24 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Y l Siyast tefrika; 2 KARA BİR GÜN İstanbul nasıl işgal edildi? “tarihimsi ro- Mman,, diyebile: imiz Histoire romanciğe fikrine (O muarızım. Ortada henüz işgalin doğru bir tarihi yokken tamamen uydu- rulmuş ve değiştirilmiş vak'a- ları tarih diye okutmak zarar- k neticeler veren bir hareket- tir . İşgal günlerini yaşıyanlar ve gerek vazifeleri icabı olarak gerek başlarından geçen vak'a lar dolayısile mühim hakikat- Ben burada lere vakıf o bulunanlar henüz sağdır. Bunlar (o susmamalı, ayrı ayrı, yahut (hatıralarını birleştirerek yazmalıdırlar, 1s- tanbulun o zamanki tarahi çok mühimdir. Bu tarih yazılmalı- dır, yazılmalı ve o kadar doğ- ru, o kadar mufassal olmalı. dır ki yalnız o Türkler değil, dünyanın en yabancı insanla- rı bile bunu okurken zulum ve iradenin en doğru bir muka- yesesini yapabilsin. Türk İs- tilâl Harbi irade ile mücehhez bir kuzunun haksız bir kurda galebe edebileceğini göstermiş tir. Bunun içindir ki Türk İs- âl Harbi istiklâllerini kap- urmış milletlerin de bir zafe- ridir , Mirabo “hak bir gün ciha- nın hâkimi © olacaktırı, demiş ve sanki İstiklâl harbi bu sözü en parlak bir misal ile ispat et- miştir . İstanbulun o zamanki tari- hi yazılmalıdır. e Yazılırsa gö- receksiniz ki Haringtonun yal- nız silâhlı ordularma, | tethiş Yasıtalarına karşı değil, casus ve hiyanet ordularma karşı da zekâları, cesaretleri (ove hattâ pervasızlıkları ile çalışan küme küme Türk evlâtları işgal ku- mandalarını hayretten takdire ve daha sonra korku ve ihtira- za sevketmiştir. Yazılırsa gö- receksiniz ki her tarafı binler. Se vesaitle çevrilmiş İstanbul- dan Anadoluya yüz binlerce si- lâh, yüzlerce top, (o yüzlerce zabit ve milyonlarca © cepane iniz ki İmiz iş gelindeki faciaları İstanbulda yapmağa bazırinhan dabilt ve harici Yunan kuvvetlerine kar şı İstanbulda silâhla müdafa- aya hazırlanmış 20,000 kişilik gizli bir Türk ordusu vardı . * Yine göreceksiniz ki bütün millet böyle (gizli ve aşikâr, istiklâlini kurtarmağa çalışır- ken saray hanımları ve halife kızları Sultan Selim devrinin kostümlerini giyerek (| İngiliz zırhlılarında tertip edilen cün- büşlere gidiyor, o Türk dansı diye İngiliz zabitlerinin karşı- sında çifte telli Ooynuyor ve sanki bütün sultanlar ve hali- feler tarihini göbeklerinin üs- tünde zıplatarak (o amiralların kucağına atıyorlardı . Hocalar vardı. ki istiklâl kumandanlarına dinsizlik ve idam fetvaları iyor, muhar rirler vardı ki istiklâl fikirleri. ni zehirlemeğe çalışıyordu. Anadoluya kaçırılan silâh. lardan bir tanesini olsun yaka- atmak, kursaklarını düşman yemlerile şişirmek için geceli gündüzlü çalışan kargalar 150 den çok fazla idi . “İstiyorum ki en kahhar düş maolarımızla bu vatanın göğ- sünde birleşip iliklerimizi ke. ve sonra o yine bu düşmanların eteğine sarılıp ka Şanların ve hâlâ iblisler gibi yurdumuzu fesada vermeğe ça- emr kimler olduğu, bun- niçin artık bil e herkes tarafın- dan bilinsin.. Bu bilindiği gibi küfür ve hi yanet ordusuna karşı