2 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

2 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MILLIYET Viüyetle “| Nahiyeler udutları tadil ko- misyonu toplandı bje şehir meclisi tara- an tasvip edilecek Nahiye hudutlarını tadil ve bit etmek üzere nahiye mü- itleri ile alâkadar polis erkâ- dün vilâyette toplanmıştır. misyon tadilât hakkında bir oje ihzar edecektir. Proje şe- meclisince tasvip edildikten tra tatbik olunacaktır. inönü kaymakamlığı Eminönü kaymakamlığı bu— ilerde eski hariciye binasma Düyunuumumiye binası devrolundu | Düyunu umumiye binası ile deki eşya defterdarlıkca te- Hm olunmuştur?. İkramiye tahkikatı İkramiye tahkikatını müfet- bugün bitirerek evrakı vekâ| te gönderecektir, Maaş verildi Umumi maaş dün verilmiştir. meli hayat mektepleri Hİ Sehir meclisi maarif encüme- (Mi'dün toplanmış, kız ve erkek Meli hayat mektepleri hakkın-. ci raporla kadrolarının tetki- (ğine başlamıştır. (4, Encümen azaları bugün de a- hayat mekteplerine gide- bazı hususat hakkında ma- “Bankalar birliği nizam Yeni hey'et| Bankalar İstanbul spor mın- Birlik nizamnamesi takası kongresi Bu cuma toplanarak yeni hey'eti seçecek İki üç aydanberi had bir şekil de devam eden federasyon — mıntaka ihtilâfatı ikinci ve hat- tâ üçüncü defa araya giren baş- ka mutavassıtlarm yardımile, geçen cuma günü bir şekli hal- le raptedilmişti. Bu cümleden olarak önümüz- deki 5 Kânunuevvel Cuma gü- nü on altı klübün mümessilleri bir içtima aktedecekler ve umu- mi kongreye kadar şehir sporu- nu idare etmek üzere yeni mın- taka ve federasyon hey'etlerini intihap edeceklerdir. Bu suretle ve bilhassa futbol lik maçlarının fiküstürünü tan- zim etmek, şehir sporunu bü- yük bir ataletten kurtarmak ka bil olacaktır. Hüsnü niyetle işe sarılacağı şüphesiz bulunan ye- ni muntkanın halledeceği bir ta- kım mühim ve müstacel diğer işler de yok değildir. Yeni mn. takaya “imdiden muvaffakıyet temenni ederiz. Seyrisefain spor klübü Seyrisefainde yeni bir spor teşekkülü vücude getirilmiştir. “Seyrisetain memurlar ku- lübü” ismini taşıyan bu kulüp nizamnamesini (hazırlamış ve aza kaydına başlamıştır. Yakın da ekzersiz ve maçlara başlıya- cak olan klüp riyasetine kalemi mahsus müdürü Refik B. imti- hap edilmiştir. en tetkikatta bulunacak ve dan sonra rapor ve bütçe hak daki kararmı verecektir. . “>C. Halk Fırkası ya , > teşkilât hey'eti Halk fırkası İstanbul teşkilâ| hi tetkike memur heyetin dün! irtalda tetkikatta bulunması arrerdi, Fakat heyet azası i Hz. nin istikballerinde ha- bulundukları için bu tetki- tehir edilmiştir. Diger kaza daki temaslar bitmiş yalnız| er ve Beykoz kalmıştır. Uralarada cuma günü gidile- tir. Bu suretle heyetin İstan daki tetkikatı tamam olacak! Kolipostallar evlere teslim edilecek İstanbul posta teşkilâtının 1 için tertibat almmaktadır. ukarrerata nazaran, posta tev tında otomobil ve kamyonlar ifade edilecektir. Bir kiloya kadar olan koli etleri de ait oldukları ev ve- mücesseselere kadar otomo- lerle götürülecek ve orada me tarafından gümrük resmi macaktır. Behaettin Tevfik Bey Eski matbuat arkadaşlarımız in Behaettin Tevfik Bey Üs- Orta mektebi Türkçe mu İlimliğine tayin edilmiştir. U- zamanlar Maarif müdürlük r , inde, Galatasaray lisesi Türk rmuallimliğinde hizmeti mes olan