7 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

7 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

49'İ si kadar sal 7 KÂNUNUEVVEL 1931 6 nci sene, Na, 2092 NUSHASI 5 KURUSTUR Varşova Mükâlemesi ar Başvekili Goöspodin nci memleketimizi ziy! Metmek üzere yola çıkar çık- Yugoslavya Hariciye na 2 yn Marinkoviç te Var "nın yolunu boyladı. Baş- ler ve Hariciye nazırları a- Mimda mütekabil | ziyaretler masi teamülü haline girdi bir zamanda biz Yugoslav ba İiye nazırının bu Varşova aretine hususi bir mana at- üyecektik. Fakat Fransız eleri bu ziyaretin pek ma ır olduğunu söylüyorlar. İS Marinkoviç seyahatile Mu- ziyareti arasında bir mü t görüyorlar. Fransız gazetelerinin bu talealarına inanmak Jâzım- » Çünkü evveli Lehistan iriciye nazırı Mösyö Zaleski a son günlere kadar Paris- # bulunuyordu. Cemiyeti Ak- Mançurya meselesini eden fevkalâde içtima- İa bulunmak üzere Fransız ümet merkezine gitmişti. orada Fransız Hariciye na ile sıkı temasta ii İ Saniyen gerek Yugoslavya gerek Lehistan Fransız Ha yesine çok yakın olan iki ir. Binaenaleyh gerek barici siyasetleri hakkında sız matbuatının salâhiyet- söz söyliyebileceklerini ka- İK) etmek lüzimdir. © Fransız gazetelerinin yaz- Ülarını doğru olarak kabul #nekle beraber Bulgar Baş- Mkilinin memleketimizi ziya- Ti, neden Yugoslavya'da bu ır telâş mucip olduğunu Mamak cidden müşküldür. Ünkü eğer bu ziyarete husu- ir mana atfedilmemiş olsay Ü Mösyö Marinkoviç bu Var Kva nümayişini yapmak lüzu- Manu hissetmezdi. Bulgar Başvekilinin ziyare- K esbabr kâfi derecede sarih- ir sene evvel Hariciye ve Gi Tevfik Rüştü Bey Sof, ziyaret etmişti. Şimdi ayni la hariciye nazırı mevki i işgal eden Bulgar Başvekili bu ziyareti iade ediyor. Ta İ bu ziyaret münasebetile İnkara'da iki devlet ricali ara Ânda bir takım samimi ve dos sne mükâlemeler vuku bul Muştur. Ve neşredilen resmi İebliğden de anlıyoruz ki, iki Memleket adamları, orta el- lerinin de huzurile yaptıkla- h noktai nazar teatisinde iki Bu dostluğun umumiyetle Ye bilhassa Avrupa'nın cenubu Yarki kısımlarında sulh ve mü- talemete yardım edeceği de ilâ İ ve edilmektedir. Türk — Bul ar dostluğunun bu samimi te Zahüründe bundan başka bir İİ mana aramak abestir. Le Journal gazetesi, M. Muşanof'un ziyaretini, harbi Umumidenberi devam eden bir Ayni gazetenin ayni makalesin de Lehistanla Yugoslavya tındaki son eni panisl Yizm mefküresini i bir te- Zahürü şeklinde telâkki etme- tur, İşin hakikati şudur ki, eğer Türk — Bulgar dostluğunun bir başlangıç noktası aranıyor- “İ sa, harbi umumiden çok evvel ki zamanlara kadar geri git mek lâzrm. Muhterem mi- #afirimizin İstanbula muvasa- tı günü yazdığımız bir yı da tebarüz ettirmek istediği miz gibi, bu dostluk Berlin mu abedesinin imzası akabinden başlıyor. Çünkü imzadan bir- sene sonra Bulgaristanı kendi vilâyeti gibi idare ede- Miyeceğini anlıyan Rusya, vü- | <ude getirmek için. kanımı dök tüğü genç devlete karşı vazi- yet alınca, Bulgar muhtariye- tinin en samimi taraftarı Türk ler olduğu anlaşılmıştı. 1886 senesinde Rusya'nım bütün ib- Yâm ve ısrarlarına rağmen, Tür kiye Bulgaristan aleyhine tah- M. Muşanofun Ankara dönüşünden iki intiba : Haydreği mon ağı Dost Bulgaristan Başvekili 'dik- kate şayan beyanatta bulundu.. M.Muşanof diyor ki “İki memleketin refah ve saa- deti, sulhün temini için yeni ufuklar açılmıştır. ,, Başvekil Hz. bu akşam Sofyaya avdet ediyorlar, Mm. ve M. Muşanof seyahatlerinden pek memnundurlar.. Bu ziyaretten siyasi ve iktisadi mühim neticeler alınmıştır. 