28 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

1 Ekonomi Lehler ve Gelen malümata göre, bu sene Lehistan o rejisi Bulgaristan'dan 1,400.000 kile tütün mubayan etmiş tir. Bu miktarm beş yüz bini peşin ve 900 bini kredi üzerine alınmıştır. Çekoslovak rejisi de £ 1,100,000 kile tütünü Bulgaristan'dan muba- yaa etmiştir. Gerek Leh ve gerek Çekoslavak rejileri öteden beri ihtiyaçları olan tütünleri bizden mubayaa etmekte idiler, Halbuki bu sene Bulgeristan dan büyük partiler mubayaa etmek” le beraber, bizden mubaysa için hiç bir teşebbüste de bulunmamışlardır. Fındıklarımız için tetkikat ihracat ofisi bu seneki — fındık mahsulümuzle Avrapa piyasaları- bın ihtiyaç nisbeti hakkında tetki kat yapmaktadır. Ofis başlıca bir ihraç mahsulü- müz olan fındıkın piyasa hareket , lerini büyük bir dikkatle takip ede- cek ve tüccarlara zemanile bildire- cektir, Tiftik tacirleri bugün toplanıyor Ihracat ofisi bu seneki ihracatı: mızı tanzim ve idare için ihracat tacirlerile temas etmekedir. Ofis tiftik ihracat tacirlerini bu- rün saat onda bir içtimaa davet et- miştir, Yapılan tetkikata göre bu sene Wiftik ihracatımız 40 - 45 bin balya kadar olacaktır. Mersinden pamuk ihracatı Mersin limanından Mayıs © ayı zarfında 512,607 lira | kıymetinde 8,301 balya pamuk ihraç odilmiştir. Bir genç İÜ öölmine kurşun sıktı Dün Küçük Ayasofyada 20 Yaşında Meliha Hİ beynine kur Yan sıkarak kendisini öldürmek İstemiş, ümitsiz bir halde Gül- hane hastahanesine nakledil- Ni iha H. Küçük Ayasofya uş Şehsüyar sokağında oturan Mütekait binbaşı Agâh Beyin Nif ve Ortaköyde Ermeni * Mektebinde muallimedir. Meli- da H. dün sabah saat 8 de bu sının tabancasını almış, anne “inin yanma giderek: — Anne, beni affet, demiş, Üinesinin cevap Vermesine va- “kit kalmadan ei çe > altına tutup ateşlemi Şi Erken kurşun Meliha Hanı. aş altından girmiş, Üyndan çıkmıştır. Meliha Hanım ifadeye gayri “Müktedir ve ümitsiz bir halde | Gülhane hastahanesine Dakle- Ülmiştir. Bu intiharda bir aşk işinin 70 olduğu tahmin edilmektedir. Meliha Hanımın bir dokt nlandığı ve bu in intiba çi deşebbüz ettiği söylenilmek- ir. Sabıkalının İsi Çekler biz- den tütün almadılar Her iki hükümet te mübayaatını Bulgaristandan yapmışlardır Ümitsiz bir halde Gülhane hastahanesine kaldırıldı ayni ayında 13,251 Geçen senenin 1,478.000 lira kıymetinde balya ihraç edilmişti. Maamafih bu farlan Haziran ayı zarfında telâfi edilebileceğine kat'i İ bir nazarla bakılmaktadır. j Geçen ay pamuklarımızın başlıca müşterisi Rusya idi. Son zamanlarda cihan piyasasın. da pammık fiatleri yükselmektedir. . . | Hububat komitesinde | CENEVRE, 25 A.A. — Hubu- bat komitesi, komite mesai siki hakkında M, François İ tarafından yapılan teklifi yetler inin ten Poncet vip et- miştir, hadı da, Londra konfer halkında nok İ ini nazar teatisine iştişak etmiştir. Komite, rüçhan esasına o müstenit rejimlere ait projeleri ile zirai kre- diler meseleleri hakkında tetkikatta bulununaktadır. kr er ver Kambiyo Borşası ! İsteriin 1030,00| Kuron 