12 Şubat 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

12 Şubat 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Wi giaiürz yES4ASİ 1 25 2593 TARSESA — cut olanlardan da ii AT LLAZIRIUE MUUIUAIY va > MI tinden 4 (Başı 5 inci sahifede) | hetle fazla müracaatlar vukumda daha ziyade muhtaç ve . fakir hasta teşhis ve tedavi için kabul edileceklerdir. Madde 10 — Hastanelerden meccanen tahtı tedaviye alınmış olan hastagân ile ayaktan Röntgen veya Elektrik muayene ve tedavisi için müracaat ederek fakir olduklarına dair vesika ibraz etmiş ve Sertababetçe tastik edilmiş bulunan hastagâna tatpika- tı elektrikiye ve tedavi radyolojiye meccanen yapılır. Aksi tak- dirde ücuratı makpuz mukabilinde tediyeye mecbi ar, Madde 11 — Hastanelerde ücretli yatar hastagân umumi- yetle maddei mahsusasma tevfikan ücret itasma mecburdurlar, Ücretlilerin hakkı rüçhanı olmayıp mütahassısların tayin ede- cekleri sıra üzerine tatbikatı lâzimesi icra edilir, Madde 12 — Umumiyetle Röntken tedavisile sair tatbikatı Elektrikiye için müracaat eden hastagâna ayaktan tedaviye de- vam mecburiyetindedirler. Fenni ve idari usul fevkalâde bu ka- yıttan müstesnadır. Madde 13 — Alelümum sadır Radyoskopileri bir © buçuk, Radyografileri üç, mide Radyoskopisi üç, Radyografisi beş lira- dır. Turuku bevliye Radyoskopileri üç lira, ve turuku © nisaiye Radyoskopileri dört liradır. Mükerrer her filim için yarımşar li- râ zam olunur. Nevahii saireye mahsus Radyografiler iki lira- dır. Sathi Röntken tedavileri bir tatbika mahsus olmak üzere üç| liradır. Amik Röntken tedavisi bir günlük tatbikat için beş lira- dır. Sıhhi Radyum tedavisi bir devrei tedavi için on liradır, amik Radyum tetbikatı bir devrei tedavi için yirmi liradır. Oltraviola ve Diyatermi ve sair tedavi Elektrikiyenin her günün tatbikatı bir liradır. Madde 110 Fıkra s— Belediye devair vemües sesatı kayıtlarının emlâk ve arazi ile arsaların harita plân ve krokilerinin suretlerini talep edenlerden alınacak harç. Harita pilân kroki sureti harcı 50 kuruş, Kayıt sureti 50 kuruş. i Madde 112 6—Tahakkuk muamelesi tahsi- lattan evvel ifa ve ikmal edilmek lâzım gelen Belediye vergi ve resimlerinin taksit müddet- lerini tertip ve tesbite Belediye meclisleri salâhiyatdardır. Tanzifat ve tenviriye: Ağustos ve kânunusani ayları sonu. Tente siper, lâvha, ilân ağustostan evvel olmamak ve bir ay evvel ilân edilmek üzere her sene daimi Encümence tayin edile- cektir. Tayin ilân edilen taksit tarihlerinden sonra talik ve teşhir edilen tente siper ve lâvha veya ilânata ait resmin peşinen tedi- yesi icabeder, Berri vesaiti nakliye: senelik resim haziran, eylül kânunu- evvel ve mart gayelerinde ve 4 taksitte istifa edilir. Merakibi Bahriye: Sandallara ait resim ağustos sonunda de- faten ve diğer merakibin senelik resmi temmuz ve kânunuecvvel sonunda iki taksitte ahzedilir. Köpek resmi: Her seneye ait resmin Ağustosun sonuna ka- dar ve bir eylülden itibaren şehre getirilerek köpeklere ait resmin peşinen tdiyesi lâzımdır. Şerefiye ve müceddeden yapılan lâğım ve kaldırım nısıf me- sarifi inşaiyesi birinci taksit ilk ihbamamenin tebliği tarihinden, itibaren ve diğer senelere ait taksitler mali senenin bululünden itibaren üç ay zarfında. Madde 15 Fıkra 47 - Kanuna göre doğru- dan doğruya veya alâkadar tarafından müra- caat üzerine gaz su elektrik sarfiyatını müş'ir saatları ve aletleri veya taksimetreleri teftiş etmek. Bu muayene harçsız yapılır. Ancak daimi | encimence tanzim edilecek tarife dairesinde memurun masarifi zaruriyesile muayene vesaitinin nakil ücreti talipten istifa edilir, Madde 15 Fıkra 71 —şçiler, san'at ve mesai erbabı ve alelumum müstahdimler için iş kale- mleri ve idarehaneleri tesis ve idare etmek ve edeceklerede ruhsat vermek. Makamı İcraca tanzim ve meclise tasdik ettirilecek talimat dairesinden açılacak ve işletilecek iş kalemleri ve idarehaneleri için sahiplerinden on lira ruhsat harcı alınır. Bu harç halen mev- a edilecektir. 