arkadaşımıza muvaffa r'dileriz.. imdadı sıhhi merkezleri Şehrimizin muhtelif semtle- imdadı sıhhi merkezleri a tı, Ayni zamanda hasta- in ve kazalrların nakli için ta otomobili satın almacak- İk A. Sıhhiye müsteşarı Sihhiye müsteşarı Hüsamet- » B, dün şehrimize gelmiştir.. Hakkı Saffet Bey Hİ Emlâk ve Eytam bankası mü Kİİ umumisi Hakicı Saffet B. i- PİN aydır bulunduğu Paristen kökün elespirezle avdet öümüğ: ark ocağında konferans Perşembe akşamı doktor Ah ah Cevdet B. Türk ocağın- |? Göte mevzulu bir konferans ektir, Konferanstan sonra 1,1 klâsik parçalar çalmacak- ; Ekmek, francala fiatleri İstanbul belediyesinden: Kâ nunuevvelin ikinci Salı günün- den itibaren Ekmek dokuz ve İrancala on üç buçuk kuruştur. İntihap emirleri Ankara, 1 — Devlet şurası intihapları fesholunan beledi- ye heyetleri hakkındaki tetkika tmı dehiliye vekâletine bildir. miştir, Dahiliye vekâleti yeni- den intihap vapılması için ma- hallerine emir vermiştir. Yorgancılar cemiyeti intihabatı Yorgancılar cemiyeti intiha- batı cemiyetin bir de heyeti u- mumiye içtimar yapmak isteme sinden dolayı teehhür etmiştir. İçtima ve intihap aym ye- dinci günü yapılacaktır. Pul nizamnamesi sarih değil Ticari muamelâtta pul nizam namesinin bir takım müşkilâtr mucip olduğu ve bu yüzden tüc carların pek fazla sıkıntı çektik leri hakkında ticaret odası noz- dinde tüccarlar (otarafından bir teşebbüs yapılmıştır. Müracaata nazaran pul nizam namesi herkesin anlıyacağı tarz da yapılmış değildir, karışıktır. Sarih ve açık ifadeli bir nizam-| nameye ihtiyaç vardır. Gülhane Müsamereleri Gülhane müsamerelerinin ü- çüncüsü Teşrinisaninin otuzun- cu pazar günü muallim Zeki Fa ik Beyin riyaseti altında inikat etmiştir. 1 — Dr. Şeref Bey tarafmdan mide kanseri. 2 — Dr. Fevzi Bey tarafından bir tifo vakasında iri tefellüsat ve basilin müddeti devamı, 3 — Dr. Hayri Bey tarafın- dan Hakevi afatta otohemotera ni, N 4— Dr. İrfan Bey tarafımdan Kolonun gayri tabit vaziyeti. 5 — Dr. İhsan Arif Bey tara fından e ile dahili wveridpiyelogra! 6 — Muallim Abdülkadir B. tarafından Rie sürresi tümörü hissini veren Hifi tüberküloz ve bromşektazi. 7— Dr. Kâzım Bey tarafın- dan Azigos fussu hakkında teb ligatta bulunulmuş ve münaka-|ii şata muallim Sureyya Hidâyet Abdülkadir Refik Münir M..Ke mal Lütfi Burhaneddin Beyler Je operatör Burhaneddin Dr. Kâzım, Kemal Süleyman Bey- ler iştirak etmişlerdir. ikmal edildi Kredi faizi yüzde 12 olacaktır Şehrimizdeki başlıca banka- lar arasında harici ve dahili pi- yasalara karşı rekabet yüzün- den gayri muayyetı tarifelerle muamele yapılmasının husule getirdiği fena tesirleri izale et- mek üzere bir birlik vücude ge- tirmek için faaliyete geçilmiş- ti, Bu büyük mali müesseseler mümessilleri, dün akşam topla- narak birlik için lâzım gelen ni Zamname projesini ikmal etmiş lerdir. Projeye göre, İstanbulda mevcut başlıca bankaların tari- feleri arasındaki farklar kaldırı lacaktır, İhzar olunan müşte- rek tarifenin halkın lehine ve mutedil olduğu temin edilmek- tedir. Kredi için azami faiz yüzde on iki olarak tesbit olunmuş- tur, Mevduat faizelrinde esiri vazi yetler muhafaza edilmiştir. Bu tarife birliğine iştirak €- den bankaların müdürleri yakm da heyeti umumiye halinde top lanarak nizamnamenin (kat'i şeklini yapacak