2 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

2 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Üsaiiyet 1 Asrın umdesi «Miliyeta tir. © 2 K. EVVEL 1931 j İDAREHANE — Ankara cadde si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İstanbul. : Telefon numaraları: : 34310 — 24319 — 24318 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye için Hariç için 8 aylığı 400 kuruş 300 kuruş a la Ye e e Gelen evrak geri verilmez © Müddeti geçen mushalar 10 kuruş 5 tur. Gazete ve matbaaya ait işler © işin müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilinlarn mes'uliyetini Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezih- den verilen malümata naz2- ran bugün hava kapalı ve 4 lvağışlı olacak, rüzgâr şi- 4 Ölmmalden kuvvetli esecektir. i Çanakkale ve Eskişehir , İl havalisine kar yağmıştır. ş O Balkanlar ve Bulgaristanda kar vardır. Rumanyada ha- Istanbul Sokaklarında İlk sesli ve sözlü Türk filmi rollerinde emi san'atkârları “derecesinde muvaffakıyet gös- termişlerdir. Bu itibarla filim, fotografların netliği ve parlak İn da hesaba katılırsa muvaf- fak addedilebilir. Yalnız rejisö “re teallük eden bazı tertip hata “ları göze çarpıyor. Meselâ Mı- sırda sesli başlıyan filim İstan- bula gelince ik susu” eden bir müzik içinde o kadar bariz, olarak görünmiyorsa da, pi gözlerden bu kusurunu 'da gizleyemiyor, Sonra dekor- ların biç de milli O olmadığını Meselâ Bursa'daki han, İstan- buldaki Turan barı, ve bu barın mefruşatı İstanbul sokakların- da para yiyenlerin hiç de bura- larda göremediği malzemedir. Bu teferruata teallük eden ku- “Halil ağa rolünde Behzadı, hır- “sız rolünde İ, Galib'i, bilhassa filmin ağırlığını üzerle- “inde tutan Talât ve Rahmi B. leri zikretmek icap eder. Körlü gayet tabiileştiren Rahmi istikbale iyi bir namzet o- i mere Tatlı ve neş'eli sesile Ha- “saldir. Mısırlı Azize H. güzel dir arap şivesinden gayri film- © Milliyet Edebi Romanı: 95 MİLLİYET KANUNUEVVEL Birinci sahifeden geçen yazılar 1931 M. Muşanof dün şehrimize geldi ve Ankaraya gitti | Karadenizde (Başı 1 inci sahilede) edilmişti. Buketler arasında İstanbul Darilfünunenda tahsil etmekte olan dişçi mektebi talebesinden Mara is. minde bir Bulgar matmazelinin tak. dim, ettiği buket, bilhassa çok zari- ti. Bundan maada Bulgar Başvekili- nin zevcesine vilâyet ve Bulgar kolo nileri namma mütesddit buketler ve rildi, Hayır. demeğe gelmez! iy salonunda gazeteciler, Hazretlerinin fotograflarını lee istediler, M. Mai güle- — Ne yapalım, dedi, bunlar gaze- tecidir, hayır demeğe gelmez.. Buyu run bakalım! Merasim salonundan çıkılacağı bir sırada güzergâhta toplanan halk Bul er Bare En alkışladı.Her an Türkçe yaşa ve Bulgarca bora sesleri İadei ziyaret Bulgar Başvekili otelde bir müd- det istirahat ettikten sonra, doğruca vilâyete giderek Vali Muhiüdin Beyi | ziyeret etti, Müteakiben kolorduya | giderek kumandan ü Naili Pa- şaya kart bıraktı. Bir müddet sonra Tam saat üçte, Istanbul belediye si tarafından M. Muşanof ve refika « şerefine Pera Palas otelinde bir öğle ziyaleti verildi. Öğle yemeği Pera Palas otelinde Vilâyet tara- fından Bulgar misafirlerimiz. yerefi- me verilen bu szelet çek neşeli geç. mi, iki komşu milet adamları arasın Yemekten sonra Başvekil M. Mu- ganof İstanbul matbuat mümessilleri