5 Fıkra 5v — Belediyeye ait Ilıcaları hamamları ve her nevi yıkanma müesseseleri açmak ve işletmesine ruhsat ve- renlere nazaret etmek: Hususi deniz hamamlarından on metre murabbama bir mevsim için on lira fazlasından her metre murabbaından bir Jira Dalyanlara gelince Dalyan kurulan yerler umumiyetle senetle, tasarruf edilen yerlerden olduğundan eshabının hakkı tasarrufları der- kâr bulunan bu yerlerden ayrıca ruhsat harcı alınmasına mesağ görülmemiştir” Senetsiz yerlerde kurulacak dalyanlardan alınacak ruhsatiye umumi deniz hamamlarına kıyasen ancak Encümeni Daimice tayin olun- mak muvafik görülmüştür. Umumilerden almacak harcın miktarı mevkiine ve halkın derecci rağbetine göre Daimi Encümence tayin edilir. a are Encümeni mazbatası 1 Eylül 930 tarihinden itibaren mevkii mer'yete girecek olan 8 Nisan 930 tarihli belediye kanunun 110 uncu maddesinde mec- buri veya ihtiyari ruhsata mutavakkif olan işler için & meclisce tanzimi ve 70 inci maddenin sekizinci fıkrası delâletile 71 inci maddeye tevfikan tasdik edilen tarife ve talimat dairesinde harç istifası ve Belediye vergi ve fsimlerine ait taksit & zamanlarının meclisçe tesbiti lâzımgeleceğinden işbu ahkâmı kanuniyenin ifası İçin muktazasınn tayini ve tahtı karara alınması'hakkmdaki mu- hasibeden verilip Encümenimize havale buyurulan tarihli müza- kere üzerine tetkikatı lâzime icra edildi, Muhasebenin teklifinde mevzuu bahs olan ahkâm Belediye mp emr veye emma vaar aksimak VE BLARİM Mük eder mühim vazifeler tahmil etmekte ve işbu hizmetler mu- kabilinde bazı harç ve rusumu istihsaline miisaadede etmektedir. Bu ahkâm şu maddelerde hulâsa edilebilir, A — Sıhhi ve fenni muayeneler. ZER B — Şehir dahilinde kara ve denizlerde yapılacak her türlü tesisat ve muvakkat işgallerin şeraiti fenniye ve sıhhiyesini tes- bit ve ruhsata raptetmek, Bebi C — Şehir hududu dahilinde vücude getirilecek sınai, zirai her türlü müessesatm ve pazar ve panayır yerlerile kabristanla-| rın, kömür ve gaz depolarmın mevakiini tayin ve tesbit - ederek ilân etmek. D — Berri ve bahri bilcümle vesaiti nakliyenin sağlamlığı- nı ve temizliğini ve kullananların ehliyeti ve sıhhatlarını ve sey- rüsefer tarifelerini murakaba tahtında bulundurmak. E — Tahakkuku tahsilinden evvel ifa edilmek lâzım gelen belediye vergi ve resimlerinin taksit zamanlarını tayin etmek. F — Belediye kayıt ve haritalarının suretlerinden alinacak harçları tayin eylemek. G — Gaz, su ve Elektrik saatlarını teftiş ve muayene etmek, İşte bu maddelerle hülâsa edilebilen ahkâmın her biri üzerin de Encümenimiz uzun uzadıya tavakkuf ederek ve bu hususlarda 'hey'eti tenvir edebilecek kompetan zevat ve şuabat ericânile te- mas ederek hem halka ağır bir yük olmayacak ve hem de edviye- nin ihtiyar edileçeği külfeti büsbütün karşılıksız e bırakmıyarak nukatı araştırarak vücude getirdiği tarileyi ve bu tarifenin tatbi- kinde memurini tereddütten kurtaracak maddeleri Hey'eti umu- miyeye arzeder, Hey'eti muhteremelerince işin tetkikinde kolaylık olmak için iyukarıda zikredilen her maddenin tarifesinin ve talimatım hi- zasında kanunun o kısınıma taallüku olan fikralarıda yazılmıştır. Tarifenin tanziminde derpiş edilen esbabi mucibe berveçhi âtidir. 