28 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Arif Orucun İzmitte muhakemesi başladı Mahkeme, davanın İstanbula nakli talebini reddetmiştir Muallim Kemal Bey ile seddin Beyin raporunu: İzmit, 27 (Milliyet) — Yarın| gazetesinin muhakemesi başla- . dı dia makamını | müddei umumi muavini Baha maarif müfettişi Şem- n celbi kararlaştırıldı. Bey işgal edi- Fİ yordu. Müşteki | lerin vekâletini “asti Raşit, Mazhar Rıza, > 3 Sedat B. ler İİ deruhte etmiş- Müddei umumi lerdir. Müş-| muavini Baha B, tekiler Maarif müdürü pol İlyas EF. idi. o Maznunlardan | Arif Oruç ile, Süleyman Tev- fik Bey, İsmail, İbrahim, Hafız Hasan Mahir Ef, ler mahkeme salonu intihap edilen altıncı ilk mektebin salonuna muhafa- Za altında getirildiler. Şimdiye kadar görülmemiş| kadın, erkek bir kalabalık huzu: runda kararname okundu. Mü- teakıben müştekiler isticvap e- dildi. ve esbabı şikâyetleri din- lendi. Sonra maznunların istiç- vabına geçildi. Maznun vekili Etem Ruhi Bey eşkâli kanuni- ye hakkında söz söyledi. Maz- nunlar arasında görülmeyen Ve cihi Beyin 198 inci maddeye gö re buraya getirilmesini istedi. Eşkâli kanuniyenin tekemmül edip etmediği hakkmda müna- kaşa oldu. Müddei umumi cevap vererek: — Gaflet ediyorlar, eşkâli ka Buniye ikmal edilmiştir. Bu mü lâhazat varit değildir, mütalea- sında bulundu, E Etem Ruhi Bey ısrar etti, ve iddiası heyeti hâkimece redde- | dildi. İLK SUAL. Reis, Arif Orucu isi ti: — Bu yazıyı neden yazdınız? Arif Oruç — Dört vatandaşın haksız olarak tevkif edildiğini haber alarak ve müteessir ola- rak yazdım, havadisle meşgul olmam diğer neşriyattan has - belvazife malümattar — bulun- mam. Gazetenin siyasetile uğ- raşırım. Hattâ bu meseleyi ya- zanlardan iki kişiyi koğdum. Reis — Süleyman Tevfik B. bu yazıları hükaret addediyor- lar ne dersin?, Süleyman Tevfik B. — Evet| öyle telâkki ediyorlar, Reis — Ne için yazdınız?. Süleyman Tevfik B. — Far- zeğilmiş yazılmış. Reis — Bu yazılan yazılardan malümatınız olur mu?, — Bazısından olur; dan olmaz. — Bu neşriyattan malümatı- nız tabii var. Reis, mazmun Mahire hita- ben şayianın İzmitte yayılma- sına sebep olan mektubun namı müstearla kendisi tarafından ya zıldığını söylediklerini söyle- di. Mahir inkâr etti. Diger maz- nunlar tekit ettiler, Mahir im- kârmda ısrar etti, Ruhi B. —Kanaatime göre mü ekkillerimin suçları, müteselsil | suçlardır 488 inci maddeye gö re suçlar cürümdür. Ne için bu- saya getirildik, neden İzmitte muhakeme ediliyoruz. | Vasfi Raşit B. — 15 inci mad- deyi okusunlar, ve otursunlar. Ruhi B. — Burada davanm| devamına imkân yok, bu itira- xım zapta geçsin davaların tev hidi nassı kanunidir. İstanbul da üçüncü cezada muhakemele rimiz var. Nasıl ki, ahar mahal lerdeki muhakemeler tevhit ve İstanbulda rüyet ediliyorsa bu dava da İstanbulda tevhiden gö çvap et bazısın | i vülsün. SELÂHİYET MESELESİ Müddei umumi, selâhiyet İzmit valisi Eşref Bey hakkında şu muciz sözleri söy- ledi müdürü ile polis “© eannmen varit değildir, sube müdiriyetine verilen seyrü reddederim, dedi. N Mazur Rıza B.