yeni bir ümmet ve yeni bir iman yara- tan büyük mürşit ve büyük zi- yanın hakiki peykleri kimler- di? Nasıl çalıştılar? o Yetmiş- fik ibtiyarlardan on iki Der “dakilere kadar, © erkek, kadın — ve cocuk, kimlere neler bore- ke 108 mi Maske Ptİkebez #iföğeerke gİEER İEP içi, SİPeREi ke Repışeik diki Aziz Hüdayi yuz? Bu da bilinsin. Bunle- çinde öyle harikulâdeleri vardır ki ne o“Vels, pe “Jül Veren,, ve ne de o “Jand öl efsanelerinde bir benzerini remezsiniz, bu meraklı haki- katleri okumak ve bugünkü te- miz istiklâlimizi kurtaran kah- ramanlarm hakiki kıymetlerini ölçmek istemez misiniz? Daha mütareke zamanında İngilizlere verilen bir raporda Yakup Kadri Beyin “İstanbu- lun iç i,, ünvanile bir eser yazmakta olduğu bildirilmiş- ti. İngilizlerin takibine uğra- ması ihtimalini düşünerek ken disini İkdam idarehanesinde buldum ve meseleyi anlattım. Hayretle yüzüme baktı : — Kim haber vermiş? diye sordu . Böyle bir eser ne o zaman ve ne de şimdi yazılmadı. İh- timal ki Yakup (Kadri Beyin Anadolu hesabına © yazı yaz- makta olmasını takip ve teczi- ye için böyle yalan bir raporla vesile çkarmak istenilmişti. Her halde bugün bu raporun tahakkuk etmesi ne kadar fay- dalı olur! H işgal tarihi dosye- lerin , hususi notların ve doğ- ru hatıraların yardımile vücu- da gelebilir. Ben burada ken- di başımdan geçen küçük bir hadiseyi hikâye etmekle iktifa edeceğim. Yüz binlerce Türk kardeşlerimin o başından öyle feci vak'alar © geçmiştir ki bu hadise onların oyanımda çok sönük kalır. Fakat büyük vak” aların içinde küçük hadiseler de vardır ve tarih tetkik edilir ken bu hadiselerin de ehem- miyeti vardır. Ben yalnız anla tacağım. Ne bir kimse ve ne de bir vak'a hakkında müna- kaşam yoktur, onu size, aziz okuyucularıma, sizin vicdanı- nıza bırakıyorum . Mondurostan sonra İstanbul limanı çelik dağ- larla, güzel & sememız “siyah damanlarla ve sokaklarımız renk renk düşman askeri e doldu. Bunlardan Otamdört sene kapılarımızın önünde te- pinmiş, süngülerimizin hudu- i ellerde harike kesilen Türk azminin maniala rından geçememişlerdi. Şimdi | Sezar gibi alaylar tertip ediyor | lar ve kaldırımlarımızı atları” nin nallarile aşındırıyorlardı. Bu askerler toplarının İstanbul süralrında açtığı gedikten de- gil, bu gemiler Anafartayı kı- zaklarla geçerek değil, Çanak kale toprakları içinde kemikle ri hâlâ “silâh O çatmış duran, yüz binlerce şehidimizin üstü- ne atılan imzalara tutunarak gelmişlerdi... Bunlar 15 eylül 1918 de bir Bulgar ceneralinin avcuna sıkıştırdıkları altın a- nahtarlarla Makidonyadan bir Musa gibi geçmişlerdi. . Bir Musa ve bir İsa gibi gir diler. Gayri müslim vatandaş- larımız halâskârlarma kavuş- muşlardı. Ah, onlar Türkün elinde neler çekmişlerdi!.. Ef- sanelerle, nutuklar ve sahne- lerle bunu göstermek lâzımdi. Köprüde hiç görmediğimiz bir manzara basıl oldu: İki taraf piyade kaldırımı üzerinde ya- rt çplak titreyüp inliyen.. Bir lokma ekmek diye © geçenlere yalvaran dilenciler yatıyordu. Bu sahne Avrupalı Beferlerin kalbini titretiyor ve