25 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Piyango Tebdil müddetini beş gün temdit ettik Karilerimiz neşrettiğimiz kupon- ları göndermesinler, saklasınlar “Politi gazetesinin ilk müsabakasına ait kuponların fişmukabilinde tebdili muamele in düm akşam biteceğini i n etmiştik. Fakat taşradan glam telgraflarda, uzakta ulundukları için kuponlarını henüz yetiştirmeğe vakit bula- mayanlar mevcut olduğunu an adığımız için, bu müddeti beş gün daha, yani 27 mayıs çar- örigi akşamına kadar temdit Binaenaleyh, bu ilk müsaba- Ya ait kuponları çarşamba akşamma kadar tebdile devam *dece / Bazı * kari- lerimiz, Politika'nın ikinci defa tertip etti- $i ve bizim devam et- tiğimiz © piyangonun uponlarını da bize gönderiyorlar. Bizim, uponlarını değiştir- iğimiz piyango ev- velce Politika'da inti- Şar eden piyangodur. , Milliyet” in şimdi neşretti- $i kuponları bize göndermeyi- hiz ve saklayınız. Çünkü bu ku Ponlar henüz ikmal edilmiş de Sildir. Bizim neşrettiğimiz ku- Ponları, hepsi tamamen çıktık 8n sonra, toplu olarak gönderi hiz. Bizim hediyelerini verece- imiz piyango kuponlarını neş iiğimiz piyango değil, “Po. ika, nm evvelce tertip ede- Yangı iponlarını neşrettiği pi- No, © 333 Tin B. 2 — Nişantaş meşrutiyet falı Zeki B. âpatrımanı 2 numarada Naciye H. İ33 — Kadıköy 11 ci ilk mektep muallimlerinden Zehra H. 334 — Taksim sıra selviler numara 6 Âdil EF. İS — Kazancı mahallesi Çeşme sokak Hâlit Ef, 336 — Yakut han mürettebatı sokak Galata H. T. 7 — Boyacıköy Fatma Nazan H. — Gümrük muayene memuru Emin B . 339 — Beykozda Şahiye kayada 59 No. hane Alâeddin B. 340 — Bahtiyar han 50 numarada Barut inhisarı Murat B. 341 — Beyoğlu Müsevi lisesi Kerşon Mordu Ef . 342 — Usküdar polis serkomiseri Salih B . 343 — Kasımpaşada Sabahaddin B . 344 — Anadolu hisarlı gümrükte M. Asım B. 345 Köprü Üsküdar iskelesinde gazete müvezzii Avni Ef, 346 — Senbenova lisesi talebesinden Necdet B . 347 — Dolmabahçe maliye barı kâtibi Orhan B. 348 — Beyoğlu Pangaltı Hidayet sokak 7 No. da Virjin H. 349 — Köprü Üsküdar iskelesinde gazete bayii Saim Ef , — Divanyolu tütüncü Hüseyin Avni B. iskelesinde komisyoncu Mustafa Nuri B. 352 — Luid terbiye stünüde memur Yusuf B . 353 — Bebek hamam sokak 25 No. da Samime Mahmut H. 354 — Nişantaş berber bat sokak 30 No da Ali Kemal Be- | 3S — Bandırm yin evinde Güzide H. 355 — Pangaltı Hidayet sokak 7 No. da Avadisyan Ef. — Kemal bey sineması yanımda 1 , — Mlatepe Ttış mektebi gedikli küçük zabit talebesin- 357 den Cevat B. 359 360 imH. “SL — Tütün inhisarı İstanbul baş müdiriyeti Ziraat şube sinde Hıfzı B.. — İstanbul Erkek li — Ankara Sakarya mahallesi Mustafa Ef. mahdumu Mehmet Ef. — İzmir Sivrihisar 1928 Emir zabiti yüzbaşı Ali Rıza B. mahdumu Alp B.. — Ankara Devlet demir yolları inşaat dairesi mühen- dis Galip B. kerimesi Sevim H - o 86 — Eskişehir Paşa mahallesinden No. 10 Hilmi oğlu İbrahim, 87 — Ankara Ziraat bankası umum muhasebe emir mu- avinlerinden Süleyman B — Manisa Fazlı Kmeal 59 — Kadıköy 11 inci ilk mektep mü metB. 70 — Sivas erkek muallim mektebi muavini A. Necati Bey 71 — Ankara Hacı Doğanda sanayi caddesinde 43 numaralı elbiseci Hasan Tahsin Bey : Esami BL — Sultan Mahmut karyesinde maden memuru Tah- — Akbıyık keresteci sokak 1 No. da Avukat Zeki B. — Köprü Üsküdar iskelesinde gazete — Kasımpaşa Necmi kâhya birinci “Milliyet” in piyangosu da- ha zengindir. Bu piyango için ileride tafsilât vereceğiz. Kari- lerimiz şimdilik kuponlarını saklasınlar. Politika'nm ilk nüshasını y hediyeler şunlardır: Kendi mü sabakamıza ait hediyeleri de neşredeceğiz. 