M. Muşanofun beyanatı M. Muşanof, güzel bir Türkçe ile gazetecilere hitap etmiş ve : şok memnun oldum... Yolda gelirken İstanbul ge zetecileri için bir beyanat hazırla. muştum. Bunu, size e ei iretimden sonra img İstanbula geleceğim ve burada iki Bulgar Başvekil M. Maşanof'an gazetecilere | aki olan beyanatı yur — Türkiye Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyfendinin ev- velce Solyaya vaki olan ziya- retlerini Bulgar milleti namına iade etmek üzere Türkiyeye ge liyorum, de büyük bir yer tutmamakta- ve der. Yalnız bu film bize istikbal için büyük ümitler vermesi iti- barile şayanı dikkattir. San'at. kârlarımızı tebrik ederiz. “BAŞI DÖNÜKLER |: — Ama yaptın ha! Muhte- yem Nihat Hanım beni yarın “kendisini ziyarete davet etti. © (Semiha Nazmi Hanım da iki Ügece sonra yemeğe çağırdı. izi | İe siz gittikten sonra öteki ha “ünmla da bağdaştık. — Hangi öteki Hanım? — Canım, hani sofrada se sin yanında oturuyordu. Admr “hatırlıyamadım. Doktor Muk- #bil Nedimin karısı... — Süheylâ Hanim mı? © — Evet, evet, Süheylâ Ha P — Onunla Om bağdaştı. mz? — Evet. Bilsen, Nebil, ne İT kadın: Dans ederken insa e var, adeta kep m teslim ediyormuş gibi... Jbrahim NECMİ dar ateşli Hanımların arasında bulun, sana o kadar iltifat et- sinler de böyle “soğuk murtkan davr, iieik — Neden olmasın? Bu ka- dar yılışıklı da hoşuma gider sanki? — Vallahi bilmem, benim Eyi ttise, Allah — Hoşuna yl gittise, — Ne o? Kızdın mı bana? — Hayır, niye kızayım? Yal nız bu Hanımefendiler benim hoşuma gitmiyor da.. Refik Cemal, şüphesiz daha itiraz edecekti. Fakat kapı a- gıldı, hürmetle çekilen hade- menin arkasından Reşit Beyin muntazam giyinmiş, itinalı ve dik vücudü göründü. İki genç döndüler: 8 lar sayesinde iki komşu mi yekdiğerine samimi ve dosta, rabıtalarla bağlanmışlardır. Ümit ederim ki, memleketi- nize yaptığım bu ziyaret, arâ- mızda esasen mevcut olan sa- mimi ve iktisadi anlaşmaları bir kere daha teyit ve takviye edecektir. Deruhte etmiş oldu Zum vazile dahi iki milletin mütekabilen saadetlerinin temi nine matuf bulunmaktadır. Şimdiye kadar ne lâzımsa ya pılmıştır. İmza edilmiş olan muahedeler, meriyet halinde- dir. İşte bu karşılıklı itimat ve anlaşmalar, iki milletin müs- takbel münasebetleri hakkında nin diğer Balkan devletlerile dan münazebeslerinden bahsederken de miştir kiz — Bulgaristan, sulh ve s 'kün içinde ve mütekabil mena- fi. esasatı dairesinde bütün komş$ularile rahat ve iyi geçin mek arzıtsundadır. Bu esasatın tekmil Balkan hükümetlerinin saadet ve relahları için Jüzum- Ju olduğuna şüphe yoktur.,, M. Muşanof, İstanbula ilk defa gelmektedir. Bulgaristanda Tırnova civarmda kâin Drenovo kasabasmda doğmuş, ve tahsilini Avrupada ikmal etmiştir. Drenovoda Bulgarca kadar Türkçe de umumileşmiş bir Hsan ol duğu için M. Maşanof İisanımızı ol- Bul dukça düzgün konuşmaktadır. ür Başvekilinin eski arkadaşların dan esbak Sobranya meb'usu Şakir Bey, dün otele gelerek M. Mutanof samimi bir surette görüşmüştür. Sam on yediye doğru misafir Bulgar | ere SE e palm ve esi rindeki zevat, rüküplarına tahsis e dilen otomobillerle şehir dahilinde bir gezinti yapmışlar ve bü meyanda Bulgar Eksarhhane'sini ziyaret et- - | mişlerdir. Sant G da Pera Palastan iki | hususi otomobillere binilerek Topha ne rıhtımına gelinmiş ve oradan Muş