15 Şubat 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

15 Şubat 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

FoLi/TE Olur şey değil Yedi yaşında bir çocuk intihara teşebbüs etti Yeniköyde sakin (Mehmet efendinin 7 ya- şındaki çocuğu ilmri — Dabası- kendisini «dir etmesine den mütecssir olarak, — evde bulduğu taba cayı göbeğine gıkmak - süreti- le intih; şebbis * Bir intihar daha.— Dün sabah — Arnavut köyünde —Al isminde bir delikanlı, henüz anlaşılmıyan bir sebepten do- layı tabancasını göğsüne sıka- rak İntihara kalkışmış pek ağır bir surette yaralanmıştır. Mec- ruh haleti n hastahaneye kaldırılmıştır. * Karı dövülür mü — K- undura boyacısı Hasan zevce- tini vem dövmüş, hem da ya- n şar. noyunları çalanlar — He Mevlüt derdest edilmişlerdir. * Dünkü yangınlar — Dün gece Galatada Kemenkeş ma - hallesinde boş bir. binadan , Aksarayda İnebey sol İsmet hamımın evinden ve Mah- mut paşada 38 numarali dük - kândan yıngın çıkmış ise de derhal — yetişilerek — söndürül - müstür. Zahir kaçakçılığı — Za- bıta memarları Beyoğlunda Po- lonya* sokağında — İstamatinin banesini taharri ederek yüzler- ce paket morfin, okkalarla ko- kala, a yen, esrar, heroin bul- maşlar ve muvs adere etmişlerdir. İstamati büyük Dir kaçakçı şe- bekeslaln — başında — bulunduğu anlaşılmış ve Adliyeye teslim edilmiştir. * Unkapanında sirkat — Unkapanında oturan zahire ta- girlerinden Etem Nurl efendinlu evine dün akşam hırsız girmiş kümesteki 42 tavuğu çalmıstır. Hırsızın kim olduğu malum de- gildir. SPOR Kır koşusn Bu sabah saat onda Şişlide yapılacaktır klübünün bazı aları vardır ki mem- leketin spor hadiseleri arasında dalma mühim bir mevki işgal etmişlerdir. Her sene — yapılan Galatasaray atlatizm birincilikleri, kır koşusu - şampiyonlukları, de- niz birincilikleri bu kabildendir. Galata sarayın kendi azasına #it olen bu müsabakalardan biri nin de kır kouşusu şampiyonası olduğunu söylemiştik. Her sene elli, akmış sarı kırmızil atlet arasında büyük bir ehemmiyet erilen bu kır. koşusu biriciliği b ene de bu gün yapılacaktır. Koşuya bu sabah - sazt tam onda Şişlide tramvay deposunun önünden başlanacakur. Kar ve hati çamurlu arazi üzerinde Galatasarylı atletlerin geçirecek- leri imtihan mesafesi üç kilomet redir. Müsabaka dörder — kişiden mürekkep atlet gropları arasında ceryan edecektir. Her atlet Mü- sabakada kaçıncı gelirse o kadar puan mensup olduğu dört kişi- Hk takımın hesabına kaydedile- cektir. Bu suretle €en az sayı sin cakım — tabiatile koşunun birincisi addedilecektir, Meselâ bir takıma mensup dört koşucunun farzı muhal ol arak sırasiyle birinci, ikinci, üç- üncü ve dördüncü geldiğini far- zedelim: Bu takdirceo takım 10 puan almış alacaktır. ki ondan Polisten dosya almak- la maznunlar muha- Polisten dosya simakla maz- sun Emla, Fahri, Abidin, İlkami efendinin mu- hakemesine dün Uçüncü Ce- za makheme- sinde edilmiştir. Müddel umu- mi mazmunların sirkat filladen beraetlirime , vazlleyi — suyl istimal — cür. münden dolayı - tecziyelerini is- temiştir. Talepnamede Enis Fa- hri efendinin 64, İlhami efendinim 340ncı maddelerle tecziye edil- meleri . Enis Fahri efendinin Ayşe ha- dimın emniyetini suyi İstimal ettiğinin