15;06,00 Dolar o 0,47.28| Şilieg (| 3,36,25 sının netayi TERİ Çervoneç 1058 (Altın 407,00 l Florin Borsa ind Mecidiye 53,00 harici Banknot — 262,50 Esbam ve Tahvilâtın nevi İstikrazı dahili" Düyunu muvahhade isramiyeli Demiryolları 8,50 4,00 muallime nak Salih önüne çıkmış, biçak- la kolundan yaralıyarak, kaç- mıştır. Gazinoda kavga Ahırkapıda Kemal Efendi: nin gazinosunda müşteri sıfa tıyla oturan kâtip Hâlit ve mü rettip Mehmet Efendiler gazi- no sahibi Mustafa Rfendi ile kavga etmişler, Necat isminde ki garson da başından yaralan mışlardır. Kavga Sakız ağacında oturan Ali iş. mindeki adam evvelki" gece zevcesi Zehra ve kayın valdesi Nazife Hanımlarla göçims yüzünden kavga etmiştir. Nazi. fe ve Zehra Hanımlar Ali Efen diyi adamakıllı dövmüşler ve başından yaralamışlardır. Tramvaydan atlarken Beyoğl, ğımda ötüm Ma eğme Grigoryan evvelki gün Şi a8 de tramvaydan alanin, ei ve düşerek ağır sur rötte vd dan yaralanmıştır. Mecruh haz, tahaneye kaldırılmıştır. Denize dalarken Asmalı Mescitte Hacı. Hüs- MLLİYET PAZAR, Vilâyeti te Bono mame — Müracaat müd- b deti bu > akşam bitiyor Zam Yes skân tasfiye kanunu mucibince bono almak için mü- racaat müddeti bu akşam bit- mektedir. Dün müracaatçılar büyük bir yekün teşkil ediyor- du. Ziraat müdürü Ziraat müdürü teftiş için | Yalovaya gitmiştir. Malüller kongresi Harp melülleri o Cemiy: kangresindeki intihabın yayri kanuni olduğuna dair vilâyete otüz imzalı bir istida verilmiş- tir, Spor Bir sporcumuza nişan Balkan oyunlarının tesisi ve layı Balkan o- yunları Türk kafilesi Türk atletizm fede- rasyonu . reisi Bürhanettin B. ye Yunan bü- kümeti tarafın “> dan verilmiş o- lan ofiaye rütbesinden Phenixe nişanı İstanbul vilâyeti vasıtasi le Hariciye vekâletinden muma ileyhe gönderilmiştir id Bubaneddii Cemiyetler: Cemiyetlerine girmek isteyenler Esnafın cemiyetlerine kaydo lunmaları mecburi olduğu hal- de, deniz amele ve işçileri cemi yetlerine girmekten istinkâf et mektedirler. Ticaret müdüriyetinin müra. caatı üzerine, Deniz ticaret mü dürlüğüü bu ciheti kontrol ve tetkike başlamıştır. Tapuda yeni teşkilât | Tapu umum müdürlüğünce bir tapu teşkilât lâyihası kale- me alınmış ve meclise takdim edilmiştir. Bu lâyihaya naza- ran, tapu baş memurlukları lâğ vedilecek ve yerlerine bir mü- dür, bir başkâtip, bir merkez | tapu memuru ve her kazada bi- yer tapu memuru bulunacaktır. Müfettişliklerde bir tebeddül ; olmıyacaktır. Yeni teşkilât mec listen çıktığı takdirde, teşrini evvelde tatbik edilecektir. irem Maarif cemiyetinin €şya piyangosu Türk Maarif cemiyetinin 1 Mart 1931 de çekilen Eşya Piyangosun- dan Numaralarına hediye isabet e den ve uzak yerlerde bulundukları dar dolayı valıtmda müracaat ede- miyenlerin hediyeleri hakkında Mer kez idare hey'eti tarafından © yeni bir karar verildiği haber alınmıştır. Bu karara göre Piyango müdiriyeti “Temmuz 931 nihayetine kada? bilet | lerine hediye isabet edenlerden biz- zat veya bilvasıta müracaat lere hediyelerini verecek, taşradan biletlerini