21 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İTME 39 TT) Yazan: M. Yavuz e. Eleni macsra- yı merakla dinlerken... Fransızlar iki yüz bin filoriyi ver- M, meden nasıl kurtuldular? Şato Muran, Milan dokası- wın tavsiyesini alır almaz (Bu- din) e geldi. Bir kaç gün zar- fonda bütün hey'et Budin'de toplanmıştı. Balkanlardan atle geçerek Anadoluya geldi- ler. Yıldırım Bayzıt , o sırada, bütün fransız esirlerile bera- ber Bursaya atmış fersah mesa fede Virebolu kasabasında bu- İunuyordu. Bayzıt Bey hey'et- le müzakereye başladı. Müza- kere .1397 senesi haziranında hitama ermişti, Esir düşen şö- valyelerin fidyei necatı ikiyüz bin Filori altını olmak üzere kararlaştırılmıştı. Bu esnada şövalyelerden bir çoğu keder. lerinden ölmüşlerdi . Bayzıt, hey'ete parlak ziya- fetler vermişti. Yıldırım, misa firlerine mükemmel bir av eğ- lencesi tertip etti. Bu muhte şem avlar fransız zadegânının gözlerini kamaştırdı. Bayzıt, o devrin en meşhur ve mahir av- cılarındandı. Fransada avcılığı le iştihar eden Şato Muran, Bayzıt'ın yanında çok sönük ve iksiz bir avcı gibi da- | ima mahcup ee Bu esnada hey'et üzasından (dilber) vefat etmişti. Şato Mu ran vazifesini ifa ettikten son- ra Bursayı terkederek Verji ile birlikte, Anadolu sahilinden ilk hareket eden gemiye bindi- h idilli'ye, oradan Rodosa daha sonra Venedik'e geldiler ve esirlerin tamamen kurtuldu ğunu, Türklerin kendilerine çok iyi muamele ettiklerini an- lattılar. Hey'et eylülün ilk gün lerinde Fransaya vasıl olmuş- tu, Prenses Eleni bu macerayı merakla dinlerken: — Peki amma, dedi, Fransız lar iki yüzbin — filoriyi verme- den nasıl kurtuldular. Böyle iş lerde emniyet ve itimat caiz midir? İhtiyar Artemiş o bu hâdise nin de iç yüzünü biliyordu: — Bayzıt Bey, fedyei neca- ta, Venedik dokunun kefaletile razı olmuştu, dedi, hey'et Ve. nedik'e vasıl olunca, Fransız ordusu baş kumandanı (Kor. kusuz Jan) ilediğer şövalye- leri, Venedik doku salverme- mişti, Fransızlar İkiyüz bin al- tn filoriyi gönderinceye kadar şövalyeler, Venedik doku (Ga- İeas) ım nezdinde kaldılar, Bu paranm gelmesi aylarca sür- müştü. Fransızların parası mı yox: | tu? - - - — Orduları perişan olmuş bir millet ikiyüz bin altın filori yi kolay kolay verebilir miydi? Fransızlar bu parayı dört ay yabilmişlerdi. Türkle- olarak para ver rejimin tasdiki, kurtuluşun tas diki, Türk milletinin ve devle- tinin inkişaf yolunda olduğu- nun tasdiki, inkılâbın ana kıy- metlerinin ve sembol Kuvvet- lerinin tasdiki ve ondan sonra daha iyisini,daha çabuğünü, daha faydalısını arayan heye- canlı bir ruh, sabırsız bir iman, İşte biz onun sesini istiyoruz ve bekliyoruz. Bu ses çıktığı zaman, gene yalnız bizim saflarımızda çıkı yor. Bulduğumuz Muhalefet Fakat ne zaman bu aranışta bulunsak, bulduğumuz mukale fet, hep o bıraktığımız yerde, 31 Mart çayırında otlıyan, ko- Yün postuna bürünmüş kurt- tur, Bu muhalefet yıkıcı, dağrtı- irtica ve anarşi muhalefeti- dir. Bu muhalefetin ağzındaki ot, mevsime göre değişiyor: Wakat şeriyat diye, o hürriyet dar mühim bir hâdiseydi. Şö- valyeler Venedik'ten ancak şu- batta Parise dönebilmişlerdi. Fransa bütün evleri siyaha bo- yayarak, matem