sabit olduğu zikredil- mekte ve bu hususta tecziyesi talep edilmektedir. Ahmel Hazlım efendinin Enis Fahri efendi aleyhine açdığı em- niyeti sul İstimal davasında görüldüğünden bu '4 mahal olmadığı talep edilmiştir. Maznun vekilleri müdafaalarını yapmak — üzre muhakeme başka bir güne kal- mıştır. * İkl Avukat — Baro mec- lazibatı son günlerde muhim Şikâyeti tetkik etmektedir. Barut İnhisarı Idaresi Baro meclisi Inzibatına — müracaat ederek, kendi vekilleri — olam maruf İki avukatın İnbisarın meafaatlarıı gayir harekette bulunduklarımı söylemiştir. Mev- zu bahsolan bu şikâyet 150,000 Uralık bir mesele etrafında ce- reyan etmiştir. Baro İinzibat meclisi bu şikâyeti tetkik et - mektedir, Yakında bu hususta bir karar — verllecektir. Henüz bir karar - verilmediği için hakla- fında şikâyet edilen avükati ma isimleri mektam tatuluyor. Ankarada bahar havası Ankara 14 (Milliyef) Bugtu hava çok güzeldi. Adeta bir gahar havasını andırıyorda. İLÂ: ISTANBUL Satılık eşya anbarında mevcut bez darlıkta 7 mart 1999 da senedir, muhammen — bedeli 155 defter darlıkta yapılacaktır. P Önümüzdeki Meşhur Fransız irtjediyeni Madam İlk temsil olarak Hanri LA RAFALE piye Mahallesi Hizirbey Aksaray Güraba Hüseyinata daha az Dir sayı alacak takım bulunmuyacağı için birinci olaca- kur. Bir şekil müsabakaların en cazip noktası bürün müsabıklar koşayu — bitirmedikçe - birinciliği alacak grupun hangisi oldugunun Anlaşılmaması keyliyetidir. Atelet- lere muvaflakıyet temenni eylerzi Cema All Yukarıda yazılı bir hane İle DEFTERDARLIK İLÂNATI BÜM Ül C İstanbul deniz kumandanlığı levazımı mütenevvia hortum kemik kömit camları, dikiş makinaları, lüküs lambaları ve salre ki ceman 450 kalem hurda eşya, muhammen bedeli S00 lira, görmek isteyenler mezkür anbar memurluğuna müracaat edecekler; müzayede Daltar- *# KIRALIK BOSTAN Topkapı içindeki bostanla cephanelik önünde iki parçada, icer müddeti üç * Satılık Romorkör kara deniz buğazında alacalı mevklin de mağruk Liverpol romorköru; muhammen bedeli 950 lira, müzayede 7 Mart 1929 da Defterdarlıkta yapılacaktır. # SATILIK ROMORKÖR Karadeniz boğazında Alacalı mevki- inde mağrak İstanbul romarkörü muhammen bedeli 1000 lira müzayede 7 Mart 1929 da Defterdarlıkta yapılacaktır. Madam Mari Terez Pierat şehrimize muvaseler ve kuopanyası pazar günü akşamı saat tam 21 de Fransız Tiyatrosunda Bemştaynin şaheseri olan 18 Şubat pazartesi akşamı Lüsyen Bernerin son eseri olan LE COEUR PARTAGE. Diğer temslilerin programı tiyatro kişesinde tacli kdilmistir. Kişeler bilet satışına devam etmektedirler Muntazam devam etmiyenler takibata oğrayacak Müllet mekteplerinde tedri- sata devam . edilmektedir. Bir İki — mektepte bazı kimsele- rin derslere muntazam de- vam etmedik- - leri görülmüş- rak — Polise vermiştir. Polis, bunlar halkında evamiri hükü- mete ademi riayetten — dolayı takibat icrasına başlamıştır. EMANETTE Kızak tecrübesi Yarın Hamit B.in huzu- runda yapılacak Karhı havalrda kullanılacak kızağın tecrübesi yarın emanet muavinlerinden Hamit beyin huzurunda yapılacaktır. Kızak dün Şehremanetinin önüne getirilmiştir. Fakat çok havaleli olan bu kızak © kadar elverişli değitlir , Kızak sahibi bugün bazı tadilât