20 Kasım 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

20 Kasım 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

© sokağı, Büyükdere, 16 da 1 hissesi, bedeli 25 lira, satış| asma» Çeri Veriş Salunları <smz Dünyada mevcut tualet sabun- larının en birincisidir. Baştaki kepekleri izale eder. Kireçli ve acı sularda fevke- lde köpürür. Cildin taravetini muhafaza ve vaktinden çevvel dp sm mâni olan yegine > sabundur. Bütün cihan sergilerinde altın eaadatye ve diplomalar kazan: işer. Fiat 20 kuruş olup bil ekimle ecza ve ırriyat depolarile cezanelerde satılır. Depoziteri : İstanbul Bahçe Kapı Evliya Zade Nureddin ecza ve iriyat dı ISTANBUL VİL ELE ARL İLÂNLARI Büyükdere 16 da 1 esi bedeli 25 lira, satış açık art- tırma 29 Teşrinisani 930 Cumartesi 15 Defterdarlıktan pu ye) e SATILIK EV HİSSESİ No.43 — 1, Lâmbirinos açık arttırma 29 Teşrinisani 930 Cumartesi 15 Defter-| > darlıkta (M — 969) dek İİ 5 SATIK YALI Üsküdar iskelesi yanında No 12.17 eski Dibağhane yeni paşa limanı sokağı, Hacı Hasna Hatun mahallesi Üsküdar - sağ tarafı Nikola efendi arsası, sol taraf Behçet Bey arsafi, arkası deniz ön tarafı paşa İlmanı caddesile çevrilmiş kısmen kârgir 5 oda salon mutbab ve sair müştemilatlı eski liman dairesi bedeli sekiz sene © we sekiz taksitte verilmek şarüle tahmin edilen kiymet 3945 lira, satış açık arturma 29 teşrinisani 930 pazartesi 15 Defterdar © ikta, M 395 Sinop &. Müdelei umumiliğinder: Sinop hapishanesinin 1-12-930 tarihinden itibaren 31-5-931 gayesine kadar altı aylık ekmek ihtiyacı çersiti atiye dairesinde © 11930 tarihinden İtibaren otuz gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasayâ konmuştur. ? 1 — Yevmi alınacak ekmeğin adedi asgari 475 dir. Bundan fazlasını talebe hapishane müdürü mezun olacak ve noksan talep edildiği takdirde müteahhit tarafından birgüna idraz varit olma mak ve ekmeğin Samsun veya Boyabat düz kırmasindan mamül ve her tsnesi 300 dirhem olması lâzımdır. 2 — Taliplerin 487 lira S0 kuruşluk teminan muvakkateleri teklifnamelerile birlikte 80-14-0930 pazar günü saat on beşe ka © dar ihale komisyonuna revdi etmeleri şartur. Bu saattan sonra - wuku bulacak tevdiat kabul edilmiyecektir. © 3 — İhale Adliye Vekâleti celilesinden badelistizan icra edilecek ve cevap vürüdüne değin müteahhidin taahhüdü baki kalacaktır. Daha fazla izahat almak ve şartnameyi görmek isteyenlerin hükümet dairesinde müteşekkil hapishane komisyonuna müracaat etmeleri iân olunur, Elbise münakasası Nafıa fen mektebi mübayaat ko- misyonundan: Talebe için yaptrılması muktazi 197 takim elbise 4 kânunu © evvel 930 tarihine müsadif perşembe günü saat 13 te ihalesi ya- pilmak üzre kapalı zarf usulile münskasaya konulmuştur. Şartna- © mesini görmek için her gün ve münakasaya iştirik edeceklerin © de yevmi ihalede Gümüşsuyunda kâin mektebimizde müteşekkil komisyonumuza teminâtı muvakkate makbuzu ve ticaret odası © vesikalarile gelmeleri, Çeki odun münakasasıl Yüksek Orman Mektebi Rektör- lüğünden: ” Mektebimize lüzumu olan sekiz yüz çeki odun aleni münaka- saya konulmuştur. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün münakasaya iştirak içinde yevmi ihale clan 26-11-930 tarihine « müsadif çarşamba günü sdat İ$de Defterdarlık binası dahilinde müessesatı Iktisadiye mübaysat komisyonuna gelmeleri ilân olunur. Hiç beklenilmediği bir zamanda (o birdenbire zengin olmak ancak e liphe Piyongo bileti erim kabildir. Onun Turne PİYANGOSU BILETİINI ALINIZ, 5İNCİ KEŞİDE 11 KÂNUNU. EVVEL 1930 DADIR. Büyük ikramiye 50.000 Liradır sany pa maa 3 Iktisat Vekâletinden: Ziraatin muhtelif şubelerinde kesbi ihtısas etmek üzere vekâlet hesabına memaliki ecne- biyeye bilmüsabaka «21 efendi izam edilecekti Bu efendilerin kesbi ihtisas edecekleri şubelerin tayini vekâlete aittir. 