— 16 ve 1?inci İmaddeye göre son tahkikat bu- rada başlamıştır. Bu maddeye göre mahkeme dahi nakil kara- ri veremez. Etem Ruhi B. nakilde israr et ti, Sedat Vasfi Raşit B. ler da- Vasfi Raşit ve O. Sedat Beyler vanın adı dava olmadığını söyle diler, rejimin en büyük otorite- sine tecavüz eden bir davanın birleştirilmesine imkân yoktur, DEVLET OTORİTESİ Ruhi B. — Devlet otoritesine tecavüz sözü reddederim Devlet otoritesini tekrim ede riz. Bu kelimeyi karıştırmay! lum. Bu kelime ile münasebeti miz yoktur, Davamız şahsidir. Vali ile bir rençberin hiç bir far İ kı yoktur. Heyeti hâkime kısa bir müza kereden sorira mahkemenin İz- mitte devamına karar verdi. Şahitler avukat Hilmi Meh- met Ali Yuca Rifat B.ler din- lendi. Vasti Raşit B, — Bu şeni if- tiranm isbatını kabul ediyoruz. Vak'a hangi binbaşının © evinde geçmiş, hangi muallime tasal- İt edilmiş, hangi kapı çalm- mış? İsbat edilsin. İSPAT VAZİYETİ Etem Ruhi B.— İspata hazı- rız, teşekkür ederim, muhterem vekil bey, muhterem vali Bey! İkendileri karşımıza açık alınla çıkmak isteyorlar, biz de hazı- rız, biz de bunu bütün vesaikle ispat edeceğiz, Maarif idaresin- de müfettiş Şemseddin Bevin bu büsustaki dosyasını getir *te- ceğiz. Müvekkilim idealist bir adamdır, tafrafuruş değildir, gazeteciliği bunun için yapıyor, o ideal için yatıyor. NE İLE? Müddei umumi B. — Ne ile bat edecekler miş?. 7 Ruhi B. — Taarruza uğrayan 'eşhas ile zikrettireceğim, Vak'a yıtahkikatı adliye temadi ettik- çe tenevvür edecektir. Reis — Şahitleriniz kimler- ir? Ruhi B.— Bir danesi muallim Kemal B. dir. Bu hususa ait mektup okundu VASFİ RAŞİT B. Vasfi Raşit B. Kemal Beyin maznunen celbini istedi ve mu- allimelerden Lütfiye, Remziye Hanımlar hakkında gayet mü- heyyiç müdafaada bulundu. Ezcümle dedi ki: Arif Oruç Çerkes Etemle birlikte orduyu ifsata uğraşırken Remziye Ha-| norun rahmetli babası Karamür | selde düşmanlar çarpışıyordu. İstihkak kazandığı İstiklâl ma- dalyasmı almadan hayata göz- lerini kapadı ve nişan kızına ve rildi. Kızı mahkemenizden şehit Vilâyette | Sinemalar İReklâmlar için dam ga resmi verecekler Sinemalarda filmden başka, gösterilen ilânlardan metre mu- rabba: başma damga resmi alın maktadır. Bundan maada sine- macılar gelecek programlarma sit film parçaları reklâm için göştermektedirler. Defterdarlık, dün bu husus- ta sinemacılara bir tamim gön- dermiş ve reklâm filmleri içi damga resmi vermeleri lâzım geldiğini bildirmiştir. Muhtar intihabatı Yeni sene muhtar intihabatı- nin icrası için bu hafta içinde emir verilecektir. Seyrüsefer teşkilâtı po- listen ayrılacak mı? Belediyede yapılan tetkikat neticesinde şehir işlerinde bazı değişikliklere Jüzum olduğu an Jaşılmıştır. Meselâ polis altıncı | | | sefer teşkilâtımm zabıtadan ay- rılması düşünülmektedir. Eğer bu teşkilât polisten ay- rılacak olursa kadrosu genişle- tilecek, eskisi gibi belediyeye merbut müstakil bir müdiriyet olacaktır. Tacirlerin kayıtları tecdit ediliyor 1931 senesi müinasebetile ti- caret odasındaki kayıtlerini tec- dit ettirmeleri icap eden tüccar- larm müracaatları (o esnasında 1930 ücret ve kaydiyelerini ve- rip vermedikleri tetkik edilecek, İbu ücreti ve kaydiyeyi verme- İmiş olanların kayıtleri tecdit e- dilmiyecektir. . Yol inşaatı Beş aylık muvakkat bütçeye İşoselerin tamiri için otuz ve inşaatı umumiye için de erk bin lira tahsisat konmuştu. Bütçe İtasdik edildiği cihetle tercihan İ yapılacak yolları İlanmuştı Kendilerine çok