20 Mart 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Mart 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

“MİLLİYETİN HARIÇTEN'ALDıGıMEKTU&g&TEWRAELAR — Miss Avrupa!.. Avrupa güzelliği bırıncılığini kazanan Macar kızı ne diyor?.. Viyena, 14 mart 1929 (Miliyet) — Akvam meclisi — tarafından verilen bir baloya davetten dö- ğ Viyi O nisinin ea kiber simaları orada d , Vagondan iner inmez tanı- dıklarının . ellerini sıktı , grup halinde gelen gazetecllerin ve halkı başını eğerek tatlı bir te- bessümle selamladı. : Gazetelere söyleyecek — hiç bir şeyl olmadığını beyan etime- slae rağmen ağzından şu — söz- leri kaptık : — Seyahatiniz nasıl geçil ? — Pek Bu kadar cefaya nasıl tehammül ettiğime ben de doğrusu hayret ediyo- rum. Viyanada çok kalacak- mısmuz ? — Hayır. ca fazlası İki gün. — Aynaya çok bakarmısınız? - Santlerce ve büyük bir zevkte,.. — Aytaya bakdığınız zaman 'ne düşünürsünüz ? —HO0 1 S e G — Aymada gördüğüm hayalla Avrapada em güzel — kadımı olduğunu 1 — Öüzelliğinizi ea eyel nerde farkettiniz? — Piattenseede, banyo csnk- sında çekremi suda gördüğüm gün . — Sizce dünyanın cn güzel adamı nasıl olabilir ? — Bu hususta hiç düşünme- dim. — Çirkla bir. erkeğe olsanız ne yaparsınız ? — Evlenirim. Aşkta güzellik çirkinlik mevzubahs olmaz. $iz birden bire çirkin ol- samız ne yaparsımız? - Derhal intihar ederim... Gece şerefine müsamereler verilen Miss Avrupa, - bir az daha yorgün düşmüştür. Avrupanın en güzel kadımı olarak kabul edilen bu kız, ddden güzeldi. Uzun seyahat ve uykusuzluğan çehresinde o- kunan izleri arasında bile bu güzellik zerre kadar kaybol- aşık Bu sabah Peşteye gidea Miss Avrupa orada da şüphesiz daha | mutaftan merasimle karşılana- | caktır. Güzetin giderken — söylediği Son Söz; pederini çok özlediği olmuştur. Peştede bir kaç za- man kaldıktan sonra olurduğu küçük şehre gidecektir. O, öyle zanmediyor, fakat sinema, tiyat- ro angajimanları buşladıktan sonra başıma neler geleceğini! bilmiyor. M. Demir f MEKSİKADA Asilerin hali Meksiko, 18 (ALA) — Hükü- met tarahadaa neşrolunan bir tebliğde — Torreon nu — tahliye eden asilerin (Cbihuahna) şeh- rime doğru kaçmakta oldukları hükümecte sadık kalan süvarl kuvvetlerinin bu akşam Torre- ona girmeleri muhtemel! olduğu beyan edilmektedir. Hükümet kıtaatıaın bu mavalfakiyeti asi- Yere ait meabalardan da - teyit olunmaktadır. tir. Meksiko, 19 (ALA) — Hüko- met içlerinde — Chilmahua valisi de dahll olduğu Tülde şimnl asilerinin Amerikan Teksasında küln Elpasodaki Meksikm kon. canmkur M. Gilin bareketleri- ai adkbetlerine tahammti etme- Yeri lâzımgelen halnlerle müza- kerata girişmenla kerlâsi Için meimikün — olmadığı — süretinde — cevap verdiğini bildirmektedir. “Bir kaza Marsilya, 19 (ALA) — İki eks- pres Taraskon yakmımda çarpış- rabar Romanyada Şimdilik tehir edildi Londra, 18 (ALA.) Dayli Mali in Bükreş muhabiri bitdi- riyor: Romanya hükümeti Cer- motl He Sighet arasında Roma- mya ararisinde bir girinti teşkli eden Romanya-Lehistaa — hudu- dunun tashibi hakkındaki tate- binden — şimdilik sarh Nnazar etmiştir. — Mamafih salahiyet- tar Leh mehadilinde Lehistasın ıı,ıı bir tashihi kabule müte- mayli olduğu söylenmektedir. Bonç para arıyor Landza, 19 ÇAA) — Taymis gazetesine nazacen Brezilya