1 — 1$ inci maddenin üçüncü fıkrasında bahsedilen ruhsa- tiyeler ki umumun yiyip içmesine yatıp kalkmasına eğlenmesine ve sair yerlere mutaalliktir. Tarifede işbu müesseselerin vergide mukayyet gayri safi varidatının yüzde onu ruhsatiye tarifesinde esas ittihaz kılınmak suretile bir nisbeti adileye irca edilerek me- murinin hakki takdirinden tevellüt edecek idari mahazirin ber taraf edilmesi düşünülmüştür, Ayni zamanda bu nisbete tevfikan alınacak ruhsatiye har- cının gayri safi iradın miktarma göre ilânihaye yükselerek fahiş bir hadde kadar gitmemesi için bar, dansinğ gibi yerlerde on li- radan dun ve elli Jiradan ziyade olmaması kahvehane hamam şe- kerci dükkânları gibi yerlerde iki buçuk liradan dun ve on liradan fazla olmaması için takyit edilmiştir. Geceleri açık bulunacak yerlerle kapalı yerler arasında ruh- satiye harcı miktarında bir fark gözdilmesi düşünülmüş ise de e teftiş ve murakabasındaki mahzurlar dolayısile sarınazar edilmiştir. Bu kabil yerlerin ruhsatiyeleri bir defaya mı munhasır ola- cağı yoksa her sene tecdidi mi lâzım geleceği ciheti dahi düşünü- lerek vazii kanunun maksadı bir defaya mahsus olacağı merkezin de olacağına kanaat hâsıl olmuştur, Ve ona göre tarifeye kayıt konmuştur, Bu maddede zikredilen müesseselerin gece ve gündüz açık ka- Jabilecekleri saatların ve sınıflarının ve icabi halinde ücret tarife- lerinin tayini dahi lâzım geliyor ise de bu cihetler Encümenden ziyade icra makammı alâkadar eden hususattan görüldüğünden ve işin pek ziyade teferruatıma kadar girilmeği istilzam eyledi- ğinden mutalea ve tetkikine girişilmemiştir; 2 — Ölenleri muayene etmeden gömülmemesine ruhsat ver- mek, K Bu maddenin tetkikini emvatın suretidefeni ve mezarlıkların sureti idaresi hakkında hükümetçe derdesti tanzin olduğu haber verilen nizamnamenin tebliğine talik etmeyi düşündük ise de o vakta kadar bu maddenin meskütün anh bırakılması omuvafık görülmiyerek Belediye etibbasınca muaycne edilen ölülerden de- fin ruhsatiyesi için bir güna harç alınmaması zikredilmiştir. 3 — Sıhhat ve ehliyet vesikası almaya mecbur olan işçilerin sıhhat ve ehliyetlerinin belediyenin murakabai daimesinden ha- Tiç kalmaması için üç maddenin teferruatı üzerinde pek ziyade ta- vakkuf edilmiş yapılacak tarife ve talimatm tatbikatında husule gelecek müşkilatın izalesi çareleri aranılmış ve ezcümle kara ve deniz nakil vasıtalarınm sağlamlığını ve temizliğini ve içinde ça- lışanların sıhhat ve ehliyetlerini murakabai daime tahtinde bu- hundurmak meselelerinde deniz ticaret işleri Müdiriyetile Bele- diye arasmda ne suretle tşriki mesai edileceği hakkında idarei mezküre ile bilmüzakere bir talimatname vücude getirilmiş ve bu talimatname beledi bir talimatname mahiyetini iktisap edebil- mek üzere hey'eti mühteremelrinin nazarı tasvip ve tasdikine ar- zedilmiştir. Ve genc bü maddede zikredilen iş erbabihın muaye- ne evkat ve harçları tesbit edilmiş ve muayene harçlarının tayini miktarın da işçilere ağır bir külfet olmaması'da nazarı dikkattan uzak tut tır. Bu madde, belediyenin sıhhat ve selâmeti umumiye ile alâ- kadar vazifei mecburesinin en mühim aksamını ihtiva eylemekte olduğu derkârdır.Bu vazifelerin hakkile ifası bu işcilerin kanunun emri veçhile tesçil ve