şeni isnat ediliyor, ispatini ram. İmzasız mektup gönderen Cudi isminin kim olduğunu öğ- İrenmek istiyorum. Benim kadar civanmert olsunlar müekkilim İkadar civanmert olsunlar kim- dir bu Cudi?.. Ruhi B. — Ortaya vesikai res miye getiriyoruz. Müfettiş Şem seddin B. in raporunun getirtil- mesini istiyoruz, Vekiller ara- İsmda kanuni münakaşalar oldu. Ruhi Bey neticede kefaletle tahliyesini istedi. Müddei umumi Devlet ifuzunu kıran adabı umumiye yi ihdâl eden bir suçtur. Efkâri tehyiç etmiştir. Devlet zabıtası bu neşriyatla en âdi bir teşkilât şekline indirilmiştir. Devlet nüfuzunu kırmak adâbi mumiyeyi ihlâl gibi ortada iki İcanlı cürüm dururken tahliye taleplerini muvafık görmüyo- rum. Vasfi Raşit ve Ruhi Bey ler arasında şiddetli Tisan müna İkaşaları oldu. | Ruhi B. — Yazıktır, kalem! tntan elleri zindanda tutmayı. | İnız, diye yalvarıyordu. ! Vasfi Raşit Bey heyeti hâki- İmeden Yar gazetesinden bir şeyler istiyo- (330,336 lira bir fark hâsıl Ihracat Teşrinisanide de ithalâttan 2,5 milyon lira fazla — veliyu— Halkımız tarafmdan takip €- dilen milli tasarruf ve teşvik sayesinde ihracatımız mü temadiyen artmakla hattâ itha- lâtı tecavüz etmektedir. Bu hal ticari muvazenemiz için büyük bir falr hayırdır. Bu sene tesri ni evvelde ihracatımız ithalâtı- mızdan 8,011,591 liralık fazla (olduğu gibi 1930 senesi teşrini sani ihracatımız 17,475,280 li- ra iken ithalâtımız ancak (14, 144,944 lirayı bulmuş bu suret- le ticari müvazenemiz lehine 3, ol Üç aylıkların tediyesi bu akşam bitiyor Üç aylık maaşların verilme vam edilecektir. Bu akşam on şubede de tediyat hitam bulacak tır. Maaşlarını tediyat müddeti esnasında alamıyanlar bilâhare zat işleri merkezinden alacaklar dır. Bu gibilerin çetvelleri ya- rından itibaren çıkartılarak şu- belerden merkezlere gönderile- e ektir. Yalova kaplıcalarının faaliyet istatistiği Seyrisefain idaresinin Yalo- va kaplıcalarına ait hazırladığı istatistik ikmal edilmek üzere- dir. İdare bu istatistiğin, dikkatle vücude getirilmesine bilhassa dikkat etmektedir. İstatistikte, kaplıcaları ziya ret edenlerin miktarı, hastaların kaplıcalarda nekadar kaldıkları, hastalığın envar, kaplıcalara ih- tiyaç gösteren hastalıklarm ne kadar zaman zarfında tedavi €- dildiği mufassalan ve itina ile tesbit edilmektedir , Gayrimübadillere tevziat Gayri mübadiller cemiyetin- ” |de faaliyetle tevziata devam olu nuyor. Dün 30,000 liraya kadar olanlara para verilmeye başlan- mıştır. Birkaç güne kadar 30 bin liraya kadar olanlarm tev« ziat muamelesi hitama crecek- tir, Kemaleddin Sami Paşa geldi Berlin sefirimiz Kemalettin Sami Pş. dün sabahki konvansi- yonel trenile Bozükten gelmiş ve Perapalas oteline iştir. Kemalettin Sami Pş.dün akşam üstü Saraya giderek Gazi Hz. lerine arzı tazimat etmiştir. Bir kaç güne kadar Berline hareket edecektir. Paris sefiri Münir B. Gazi Hz. ne tazimatını arzetmek i- çin saraya gelmiş, düyunu umu miye meselesile | alâkadar ve meşgul olmadığını, üç dört gü- ne kadar Parise hareket edece- ğini bir muharririmize söyle- miştir, Düyunuumumiye binası vilâyete verilecek Düyunu umumiye binasının kat'i surette vilâyete verilece- ği haber alinmıştır. Belediye dairelerinden bir kısmı da bu- raya nakledileceletir. cümle okumaklığıma