6 Nisan 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 2

6 Nisan 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 2

SAHIFE 2 MAVi TUNADA AŞK DALGALARI semrz iNo.25) nem Halk Romanı ii Olgayı tahta parçası gibi EEE TERA RE ZE Yazan: A. Fuat Tuğseven İL paş, pp Neler PE, yaş yaş Şa | Oluyor? | ıyan su yığınları içerisine attı renge boyamış gibi kararttı. Önce bu kara bulut güme- sinin serptiği ince su tane- leri, kıyıda babasını bekliyen bir melek yavrunun talihine ağlıyan, meleklerin göz yaş- larına benziyordu. Nihayet bütün tabiat; göz yaşlarını göklere vererek bir çocuğun, bir kadının ve bir zavallı adamın bedbaht- lığına ağlamağa (başladı. rüzgâr (masal devlerinin ağızlarından püs- kürttüğü merhametsiz nefesi andırıyordu.. Dalgaler git- tikçe büyüyor, gittikçe ka- barıyor, fırtına gittikçe şid- detleniyordu. Bu esnada dümeni fırla- yan Olgayı sevki tabiisine koymağa çalışan tayfaların öteye beriye koşuşanlardan bunlar iyi yüzücü olduklarin- dan kendilerini kurtarabili- yorlardı. Bu vaziyet karşısında şa- şıran İbrahim kendini çok- tan unutmu, yağmur altında barınacak yer de bulamaya- çağını hatırladığı kadınla, o kadının kucağındaki yavru- yu düşünüyordu. Ağlamaktan kapakları sancıyan gözlerini (silmek için cebinden mendilini çı- karırken, geminin ıslak tah- sinden kurtararak, bu çıkı- yı kalınca bir mantara bağ- layıp, ayrıca (o muşammaya sardığı kurşun kalemiyle ya- zılı bir kâğıdı da ilâve ede- rek Olgayı bir tahta par- çası gibi sallayan su yığın- larının içse attı. O bu işi yaparken rüzgârın uğul- tularına ışan sesleri du- yuluyordu. — |..b...ra...him!, a..a..anla teh..li. .kel. — Ibra....him!.. O bu seslerin (o nereden di. Bu sirada Mahmut raturp geminin gübeştesine tıraanmış Ibrahime bağırı- yor dinden beşka kimseyi gözeme a- u: — Gel Ibrahim çabuk ii yazık ki vukubulan müthiş bir sadameyle gü- peştenin kopması Ibrahimi bir tarafa em bir ta- rafa fırlattı On (beş seneden © fazla » mavi Tunamn coşkun dal galarına tahammül . eden Olga, bir kayaya çarparak, birer tahta parçası halinde köpüren dağ gibi su yığın- larının arasıra karıştı. Sabah yaklaşıyordu. Bu- lutlar yükselmiş lâkin Tuna- nın coşkunluğu hâlâ devam ediyord Rusçuk kasabasının nehir kıyısında bekleyen Halmiş, çocuğunu boğçasındaki bez- lere, çamaşırlara sarmış, si- per aldığı bir ağacın altın- dan uzaklara bakarak. gö- ak gemiyi obekliyor- u Fakat genç kadının bek- lediği koskoca gemi yerine ufacık bir karaltinin sahile doğru ilerlediği görülüyor- d u. Bu karaltı yaklaştıkça bü- yüyor, lâkin yaklaştıkça ya- vaşlıyordu. Görülen manza- ra Halmişte (dehşetli bir ürperme uyandırdı. Takriben bir çeyrek saat sonra yakı- nındaki karaya o çıkan bir adam sabah şafağının yar- dımiyle ağaç altında Halmi- şi görerek ona doğru koş- tu ve elindeki mantara bağ- lı bir ıslak şıkıyı Halmişe uzatarak dedi ki: — AHedersiniz.. bu Ibra- himden düştü,. onu bulama- dığım için size getirdim. — Neden gemide © yok- mıya? — Evet.. fakat olga bat- tı.. ben olga tayfalarından —Sonu var— Patates zeri- yatı Avrupaya patates 17 nci asırda Parmentier tarafından getirilmişti. İptidaları halk patatese şüpheli bir nazarla bakıyor, bunun zehirli oldu- ğundan, hastalık getirdiğin- den bahsediliyordu. Yalnız Fransa kralı 16 ncı Louis patatesi faydalı bir sebze, telâkki etmişti Hattâ 1784 senesi Ağustosunda verdiği bir ziyafette şu yemekler vardı: Iki patates çozbası, pata- tes tavası, patates