yapacak cumartesi günü de tecrübe edilecektir. * Kanalizasyon çukurları — Kanalizasyou çukurları karlar- la dolduğundan faaliyet tahtit | edilmiştir. Şehremaneti kanalizasyonun | yapılan kısımlarından İstifade | etmeğe karar vermiş ve şirket- ten bir mütahassis İstemiştir. Bu mütahassısin yanına Tü- rk amele ve memur verilecek bunlar şebekenla nasil İşledi- gi gösterilecektir. ABİDEYE ÇELENK KONACAK Emden gemisi zabitan ve et- radı tarafından bugün Taksim meydanındaki Cumuriyet abide- sine çelenk vazzolunacaki Emden gemisi muzikası önde olduğu Emden efradı İsti- klâl Caddesini takiben taksime gelecek ve merasimle çelenk vazzedilecektir. İNLAR VİLÂYETİ müdevver lunbuz tir. sarayi dahilinde arslan haneler lira, müzayede 7 Mart 1929 de i pazar günü çir. Mari Terez Pierat ile Jorj Moloy ai temsil edilecektir. Şebremaneti Beyazıt dairesinden: N 3 243 245 247 249 251 253-255 257 259 15 385 le 9 dükkânm ankazı kapalı zarf usülile hedim ve nakli alıcıya ait olmak üzre müzayedeye - vazedil. miş ise de talip zuhur etmediğinden pazarlık suretile -satılacaktır. Talip olanların 26 Şubat 929 Salı nine müracaatları ilân olunur. günü saat 14 te dalire encüme- Enis Fahri efendi|Millet mektepleri| Bankada ihtilas Şehrimiz deki şubesini tasfiye etmekte bulunan Baak Belejin hüsnl hal şahadetnamesi! almak uzre Pnrise gisen müdürlerin dea Organyanın hesabatı tetkik edilirken50,000 Tira açığı çıkm ştır. Hesabatı tetkik edilmekte bulunduğundan açığın daha z yade büyümesi — muhtemeldir. Organyanın Pariste tevkifi için Fransız Polisine mürecaat ed'- lecektir. Grup kamısyonlarında — beşer Aza bulunacakar. Borsaya dahil emtia dört sınıfa ayrılırsa, Barsa meclisi yirmt kişiden teşekkül eyliyecek demektir. Halbuki bu günkü meclis sekiz kişiden ibarttir. *Faaliyet cedvelleri—Dahiliye vekâleri vilâyet ve Belediyelerden 1925 senesinden 1928 senes! nihayetive kadar faaliyetleri pro- gramımı sormuştur. Vilâyet ced- velleri " hazırlamaktadır. — Şehre- maneti de bu işe mektupçu Ös- man Beyi memur etmiştir. * Kadastro faaliyeti — Kadas- tro bey'etleri tarafından Beyoğlu mahallelerinin tahdidine devam edilmektedir. Kadastro hey'etleri köprünün Karaköy tarafından işe başlamış- lar ve Şişhaneden Azap Kapıya #nmişlerdir. Bu müselles dahilinde 14 mahalle tespit edilmiştir. Şimdiki halde Beyoğlu dahi- ünde kaç mahalle bulunduğu kadastroca malüm değildir. # Harikzedelere battanlye— Hilâli Ahmer cemiyeti tarafından bu gün Tatavla harikzedelerine 200 battaniye tevzi edilecektir. Harikzedelerin cemiyette 8,000 Hirası toplanmıştır. Bu parada yakında tevzi edilecektir. * Korgre paldıi — Hilali Ahmer Istanbul merkezinin 15 Şubatta inikadı mukarrem köngresi bir müddet tehir edilmiştir. Kongre- nin ne gün inıkat edeceği Salı günü beyeti merkeziye toplan- dıktan sonra belli olacaktır. # Teffiz işleri İlerliyor — Teffiz komisyonları dün içtima etmişlerdir, komisyonlar bundan sonra her gün toplanacaklardır. Dünkü içtmada İskân umumi müdürü Hacı Mehmet ve mük kiye müfettişi Müfit beyler de bulunmuşlardır. * Varşovaya gitti — Lehisean sefareti ücaret müsteşan M. Sigis- mobd Vetulanl Vaşuvaya girmiştir . * Şahadetmama veriliyor — C.H. F. Beşiktş — nahiyesinden; *Halk - dersineleri tevzi edilecek şahademame merasi 1 18- 2-020 Pazartesi akşamı icra edilece- ginden — davelilerin — teşrilleri — vica olunur., * Telgraf muhaberatı — Ha- vaların düzelmesi Üzerine bozulan telgraf batları tamir edilmiştir. Hat Jarın bozuk olduğu zamanlarda, haricf muhaberar telsizle yapılmıştır. Telb graflar buradan Solfyaya verilmiş, oru- dan da mahallerine çekilmişrir. * Serbest mıntaka — Ticaret odası bahriye şubesi müdürü Meh- met Ali Nisfet bey serbest mintaka işlerinin müzakeresi için Ankaraya davet edilmiştir. Mehmeç Ali bey evvelki akşamki ankara trenile anka- raya girmiştir. Pazar günü avdet ede- cektir. KAZALAR Feci bir kaza Bir kondoktörün ayağı kesildi Fatihte dün akşam feci bir kaza olmuş, Mehmet İsminde 'abacının sürdüğüyük a mvay kondüktörlerinden yere düşürmüş, Zavallının ayağı || tekerlekler altında kalarak diz kapağından hurdhaş etmiştir. Vasıf Bey İzmir meb'usu Vasıf Bey bugün Köstence tarikile şehri- Zahire Borsası Ticaret ve zahire bor- sası yeni talimat- namesi Ticaret ve Zahire Borsası için yeni bir nizamname — projesi bazırlanmıştır. -Nizamnamenin ihtiva ertiği esaslar hakkında Tiçaret odası , kâtibi umumisi Vehbi bey dün bir muharririmize şü malümatı vermiştir. *— Elimizde mevcut olan borsa talimamamesi bu günkü ihtiyaca kâfi değildir.. Çünkü borsamız günden güne inkişaf ve vüs'at kesbetmektedir. Bunun için mevcut ihtiyaca tekabül etmek üzre yeni bir proje ha- zırlanmıştır. Proje yapılırken bir. çok memleketlerin borsalarındaki ahkâm tetkik edilmiştr. Yapılan — tetkikatta — borsaya dahil olan mevad ve emtianın neyilerine göre gruplara ayrılması ve her grup için idart bir ko- misyon teşkil edilmesi ve borsa meclisinin de bu komisyonlardan terckküp etmesi muvafık görül Mmüştür. Şu hesaba göre borsa mec- Bsindeki Aza adedi artacaktır. Bundan başka :borsada - hakem ve musalaha üsülleri de - kabul edilmiştir. Bilhassa borsa muamelâtının Peşin ve vadeli olmasına göre tabi olacağı ahkâm dahi nazarı dikkate alınmıştır., * Yeni bir şiret — (Temaşa ve Teyatro şirketi) namile yeni bir şirket teşekkül ermiştir. İstanbul meb'- usu Edip Servet ve A.Büyori beyler şirketin müessislerindendir .. Bu şirketin yıldızı isticar edeceği söylenmektedir. * Üsküdar Bankası—100.000 lira sermaye ile teşekkül eden Üzskü- dar Bankası Ticaret —müdürlüğüne müracaat ederek nizamnamesini ver- miştir. Bankanın müessisleri Diyar- bekir meb'usu Hafız Rüşrü, Hüseyin Cahlt, Balıkesir meb'usu Mehmet Cavit, Hacr Adil, Emrullah, Hasan, Osman, Niyazi beylerdir.. Salihiyett bir zatın - Verdiği resmi malümeta göre bir buçok sene zar- finda beş bankada memurlar tarahın- dan sirkat yapılmıştır . Bu sebepten bankalarda memurlara karşı bir ademi itmati cereyamı hasıl olmıştır , Tatavla harikzedelerine İstanbul Hilâllâhmer cemiyeti riyasetinden * Tatavla harikzedezâmma fa- neten İngiltere sefiri hazretleri- Bin refikal mubteremelesri Ledl Klark tarafından birinci dela olarak cemdirsal olunan 937 Nira 50 kuruş We Hereke mama« latından 150 battaniye mubayaa ve muhtacine tevzi edilmiş Ikinci defa olarak da yene müşarün. HNeyha tarafından mersul 1,500 Tirasım 1,300 iHrasile Süreyya paşa fabrikasından mubayana