ve ne zaman tat bikine başlanacağını tayin ede- cektir. Henüz bu teşekküle girmemiş olan küçük bankaların da iltiha ka mecbur olacakları muhak- kak görülmektedir. Bu teşebbüs bilhassa ecnebi! mahafilde çok memnuniyet ve alâka ile karşılanmıştır. Niha- yet iki ay zarfında iyi neticele- ri alınacağı temin edilyor. Devlet Bankasının ; İstanbul merkezi Cümhuriyet merkez bankası için şube olarak tütün inhisar idaresi münasip görülmüştür. Maliye vekâletince yakında ti- tün inhisar idaresinin ayrı bi- nalara nakli düşünülmektedir. İdarenin bazı teşkilâtı yeni satın alman binaya nakledile- cektir. Umumi müdürlük için Dördüncü vakıf hanında müsta- kil bir kat tutulacaktır. Dördüncü vakıf hanınm en üst katı boş bulunmaktadır. Ev kaf idaresi Ankaradan aldığı emir üzerine şimdilik bu” katı kiraya vermiyecektir. Bu kata umumi müdürlük, murakipleri ve birinci şube tamamile yerle- şebilecektir. İdarenin diğer şu- beleri içinde Galatada Hüdaven digâr hanmda boş yerler bulun- muştur, Maamafih şimdiye kadar bu- lunan boş yerler hep tasavvur- dan ibarettir, tütün inhisar ida- resi müstakil bir bina bulamaz- sa bahsi geçen hanlara yerlese- cektir, : , Bir meb'usumuz irtihal etti Bir müddettenberi kulakların dan rahatsız olup areliyat edi len Eskişeliir mebusu Ali Ulvi B, Eskişehirde irtihal etmiştir. Cenazesi büyük bir kalabalığın huzurile ve merasimle kaldırıl- mıştır. Ali Ulvi B. cidden kıy- metli ve değerli bir zattı. Güzel sanatlar birliğinde Güzel san'atlâr birliği umu- mi idare heyeti bu akşam bir iç tima akdederek birliğin müsa- mere faaliyeti etrafında görüşü lecektir. Dikkat! SALI z Sarik kim? Emine mi, yoksa İsmail mi ? —esvem— Bir kadın 7 yaşında evlenir mi ? Bundan bir müddet evvel E- İrenköyünde bir hırsızlık hâdise si olmuş ve Miralay Kemal B. in evinden 75 lira, ayni evde o- turan Nişan efendinin odasın- da bazı elbise ve paltolar çalın- aşti. Bilâhare, sirkat hadisesinin tahkikatını yapan zabita, çalr- nan eşyalardan bir kısmını İs- mail ismiride bir adamın evinde bulmuş ve İsmail ile, Kemal B. in evinde hizmetci bulunan E- mine'den şüphe edilerek her iki si de tahtı muhakemeye alın- Müddei miralay Kemal B. hâdiseyi anlattı: Bir gece maa aile sinema- ya gitmişler. Evde, bir müddet evvel İsmail tarafından getiri- len hizmetçi kız Emine bulunu- yormuş... Sinema dönlişü evin içinde bir gayri tabiilik sezerek üst kattaki karanlık odaya gir- dikleri zaman Kemal B, in oğlu Behzat B.inbaşma bir şişe “dank” demiş... Aman zaman demeğe kalmadan, meçhul hır- 8ız binanm yağmur borularm- dan sıyrılarak sırra kadem baş- MIŞ... Reis, maznun Emineyi istic- vap etti: — Adım Emine mi? — Evet. — Kaç yaşındasın? — 19 unda varım. (Halbuki yüzüne bakan kırktan aşağı söy Temez). — Evli misin? , — Evet... n bundan 0- iki sene evvel öldü... — On iki sene evvel mi öldü? Fakat sen yedi yaşında mi ev- lendin? Emine şaşaladı... “Tuhaf Evdeki pazar'çarşıya uy- der gibi başmı salladı. Hem kocası 12 sene evvel öl- müş işin tuhafı hem de 7 yaşın- da çocuğu var.. Reis kısa kesti.. — Emine, sen bu hırsızlığa ne dersin? — Billâh haberim yok, reis- beyciğim... İsmail diyor ki? —Efendim, Emine bana “Gel sana eşya vereyim., Bunları sat, parasını taksim ederiz” dedi..... İşte böyle oldu bu iş... Emine helecanla söze