18 Temmuz 1942 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

18 Temmuz 1942 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

reT Tae PTO ER'EF .. uu İ Yugoslavjada çarpışmalar devam ediyor Yuşomavyadan Lowdrsys gelen hs. | yapılan çarpışmaların neticesi hake beriare göre Yugonlavyada müstev . Mye karşı mukaveme: edilmektedir. tığı hücum akim kalmıştır, Rom » melin zırhlı kuvvetleri saat 24 de savaşı durdurmuşlar ve hafifçe ba ya çekilmişlerdir. Londra, 18 (AAİ — Misırda İne ordusu nezdinde bulunan yoğu muhabiri, son mu harsbelir hakkında şu tafsilâtı ver» mektedir: Mihver kuvvetlerinin fevkalâde gayretlerine rağmen İngiliz kuv » vetleri Ruvey tepesindeki mevkiles rini muhafaza ediyorlar, Perşembe günü düşman bütün gön bu tepeye hücum etmiş akşam da ikinci taars > $/ ruzda bulunmuşlar, Bu iki düş* man hücumu da püskörlülmüşlür. Cuma günü mihver kuvvetleri biraz daha şimalde hücuma geçmiş lerse de geri püskörtülmüşlerdir. Bu mınlakada İsarruz kudreti İns glizlerin elindedir, Kâh ileriye ve kâh geriye doğru kında tahminlerde bulunmak müm kün olmadığı gibi lüzumsuz bir İtalyanlar Slovenyada üç köylü içiz| nikbinlik göstermek te doğru de bir asker bulundurmak zorunda Heal. | dildir. Fakat perşembe günkü mw maktadırlar, 250 bin köylüyü ihtiya | harebeden memnun olmamız lâzım eden topraklar Için 75 bin asker vel dır, 6009 milis bulunduruluyor. 42 köy daha topla tahrip edilmiştir. Lâbütli, yana şehri dikenli tellerle çevriimiş. İir, Bütün kayak fotinler» ve deri. lere el konmuştur, 5 temmuza kadar Ahaliden 260 Kişi kurşuna dizilmiş - tir. Diğer taraftan bir İsveç gazeti. &inin bildirdiğine göre Lüblinde gen. tapo şefi de dakll olduğu | hslde 8 polis memuru Polonya çete grupları tarafından öldürülmüştür. Birer. mânmanda Polonya çote © gruplar e yapılan bir mücadelede Üç Alman polis memuru ölmüş, © memur da yaralanmıştır, Bölgenin gesipo Şefi de ölüler arasındadır, NEHRU DİYOR Ki: Bind kongresi relsi Pandit Nehru perşembe akşamı yapılan gazeteciler toplantısında da demeçte bulunarak demiştir kis “— Ancak Hindistan hür ol. duktan sonradır ki balk eğik ze karşı koymak için ilham bu- bie ve bunun içindir ki kon gre Hindistandan İngiliz idare" Sİnin çekilmesini İstiyecektir. İngiliz idaresinin birdenbire çe kilmesinin mahzurları olacaksa da şimdi Hindistanın karşısm- da bulunduğu tehlikelere nisbet le bu mahzurları tercih etmek Yizım gelecektir.,, Bir Amerikan gazetecisine ce- vap veren Nehru şunları söyle" “— Eğer müttefik milletler, Asya memleketleri ve Afrika hakkında takip edecekleri siya- geti açıkça bilöirirlerse vaziyet çok değişir. Fukat bu demeç harpten sonrası için yapılma malı, derhal tatbike konulmalı- Gir. “ İKİNCİ CEFAK, MESELESİ; İngiliz komünist partisi, Avrupa - da ikinei bir cephe açılması tehinde Yugün yaptığı yeni bir demeçte şun. leri Meri sürmektedir: Harbin es