22 Mart 1942 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

22 Mart 1942 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

* eline aldı, Evirdi çevirdi. EDGAR VALLAS Tim işittiğim isimlerin içinde en samimi olanı, Hakkımda kötü düşünmiye NİZİ vaadediyor musunuz? — Ben Âfrikaya ğim, Keriton oteli oda kiralayıp, Londr ya kadar keyf edece yine Klenç Havsa Meri başını sallıyordu: — İster inanm ister inanma! ym! Buraya döneceğim, Buruda aydınlatılacak o kadar çok esrar var ki. Genç kız yine güllimsedi: Yönmiyece , Sonra dönerim, — Her gün veni muammalar karşısında kalıyorsunu?! Daha bir müd: vere ardma kadar açıktı, yakınca yazı masasınm gözlerinin karmakarışık oldu; gördü. Yazı masasının sakladığı eşya ise yatağı ne serilmişti masma ği Hırsız hi bavulu kilitli zannelmişti, Tim zile bastı, Gelen hizmet çiye Stoker'i çağırmasını söyledi, — Mister Stoker zannıma göre evde değil, Maamafih bir kere bakayım. Bir fki dakika sonra Stoker €- şikte göründü. Elbisesi porişan vaziyeteydi, Gömleği burusmuş ve lekelenmişti, Yüzündeki tir mik yerlerini tentirdiyotla deren” fekte etmişti. Zabıta şefinin #ofadaki hâdise hakkında malümat istiyeceğini zannetmişti., — Kadm zil zurna sarhoştu, dedi, Sonra odadaki intizamsızlığı farketti ve telâşlandı, — Ne olmuş böyle? — Bende #izden öğtenmek istiyorum, Anlaşılan biz yemek- teyken olmuş, Uşak pencereye doğru ilerledi ve aşağıya baktı, — Bakınız! Bir merdiven da yalı bir eşyanız eksik mi? 'Tim arastırdı ve not defterinin kaybolduğunu tesbit etti, — Niçin, kıymetli bir şey var 12 — Hayır sadece Celf hâdisesi hakkında notlar, Uşak kocaman aynalı elbise dolabının içihe baktı, Yatağın altlarını karıştırdı, Ve cüssesin- den beklenilmiyen bir maharet ve çeviklikle openetreye dayalı olan merdivenden aşağı indi, Elektrik fenerine ihtiyacınız var mz? Stoker ışık mahrutunu toprak var, Stoker ışık madrutunu toprak üzerinde karış karış sezdirdi. Çimenleri araştırdı ve anlaşılan bir iz takip etti, Bir müddet sonr döndü ve merdiven basa maklarmı tırmanarak pencereden odaya girdi. — Hırsız muayyen bir şey aramış, dedi, Lâlettayin bir hır sezlvk vakası değil bu. Eütün elbiselerinizin cepleri | altüstüne getirilmiş, başka hiç bir kayıbr araba nız yok mu? Tim başını salladı: Stoker tuvalet dolabınm üstün" de duran bir gazete makalesini Oku duktan sonra zabıta şefine u zatı; — Bu nedir? — “Katilin bıraktığı yegâne Ipucu, Lev'e karısından bir ha tıra ibaresini taşıyan bir altın tabakaydı, Bu tabaka tesadüfen Mister Okvrayt'ın evinde misafir LONDRA ŞEYTANI VEHIP TAYLAN bulunan birisi tarafımdn bulun muştu,” Stoker telâşını gizliyemedi, —Doğru mu bu yazı? Tabaak vi bakikaten buldunuz mu? — Evet zabıtaya teslim ettim. Uşak düşünceye daldı, Ağır ağır: Lev'e karısmdan, diye mı rıldandı, Garip, çok garip, — Levi tanıyor musunuz? Stoker Cevap vermedi, — İsminiz gazetelerde geçme ii di. Fakat Lev'in buraya gelme- sine 'mkân yok, Yemin edebili rim ki daha hiç buraya gelme miştir, Bir de diğer daireleri a — Birden aklına bir şey geldi: — Yemöğe gelirken ışıkları siz mi açık bıraktınız? — Evet, — Şu halde muamma çözüldü - Misafirlerin kim olduğubu ba- vuldaki “yazdın anlamıştı, Stoker