içinde yaşıyor du, Herkes, bir daha Türklerle ha je yemin ediyor- du, Fransa kralı da bu netice- den çok müteessirdi. Ehlisalip ordularının bu müthiş hezime- ti, Garpta, Türk varlığını tanı- tan âmillerden biri olmuştu. Bu zafer, (Bizans) ın Türklere boyun eğmesine sebep olmuş- tu. Senelerce Trakyada ve Bi- zans civarındaki milletler si künet ve emniyet içinde yaşa- dılar. Bayzıt Bey, bu büyük zafer- den parlak bir surette istifade etmişti. Türk hazinesi zengin- leşmiş, Türkün siyasi nüfuzu her tarafta şayi olmuştu. Yıl. dırım, bu zaferden sonra, Bi- zanslıların ve (Avrupalıların Anadolu ile rabıtalarını kes- mek ve ticari vergiler almak maksadile Boğaziçinde (İsken der Boğazı) na büyük bir hi- sar inşa ettirdi. Bu r, Ni bolu zaferinin kegâne âbidesi olarak tanınmıştı. Bizanslılar bu âbideyi uzak- tan gördükçe, son mağlübiye- tin yarattığı intikam hisberile surları tamire yelteniyorlardı. İşte, Türklerle Bizanslılar ara- sında ilk cidal buradan başla- dı. Bayzıt Bey, bu esi ni bir şey keşfetmişi bütün Macar ve Fransız ordu- larını Türkler aleyhine teşvik eden Bizans imparatoru Manu el imiş..! Alacağı olsun onun..,, | Bayzıt işin iç yüzünü öğreni, ce hiddetinden küplere binmiş- ti. Bizanslılar yeni bir harp zu hurundan endişe ederek impa- | ratora hücum ediyorlardı. Fil hakika, kral Manüel, Fransız- | lara gönderdiği bir mektupta şu sözleri de ilâve etmişti: “Türkler, derme çatma kuv- vetlerle sur haricinde dolaşa- rak Bizans'ı tehdit ediyolar. Bunların maksadı Hiristiyan- lığın imhasıdır. Bu itibarla, Türkleri tedip etmek vazifesi | ehlisalip ordularına teveccüh ediyor!,, Fransızları oyalandıran bu mektup, günün birinde, bir ce- mile olmak üzere gene Fran- sızlar tarafından (Bizans) a verilmişti . Bayzıt Bey, o Boğaziçinde (Güzelce hisar) 1 yaptırdıktan sanra, Bizans imparatoru Ma- nuel Paleoloğos'tan intikam almağa kalkmıştı. Bir akşam Bizans sokaklarmda bir haber dalgalandı: — Bayzıt Bey (Bizans) ın teslimini istiyor! (Bitmedi) diye, millet diye, cümhuriyet diye, demokrasi diye bağırır. ken, için için istediği ayni şey- dir; Nizamsızlık, başsızlık ve polis kaçkınlarının avlanması- na elverişli, bulanık anarşi ha- VASI,.. Mustafa Kemal, bu muhale- feti, 31 martta saray uşakları- nın bayrağı altında, mütareke- de işgal casuslarının bayrağı altında buldu; şimdi ise henüz rengini ve şeklini belli etmi- yen bir başka bayrak altında bulmaktadır. Öldükçe yenisi türeyen ve üreyen bu insanlar, 31 martta meşrutiyetin, mütarekede kur- tuluşun,Kuvayi Milliyede mun tazam otdunun, şimdi ise cüm- huriyetin, menfaatlerine do- kunduğu ve keselerine zarar verdiği veya kâr vermediği in- sanlardır. Milletin İstediği Milletin istediği çalışmak MİLLİYET Zi PAZAR, HARİCİ HABERLER... Amerika borçlar meselesini iyiden i iyiye tetkik ediyor Yakında bir harekete geçmesi i beklenebilir. amrazız|| Ingiliz Meilon'un temasları Amerika maliye nazırı Avrupada tetkik- lerine devam ediyor M. Hoover VAŞİNGTON, 19 A. A. — Sa.) lâhiyettar bir membadan alınan bir habere göre Reisicümhur M. Hoo- ver, Avrupanın mali vaziyetile çok alikadar görünmektedir. Bugün ya- pılacak mükâleme ve müzakereler