la Haydarpaşaya geçilmiştir. Program medibince Haydarpa;a- da askeri merasim yapıl yak mız vali Muhiddin B.,kolordu. darı Şükrü Naili Paşa, polis müdürü merkez kumandanı ve i istik bal merasiminde bulanan diğer 7 vat, misafirimizi gara kadar teşyi et enişlerdir. Başvekile refakat edenler İstasyon bu münasebetle Türk ve donanmış Bulgar bayraklarile şt, M. Muşanofun refakatlerinde bulunan zevat şunlardır: MADAM MUŞANOF O M. SAVA SAVOF — Sabık Ha- e mazırı ve meb'us. M. P. PANAYOTOF — Meclisi Meb'asan ikinci reisi ve meb'us. e SELUYAROR — Demokrat fur “PV v. "DİMOF — Çiftçi Fırkası umumi kâtibi, M. KALENDORF — Radikal fır- kası merkezi umumi azasından. e PAPOF — Bulgar Ajansı mü- ar DANÇEF — Hariciye Nezsre- ti siyasi şube başkâtibi. M. ŞUMKOF — Başvekület kale mi mabsus müdürü, iş ME RUMENKOE — Zor emele. “İS SANER — Viro gazete baş muharriri, Bulgar heyetile beraber Anadolu Ajansının Sofya muhabiri Ali Naci Bulgaı e ve gezetecile- almala, sılsınız bakalım? İli delikanlı, başmuharririn bu iltifatmı teşekkürle karşıla dılar. Deere Ben şapkasını, pal osunu hademeye verdi; sonra ine Nebile dönerek: — Nemikanın size çok s€- lâmları var. Gece size verdiği zahmetlerden dolayı affmızı ri ca ediyor. Dedi. Reşit Beyin gözlerin de bu sözün manasmı genişle- ten zeki bir bakış vardı. OAh- met Nebil: — Teşekkür © ederim. Bir şey değil, Diye mırıldandı. Fakat için den: — Bu zahmetler yalnız bay gınlık meselesi için mi? Yoksa Nebahatı oraya götürdüğüne ne pişman olmuş mu? Diye yeni bir muamma ö- nünde düşündü. ir, Refik Cema- Akdedilmiş olan siyasi itilâi | an | Becektir. JRefik Cemal, kurnaz leri le delikanlınm i içinde tafsi için büyük teshilât göstermiş, Bul gar heyetinden bir çek zevatı ziyaret çilerle tanışturmaştır. Türk-Bulgar dostluğu Bulgar Başvekiline refakat eden Türk - Bulgar dostluk cemiyeti M. Steyanof Türkiye ve Türkler b kındaki ihtisasıtını çöle samimi bir surette muharririmize anlatmıştır. M. Steyanof ezcümle demiştir ki: — Bize demedi yapılan büyük hüs nü kabulden çok mütehassisim. Tür kiye ile Bulgaristan arasındaki müna, sebatın başlangıcını tarihte buluruz. İlçi kardeş millet, tarihi ve an'anen rabıtalarla biribirine bağlanmışlardır. Bu iki millet arasında iktısa mai, harsi yakınlığı kuvvetlendirmek için atılan adımlar, çok faideli netice ler veriyor. Cemiyetimiz, Sofyadan başka Tırnova, Burgaz, Varna, Plev | nede şubeler açımıştır.. Şubeleri gitükçe çoğalacaktır. Cemiyeti ki millet arasmdaki mükarenetin ! kuvvetlenmesi için ne lâzımsa yapı- yor. Propaganda için her vasıtadan istifade olunmaktadır. Muhareimiz M. Steyanofa, iki mil letin anlaşması için en mühim vası- tanın isen olduğundan bahsetmesi üzerine mamaileyh demiştir ki — Bulyaristanda Türkçe yen çok azdır. Hepimiz Türkçe bil riz, 1908 senesinden evvel Bulgor mekteplerinde Türkçe lisanı imecbu ri idi. Şimdi husesi mekteplerde Türkçe tedrisat yapılmaktadır. Am- cak Bulgar mekteplerinde Türke mecburi değildir. Türk lisanını ihti yari olarak Balgar mektep program Tarıma koyacağız. Bunun mütekabi- len Türkiyede yapılacağını zannedi- yorum. Netekim Bulgar fisanı Türk mekteplerinde evvelce okutuluyor- du, Bu mesele, iki memleketin Çünkü bizim bütün mazi ve an'anc miz Türkiyeye bağlıdır. Hattâ Bul- gar tarihini yazmak için Türk hazi- ei evrakından