1-Taliplerinmüsabakaya dahil olabilmesi için aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. A- Türkiye cümhuriyeti tebaasından olmak. B — Yaşı otuzdan fazla olmamak, G — Ziraat mektebi âlisinden mezun olmak, D- Vekâletin vereceği nümune veçhile Noter- likten musaddak bir Gill ihie vermek, E - Müteehhil olmamak, F - Vekâletçe yaptırılacak muayenei shıhiyede tamüssıhha olduğu tebeyyün etmek, G — Tahsil müddetince askerliğinin tecil edil- diğine dair mensup olduğu askerlik şubesinin vesikasını haiz olmak, H - Memuriyetten azledilmiş olmamak, 2- Yukardaki şartları haiz olan talipler müsa- bakaya girmek üzere istida ile Vekâlete müra- caat edecekler ve Vekâlet talipler arasından mü- sabakaya iştirak edecek namizetleri tefrik ve Gi bap kendilerine tebliğ edecektir. 3 - Müsabaka Ankara'da Vekâletçe intihap edilen hey'eti mümeyyize huzurunda âtideki gruplardan yapılacaktır. 1 - Ziraatı umumiye ve hususiye ve ilmi turap grupu, yi II — Zirai hikmet ve kimya grupu, MI- Hayvanat, nebatat ve mevaşi grupu, IV - Bahçevanlık, ( Bağcılık, meyvecilik, sebze- cilik) grupu, V - Iktısadı millel ve zirai grupu, 4- Lisan imtihanı Fransızca, İngilizce, Alman- ca ve Italyancadandır. ve bu lisanlardan birinin intihabında talip serbesttir. Yukardaki umumi ders gruplarından müsabakada muvaffak olan- lardan müsavi şeraitte bulunanlardan lisanı kuv- vetli olanlar tercih edilir. 5- Müsabakada ihrazı ehliyet edenlerin uhde- lerinde memuriyet mevcut ise Avrupaya hini izamlarında memuriyetlerini terkedeceklerdir. 6- Irva ve iska şubesinde kesbi ihtisas için gön derilecek bir efendinin Yüksek mühendis mek- tebinden ve alâtı ziraiye şubesinde kesbi ihtisas için gönderilecek bir efendinin de ('Technische Hochschule) den mezun olması şarttır. Bu şube- lerin talipleri yalnız yüksek riyaziyattan müsa- bakaya tabi tutulacaktır 7- Müsabaka imtihanı 22 kânunuevvel 930da icra kılınacağından bu şerâiti haiz taliplerin niha- yet teşrinisani gayesine kadar baistida Vekâlete müracaat etmeleri ilân olunur. | Istanbul ithalat Güm rüğü müdirliğinden: 5 S 206 Tuzlu balık ı $ 16 — Balık konservası Tuzlu palamuz balığı Tuzlu hamsi “ Kabuksuz badem İpekli pamuklu mensucat Kereste, biçilmiş, rendelenmiş çam tahtas Tehi ağaç fıçı Tehi demir fıçı 'Tehi teneke | Transit 201 Adet 6570 4 , 496 8, 104 A eğ sie 23 Çuval 1652 Fındık içi 37 Adet 1,440 İpek mendil ve örtü 1 Paket 2,910 Devekuşu ve bindi kanadından saplı süpürge Müfredatı yukarda yazılı on dört kalem eşya 22-11-930 hinde saat ikide bilmüzayede İstanbul ithalar gümrüğü satış kO" misyonunda sarılacağı ilân olunur. İstanbul sıhhi müesseseler müba- yaa komisyonu riyasetinden: Bakır köyü'nde kâin -Akliye ve Asabiye müessesesi hastaları için” yapurlacak 1000 takım palto, ceket, pantalon yerli malı kumağı tan elbise ile 60,000 metro yerli mali amerikan bezi olbaptal tanzim edilen şartname Ye memhur nümuneleri veçhile ve 9 k nunu evvel (930 sali günü saat 15 de kapalı zarf usulile il edilmek © üzre münakaşaya konmuştur. Bu babdaki şartname numuneleri görmek İsteyenlerin mezkör komisyona mürağanlan ilân olunur. Samsun-Sıvas hattı işletme müfet tişliğinden: Hatumıza lüzumu olup ocak mahalleri ve miktarları aşağ yazılan balastin ihraç, Ibzar ve hattın beş metre yakınında, ölçü lebilecek Şekilde yığılması işi ayrı ayrı kapalı zarfla münakasayf konmuştur. I — Kilometre 253-600 de hatta beşyüz metre mesafedeki ocaktan (4000) metremikân; beheri (260) kuruştan 2 — Km. 256 da hatta iki yüz metre mesaledeki ocaktaf (3500) m. 3 beheri (230) kuruştan 3 — Km. 260 da hatta ikiyüz metre mesafedeki ocaktak (3008 , m. 3 beheri (230) kuruştan 4 — Km. 263-500 de hatta üç yüz metre mesafedeki ocakta (7000) m. 3 beheri (240) kuruştan 5 — Km. 273.800de hatta elli metre mesafedeki ocaktı (5000) m.3 beberi (210) kuruştan Acılmış olup talipler tekliflerinde bu fiatlerden yüzde kaç kö ei tenzilâtla kabul edeceklerini sarahaten ve bilâ şart zikredecek rdir. Münakasa ve ihale 7-12-930 pazar günü Samsunda işletmö müfettişliği binasında yapılacaktır. Teminat para veya mektupların havi zarfla tenzilât teklif zarf larının üçüncü bir zarfa konarak şartnamenin taraflarından im? edilmiş bir nüshasile birlikte o gün saat 1$ de kadar müfettişlik idari işler kalemi amirliğine verilmelidir. Şartname ve mükavelenamelerden beheri ellişer kuruş mukabk linde Ankarada umum! İdare yeznesi, İstanbulda, Haydarp işletme müfettişliği vezmesi, Samsunda da işletme müfettişliği mesinden alınmalıdır. Kisal vekâletinlen; 1 — Ankara'da şehir civarındaki teşçir sahasında 42,612 bedeli keşifli su deposunun inşası altı ay zarfında ikmal edi üzere 15-11-930 tarihinden 15-12-930 tarihine kadar otuz gün inakasaya konulmuştur. İhalesi 15-129 Pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. sası tarafından icra edilmekte olup şartname Sureti almak evrakı fenniye ve projeyi görmek istiyen talipler mezkür d de münakasa heyetine mi gi 3 — Kapalı zarf teklifatı münakasa ve müzayede ve ihalât k£ nununun onuncu maddesindeki tertibat ve tarifata göre rafisfi vazolunur. 4 — Talipler ihale günü muayyen saatte Ziraat müsteşarliği dairesinde münakasa heyetine teklif zartlarının bizzat veya jmi vekillerile verirler. $ — Münakassya iştirak edeceklerin bu ve emisali taahhü işletile âşinalığı ve ticaret odasında mukayyet bulunmak ve nun için vesika ibraz etmek ve pey sürmek için verilecek 9e7ı” teminatı muvakkata gkçeşi ihaleyi müteakip 10 gün içinde t8 natı kat'iyye olarak Ye 15 şe iblâğ etmek meşruttur. Bunun i hükümetçe muteber milli bankaların kefalet mektubu pe nur, 6 — Teklif zarfları heyet ve talipler müvacehesinde açıl kanunun onuncu madde ve burada 5 inci maddedeki tarifat şeraite uygun zuhur etmiyenlerin teklifleri kabul ea İlerde tesavi zuhur eder ve nakıs bulunursa heyetin tayin edi zamamı geçmek üzere peyleri mlsavi olanlar arasında münaköf) apılır. Maya İnşaatın aksamı enva ve teferruatı ikinci maddede sd nin alınacağı yazılı şartnamede münderiçtir. İnşaatm, hafriya! malzemenin mukavelename ve şartnameye muvafık olmam mukavelenin feshini ve teminat akçasının irat kaydini mi üteahhit inşaatı mezküre için hükümetçe fenni vap ve kabiliyetine itimat edilecek zevat istihdam edecektir, 9 — Komisyon haddi lâyik görülen bedel üzerine vekâlet (8 kamından kat'i ihale emrini alarak ihaleyi icra eder, Ve i müteakip 10 gün zarfında Noterlikçe musaddak mukave! ! teati olunur. 10 — İnşaatın hitamında hafriyattan ve inşaattan piriken toprak ve molozlar köşkün hududu haricine atılacaktır. / Istanbul ticaret müdürlüğünden: | Ekseriyet olmadığı için tehir edilen (İst. Manifaturacı, Tuhafiye. ve müstahdemini) cemiyetinin idare heyeti intihabı 20-11-930 pe şembe günü C. H.F. Beyoğlu Kaza merkezi binasi dahilindeki © di miyet merkezinde yapılacağı ve saat on üç buçuktan on beş buş” Ba kadar intihaba devam edileceğinden hüviyet cüzdanlarını hamili teve istirakları lüzumu övmivet azesına