meticesinde Amerika © hükümetinin pek yakmda bir harekete © geçmesi memul edilmektedir. LONDRA, 20 A.A. — M. Mel lon, Londra'da Cambridge Darülfü- nununda tahsile bulunan oğlunu zi- yaret etmiştir. LONDRA, 19 A.A. — M. Mel lon, yeniden M. Mac Donald ve M. Henderson ile görüşmüştür. Mumai leyh ayni zamanda İngiltere Barka. sı müdürü M. Montaru Norman ile ve Fransız Bankasının bir mümes- sili ile de görüşmüştür. LONDRA, 19 A. A. — Amerika Maliye nazırı M. Mellon bu — sabah M. Snowden ile görüşmek niyetinde idi, Haber alındığını — nazaran bu mülâkat vuku bulmamıştır. i M. Mellon oğlunu görmek üzere | Cambridze'e gitmektedir. İki nazı rin önümüzdeki hafta bidayetlerinde M. Mellon'un Landroya avdetinden sonra görüşmeleri muhtemeldir. M. ME un Paris seyahati LONDRA, 19 A. A.— derson'un müstemlekât sergi yaret etmek üzere 14 temmuzla Pa ris'e geleceği zannolunuyor. Mursi | leyh, Paris'e gelecek ve evvelce yap | tığı vaitler mucibince de oradan Av- rupa seyahatine devam edecektir. tr; sükündur; toplanmaktir; asayiş ve huzurdur; mazinin kara günlerinin bir daha mem- leket ufuklarını karartmama- sıdır, Milletin istediklerini, ona vatanı kurtaranlar ve Cümhu- riyeti kuranlar vermiştir. Bir daha batmamak için, en kısa yol, nasıl batmış oldu- Zumuzu düşünmek veen bü- yük inkıraz sebebinin, dağılış, parçalanış, ayrılış olduğunu bilmektir. Bıkılmış Kelimeler Size bütün bıkılmış kelime- leri tekrar ettim: Şeriyat, bür- riyet, meşrutiyet, inkılâp, Zza- fer, irtica, anarşi... — Usandık inkılâptan? Hâ- Jâ mi o zafer? Gene mi irtica? 31 martta ölmüş olduğunu zannederek, tekrarından -hiktı ğrmız irtica kelimesini, Şeyh Sait birkaç sene evvel ve Şeyh Esat geçen sene bize ne acı hatırlattı. Tekrar etmemek, ancak u- nutmağa, tehlikeyi görmeme- ğe ve ileri hareketi durdums ğa uyuşmağa ve galil avlana rak düşman pusuları içinde can vermeğe veya Derviş Mehmet in kör biçağı altında kafa kes-| tirmeğe yarar... Zelih RIFKI Ölen Prenses Bir kaç hafta evvel, Mısır Krak #uat ile anlaşıp ta istifa etmemiş ol- saydı, Hidiv diyecektim. Fakat bu istifa üzerine “sabık, olan Abbas Hilmi Paşanm valdesi prenses Eeni- menin vefatile Mehmet Ali hanedanı en yaşlı ve em zengin bir uzvunu kaybetmiş oluyor. Bu vesile ile Meh- met Alimin nasıl Mısri ele geçir diğini bir defn daha hatırlayalım: Mehmet Ali Kavalalı bir çiftçi idi. Napoleon 1798 de Mesirr isti- lâya teşebbüs eti zaman, Babi âlinin bu Fransız fatihi ile mubare- beraber Mısıra gönderilmişti. Oku- le Zek imparatorluğunun ma vilâyetini ele geçirdi. Ba liye Bilin Taymmda yardan ei. ti, Sonra bu yardımına mukabil Su- riye ve Adana vilâyetlerini istedi. Anadolu- sında ordu yolladı, Konyaya ve Kü- tahyaya kadar gelen bu ordu Osman ki hanedanının İstanbuldaki vaziye- sarstı. Bir aralık Mehmet Ali, nanlı hanedanının yerine kendi ailesini geçireceğe benziyordu. Bu müşkül vaziyette Sultan Mahmut nihayet Ruslardan istimdat etti ve Mehmet Ali ancak Avrupa devletle. rinin müdahalelerile tedip edilebil- di.. Bununla beraber, Mesir, irsen ailesine de intikal etmek şartile ken- disine verildi. Mehmet Alinin altı oğlu olmuştu. Fakat bunların bir kısmı genç yaş- larında