her geçen bunlara sadaka veriyordu. Ah, bu Türkler, kimbilir böyle kağ yüz bin hıristiyan: açlıktan öl- dürmüşlerdi! Ecnebi efkârını aleyhimize tahrik edecek hiç bir sahne ih. mal edilmiyordu Düne kadar biribirine ateş ve o barut, ışık ve karanlık kadar zıt olan un- surlar ne çabuk birleşmişler ve ne çabuk faaliyete geçmiş- lerdi!.. (Devam var) Kabine Düşecek mi? Buhranın önüne geç- mek için çalışılıyor Kral da Londroya dönüyor. ö-| Kabine hep içtima halinde. LONDRA, 22 A.A. — Kral, ya- rın sabah saat 8 de Euston istasiyo- nuna muvasalât edecektir. Müşarü- nileyh, doğruca saraya gidecektir. Kral, yalnızdır. PARIS, 22 A.A. — M. Baldwin, “Fleche d'Or, tayyaresile © saat 12.20 de Londra'ya hareket “etmiş- tir. LONDRA, 22: A.A. — Kabine, saat 9,30 dan 12,10 a kadar içtima etmiştir. Bugün öğleden sonra tek- rar toplanacaktır. ald, muhalefet reislerini kakl ot- İ miştir, Mumaileyh, icra edilen m | zakereler hakkında hiç bir beyanatta bulunmak istememişti aleyh vaziyet © vahimleşmiş yoksa vaziyetteki © vehamet zail mi olmuştur, malüm değildir. LONDRA, 22 A. A. — Muhale- fet reisleri, M. Makdomald ile | bir saat görüştükten sonra saat | 13,55 de başvekâlet dairesinden ayrılmış- lardır. Kabine, saat 14,30 da ikinci fevkalâde bir ehemmiyet atfedilmek | tedir, Kabinede M. Makdonald'in, v. riyeti sarih ve muayyen bir şekil metin programına muvafakat edip etmiyeceğine dair olan tereddüdün zail olmuş olduğu © zannedilmekte- dir. Hali hazırda başvekilin nazırlar arasındaki noktai nazar ihtilâflarını telife ve kabinenin vahdetini temine çalışmakta olduğu farzedilmekte ve fakat, bu, birza müşkül addedilmek tedir. Bu kararsızlığın uzun müd- det devam edeceği zannolunmakta- dır. Kralın gece avdet edeceği teyit edilmektedir. M. Macdonaldın istifa edeceği haber veriliyor LONDRA, 22 A. A. — Kabine. nin içtima, saat 15,45 de hitam bul muştur, Yüzlerce gazeteci ve foto- gref sauhabiri, bir bayanat elde ede- biliriz ümidile dışarıda beklemekte idi, M. Thomas, kabinenin yarın tek, rar toplanacağını söylemekle iktifa etmiştir. Müzakeratın uzayıp gitme si, hiçbir karar ittihaz edilmemiş ol. duğunu göstermektedir. — Kralın, Citö'ye avdeti derin bir heyecan u- yandırmıştır. LONDRA, 22 A.A. — Evening Mewx, kralın hemen Londra'ya av. det etmeğe karar vermiş olduğuna haber vermektedir. e Bunun sebebi, siyasi vaziyet olduğu © söyleniyor. İ Bu gazete, O M. Makdonaldin M. Baldwin'in riyaseti altında teşekkül edecek bir muhafazakâr - Liberal koalisyon hükümeti leyhine istifa e- deceği muhtemel görülmektedir. LONDRA, 22 A.A. — Dün ak şam saat 1830 a doğru muhalefet liderlerinden sonra M. Makdonald". in kabinesine gelen nazırlar, Lord tan nazırı M. Wedgwood Benn, ha- va işleri nazırı, harbiye mazırı, terbi ye komitesi reisi M. Lee Smith'tir. M. Makdonald'ın bu nazmlardan dai releri bütçelerinde yeni tenkisat yap malarını istemiş olduğu © bedihidir, Bu zevatm azimetinden sonra mu- halefet liderleri başvekâlet dairesin- de içtiman davet edilmişler ve bider- ler saat 21,45 