hü- kümeri istikraz karabiyosunu mu- hafaza ermek maksadiyle Londra piyasasında 15 milyon — İngiliz Hizalık bir istikraz akdi için mü zakerata girişmek üzredir. Prens değişiyor Nice, 19 ( AA ) — Monako premsliginin hemen her tatafında prens Louls nin — iktidarsızlığına karşı şikâyetler yüksetmiştir. Prens devletin menafiini hmal etmekle İttiham olunduğundan münlahip- Ter saltanattan — Seragatını talebe WE yerine manevi kızımın zevci prens Plerre i geçirmeğe karar vermişlerdir. İlk temel ftaşı Berne, 19 ÇAA— M. Matta akvam cemiyeti — sarayımın — ilk temel taşının Eylölde konacağım lemiştir. Miüliyetin tarihi teirikası 25 TEMİRLENK Tümt hatakle; Bendi Mal İN Göreie hatlerini | Tarını müdafaanın ca jiyi çaresi tecavüz etmekten ibaret olduğuna kanaat getirmişti. Müdufaa halinda “ kalacak Mogplum börelde teca- vüz eden kadar korkunç-ölma- dığı neticesine varmıştı Moğollar. hüdüt vadilerini bıra- karak Elmalik denilen şimaldeki mevkiye doğrü- çekilmişlerdi. - Temir, şimdiki balde — bunları O gakip etmeyi amuvalık — görmedi. Syr nebri ile Hindistan arasında — görülecek işleri vazdı. İnatçı Ta- tarlara yeni bir zabtır rabt fikri — vermek lazımdı. e Temirin adamlarından iki cmir bildirmek üzre Şimale günderil- mişlerdi. Bu Aşiretlerin hayvan- larını Otlattıkları yerlerine bura- kilmeş olduğunu gören her iki edilmiş #ddediyorlardı. Bunlar rahata ve ziyafcte kavuşmak arztsu #e Syr nebrini geçecekleri sırada şimale doğru giden bir süvari kuyvveti ile karşılaştdar, nereye gitmekte ol guklarını sordular. Aldıkları ce- vap şu aldır Sizin bulamadığınız Mogolları butmaya gidiyoruz !, | kat | kumandan tabil olarak — gerisin | geriye döndüler. Vazilelerini ifa Vaziyet nasıldı Başvekil !izahat veriyor.. Madrid,18 (A.A. ) —M.Prlma de Riyora dün bütün güm bazı ecnebi gazetelerde mevhum ar- bedeler hakkında İntişar eden asılsız haberleri tekzip etmekle İ meşgul olduğunu — gazetecilere söylemiştir. Başvekli bü yanlış haberleri neşredenler hakkında bu şaylaların devaım ettiği leketlerdeki malıkemelerdi Ikame ederek zarar ve ziyan talep etmeğe karar verdiğini de ilâve eylemiştir. M. de Rivera cikârı nmuml- yenin yüzde doksanımın kevdi- sile beraber butanduğunu Mad- drltte gayri tabli hiç bir şey | olmadığımı tekrar eylemiştir. Bir selirin ölümü Madrid, (A.A.) — İspanya- ma Berlin sefiri M. Polo Deber Hmabe vefat etmiştir. Banka açıyorlar Madid 19 ( LA ) — Nazidlar medlisi bir Banker grupuna kredi açmağa mahsus biT banka teşkili Öçin mhezuniyet ” vermiştir. Bankanın Fransa, İngikere, katvya ve Almanyada gübeleri bulünscaği söyleniyor. T bi eee Salrrnceya y ra dirn Yeni tahsisat kabull Berlin, 18 C AA Reicbstag, Hükümecin yeni meskenler inşası İçin istemiş olduğu 9S0 mdiyosn mark tahsisın kabul ctmiştir. Kemünistler kazandılar P Betin 18 (N AŞ Berlinme topolireni amelesi meclisi için yapı dar intihabat komünütdlerin tam bir | zzleriyle neticelenmiştir. | Hava iy Berlin 13 ÇAA) Haxva iyileş- miştir. Hler şeş ük baharın yaklaştı gini güstermektedir. Reddettiler Berlin, 19 (A.A.; stag meclisi M. Severling € iti- matsızlık beyan edilmesi hak- kındaki takriri reddetmiştir. Cati Amerikanın iştiraki Cenerte, 18 (AA) — Amerika dmürtebit hük ömedlerinin - beynelmile! dalmi edalet divanına beiraki hakkın