90 Gazi Hz. M, Muşanol ile birlikte Ankarada Halk evinde verilen kohsere gelirken... Bulgar Başvekili misafirimiz M. Muşanof cenapları, dün refakatlerin- deki zevat ile birlikte hususi trenle Ankaradan ebrimize avdet etmişler Dout ve komşu Bulgaristanın muh terem Başvekili, Haydarpaşa istas- maaeemereeseseeameresessan. yonunda merasimle karşılanmışlar- dır. İstasyon, şereflerine Türk ve Bulgar bayraklarile donanmış, asker ve polis müfrezeleri ihtiram vaziye- tini almıştır. firlerimizi, garde vâli Muhiddin Bey Kolordu kuman danı, Polis müdürü, Merkez kuman- Vecdi B. evvelki gün geldi Vecihi B. Fırka merkezinde “e... rik edilememişti. Binaenaleyh birinci Balkan muharebeleri sırasındaki kısa bir fasıla istis- na edilecek (o olursa, Türk — Bulgar dostluğunun yarım a- sırlık bir tarihi olduğu görülü- yor, Panislâv mefküresine ge- ince; bu, azacık eskimiş ede- Evvelki gün Adapazarından şeh- rimize gelen sivil tayyarecimiz Ve gibi. Gün ykriminde bant siyeret B. dün Tayya- i Hasan Fehmi Bey- kezine gelerek fırka rcisini * ziyaret sermiştir. Fırından sonra kolardu ku- mandanı Şükrü Naili Pş. yı ziyaret etmiştir. Vecihi B. akşam geç vakit de vilüyete gelmiştir. Vecihi B. bu kış uçuş yapmıya- ık ve şehrimizde tayyareciliğe ait işlerle meşgul olacaktır. o Baharda, gene memleket dahilinde taraf taraf uçuşlar. yapacaktır. Vecihi B. martesi günü saat 17,5 da Halk evi de tayyarecilik ve terakkiyatı hak- kında bir konferans verecelitir. Uçuşların 'faideleri , Vecihi B. dün kendisile görüşen ize son uçuş intihala- rım söyle anlatmıştır: * — Gerek şark ve gerek cenup seyahatlarım benim için çok mucibi istifade oldu. Halkımızın tayyarec hakkındaki düşüncelerini büyük bir ümitle söy! En ufak ve en uzak köyleri bile Türk gençlerinin tayyareciliğe olan alika- ları Türk vatanının saadet ve selâ- (Devamı 5 inci sahifede) ... biyattır. Eski çarlık Rusyası Fransız davası namma kurban verildikten sonra, artık “yeni yeni İslâv mefkürelerinin Fran sız harici siyasetine âlet olabi- leceği zaman çoktan geçmiş ol sa gerektir. M. Marinkoviç'in danı, Vilâyet ve Belediye erkânı İn- hisar müdürleri, Kaza kaymakamları Fırka mensubimi, Ticaret kün ve diğer bir çok teşel mma gelen zevat ve şehrimizdeki Bulgar kononisinden mürekkep ke- sif bir kalabalık istikbal etmişlerdir. M. Muşanof, trenden inerek, en sılamağa gelenlerin birer birer elle ni sıkmış ve beraberce rüküplarına tahsis edilen istimbotla | Tophane rıbtmına gelmişler ve oradan hazır lanan otomobillere binerek pazar ol malt münasebetile Fenerde kâin A- yastefonos Bulgar kilitesini ziyaret etmişlerdir. Kilisenin kapısında M. Muşanof | refakatindeki zevat Bulgar eksarih vekili tarafından istikbal edilmiştir. M. Muşanof, o sırala başlamış o- bulunmuştur. tarafından, M. Muşanof'un kiliseyi ziyareti münage betile Bulgarca bir Dütuk irat edil miştir. Mösyö Muşanof, bu mutka mukabelede bulungmuştur. Bundan sonra kilisede Türkiye Cümhur reisi Gazi o Hazretlerinin şahsi sandetleri ve Türk hükümeti. Din terakki ve tanlisi temenmiyatım el eden bazı ilâhiler teganni edil MSeyi Muşanof, kiliseden çıktık tan sonra Bulgar mektebine gitmiş ler, otomobille Eyübe kadar bir te- nezzüh © yapmışlar ve bu meyanda Eyüp camiini ziyaret (Devamı $ inci sahifede) eeaaseeaemeesieeseeeemaneaeeeeeeeeaaaee Papaz Hikâyesi Papa Eftim Ef. nihayet ölüsüne bir yer bulabildi Mesele malüm: Papa Efti- nin bie pügeiiilağiki bünime. sinde ölüyor. Eftim Efendi pa- pazı papazlara ait kabristana göndermek istiyor. Fakat bu papaz Efendi di- ğer taraftan afaroz edildiği için buraya defnedilmesine müma- naat edilmiştir. Bunun üzerine Papa Eftim tarafından kabris- tanın umuma mahsus kısmında bir mezar satın alınarak Papaz Panoratos Efendi defnolunmuş tur, Dün geceki yanün Dün pece saat yirmi üç buçuğa doğru Sirkecide Köprülü © hanımda bir odada yangın çıkmışsa da teves süüne meydan verilmeden derhal sön dürülmüştür. .anasaakkersineseseaeasasimseeesak