de merkür daireye gel mişlerdir. Mülükat 22,15 «e kadar devam etmiştir. Bu mülükata nazır lar meclisinin içtimaından sonra, bu akşam da devam edileceği haber ve- riliyor. Bu mükâlemeler hakkında mut- lak bir ketumiyet irae edilmekte ise de bunların kabine tarafından umu- mi mesarifin biraz daha tahdidi yo- lunda sarfolunan yeni bir gayret ol- duğu farzedilmektedir. Mali vaziyet LONDRA, 22 A.A. — Mali va ziyetin düzeltilmesine ait plân hak- kında M. Makdonald'ın muhalif fer kalar liderleri ve tredünyonlar kon- gresi ile hükümet buhranı çıkması ihtimalinden bahsetmektedir. Air - Les » Bains'de bulunmakta olan M. Baldwin alelâcele Londraya | dön- müştür. Kabine yarm sabah tekrar toplanacaktır. Son vaziyet LONDRA, 22 A.A. — Nazırlar meclisi saat dokuzu kırk geçe top- HARİCİ | İçtimsın hitamında M. Makdo-| defa olarak toplanmıştır. Bu içtima, | İ tesbit etmiş ve muhalefetin hükü- | Chanslier Lord Sankey ile, Hindiz- | Konferans Dönüşü! ! İ Amerika Bâle konte- ransi neticelerini | tasvip ediyor NEVYORK, 22 A.A. — Beynel- milel tavizat odası reisi ile Alman- yaya kredi açmış olan bankalar ko- mitesi, bir beyanname neşrederek Böle komitesi itilifimin şayan memnuniyet olduğunu ve © ecnebi kredilerin ibkasıma medar olacağını beyan ve tasrih etmişlerdir. Nevyork bankalarının Almanya? ya açılmış olan ve yekönu 30 mil yar franga baliğ bulunan kısa vadeil | isin yor Amerika ban- kaları açmıştır. M. Goodhue'nun beyanatı İ NEVYORK, 22 A.A. — Alman. İ yaya açılan kredilerde alâkadar © İ lan Amerikan bankalarını temsil 6 den komitenin reisi ve beynelmilel kabul bankasının müdürü M. Fab- bot Goodhue Bülede toplanan muta hassıslar komisiyonunun tanzim et- tiği raporun Oo memnuniyeti mucip bir şekilde olduğunu temin etmesi lâzım geldiğini söylemiştir. Mumaileyh bu kolaylıkların gös- | terilmesinde devam edilmesi Alman ticaret ve sanayiinin usul dairesinde İ bürişart mahiyetinde olduğumu da| beyan etmiştir. Heralde Ribume gazetesi New-| York bankaların wiggin komitesi tarafımdan tanzim edilmiş olan plâ- | nı tesvip ettiklerini yazmaktadır. | Malüm olduğu üzere bu plân ALİ manyaya açılmış olan 1200 milyon dolarlık kısa vadeli kredilerin 6 ay daha temdidi hakkındadır. Ameri- kan bankaları bu kredilere nısıf mis- betinde iştirak etmişlerdir. PARIS, 22 A.A. — Bile konfo- ransından avdet eden Fransız ban kası müdürü Morcau Almanyanm kısa vadeli borçlarının. muntazam borçlara tahvili mihselesi hakkında M. Laval ve M. Flandin ile görüş- müştür. Buhrana karşı koymak için BERLİN, 22 A.A. — Alman sa- mayi umumü karteli, M. Brüning'e bir memorandom » vererek buhranı izaleye yarayacak çareleri irne etmiş tir. Kartel, 1925 ve 1929 senelerin- de de böyle hareket etmiş idi, Kar- tel, vermiş olduğu muhtırayı neşret- mekten imtina eylemekte ise de bü- kümetin işin içinden bizzat © kendi vesaiti ile çıkması Zaruretine ehem- miyetle işaret eylemiş olduğu müs- tahberdir. Bü muhtırada dört saha da maliyet fiyetlerinin cezri surette | tenkisi tavsiye edilmekte © olduğu