daki pioje tevzi edilmiştir. Cenevre, 19 ÇAAY— Hi bu- kukşmmastan mürekkep komite Amerikasın beyaelmilei adalet divasına — iştiraki — hakkındaki protokel projesizi kabul etmiş- Mııüsıdeneler Berlin , 18 (A A.) “milli tahrikât şiddetlel artırmak- tadır. Pazar günlü sokakta polis kuvvetleri İle kırala bir isilda vermek İçin saraya girmeğe ça- lışan vaftciler arasında bir mü- sademe nlııış 30 kişi tevkif 6 bin kişi açıkta Brüxelles, 18 (A A.) febrikalarında — çalışan amele Heret meselesinden dolayı grev Hün ctmiştir. Altr bin kişi işini birakmıştır. Bir muharebe Ronta, 19 (ALA.) — Bingazi- deki İtalyan kıtaalı erbabi ki- yamdan bir grup Üe 13 Martta bir müharebe yapmıştır. Kıya- medlar 20 maktül — birakarak kaçmışlardır. İtalyanların zayı- At | Yüzbaşı, bir çavuş ve 25 yerli neferdir. Relch- | Framsada 'Fransa tamirat mas- dan az alamaz! Paris, 190 TACA.) Matin Si bakkında yazdığı bir. maka- lede diyor ki: Fri bankası müdürü M, Morcau fransız ef- kârı umumiyesinin şimdiye ka- dar bir çok fedakürlıklarla kat- Tandığını, bunun için Fransanı tamirat bedeli olurak alacağını 50 milyardan- az- olmasını ka- bul edemiyeceğini M. Younga beyan etmiştir . Paris, 18 (ALA) — Mütehas- Sıslar aynen verilen levazım meselesi hakkında M. Perkinsi, beynelinilel banka sermayesinin teşkili hakkında da lort Revels- tokeyi dinlemiştir. M. Stamp oku-| bir raporda banka teşkl Tâtı mes'elesinde - diğer murah- has hey'etlerin teklifleri de na- terakkiteri göstermiştir. (Reichsbank) tdare meclisinin Cumartesi günü vuku bulacak içtiman bulunmak üzre ayrı miş olan M. xehacht in zaybi beti esnasında murahhas hey' etler müzakeratta devam ede- cekler ve almanya hükümetinin | her sene ödeyeceği taksitlerin ; mikdarı hakkında ulmresmi su- | rette tetkikatta bulunacaktır . Londra , 18 (ALA) — Sir A- üsten Chamberizin Âvam ka- marasında, mütehassıslar ko- mitesi mesulsini ikmal etmedik- çe müttefikin askerlerinin Ren- den geri alınması — mes'elesinin | parlamentoda müzakeresinden | bir Tayda melhuz olmadığını beyan etmiştir. Tecziyde edilenler var | Paris, 18 ÇALA) — Harbiye | nazareti Rhin ordusuna mensup | bazı erkân ve üÜmera hakkında cezat tedbirler ittihaz olundu guna dalr şayi olan haberi ne tasdik ne de tekzip etmemektle- dir. Bazı gazeteler bu cezaların | bir. Ceneralı tevblh; diğer bir cenerali azil , «bir miralayı da başga bir mehpriyete nakilden olduğuuğ yazmaktadır. Paris, 19 (ALA. Rbin ordusunda vuku bulan hadiseler üzerine harbiye nazırı Mayence gazetesi mütehassısların mesal- | kamarasında | da bulunan ceneral Goubeau ya bir. tevbilmame göndermiş vazileleri Treves ve Durere de ! bulunan ceneral Partouneaux Briend - Kelloğ misakmı testik ettiğini tebilg ctmlştir. Berlin, 19 (AA.) bildiriliyor: - Parisin salâhiyettar mahfillerine göre Alman murah- hasları ile mütehassilar komite- sinin 37 seneye taksini etmek - Paristen arzusunda — bulundakları Alman | borçlarına ait senevi taksitlerin kat'i mukmırı hakkında halen iti- Mf hasulü mümkün - olmamıştır. Tamirat bankası sermayesinin 100 milyon dolar olscafı söylenmek- tedir. eee A ramin Almanyadan Avusturalyaya Bedlin, 17 CA-A) — Noven telsiz. ıı(byonu telsiz telefon va- istasyonu — ile İki emir eveli buna hiddet ettiler. Lükin sonea düşünmeye