19 Mart 1930 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6

19 Mart 1930 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

“Kâi sinden ibaret ol “ni azyik ederken ziya hüsulegeldi Bütün Fizik Nazariyelerini Altüst Eden Bir Iddia! GAZIBE YOKTUR! KÂİNAT ELEKTİRİKTEN MÜREKKEPTİR! MADDE TEKASÜF ETMİŞ ELEKTİRİKTİR! KÂİNAT MUHİTSiZ, HUDUTSUZ VE NAMÜTENAHIDIR! ümera av harbi âza- am Milliye, karilerine arzet- tkd ın matbaamıza geldi, yı ir beri yaptığı tetebbuları- nın neticesini kağıt üzerinde bizi ei verdi. Bu zatın serdettiği efkâr ve mü- ri kıymetini, ancak dün-| yanın fen o âda; 1 takdir ede-| bilirler. Biz yalnız böyle bir iddi nın ortaya atılmış olduğunu ya ziy: B.dı | KÂİNAT NEDİR? l âinat, emk elektrik kütle. | nu yoktur. Yel Ee cazibe kudreti nereden gelmiştir? Bir cisim diğerlerini cezbederken aradaki vasıta nedir? Boş bir fincanı ağzımıza mıza yapışıy: vam kalıyor. havayı ciğerimize dolduruy. tazyikile or ve ağzımız çel ani fincanın er oruz, raftan hava fincan ağzımıza yapışıyor. Buradaki vasıta havadır. Gü- neş arzı çekerken aradaki vasıta nedir? Bilâvasıta arz güneş tarafın. .âinatın mütenahi ve hudutsuz ahiyedir. Bü ei kürenin sathı müstedirinin dış tarafı Ge eni rin vr aslı Gi İİ Mi ire iddia olunan kâinat... İ Mi mi mahduttur, adem nedir? Eğer bu namütenahi ve yekpare elektrik küt-| teksit edilen mükessef elektrik g in ilebilir. Halbuki | Pu kürenin dış tarafı mekânla hem- ri a kesafetinden aşağıda izah | rınmi ne veçhile daha ziyade teksif edi» | ihtizazı Maiden de oni elektriktir. 3 hudut ise mek i Şu E söylerim ki müceret| cut olamıyacağımdan gayri mercutla | halde Küinatın Kürevi olduğumu Garret mir — seyyarelerle Krali yıldızların ği iği i k neye yarar “ESİR” ELEKTRİKTİR. | Idık iğer bi i iyanın ağırlığı var ise bu ağırlık Esir denilen unsur, slekiriğin diğer bir ismi olup ayrıca ii ia — su ve ap k ise esir ile elektrik ayni vi Elektriğin Bize v ir  biattır. Yani ezeli mutlak olan api iskele i a ne isim erilirse verilsin bi değil ir. Çünkü e ayni şeydir. Biz yine elektrik kelimesini kullanarak Sem ki namütenahi elek- di olup sıkleti ve ler tazyi ektriğin tazyiki old H E kir dirk yekdiğeri- 4 "akde a en Li vi e hiçbir vasıtai fenniye ile e yk. Bir moladan sonra yine elektrikten âri bir mü t mekân gökheyni sür'atle bir tirilyon sene yürüye- hacı ; fezade gör Z İ sule getirilemez. Çünkü hiçbir şey hail |lim ve bu hareketleri bir milyar defa yıldızların mahalli teşekküllerini tayin | olamaz. me ilkin, S5 rdığımız nokta v. tespit etmiştir. Yani feza: ir Elektriğin hiçbir Biri em edi- ile bal ettiğimiz nokta arasındaki gümüz gayri kabili tadat v: in gü-| lemiyeceğine bir misal zi en mai tahdit ettiği sahai Pim game elektrik kesafe- tin imiştir. Şu halde fe- ili tadat ve tah- B a, 5 > si 2 mi si dabiliyi sakil ve Si rkediyorum. kân, kuvvet ve madde mef- humlarını arzedeyim cı mevcudiyeti bize mekân fikrini verir. de iri mevcu nr naht o mk al MAM , | Binaenaleyh