müsaade edilmesini rica edeceğim. Mene! İmende irtica bayrağını kaldır-| İmiş olan şerir bile cümhuriyeti! İbu kadar tahkir edememiş ve bu kadar fena tasvir eyleyeme- | miştir. Okuyorum: “ Masum ve namuskör Türk muallimlerini amâli şehviyesine ( ramkılan İ cümhuriyet valisi.,, Görüyorsu- nuz ki, cürüm eşhası adiyeden Eşrefe yapılmış bir isnat değil dir, devlet otoritesine karşı yi pılmış bir suçtur. Heyeti hâkime muhakemenin 3 kânunusani cumartesi günü- ne talikine, tahliye hakkında ki kararının o zaman tefhimine müfettis raporu dosyasının ve muallim Kemal Beyin celbine karar vermiş ve mahkeme da- Zılmıstır. Beşinci müsamere Gülhane hastanesinin sene- lik müsamelerinin beğincisi K. Evvel 28 nci ; Pazar günü ini- kat edecektir. gm Ii Yeni çıktı Anafartalar kumandanı MUSTAFA KEMAL ie mülâkat Renkli haritalarla Yazan: Ruşen Eşref Platr 1 hira Devlet matbansı sahş yubesinde ihracatı | sine bugün akşama kadar de-| | Maaripe | Salâhiyet Maarifmüdürlerinin salâhiyetinin tevsii Maarif müdürlerinin fevka- lâde bir hal vukuunda mıntaka- sr dahilindeki ortamektep mu-| alimlerinin vazifelerine nihayet | verebilmeleri hakkında vekâlet ten bir tebliğ gelmiştir. Bu teb- Hiğe nazaran maarif müdürü al-| dığı emirle bir ortamektep ve- ya liseyi teftiş ederken bir mu-| allimin muvakkaten işten el çektirilmesini mucip harakâtı- | na muttali olursaso etaole eta sustaki maddeyi tatbika salâhi- yeti olabilecektir. Fakat bunu) derhal maarif eminine bildirme- ğe mecburdur. Talebeye fazla masraf ettirilmeyecek Mili bayramlar olduğu va- İkit mektep ve dersaneyi tezyin İmaksadile talebeye fazla masraf ettirilmemesi ve azami tasarru-| fa riayet edilmesi alâkadarlara | bildirilmiştir. Ecnebi ve ekalliyet mektepleri Noel münasebetile tatil edi- len ecnebi ve ekalliyet mektep- lerinden bir kısmı tekrar tedri- sata başlamışlardır. Bu mektep- ler resmi mekteplerle ik perşembe günü sömestr münasebetile tekrar bir hafta tatil edilecektir. Maarif müfettişi Hasan Âli Bey Emanette Gazi Hz. nin refakatlarında tetkikatta bulunmakta olan ma- arif vekâleti müfettişi umumile İrinden Hasan Âli B. dün Maarif cmanetine gelerek meşgul ol- muştur. Emanet umumi maarif vazi- yetimiz hakkında, tetkikata ze- min olmak üzere, Hasan Âli B. ye bazı notlar vermiştir. İstanbul maarifinin tetkiki daima müspet neticeler vermek tedir. Ali Canip, Bedri Beyler Maarif vekâleti müfettişi u- mumilerinden Ali Canip ve Be- dri Beyler berayı teftiş Bursaya gitmişlerdir. Köy mektepleri Vekâ- lete bildirilecek Vekâletten gelen bir tamim- de Maarif müdürleri mıntakala- rı dahilindeki köylerden hangi- sinde mektep olduğu ve hangi- sinde olmadığını gösteren bir çetvel tanzim ederek serian ve- kâlete bildireceklerdir. Muallimler birliğinde ihtısas grupları Muallimler birliği teşkil ede ceği ilmi hey'et için birkaç grup tefrik edecektir. Birlikte mukay yet her muallim bu gruplardan birine dahil olacaktır. Her tef- rik edilen parti kendi ihtısası dahilinde çalışacaktır. En kala- balık grup alfabeciler olacağı tahmin edilmektedir. Bu suret- İle muallimler derslerine daha ziyade hazırlanmış olacaklardır Ayrılacakolan bu grupların üçer kişilik birer idare hey'eti olacak tr. Hususi mektepler Vilâyet dahilinde yeniden te- sis edilecek