mazbutiyet altında tutulmaları için gerek bu işçileri kullanacak müesseselerin ve gerek bu işçileri tedarik etmekle iştigal eden idarehanelerin vazife ve mecburiyetlerini sa- rih ve kat'i ahkâmı muhtevi talimatnamelere raptolunmak vücu- bu acilini hatırlatmağı bir vazife addeyledik, Esasen bu talimat- nameler hazırlanıp bü müesseseler ve idarehaneler zaptırap altı- na alınmaz ve işçilerin teşcili ve girip çıktıkları müessesat veya emakindeki sıhhi ve ahlâki seyrü hareketlerinin nizam ve kaide ye raptı temin edilmezse vezaifi belediyenin hakkile ifasma im. kön bulunamıyacağı kanaatindayız. 4 — Otobüs, ornibüs gibi muayyen mevkiler arasnda yol- cu ve yük başma ücret alan nakil vasıtalarının ruhsata raptı emri kanımi iktizasmdan olduğundan bunların tarifesinin tasdiki ve sefer mevkilerinin tayini ile ruhsat itası bir kerreye mahsus ol- mak üzere on lira ruhsat harci alınması ve makine ve şoförün ve mevkii seyrini değişmesi halinde bir daha harç aranılmaması ta- karryr ettirilmiştir, 5 — Hafta tatili kanunundaki istisnadan istifade etmek is- teyenlerden beş liradan elli liraya kadar ruhsatiye harcı alınaça- ğı kanunda tasrih edilmiş olduğundan deretatın tayininde mik- yası salim olmak üzere dükkünm vergide mukayyet gayri safi i- radı kabul edilmiş ve bunun yüzde onu bu mikyasa tevafuk ede- ceği it i tetkik edilen iratlarından istidlâl o- a Maahaza iradı gayri safi ne dereceye yükselirse yük- selsin belediyece alacak ruhsatiye harcı kanunun sarahati veç- hile beş liradan dun elli liradan fazla olmayacaktır, İnşaat ashabı dahi umumiyetle Cuma günleri işletmek mu- saadesini almaktadır. Natemam inşaatın iradı meçhul olduğun- dan bunlarda arsa kıymetinin yüzde yarımı ruhsat harcı hesabın dan esas ittihaz edilmiştir. Bu madd& mucibince verilecek ruhsa- tiyenin yalnız bir sene hükmü olacağı ve senei maliye esnasında kanununun 10, 12, 15, 19, 70, 71 ve 110 uncu maddelerinin fika- Tatı muhtelifesine istinat etmekte olduğu anlaşıldı, ve bu madde- lerde bahis ve tansis edilen hususat yegân yegân nazarı mulâha- Zaya alındı. - ruhsat alanlardan alınacak harcın senei maliye nihayetine kadar geçecek zamana göre hesap edilmesi lâzım geleceği tasrih edil. miştir, 6 — (A) Tıbbi muayene raporu: Kanun ve Belediye nizam Kİ UÜ VEÇİME RdUĞI e YE a uruş müya müracaat vukuunda Belediye Hekimlerinin verecekleri rapor! için tarifede gösterileceği veçhile harç alınması , lüzumu görül-| müştür. Aşı şahadetnamelerinin ve fakru halleri tahakkuk eden-| lerin ve mektep talebelerinin istedikleri sıhhat raporları mecca- nen itası münasip görülmüştür. (B) — Hayvanat için ashabının isteyeceği baytari muayene | raporu harça tabi tutulmuştur. 7 — Emlâkin ve makinelerin muayenci fenniyeleri hususun da muayene ve tetkikin vezaifi Belediye itibarile mecburi olması veya eshabının müracaat ve talebi üzerine ihtiyari bulunması şe- killeri nazarı itibara alındı. Kavanin ve nizamatı Belediye icabın- ca muayenci fenniyenin mecburi olduğu ahvalde memurini fenni- yenin yapacakları muayene ve verecekleri rapor ait olduğu nizam ve kanunda bir tutulmuş veya tutulmamış olmasma göre muame le görecektir. Ashabın bilihtiyar müracaatları üzerine Belediye hey'eti fenniyelerinin muayene ve keşifleri muayyen bir harca tabi tutulmuş ve bunun miktarı da hey'eti fenniyenin o işte sarfe- deceği sây ve vakıt nazarı itibara alınmak suretile bir nisbeti mur-! tedileye bağlanmıştır. 