gönderenlerin de hediye lerinin bedelini kendilerine irsal e- eden- e Şi ve muhtelif yerlerinden yare” lanmıştır. Ahmet Mehmet E- fendi tedavi altına alınmıştır. Bir apartımanda kavga Taksimde Kalmis apartma. nında Nüzhet Beyin dairesinde olmadığı bir sırada, gelini Ni- met H. apartmana gelerek bazı “yayı götürmek istemiş, bu si rum Süleymanın muhakemesine de- | | husumet can Süleyman * tarafından | sımlarının ikmaline başlanmış- Era Balıklı hastanesinde ölen bir adam | İhbar edilmediği için hastahane müdürü ve operatör aleyhine takibat yapılacak Ağhrceza mahkemesi dünkü cel- sesinde Yorgi isminde birini yarala- yarak ölümüne sebep olmakla maz- vam etti. Yorgi aralarda eski bir yaralandıktan sonra hastr “eye male- ledilmiş, orada tedavi edüxrek ya- raları kapanmış ve hastaneden çık mişti, Fakat aradan uzun bir möd- det geçmeden Yorgi tekrar hasta lanmış, kendisine ameliyat yapıl mak icap ettiğinden bu sefer de Ba- hiklıdaki Rum hastanesine kaldırıl. miş ve bağırsaklarının tıkanması neticesi burada vefat etmiştir. Dünkü celsede davacı | vekili, Yorginin bir aralık Gülhane basta- nesinde de tedavi edilip edilmediği- nin, mezkür hastaneden sorulmasını talep etti, Müddeiumuzi Cemil Bey, huku- ku âmme noktasından © müteveffa Yorgünin ölümüne sebâp olan has- talığı ihbar etmemesinden — delayı Balıklı hastanesi müdürü ile mecru- ha cerrahi ameliyat yapan İskorpi- yos Ef. aleyhinde kanuni takibat ic- rasına lüzum gösterdi. Mahkeme bu talebi kabul ederek adresleri noksan gösterilen şabitle- | rin eelbine, hastalığı ihbar etmeyen operatör İskorpiyos EF, ile hastane | müdürü aleyhinde kanuni takibat yapılmasına karar verdi ve muhake- me 15 temmuza talik edildi, © “Yılmaz,, aleyhindeki dava Neşriyatında halkı yekdiğeri a- leyhine tahrik cürmü görülen Yıl. maz gazetesi mes'ul müdürü Yusuf Ziya Bey, dün 6 ıcı istintak hâkik mi Süreyya Bey tarafından İsticvap edilmiş ve evrak mütalcası alınmak ci umumiliğe verilmiş- ve bu üç gün zarfında bir / itirazı sa bildirmek üzre gazete mes'ul idürüne tebliğ edilecektir. Usu. | gm erine * Taşdelen menbamda —Taş delen menbaında geçen sene ya pılan tesisatın noksan kalan kı i tır. * Tamir edilecek camiler — / Lâleli camii ile Adalar camii- | hin tamirine yakında başlana- caktır, * Hademei hayrat — Hade- mei hayratın , mayıs maaşları hakkında henüz emir gelmemiz tir. Sıhhat Encfmeni Yeni sıhhat-umumi kanunu Da nazaran Ankarada 9 kişilik bir umumi sıhhat encümeni teş kil edilecektir. Bü encümene memleketimi- zin en muktedir doktörlari seçi leceklerdir. Bu zevatin kimler olduğu henüz tayin edilmemiş tir. Yalan Vilâyetten: Yarın gazetesi- min bir müddetten beri mezar- ların açılarak ölü kemiklerinin çalındığından ve İstanbul kab- ristanlarının bu yolda gayet va $i bir kemik ticareti için istis- mar edildiğinden bahis neşri tınm mülkiye ve Belediye mü- fettişleri mezarlıklar müdiriye- ti vesair alâkadar devair tara- len itiraz yapıldıktan sonra müslan tik kararnamesini tanzim ve mahke meye sevkedecektir. Yılmaz