June 12, 1942 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

June 12, 1942 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

12 HAZİRAN — 1942 ilk bahar HABER — Aksam Postası Ankara Mis Meri ba sırada bahçıvan oda.| sından gözünü ayırmıyordu. Birdenbi. inde ufak bir hnreket gör ktayıa odada bulunduğuna katiyetle hükmederek, Kurbaym ya. ama sokuldu. yavaşça kulağına fel, dadı: vw — Bahçrvanınızdan şüphelemmekte haklı olduğumu şimdi ibut edeceğim! bant — Babanız Fakat, size emniyet ve itimat verici bir hali yokter. ele bir kere odas. na giriniz. kiminin karyılaşacaksmız bakalım! Kurbay tereddütle doğra yürüdü, — Bgherranın odasında kim olabi. | emin & bodrum katına yn. içeriye gir Kurbay odanın kapısından başımı ü- yatınca şaşırdı... Ve ürkek bir sesle bağırdı: — Vay, Baktay amca! Siz burada, masımız? Rektay esniyerek gülümsedi: — Kapıyı kapatmışsmız! Sarhoş gelmişim. bahçıvan, beni buraya ai , meş, Serap ealmaşam, Babçrvan ayakta dizlerinin bağı çö. zilmüş bir hahje renklen renge giri. yordu. N Meri, bahçıvana döndü: — Senden giiphelenmekte ne kadar haklıymaşım.. — Fakat, ba hir saç değildir, ma - dam! Ben çok saygılı bir insanım, Kilçük San'ımı rahatsız etmek isteme, dim. İşi ilare ettim, Ne yapayım? B, vin büyük efendisi, Bektay amcaya her husustan yardım etmemi emret » mişti, Bana kızı dn şahittir, Kurtay, bahçıvanın sözlerini doğru. indr: — Evet, babam Nankine giderken kendisine emir vermişti. Bektay sm » ea sokakta yatarak değil ya, Sonra Bektaya döndü: dir meredey — Bunu söylemeğe lizum var om, Kurbay? Kırlundan sonra azanlardan Benim. Ne yapayım? Tiyen, Feyu seviyorum. Omu bir kerecik ol sun —er gece— barda gürmezsem, uyuyantıyorum, Kaç gündür yine ©. nun poşindeydim. Tekiay amca, Kurbayin konuşur » ken, Mis Meri, Bektayı tetkik etmek, We meşguldi, Meri, bu hüviyeti meçimi ve kor kung a hul ve tavrını hiç de be. genmemişti. Kendi kendine: — Işte, ihtililel, anarşist bir adam tipi Diye mırıldanarık geriye çekildi. Kurtay, Mis Meriye doğru yürüdü — Babamın en samimi dostlarından Bektay amca, kendisi Şanghayda bir bar rakkasesinin vurgunlarıdatdır, Sonra başmı çevirdi ve Meriyi Hek, taya gösterdi: — Dostum Madam Meri. Çine pe. batni tetkikine gelmiş, Çek meraklı çiçek ve nebat koleksiyonları var, Bektay amca gözlerini süzerek gü, Tümesedi: — Güzel bir meslek, ilim, Fakat, Kus , Japon harbi sera. amda Çine, mebat tetidkine gelmek hayli omaret işidir. Madamı tebrik © derim. Belki de bir | l Meri cevap verdi: — Harp sahasında nebat tetkikati na, gitmedim, Gezdiğim yerlerle harp | sahaları arasında büyük ülkeler, W . | zan mesafeler Vardı. | — Şimdi teemleketinize mi dönü. | yorumuz? — Evet, Yakmdı Şanghaydan Los drayn gideceğim. — Öyle ya, Harp bitti artık, Dön, mek serası geldi, İ Trkror wünal bir bakışla Mis Me. | riyi süzdü, Kuruaz, Bektaym bu sarhoşluğuna verdi: — Sen hâlâ ayılmamışsm Bektay| anca! Mis Meri, kapıya doğru yürüdü, Bekiay fırsattan istifade ederek, Kurbaya sordu: — Bu kadm evinizde çok kalacak m? — Belki birkaç gün. Ne sıfatla ?. Bana ingilizce öğretecek. Çok gölüne? Niçin? tagilizer kgüs dünç müdür? Bakınız, o da çince öğ. bakışlarını Ükren