasının cebindeki şeyi keşfet mekien çok daha zor... Yarım malikiyetler, tam mah. rumiyotlerden daha öksüz, verim