karıştı: — Aaaa... Üstüme iyilik sağ- lık, onu söyliyen ben değil sen- din ayol! İsmail, Eminenin lâfınr ağzı- na tıkadı: — Sus inkâr etme.. Sen söy- ledi mat . — Hayır sen söyledin!... Velhâsıl her ikisi de çok ga- fil davranarak cürümlerini açi- | ğa vurdular... Neticede, bazı şahitlerin cel- bi için muhakeme başka bir gü- ne bırakıldı... Hapisane sergardiyanı UEVYEL Dün hapishane sergardiyanı Galibin muhakemesi yapılacak- ta. Fakat tahkikatı iptidaiye ev- rakında isimleri yazılı şahitle- rin celbi için muhakeme talik olundu. Abdülhamit veresesinin davası Abdülhamit © veresesinin Trablusgarp ve Bingazideki era zilerinden dolayı İtalyan hükü- meti aleyhine açtıkları davaya yarın muhtelit Türk - İtalyan mahkemesinde devam edilecek- tir. Bu dava son safhasındadır. Bu itibarla yarınki celsede bir karara raptolunması muhtemel dir. Perşembe günü de muhtelit Türk - Yunan mahkemesinde sekiz davaya bakılacaktır. Bun- lardan bir kısmının kararları tef mürafaaları yapılacaktır. 1930 Maarif vekili - Kömür Su Fransızca dersler a-|/ Ticaret odasının ve- zaltılmıyacak diyor) kâlete müracaati Akalliyet mekteplerin- Transit gemilerden resim deki hocaların terfihi ANKARA, 30 (Telefonla) — Maarif Vekili Esat Bey, âtide- ki beyanatta bulunmuştur: Galatasaray lisesi dilllisan mek tebidir Biz mümkün olduğu ka- bidir. Biz mümkün olduğu ka- dar bu mektebi takviye edece- ğiz ve etmekteyiz. Böyle oldu- ğu halde Fransızca dersleri kal- dırarak, yerine Türkçe dersler ikame etmek tasavur'bile edil memiştir. Eczacı ve dişçi şubelerinin ayrı ayrı birer fakülte © olması hakkında bize bir müracaat va- ki olmamıştır. Bu bir Darülfünun meselesi- dir. Darülfünun divanı tasvip ederse, biz de muvafık görürüz. Akalliyet ve ecnebi mektepleri- nin türkçe hocalarının terfihi dü şünülüyor. Müderris Hüsnü Hamit B. meketp muallimlerinin tekaüt- Tükleri ve hayat sigortaları hak kmda yaptığı tetkikatın netice- sini henüz bize bildirmedi.Müm kün oldukça Ankara ve civarın- daki mektepleri geziyorum. İlk mekteplerin talim ve terbiyesi- ne çok ehemmiyet veriyorum. Bilhassa çocuklarımıza en kü- çük yaşta Cümhuriyet mefküre- sini yerleştirmeyi hedef ittihaz ettim. Şunu da söyleyeyim ki, uallimlerimizin çok uğraştık- mm larını gördü Mektep ki spor temin Halk mekteplerine halkın bü yük bir tehalük gösterdiğini ha- ber almaktayım, Bu ay nihaye- tinde vilâyetlerden halk mektep lerine ne kadar talebe devam et tiği hakkında kat'i rakamlar ge lecektir.” talebesinin hariçte- kulüplerine gitmemeleri Dolandırıcı! Cüretkâr bir dolan- dırıcı yakalandı Dün gazetemizin ismi karıştı rilarak ocüretkârane bir do- İandırıcılık yapılmağa teşebbüs edilmiştir. Hâdise şöyle olmuş- tür: Gümüş suyu hastanesinin te- lefonu çalınıyorve ahizeyi eline alan müdüre meçhul bir ses hi- tap ederek diyor ki; — Burası yet.. Ben Siirt mebusu Mahmut. Milliyete abo ne olmanızı rica ediyoruz. Müdür B, evvelâ hayret eder gibi olmuş ve: — Biz gazetenize aboneyiz. Fakat mademki arzu olunuyor, hay hayt. Cevabını vermiş. Bunun üze- rine çok geçmeden elinde Siirt meb'usu Mahmut imzalı bir makbuz bulunduğu halde meç- hul bir adam müdürü ziyaret €- diyor. Fakat, müdür B. adamın halinden şüphelenerek, hem ga zetemize hem de Beşiktaş mer- kezine haber vermiştir. Beşiktaş