buhrasik anımda sürat, kati bir âmil vazifesini görmekte. dir. Amerika ve İngiliz kuvvetlerinin büyük kessmnm hareketsiz kelmaa . rina müsaade edemeyiz. Hareketaiz kujmanm ve durgunluğun yaratacağı tehlike, ikinci cephenin meydana ge. tirebileceği tehlikelerden çok fazla İ ve üstündür, Şimdi düşmana bâtün darbeleri ipâtrmektiğimiz YAzırdir. YSKWNDERİYEDEKİ FRANSIZ GEMİLERİ: Amal altmdaki Fransada © bususi murahhas olan — böyük eiçi Brinoa Franmz gezetecilerine beyanatta bu. anarak demiştir ki: İskenderiyedeki Frahsız gemileri hakkında yakmda Pransa çarafindan Amerikaya tebii, çat yapilasaktır. Öta taraitan Fran. « santi pek yakında bir İngiliz . Ame, rikan Öltimatornu karşında bulun , ması mubtemeldir. İskenderiyedeki #0 kendisini müdafaa için Fransız hükümetinden emir almıutır. Bayka Franna gemilerinin bi filoya yar . ört etmeleri muhtemeldir, İNGİLTEREDE GIDA MESELESİ: Rivillere kuru yemeğin dağıtıma. m a kadar iyi neticeler vermiştir İf ayni gtdâlarm nâkerlere da dafhtd. masr için tecrübeler yapıtmışlır, Len. dradn yapılan bir tecrübe esannında Gört kliçüik konserve (o kutumu ve İki küşük çay paketi 10 kişiyi doyurma. ya kâfi gelmiştir. Kutu ve paketle . tin mecmu ağırlığı 1715 Oo gramdır. Yemek domates suyu, swan, kere - viz, siyah bakin çorbası, biflek, Vâ. hana parçaları ve şeftaliden ibaret. tir, KS , JAPON GERGİNLİĞİ: Şanghayda çıkan Ma! Niş Sapon Razetesi başyazısında şöyle demekte. din Günkü Rommelin hedefi, Rurey tepesini zaptelmek ve İngiliz zırhir kuvvetlerini mağlüp etmekti. Bu i- ki arın da skim kalmıştır. Londra, 18 (4.4) — B.B.C: İngiliz tayyareleri Tohruğa ağir bic taarruz yapmışlardır. Limanda yangınlar ve infiliklar olmuşlur. Yangın alevleri yüz kilometre W zaklan görülüyordu, Vişi, 18 (4.4) — Kahireden ale nan haberler vaziyetin hinüz pek karışık olduğunu ve zaferin hangi tarafa.meyledeceğini belirten emer reler olmadığını bildirmekledir, Londra, 18 (4,4) — Bu sabab İtalyan resmi ajansı, İngilizlerin Mısırda mihver hatlarına iaarrur ve içerlere nufuz ettiklerini bildir miştir. Aym mjans baberi, bu ta #rruzun önüne geçildiğini bildir » miştir. Sokakta soyulan adam (Baş tarafı 1 nede) bir #lem vapmak ütere Beyoğlana çıkmıştır. Arnavut Süleyman ötide beride hir hayli gezmiş ve gece sm aş yarım sıralarında Camci soka « Bından geçerken bir şahsı meçhni Je karşılaşmıştır. Bu adam Süley. manı geçer geçmez birdenbire döne müş ve sırtına İri bir taşla, var hw zile vurmuştur. Arnavut Süleyman darbe İle sere semliyerek yere yuvarlanmış, meç« bul adam da cebindeki 397 lirası” ni kapıp kaçmıştır. Süleymanın karakola müracanti üzerine meçhul gasib ve eğer varsa arkadaşları şidetle aranmağa baş * Manmıştır. BU DA BAŞKA TÜRLÜSÜ Beyasıtla Kâtipçelebi caddesinde Gölser aparimanında oturan Hik met Bünyal adında bir kadın evele ki akşam Fatihte, Masakadem ma hallesinden geçerken, bir