elektrikten âri bir mücer- gelin inc yi ret vcut e ibi ai > sali de imkânsızdır. trik en gazi A ER a dahil Yen bl am öy in sinden ibaret ol İ akledilebilirdi. Madde, maddi olan ' ziyade teksif e: kudre elen ayiyatları elime? un kessef halleri ola: e iş'ar eder ibare! ğer kâinat erim ri elektrik kütle- şin de yl lr arza gel rd e de herhangi bir hareket si MADDE NEDİR? lan elektriğin daha dilmiş halidir. Yani mad- elektriğin kendisinden ibarettir. 'VWVET VE KUDRET. kelimelerile kia EE da ve birer yetim NAMÜTENAHİLİK. Sara elik yi kâinatın kikate üte- ee zil hakikaten ni nahi olmadığı! al için Sepil tneriyeye çıkalım: Bulun- MUHİTSİZ, HUDUTSUZ EV NAMÜTENAHİ- kitleden » mi ayrılıp iya menbar ola; — liyor? Şu halen meşre- Namütenahi elektriğin bizatihi mev- Del şi den kütle veznini mi in aybediyor. Öyle . İise güneş mütemi itibarile küçülüyor olan an adiyen m ve siklet u. Yok eğer sikleti ziya menbar almıyorsa bu n alınıyor da im Güneşten arza gelen De ne gibi va- sıta ile arza geliyor? Eğer vasıta yok ise 'gelen nedir ki bizi ve eşyayı yakiyor? iyanıi untazaman bu miktarı tayin ve tespit eden sebe, nedir? u miktarı tayin ve tespit eden bir sebep yok ise bu muntazam arşınları an nedir? Ziyanın her si ntazaman i üç yüz bin ki lame a delil j ve isbatr nedi — Atomlar mekân dahilinde bu- e göre mevc ir m udiyeti bi kâna muhtaç olduğundan mekân dahi- line bu atomlar nereden. gelmiştir. Me- Alman Alimi ın mı, yöksa atom mu kıdemlidir? EİNSTEİN si Atomlar niçin küçük kütleler ha- İelektriği pe kaldırdıktan sonra l nlar m teşekkül et- onun yerini ifade edebilecek bir gey! Sil. ene müsbet elektron et- bul öyle iken! rafında devri in n i elektronlardan nın en lâtifi bul lund ya; elekti ydı bu ziya husule gelmiyecekti ve hariçten görülmiyecekti. Çünkü bah. eve lerin tahdit ettiği ği hacmiyeler a) si mahsusunda izah edileceği mi imesidir. Eğer hac-jil ibaret rik mevcut | yoktur. r kilometre sür'atle bir tirilyon i |mevcudattan olmadığından ona bir isim sonradan gire diyebilelim, Hal buki mekân ve mesafeyi yok sonra onun yerin. ifade edecek ei kelime bulamayız. mel hiç bir şeye delalet etmez. nez. Çünkü yokluk| dönü; Bu dönmek hareketinin sebebi nedir? Bekrnun âslı nedir ve nereden gel Menfi olan niçin müsbet e üyor? 'ukul mesafeyi, kilometre a olan kâinatın muhit ve hududu! Eğer kâinatı küre geklinde olduğunu tasavvur edersek bu mu- dut veçhile bitin dış tarafı ya adem ve yahut mücer- ve mah. rin tenahi elektriğin ademi mümkünattan miştir ol ağ eee halkolunması ve mahvol- Her r cisim, müsbet elektron etrafında di ibarı ümki ünattan değildir. evreden menfi elektronlardan ibaret HÜSNÜ BEYİN SUALLERİ. i i in b adil yav ise en delil ve isba Hangi adam han, ci: tr nedi yesinin ve atom v ngi kütle ğülilsğ bu e elektron nazariyele- n doğruluğuna kani olup ta bunları re yapam ve se gibi bir aletle ye edenlere şunları soruyorum: atom ayırıp ta bu hareketleri göre- — Küçük v bik a Gi

Bu sayıdan diğer sayfalar: