12 Temmuz 1942 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Temmuz 1942 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM Milli “Sef inmÖnÜ Refik Saydamın ölümü münasebetle Devlet rsislerinden relen taziye telgraflarına der akşam: Sulh Dedikoduları Hüseyın Cahid YALÇIN! B U dedikodular hemen harb İ- le beraber basladı, Hitler Lehistanı istilâ eder etmez mit. tefiklere sulh teklifinde bulundu. İşte o gündenberi sulh dedikodu. ları arkası kesilmeden devam edip duruyor, Gâh bir kaç kere görül. düğü zere resmi ağızlardan tek- zibler ve telkinler yapılıyor, gâh el altından bazı teşebbüsler vukua iyor, Bu.arada meşhur Hesin mace- Tası unutulmamak Hzınıdır, Alman ların resmen deli diye ilân ettik. leriHesin İngiltereye sulh yapasak için gelen ve belki de resmi bir va- dfe ile mükellef bulunan akıllı bir adam olduğu sonradan meydana çıktı, Anlaşılıyor &i bir taraftan harb bütün şiddetiyle devam etse bile diğer taraftan sulh teşebbüslerin. den, yahınd dedikodularmdan kur- tulmak kahli olmayacaktır. Bunlar ne dereceye kadar ciddidir? Ve or tadakj sözlere ne dereceye kadar itimad caizdir? Bu babda hiç bir sey söylenemez, Yalnız muhakkak olan bir nokta vardır ki, harbe gi rerken İngiltere ve Pransanm mü. dahale eğeceklerine bir türlü ihti. mal vermemiş olan Almanya sonra bu müdahalenin vukun geldiğini ve harbin ciddi surette başladığını görünce yarı yolda bir sulh yap. mak ve bir mikdar kârileişini. cinden çıkmak (çaresini arsmaya başlamış ve müteaddii defalar »- çıktan açığı sulh teklif etmeye katlanmıştar. Bu açıktan açığa tekliflerden baska el altmdan da gayret sar. fediliyor ma? Ve bu gayretler bir türlü ümldeğrliğe uğramadan hâlâ tayeleniyor mu? Burasını kati sa- rette tahmine imkân yoktar, Yal nız geçen cihan barbinin tecrübe- leri, muharib tarafların el alim. dan sulh teşebbüslerine kalkmala rınm mümkün olduğunu bize te- min eder, Belki bu teşebbüslerden bir kısmı karşı tarafın ruhi haleti ve manevi kuvveti hakkmda bir fi kir edinmek vasıtası olmaktan İ- leri geçemez, Belki bazıları ciddi dir. Büyle bir hal karşısında sadece sayin mahiyetindeki haberlere ka- vılmıyarak bunları kayıd ve İşaret ile iktifa etmek İhtiyata muvafık olur, En sen yaylaya bakılmsa Al #wanların müttefiklerden biri ya- hud diğeri ile münferid bir suih yapmak için müteaddid teşebbüs. lerde bulundakları muhakkaktır, Tarafsız bir memlekette resmi Al. man kaynakları Almanya ile Bus- ya arasında yakında bir sulh skte- dileceğini temin eylemisler Ruslar siddetli bir mağlübiyete uğrarlar. &a ve kendilerine alleenabane şart Isr teklif olunursa münferid bir sulh yapmaya razı olacaklarına Du xi şefleri inanıyorlarmış! Fakat, Almanlar Rusları böyle bii biyete uğeatamamışlar! Vakıa Ker çi zabtettiler, fakat bu galebe Al manları pek bahalıya mal oldü ve Kasları ümidsizliğe düşürmedi. Sivastopol için de ayni şey söy. lenebilir, Müttefik kaynakları Ton Ara o muahedenamesinden sonra Rusların o münferid sulha biç bir aman yanaşmıyacaklarma emin görünüyor ve Alman militarizmi tam ve kati bir surette ezilmedik- te sulh yapılamıyacağını tekrar © diyorlar. Gerçekten dikkate değer bir hakikattir ki, İngilizler ilk dakika- danberi sulb “için sart olarak nazi içlabe doğrusu Alman heremon. | kabil değil inanmıyoruz, mukabelede bulundular Başvekil ve hariciye Vekâlet ve” ili Saracoğlu da. çekilen telyraflara teşek- kür telgraflarile karşılıkta bulundu Ankara, 11 (A.A) — Ralsicümhur İsmet İnönü, doktor Refik Saydamın İ vefatı münasebetile devler reise den gelen taziye telgraflarına te kür