1 — Bir ayaklı Navman dikiş ve ağ ME liye vedyo makinesi, 3 — Bir Erika marka yazı maki- nesi, 4 — Bir sahibinin sesi gramofon, $ — Altı adet tayyare piyangosu nısıf bileti. 7 — Ankara caddesinde yet” gazetesi ittisalinde Ahter ter. İ zihanesinden iki kariimize rsmarla- İ ma kostüm. 8 — Beş kariimize birer çift iskar pin (Eminönünde Altınçizmeden). | 9 — On karimize ikişer kişilik | müteskip üç program için sinema biletleri. 10 — Beş kariimize birer abone, 1) — Beş kariimize altışar aylık abone. Bunlardan başka 170 kariimize i muhtelif kıymetlerde ve işlerine ya- İ rayacak mütenevvi eşya hediye ede emelik bir kasma | Bu hediyelerden manda ayrica beş kişiye de beşi bir yerde Cümhu | riyet altınları hediye edilecektir. Kuponları posta ile gönderenler Kuponlarını posta ile gönde renlerin isim, adres ve kur'aya dahil olacak Fiş numaralarının neşrine devam edeceğiz: mahallesi sokağı 111 numa- vekâleti levazım kırtasiye an- | Şoför Sıyametti Dün gece Beyoğlunda İmam sokağında bir barda bir kadın yüzünden kavga çıkmış ve Rıh tım Şirketi memurlarından Zı- Mazhar, İhsan, Naci Efendiler yaralamışlardır. Yaralanan Ziya Efendi dün lece anlatmiştır: — Ben ve akrabamdan Teş- Mecruh Ziya Ef. fik Bey ailelerimiz ile birlikte İmam sokağındaki bara gittik. Bir müddet çalgı dinledikten sonra refikam ile barın korido- runda dolaşırken ben odaya girdim. Kapının önünde refi- am bekliyordu. Ben odada iken refikamın feryadını. işit- tim ve dışarıya çıktım. Gördüm ki, tanımadığım bir adam refi- kama taarruz etmiş. Kendisine bu hareketinin doğru olmadığı- nı ihtar ettim. Bana, yol dar ol- ip geçerken kolunun Haliç vapurlarında ucuz bilet Ucuz gidip gelme biletler ihdasediliyor Aldığımız malümata nazaran Ha- liç şirketi Haziran bidayetindem &- tibaren bilet ücretlerinde bazı tenzi lit yapacaktır. Sirket Haliçteki daimi müşterile rine teshilât göstermek üzre gidip gelme tenzilâtlı biletler ihdas edecek tir. Bu gidip gelme biletler sabah do kuza kadar hişelerde satılacak ve on dan #orra kaldırılacaktır. Bu bilet ler gidip gelme olmak şartile çok tenzilâtla satılacaktır. Vapurcular ve Seyrisefain Vapurcularla Seyrisefain arasın- da yapılan itilâfname tebyiz edilmek tedir. İtilâfnnme bugün © olmadığı taktirda yarın vapurcularln Seyriso- fain arasında imza edilecektir. Yeni itilâfnamenin tatbikine per- şembe gününden itibaren başlanma- sı takarrür etmiştir. Seyrisefainle Karadeniz hattına vapur işleten kumpanyalar arasında bu şekilde bir itilâf hâsıl olması ü- zerine diğer hatlarda iş yapan kum- panyalar da Seyrisefainle anlaşmak istemişlerdir. Aldığımız malümata nazaran ya: | kunduracı Tahir B. bayii Avni Ef, sokak 10 No. da 543 Turgut B. kında diğer hatlar üzerinde de anlaş | mak için temasa girişilecektir. i İzmirde Yunın takımile | maç mı? | Apsllon Yunan takımı, iki maç yapmak üzere İzmir'e | geleceğini | mahalli gazeteler yazıyor. Tecrübeler bugün dığı yeni otomatik canlı ve fenerli şamandıralarının bugün İstinyede tecrübesi yapılacaktır. Dubalar matlüba muvafık görü- lürse yerine konulacaktır. Kongreden avdet