sma, ingilizce veya herhan. gi bir lisan birkaç günde öğrenilmez .. — Ben deneme yapacağım. öğrene, bileceğime kani olurum, © zaman dali bir been arıyacağım; Madam yolcudur.. yakımda smemlekeline dö YAZAN, & İSKENDER ESERTELLİ nerek, Bektay men sustu. Karbay yürüdü. Mis Meri ia birlikte köşke girdi ler. Meri: — tik vazifemi yaptım, dedi, işe başlar başlamaz Hektay amcan İri, ni ve kendini meydana çıkardım. İkin, ci defa işe başlayışımda da Timoçini bulacağım, bay sevinçle Merinin boynuna iz BiR KUTU! Mis Meri işe başlâmışi — Timeçini mutlaka bulacağım. Diyor, ve Kurbay onun bu sözüne bağlanarak kendisine itimat gösteri , yordu. Meri: — Şa Bektay amcayı evden uzak. laştırsak, çek İyi olacak Diye düşlünürken, bir Kurbayı dinliyordu, Kurbay? — Bu adam, bahamm samimi dor. tudar, Babam Nankise giderken onu evde bıraktı. O, babamın misafiridir. Dedi. Kurbay, son defa Bektaym —yatarken— elbisesinden çaldığı mek tubu unatmayordn, Kurbay, Bektayın | yandan da bir casus olduğuna Manmıştı, Wakat, | onu evden bir türlü uraklaştıramı , | yordu, O gün Bektay soluğa çıktı. Arkandan —iki saat bile geçme den. bir Japon çocuğu köşke geldi. Çocuğun elinde kapalı bir kutu vardı. Çocuk: — Bumu küçük Sanan vereceğim. Pohas göndermiş, Deyince, Kurbay alt kata koşba. kotayı al — Babam nerede? — Bilmiyorum. Banu Nakinden ge, len yolcular getirdiler ve benimle bu, raya size gönderdiler, Mis Meri biraz süphbelendi. Acaba bu kutuda ne vardı? Kurbay sevinçin kutuya sarılmıştı, ötesini düşünemiyord'r. Çocuk bahşişini alarak çıkıp gitti, Kurhay Icatunam ipini çözdü. Üstündeki bezleri yırttı. Kutumun kilidi vardı. Meri: — Bumu nasi açacaksın? dedi, A. nahtarı nerede” Ni Kürbay saşalaâr: — Kutu kile, | — Anahtarını nöden göndermemiş bakan? Kurbay kutuyu tereddütle evirip çevirirken, kutunun içinden hazin bir wen yükseldi. Kurbay ürklü., kutuyu yere bıraktı ve elini çekti, Birbirlerine hayretle bakıştılar, Meri düşümüyerdu: — Bu bir oyun olmasın, Sanım! — Babam göndermişse, oyun ola » mar, — Baban bunu gönderirken, snah, tarımı unatmaş olabilir mi? — Hayır, Bubam çek dikkati bir adamdır. Beni hiç bir zaman üzmek | İstemez. — O iilde ba kutay bir yabancı | göndermiş aemektir. Mis Meri kutuyu sallamağa başla, d., İniitiler artt, Meri orkindi — Ba, esrarlı bir kutuya benziyor Bai Kurbay bahçıvanı çağırdı. Meri hatıçıvana döndü: — Şu kutuyu aç bakalım, Bahçıvan kutuyu evirip çevirdi. — Anahtarı serede bunun? ? Kurbay hiddettendi: — Anahtarını bulsam, kendim m» çardım. Seni çağırır mıydım? Meri gözlerini açtı — Haydi, İutumun kapağı kır. | sn bir demir uca ile kutuyu zorladı, Kapağı 6 kadar suğlamdı ki, bir türlü açilmıyordu. Ve kutudan skseden garip sesler! gitikçe artıyordu. İl Nihayet batıççıvan du korl Geriye çekildi — Beni marir görün, San! Ben bu işl yapamıyncağını, Kurbay israr ettiyse de bahçıvan bir daha kutuya yaklaşmağı: — Beni affedin, San! Yapamam... Sanrı kendi kendine rurıldandı — Mabam hana, küçükken: “OZ İçinde me olduğunu bilmediğin uzatma! Ulu Tanri seni meçhml Akıbetlere sürüklenmekten ko rusun!” demişti, Şimdi babamın sesi, ni kulağımda düyar gibi oluyorum. Böyle kapalı kutulara ve sandıklara «el