yardım istemek mec- buriyetindeyiz. Sofya Darülfünunu 'müderrislerinden M. Mutafiçiyef bu hususta tetk'kat yapmak üzere önü müzdeki tatil esnasında İstanbula ge Seyahatim hakkında şunları söyle- yebilirim: Heyette ne hususi ne res- mi hiç bir vazifem yoktur. Yalnız - Türk - Bulgar destişk cemiyetinin reisi sıfatile Ankaraya bir ziyaret ya pıyorum.,, Bulgar heyetile beraber Safyada intişar eden Zora ve Utro gazeteleri nin muharrileri de şebrimize gelmiş- lerdir. Meslektaşlarımız, Türk gaze tecilerile tanışmak istemişlerdir. Bul gar gazetecileri, dün Pera Palas ote Binde, Başvekilin istikbal merasimi. pe ait tafsilâti telefonla güzetelerine yetiştirmişlerdir. “Zora” muharriri M. Kopenkof muharririmize şunları söylemiştir: — Daha Edirneden itibaren Türk topraklarında çok samimi ve heye- canlı bir surette karşılandık. İki dost ve komşu millet arsamdaki tari hi ve harsi rabıtalar, her şeyden kuv vetlidir., Yunan sefiri Ankarada Yunan sefiri M. Polihronyadi dün Ankaraya gitmiştir. Ankarada istikbal hazırlıkları ANKARA 1 (Telefonla) — Misafirimiz Bulgar Başvekili- ni ziyaret için hazırlıklarikmal edilmiştir. Meclisin altında bir tak yapılmış ve üzerine Bulgar ca ve Türkçe olarak “Hoş geldi — Sizler ginükten 1 sohra ce- Fırtına (Başı 1 inci sahifede) bi ta- Vapurun y. “| madığından tamiri bir kaç gün | içinde yapılacak ve yoluna de | vüm edecektir. Ticareti bahriye İ müdürlüğü bu hususta tahkika- tabaşlamıştır. de Turtun Star isimli bir İtal- | yan şilebi Karadenizden Akde nize geçmekte iken Yeniköy a- çıkla; İ yanlış bir manevri stop edemiyerek karaya otur- | muştur. Vapur Yeniköy palas | yanında eski Avusturya yi purun hasarı epeyce müh Dün akşama kadar tahlisiye | İer vapuru yüzdürmek için uğ- | raşmıslarsa da muvaffak olaraa mışlardır. Bugün tahlisiyeler gene çalışacaklardır. Şilebin bu akşama kadar yüzdürülebilece- ği ümit edilmektedir. Edirneve kur yağdı EDİRNE, 1 (A.A) — Bir haftadan beri devam eden 80- ğuklar nihayet şiddetli bir kara yelle ortalığı devam etmektedir. eee — — Kaçakçılığa Karşı mücadele (Başı 1 inci sahifede) birlikte müzakere ve tedabiri kizme yi ihzar etmek üzere “Fırka maliye tetkik komisyonu” namiyle 15 ki: Tik bir komisyon teşleli grupça kabul edilmiş ve yapılanı intihap 'neticesin de komisyon azalıklarına, (Mazhar Müt (Denizli), Refik Şevket (Ma- pisa), Faik (Tekirdağ), Haydar Re- şit (Maş), Hasan Fehmi (Gümüşha- ne), (Samsun), Rasih (Am- talya), Rahmi (Sıvas), Ak Saip (Urfa), Abdülmuttalip” (Malatya), İsmet (Çorum), Tevfik Fikret (Kon ya), İhsan Paşa (Givesum), | Refik (icnya), Ali ra (Mardin), Bey- ler intihap edilmişlerdir. Komisyon derhal içtima o ederek mesai programını ihzara başlamıştır. Tetkik komisyonu ANKARA, 1 (Telefonla) — Fir- ka maliye tetkik komisyonu grup iç- imamı müteakip toplanmış ve ko- misyon riynsetine (o Hasan Fehmi (Gümüşhane), mazbata mubarrirli. ölme Hasan Reşit ve kâtipliğine de Ali Rıza Beyleri seçmiştir. Kamisyon her gün müntazaman içtima edecek ve kaçakçıl:kla müca- dele için en yakın zamanda alınması zaruri tedbirleri tesbit edecektir. Bu tedbirlerin sür'atle tatbikine gecile- cektir. Komisyon içtimalarma diğer grup azaları da iştirakla mütaleala- yen beyan edebilecekledir. isyon ihtiyaç gördüğü zaman a ai ir Ee rek İzem gelen izahat alacaktır. İç- timalarda