aşağı indi, Tim biraz sonra hole inince.ona holde rastiadr, — Kızlardan birisi bir adamın. evde misafir bulunup bulunma dığmı sorduğunu söyledi, Hiz metçi İsminizi biliyormuş, yalnız. ibtiyar Okyrayt'm. yeğeni oldu- Zunuzu haber vermiş, Bu hâdise #iz otomobille Londraya gittiği" niz sirada cereyan . etmiştir. Si gara tabakasının şekli nasildır? Tin tabakayı tarif etti, Ste ker'e bu eşya : paketi yabancı gelmiyordu. — Mister Stoker, şimdi size mühim bir sual soracağım, Lev Daney'i tanıyor musunuz? Usak sırıttı: — Tanrmadığım pek az insan vardır. dedi, — Odamda kimin araştırma yaptığını tahmin . ediyor musu- nüz? — Bu hususta hiç bir fikrim yok. Sözlerimin doğruluğuna inanabilirsiniz, Saat onbire doğru evde sessiz lik hasıl oldu, Bir aralık holdeki saatin yarı- mı çaldığını işiti, Kalktı, ayak kabılarını giydi, fenerini ve par desüsünü aldı, Ayaklarımın ucuna basarak merdivenlerden indi ve sokak kapısına doğru ilerledi, Kapınm kiliti hayret” le gördü, Halbuki Meri, Mistet Tim dışarı çıktı, Berrak, yıl dl: bir geceydi, Evin arka tw tafmda hiç bir ısık yanmıyordu. eyi takiben mezarlık isti kametine doğru yürüdü, Bir de amd kabrin karanlıkla gölgesi aksediyordu. Mezarlığın duvarmın takri ben yüz metre sağında dar bir yolu esas caddeden ayrılıp aynı zamanda kayboluyordu, Bir hissi ins'yaki ile Tim bu yol da ilerlemeğe obaşladı, Elindeki elektrik feneriyle ilerisini aydınla tıyordu, Görünürde kimse yoktu, Böylece ormana vardı, Bir baykuşun çirkin sesi sükü neti bozdu, Yolun sağındaki tar lada bir tavşan başım kaldırdı, ve tabana kuvet kaçmağa baş- (Devamı var) — Deni dinle, dedi . Tanrı, felâket meâriere şu Üç boyhumuza talulsa ve götürseler bile, 2) Öl yın, Zaten evvelce de yoktunuz. Kisa bir zaman içinde beliren varlığınızm hiçbir değeri yoktur. 3) Dünyaya gel diğiniz çündenberi Iyilik O yaptınız, muhitinizden halis ve saadet bekle yehiiminiz! Katli Şaptınam, şüp. be etmeyin ki, bunun ön karşılığını gözrenieriniz?... 'Temno'n başanı önüne iğmelyii Bap order ie — Tanrı buyruğu çok açıktır, Şim- #i bana hakikati söyle: Üçünrü bay, ruğun hasgisini dan çok © yaptın? İyi mi, denalık mu? Temuğin başını kaldırdı. gözlerin . den önmin damla vaş akıyordu. — Sizi temin ederim ii, o hayatta yaptığım iyilikler, fenalıklarımdan 08 misli, yüz elli fazladır. Yaptığım fenalıkları hatırlıyamıyorum, Fakat, yaptığım iyilikleri birer birer aninta » Beyoğlu HABER — Aksam rosfas Tiyatrosunun DRAM KISMINDA Gündür 1830 da Akşam 2030 da PARA KOMEDİ KISMINDA Ökse VE SÜKSE —— Halk Sineması 1 — Lerel Hardi İkizler 2 — Tamara 3 — Baş çavuş Maden, “Sakisimir Se si, &felyelerime &6mniyef ediniz. 6. 44954 Beyoğlu, istiklâl Caddesi: No. 302 izmit Deniz Satınalma Komisyonundan Beton işi ilânı 1 — Tahmin olunan bedeli 16318 lira 80 kuruştan ibare; olup gösterile cek bir mahalde yaptıracak beton işinin Pazarlık umulüye (elesiitmen 23 mart 942 pazartesi günü maatl6 da İzmitte Tersane kapısındaki komiz yon binasında yapılacaktır. 2 — Teminatı 1723 lirn 9i kuruştur. Bü İşe ait fenni ve hususi yarina me ve projeler komisyonda görülebilir. 