Berlin kongresine iştirak eden telgraf fen müdürü Zeki Bey dün Ankaraya avdet etmiştir. Sadullah Bey gidiyor Seyrisefain umum müdürü Sa- dullah Bey bütçenin müzakeresi es- masında bulunmak üzere bugün An- karaya gidecetkir. Sütçüler cemiyeti intihabı Sütçüler cemiyeti yeni idare he- yeti intihabı salı günü yapılacaktır. — eee — Memur alınmıyor Polis Müdürlüğünden: Polis kadrosunda vuku bulacak (Bitmedi) yeniden memur alınmaya ya Efendiyi, şoför Sıyamettin, İs kişi oturuyordu. Bunlardan | İ rın dostu Sı in olduğ | yn dostu Sıyamettin olduğunu | ice Da mke ii serilir bir muharririmize vak'ayı şöy- | Şirketler I Sergi kapanıyor İ etmiştir | fazla olmamıştır. Çünkü bunlar i- Barda bir kavga n gene birisini ağırca yaraladı.. Halbuki yol genişti. Kendi- sine bu işin ayıp olduğunu söy- ledim ve masamıza oturduk. | Karşımızdaki masada da al- | ini bana tanıttılar ve Güliza- | söylediler. Aileme taarruz eden adam | da onların yanında idi. Masa; dan bağırarak, sokağa çıkt zaman sana gösteririm, dedi. Ben de, bir şey yapamazsın dedim. Aramızda kavga çıktı. Ben sol kalçamdan yaralandım. Tevfik Beyi de dövdüler.,, | Bir intihar! Yangın yerinde kezzap içmiş! Erenköy'ünde mukim kö- mürcü Üsküplü Hüseyin Sarı- güzelde yangın yerinde kezap içerek intihar etmiş ve yetişile- rek berayı tedavi Cerrahpaşa hastahanesine (| kaldırılmıştır. | Esbabı intihar meçhuldür. Cabir Bey denize dütü Mezbaha meclisi idare aza- | sından Cabir Bey, Bebek den geçerken bindiği motör di- ğer bir motörle çarpışmışlır. Bu sırada Cahir Beyin mo- törü alabora olmuş ve kendisi de denize düşmüştür. Etraftan yetişenler, mezba- ha meclisi idare azasını sudan çıkarmışlardır. LE 50,000 kişi sörgiyi ziyaret Çiçekcilik sergisi dün akşam sa at dokuzda tatil edildi. Sergi bütün gezenler üzerinde: umumiyetle iyi bir tesir bırakmıştır. Maxmafih ge- rek kümeş hayvanat, gerek çiçek kısımlarında teşhir san'atı nokta. sından epey hususlar vardı da serginin il cek sene bu kuausları leceği ve serginin ten gok büyük bir gayret sarfedileceği ümit edilebilir. © Sergide epey çiçek satılmıştır. | Kümeş hayvanları satışı o kadar gin istenilen fint 100 ile 150 lira a- rasında idi. Buna mukabil mebzul miktarda yumurta satılmıştır. Sergi gelecek sene Taksim staliyomunda açılacak ve bu suretle daha Biyi üç gün zarfında mektepliler ğu halde takriben 50,000 kişi ziyaret etmiştir. M.M, satın alma komisyonuilânı Mardindeki kıtaat ihtiyacı olan on kalem erzak kapalı zarf la münakasaya konmuştur. İhalesi 27-5-931 de Mardinde mevki satm alma komisyonun. da yapılacaktır. Taliplerin şart name almak ve tekliflerini ver mek üzere teminatlarile Mar- dinde mezkür komisyona müra caatları, 357 .* pal: zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 6-6-Ö31 cumartesi günü saat 15 te Ankarada satın alma komisyonunda yapılacak- tar. Taliplerin şartnameyi gör. mek ve tekliflerini vermek üze. re teminatlarile mezkür komis- Yona müracaatları. 