18 Ağustos 1942 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

18 Ağustos 1942 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

BER YERDE 5 KUKUŞTUK * POSTA KUTUSU! 24 — ISTANBUL Recep Peker Yeni Dahiliye Vekili Mümtaz devlet adamilarımızdandır Evvelc3 malla, imar ve iskân ve 3 defa dahiliye vekilliklerinde iki defa da parti genel sekreterliğinde bulunmuştur 1 (A.A) — Döktor 1 ile inhilâl & den Dahiliye vekil mebusu Recep Peker tayin edil . ve keyfiyet yüksek tasdika Paker, Cümhuriyet tarihinde bir çok kıymetli hizmetlerilç kendi - sine mümtar bir yer ayırmış dev let adamlarımızdan biridir, 1859 da İstanbulda Kocamusta. fapasada doğan Recep Poker 1914 Je kurmay subay olmrx, geçen büyük harpte Kafkas cephssinde bulunmustur. Morpten sonra er, kânharbiye mektebinde ha:p tas rihi manallim muavinliği yapınış, 1919 da Anadoluya geçerek milli milcadelede vazife almıstır, 1920 de Büyük Millet Meclisine kâtibi umümi tayin olunmuş ve (Devamı $ tineüide) İter akşam: Çörçilin Moskova Seyahati Hüseyin Cahid YALÇIN! 7 NGİLTERE © Başvekili Mr. Çörçilin Meskovaya çittiği hakkındaki sayinlar resmen fas dik edildi. İngiltere Başvekili ile Sovyetler icra komiserlerj heyeti reisi ve Amerika Cümlhur um vekili, sefirler, kumundanlar bep bir arada uzun uzun görüştü, ler, Ne görüştüler? Resmi tebli gin metnioden bunu anlamağa im kân yoktur. Yalnız bu mülikatn vasıl olduğu netice evvelce veril * miş bir kararda sebat şeklinde kendisini gösteriyor, Müttefikler bir kere daha ilân «diyorlar ki harbe sonuna kadar öevam edeceklerdir, Ve münferid bir sulh yapmığı hiçbir “nar kulkmıyacaklardır, Bazı Ikırdılar pek malüm hakikatleri ifade et. mekle beraber öyle zamanlarda di bu yüzden bir. decta yepyeni bir hakiksi rengiri alır, İste müttefiklerin sonuna kadar harbedeceklerini ve münferid sulh yapmıyacaklarmı bu dakikada tale rar etmeleri bütün dilnyanın dik, katini celbetmeğe değeri bir hâdi. se teşkil eder, Çünkü Sovyetler Birliğinin sıkımtılı bir durumda ol. ğu şüphesizdir. Bundan istifade etmek istemeleri pek tabti olan ver propagandaları sulh yapacağı şayinların ertayn attıkları kadar Almanya içindeki halka da ondan sonra İngiliz ve Amerikalıların ister istemez sulha yanaşacakları kanaati telkine uğraşarak Alman miliefindeki mitsizliği, sahırsızlığı izleye ça'ıs. maktndmriar. Moskova mülükatına dair neşredilen beyanname işte bu manavralara Şiddetli bir tete'p darbesi indirmiş oluyor, Mihver «i, yasi bir manevra ile müttefiklerin arasını agabilmek imkinindan nsal- rum görünürse dahilde halledii- mesi Tizem çok Üzüntülü mesala. lerle karşılaşmeaktır. Bundan sonru, Moskova elilk'za, tında ikinei cenhe meselesinin görüşülmüş olduğunu #r' Bumu tahmin etmek züten v0 de ğilâi, Beyanname ikinci cephe hak kında müttefiklerin verdikleri kn. rar hakkmda tamamen süküt edi. yer, Yalnız anlıyabildiğimir cihet bu bahin aralarmdn hiçbir ihtilâf bulunmadığıdır. ihtimal ki gizli Rusyanın | Yesi Dahiliye Vekili Recep Peker Bir tek kamyon lâstiği 1900 lira! Kars boranda kamyon lâstiklerinin bir tanesi 1600 liraya çıkmıştır. Sade kamyon lâstiklerinin fiyati (değil, taksi, kamyonet lâstiklerinin #iyat - ları da inamimıyacak derecede Ş AEŞAM POSTASI $ Tramvay idaresinin ADRES: ANKARA CADDESİ VAKIT YURDU — İSTANBUL Vavel, mareşal Vorosilof, İngiliz kurmay reisi general Allenbrek, Mısırdaki Amerikan kuvvetleri kumandanı general Maksvel de bulundu Londra, 18. (Ap çi) » Stalin