öldüler (Tosun ve İsmail). Hicazagiden ve Kütahyaya gelen kumandandır, Sait te 1863 senesine kadar Mısır paşası idi. Sait Paşayı Ibrahimin oğlu Ismail Paşa istihlâf etti, İsmail paşa, vali ünvanile ik- tifa etmiyerek, 1868 senesinde “Hi- div,, Tik ümvanını satn aldı. İsmail Babı âliden bu ünvamı satn almak için bir çok rüşvetler ve hediyeler verdiği gibi, Mısır vergisini senede 376,000 ingiliz lirasından 720,000 ingiliz lirasına ta. Temail Mısırın ilk Hidividir ki ondan son- Ea ikinci Hidiv, Oğlu Tevfik Paşa- dır. Onden sonra sonuncu Hidiv de Tevfik Paşanın Oğlu Abbas Hilmi Paşa olmuştur. Ölen prenses Emine, Tevfik Paşanın zevcesi ve Abbas Hilmi Paşanın validesi idi. Mehmet Ali de dahil olduğu hal de Mısırda bu aileden Mehmet Ali, İbrahim, birinci Abbas ze Sait Paş.lar — ve üç Hidiv — Ismail, Tevfik, Abbas Hilmi Paşa lar — büküm sürmüştür. Hidivden sonra Sültan namı altında amcası Hüseyin Kâmil ve ondan sonra da “bandları, yüz binlerce feddan arazinin sabi- bidir. Yüz sene evvel bu aile, İstanbul. e meğe muvaffak olsaydı, acaba "devletinin mukadderatı da manlı devletinin me o iscaktı? İşte bir çok tarihçileri bir asırdan beri meşgul eden bir mese. le de bu olmuştur. Irakta Ingiliz mandası CENEVRE, 19 A. A. — Marki Albert Theodol'nin riyaseti altında toplanan idari vekâletler komisyo- nu, İngiltere hükümeti — tarafından verilen ve Irak'ın 10 senelik İngiliz idaresi altında mazhar olduğu terak kikelerden bahseden raporunu tet- kik etmiştir. Komisyon, Irak'ın üldüle nail olacak derecede olgun bir hale gelip gelmediği hakkındaki fikrini beyan ettikten sonra Musul petrolları meselesini müzakere ede- cektir, i Bir casus idam edildi BELGRAD, 19 A. A, — Geçen. Jerde idama mahküm edilen bir ca sus mahpusbanenin avlısında asıl- müşter, < | Pros; nazırları Mac Donald ve Hen- derson temmuzda Berlin'e gidecekler BERLİN, IS A.A, — M. Mic Donald ile M. Henderson, M. Brü- ning ile M, Curtius'un Chegwors zi- yaretler.ni inde etmek üzre (o 17/20 Temmuz'da Berlin'e gideceklerdir. Fransada tevkiflet ROUBAİX, 19 A. A, — Zabıta Renhair, Tonrcsing, Halinin ve Lil le şehiflerindeki “komünist | halk yurtları”'nda taharriyat © yapmıştır. Bu araştırmalar meicesinde Hazira. Bin 12 inci ve 13 ünçü günleri çıkan kargaşalıklar dolayısile o yapmağa başlanan tahkikat için o faydah bir gok vesikalar elde edilmiştir. 20 ka- dar komünist tevkif edilmiştir. Bun lardan bir çoğu cenebidir. Bu yaban “| usule muvafık olmadığı anlaşılmiş- tar, Afganistana silâh nakliyatı PEŞAVER, 19 A.A, — Efçanis- tan hariciye mezaretine ait silâh ve mühim mat ile dolu 32 kamyon Kâ- bil'e hareket etmiştir. Bu Kâbile ya pılan sevkiyatın üçüncüsüdür. Pr. Piccard izahat verdi BRUXELLES, 19 A.A, — Pfo- Fesör Piccard, dün bir konferans €s- masında geçenlerde yaptığı uçı ir, | Pücemrd, fezada gayrimaddi. alesam- dan münteşir keğni şuaat ile ilmi arz mütehassislarının teşekkül etmekte olan dünyaların menşeini teşkil eden gaz bulutlarının mevcut olduğumu söylemiş ve maamafih bunun bir fa- raziyeden ibaret bulunduğunu ilâve etmiştir. Profesör, yaptığı | tecrübe neticesinde fezada seyrüseler imkâ- Binin sabit olduğunu beyan