319 .. İzmitteki kıtaat ve müessesa tın ihtiyacı olan un kapalı zarf la münakasaya konmuştur, İha lesi 26-931 günü saat 15 te İzmit askeri satın alma komis- yonunda yapılacaktır. Taliple- rin şartnamesini görmek üzere Fındıklıda heyetimize ve şart. name almak ve tekliflerini ver- mek üzcre teminatlarile mez- kür komisyona müracaatları, cağından beyhude müracaat olunma ması ilân olunur. , , sizin, ir Ordu ihtiyacı için benzin ka-| Galatasaray: 2, Olimpiyakos: 0 (Başı 1 inci sahifede) Ulvi fevkalâde... çok tehlikeli vazi- Latif ve Necdet bir az iyi değil. Re- L. Mehmet enfes tain münasile oynayorlar, Bir aralık Yunanlılar hakimiyeti bir müddet için hakimi. yeti ele alır gibi oluyor. Oyunları ir parça müessir olmaya | başladı tehlikeler atlatıyoruz Ulvi bunları kurtarıyor ve mütemadiyen alkışla- döküyorlar hakem her dakika başin- da düdük çalıp ve maçı durdurmak mecburiyetinde kalıyor. Haftaymın sonuna altı dakika kala Mehmet ç-k tı yerine Küçük Celâl girdi fakat um bitti, Oyun başladı bu sefer Yunanlı lar rüzgâr altına düştüler hücum” lar mütevazin bir halde Olimpiya- | kosun kalecisi fevkalâde. Yunanlıla- rın faikiyeti gözüküyor. Oyun de- #işiyor Rebii kurşun gibi kaleye i- niyor bütün forvette beraber Nejdet pas alıyor bir degajman.. müthiş bir şut... ve bütün Stadyom birden: Bu golü mutcakı pan kalesi şut üstüne şuta maruz. kaleci çok çalişiyor muhakkak go leri gayet soğuk kanlılığını muhafa- 3a ederek kurtarıyor. Vaziyet değişti Olimpiyakos hü- cuma geçiyor... Galatasaray mudafa ası harika üzerine harika yaratıyor, iş değişti Yu- İ yırtmıyor, didiniyor, topu kurtarıp uzaklaştırıyor. Bilhassa Suphi, Mü. tat, Burhan Nihat, bu dördü geçil- mez bir kale gibi ber gelen alamı durduruyorlar, her topu iade ediyor lar. Bu (10) dakika kadar sürdü ve Oyun tekrar Galatasaray İshine inki- pal etti. Kemal Faruki (5) dakika kadar oyundan çıktı ve tekrar avdet etti. Yunanlılar hâlâ ümitleri kırılma dan oynayorlar fakat artık nafile. | Galatasaray galibiyeti kolay kolay vereceğe benzemiyor. Dişini terna- | ğına takarak kazandığı galibiyeti i- dame ve gol adedini fazlalaştırma- a çalışırken hâkemin düdü; itamini bildirdi i-| da imiş gibi sekiz on bin çiğerden | birden çıkan: Mactan sonra kendisile konuştu- ğum Galatasaray kaptanı Nihat B. bana şunları söyledi: — Maç çok iyi oldu. Bilhassa Yu- nanlılar bile maçtan sonra bizi teb- rik ederek oyunumuzu tı ettikle. rini söylediler, Gatasaraylı bütüm ar- kadaşlarım kendilerine — düşen bu mes'uliyetli vazifeyi idrak ederek gayet iyi muvaffak olmuşlardır. Ben bu neticeden çok memnunum. | Bütün arkadaşlarıma teşekkür ede- rim ve onları ayrı ayrı tebrik ede. Galatasaray ikinci reisi Vamık | Bey de diyor — Takım vazifesini bihakkın yap & ve lâyık olduğu neticeyi aldı. Yunan Fütbol kafilesi reisi n Pauris bana şunları söylemiştir: — Galatasaray çok iyi oynadı sol açık, müdafaa hattı ve bekler, bil hassa sağ bek şayanı hayret derece- de iyi oynadılar, Bizim forvet hattından hiç mem- nun olmadım. Oyun beni hiç tat- min etmedi. Zaman zaman kendi ancak © gösterebildiler; ayam hayret bir şey da- ha söyleyeyim: Olimpiyakos takımı tarihi tesisin den beri ancak üç defa sıfıra karşı mağlüp olmuştur: neden sizin bilhassa © Galatasaray beklerinin önünde oyunlarını unu. tuyorlar, Saştım kaldam, — Oyunda sertlik varmı idi? H dilerine teşekküre mecburuz. Oyuncularımız. bir az (favi) yaptılar fakat bunun istemi- yerek olduğu muhakkaktır. — Hakem hakkında me düşünü yorsunuz? — Oyuna hâlim olamadı öyle zamanlar oldu ki hem sizin ve hem de bizim aleyhimize düdük çalıyor ve oyunu karıştırıyordu. Takım kaptam diyor ki: — Galatasaray takımı çok iyi bir takım, oyuncular çok kuvvetli, vü- cut itibarile