Maliye ve İltısat Vekille- rinin de hazır bulunacakları anlaşılı- yor. İstik'âl mahkemesi » Diğer taraftan, bugünkü grap iç- timasnda, bazz azaların #mücadele için istikisi mahkemeleri ihdası fikrini telerar serd ve müdafaa eyledikleri söyleniyor. Kış tatili Komisyonun ittihaz edeceği mu- karrerat neticesinde bazı kanunlar. mı geldi? miyet azalmıştı. Nihat Hiha- mi Bey poker e etti, Muk- bil Nedim Bey, © Yazıcı Zade Nazmi Bej, Kemal Reha Bey, Doktor Lâtfi Bey oyuna gitti- ler. Hanımlarla Ferit Necdet, Şeyda Kâmil Beyler, Nevzat Süreyya, bir de bendeniz kal- dık. Çalgı ile, dansla vakit ge girdik. Müsamere hemen he- si sabah açılasıya kadar sür lü, — Bizden bahsedilmedi mi hiç? — Hayır, efendim, yalnız doktor Lütfi Bey o Neriman Cemşit Hanımefendi için çok merak ettiler. Atıf Cemşit Be yin öyle birden bire gelişi, zev cesile kaymvaldesini götürüşü meraklarını mucip oldu. Sahi, o da var. Ahmet Nebil hemen müda- hale etti: — Atıf Cemşit Bey bu sa- bah buraya geldi. —Evet, efendim, Birazdan arzederim, Reşit Bey merak içinde Ah- met Nebile baktı: — Peki, Dedi. Sonra Refik Cemale dönerek gözlerile devam etme- emretti, — Hanımefendiler en ziya- de Ahmet Nebil Beyden bah- settiler, Reşit Beyin gözleri, tebes. sümle delikanlıya döndü: Tebrikler... “Ahmet Nebil mahzun mah- zun boynunu büktü. — Ne o? Memnun değilsin a ye) asıl menun olayim efen Reşit Bey gene Refik Cema le döndü: — Aleyhinde mi söylediler? Refik Cemal, patronun tek- Yfsizliğinden cür'et aldı: — Bilmem aleyhinde mi de- Reşit Beyin gözleri hayret» | meli efendi? Her halde kıskan- döndü ; iieşieti yüzüne | dıkları muhakkak! kiskanıyorlar? Bugün saat 2,30 matinelerinden itibaren Melek y Elhamra sinemalarında -İllstanbul sokaklarında Türkçe sözlü ve şarkılı muazzam eser, Dün sabah saat 7 raddelerin | geldiği vakit kaptanm | beyaza bürüdü. | Hararet tahtessıfır 4 tür. Kar İ İstanbul, Kahire, İskenderiye, Atina ve Pariste çevrilmiş olan bu şayanı hayret film Mısırlı büyük yıldız Azize Emir Hanım ile Dartilbedayi arti eri tarafından temsil edilmiştir. Yerlerinizi tedarik ediniz, Mutat fiatlar. MARLENE Yarın akşam ARTİSTIK' te Filmlerin “incisi” olan DUL NIŞANLI sözlü ve şarkılı eseri gördüğünüzde şen şarkılar taganni edecek ve ağlayıncaya kadar güleceksiniz. Heyeti temsiliyesi başında : MARTHE EGGERT — GEORG ALEXANDER ve FRİTZ KAMPERS Yarın akşam ASRİ Sinemada KAÇAKÇILAR GEMİSİ muazzam şaheserin İlk iraesi münasebetile BÜYÜK MÜSAMERE Sinema yıldızlarının en meşhuru DIETRICEH ile iki büyük san'atkâr olan : GASTON MODOT ve FRİTZ KORTNER tarafından temsil edilen hakiki bir dransrlir, Bu filimde görünecek şeyler temaşakiran: fevkalâde müteessir ödecektir. Perde aralarda mühim varyete programı, İstanbul Baro Riyasetinde Baro heyeti umumiyesi dahili nizamnamenin muaddel 17 in- ci maddesi mücibince 7-12-931 tarihine müsadif Pazartesi günü saat onbeşte adiyen içtima edeceğinden rüfekanın yevm ve saa- ti mezkürda Baroyu teşrifleri rica olunur. RÜZNAME: Ii — İdari raporun kıraati * 2 — 932 bütçesinin kabulü. İstanbul İkinci Ticaret mahkeme | Eyüp Sulh Hukuk Mahkemesin- sinden: İstanbulda Urhaniye “ çarşı- | den: Davacı Raif efendi vekili A- sında ticarete meşgul iken mahke- mece İlinen iflisma karar verilen çukacı Aram Muratyan efendinin alacaklılara