salatası, patates İokması, - patatesli börek, patates likörü! Avrupa halki 150 sene evvel patatese karşı bu ka- dar muhteriz davranırken şimdi Avrupanın ber tara- fında kabil olduğu kadar çok patates yetiştirilmesine çalışılıyor. Patates o ziraatı şimdi. harpten evvelkinin bir mislinden fazladır, yaca k şeyler Bir Amerikan gazetesi inanılmıyacak bazı vakalari toplamıştır. anla bir kaçını yazıyoruz 1— ağ uzun boks maçı 6 yüne 1893 tarihinde yapılmıştır. Jack Burke ile zenci boksor Andy Barven arasındaki ba maç 7 saat 19 dakika sürmüştür. ravund tutan bu maçin ga- rip bir tarafı sonunda ma- çın hükümsüz addedilmesi- dir. 2 — Amerikada Charles- varth şehrinde 7 yaşında biz çocuk ihtiyarlıktan öl- müştür. Bu çocuk 4 yaşında genç bir adam olmuş, sa- kalı ağarmış, ihtiyar bir adam halini almıştır. Öldü ğü zaman çehresi 70 yaşın- da bir insandan fazla karı- şıktı, 3 — Düuyada (hastalık rekorunu Henry Smyth adın- da bir Amerikalı kırmıştır. 47 yaşında olan bu Ameri- lıya 148 defa ameliyat ya: pılmış, hasta 200 saat ame- liyat masası üzerinde kal mıştır, Şimdi sıhhati yerindedir. «Timsah Tank Amerikada şimdi “Tim- sab, adı verilen yeni bir tank yapılmaktadır. Bu tank hem karada, hem suda, hem de bataklık yer- lerde sağ sam Bu tankı bir vapurdan denize indirmek kabildir. Tank ken- di vesaitiyle, saatte 16 ki- lometre katederek o sahile gidebilir. Tankın karada sürati sa- atte ancak 7 kilometredir. Buna mukabil top ateşine mukavemeti Pa imiş Yeryüzünde cennet Avustralyamn 5000. kilo- metre şarkında Hovve adın- da küçük bir ada verdir bu adanın yeryüzünde dir cen- net olduğu bildirilmektedir. fakat bu cennet herkes çık değildir Adada 150 “işi vardır. Bunlar müşterek- su- rette çalışmakta ve hesilati aralarında taksim etmek- etmektedir. Yüzelli kişiden hepsinin busuretle küçük bir serveti (o toplanmıştır. Ada halkı hariçten geleleri ka- bul etmiyor. Ada çok mün- bittir. Bu sebeple hurada oturanların her gün bir iki saat çalışması kâfi gelmekte imiş Balkan olsaydi, başka MATBUAT İGi Hülasaları ULUS : Balkanlarda İharpmesuliyeti Falih Rıfkı ATAY Bütün bu (maceraların, Ingiltere ve Amerikayı mağ- lüp' etmek için çare olma- dıklarına şüphe edilemez. Bilâkis Italya kendi başına belâsını müdafaasını ğbelki daha iyi yapardı. Bundan sonraki hâdise- ler de ancak mihver müş- külâtını arttıracak, ne lagi- liz adalarıma istilâ edilme- sine, ne Amerikan' sanayii- nin çalışmasına, nede Afri- ka fütuhatının tamamlanma- sına mâni olacaktır. GAZETESİNDEN Radyo gazetesine göre Yugoslavya harba ( girince Romanya petrol menbaları tehlikeye düşecek; Balkan- lara Alman askeri nakliyatı güçleşecek, mihver sanayii havadan “olaeca bombala- nacaktır. Meleğin para- sını aşırırken yakalandı Mimar Kemalettin cadde- sinde Ahmet kızı 18 yaşın- da Satı, Mustafa kızı Melek atıcı, Cemal kızı 20 yaşında Melek Özhayat mağazadan evlerine giderken Satı Me- leğin cebinde ve bir zarf içinde bulunan dört yüz elli kuruşunu yapkesicilik sure- tile alıp arkadaşına vermiş ise de cürüm üstünde yaka- lanmışlardır. eri . Samsun vali * .... muavinliği Münhal bulunan Samsun vali muavinliğine İnegöl kay makamı Ahmed Baha Bey- oğlu tayin edilmiştir. Sanar > 72. TR RTN SERER Manisa Oteli Rayeclera Lale S$I- gsması karşısında KUŞADASI OTELİ e Keçeciler Hacı Sadullah efendi sokağında Salib Gazoz fabrikası karşısında Bu Oteller İzmirin en temiz ve en ucuz otelleri- dir, İzmire. gelen bütün bu otellerde mısafir olurlar.