çok iyidirler, Fenerbah çeden çok iyi oynayorlar. Oyun tarz tarı bir az sertçe fakat çok iyi oyna yorlar. Halktan ve © oyunculardan çok memnunuz. — Hakemi nasl buluyorsunuz? — Umumiyetle iyi idi. Kendi oyuncularınız iyi oyna- lar 01? — Maalesef hayır, Kendi oyunla. rını gösteremedi! Hökem wüsyö Kacef diyor ki: — Oyun çok büyük ve yüksek Muamele vergisi (Başı 1 inci sahifede) olup gümrük tarife kanunu ile veya sair kanunlarla gümrük- resminden muafiyeti (kabul edilen eşya (İthal dolayısile) ve mütekabiliyet tarzile, K —Tamirat ile ve tarzı ima li ile iştigal eden tamirhaneler L — Türkiye dahilinde imal olunup ecnebi memleketlere ih raç olunan bilâtkum maddeler, (imal dolayısile) N — İthalât & veya diğer hususi kanunlarla memlekete gümrük ithalât res minden muafen girmesine mü- saade olunan bilümum emtia ve levazım memleket dahilinde imal edilen mümasil ve muadil leri (İmal dolayısile) O — Mükerrer sigorta mu- ameleleri, P Hava sigorta primleri. R — Her nevi cevahiri made niye ile yıkanmış veya yıkan- mamış maden kömürleri, kok ve briket (İhraç, tathir, izale, tasfiye vaya imal dol, Vreginin matrahı lâyihada şöyle tesbit edilmiştir: Sı müesseselerde vergi İ matrahı ithal edilen. maddele- satış bedelinden, kullanı lan iptidai maddenin iştirak be- delinin muamele vergisi veril- miş olup olmadığına dair vesa- | ik talebine hâcet kalmaksızın geri kalan miktardır. Vergi nis beti ise bu suretle kısmının yüzde altısıdır. İtha- İât mevadı için bunların oriji- mal faturadaki kıymetlerine faz la, sigorta ve gümrükten ihraç larma kadar ihtiyar olunan bi lümüm >. masarif ve resimler | ilâve olunmak suretile elde edi len kıymetin yüzde altısıdır. S —Sigora şirketleri ban kalar ve bankerler için birinci maddenin C fıkrası mucibince aldıkları bilâmum mebaliğin yüzde iki buçuğudur. Bütçe Meclise verildi (Başı 1 inci sahifede) A — Bilfül 30 sene veya da- ha ziyade hizmet etmiş hâkim- ler ve memurlar 931 — 932 ma li senesi içinde, vekâletlerce te- kaüde sevk olunurlar, Bunların yerlerine terfian ta; edilen ler tayini tarihinden itibaren bir sene müddetle eskiden aldı ğı maaşları alırlar. Bundan mü tevellit teselsüller tabidir. İhtisas veya vazifenin ehemmiyeti dolayısile yerlerin. de ipkası lâzim gelen hâkimler ve memurlar icra vekilleri ka- rarile bu hükümden istisna o- lunur, Fili kadroda münhal vu- kuuna kadar elyevm namzet bulunanların vazifelerine nil yet verilir. Fili kadroda vuku bulacak münhallere ayni silsile dahilin- de açık maaşı alan memurlar tercihan tayin edilir . Mecburi hizmeti olan ve ya- hut fili kadro dahilinde kalan namzetlerle maiyet memurları, polis namzetleri, posta ve tel- graf ve telefon kursu talebele- İri vazifelerinden çıkarılmazlar. B — Fili kadronun tastikin- den sonra hariçte kalan memur lara 18 mart 926 tarihli kanu- nun 85 inci maddesi mucibin- ce açık maaşı verilir ve bunlar- dan filen 30 seneyi doldurmuş olanlar vekâletlerce tekaüde sevk olunurlar. Açıkta kalmış memurların bulunduğu derecede veya bir bulunacak | ayni esasa | | İ duğu derecelerin bir derece du- (Birinci sahifeden geçen yazılar | ütçe | teklif edilmiyecek (Baş tarafı iinci sahitede) | Basvekâletin bu teskeresine milli müdafaa vekâletinin diğer bir teskeresi melfuftur. Mü) | İ müdafaa vekâleti bu teskeresim (7) de müdafaa bütçesinden bu de- I fa