hususi Türk mek- tepleri ile lisan ve san'at dersa- melerinin ruhsatiyesile badema Maarif müdürü meşgul olacak ve icap ederse açılması lizumu- nu vekâlete bildirecektir. ee İngiliz vapuru kurtuldu Birkaç gün evvel Haydarpa- şa önünde bir çarpışma neticesi olarak karaya oturan İngili. puru kurtarılarak tamir ice çekilmiştir. Yara alan baş ambardaki 300 ton buğday ıslandığı için deni- ze dökülmüştür. Geminin kurta rilmasının geç kalması baş am- barda kuru kalan 150 ton buğ- dayın hıç ambara naklinden ile- ri gelmistir. Halkın ihtiyaçları tesbit olunuyor Halk fırkası ocak kongreleri bütün kaza mmtakalarnda de- vam etmektedir. Bir kısmı bu- gün yarın bitmek üzeredir. Ge- lecek hafta nihayetine kadar da hepsi bitmiş olacak, nahiye kon greleri başlayacaklar. Ocaklarda ihtiyacat ve te- menniyat tesbit £ edilmektedir. Bu meyanda Mecidiye köyü o- Jcak kongresinde, buradaki ara- zinin emlâki milliyeye ait olup uzun müddetten beri köylü tara fından kullanıldığı mevzuu bah edilmiş ve bu arazinin taksitle köylüye temliki için temennide bulunulmağa karar verilmiştir. Kühtaneköyü kongresinde de, Kâhtane sırtlarını Bodosaki na- mında biri kendisine ait olduğu nu iddia ettiğinden bu işin bir an evvel halledilmesi hususun- da teşebbüste bulunulmağa ka- rar verilmişti — eme — — Radyoterapi için iki doktor gönderiliyor Belediyece Avrupadan bir ra- dyoterapi mütehassısı celbine karar verilmişti. Fakat bu hususta mütehassısla uyuşula- madığı için sarfınazar edilmiş tr. Buna mukabil adyoterapi tahsili için Avrupaya iki doktor gönderilmesi | kararlaşmıştır. Radyoterapi alâti için de bütçe- ye ayrıca on bin lira | tahsisat konmuştur. Mezbaha bir müdiriyet ile idare edilecek Bir müddetten beri meclisi idare ile idare olunan Karaağaç müessesatının bu tarzı idaresin- de bir faide olmadığı kanaati hâsıl olduğundan Hazirandan itibaren belediyeye merbut bir riyet şekline konarak eski haline ifrağı kararlaşmıştır. Felemek sefiri Laheyde vefat etti Holanda sefiri M. baron dö Welderen bulunduğu Laheye şehrinde ayın 25 inde vefat et- miştir. İstanbulun kibar muhi- tinde kendisini tanitmiş ve sev- dirmiş olan mumaileyh'uzun za mandanberi Türkiyede memle- ketini temsil ediyordu. Beyanı taziyet ederiz. zmirde iki milyon lira- lık metruk emlâk Kadastro fen hey'etleri İzmir kadastro muamelâtın nihayet bir sene sonra ikmal edecekeler dir. Şimdi Keçeciler mevkiinde- ki mahallelerde kadastroya de- vam eden hey'etler bu mahalle- lerde mütegayyip Musevilere ait mühim miktarda emlâki me- ydana çıkarmışlardır. Bu emlâkin sahiplerinin is- tirdat esnasında İzmirden kaç- tıkları anlaşılmıştır. Şimdiye kadar yapılan tesbi- /te nazaran mütegayyip Musevi lere ait emlâkin kıymeti iki mil- yon ilraya yaklaşmıştır. Bu em lâkin listesi milli emlâk idaresi müdürlüğüne verilmiştir. Sahip leri tegayyüp eden emlâkten se- İnelerdenberi istifade eden ve ha ne samibi olmıyan kimseler na- mına bedeli icar tahakkuk etti- rilecektir. Sahte tahvilât yüzünden iki tevkif Polis; Yorgi Pilatyos isminde bir rumla Cemil Bey isminde bir Türkü tevkif etmiştir. Tevkifin sebebi Yorginin e vinde sahte tahvilât basmağa mhasus klişeler bulunmuş olma sıdır. Yorgi sahte Yunan tah- villeri yaparak piyasaya sürmüş İ dar görülerek