15 Ağustos 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 2

15 Ağustos 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 2

-— Şehir Maberleri Hitlerin Karargâhı Kömür fiati artıyor Fiatlerin art ması makul bir sebebi yok Son günlerde odun kömü- rü fiatlerinin sebepsiz olarak yükselmesi alâkadar daire- lerin nazarı dikkatini celp etmiştir. Şehrimizde kömür mevcut olduğu gibi dışardan da kayık ve muhtelif vasıta- larla ihtiyacı karşılayacak miktarda gelmektedir. © Fakat fiatler heron günde bir mikdar yüksetilmekte ve balkten fazla para alınmak- tadır. Kömürün kilosu şim- diden 8,5 on kuruşa çıkmış- tır. Yazın bu sıcak günlerde fiatlerin bu derece yüksek olmasında hiç bir sebep gö- rülmemektedir. Fiat mürakabe komisyonu önümüzdeki sali günü akde- deceği içtimada kömür mes- elesini esaslı bir şekilde hal edecektir. Toplantıda orman müdürünün de mütaleası alı- nacaktır. Haber aldığımıza göre va- limiz B. Fuad Tuksal halkın ekseriyetinin kullandığı odun kömürü mevzuiyle çok has- sasiyetle meşgul olmaktadır. Odun kömürünün ibtiyacı karşılıyacak miktarda yakıl- ması için, ormanlardan uzak mıntakalarda kömür ocakla- rı tesis etmek istiyenlere müsaade edilecektir. Valimiz vaziyetleri kanun gereğine uygun olan kömür “ ocaklarına odun kesmelerine müsaade edilmesi hususun- da orman müdürlüğüne emir vermiştir. Bu suretle odun kömürü yakmak istiyenler vilâiyete müracaat ederek müsaade alacaklardır. Alınan bu tedbirlerle © şehrimizde un kömürünün bollaşaca- ğı ve fiatlerin düşeceği tah- min edilmektedir. | KELAM ME lke ETSE 0000004000v409 0000000006000 BASMAHANE Me Lİ 4 Ali Ulvi Aile Bahçesi WE” 0000045:5600448403000065 $K. Kemal ve İzmirin 3 $Güzide San'atkârları $ 3 gurubu tarafından $ 0014440000009 00 044486 Bu akşam Arabacı komedi 3 Perde MURAT ŞAMIL FERRUH Bale heyetinin kâmilen yeni NUMARALARI 0480060009005. 6464000649006 YAZLIK TIYATRO| Ziraat Memurlarına Kimler vekâlet edecek Vazifelerinden herhangi bir sebeple muvakkaten ayrılan kaza ziraat memurlarına; or- man, veteriner veya pamuk istasyonları memurlarının ve- kâlet etmesi, vilâyetten kaza kaymakamlıklarına o bildiril- miştir. Kazalarda yukarıda ismi geçen memurlar bulun- madığı takdirde ziraat me- murlarına ziraat odaları reis- leri vekâlet edeceklerdir. m. Ü sar Ibtikörla Mücadele Son zamanlarda şehrimiz- de ihtikâr bâdiseleri fazla” dır. Mühtekirlerle esaslı bir mücadele yapılması için vilâ- yetçe gereken tedbirler alın- mıştır. Ankara ve Istanbulda olduğu gibi şehrimizde mü- racaat böroları ayrılacak ve bunların telefon ouwmarala- riyle adresleri halka gazete- lerle ilân edilecektir. izmirdeki fiat mürakabe bürosu takviye edilmiş ve yeniden dört memur gelmiş ve vasifeye başlamıştır. Ihti- kârı önlemek için mürakabe bürosu memurlariyle emniyet memurları müştereken çalı- şacaklardır. Mer'a yakanlar ceza görecek Vilâyetimizin muhtelif ka- zalardaki bazı sürü sahipleri gelecek yıl daha fazla çayır elde etmek maksadiyle mer' alardaki kuru otlar tutuşdur- dukları (öğrenilmiştir. Bu yüzden çıkan bir çok yan- gınlar mahsul veren ağaçları yakmakta ve bir çok zarar- lara sebep olmaktadır. Bu mabzurlu vaziyetin önlenme- si için vilâyetten kazalara yazılan bir tamimde 4081 sa- yılı çiftçi mallarını koruma kanunu geregince bu * gibi mera yakanlar hakkında şiddetle harekete geçilmesi ve hareketlerine müsaade edilmemesi bildirilmiştir. Elektrik ve su tarife- leri değişmiyecek Izmir Elektrik ve tramvay şirketleriyle su şirketi, mev- cud tarife fiatlerinin artırı)- masi için vekâlete müracaat- te bulunmuşlardır. Haber aldığımıza göre Na- fin vekâleti şirketlerin zam talepleriai kabul etmemiş ve tarifenin