söylenmektedir: Vergiler, harçlar, | içtimai © mükellefiyetler, ücretler, | nakliyat tarifeler ve Umumi hidemat Kartel, communlerin israfını protes- | to etmekte ve bundan #owra bunun | önüne geçilmesi lâzım geldiğini be- | yan eylemektedir. m lanmıştır. İçtima bittikten sonra M. Makdonald muhalif fırkaların hider- | İerile görüşecektir. M. Baldwwin'in | Londraya gelir gelmez M. Makdo., nald'ı ziyaret edeceği zan (ve tah. min olunmaktadır. Siyasi mehafil M. Makdonald ile | M. Snowden'in bütçeyi tevzin için | tesbit ve teklif ettikleri rakamların | tredünyonlar kongresi, muhafaza; | kârler ve liberaller tarafından kabul | edilebilecek bir mahiyette olmadığı fikrinde bulunmaktadır. Muhafaza- kârlar ile liberaller tasarruf mesele- sinin bütçenin muvazenesini temin hususunda başlıca rolü ifn etmesi lüzumunu kabul etmektedir. Muhafazakârlar fırkasının mü- messilleri bütün milleti hükümetin tasavvurlarından mümkün olduğu kadar çabuk haberdar © etmek için derhal bir karar verilmesi hususun da M. Makdomald nezdinde ısrarda bulunmaktadırlar. Siyasi mahafil hükümetin istifa- ya kendisini mecbur görmesi ihtima 5 hakkında « M. Makdonald'ın böy- İ le bir çare bulunmasına muarız bu- lunmasına rağmen - münakaşatta de vam etmektedir. lerinde alâkadar olan mazırların ist faya mecbur olacakları mütalens i- leri sürülmektedir HABERLER... ! İspanyada Tahrikât Var Bir çok gazeteler kapatıldı.. MADRIT, 22 A.A. — Hükümet Bilbao, San-Sebasticn'de intişar e- den sağ cenah müntehasının mürev- viçi efkârı olan birçok Bask ve Na- var'lı gazeteleri tatil etmiştir. Bask memleketinde Eibar ve Güornica'da kâin birçok çifliklerde silâh müsa- deresi yapılmıştır.Şimdiden sonrahü kümetin kontrolu olmaksızın hiçbir silâh imâl edilmiyecektir. Gazete ta- üili kararının bugün yeniden bir ta. İ kım Navar gazetelerine teşmil edile- ceği söylenmektedir. M. Mavra'nın beyanatma © naza ran, hukuk ve salâhiyetlerisi teca- vüz eden sol cenah matbuatı hak- kında da bir takım tedbirler. alın- maştar, Ancak nazırlar bu hususta sarih bir şey söylememiştir. Bilbao'dan El SOL gazetesine bildirildiğine göre Katolik şahsiyet- lerden mürekkep bir grup Pamplu- me, Bilbao, San-Sebastien ve Victo- rin şehirlerinde intişar etmekte 0- lan sağ cenah müntehasına mensup gözetelerine bir &o vesika götürmek üzere mezkür şehirlere gitmiştir. Bilbao valisi, Madrit'ten almış oldu ğu talimata tevfikan, birçok gazete lerin tatilini emretmiştir. Bu emir, hemen infaz edilmiştir. Bu mesele hakkında El Debate gnzetesi yaziyor: Eğer hükümet bu neşriyatın is- yana teşvik mahiyetinde olduğuna kail ise, bir cürüm mevcut olup ol - madığına hükmetmek için mahke. meler vardır. Mahkemelerin muha- | keme ve karar ita etmesi icap eder, yoksa hükümet böyle bir tecavüzü irtikâp edemez. Esasen, mevcut ka- munlar iyi değilse bunları yeni baş- tan yapacak olan bir & parlâmente var, Fakat hükümet, daha kolay bir yolu, kanun haricinde hareket et- mek yolunu — tercih ediyor. Ayni çok içtima unsurlar mevcut olduğu bir zamanda bu