mülâkatı bütün hür memle kellerde büyük memnuniyetle kars şılaamıştır. İlk karşılaşma çarşam» bu günü yapılmış ve görüşmeler cı” martesi gününe kadar devam etmiş- tir, Konüşmalara iştirak edenler are” sında, reis Rurvelt namına Harri” kan, İngiliz genel kurmay reisi Alan Broolke, Rus hariciye nazırı Molotof, mareşal Voroşilof, Hindis tan orduları kumandanı general Vavel ve Mısırdaki Amerikan kuvs setleri kumandanı genernl Meksvel bulunmaktı EHitlerci Almanyanın ve Avrupi” deki bütin şeriklerinin o i#mbasına kadar harbe devam etmek azmi gös” Görüşmeler samimi bir hava © çinde cereyan elnriştir, Bunlar, İn” giltere, Amerika ve Rusya srasın” daki bağları bir daha sağlamlaştır. mışlır, İngiliz başvekili Çörçü 'kamşılaşt Bı misefirperveriikten dolayı Sta- Use şu teşekkür mesajını gönder * miştir: “Moskovsyı ziyaret ettiğimden dolayı çok memnunam, Faydalı bir rol oynıyacağımıtdan eminim., Dün gece radyoda bunları okuyan spiker şunları ilâve elmiştir; Karşılaştığımız. ıtıraplar ne © tursa olsun, Hitlerizmi mahvetme" Be üzmettik. Reis Rurreh'i temsil eden Har rikan da şöyle demiştir: Reis Ruzvelt alınan bülün karar” Yarı tasdik edecektir. Amerika Rus ya ile birlikte yürümeğe devam © decektir, SK cephesinde durum Almanlar Kuban bölgesinde yeniden ilerlediler Tüapse limanı şiddetle bombalandı — Son bir kaç gün içinde Ruslar 5090 Alman askeri öldürdüler Londra, 18 (A.A) — Moskorada neşredilen © Sovyet gece yarısı tebliği kuvvetlerimiz düş bölgesinde çarpışma” sunda, Mineraivodi Krasnodar dolaylarında ievam etmiştir, bölgelerde kayda değer & hiç bir şey olmamıştır, Londra, 18 (A.A) — Dünkü çar pışmalar hakkinda yüksek kumandanlığı şu izahatı vermekle” dir: Kletskayanın cenap doğusunda anudane ve tedafüi çarpışmalar ol” (Devamı 3 üneide) Sovyet celtelerde epeyce çekişmislerdir. Fakat bü sihayet hir rakam ve bir imkân mescelsi olduğu için, maus | tık dairesinde konuşun kimseler arasında tamir kabul etmez anlaş mamaztıklar doğurarsaz, Nasil ki efikler birbirlerini tam ve kati sürette İkna edememiş o'salar Bile ayrılıklarını meydana varmı, yocak kadar birbirlerine yaklaymı$ bulunuyorlar Açmektir, İlkini cep. he meselesine beyannamede temas süilmesinin ve bu temastan sonra #tefikler arasındaki; semimiyet İ Şark cebhesinden iki intiba Amerikan bomba tayyareleri Dün şimali Fransa üzerinde harekâtta Londra, 18 (AA.) — Kâmüm A. merjkan küvvetlerinden mürekkep ve devssa Amerikan bombardıman tey. yareleri dün şimali Fransa üzerinde muvaffakiyetii uçuşlar yapmışlardır. İngil.z Avcı tayyarelerinin himaye sinde giden tayyareler yüksek irtifa. dan Ruene bücum etmişlerdir. Loko - motif hangarlarına tea merkezleri. | se tam izabetler kaydedilmiştir. Ti ayet tayyaresi dönmemiştir. Ameri, yam / lonmasınm telkin edebileceği mütar | ân budur , Şimdi umumi surette denilebilir ki, mihvere karşı müttefikler cep. besinde hiçbir çatlaklık yoktur. Kusyanın mücarlelede devsm ede. ceğinde ştiphe kalmamıştır, Mütte Giklerinin de ellerinden gelen her Yürlü yardımı hızlandırmağa aemet- uhakkak adldolanabilir. Ba şartlar İçinde Almamyayı doğu cepbasiude zahreetli bir kış harbi daha beklediği artık sabit olmas hakikatler arasında zikredilmek lâ» , ,anüdün bir kere daha üğet o,,İ zımdır, bulundular kan bombardıman tâyyarelerine hir şey olmnmıştır. Ameriksh © general İker öamiştir ki: “Almanları şüphesiz ki gafil yaka.) sk, Bu başlangıçtır. Akmlara de. vam edeceğiz... | Tümgeneral