zabıtası meçhul ada mı cürmü meşhut halinde yaka lamış ve bunun aranıdan eski bir dolandırıcı olduğunu tesbit etmişti! Giritten 70 mübadil geliyor Dün Muhtelit mübadele Linci büro toplandı. Bugün tabiiyet işlerile uğraşandüncü büro çalı şacaktır. Giritten gelen 70 Irkdaşımız Rasih B. in riyasetinde Hani- yadan- Urlaya müteveccihen cu ma akşamı hareket etmişlerdi*, Ceza mahkemelerinin bir aylık faaliyeti İstanbul ceza mahkemelerin de teşrinisani ayı zarfında 1724 davaya bakılmıştır. Davaların en çoğu kaçakçılık, hırsızlık ve cerhtir. Ayni ay zarimda Ağırceza olmuşlardır. alınmamalıdır Yunanlılar Midillide Sıgrı Timarında, Romenler de Kös- tencede tesisat ve teşkilât yapa rak su ve kömür almak üzere transit olarak uğrıyan (o ecnebi gemilerine fevkalâde suhulet göstermekte, rusumdan (muaf tutulmaktadırlar. İstanbul tica- ret odası bu hususu nazarı dik- kate almış ve iktisadi icap ve lü zumın ..düşünülerek ayni usu lün bizde de tatbiki için İktisat vekâletine mürcaat etmiştir. O da vekâleten İstanbula ve hav- zai fahmiye limanlarına yalnız su ve kömür almak üzere tran- sit olarak uğrıyan ecnebi gemi lerden bilümum rüsumun ve me rasimin kaldırılmasmı rica et- miştir, Bu takdirde rakıp liman cılarla rekabet imkânı temin 6- dilmiş olacaktır. Belediye rıhtım yaptır- mak niyetinde Şehir sahillerinde rıhtım yap mak belediyenin ( vazifelerin- dendir. Bu hususta belediyece bir proje hazırlanmağa başlanmış- tır. Evvelâ rıhtım şirketinin im tiyazı haricinde bulunan yerle- re rıhtım inşa edilecektir. Bun- dan sonra rıhtım şirketinin ala- cağı son şekilden sonra şirketin yapmadığı yerlere de rıhtım ya pılması düşünülecektir. RE mlm Tapu müdürü cevap veriyor Dünkü gazetelerden biri te- pu idaresi aleyhinde bir yazı yazmış ve tam manasile bir ba- takhane olarak tavsif etmişti. Tapu müdürü Ziya Bey bu hu susta şu izahatı vermiştir: “— Yarın gazetesi benim hak kımda yazdığı yazılar arasında zih edeyim. Kumkapı da Muhsine hatun mahallesinin hisar dibi sokağın da atik 13- cedit 12 numaralı ha nenin mutasarrifları Şahver, Kadriye, ve Rahime Hanımla- rm uhdelerinde iken akdemce Emniyet sandığına birinci dere cede ipotek irae edilmişti. Bu kere Emniyet sandığından fek ile vakıf paralar müdürlüğüne ipotek yapılmak üzere 25-11-30 tarihinde idaremize müracaat ve 27- 11930 tarihinde (harcı vezneye teslim ettirilmiştir. Yalnız verese, nüfus tezkeresi- ni irae edemedikleri cihetle mu ameleleri icra edilmemiştir. Diger meselede şudur: Fa- tihte Hacı İlyas mahallesinde hamam sokağında 80 numaralı İbrahim ağanın mutasarrıf oldu ğu hanenin nısıf hissesi hakkın da 29-11-930tarihinde müracaat edilmiş ve o tarihten beri idare ye takip için bir kimse müraca at etmemiştir. Kalemde baldızımı istihdam ettiğim yalandır. Çünkü benim baldızım yoktur. Evrak kale- minde kayın pelerim diye yaz- dıkları Yusuf Beyde ihtiyar de ğildir. Ve Şürayı devlet tanzi- mat dairesi muavinlerinden ve müteaddit maliye memurlukla-| irnda bulunmuş bir zat olup ken disile karabetim yoktür. Tapu memurlarnın nakli mese lesine gelince: İdare memurla- rının istenildiği yerde istihdam ları müdüriyetin salâhiyetinde olan bir-iştir, Para alarak iş gördüğü id- dia olunan Nevzat Efendi ise: Vilâyet inzibat komisyonu kara rile bir daha memuriyette istih