eski nisbet üze- rinden tatbik edilmesini alâ- kadarlara bildirmişlerdir. Ukraynada ——229 me Berlin, (a.a.) — Fevkalâde Alman tebliği: Aşağı Dinyepsre doğru ilerliyen Alman kıtaları Sov- yet Rusyanın madenleri en zengin Köivoy - Rog mınta- kasını işgal etmişlerdir. Sov- yetler birliği, demir istihsa- lâtının yüzde altmış birini kaybetmiştir. Berlin, (a.a.) — Düşman kuvvetlerini inkitâsız takip eden Alman, Rumen, Ma- car ve İtalyan kuvvetlerinin tazyiki altında garbi Ukray- na müdafaasının tamamen yıkılması gecikmiyecektir. Odesa Rumen kıtaları ve Nikolayef Alman ve Macar kıtaları tarafından sarılmış- tır. Londra, (aa.) — Alman radyosunun bildirdiğine gö- re Hitler umumi karargâbı- nı Ukraynaya nakletmiştir. ———0 m Görülmemiş manevralar gm... Vaşington. (a a) — Birle- şik Amerika devletlerin garp sahilinde tarihte görülmemiş azametle geniş manevralara başlamıştır. o Manevralarda farzedildiğine göre, Los An- celos açıklarında (bir istilâ filosunun geldiği görülmüş ve buna karşı harekete ge- Hakemler varden kalesini 16 dakikada tabrip edilmiş o- larak kabul etmişlerdir. Muazzam Muşar hava mey- daniyle bu meydandaki tay- yarelerin yarısının tahrip e- dildiği kabul edilmiştir. Talebeler Geliyor Divrik (a.a) — Nuri' De- mirağ orta okulunu iyi, de- reçede ikmal eden talebe- lerden ellisi muallimlerinin nezareti altında memleket dahilinde bir seyahate çık- mışlardır. Bu talebe grubu İzmir ve Istanbulada da uğ- rıyacaktır. İzmir mebusu B. Sadettin Ipekmen ve Çoruh mebusu . Asım Us Istanhuldan şehrimize gelmişlerdir. Ay Şemsi Güneren Hastalarını (| Anafartalar caddesinde (o Tilkilik Akar İ çeşmesi karşısındaki muaye- | mebanesinde kabul eder. «Rusyanın Çarlar” VE çi - Kanlı Ihtilâller Söze Başlarken Li a va ii e” os Rusya tarihinde 4 kanlı W ve suistimal kepazeliki, Rusya taribi kanlı vak'alarla ve bu ların doğurduğu çok zalimane adli adi / > —i— — lerle doludur. Rus çarları, (Bolar) tındaki Derabeyleriyle, kilisenin diği papaz mütegallibelerinin bi hâkimiyetlerine karşı gelmek is Bevver tebaalarını ezmek için i oyuncak olan büyük Adliye ardus0n” tedikleri gibi sevk ve idare ederlerdi | Eski Rusyanın, Deli Petrodu t yapılan ıslâhat ve icraatına kar$! diği muhalefet ve mukavemet Rusy? : lâllerine bir başlangıç olmuş Ve bir Di neti vermişti. ; Hele bu ıslâhatçı Çarın vefatı ” müdebdep Rus sarayında için içi? gizli kaynıyan ihtilâl uçaklarının 46 mesini intac etti, Fakat bu alevler lar menfalar mahpesler, işkencele” | dramlarla neticelendi. hüküm P insan başı kesen cellâdları, bu i cudundan ayıran kütük ve kılınçla!” kemiklerini kırmak suretiyle cap mihleri, yağlı kayışları, kazıkları, larını, yaylım ateşleri faaliyete go hükümler vermeğe başladı. Bu meclisler, bu kanlı icraat 16, 17 ve 18 inci asırlarda ta iradeler imzalandı. Bu asırlar, nin kanlı asırları sırasına ge$' binde kanlı sahifeler, hattâ yarattı. On dokuzuncu asırda idi. > yi hükümler, bu kanlı manzaraları üni zam hayat değişmiye başladı. Gi , me Lİ 7 kanl milletinde bir intibah eseri Bu keyfi hükümler, polisin de abi hükümlere alet olması hakkınd Birinci Aleksandrın bük lerinde bu cemiyetler çoğaldı: Rus camiasında siyasi bir ©“. Nitekim 1825 yılı ilkkânunun©” * mü bu duygunun ibtilâl bayreğ' ibtilâlin gayesi siyasi hürri di let ve keyfi idareden halâs !€“ Bu duygu birinci Aleksanâ”. yordu. Çünkü tedip edilecek ğalmıştı. O, kendinden ev idamlara kalkışacak olurs8 vaş meydan bulan göz yumar oldu. Birinci Nİ © Aleksandr gibi davrandı. , ve silâhsız nümayişlerde pi dinamitli ihtilâller kisvesi? © “ başladı. si Ikinci Aleksandr Rus tab go) zaman ilk işi adli bir ıslâbat © Ma mek ve ilân etmek oldu. 2g se”