8 — Belediye kanunun on beçinci maddesinde zikredilen ve beldenin umumi sıhhat, selâmet ve umranile pek ziyade alâkadar olan hususattan birisile müessesatı sinaiyenin, kabristanların, kömür, gaz ve saire depolarını, tmumi paz ve seyir yerlerinin tes- bitile buralardan alınacak rusumun, evvelden halka ilânı keyfi- yetidir. Ancak bu mühim hususat kısmen şehrin müstakbel pro- gramının tayinine ve kismen serbest liman ve saire gibi hükü- metçe kabul edilecek siyaseti iktısadiye cephesinin tavazzuhuna vabeste olmakla şimdiden bu bapta kat'i bir karar ittihazı müm- kün olmamıştır. Mahaza kabristan yerlerile pazar yerlerinin ol- sun kısa bir zaman zarfında tayin edilerek bu cihetlere ait vazifci imariyenin bir an evvel başlanılması şayanı temennidir. 9 — Belediye kimyahanesinde yapılacak tahlilattan alma- cak harçlar için ayrı ve bakteryolojik tahlilât için ayrı bir tarife vücude getirilmiştir. Bu tarifenin tanziminde salâhiyettar erba- bı fennin mütaleaları esas ittihaz edilmiştir. Belediye kimyahane $i hali hazırda yalnız kimyevi tahlilât ile müteveggil olup bakte- riyoloji tahlilât için belediyenin hususi bir müessesesi olmadığın dan ileride şehrin ihtiyacı ve fennin icabı ile mütenasip bir bak- teriyoloji lâburatuvarı tesis edilinceye kadar belediye hastahane- lerimizdeki mutahassıslardan ve vesaiti fenniyeden istifade edil- mek lâzım gelmektedir. 10 — Hastahanelere kabul edilecek ücretli hastaların ya- tak ve tedavi ücretile hastane mutahassıs ettibbasına müracaatla ayakta tedavi olunacak hastalardan alınacak ücretlerin dahi bu meyanda tayin ve tesbiti keyfiyeti Encümenin mesaisi zümresine ve kanunun ücretli ücretsiz hastaneler tesisi hakkındaki hüküm- lerine dahil görüldüğünden selâhiyettar şubenin iştiraki mesaisi ile vücude getirilen tarife dahi bu meyanda hey'eti umumiyeye takdim kılmıştır. 11 — Belediye devair ve müessesatı kayıtlarınm ve emlâk ve arazi ile arsaların harite, plân ve krökilerinin suretlerini ta- lep edenlerden alınacak harç elli kuruş olarak tesbit edilmiştir. 12 — Tahakkuk muamelesi tahsilâttan evvel ikmal edil. mek lâzım gelen Belediye vergi ve resimlerinin taksit müddetle- rini tesbit etmek kanunen muktazi görülmüştür. Bu hükme tabi olan tanzifiye ve tenviriye resimleri ağustos ve kânunusani gayeleri olmak üzere iki taksite raptedilmiştir. Tente siper lâvha resimlerinin tahakkuk muamelesi hududu vâsi olan şuabatı belediyece ağustostan evel ikmal edilemeyeceği anlaşıldığından bu resimlerin zamanı tediyesinin ağustostan ev- yel olmamak ve bir ay evvel ilân edilmek şartile her sene © şehir Encümeni tarafından tayin edilmesi düşünülmüştür. Berri vesaiti nakliyenin senelik resmi: haziran eylül kânu- nüevvel mart gayeleri olmak üzere dört taksite. Bahri merakip: sandallar bir taksite ve diger merakip iki taksite, Köpek resmi: bir taksite raptedilmiştir. Şerefiye ve müceddeden yapılan kiğım ve kaldırım nısıf ma- #arifi inşaiyesi için birinci taksit ilk ihbarname tarihinden ve di- ger seneler taksitleri senei maliye hululünden itibaren üç ay zar- fmda tediyesi mecburiyeti kabul dilmiştir. Bu taksit zamanlarının tayininde Encümen halka suhuletli olacak zaman ve müddetleri mümkün olduğu mertebe düşünmüş tür. Bu müddet ve taksitlerin tesbitinin bir mânayi kanunisi var- dır ki o da bu müddet zarfmda ( tediyci deyn etmeyen mü- kelleflere cezaen yüzde on zammetmek lâzım gelmektedir. Bu sebeple pek ziyade şayanı ehemmiyettir, 13 — Alâkadar tarafından müracaat vukuunda gaz, su elek- trik sarfiyatı müş'ir saatleri ve alâtları