teklif eylediği kon- kordatonun tasdiki şehri carinin al tıncı gününe müsadif pazar günü saat bir buçukta alâkadaranın yev- mi ve vakti merkârda mahkemede bulunmaları lüzumu ilân olunur. İstanbul sekizinci icra memurlu- Kundan: Bir borçtan (dolayı tahti hapse alınıp paraya çevrilmesine karar verilen elbiselik ve paltoluk kumaşların 6-12-931 tarihine müsa- dif pazar günü saat IZİlâ 13 rad delerinde Sultanhamamında | Mesa- det hani altımda 3 numaralı mağa- sada açık arttırma ile satılacağın- dan talip olanların mezkür gön ve saatta hazır bulunacak memuruna müracaat etmeleri ilân olunur. Üsküdar Hâle Sinemasında TİTANİK Mümessili: Virjina Vali. atı vardır. Bu takdirde Meclisin kış tatili bir az uzayacak ve ancak (o 25 K. Evvele doğru tatil kararı verile. cektir, mefendiden. Reşit Beyin gözleri, merak- la Ahmet Nebile döndü. Deli- kanlı izahat verdi: — Eski bir mahalle komşu- su, beyefendi. Nemika Sırrı H. efendi ile birlikte fakülteye de- ii leşit Bey, halden anlar, gö nül bile bir adam © tavrile kalbi Sonra gene Refik Cemale dö- nerek sordu: — Bu, mühim bir Ar latın bakalım, Ahmet N Nebil B. için neler söylediler.? Refik Cemal, patronun hu- susi sırlarına mahrem olmak dercesine yükselmiş görünmek ten memnu, hemen tafsilâta — Muhteşem Nihat Hanım- efendi, Nebahat Hanımefendi. nin adını “Fatihli sevgili, ie muş. “Aman, ne soğuk şey! Ahiet Nebil Bey bunun nere- sine âşık olmuş?,, deyip duru- yordu. Semiha Nazmi Hanıme fendi de Muhteşem Nihat Ha- vukat Şefik Beyin Müddasleyhler İstefan Baklaciyef, Nikola, Yorgi, Lâzari, İstefo, Boris o Efendilerle İvana hanım aleyhlerine ikame et- tiği izaleyi şuyu davasının müba- kemesinde bunlardan İstelan Bak- laciyef efendiden gâyrisinin ikamet gâhları meçhul alluğundan müşa. ğin bilmüzayide furuhtu ile şu yaun izalesine dair ittihaz kılman hükmün ilinen tebliğine karar ve- rilmiş olmakla tarihi ilândan itiba Ten onbeş gün zarfında temyizi da- va edilmesi aksi takdirde hükmün kespi katiyyet edeceği | malümleri olmak üzere işbu ilân varakaların. dan bir nushası dairedivanlanesine talik kılındığı gibi evrak havadisle dahi tebliğ olunur. İstanbul birinci iflâs memurlu. undan: Bir Müflis Şirkete ait ve Sultanhamamında Mollataş sokağın da Çingiroğlu hanında mevcut Tri- kotaj makineleri, yazı makineleri, Bankolar, kanepe ve sandalye ve perakende yün ve ipek ve muhtelif “ makaralar ve sair bazi eşya şehri- halin altıncı pazar günü saat 15 ten itibaren açık artırma ile satılacağın dan talip olanların müracaatları i- lâb olunur. © | birlite gelen Nebahat Hanı: hem de © teskine çalışıyordu. Artık geç kızım ne soğukluğu kaldı, ne âdap bilmezliği, ne de aptallığı.. o Muhteşem Nihat Hanımefendi bu kıza âşık oldu ğu için Ahmet Nebil Beyi de zevksizlikle ittham (ettiler, Hattâ bendenizi de mütemadi. yen “Şu kızı siz elde etseniz... diye teşvik ediyorlardı. Semiha Nazmi Hanımefendi, biraz Ah- met Nebil Beyi müdafaa etti. ler. “Gençtir, toydur, tecrübe- sizdir, akça pakça bir kız gör- mk sözlü akmış, Filârr de- da çi De Bey & Bapielimezeii — me Nebil Bey, Sü- heylâ seni tutuyor. Hayret sırası, Refik Cemale gelmişti. — Süheylâ Hanım mı? Bilâ- kis en ziyade (şiddetle Nebil Beye hücum eden o oldu. — Sahi mi? — Evet, efendim, “Yalancı, bileklir, düzenbaz,, diye ağzma lüyordu. 1 geleni söyl