telgraflarile mukabale etmişi dir, Ankara, Vi (A.A.) — Relmleimbar İsmet İnönü, doktor Saydam vofatı dolayısile Sovyet ittihad yüksek şü. rası relal Kalinin tarafından göüde, rilen taziye telgrafına teşekkür tel grafile mukabelede o bulunmuşlar . dır, Ankara, 11 (A.A) — İtalyan heri, diyo nazırı Kant Cilano, ODr. Refik Saydumın vefatı doleyısiie hariciye vekâleti vekili Şükrü ( Saraçoğluna telgraa inziyetlerini — bildirmiş ve barieiye vekili vekilimiz tarafından teşekkürle mukabele olunmuştur. Ankara, 1i (AA) —bDr. Refik — —— Almanlar Don nehri üzerinde. ki Sovyet müdafaa mevzilerine üç koldan hücum ediyor Nehri geçen bir Alman piyade tümeni çevrildi Bir Rus hastane gemisi Alman tayyareleri tarafın - dan batırıldı Londra, 12 (A.A) — Almanlar, Don nehri üzerindeki Rus taarrur Jsrına devam ediyorlar, 300 kilo » metreden fazla bir cephe üzerinde zamanımızın en büyük tank ve hava muharebesi olmaktadır, (Devamı 3 tnetide) Baltıkta 5 Alman nakliye gemisi batırıldı Lonüra, 13 (A.A.) — Sovyetler on beş gün zarfında Baltık (denizinde 4600 toniltoluk 5 Alman nakliye ge. misin! batırmışlardır. Hayfada Dün alarm işareti verildi Tondra, 12 (a, a,) — Hayfada dün yeniden alarm işareti verilmiş tir, Uçek savar topları faaliyete geçmiş ve uçakları savmışlardır, Iran polisi Iki Alman ajanını tevkif iki Alman ajanmı tevkif o etmiştir. taydı. terkd bir sulh akdolunabileceğine Baydamın vel e etmek Üze re Frünsa hfikü i va hariciye nazırı LAVAl, Amerika birleşik dev. itleri hariciye nazırı © Hal başvekiii ve hariciye nazırı Macar Kalay, sal, Çin fora komitesi vela maraşal Çankayşek ve Fransa devlet o nazırı Benoit Mecbin taraflarından çekilen telgraflara başvekil vo hariciye va. kölesi vekili Şükrü Saraçoğlu tara . fından tegekküir telgraftarlle muka , bele ediimiştir. Antigon te.nsilleri Maarif Vekilinden iki temsil için daha müsaade rica edildi Dört temsilden Eminönü Halkevine | 400 lira safi kâar kaldı Arliaradan şebrimize gelen deve let konservalivarı tiyatro beyeti, bugün gündüz ve gece olmak üze re İkİ lemsti daha verecektir. Esa. sen eyle! tiyatrosu, Ankaradan şehrimize Eminönü Helkevi Sosyal yardım Kolu menfaatine olmak ve dört temsil vermek üzere Antigon'u oynamak. için Masrif Vekâletinin müsadesiyle temmur başlarında şehrimize gelmişti. Bu akşam «0 muncn temsil verileceği için beyce tin Yakında Ankaraya dönmesi | icabelmelmedir. Ancak, Eminönü Holkevi, umu mi arzuya tercüman, olarak dün, Maarif Vekii Hasan Al Yücelden daha iki temsile müsaade verilmesi" ni rica eteniştir, Maarif Vekâletinin san'at sever | İstanbullnların Ba AŞK OYUNCAK DEĞİLDİR iye veziri Fay. | POSTASI iki Polonya deniz- altısının mazerası Yazısı 4 üncü sayfada | AAA İİİ #ELEVON: YAZI İŞLERİ: 23872 İDARE: 14470 $ SENE: 12 | Aylardanberi durmadan bonbu yağmuruna tutulan Mal, in böyle müdafaa ediliyor. Malta üzerinde 11 günde 87 mihver tayyaresi düşürüldü Mihver isleri adayı fasılasız bombalıyor aryasunu kırmıyacağı o küvvelle ür roi! edilyekledir. Esasen, Eminönü Halkevi sösya) yardım kolu menfi. süne veriler bu temsillerden gale» Koma, 11 (a ,a,) — İtalyan teb. rininkiler hariç, biletlerin yüksek | iğind Bomba teşekkülleri Aa), fiyalla satılmasına rağmen umulan | & uçak meydânlarmı gece ve (Devamı 8 üneüde) | gündüz bomsardıman eizmişler ve tesislerde ağır hasarlara sebeb ol Amerikada — ardır, Avcılarımız 12 İngiliz düsürmüşlerdir, Gündüz hr. rekâtında üç wenğimiz üscirine Yeni bir intilâk || öter maddesi bulundu | re uc 2) Asker bir Lundra, 13 (AA) — © Americ, | kaynaktan bildiriliyor: fenni araştırmalar oğisi © direktörü, Maltada Venedik ve Luces tay yeri biz infilâk maddesi bulunduğu, | yare meydunları dün bir defa da. nu ve bunun için Ametikanın o 770 | ba Alman bomba uçaklarının hücu milyonluk bir sipariş verdiğini bü . dlrmiştir , muna uğramıştır. Sığınık ve asfalt iniş meydanlarına tam İsabetler kaydedilmiştir. Alman averları, hü cumlara man; olmak üzete havala- nan İngiliz av uçaklarma yetişe rek beş Spitfire düşürmüşlerdir. (Devamı $ üncüde? nin biranewel Ayakkabıcı şırlan y ve * dericileri - © şim ni bir moda meydana Çik- mişlır. Bu moda İle, İk! sene evvel pek revaçla İken sonradan hızımı kaybeden koyu sarı deriden ayak, kabılar erkeklerde yine moda ol Temin edebiliriz ki bu, aşk romanlarının en güzelidir musur. Simdi erkek ayakkabin. Genç kızlar, genç kadınlar, gençler ve yaşlılar Aşk oyuncak değildir | |» Bunu, Du romandan öğrenecek ve İşte bir parça: — Fakat Ümit garip bir çocuktur kendisini ne kadar sevdiğimi söy. ledim., hergün beraberiz, Böyle olduğu hale aramızda girilmez bir tabakanın vücudunu damla hissederim, Ümidin bakışları dal, ma gözlerimi arar, bulur; bu gözler bana dalma çalkanan dr. Hu suların tatlı maviliğini balır, Bügün #üncü sayfamızda okuyunuz rında tatbike başlanan bu rengin yaz dolayısiyle pek renk aranma yan kadın ayakkabılarına da kış rensi olarak sirayelihden o korkul. dar. rika renklerinin her değise mini servet bü don ze bu romanı zevkle okuyacaksınız. latır. Fakat bu derin maviliğin dibini görmek hiç kimseye nasip olmamıştır, bana da nasip olnandı, Kunena söylemek lâzım gelirse Ümit kapalı bir kutudar, Terte, miz, yaldızlı, çici bir kutu... takat daima kapalı, Böyle bir kar Mısırda i ingilizler (1500 esir aldı Dün se sekiz kilometre ileri gidildi Rommele takviye getiren eş Alman nakliyı tayyaresi düşürüldü Avustralyalı askerler yeniden Mısıra getirildi Londra, 13 (A.A.) — Mısırın gar. bındaki çölde çarpışma dün (bütüm Kün devam etmiştir. General Obin » lekin mahdut bir taarruzu (o deniler” bu harekette İngilizler taarruz ka, bülyelini muhafaza (o ediyorlar, İli tasrruzda 8 kilometre feri gidilmiş, 18 mihver tankı imba edilmiş çoğu İtalyan olmak Üzere 1509 esir alın muştar, İngiliz hava kuvvetler! büyük bir faaliyet gösteriyor. Son on gün zâa, #mda beg binden fazlu avct ve böl, bardiman tayyaresi mütemadi uçuşu lar yapmıştır. Bu uçuşlar o © kadağ kesif ki mibver askerleri bir dakik rahat edememişlerdir. Bu suretin Yö, ni bir rekor yapılmıştır, Cuma günü İngiliz tayyareleri s&,” atlerce dalgalar halinde & mubarekiş sahnesi üzerinde uçarak kara küvet, (Devamı $ üncüdey Atlantikte Son 26 saat içinde 33 müttefik gemi batırıldı Vişi, 13 (ALA), — Berlinde tile” redilen bir tebliğ, son 2fs anl zar fında Atlantikle 33 düşman gemis nin batırıldığını biklirmektedir. Aze, rıca, Rus kıyılarını çevreleyen Se larda 19 Rus gemisi balırılmıştın. Koyu sarı renkte ayakkabılarmoda oldu Ayakkabıcılar cemiyeti deri renkleri- tahdidini istiyor olmaktadır, Çünkü bu sureli renklerden - mağazalarda we haneler elinde bulunan ayal atölyeler elinde kalan deri» ler için sarf mahalli bulunmamalp tadır. Derinin çok kıymetli olduğu böyle bir zamanda bu şekilde renki değişmesi osash bir zarar teşkil ele ir. Ayakkabıcılar o cemiyeti bunun deri renklerinin siyah, beyaz ve koyu vişne çürüğü rengi olarak tahdidi etrafındaki | teşebböslerine devam edeceklerdir. diğer Dil kurumunun Kuruluş yıldönümü Mükerremi sevebilir, fakat sevgi “ini bize söyliyemez, 19 Ağustosta 14 yıllık yazı ve dil çalış malarını gösteren bir sergi açılacak (Yazı 3 üncüde)