dava sının Ağırceza rüyet edileceği söy- lenmektedir. Karısını kuyuya atan adam Karısı Emineyi öldürerek cesedi- ni kuyuya atmakla maznun Abdül lahın dün Ağır cezada muhakemesi ne devam edilmiştir. Abdüilah, cina yet yapıldığı sırada askerde oldu- ğunu söyledi. Bu meseleden dolayı evvelce Ab- düllahın kardeşi öldürdüğünden do- layı mahküm edilen Abdüllütif din- lenildi ve Abdullahın o esnada as- ker olup olmadığının — tahkiki için muhakeme başka güne bırakıldı. Müstehcen neşriyat davaları Müstehcen neşriyatta bulunduğu iddissile 2 inci Ceza mahkemesinde muhakemesi görülen Çapkın Kız mes'ul müdürü Murat Hasan Bey hakkında dün karar verilmiş gaze- tenin yazı ve resimleri müstehcen mahiyette görüleme; müdürü beraet etmiştir. * Bildircin gazetesi aleyhine dün | yeniden bir müstehcen neşriyat da- | vası ikame edilmiştir. Mezkür gaze- te mes'ul müdürü dün müstantik- ikçe inticvap edilmiştir. Rüsumatta betaet Dün Ağır ceza mahkemesinde sit bir meseleden muhakemesi yar pıldığı sırada, Müddei umumi Ce mil B. uzun zamandan beri sorulan üallere cevap vermiyen Rüsumat idaresindeki alâkadar memurlar a- leyhinde takibat icrasını talep et- miş ve riyaset makamı bu betaete | çok haklı bir tarzda temas ederek kendi arkadaşlarının işini bu kadar sürüncemede bırakanların halkın iş- lerini ne kadar geçiktireceklerine i- şaret etmiştir. Maarifte Talebe yurdu muvak- katen kapandı Maarif cemiyetinin tahtı ida resinde bulunan OKadirgadaki leyli talebe yurdu cemiyet tah- sisatu bitmesinden dolayı yaz tatiline münhasır olmak zere muvakkatan tatil edilmiş- tir. Yurt senei tedrisiye başın- da tekrar açılarak, talebe iskân ve iaşeye devam edilecektir. Tanassur eden yok! Bir gazete.Kadıköyünde bir ecnebi mektebinde tanassur hâ disesi olduğunu yazıyordu. Yaptığımız tahkikata naza- ran böyle bir hâdise olmamış- tar. Darülfünun bütçesi Darülfünun emin vekili Mus tafa Hakkı B. bütçe hakkında vekâletle temas etmek üzere bugün Ankaraya gidecektir. Balıkesir - Kütahya hattı Balıkesir . Kütahya (o hattı inşaatı hitam bulmuş ve demir yolları umum müdürlüğü hey'- eti fenniyesi tarafından bir ay evvel muvakkat kabulü | yapıl- mıştı. Ahiren hattın telgraf kıs mının da muvakkat kabulü ya- pılmıştır. Heyelân neticesi (o vıkılan Belediyede Yollar Evvelâ mektep- | lere giden yollar | tamir olunacak e... Belediye bütçesinde yollara sarfedilecek kısım 250 bin lira dır. Kaymakamlar belediyede | bir içtima yaparak bu 250 bin | liranın evvelâ hangi yollara sarfedileceğini tesbit etmişlers- dir. 250 bin lira ile derhal bütün yolların yapılmasına imkân ol- | madığından, evvelâ mekteplere giden yollarm yapılması karar laştırılmıştır. Ana yollar da bu meyanda tamir edilecektir. Ya- | pılacak yolların projeleri tan- | zim edilmiştir. Gazi köprüsü Belediyeye gelen hususi ma- lümata nazaran, Gazi köprüsü nünkambiyo o müsaadesi yeni bütçe ile birlikte gelecektir. Mü saade geldikten sonra Avrupa gazeteleri ile derhal ilân edile cek ve münakasa altı ay süre- cektir. Belediye köprüyü