18 Temmuz 1933 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 4

18 Temmuz 1933 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 4

hi bazı tesisattan anlaşıl. Elektrikçiliğin inkişafı. Elektriğin mame rolü. Anadoluda'ki Mağaralar. Yurdumuzun — hemen her Bu mağaraların en eskilerini mezar dil etmek aslırda mezar yer- mağaraların da olduğu ve muahharen tesisatı o günün elektrik sanayiini ve zamanda yapılmış şeyler şalı e emin mühendisi linde ai bir konferans hal medeniyet * farklarını devre :zarfında bu da malümatı Elektrik yi kabil olmadığı imkânı > Henüz ise kısmen muharrik kuvvet gibi duran; irili rak göstermektedir. O zaman- lerde istimali AM bunların mesken olarak kulla- bi gi 4 katlı bir mahru ara, DA halâ'da mesken olarak A Avcurar (Maççan) Köyünde Belediye arkasında 9 katir bir mahruti mağara. - lerin alt kısmir kırilduş, üstü uriyor. Halâ da kullanılıyor: Bu mağaralar Ürgübün mahruti ma- garaları'adiyle oldukça meşhurdur. kat bunlari Çat, Bu pek Basanisartirç, avuşin 'gi- Gamışlı met etmişler ve etraflarındaki mukave- etsiz toprağım sularla akarak gitmesi meskenle- basabiyle dana çıkmış! Bu Soğan- Irderede bir tek mahrutun tepesi müdev- bu kayaya ayak basamakları ver, kubbe şeklinde yapılmıştı ki bi İlik mezar mağarasının Etiler tarafın- sır'da zar mağaralar kulla» Mevzuu iki kısma ayırdık: nılmıştır. o Conteneau'nu! — ın sene yaptığı hafriyatta meydana çr- dığı “makbereler' “di dır, geçen zaman İtalya'ya da dolü'dan (geçmiştir £ sanayii idyi muhacirleri vasıtasiyle. Tarki: İKİNCİ DEVRE ailesinin makberesi tıpkı bunların eşi- den itibaren dir, trik 1914 garalara ait birkaç resim iyi izahatlarıyle beraber okuyücu- İarımıza arzediyorum. A, Avni. Ali CANDAR Romanımız: 18 Yabancı.