serseri © Tindeki çantasını kapıp kaçmak İs» temiştir, Kadının feryadı üzeri bırsız korkmuş ve çantayı yere atıp kaomışlır, Bir deri fabrikasına elkondu Ankaradan bildirildiğine göre milli korunma kanununa müsteniden İs tanbulda Kazlçeşmedeki Aleko Dü lo ve mahdumları deri fabrikasına hükümetçe el konmuşlur. Bu karara, bütün bina, müştemis Iâl, tesisat, makine ve saire dahil- dir, Fabrika, Sümerbankin idaresi altında o çalışacaktır. Fabrikadaki hani madde, yarı mamul, ve ma * mul maddeler de İktisat Vekâletin ce satın alınacaktır. Sovyet — Japon (münasebetleri bakkmâa bir buhran olduğuna dai” çıkarılan şayialar yanlıştır. Şimal . deki müdafaalarımız herhangi bir ia. Ümele karşı koyacak kadar kuvvet. lidir, Biz Kiçbir hâdise çıkarmak ar. zuwunda olmadığımız gibi, Sovyetler da bizimkinden daha büyük (istekiç SON H MiLLi ŞEF yüzme bayramını şersİlondirdiler Ankara, 17 (A.A) —R © kulu yüzme bayramı begün Ke; radeniz havuzunda Yapılmıştır. Törene Milli Şef İnönli ile bayan İnönü şeref vermişlerdir. Bagve- kil Şükrü Saracoğlu ile Mili müdafaa vekili Ali Riza Artun kal, gümrük ve inhisarlar vekili Raif Karadeniz, genel kurmay asbaşkanı Asım Gündüz, Mili müdafaa ve genel kurmay ileri gelenleri ve başka bir çok seç- kin davetliler törende hazır bu | hunmuşlardır. Törene istiklâl margı ile baş- lanmış, bunu bir geçit resmi te kip etmiştir. Bundan sonra &- rasiyle müzikli yüzme hareket leri, serbest, kurbalama, sirt üstü müsabakaları, su altında yüzme, Türk bayrak yarışı, at- lamalar, Harp okulu bayrak ya” rışı, elbiseli atlama ve su için- de soyunma, yağlı direk, suda alar, kurtarmalar ve ta” şıma yüzmesi, seferi techizatla yüzüş gösterileri ve su topu ma gı yapılmıstır. Bayrama Harp okulu marsı ile nihayet ' veril- Milli Şef İsmet İnönü tören den ayrılirken okul komutanı kurmay albay Mustafa Ereme #por baş öğretmeni Hüsamet- tin Gürele, spor öğretmenlerin | den me Sabahattin Do- Tasa, teğmen Nedim A; oğluna, üst teğmen Hür Oz | pere ve list teğmen Hayr; Alta- na, ellerini sıkmak suretiyle ik tifatta' bulunmuşlardır. Türkiye atıcılık grup birinciliği müsabakaları Beden terbiyesi umum müdürlüğü atıcılık faaliyet programı tatbika . andan Türkiye aticriik rap birin . eliği müsabakaları, bugün öğleden , sonra Sarayburnundaki atış poligo nunda başlıyacaktır, o Müsabakalar, yarm sona erocektir. Mümbakalara iştirak etmek üzere Bdlme © bölgesi birincileri Salim, Ahmet, Süleyman, Kocseli birincisi Cemal, o Kirklareli birinci Rıza şehrmize gelmişlerdir. asama iskan nba daa eni Son yirmi dör saat içinde Alman denizaltıları 21 şilep batırdılar Berlin, 18 (A, A.) — A'man radyosunun o bildirdiğine göre son 24 saat işinde Alman denizeltıları 21 süep batırmızlardır. Bu gemi . ler Karaib denizinde, Atlantkte, Missisipi nehrinin ağzında ve Pa pama kanalı önünde, Afrika sahil leri açığında ve sima! buz denj zinde batırılmıştır. Yüzbon, 18 (A, A.) — Birlesik Amerika batriye nezareti üç Ame Tikan siledinin torplilenerek batı, rıldığını bildirmektedir. Bunlar , dan biri Hint Okyanusunda diğer Misi Atlentikte batırımıştır. Şilenlerin mürettebatından bir, kaç kişi ölmüştür, gu Çinliler Bir sehri daha geri aldılar Çinin Sovyetlerle olan mu hattını kesmeye uğraşan Japonlar püskürtüldü Çunkins, 18 (A, A.) — Çin teh liğinde kaydedildiğine göre Jeyor larmı gavbi OSviyann eyaletinde Paolovdun Çinin Sovyetler Birliği ile güry, müvasala yoluna doğru İ lerlemek için yaptıkları yeni te #ebbüs Çer; püzkürtülmüştür. Sarki Kiangeide Japonların Çe. kiang , Kiange şimendifer hatt! barışı muhafaza etmek ergusunda . | üzerindeki kontrollerini sarsmak dır, > için çarpışan Çin kıtaları Sangym. Japonyanın Almanya ve İtatya ie | emin cenubu garbisinde köln Han ke şirke Yapması yalnın bir g8.İ yen şehrini geri almışlardır. yeyo müteveccihtir. Bu da, Birleşik | (o Çekianr eyaletinde Ventov kı * Amerika ile Büyük es .İ yılarmda Japonların birkaç tsar » Britanyayı mek, İşin asit badar ki, o Japon ve| ruzunu geri püskürten Cin kuv « Sovyek münasebetleri değişmemiştir | vetleri gimdi taarruza çeçmişler, ve Japanyanm mihverle olan ittifa, | dir. Japonlar bu sahil bölgesinde cereyan eden muharebelerde pek büyük kayıplara uğramışlardır. kını hiçbir suretle müteegsöir etme. mektedir, o HABER — Akşam postası ABERLER şa A LT SEZ | Şar kcephesinde (Baş tarafı 1 melde) Tİ gibi nehri de Zeçerek karşı ta rafis bir köprü başı kurmuşlar dır, Fakaş vasiyeti elin vahim ol duğu bildirilen Voronerdeki teh » | Hkeleri kaldıramamışlardır. Al manlar Vöronez mmtakasında a ccle tahkimat yapmaktadır. Manesal Vön Bock'un plâri, Rus crdularmı burada tutarak bölün kuvvetleri ile cenuba sarkmaktır. | Mareğal Timoçenko, Don nehrinin | teskil ettiği büyü kdirseğe doğru ricate devam etmektedir. Fakat Rus kumandanınm nerede tutun * mak istiyeceği beli değildir. Ruslar, Voroşilovgradın Alman: | Jar tarafından zaptı haberini he- i müz teyit etmemişlerdir. Maama , fih du kesimiç Almanlarm kazan dıkları muvaffakiyetler Vorogilov Eradı ve havzasmı elddi bir tehli keve düşlrmektedir. Londra, 18 (A. A.) —B.B.G: nin Rus cephesindeki hususi mu habiri bildöriyor: Almanlar Voronejde topraktan ve belondan sipener yapmakta , dırtar, Almanların niyeti cenuba doğru sarkmaktır, Zaten simdi bu tarzda hareket etmektedirler, Lonüra, 18 (A, A,) — Geceya. rısı tebliğine yapılan bir ekte, pertcmbe günü 50 Alman uçağı 1, 16 265 tankımın tahrip edildiği bil» dirilmektedir. Vişi, IR (A, A.) — Rostov şehri Alman tehdidi altındnder. Sahil oOboyunea ilerlemekte olan Alman kuvvetleri sehri çevirmek için tedbir aimaktadırlar, Bu he reket doğudan ve esnup doğudan gelişmektedir. Kafkasyanm kapmı diye amlan bu şehir için tehlike gitgide fax Jalaşmaktadır, Vişi, 18 (A, A.) — Almanlar