misal, meş'um ola- bilir. Hükümet kendisi riayet etme. diği halde meşruiyete riayet edilme. sini talep etmek için kendisinde na- sıl bir otorite bulabilir? Meb'uslardan birisi, gazetelerin | de tatili hakkında dahiliye nazırmdan istizahta bulunmak niyetinde oldu- ğumu beyan etmiştir. M. Maura, bu istizah teklifini kabul etmiştir, Rusya Fransa Ademi tecavüz misakı mı imzalandı? PARIS, 22 A.A. — Petit Pari- sicn gazetesi Fransa le Rusya ara- amda bir ademi tecavüz o misak' | projesi yapıldığı j na ve bu projenin Ki M.Dovgaleski ta- ru olmadığını te OM. Berthelot min edecek vaziyette olduğunu yaz- maktadır. a şte yonumna gn dereli dür Ni ile Fransız hariciye nezareti kâti- bi umumisi M. Berthelot arasında elyevm bir takım müzakereler yapıl- makta olduğu herkesce malüm bu- lunmaktadır. İlk önce iktisadi bir şekilde başlamış olan bu müzakere- ler daha sonraları, Moskova hükü- metinin talebi üzerine, siyasi bir Iki hükümet arasındaki © siyasi min etmeğe ve ticari mahiyette bir muvakkat sureti tesviye aktedmeğe matuf bulunan bu müzakereler bir takım telkin ve tekliflere yol açmış- ür. Lehistan ve Romanyaya dosta- ne münasebetlerle bağlı © bulunan Fransa bu mesele ile doğrudan doğ- raya alâkadar bulunan bu iki hükü- meti de bu mükâlemelere iştirak et- tirmiştir. Böyle olmakla beraber bu müzakereler henüz mükâleme saha- sından dışarı çıkmış değildir. Diğer taraftan bu derece ehem- miyetli bir misakın, — sktedilmeden evvel sırasile nazırlar meclisine, par dette İstanbuldan geçerken ut bir vesile olmuştur. muşlardır. de etmişlerdir. lerdir. Türk Darülfünun ile grat takımı arasında yapıdan müsa- bakadu 4 - 5 takımımız mağlâp ol muştur. grat radyoları tarafından Türkçe 0- larak neşredilen tafsilât © berveçhi zirdir: Kaleci, Ulvi, Müdafiler, © Saim, Hüsnü. Muavinler, OReşat, Sadi, Suphi, Muhaçimler, Mehmet, Alâ- ettin, Zeki, Muzaffer, Rebii. Takım kırmızı o formasile saat 18,20 de sahaya çıkmış ve o bunu mavi formalarile Ruslar takip etmiş- tir. Oyuna bir Rus ven İdaresi altında > Taip Servet Bey maça takad- dum eden izahatı verdikten sonra Tas Ajansı spor muhabirinin maç hakkımdaki tenkidatının tercümesi- ni okumuştur. di. Ehalinin tehaçümü nazarı dik- kate alınarak bir gün zarfında bü- yük tribünler 50 bini mütecavüz bir seyirci ile dolmuştu. Ehali arasında riyelileri nazarı dikkati çelbediyor- du. Herkesin ağzında Türk, Türk Futbolu ve Türk sporcuları sözleri deveran ediyordu. Bu alâka yalnız Türk Futbolunun değil ehalinin Türkiye ve Türk spor culuğuna muhabbetinden ileri geli- yordu. vi, Zi Beyin izahat berrşki ei Takımımız oyuna güzel bir ha- çumlu başladı Rasların kendilerini istifade ede Bu sayıyı müteakıp Ruslar şiddetli akınlara başladılar. Ta rafeynin mütekabil hücumları esnasında artık çok güzel oy- namağa başlamış olan Lenin. grat humteliti soldan yaptığı hücumu meşhur Liponof,un a- yağile sayıya tahvil ederek on dakika sonra golle mukabele ettiler, Buna rağmen O takımımızın hücumları eksilmemiştir. Ve a rası beş dakika geçmeden &ol- dan