yakalanmıştır. Cemil Bey; kendisini bu mese- lede muhbir olarak O göstermiş fakat tahkikat bu iddianm doğ- ru olmadığını meydana çıkas- muştır. Yorği ile Cemil Bey sd- liyeye verilmiş ve evrak 5 inci müstantığa havale edilmiştir. Müstantık her ikisini bugün isticvap edecektir ve Cemil Bey de bu işle alâka-| hracatımız, ithalâtımızdan 3,5 milyon fazla.. Kongreler | — #teromi | Vitrinler Hediye kuraları 1 K. sanide çekilecek Ticaret ve sameyi odası ser- giler daimi hey'eti bugün saat üçte ticaret odasında içtima & derek vitrin müsabakasında bi- rinciliği ve ikinciliği kazanan vitrinlere verilecek (o hediyeler kurasını konuşacaktır. Bugünkü içtimada kuranın nerede ve ne gün çekileceği teay yün edecektir. Reyler tasnif € dilmiş ve her mağazaya veriler reyler ayrı ayrı torbalara konu! muştur. En fazla rey alan yerli mallar pazarı olmuştur. Kuranın 1 Kânunusanide çe- kilmesi muhtemeldir. Hediyeler meyanmda ( Galeri dömöbl'ür. masa ve sehpaları, Psaltinin ta bureleri, yerli fabrikalarımızır kundura, kumaş ve muhtelif eş yaları, ipekli mendiller, kravat- lar, çukulatalar, çorapar, şeker ler, İavantalar, sabunlar ve da- ha birçok eşya vardır. Bu eşy: meyanındada bir tasnif yapıl- mıştır. Şehir birinci ve ikincisi- ne rey verenlere verilecek hedi yeler, mıntaka birinci ve ikinc lerine rey verenlere (o verilece hediyelerden daha kıymetli ola caktır. i Behçet B. Dün hastaneden çıktı. Kurşun | sonra çıkarılacak Geçenlerde, Galadata Hay: Bey tarafmdan vurularak Se, Jorj hastanesinde tahtı tedav. ye alınan, Tütün inhisarı umu mi müdürü Behçet B. dün öğk den sonra bastaneden çıkmı! tır. Öğrendiğmize göre, ayağu da kalan kurşun çıkarılması içi yapılması icap eden ameliya görülen lüzum üzerine tehir o Yunmuştur. Behçet Beyin sıhhati iyi o makla beraber, bir müddet evi de istirahati muvafık görülmü tür, Ameliyat, istirahati müte kıp yapılacaktır. Tuz sarfiyatı azalmamı Tuz inhisar müdürü Hacı K; if B. tuz sarfiyatı hakkında malümatı vermiştir: — Sarfiyatımız geçen seney, nazaran azalmamıştır. Tuz sa fiyatı, zeytin ve balık o böle? zamanı daha çoğalır. Bu sene balık az olmuştur. E kat buna mukabil tuz ihracati mız fazladır. Sırbistana epiye mal gönderdik. Bundan başk Suriyeden de tuz istiyorlar. Ti kiye tuzları her memlekette ranıyor. En iyi kaya tuzu men leketimizde çışkar.BilhassaÇ? kırı tuzları pek meşhurdur. Kaya tuzu, deniz tuzunds daha iyidir. Hattâ kalp hastal ğı olanlar tavsiye olunur. Bur bir çok doktorlardan işittim. | İdaremiz sofra tuzu yapılma için yeniden büyük tesisat pacaktır. Bu meyanda biriki tu değirmeni açacağız. Tuzlar © velâ fırınlarda kurutulacak, © ra değirmende ince tuz halin getirilecektir. Ayrıca da şişeli, içinde ince tuz satcağız. DE sekme Not Nakşibendilik Son irtica hareketinde Naks bendi tarikatinin ismi geçiş“X Dün matbaamızda arkadaşığ meşhur “Marifetname,yi aç rak bu tarikatin vasıfları ne 9. duğunu anlamak istedik, Bir nakşibendinin üç şeye ri yet etmesi lâzımmış: Az uyumak, az yemek, az Si lemek!, İl Bunlar şeyhlerine körü körü ne uymakla mükelleftirler. iki şart da mühimdir: Şeyhini dinleyip aklını ku lanmak, boyuna gezip dolaş mak!, İhtilâlcilik için bunlardan iy) vasıflar olar mu? > Hilâfetçiler ve Etemciler tal frkalarımı bulmuslar!. dj