peşin para ile yaptıracağı için | şimdiden bir iki ecnebi gruplar müracaat | etmişlerdir. Hisar duvarlarındaki ağaçlar Anadolu ve Rumeli Hisarla rının duvarlarında zamanla bir çok ağaçlar çıkmıştır. Yapılan | duvarlarını tehlikeye düşürdü- ğür anlaşılmıştır. Belediye emir vererek büyük taşlar yerlerinden oynatılma- | dan hisarın duvarlarındaki bu ağaçlar sökülecek ve kabil ol- mıyanlar kesilecektir. Köprüde bir şey yok Bir gazete Galata köprüsü- nün gene terfie ihtiyaç göster- diğini yazıyordu. Bu hususta belediye fen müdürlüğünden | tahkikatta bulunduk. Böyle bir fenni ameliyeye lüzum olmadı ğı cevabını aldık. Fıçılardaki sular Fıçı ile satılan suların karı- şık olduğu ihbar edilmiştir. Be lediye fıçı ile satılan suları men ba başında mühürlemekte ve buna mukabil küçük bir resim almaktadır. Belediye fıçıların daha mazbut bir şekilde mü- hürlemeğe karar vermiştir. Bu hususta yeni şekilde bir mil yon damga kurşunu sipariş €- dilmiştir. Yakında kurşunlarla mühürlenmeğe başlıyacaktır. Şoförlük şeraitini haiz olmayanlar Seyrüsefer nizamnamesinde cünha ve cinayetle mahküm o- lanlar ve içkiyi âdet edinenle- rin şoför olamıyacakları musar rahtır. Fakat son zamanlarda bazı kimselerin şeraiti haiz ol- sağlıkları tale şoförlük “Yep Çekler, Lehler bu sene bizden tütün almadıl. Canavi Bir adam kar iki çocuğunu Cebelibereket'te fe ürpertici bir cinayet Cinayetin çok korkun lim safhaları vardır. Cebelibereketin ka Iu mahallesin uzun Durdu Mehmet ailesi hanımla iki çocuğumu da geçimsizlik yüzün tün insanlığından tec , bütün canavarlığı rak keskin ve büyük | la bir et kıyar gibi kış ymcık etmiş, bir et y linde ormanın bir tara mıştır, Bir su kuyusundan fen çıkan kadın ve çe seleri nazarı dikkati ve mesele adliyeye aks Tahkikat neticesinde | | biselerin Durdu Mehn lesine ve çocuklarına i ğu anlaşılmıştır. Tahkikata memur Müstantik Talât Bey da, kanlı izler üzerind etrafında tetkikatta bu tur. Durdu Mehmet'te tik Beyle beraber bulur Birden bire mustantik ruyor ve Durdu X. hm züne bakıyor, Durdu bu dıkkatlı bakış karşıt riyerek © şaşırıyor. T mustantik izleri taki; rek Durdu Mehmedi is başlıyor. Sualler sıkla; navar adam cürmüni yor. Bıçaklar bulunuye Durdu Mehmet yali | tan sonra yamalık çifli| kinci bir cinayet hâdise haber veriliyor. Üç karısı bulunan palalı Osman oğlu Ali karısından şüphe eder zerle öldürmüştür. Ger| du Mehmet ve gerekse kif edilmişlerdir. tıkları görülmüştür. Beledi». kaymakae: bir tamim gönderecek a serian takikata masmı bildirmiştir. E rin şoförlük yaptıkları yün ederse derhal işten leceklerdir. Bir mecnun k Dün belediyeye bir k racaat etmiş, Selânikli noz zadelerin varisi ol. söyliyerek miras istediği lemiştir. Bu garip mü tetkik eden belediye, Bergamalı olduğunu ve mühtel bulunduğunu te miştir. Kadına, münasip bir belediye dairesinden ile savuşturulmuştur, Üsküdarda yapıl hastane Üsküdarda inşa edile tahane için Doğancıl bir binaya daba bakıln Bu bina diğerlerine daha muvafık görül Tİ Zi İl in Til , eme li gi ? | Tl