dam edilmemek üzere Silivri ta pu memufluğundan tadedilmiş Pencereler meselesi ise: Bu idari bir tedbirdir. Hükümet bu! na böyle lüzum görmüştür. Hu- sus” harcına gelince: Husust harcı denilen para ile daireye bir sigara taplası dahi alınmış değildir. Evet oda tefriş ettiril- miştir. Hükümet, parasını hava him edilecek, bir” - kısmmın da hâkimleri 154 dava ile meşgul|lenamelerle idaremize gönder- miştir, bir çok yanlışlıklar vardır. Tav! 3 esi ikmal edildi | Pense O Bir ceset Moda açıklarında bulundu Cinayet mi, intihar mı belli değil ? Kadıköyünde Modada Zaha- raf iskelesi açıklarında dün 18 yaşlarında genç bir kız cesedi bulunmuştur. Kısa boylu, balık etinde olan ve üzerinde deve tü yü renkte bir manto bulunan naşm hüvviyet ve mezhebi h&- nüz anlaşılamamıştır. Tahkikat yapılmaktadır. Göksuda yangın Göksuda bahçivan Ömer ağa- nın evinden yangın çıkmış ve ev kâmilen yanmıştır. Fahriye Hanım taşla yaralanmış Dökmecilerden geçen İbra- him çavuş, eskidenberi kendisi- ne kin beslemekte olduğu Fah riye Hanımı taşla başından ya- ramıştır, Kıskanç dost Heybeli adada oturan sandal cı Ferhat, eski dostu Marikayı berber Zeki ile gezerken gör- > il Ze Üç kafadar Lângada turan Sahak, Kir- kor ve Karabet, yolda kavga-et mişler, Karabet, Kirkor ve Ea- bakı bıçakla ağır surette yarala yıp kaçmıştır. Mektepte bir cerh Darüşşefaka mektebi talebe- sinden İbrahim ve Besim Efen diler kavga etmişlerdir. Bu es- nada İbrahim Ef, nin elindeki bıçak Besim Efendinin kasığı- na saplamış ve ağır surette yâ- ralamıştır. Otomobil kurbanı Üsküdarda Nuh kuyusunda feci bir kaza olmuş ve bir adam ölmüştür. z Şoför Salihin idaresindeki 3340 numaralı Grp Nuh kü yusundan süratle geçtiği sırada ansızm önüne çıkan komisyori- cu Mihal efendiye çarpmış ve otobüs altında vefat etmiştir. derhal öldürmüş'tür. Şoför ya- kalanmıştır. Sabık bakkallar cemiyeti heyeti mahkemede Esnaf cemiyetleri mürakabe heyeti tarafından yapılan tet kik ve teftiş neticesi olarak bak kallar cemiyeti kâtibi umumisi Fethi Beye işten el çektirilmiş ve kendisi mahkemeye tevdi edilmiştir. : Ticaret müdürlüğü cemiyet- ler mürakabe heyeti cemiyette gördüğü usulsüz sarfiyat ile yol İ heyetini de suçlu bulmnuş ve sat vekâletinden sorulmuştur. Dün İktisat vekâleti heyeti idarein mahkemeye verilme- si icap ettiğini bildirmiştir. Ticaret müdürlüğü idare he- yeti hakkındaki tahkikat fezle- kesi ile raporlarları dün (idare heyetinin isimleri ile birlikte müddei umumiliğe bildirmiş ve tahtı muhakemeye alınmalı Tını rica etmiştir. imkânı yok Bir gazete şehrimizde icrayı faaliyet eden ecnebi şirketlef- ni Avrupadaki isimlerinden baş z Dün bu hususta tetkikatta bu lunduk, alâkadar bir zat dedi ki . Böyle bir şirket mevcut değildir. Olmasına da imkân. yoktur. Çünkü her şirket burada ken disini tesçil ettirmek için kendi memleketlerinde şirket teşkil İleri beyannamenin noterlikten mecburiyetindedirler.,,, Ticaret odasında Bu sent zarfında şehrimiz ti kayt yapılmıştır. İflâs, şirket haline inkil terki ticaret, devri ticaret ve 373 kayıt iptal edilmiştir, b suz muamelâtta cemiyet idare nasıl muamele yapılması iktr ka isimlerle tesçil ettirdiklerini edilirken hükümetlerine verdik musaddak süretini göstermek caret odasında yeniden 581. ire gibi muhtelif sebeplerde