Rus cephesinin diğer kesimlerinde durmadan b da, Raslar doğuya doğru kütle ha linde gerilemektedirler, Visi, 18 (A.A) — doğuys Almanlar düşmana ağır kayıplar Yerdirmektedirler, Alman hava kuvvetleri, odüşman orduların rrmtazım bir sekfde geri çekli melerine engel olmaktadır. At yarışlarından avdet için Ikinci bir tren ihdas Devlet Demiryoları 9 uncu İşlet. me Müdürlüğü, at yarışlarının göre düzü rağbet üzerine yarından tb Baren yarışlara gidenlerin avdetle ri için 6,40 da “ellefendiden kab kan trenden maada 7,30 da harekt decek bir tren daha ihdas elmişe Halka ayrıca bir kolaylık olmak üzere yarışlara gidecekler için Sir keci İstasyonunda ayrı bir kişede bilet verilecektir, istilçi bir apartman sahibi yakalandı Bsyoğtunda, Hamaibaşında Sinek sokağında Hüiavendizâr apartıma . nınm sahibi Hüdaverdisin, Inhlaa, lar kaçakşılır o şabesince İstitçii yaptığı haber ölmmış ve apartıman, da bir araştırına yapılmıştır. Araştırma sonunda 73,5 kilo çay, 195 kilo çekirdek kahve, 489 kutu kibrit, 279 kalem manifatura eşyası Ayrıca 1440 lane birer liralık, 360 tane de yarımşar liralık gümüş para. meydana çıkarılmıştır. Bu gümüş, paraların eritilerek gümüştünden is . fade edilmek istendiği anlaşılmış . tr, Hüdaverdi ile orlağı ve ayni 24. manda kardeşi Hasan, ikinci mili korunma wahkemesine verilmişler - dir, Mahkeme, Hüğaverdinin gayri mevkuf olarak mubukeme edilmesine karar vermiştir. Hüdaverdi - evvelki gün serbest — birakılıncn inhisarlar kaçak takibat memurları bu adamın peşini brrakonaxmişlar, nparlimanının bodrum katında kömür ve demir par. çaları altında stok edilmiş 122 kilo say meydana çıkarmışlardır. Bir ki. sım memurlar da ayni santta Hüde , verdinin Yenişehirde Dereotu oka, Kında 33 numaralı evinde de arama yapmışlardır, 14 kilo yerli çay, 3 çu. val içinde 60 kilo çekirdek (o kahve, 180 Wilo toz gelter meydana çıkarmış Tardır, Tekrar yakalanacağını anlryan HU. dsverdi selâmeti firarda balmuş vs kaçmıştır. Zabıla, kendisini aramak. tadır, ii a ku am) le yen, tahammül İster zengin, NUTMAYINIZ- ——...rrnarvangaraneasesanasoans sararan Her şeyden evvel sebat Hayatta ümit sahibi olmak cok iyidir. Fakat ümit sahibi olacaksanız. aynı zamanda le dönmi. ebat eden bir insan da olmalısınız. ». ister fakir, ister tahsilli, ister tahsilsiz o. lanunz; gayenizden dönmezseniz; tahammül ve sebat ederseniz, lüzumunda calısma usullerinizi değistirebi. lirseniz ancek muvaffak olabilirsiniz. Ticaret Vekilinin müstahsillere hıtabi Yurtaaş! Devtetın hımaye- sının kadrıni bil Ankara, 17 (A.A) — Ticaret Ve, kili Behçet Uz bu akşam radyodu «- şağıdaki konuşmayı yapmıştır: “— Sayın vetandaşlarım, Hububat üpeselemiz hakkında yeni velki gün ve dün Öğrendinin Yalnız buğday bakkunda değil, diğer işleri. miz hakkında da haberler bekiersi. Ela, Gündelik ekmeğe dokunan hubu. tat meselesi en başıa gelen işimiz ol makis