edilmiş olan 200 bataniye de bugün tevzi edilmiştir. Üçüncü dafa olarak gönderii- miş olan 2000 İlrada şehrema- neti celilesinden mersul - 5000 Hraya ilaveten müstahikkine an karip tevzi edilecektir. Bu babdaki teşekkürat mahsu- samızın beyanına delâlet buyu- rülması mütemennadır efendim. —— GN İLİNLAR EEm Lisele mubayaat komisyonun- dan : İstanbul kız İisesi için numu- nesi vechile 800 metro İlacivert kumaş şubatiın 17 inci Pazar gü> nü akşam, pazarlık sureti ile mu- bayaal — olunacaktır. — Taliplerin muayyen günde komisyonumuza murâcaat eylemeleri Muallim Or. HAFIZ GEMAL Dahilt, &inir ve çacuk hasta- lıkları mütahassısı Cumadan mada hergün sast (14-16) ya kadar Devanyolundaki kabinesinde ve Cumartesi, Salı günleri (Rami ) de (0-12) radde- lerinde hasta kabul eder. Telefon İstanbal 23098 B | (MEMLEKE TTE) İzmirde şiddetli yağmurlar Manisa ve Menemen ovaları kâmilen su altında kaldı-İzmir - Balıkesir - Bandırma trenleri islemeğ_g başladı Asılsız haber işaa eden üç kişi tevkif edildi iki gün İzmire ve ciyarına dehşetli yağmurlar yağmış ve bir çok maballer su altında kalmıştir. Kızıl çollu deresi geçen defadan daha fazla olarak tuğyan etmiş, bereket versin tahriban o kadar fazla olmamıştır. Tarlaları basan sular bazı iniş mahallerde çay- lar husüle getirmiştir, Buca ci- varındaki bağlarda asma fidan- Tarı kısmen su altında kalmışlardır Getek yığmurlardan, — gerek eriyen karlardan dereler taşmıştır. Ovular istilâ eden suların mah- suldtu zararı uğatmış olduğu söy- kenmektedir. Haber — aldığımıza göre Buca ve havalisine fındık büyüklüğünde dolu yağmış, iki santimerelik bir kahulık İçinde her tarafı örtmüşür. Şehitler civarı gine sular al- tında kalmış, fakat geçen defaki Bibİ endişe aver olmamıştır. Öğleden sonra İzmire de iri taneli dolu yağmıştır. Her taraf su altında Menemende şiddetli yağımurlar yamaktadir. Yağmur dağlardaki karları da erittiği için Menemen ve Nanisa ovaları su altında kal- mışar. Çaylar taşmıştır. Demir yolunda bir arıza olup olmadığı henüz anlaşılmamıştır. * Bandırma-Balıkesir hattı— Bandırma-Babıkesir havalisinde ki karlar yüzünden inkitaa uğrayan şömendöler münakalâtı — hattın temizlenmiş — olmasına — binaen dünden itibaren tirenler munta- zaman — işlemeğe başlamış — ve yolcu kabul edilmiştir. Balıkesir muhabimizin bildir. diğine göre mezkür — şehir ile Edremit arasındaki karlar temiz- lenmiş otomobil munakaları da başlamıştır. Balikesir civarında bir mer'a satın alarak dört yüz koyun yüz keçisile mer'asına giden Kavur imam namile maruf zengin koyun sahiplerinden biri incimat ederek ölmüş ve cesedi de bulunma. mıştır. Koyun ve keçiler kurta- rılmıştr. - Jandarma — mülfrezeleri Kavur imamın cesedini aramakta, tahkikata devam eylemektedir. # Koayada kar— Posta ve telgraf Başmüdürlüğüne — gelen malümatı göre Konya Saraykö- yüne kadar mın'acadan yolları kapayan — karlar — temizlenmiştir. Şimdi Serayköye kadar tren git- mektedir. Konyaya yakın Meydan İstas- yonunda kara saplanmış olan tren kurtarılmıştır. Yolu kapayan karları temiz- lemek için gayret edilmektedir. * Zeki bir talebemiz — İzmir Belediyesi tarafından makinistlik tahsili için İalyaya gönderilmiş olan gneç hemşerilerimizden Meh- met Hurşit elendinin bulunduğu mektepte bütün arkadaşları ara- sında dalma birinci gelerek zekâ- Odasından: | Senayi kredisi N Ticaret Bahriyede kredi gubat 920 müzakere cereyan edemez. 