veya taksimetreleri mu- ayene etmek belediyenin cümlei vezaitinden olduğundan bu hiz- met mukabilinde alâkadarlardan bir güna ücret yalnız mahalline gönderilecek memur ve aletin nakil masarifinin ahzile iktifa edilmesi muvafık görülmütşür. Aza T. Amir Aza Hazım Reis, A. Tevfik Aza M. Ali Aza Aza Sadi — 'A. Bican Aza M.M. A. Ziya Aza Talât arı 5 a AŞ İstafilokoklardan müteveli (ergenlik, kan "çıbanı, kol altı çıbanı, arpacık) ve bütl elit hastalıklarına karşı tesirli bir aşıdır. Divanyolu No 189 Dr.. Kutiel Cc Belsoğukluğu ademi iktidar muayene ve edeli tedavihanesi, Karaköy Börekçi fl sırasında No 34 Dr. Taşçiyan Belsoğukluğu ve Frengi tedi hanesi, Eminönü Minasyan ecz karşı sokağında Na 4 Dr. HORHORU Belsoğukluğu - Frengi ademi ikti tedavihanesi. Beyoğlu “Tokarlıyan Frengi, nında Mektep sokak 35 Tel Sİğ) Parasız Şapka Tami i 250 kurüşluk #k ve modem (4 Rk şapkalarımızdan alanlar, eski şap kası parasız W- mir edilir. Top- Hava sokak No 10 KADBİRİ BURAYI çikolataların unlazamen vir Sayesinde: Dai AZE NEFİS LEZİZ dirlef Yardım yurdu Emlâk ve mücevherat ne PARA verilir. Tapoda rağ ve İntikal muamelesi yaf hr. Emlâk rehin almak sureü parasını işletmek arzu edenle yurdumuza müracaatları. Galif Ada han ikinci kat No. 16“ Telefon Beyoğlu 3239 Beyoğlu SALONANI Lokanta - Kabare Braseri Her akşam! ALET Kentu Büyük varyete programı Her perşembe akşamı BÜYÜK BALO İstanbul belediyesi ilânları ği İstanbul belediyesinden: | beli adada manasur cadd deki çamlıkta kâin ahşap gazi ile dans mahalli bir sene mi detle kiraya verilmek için müzayedeye konmuştur. Tai lerin şartnameyi görmek İğ ber gün levazım müdürlüğ idaresi ilânları Devlet demiryolları ve limanları umumt idaresinden: Cuma günleri Haydarpaşa'dan hareket eden 4-204-604 No, hı katarlara ve pazartesi günleri Halep'ten hareket eden 603-203-3 No.lu katarlara ilâve edilmekte olan yataklı vağon ve yemekli forgonun 6-2.931 tarihinden itibaren kaldırıldığı muliterem eb- liye iân olunur. m Devlet demiryolları ve limanları nmumi idaresinden: Bilecik, Karaköy arasındaki Beydemir köprüsünün tamiri dola- yesile 19-2.931 tarihine müsadif cuma günü 4 ve 3 Nolu Adana katarlarımızın yalnız. Haydarpaşa-Arifiye-Haydarpaşa arasında sey. rüsefer edecekleri ve Arifiye - Fskişehir - Arifiye arasında seyrüsefer etmeyecekleri muhterem ehaliye ilân olunur. ... Ulukişla ile Boğaz köprü arasında bulunacak olan poz bülüğü- Dün altı aylık et ve ekmek ihtiyacının kapalı zarfla münakâsısı 4, marc 931 çarşamba günü sast 16 da Ankarada devlet demir. yolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kat teminatlarını aynı günde saat 15,30a kadar komisyon kâ- tipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamalerini üçer lira mukabilinde Ankara, Haydarpaşa ve Konyada idare veznelerinin tedarik edebilirler. müzayedeye girmek için 12 muvakkat teminat akçe ihale günü olan 12.3.0931 P şembe günü saat 15 kadar cümeni dalmiye müracaatla) İİ ÂLMN Esbak bahriye nazın met Hasan Hüsnü paşa vakfından derede Büyükdere caddesinde ve 202 nümarolu Paris oteli vE kantası masbahçe 1031 senesi yasının Sİ inci günü teslim ed üzre üç sene müddetle kiraya ceğinden talip olanların pey lerini hamilen Beyoğlunda Ki caddesinde Saffeti Paşa apartı 3 numerolü dairesinde mukim Hüsnü Paşa vakfı mütevellisi B paşaya mürsemat eylemeleri ve mı müzayede olan 28 Şubat tesi günü ihalei kariyesi icra mek üzre İstanbul mülhak müdiriyetine müracaat olunmasi olunur. il Mes'ül müdür: Bürhan