beraber, diğer sahalarda da birçox meselelerimiz bulunduğu şüp, besizdir. Ben şimdilik, yalnız wbubat mev. Zuu üzerinde kalacağım, Alınan kararlar, şu üç mühim te, mele dayanır: 1 — Hububat fiyatları, 2 — Hububat airm satımı Üçüncüsü de: Easlenme emniyet stokunu teşkil edecek hububatı bep Paraber ve pek çabuk hükümet an. İzah edeyim: Hububat fiyatları , mevcut bobu. baz tiyatiarmı bugünün (şartlarma, varlyetlerine uygun görmedik, Bun Tarr Yüzumlu ve bakir gördüğümüz “bir ölçü dahilinde arttırdık, Hükümet sizden hububatınızın an. cak bir Kısmın: alıyor ve artanımı da tamamen mize birakiyor. Size bıra, kılan kısım için bir fiyat tâyin etme. dik, Bunu serbestçe tanzim satışı yaptığımız yerlerden başka yerlerde se'abilirsiniz. Hükümet, ekmeğini temin ettiği Dazi şehirlerimiz için, büyük ordusu için, yeni mabsulden lüzumu kadar stok yapacaktir, İşta bu stok içindir ki, hükümet çiftçinin fik müşterisi , We bu maksatla da Adi ine bir prensiple Küçük çiftçilerden malının yalnız yüzde yirmi beşini, Orta çitiçlerden malmın yalnız yüzde otuz beşini, Büyük çiftçilerden de malının Yal. nız yüzde ellisini, iyi bir fiyatla sizlerden Latemektedir. Yeni sene mahsulinden, şimdiye kadar verdiğiniz hububat bedelleri de ER vu fiyat üzerinden verilecek, Muhterem vatandaşlarım, Verdiğim şu izahat gösteriyor &i, bükümet, hububat işimde“ çiftçisinin hakkını tamamiyle korumuş ve bun. dan sonramı için de daha çok ekilme, sini teşvik etaniştir. Bundan sonra aziz çiftçimize dü - yen ağır mili vazifeyi bilmem baar. latmak icab eder mi? Çiftçi yurddaş, devletin bu yeni bi. mayesinin kudretini bi, eldeki mah, Sulünü doğru göster; doğru tahirin ve tesbit ettir, Devlet borcunu vaktinde devlet am. barına ulaştır, Vöreceğin mahsulle müstahsil olmayan kardeşlerinin yi, yeceğini sağlayacak ve herşeyden üs. tün kudretimiz olan ordumuz bes. Tenecektir. Borcunu tamsm ödedik. ten nonra kalan rasim sana hayırlı olsun. Sevgili kardeşlerim. Cihanm birbirini yok. etmek için boğurtuğu şu estırahlı günlerde mes. ut Türkiyenin biz baht çocuklarile sizleri en çok igilendiren » Hububat meselesi Üzeripte konuştum. Türkiyeyi meruttur dedim. Çinki onun başda emnoisiz bir şef vardır, O milletine, milleti sax Âşıktır ve birbirine inanmıştır. Selinin etrafın . da, bu kadar içten kilitlenen bir mil. latin hakkı mesut olmaktir. Meden! bir milletin sonu gelmiyeni Birçok ihtiyaşlirr vardır. Medeniyet de budur, Bu ihtiyaçlar millet haya —. tında hergün, ber saat değişmek ZA, rüretinde (kalabilirler, Medeni ve teşkilâ0r millet Minyenl oğur Ki hiç bir bulrandan korkma, Doğan buh. tanı bugünüm zaruretleri ne İse Ce . raplarını verir ve karşılar. Yaşıyap, yürüyen bir mille haya, hükümetimizin sıdığı kararları ev.)