yapılmış olan mühim tenzi- | lâta göre 931 kadroları üzerine de yeniden tetkikat icrası ve | matlüp tasarruf nazarı itibara alınarak esaslı tadilât yapılma sı zaruri bulunduğu cihetle ha- ziran maaşinın 930 kadroları üzerinden verilmesi lüzumu işa ret edilmektedir. Maliye Vekâletinin ise baş teskeresine melfuf #u- talceanâmesinde bükümetin meclise tevdi ettiği 931 bütçe. sindekimilli müdafaavekâletine sit maaş yekünunun on ikide bi ri mikdarını tecavüz etmemek üzere muktazi kararların it tihazı hazinece zaruri görül mekte olduğu musarrahtır. ji Hükümet 930 bütçesinin vâ- ridat kısmını tesbit ederken ye- ni vergi kanun lây bikatı neticesinde vâridatın uğ rayacağı tenezzülü nazari iti- bara almamıştır. Bu mülâhaza iledir ki, yeni bütçe mecliste tetkik edilirken her halde ten- zilâta uğrayacaktır. Bütçe en. cümeninin bütçenin vâridat kıs mını 189 milyondan 1 milyona indireceği söyleniyor. Bu takdirde tevazünü temin ( için masraf kısmında ayni mik- tarda tenzilât yapmak zarureti hâsıl olacaktır. Bu hangi fasıllardan temi ği henüz malüm değildir. yapılan vekâlet, maliye vekâle tidir. Maliyede bu kadro tadil lerinden bir milyon lira tasar- ruf edilmiştir. ise Polisten kimler çıkacak ? Polis müdiriyeti o kadrosundan tasiyeye tahi tutulacak ve haziran dan itibaren teknüde | sevkedilecek memurların sicilleri 3 üncü şube mü diriyeti tarafından tetkik edilmekte idi. 3 üncü şube nı ikmal ederek tanzim eti emniyeti umumiye mü: göndermiştir. Üç güne kadar emmi yeti umumiye müdiriyetinden gele. | cek cevapla, çıkacak memurlar ta: edilecek mümile te muriyetlere hariçten memur a- | lınmaz bu münbhallere ve bulun ta kalan memurlar yerleştiri- lir. Derecesi dahilinde veya bir derece aşağısındaki vazifeleri kabul etmeyenlerin açık maaş- ları kesilir, Kabul edenlerin de- recesi dahilindeki ilk münhalle re tayin hakları mahfuzdur. Komisyonlarda hizmet eden. lere hakkı huzur verilmeyecek- * tir. Bundan dil heyeti müstesna dır. D — Ücretli memurların da kadrolarda teklif olunan vazi: feleri kabul etmedikleri taktir. de açık maaşları kesilir. E — Bir vekâletin memurla. rı o vekâletin her hangi bir şu: | besinde ayni maaşla çalıştırıla. bileceklerdir. J F — Vekâlet yapan memur- lar, vekâlet maaşı alamazlar. L — 30 sene bilfiil hizmetini ifa edenler hakkındaki ahkânt tekaüt kanununa göre muame- leye tabi tutulacaktır. r Binaen aleyh bu gibiler ikra: miye alabileceklerdir. X ————— — — lar sayı yapmağı gözettiler. Oyuncuların hangisini beğeni. yarsunuz? — Necdet, Rebii, Nihat Leblebi. Bilhassa Necdet eğer bir parça ant- raneman yaparıa fevkalâde bir oyun cu olacak. — Bugün oyun sert mi yoksa iyi midi? — Galatasaray çok içten gelen bir azim ile oynadı ve muvaffak ol- du. Kendisini tebrik ederim. MÖ, Toptan istifa İzmirde sporun inkişafı için çalışılıyor İZMİR, 23 A.A. —Spor mın taka beyeti ile futbol heyeti ve bütün fenni heyetler, bugün mıntaka reisi Vali Kâzim Paşa nın nezdinde toplanarak mü- him müzakerelerde bulunmuş. lardır.. Beş klübün verdiği tak. rir ile heyeti merk: , futbol heyeti ve bütün fenni heyetle. | rin istifaları vuku bulmuş ve müttefikan fevkalâde kongre. Bin önümüzdeki cuma günü sa: bah saat 9 da toplanmasına ka- rar verilmiştir. Bu müzakereler den maksat, spor âleminin da. | ha geniş ve daha kuvvetli bir © cephe üzerinde hatırlanması. dır, Si