etmiştir. Italyan sanayi erbabı MOSKOVA, 19 A.A. — Sovyet- leriri başlıca sanayi merkezlerini zi- yaret edecek olan İtalyan sanayi er- babı grupu buraya gelmiştir. Ziya retçiler, istasyonda İtalyan sefiri ile ticaret komiserliği erkâm tarafın. dan karşılanmışlardır. İtalyanların harici ticaret komiserliğini ziyaret leri esasında komiser, bu ziyaretin iki memleket arasmdaki iktisadi münasebatı tarsin ve takviye etmesi temennisinde bulunmuşur. Yugoslavyada sıcaklar BELGRAD, 19 A, A. — Fevka. İade şiddetli fırtınaları müteakip bü tün memleketi bir sıcak dalgası iç 8lâ etmiştir. Dün Belgratta gölgede 37 derece kaydalunmuştur. BERLİN, 19 A.A, — Dün şarki i şiddetli fırtınalardan 7 ü undan manda yıldı. rım isabetile bir amele felce uğramış ve diğer bir amele de kör olmuştur. Yugoslavya kralı Hırvatistanda BELGRAT, 19 A.A. — Kral dün Hırvatistan'da kâim Liko mın takasmı ziyaret etmiştir. o Burası, son günlerde tevkif olunan ve husu- si mahkemeye sevkini protesto için açlık grevi yapan sabık — demokrat ferkası reisi Priviçeviç'in vatanıdır, Halk kralı tezahüratla karşdamış tar. Belçikanın teslihatı BRÜXELLES, 19(A.A.) — Meb'usan meclisi, milli müda- fan için 210 milyon Belgalık tahsisat itası hakkındaki ka- nun lâyihasının müzakeresine tekrar başlamıştır. M. Vandervelde, Belçika'nın teslihatını arttırmasının lüzum suz olduğu fikrinde bulutduğu nu söylemiş, Lokarno misakı- nın her hangi bir taarruz ve tecavüz vukuunu son derecede gayri mühtemel bir hale getir diğini beyan etmiştir Kral Fuat Mısır parl mentosunu açtı KAHİRE, 20 (A.A.) — Kral Fuat, muhteşem bir arab binmiş olduğu halde asker ve polis kuvvetleri tarafından ku tılmış olan caddelerden geçerek parlâmento binasına gitmiş parlâmentoyu açmıştır. Kralın Meçlis binasına azimeti esnasında tam bir süki büküm sürmüştür. Kastamonuda 4 ev yandı 2 ev yıkıld KASTAMONİ, 19 (A.A.) — Küpceğiz mahallesinde grafhane binasının arkasındaki sokakta sabaha karşı çıkan yangında dört ev tamamen yanmış ve iki ev yıkılmıştır, Yan sahası civarında bulunan belediyenin su deposu sayesinde yi gının tevessüüne meydan verilmemiştir. Nüfusça zayiat yo tur. Yangın bir kaza neticesinde çıkmıştır . Iş Bankasının tütüncülere yardır MUGLA, 19 (A.A.) — Muğla İş bankası tütün zü: 106 bin liralık bir ikrazda . Bu iş için Milâs müd ve İzmir kontrolörü Muğlaya gelerek tetkikatta bulunmuş: dır, İş bankasınm bu yardımı Muğla zürraıı çok sevindirmişti Çok müşkül bir vaziyette bulunan zürra bu suretle büyük sık! tıdan kurtarılmıştır. BELGRAT, 20 (A.A.) — Geçen martın birinde yapıl umumi tahriri nüfus neticesi neşredilmiştir. Yugoslâvy umumi nüfusu 13,929,988 dir. 1921 tahriri nüfusuna nazal bir milyon 946 bin 77 tezayüt vardır. Belg-at belediye hududu dahilinde 291,738 nüfus vardi Bunda da 1921 senesine nazaran 139 bin nüfus tezayüt vardi Kilometre murabbar başına kesafet 52 ilâ 56 dır. 1921 de 20 48 idi. Bursada dedikodulu bir dava BURSA, 20 (Hususi) — Terzi Kadriye Hanımın gelini elektrik şirketi mühendisi Muhittin Beyin refikası Melihs bundan bir müddet evvel Kadastro mühendislerinden Kâmiri# Beyi pençereden tahkir etmişti. Hâdiseyi müteakip mühen beyin bu