başladılar. Neticede Temirin nez- düne dönecek yerde, bu yola Çıkarılan ükinci kuvvete rihak ederek onun gittiği yere gittiler. Bunun üzerinden bir sene ge- | çniş, birleşen bu askerler kışı yüksek daflarda geçirdikten san- mm Semerkande dünmüşlerdi. Fa- avdetlerinde yıkdıkları yerlerden Zaptettikleri yleri de getirdiler. Temir hepe sinin hizmetlerini takdir eai İkı emir tarafından — vaki olan ilk ihmalden hiç bahsetmedi. Çünkü aksi takdirde her iki emir kendi lerini — haysiyetsiz. addedecekler, adamları ile birlikte Temirden ayrılarak kanlı bir düşmanlığa sapacaklardı. Gerek müstakıl, gerek nüluzu Mogollardan | dalaştırılırdı. aldıkları hayvan sürülerini, yakıp | ————— — mahdut olan diğer oymak reis- leri, kendi mevkilerine çekilip gitmişlerdi. Yalnız bunlar bir ay zarfında Temirin kıtaatına — ilti- hak edeceklerdi. Vaktı. gelince bunlar birleştilet, Emire iltihak erüler, hediyeler getirdiler. Harp- ten kaçan bir zabitin - silâhiları alınır, kendisi bir eşeğin üzerine bağlanır, Semerkant sokaklarında Bu - esnada — gelip geçenler de ona türlü cürlü Tâkırdılar atardı. ,Eski bir aileye mensup - olan Katlan — eyaletinden — Keyhisrev isminde bir İran asılzadesi mu- harebe —meydanında — duşmanın karşısında Temiri bırakarak Hi veye geçmişti. Tatarlar son de- rece şiddetle harbediyorlardı! Elçi Behadir de bu muharebe esnasında danı nehre — sürerek bogulmu& “Tatarlar hır?l ka- sükütmu kendi fikirlerini bezen- İNGİLTEREDE Razı olımıyorlar |Zabit verecekler mi? Çin bahriyesine rafı olarak 50 milyar-! Ingilterenin yardımı isteniyor Londra, 18 (A.A) — Avam sorulan — bir suale cevap veren bahriye birinci tordu M. Bridgeman Çin hükümetinin müşavir ve muallim olmak üzre İn- giliz bahriye zabitlerinin Çin bahriyesi emrine verilmesi için resmen hiç bir talepte bulunmamış olduğunu beyan etmiştir. Mumalleyh ilâveten demiştir ki: * Bazı gayriresmi talep- ler oldu, biz bunlara karşı esliha üzerine ambargo vazı- na dair olan çin itilâfı me- riyet meykliinde — kaldıkça Çine böyle bir muavenette zarı itibara alınarak elde edilen | Dulunamıyacağımızı bildirdik | Maamalih bu tahdidat ilga edilince böyle bir muaventte bulanmak bizini için mem- nuniyeti bals olacaktır. İşsizler için Lomdra, TB (AA) — Avam kamarasında işsizliğe Katçi $igorur kanumu projesinin - İkinel kıraati esnasında — mesai nazın kömür madenlerindeki iş durgunluğundan mütevellik — müşküllerin — tedrict sürette önüne geçilmiş olduğunu fakat bunut üznit edildiği kadar süratle husul bulmadığını beyan ertmiştir. İngilterenin —relahından bahs eden mumalleyh ticaret ve sana- yila müsait sürette terakki et mekte olduğumnu,fakat bazı mm- takalarda — işsizlikten — mütevellir vaziyetin — gayrimüsatt — bulundu- Runu söylemiştir. Kömür sanayüi yahim — devresini — geçirmiş ve vaziyet salâha yüz — tulmuştur. Demir, çelik, bahri inşaat ve pamuk sanayiine ait — raporlar smüsakt mahiyettedir. Askerliği Tandea. IB (A A) Kralın en küçük oğlu prens George dakenr- Jarın tavsiyesi Üzerine baheiye mes- leğini terk ve harici mesail ile üllet peydla etmek için hericiye mezaretine intisap etmiştir. Landra, 18 ÇAA) — Avam ka- anacası işsizliğe karşı sigora kanun projesini kinci kırastinde kabal et Yeni bir Marsliya, 19 (ALA) — İagil- tereden Avusturalyaya uçmak teşebbününe girişen A vusturyalı tayyareciler saat sekizl yirml boş geçe İtalya İstikametinde havalanmışlardır. —— —< zre—— —— Mühim bir teşebbüs Londra, 1 9(AA.)