atınak, şeameti kendi üzerine çek, mek demektri. “Devamı veri, re © ii at yarışlarının! yedinci haftası: “İkinci ve dördüncü koşulardan yine sürpirizler beklenebilir Ankara yedinci hafta kosuları önümüzde ki pazar günü şehir ipodromunâs yapılacaktır, Geçen hafta büyük sürprizlerle çeçen koyularda bu hafta ne Ne- ticeler alınacaktır? Bu sütle a7 çok cevap verebilmek için karsı sütunda gördüğünüz programı hep beraber inceliyelim: BİRİNCİ KOŞU: Ru koşu hiç kazanmamış yerli yarımkan İngiliz otaylarına mah- sus ve mesafesi 1200 metre. Ko- suya üç tay girmektedir. Koşuyu Soydanın kazanması lâzamdır, İKİNCİ KOŞU: Hiç koşu kazanmamış, safkan Arap erkek ve dişi taylara mah » sus, Mesafesi 1200 metredir, Yedi tayın girdiği bu koşu hak- kında kat'i bir şey söylenemez. Bizce en göz alan tay seyyure « ör, Doğuyelini de ihmal etme mek gerektir, ÜÇÜNCÜ KOŞU: (Handikap) Mesafesi 1900 metre olan bu handikapa 4 at girmektedir. Bizce taşıdığı ağır kiloya reğmen şans Alişahtadır, PÖRDÜNCÜ KOŞU: (Cemil men köşem) “Handikap” (AH MET ATMAN KUPASI) Günün en mühim koşusu budur, Yeni ihdas edilen bu koşuya altı st girmektedir, Binccck centil - BORSA 11,697 MUAMELESİ Londra O) Sterlin Nevyork 100 Cenevre 100 frank Madrit 100 Pezata Stokhotm 100 İsveç kr. ESHAM VE TAHVİLAT Evvelki Bugüz İkramiyeti 565. 058 1— İkr, Ergani 5 998 23.— 41 1/2953 Tiborcu Tr.1 24.85 “6 1 1/2,933 T.borcu Tr. 223.20 6 1 1/2083 T.borcu tr.$ 28.30 Sıvas . Erzurum 1 Sivas , Erzurum 27 * 5, 033 Haxtah, “1, 94 DX... 47, 1941 D. you 2 Anadolu D, Y, Ttk 8 Anadolu D, yolu 460 30.25 Anadolu D, yolu 12 Anadolu D. Y. Müm, Merkez tankası İş bankası mama İş bankası hamiline İş bankası Müecasis İzmir Esaat , Ahali B. 610 İmar Pan Aslar çimento Asia çirenti Şark değirmenleri Hübat değirmen. T, kömür maden, S5 6 T. benoları Türk U. Tiyatro Ist, Umum Sigorta Şirketihayriye Şirketihayriye temett0 Rahtrm takviii İst, Buy İst, Bu hisse. Türk borcu Tr. 1 Ba li | Bugünkü radyo İ 1233 Türküler 12,45 ajans 13,00—1380 Karışık makamlardan şarkılar, 18,00 Program 18,03 Fasl i 18,40 hafif parçalar Pi 19.00 nuşma 1916 Piano ile caz parçala * PL 1930 Haberler 1945 Klâsik Türk müziği Progrem; 2015 Radyo güzetesi 20,45 Baz eserleri 21,00 Zira. salon orkestrası 22,30 Haberler 2245 . 22,50 yarınki progesm ve kapanış, ilkbahar yarışların ! menler şunlardır: Dandiye Sait Akson, Özdemire, Özdemir At. man, Heybeliye Zeki Sertol, Ye. tşe Halük Güçlü, Sifkapa Abdüş Atçı, Hatvana M, Resme, Acaba kim kazanabilir? Ba sualin osvabını vermek ol. dukça güçtür, Bütün binleiler at. larını meharetle kullanarak ku , payı kazanmağa gayret edecek. lerdir, Burada bülün atlara şans vermek icap etmektedir, BEŞİNCİ KOŞU: İki yaşmda safkan İngiliz tay. İarma mahsus, mesafesi 1000 met, Te, Bu koşuya bu hafta mevsim zarfında hiç görmediğimiz ild tay Varad ve Pulat girmektedir. En sansin Pulattır, ALTINCI KOSU: Üç atm girdiği bu koşuyu Yi mazm rahatça kazanması lâzm - dır, Cifte bahis 2 — 4 üncü koşular üzerindedir. Ankara ilk bahar at Amatör biniciliği teşvik için Ahmet Atman kupası namı altında bir centilmen koşusu ihdas edildi Önümüzdeki pazar Ankarada yapılacak olan at yarışlarma