- vndü buhranlı, sikmtıl, mer ve tatl günler görmekten tabii ne olabilir, Elverir ki, İdare #denle odilin arasın, daki sevgi Ve güven bizivki gibi ol. sun, “ işte Türk milleti, büyük mil kur, tuluş tarihimizdenberi ateşi bir iden, tin etrafında Üstün bir forayatle can, Ja, başla çalışan iyi idareciler tara , fından sevk ve İdare edilmek bakti, yarlığından dalayı da mesuttar, Bu milletin tarihi boyunca 'bir ni. letin yapımıyacağı & fedukârtıklarla dolu bir hayatı vardır, Hudutlarınn dört köşesinde yaşıyanlar en hassa, en içli kardeş sevgisiyle (o birbirine bağlıdırlar. O, hiçbir millete (o nasip olmıyan meziyetlerle dolu kararları dalma büyük milleti için bayır: ne, ticeleris tecelli etmiş (o tecrübeli ve güvenilir bir miliei meciisi olduğu, Gin de çok masuttur. Ordu, Türk zailetinin o yüksek ve asli cevheri ber zamankinden daha, kuvvet, karnı tok, gözü daha pek o, Jarak hazır olduğu İçin de mesutdur, Denizi, karası çöğü, havası ve suyu ayrı ayrı birer servet ve refah kay Bağ: olan toprağına sahip ve çocuk. larıyız. Karşımızlz © erimiyecek bir zorluk yoktur, Yalnız, ber (o birimiz gunları dalma batırlıyacağız. Vakit. te, parada, istihlâk ve lstihsaide pi. Vanlı ve tutumlu olacağız. Tenbelli, gin ve tek bir buğday tanesinin is, Tafınız bir cinayet olduğuna inansa. Cağız, Bazılarımız için kıymetsiz 9 . inn bir gayin herhangi bir yurtdaşı, mez için mahzr nimet o osabileceğini anlıyacağır, Yalnız kendimizi değil, daima “düşüneceğiz. Biter gok çalışmış ve ekmiş | isek mükâfatı göreceksin, — srkadaşımı, çoluk çocuğumu dâlma İyiye, dalma doğruyu ve dürüstlüğe ve dilme ça, lışmağ sürükle, Sevgili çiftçi, güneş kadar güzel ve feyirt; yüzün gülsün, Sağlık ve afiyetle çalış (o Yuvanda mesut ol, Ben bizim (İç kalemizsin, Biz size güveniyoruz Sizin bize gü. vendiğiniz gibi, Yedikule halk birliğinden memnuniyet Yedikuledek! okuyucularımız. dan aldığımız mektupta Yedilmule mahalle birliğini idare eden Sabri ve arkadaşlarının bu semtteki hal. km evlerini birer birer gezersk iş lerini büyük bir reziket ve gayret le yaptıkları bildirilmektedir. Altın düşüyor Albn fiyatları düşmekle devam etmekledir. Dün bir altının fiyalı 39 lira 80 kuruş, külçe altının bir erom fiyatı ise 421 kuruşu. Dün öğle üzeri çıkan bir gazele, altın alım salımının durduğunu yazmış" sa da bu haber, doğru “değildir. Altın alım satımı devam etmekte ve fiyatların daha da düşmesi bek» Jenmektedir. Samsun mebusu Bayan Meliha Ulaş, henüz kırk bir yaşında old” ğu halde Allahın rahmetine Mevuş* muştur, Bu münevver okadınımızın ede» biyat fakültesinden mezun olarak Türk maariline geğeri - hizmetler yapış, Sarısun hisesi edebiyat mu allimi iken oradan mebms seçilmiş. ir, . Cenazesi bugünkü cumartesi gü »ü Kalamış İskele sokak 7/1 No, lu Bay Ziyanın evinden saat 16 da kaldırılarak ikindi namazı Beylere beyi esmiinde kılındıktan © sonra Küplücedeki sile makberesine leve di edilecektir, Bu elim zıyodan dolayı Büyük Milet Meelisimize ve kederli nil sine loziyetlerimizi bildiririz.