—Dally — Mail Berlinden haber ahyoc Amerikalı iki büyük — otomo- bil şirkeli başlıca Alaman oto- mobil müesseselerinin hisse se- metlerinin büyük kısmının — satın almağa çalışmaktadır. Ve hemen 6 milyon İngiliz lirası tediye hazırdır. Amerikalılar aynı — zamanda Citreon Fransız şirkedi ile — Fiat İtalyan — mücsseselerini de - cle geçirmeğe tadır. Eğer buna muvalfak — olacak — olursa Avrupa otomobil piyasasının ra- kipsiz hakimi kesilecektir. “zandılar. Lâkin Keyhisrevin pe- şini bırakmadılar, kendisini yaka- Yayarak emirlerden, hakimlerden mürekkep bir mecliste firarinin ölümüne karar verdiler. İkisi, Mogolların - bulunduğu yeri keşletmek için ileri giden kıtaatın kumandasını ifa ediyor- lardı. Mogolların küçük” bir neh- tin Öste tarafında — bulundukları anlaşıldı. Behadirler crvar — sahilde durdülar, bir kaç gün ne yapaı caklarını münakaşa ettiler, Kıtay Behadir ibtiyatı, elden bıtakma- mak Hüziım gekliğini söyliyerek Mogollariz kavgaya — tutuşmaksı- zan da mehir geçebilmek için bir takım manevralardan - bahsetti. Şeyh Ali süküt ederek bunları dinledi. Herhalde kendisinin bir çare bulamadığı anlaşılıyordu, Lâkin Kıtay, arkadaşının bu Maaşlâyihasında mali husus tespit edilmedi ——— .—.—— Ankara, 19 (Milliyet) — Maaş lâyihasında mali husus | henüz tespit edllememiştir . pılması muhtemeldir. bügün Moskovaya muvasalat Hariciye kı Müthış şey ! Adapazarı , 19 ÇAA ) — Dön akşam çok feci bir aile vak'ası ol- muştur . Vak'a şu süretle — ceceyan etmiştir. Tüccardan küçük Osman efendinin oğlu Mustafa hemşirelerini bayramın ikinçi güaü — Sapancaya gönderiyar. Osman efendi bundan dolayi hiddetleniyor oğlu Mustafa akşam yemeğini yedikten soura evden çıkarken babasınız hemçirelerine hid- detlendiğini işiderek geri dönüp ev- velâ babasını sonra bir sanrt kadar Göğürücek vazitete olan — annesi ile viğeni İsmaili ve en sonrada kendini öldürüyor , Hey'eti vekilede tastik edilen uizamnameler Atkara, 19 ( Milliyet) — Mâ- füzüm müstahsilleri kope- 1 | Tayyare parçalandı Londra, 19 (AA) — Kaptan Kahireye avdet etmekte - olan de yere düşerek — parçalanmıştır. İKi râkibi telef olmuştur. Kaç kişi çalışıyor? Roma. 19 ÇA AY — Hükümete 94 milyon ingiliz Hrasına mal olacak olan su tesisatı ve demir- yolları inşastı için TOS bin ame- lenit çalıştırılmakta — olduğu res- men pildiriliyor. M Kellog Seyahata çıkıyor Washington, 19 ÇALA) — M. Kellog vazifesini halefi M Henry Stimsana deyrettikten sonra Av- tüpada bir seyahat yapmak ©- İ Manşta sis Londca, 10 (AA) — Dün Manş denizini bu kiş esnasında görülmemiş derecede şiddetli bir sis kaplamıştır. Bu — yüzden bir çok kazalar olmuştur. ki en mü- Hepsinden Inyııeliı Londra 10 CAA)— Coantinental Tasurance - Company — tarafından meştolunan — rakamlara — nazaran Müttehidet Amerika 4 imülyon dolar değerin — kiymetli taşlara: malik bulunmaktadır. Bu meblağ diğer milletlerin malik oldukları kiymetli taşların değerini geçmek- tedir. Karadeniz boğazı tahlisiy müdiriyeti umumiyesinde 'Tamir için Halice getirilmiş olan Karadeniz boğazı baricindeki sabit Aşaret gemisi yerine muvakkaten