pro. grama ilâveten bir de centilmen koşmsu konmuştur. Centilmen koşularmın amatör biniciliği teşvik bakımından oyna. dığı mühim rolü gözönünde bulun duran atçılarımızdan Ahmet At» man, bu koşuyu kuzanacak hayva. um binicisine verilmek üzere bir kupa koymuştur. Bu koşunun programı Şu Şekil. de tesbit edilmiştir: Üç ve daha yukarı yasta İnei. liz atlarma mahsus, mesafesi 2400 metre, İkramiyesi: 600 | liradi”. Koşunun ismi “ATMAN KUPASI" dır, Bu koşu ayni nam ol her sene Ankara ilkbahar at 8” rışlarının yedinci haftası & edilecektir. Gönül arzu eder ki, amatör b nicileri tesvik eder mahiyeti centilmen koşuları bittin vay lere teşmil edilsin, Fikret Atl pası, Karaosman kupası, Bimsasoğ iu kası ve ilâh... gibi centils” İ koşuları ihdas edilsin... kelek ls izini yarışları Yedinci hafta proşramı 14 Haziran 1942 Üç yaşında ve hiç koşu kozanmamıış yerli yorımkan İngiliz erkek ve dişi BİRİNCİ KOŞU 1255 liradır. Sıklet 56 kilo, mesafesi 1200 metredir. Atın Sahibij — | Ismi ATIN Rengi Doru er. Doru dişi Doru dişi Fig | Essex Essex IKINCI KOŞU Babası I Anası taylerö” mahsustur. aray Antrenörü Müberra Sünbül Azağan 3 Settar Üç yaşında ve hiç koşu kazanmomış sofk kek ve dişi tayları r ivesi iradi” Pre ear ni ofkon Grap erkek ve dişi taylara mahsustur. İkrom'yesi 300 fir ÜÇÜNCÜ KOŞU 1800 metredir, K. Yıkilmaz 12 | C. Apayık 13 İK. Yıkılmaz 14 !Dr. Seferof Yavuz Alişah Şenkiz Komisari üç 15 | Sa Akson 16! Ö Alman İT İZ. Sertoi 18 | H. Güdü 19 | Abeuş Alçı M. Resne Dandy Özdemir | Heybeli Yetiş Şifikap Hatsan Iki yaşında ve koş i şu kazanmamış ye: vadır. Sıklat 56 kilo, mesafesi 1.000 metredi Dört ve daha yukan yaştaki ve 5 yu, EÖRDÜNCU KOŞU (Centilmen ve daha yukarı yaştaki sefken İngiliz ot ve kısroklora mahsustur.İkrami i yret N mim #rakler #ur.İkramiyesi 600 liradır. Aynca kazonan etin binicisine 150 lira kıymetine bir kupo verilecektir. Mesafesi 2400 metredir Küheyiön Cemal Ferhan Eflâtun Efiârun | Kuzgun Berk Kır dişi Kır dışı (Cap Gris Ner Onix Vi Alişah | Prestissima Obartas Doru er. Kırat Doru dişi Al at koşusu) doru er. Alet Doru at Yağız kısrak Al at Doru at | Eavora Orniz ni Clavdeap Corrit | Capgrirez Ciaudca BEŞİNCİ KOŞU Claudcap İ Blezerny Gosrart Doru er. ALTINCI KOŞU mahsuster, İkramiyesi 190 Hira, mesafesi 2.000 metredir. — ma ,—— 24 1. Göker İ$. Kırgül Kuron 26. 1H. Yıldırım Ledi DiKKAT Yılmaz Yildirim Kuruş Sektöyi | Kır er. Al er. İ Doru kır. Meram Neriman Ceyiân Leylâ Şadan Fetiye Seklövl i Koşusu) (Handikap) Üç ve doha yüken yaştaki sofken İngiliz ct ve kısraklara mahsustur, İkramiyesi 300 İ Zenart Pommele Winter Hind | Bassia “Handikap” (ATMAN KUPASI Catilemene lo Bowrdonier Moda | vhia | Girtra Noce d'Or safkan İngiliz erkek ve dişi teylara mahsüttur. İkramiy. Noree d'Or Pommele Siberienne Bayram N. Sümer Şemseddin E. Pok O. Genç | Ahmed Z. Sertol 3 3 3 3 3 liradır. Mecit A. Atman 2 | Bayram 2 1S. Karaosman kazencleri yekönu 250 lireyı geçmiyen safkan orap at ve kısrakio? | Mebrvke Ml Hakhan, Çifte bahis 2 - 4 üncü koşular üzerindediı Çifte bahis siparişlerinin at numaraları üzerinden verrilmesi rica olunur. Yırtık ve numaralar üzerinde tahrıfat yapılan “biletler ödenmez