hanımlar aleyhinde bir hakaret davası açtığından bal seden Cümhuriyet ve Hakkın Sesi gazetelerinin neşriyatı üze ne gerek Muhittin Bey ve gerek refikası bu gazeteler aleyhin bir dava açmışlardı. Bu dedikodulu davanın rüyetine bugün asliye ceza mahket sinde başlanmıştır. Mahkeme salonu son derece kalabalık! Cümbhuriyet gazetesi mes'ul müdürü Agâh B. bu sefer yenid tebliğat yapılmadığından mahkemeye gelmemişti. Hakkın S& gezetesinin mes'ul müdürü Cemil B. çağrıldı . Müddet vekili Agâh Beyin gelmediğini görerek hey'ete Bİ davanın bir ailenin şerefiyle alâkadar olduğunu ileri sürmüştü Muhakeme 4 temmuza talik edildi. Ayni günde mühendisin M€ fiha H. aleyhine açtığı hakaret davası da görülecektir. Italyan heyetinin ziyaretleri MOSKOVA, 19 (A.A.) — Harici ticaret komiseri, hey'etini kabul etmiştir. Komiser ve hey'etinin mümesi arneri iki memleket arasındaki iktisadi münasebatın âzami de recede inkişafı arzusunu izhar etmişlerdir. Komiser İtalya iW Sovyet Rusya arasındaki münasebâtn seneden seneye kuvvet lendiğini kaydetmiştir. Yunanistanın Beynelmilel ipo” tekli ziraat kredisine iltihak! ATİNA, 20 (A.A.) — Başvekil M. Venizelos Yunanistanif beynelmilel ipotekli ziraat kredisine iltihakma dair olan kanı lâyihasmı meclise tevdi ederek şimdiye kadar bir çok o Avrup” devletlerinin Cenevre mukavelenâmesini imzi ettiklerini söyle miş ve yeni müessesenin aralarında Yunanistanda bulunan zir# atçi devletler ziraat borçlarının tesviyesi mes'elesini halle im” kân vereceği kanaatini izhar eylemiştir. Lüyiha icap ederse memleket kanunlarına beynelmilel mü essesenin faaliyeti prensiplerine uydurmak üzere tadil için hü” kümete salâhiyet vermektedir. talyaf Ge Antepten maraşa | Amerika'nın şarkındı MARAŞ 18 — Bugün An-| sıcaktan ölenler var tepten ayrıldık. ri Maraş hududuna kadar teş- yi ettiler, Maraş candan ve gö- nülden gelen bir duygu ile sa- mimi bir istikbâl gösterdi. Bu diyarın temiz kanlı Türk çocuk ları için Kılıç Ali bir kahraman lık mefküresidir. Dağdan dağa akseden bir dasitandır. Esbak meb'us Hacı Hasan Fehmi Et, nin evinde konakladık. Musa- habeler hep Milli Mücadele günlerinin ebedi hatıratını ya- şatmakla geçmektedir. Fransız müstevli ordusuna karşı Türk yurdunun için için nasıl savlet ettiğini havsala ve hayalimiz almıyor. Ermeni ve Fransız gadrü itisafr Maraşm her ta- rafında kara leke gibi durmak- tadır. Yurdu için can veren, kan akıtan Maraşlıların hudut için her bir ferdi birer kale, de- mir ve çelikten örülmüş bir bağdır. Gönlüm bu bağa takıli kalarak dönüyorum, Osman zade Hamdi anin eriitları, müsevver ve gözideli NEVYORK, 19 (A.A.) - Amerikanın şarkındaki hükü metler dahilinde sıcağın şidde ti yüzünden ve yahut sıcaktsf kurtulmak için denize girenle" rin uğradıkları kazalardan de” layı 20 den fazla kimse ölmüf tür, Hararet ekseriya gölgede bf men hemen 100 dereceyi bulk muştur, Diri diri yandılar MİLANO, 19 A.A. — Ufsk bir mi infilâk © vuku? geniz yangın çıkmıştır. Ms mist emi amele ile karısı çocuğu alevler içinde kalarık mabvolmuştur. Belçika kabinesi ekseriyet kazandı BRUXELLES, 19 A.A. - Meb'usan meclisi 77 reye karf 93 veyle hükümete itimat b? yan etmiştir