4 — Kongranın müddeti rica olunur. yük elçimiz Suat Beyelendi l mektep müdürlüğünün - takdirle- rini - celbetmiş ve keyfiyet Bele diyeye de bildirilmiştir. - Bele diye meclisi iftihara şayan - bir Astldat gösteren bu zekl talebe- mizin daha yüksek bir tahşilk devam edebilmesi için İtalyade tahsil müddetini daha iki senc temdide karar vermiştir. * İzmirde Zeytla tetkikatı — İktisat Vekâleti sanayi umum müdürü Recai bey tetkikat için İzmire gitmiştir. Bü terkikat bil hassa mıntakayı alâkadar eden mühtelif yağlar hakkıdadır. Ve- kâletin emrile İstanbul sanayi müdürü, kimyayı sınaf mühendis Kâzım bey de İzmire gitmiştir Recai ve Kâzım beyler, istihba- ratımıza mazaran orada bulun- malarından — istilade — ederek İzmir sanayı milesseseler ile fabrikalarım da — tetkil etmemektedirler. Bir kaç günc kadar zeytin mintakalarında bir seyahat yaparak tetkikatta bulu- nacaklardır. Bu seyahaun — henüz tespit edilmemiş ise de Aydından başlıyarak — Balıkesir havalisine, Edremit, Ayvalık ve Burhaniyeye kadar imtidat edeceği tahmin edilebilir. Bu havalideki —sabun- hane ve sanayihaneler gezilerek uzun boylu tetkikat yapılacaktır. Asılsız haber çıkaranlar — Dikili kazasında asılsız havadisler çıkararak efkarı tahdiş eden & kişi meydana çıkarılmış ve tevkii edilerek mahkemeye - verilmiştir Bunlar evelce Dikili Belediye reisi olan Deveci zade Müstali oğlu Ahmet ile Zenci Bilâl ve garson Selânikli Alidir. Hem tefevvuhatta bulnmaşt: ve hem de yalan havadisler uy- durarak halkin — fikrini tahdişe sebep olmuşlardır. Bü üç maznun hakkındaki tahkikat evrakı Dikili Müddei umumiliğine ve oradan da Asliye ceza mahkemesine verilmiştir.Ha- İkin emniyet ve — raharını çok gören bu izansızların cezaların: bulacakları şüphesizdir. » Kimlere çarptı? — Tayyare piyankosunun bu — keşidesinde İzmizden bir çok kimselere mü- him ikramiyeler isabet elmiştir. 18700 mumarah bilet sabidı 30,000 Hira, 15898 — mumaralı bilet sahibi kestane - pazarınde Cuma ovalı Halil İbrahim- efen- diye 15,000 lira isabet etmiştir. 41709 numaralı Bilet sahibi Aydın - şimendüler lesi bekçisi Şakir uğuya 9000 Hira, 42467 numaralı bilet sahibi Taşçilarda kahveci Mustala Hü- seyin elendiye 3000 lira isaber j_ e temayüz m[g Ro!ııı bü- | etmi; Kongraya Istanbul Ticaret ve Senayi davet: Btanbul Ticaret ve Senzyi odasının 1999 kongrası, 24 Şubat Pazar günü saat 14te Dürdüncü Vakıf Hamında üçüncü katta Oda meclisi salonunda akdedilecektir 1 — Kongra ruzaamci müzakerat şunlardır * 2 — Kongrada müzakere edilmek üzere erbabı ticaret ve senayi ve şin ketler ve müessiselerle iktisadi cemiyetler tarafından — raporu Ihzar edilip 91 perşembe akşamına kadar oda umumi katipliğine tevdi olunacak mes'elelerde kungra ruznamesine izhal edilir. $ — Kongrada, ruznameye dahil olan meveddan başka hasusat hakkında devamı on gündür. $ — Odaya mukayyet ve müseccel erbabı ve iktisedi cemiyetlerin İşba Kongraya iştrak edebilecekleri ilân ve teşrilleri dcaret ve seneyi ve şirkeder ZMDN d eee T SRRR D S A A d