inen bir akımı çok güzel idare eden bir Muzaffer Zeki kombinezonu topu hasım ka- lesine sokarak ikinci golümüzü de kaydetmiş oldu. O Bundan sonra taarrumuz bütün bütün kuvvet kesbetti. Takımımız be hemehal galip çıkmak arzusu ile çok güzel oyun gösteriyor ve Leningrat kalesine mütema diyen şütler yağdırıyordu. Bu sırada Muzaffer çok mahirane bir şütle üçüncü sayımızı kay- etti. Fakat Rus takımı mütemadi akmlar yapıyor ve kalemizi cid İisnento hariciye o encümenine ve parlâmentoya tevdi edilmesi icap © der, İşte bunun içindir ki böyle bir haberlerin doğru olamıyacağını güp bosiz addetmek lâzım gelir” Resmi tebliğ M. Venizelos ile Ismet Pş. dün iki defa görüştüler.. | İSTANBUL, 23 A.A. — M. Venizelos'un Paşa ve Doktor Tevfik Rüştü Bey arasında mülâkatlara mesi Dolmabahçede ve Yeniköyde Yunan elçisi M, Polihronl | adis nezdinde olmak suretile iki memleket ricali iki defa buluğ | Türkiye ve Yunanistan arasında mevcut olan dostluğl mütemadiyen tezahur eden inkişafı ve bu dostluk ve samimi; tin takviye ve tezyidi iki millet menafiine tevafuk etmekte 0 duğunu her iki Başvekil memnuniyetle bir defa daha müşahsi| Beynelmilel sulh havasının mütemadiyen kuvvet bulm her iki taraf için esas temenni olduğu tezahur etmiştir. M. Venizelosun Gazi Hazretlerine tazimatı.. İSTANBUL, 23 (A.A) — M. Venizelos, Tevfik Rüştü Beyefendile görüşürlerken Reisicümhur Hazretlerinin sihhal lerini sormuşlar ve kendilerine tazimatının arzını rica etmi: Reisicümhur Hazretlerinden Başvekil Paşa Hazretlerin gelen telgrafta M. Venizelos'un istifsarı vakından mütehassi olduklarını, kendilerine teşekkürlerinin ve iyi seyahat teme nilerini söylenmesini rica etmişlerdir . Leningratta yapılan maç heyecanlı oldu Müsabaka son dakikada Rusların lehine neticelenmiştir.. İ OANKARA,Z3A.A.— inan di vermem maruz ras Maç hakkında Moskova ve Lenin | | dört oyuncularını değiştirere pek çok asker ve Baltık filosu bah- |. sahaya yeni oyuncularile çık lar. Oyun çok seri başladı v alâimi peremeln a hassa defans çok yorulm Bundan istifade eden Rus ti mı evvelâ müsavatı temin ve sonra bir gol daha kayd rek 4-5 galip veziyete geçti. mesai ediyor fakat sayı ne muvaffak olamıyordu. önünde pek güzel bir gol fırs#"| j tı kaçırdık .Bunu (o müteskif Rus oyuncularının favullü hareketini tecziye eden hak lehimize bir penaltı verdi. B nu sayıya tahvil ederek yeti” den müsavatı temin ç Fakat oyunun — bitmesine dakika kala hakem lüzum yere aleyhimize bir penaltı di ve oyun da 5-4 Leningrat Anadolu ajansının notu: Bundan sonra gerek Hi ta ve gerek Moskovada yı cak maçların tafsilâtı da suretle Moskova rady: verilecektir . Fatbolcularımıza ziyafet MOSKOVA, 23 A.A. — geçe Dinsmoda'da Fut! şerefine 180 kişilik bir ziyalet ve”) Karahan yoldaşın kajil? reislerine beyanatı MOSKOVA, 23 AA. — an Yoldaş bugün sani 12 de 7 Servet ve Zeki Rıza Beyleri ederek kendilerile 35 dakika bir mülükatta bulunmuşlardır. adamı ve hem de şahsen bir sıfatile Türk takımına karşı beyan o etmiş ve ilet arasmdaki dostluktan bah miştir.