Riparts da şöyle de - iştir: “Yeğhne gayemiz bark en k'an za, manda bitirecek bombardımanı yap - maktır.,, Diğer taraftan Mayans şehrine ye. plan nkmda 55 kilometrelik bir sa. banm harap olduğu görülmüştür. Köm kış hazırlığı Yeniden 500 bandaj getirilecek (Yazısı 2 neide) Çörçilin iştirakile yapılan Moskova konferansı bitli onuna kadar har- e devam edilecek Çörçil Staline gönderdiği mesajda diyor ki: Faydalı bir rol oynıya- cağımızdan eminimi Konferansta Ruzveltin mürmessilinden baska general Moskova ve Londrada neşredilen müşterek tebliğ Londra, 18 (A,4.) — Moskovndü Sialin ile Çörçil arasında vuku bu © lan görüşmeler hakkında Londra ve Moskovada neşredilen müşterek teb- Fğin metni şudur: “Sovyetler İcra zmeelisi reisi Stalin ile Büyük Britanya başvekili mister Görçil arasında vuku bulan » görüş” | melere Birleşik Amerika devletleri reisi Rusveltin mümessili mister Harriman, Sovyet Rusya namına Molotof, mareşal Voroştlof, Mosko- va İngiliz sefiri. İngılız genelkurmay başkanı sir Alen Brooke, hariciye müsteşarı sir Gedogan ve İngiliz. Rus silâhi telrinin diğer & Ticaret Vekilinin tetkikleri H Doktor Behçet Uz, taka Ticaret Mücdürli rek tetkiklerin: devam Vekil, dün saba da Mıntaka Ti » caret müdürlüğünde meşgul olmuş tu, Dünkü sabahki toplantıda ve * U, bilhasie İngiliz ticaret korp » asyonu mimessjllerinin de » râkile vekâlet dış ticaret daire Te'si Ve ithalât, ihracat birlikleri uuml Kâtibirin balunduğu bir toplantıya rivasat etmiştir. Ba iç timada Türk * İngiliz töari müna- sebatını alâkalendiran müldm mev iular üzerinde gürüşüMüğü anla şılmaktadır. Vekil öğleden sonra ithalât ve ibraset birliklerinde meşgul ol » muş, şehrimizde açılan İzmirli cirlerin teşkil ettikleri man. rasılar şirketi şübesinin küşat res minde bâzır bulunmuştur. Tisaret vekili şerefine din #ğ- le üzeri Tisiret Odasi tarafından Tüksim Gazinosinâz bir ziyüfet verildiği gibi bugün de ithalâk, fi» racat birlikleri tarafmdan Parke telde bir ziyafet verilecektir. Vekil, bugünlerde şebrimizden Bursaya girlecek, orada tetitikler yaptıktan senrs tekvar şehrimize dönecektir, ür Suiistimalı Kömür tevzi müessesesinde 5 memura işten el çektirildi : 18 bayi Adliyeye verildi. lâhiyetli mümessiileri harır bejmze muşlardır. Bu görüşmeler esnasında, Hitlerei Almanya ile Avrupadaki şeriklerine karşı şümullü kararlara varılmıştır, İngiltere ve Rusya ile Birleşik Ame” rika ve diğer müttefikler, bu haklı kurtuluş harbine, Bitleri Almanya İle buna benzer istihda'ların imha“ sına kadar dövam (etmeğe armet* mişlerdir. Tam bir dostluk ve se mimiyet havası içinde cereyan et miş olan bu müzakereler. üç büyük devlet ile müttefikleri arasında mev €vt samimi münasebetlerle herni” henk sıkı dostluk ve anlayışı bir 's daha teharür ettirmiştir, Tarihin büyük davaları serisinden; : ALMAN VA PURUNDAKI CASUSLUK Büyük davalar serisinin beşlacisi. ni teşkil eden bu heyecanlı daya, bugün dördüncü sayfamızda baş. ladı, —. Dalkavuklar saltanatı İskender Fahrettinin yazdığı bu tarihi aşk romanını yakında tef- rikaya başlıyacağız. KARA ELMAS ibgilizerdem çe. zabta Vehip Taylanin virdiği bu çek heyecsmlı romsomu yarından itbares En Son Dakika gezetesin de takip edebileceksiniz! Buyünkü yağmur Birkaç gündenberi xcakalr art — ve len burmittet bir hava nde kalmıstı, Nihayet be sabah yeğimer başlamış ve faerizlaria öğleye kadar devam etmi; Yağ Mur devam ettiği emada başın #ağınak halinde ve çok kuvvetli yağımştır,