3 — Pağarlığa iştirak edecek taliplerin bu İşlerle yigi olduklarına dair eksiltmeden bir bafta evvelki tarihi Nafia müdürlüklerinden ehliyet ve mahalli emniyet müdürlüklerinden” amenkları büsaübai vesikalarmı ve yukarıda yazili teminatlariyle birlikte belli gün ve saatte komisyona ver meleri “3587” du. Yukat, rahibin yapmak istediğinden eminde, — Hayır. Senden bunu istemiyorum. Seni idamdan kurtaracağım, İyi ruhla Bir inanan olduğunu inandım. — Fakat, enden iyilik gördüğünü hiç kimseye siytemiyeceksin, Temuçin! — Söz veriyorum, aziz baba! Ben yin yardımınıza mahtacım, Kahip etrafına bulundı ve yavaşça Temeçinin kollarım, dahn sonra ayak. larını çözdü, Ve yanı başında duran bahardanlığa bir miktar tütsü atarak orada bıraktı. Biranda odamın içini uyuşturucu bir koku sardı, — Haydi yürü. Temuçin odadan çıktı. — Bu adamlar peşimizden gelirse ne yaparız? — Merak etme! Onlar ba tütsüislin tesirile ahaha kadar burada — sarhoş gibi ayuyup kalacaklar, Yavaşça kapıyı kapadılar. — Ve evden beraber çıktılar, ve ayakları serbest kalan delikanli ar. rinden Kurtulmaş dermeisti, Yolda sordu: — Nereye gidiyoruz? — Bir Çih kasabasına. — Beni kurtordm,. fakat, kendini de benimle berber meçhdl bir skibete sürüklüyormun! — Hayır, Ben he yaptığını bilen ân. sanım. O küyde misafirdim. Şimdi ken di mermleketime gidiyorum. Oradan sana daha emin Bir yal gösteririm, Kendi başa gidebilirsin! Temuçin rahibe teşekklir etti, elini ve dizini öptü: — Bundan sonra bütün (Tanrılara yemin ederim kl, ölünceye kadar, öm. rim yalnız iyilik yapmakla geçecek. tir. Baş, Dış, Nezle, Grip, Romatizmâ Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrılarınızı Derhal Keser ICABINDA GÜNDE3KAŞE ALINABİLİR 2 MART 1912 kendisine İyilik teselli olacağım Zincirleri çözüldükten sonra elleri | Bundan sonra bir köçük o geyik bile vk Rusların boyunduruğundan v6 eli. Krm, ve fona şeyler düşünmüyeceğim, Beniz Levazım Satınalma Komisyonu ilânları 1 adet yerif fank'4 dokuma makinesi “komlayanda mevcut evsala gör . 20000 tanllâ iğnesi “Haristan marka, 3 Çay kazanı “korlayonda mevcut resme göre, 4 Bakır kepçe komisyondu mevcut resma göre Yukarda yazılı dört kalam malzemenin 26 mart 942 perşembe günü safi İM de Kasımpaşada bulunan deniz levazım satmalma komisyonunda pasa” lığı yapılacağından istektilerin belii gün ve saatte mezkör komisyona müf# caatları liz olunur. (3680) ” .*., 3 çift istik çizme almacak Kalçaya kadar uzun konçlu 3 çift lâstik çizme 24, mart DAB satı güsfi saat 15.30 da pazartıkla alınacaktır. İsteklilerin belli gün ve saztte Kasımpaşada bulunan komayona sür caatları, (3545) ... 1 — Tahmin olunan mecmeu bedeli 34.740 lira olen (60.000) kilo kurt üzümün 24 mart 942 salı günü saat 15 te kapalı zarfla o eksilimef yapılacaktır. 2 — İlk teminatı 12605) lira (50) kuruş olup şarinemesi hergün (174) Ke ruş bedel mukabilinde komisyondan alınabilir. 