ikameye elverişli vapur esbabının mek üzere Calazada Afariti hanındaki Te Hilâliahmer İstanbul merkezinde Hilâliahmer stanbul Vilâyet merkezi senelik kongrasını Mafl 22 inci Cuma günü saat 2 de Darülfünün konferans - sılo akdedecektir. Teşrif buyuracak azayı muühteremenin aidat larını hamil bulnmaları mercadur, olarak Kıtay aslen Mogol olduğu için kendisi hakkmda — şüphe gösterildiğini zanmetti. Birden bire sordu: — Ne düşünüyorsun?.. Şeyh buna gevşek bir cevap verdi — Vetlahi ben — bir. Mogolun nasıl döğüştüğünü merak ediyorum. Bu söz üzerine Kıtayın çehresi | kırdı. kıp kirmizi oldu. Yerinden Kal- kraak korkünç bir tavurla: Öyleyse bak, dedi, bir Mogo- | dun nasıl yapacağını gör!. Şeyh Alt yerinden kımıldaya- tak bir harekette bulunurken Kıtay o atının getirilmesini istedi. sonra eğerin konmasını bekleme- den hayyanın üstüne atlayarak nehre doğru koşturdu." Nehri geçtikten sonra, onu gö- rüp şaşıran Mogolların arasında İngiliz tayyaresinden biri Rhodesie Herledi. İlk karşısına. çıkan ik | ! Bu lâyiha Hle husule geleci kabarıklığa karşılık temini için bütçede bazı tasarruf Bunun için bütçe meclisten geri alınmıştır . Ragıp Bey Moskovaya muvasalat etti Moskova, 19 CALA) — Türkiye büyük elçisi Hüseyin Rallıp bi etmiş ve Türk sefareti erkâm | lserliği mümessilleri taratından istikbal edilmiştir . ——— (— — | Patif ortaklığı ile Çeşme tütü cüler ve mahsulatı arziye kop Fatifi esas nizamvameleri hey'i vektlede tasdik edilmiştir. Halk bilgisi Ankara, 18 (AA) — Ha bilgisi dernekleri umumt ko grası bugün maarif vekili Vai bey tarafından açılmıştır. Ko gra - belediyelerin halk - bilg ile alâkalarının tesis ve ili seyahetler tertibine ba mükarrerat İtühaz etmiş | yenl İdare bey'etini — İatihi ederek mesalsine nihayet ve miştir. Kongra — Relsicuml bazretlerile Başvekti İsmet | M.M, rçisi Kâzım paşalar li arzetmek üzre bir mış ve Vasıf b:yî derneg retsliğine İntihap ctmi: İngiltere-Amerika rekabt washington, 18 CALA) — Amt kanın sabık Londea sefiri NL Da! *Eoveiga affsire, mecmuasında ni rettiği bir makalede Amerika mut hit bükümetlerinin misakı ihlâl edet hükümederle serbest tlcaret yapa hakkından vaz geçmesini tavsiye | mekte, bu bapta İngiltere ile yapıl cak bir iilâfn ceslihatın tahdidi akdolunacak bir izilâftan daha faid olacağını ilâve eylemektedir. — | M. Davis denizlerde ticaret bestisinin — İngiltere ile —Ames aymı derecede alâkadar ertiğini eylemekte ve — Amerikanın — bi men'e veya bazbin tahribatını matuf tedbirlere iştirak — etmesini Paris, 18 (AA) — Dün ten geçmiş olan M. Churd mereşsl Foch un u giderek ahvali sıhhiyesi malümat almıştir. Kadın mukavemet rako Mis Thadem 20 saattan f müddet uçmak suretiyle mukavemet rekorünü kırmıştı merkezi idareye müracaadarı Mogollar etrafını sardılar. Şeyh Alinin ilk merakı şaşkınlığa dönmüştü. Kendini Ti attı, uşaklarına atını lerini emretdi Reygirin ei atlayarak hiyvanını nehre sü duğu yere kadar gekdi, ona — Büyle buraya kadar ge için sen delisin!.. Haydi, geri Hayır, sea gerl dön!?.. Şeyh Alk — Allah saklt diye kendi kendine söylen Kıtayın yanında durdu. Ba f da Mogollar her ikisinin ettti sarmışlardı. Lakin arkadan adamları yetişerek gerl lerini temin ettiler. Bundan £ her fkisi de yerlerine hareket — ve — fazliyette — A