3 — İsteklilerin kanunun terifotı dahilinde tanzim edecekleri kopalı tel Nif mektuplarını en geç belli gün ve sacllen bir soat evveline kadf Kasımpaşada bulunan komisyon başkanlığına makbuz mukabili vermeleri. (2967) #.. Yaş sebro ilân 1 — Tahmin olunan mecmvu bedeli (17630) Kira olan on ber kolemdi cemen 105.000 kilo muhtelif cins yaş sebrenin 23 mart 942 pars tesi günü sact 15 te kapalı zorfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — İlk teminatı (1322) lira (25) kuruş olup şartnomesi hergün komi yondan parasız olarak elmabilir, 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim edecekle' kapak teklif mektuplarını en geç balli gün ve saotten bir saat evvf” Me “alür Kütimpaşada Bülünan komisyon başkanlığına makbif mukabilinde vermeleri, 12948) ği İstanbul Defterdarlığından: Dosya No, Neri Muhammen Temini .. Deda 51211/305 Mecidiyeköyünde 12 pafta 71 ada 3 parsel No, a (5600) metre murnbbaı arsanın tamamı, s0 6 51211/506 Mecidiyeköyünde 13 pafta 71 ada 4 parsel Na, ix (4200) metre murabba arsanın tamamı, 10 2 512171/310 Mocldiyekölünde 13 pafta 96 ada 9 parec! Nolı (3448) metre murabbaı arsanm tamamı. 1033.80 TS 31217/311 Mecidiköyünde 12 pafta Ti sin 2 parsel Nol (6920) metre murabbaı arsanm tamamı 2076 138 580/8 Küğrlhanede soğuluuda Holepli ve Uzuren ov arasindan (808) dönüm arazinin bir senelik icarr 803 61 Yukarda yazılı gayrimenkuller 14,942 pazürteri gürü saat 15 te Döl emlâk müdürlüğünde mütegekki! komisyonda ayr: ayr: çık arttırma fi satılacak ve kiraya verilecektir. İsteklilerin fazla izahat için mezkür mf dürlüğe müracaatları, (3559) —ğ——————ğş İzmit Deniz Satınalma Komisyonundan: Cinsi Kilosu © Umüm tutar Teminat lira ur Sığır e 10.000 1000 5 .. 24000 Om 1000 1 — Yukarda miktarları yazılı sığır eti İki ayrı gartaamede olmak 0 Te ayrı ayrı kapalı zarf usulile okslitmeleri 8 Bisan 942 püzartesi günü # at:15 ve 16 da İzmitte tersane kupısindaki komisyon bitesinde yapa” ter, “ 3 1— Bu işe alt şartnameler bedelsiz olrak Komisyondan sirabiir, 3 — Eksiitmeye iştirak edecek taliplerin 2490 sayrir kanunun ticaret vesikalarmı ve yukurün yazılı teminatlarile birlikte tanzim ede: leri teklif mektuplarını belli Sün ve saatlerden tam bir saat evveline komisyona vermeleri. (3808) — Sör veriyorum, muhterem baba, vurmıyacağım, Fonalıllardın kaçnea, — Seni bu kadar fedakârlığa sevk - eden sebeb uedir? Görüyorum ki ba, yata çok bağlısın. ber s6 O bahasına olursa olsun yaşamak İstiyorsun! — vet. yaşamak Istiyorum. Çün. kli, memleketimde bir sevgilim var, Bütün emelim. ona kavuşmaktır, — O halde sana tebşir ederim: Ser. giline kavuşacaksm! ve mesut olacak. sm, Eğer verdiğin sözde durursan,, © ker Tanrılara yemin ederek verdiğin ya olarak yürümeğe başladı. Temuçinin gösterdiği bu saygı “ hibin hoşana gitmişti, p Kasabaya girdikleri zaman gün? yioe yükselmişti, Açtılar. uykusuzdular, Rahip, Temuçtai icendi evime gö gü: — Burada bir De gün istirak Ondan sonra, göstereceğim yolda” dersin: Temuçin rahtbin gösterdiği teda, bitirim, Ben, kötü ruhlu bir İnaas de, TEMUÇİNİN ZİNCİRLERİ ğlim, Yalvarırım size: Beni bu felâ- GÖZULDÜKTEN SONRA. ketten kurtardınız! Ölünceye okadar O Köyden iki saat kadar uzakisştılar, sizin adımını daygı ile anacağım. Temin nereye gittiğini bilmtvor — Bunu yapmağa muvaffak olabi. Wrson, ben de yeryüzünde bir tek in sana olsun doğru yolu göstermiş ol . makla kendimi babtiyar sanarak wi. Oo Raslar buraya gelemerdi, | liğe masıl ödiyeceğini bilmiyordn- gönüllülerinin. elinden meviniyordu, O gün yattı ve gi Yyanımadan sabaha kadar oyali »