kü süeeiee kat bunun, Muşanof ziyaretine karşı bir tedhir olduğunu Fran ız matbuatınm salâhiyattar olması lâzem gelen lisanmdan öğrendikten sonra, Varşova zi yaretine bir blöf nazarile bak- mak lâzrm geldiğine hükmet- Varşova ziyaretinde biz bir | tik, fevkalâdelik görmemiştik. Fa- Ahmet ŞUKRU etmişlerdir. | Cenup Hududu Dahiliye vekili, Baş vekâlete bir rapor gönderdi ANKARA, 6 (Telefonla) — Dahiliye Vekili Şükrü Kaya B, İ Adanada tetkikatını ikmal et- miştir. Yarın Mersine ve ora- dan Silifkeye giderek Mersin tarikile avdeti pek muhtemel: dir Adanadan Başvekilete ce- nup kudutları vaziyeti ile diğer | bazı hususlar hakkında Şükrü Kaya Bey bir rapor göndermiş tir, Dahiliye Vekilinin Akde İniz sevahili ve İzimr havalisin İ de yapacağı tetkikatın şimdi:- İlik tehiri muhtemeldir. Şükrü | Kaya Beyin avdetinde İcra Ve killeri heyeti yeniden almacak | bazı tedbirlerin müzakeresine | başlayacaktır. Şubat nihayetin de Meclise takdim edilecek o- lan 932 bütçesinin bu meyanda müzakeresi de kuvvetle muhte meldir. Kaçakçılığa (Telefönla) — Ka- meşğul bajanan onu her sabah rr. Komisyonun El | j İ Siirt Meb'usu MAHMUT Umumi Neşriyat ve Yazı Müdürü ETEM İZZET Vapurcular biri ne- fesalmaya başladılar! Karadenizde iş başladı ve vapur- cuları tehlikeye düşüren rekabet nihayet bitti. — Rekabet mi?.. Hâlâ onun acısını çekiyoruz. i du. Bir daha. Vapur sahiplerinden tanın- mış bir zat yana yakıla anlatı- yordu: — Tasavvur edin; zaman ol- du, ki köprüden Rumeli ve ya- hut Aanadolu Kavağna mek için (o verdiğiniz pı Karadenizin en uzak lim ina gidebiliyordunuz. Tabit ya- kın zamanlara kadar bu rekabet vapur | sahiplerine pek pâhalıya mal öldü. Halâ İ kendimizi toplayamıyoruz. — Ya, şimdi, diye, sordum. Muhatabım “Söz. gümüşse, yapılan İ | sülcüt altındır, darbe meselini hatırlamış © olacak, ki birden iki üç saniye bir tereddüt dev- İ resi geçirdi, söylemeli mi, söy- il Dün Kasımpaşada feci bir cinsyet oldu: Üç kişi ve bir polis yaralandı, bir kişi de öldü. o Resmimiz yaralı polis Emin Efendi ile Raşidi gös- teriyor, Tafsilât Polis haberleri sütumumuzdadır. BELAYA 7- Suriye'de Cemal Paşa 2-İzmir Mesihi Sabatay Zevi MİLLİYET'in yeni tef- rikal olacaktır. pi e ji me eadiği izle Pera - İtalyan maçından heyecanlı bir dakika 3- Macera Kızı! | — Yansı spor sütenlarında — lememeli İsrar ettim: — Bu günkü vaziyetiniz na- sıl, dedim. — Eh... Cevap kâfi değildi. Tekrar sordum, bu defa : — Melüm ya, şimdi, Kara- denizde nakliyat zamanıdır. İş ler, evvelki aylara nisbetle, bir parça iyidir. dedi Sonra ellerini uğuşturarak tebessümle ilâve etti: — Yalnız (unutmayın, “deniz dalgasız olmaz — Sikâyetlerimiz var, mek istiyorsunuz, galiba? — Yok, dedi. Zaten gazete ki de Muzaffer Bey cilere fazla izahat vermek “sa lâbiyetim,, haricindedir. Doğrusu kendimi bir devlet memuru karşısında zannettim. Hayretle muhatabımın yüzüne baktım. — Öyle ise zat kim? pucular birliğinden is- iz malümatı alabilirsi- “salâhiyettar,, ... Üçte keramet var derler, (Devamı $ inci sahifede ) Dişçi mektebi talebesi cemiyeti kongresi İstanbul Darülfünun diş tababeti şubesi Türk Talebe Cemiyeti dün akşam saat 17 de Halk evinde se- nelik içtimalarımı — aktetmişlerdir. Kongre hocaları Ziya Beyin riyaseti altında açılmıştır. İlk önce eski he- yeti idare raporları okundu. Rapor balıkında idare heyetinden tafeilât istendi. Sabık heyeti idare azasından veznedar Fethiye Hanım tarafından cevap verildi. Azadan bir kişi eski toplandı heyeti idareyi kontrol o edecek bir mürakebe heyeti intihabını riy, ten istedi. Bunun üzerine üç bir murakebe heyeti intihap edilm tir. Bundan sonra eski heyeti ü İarafından hazırlanan nizamname 0- kunmuş ve madde madde müzakere edilmiştir. Bunu müteakip yeni heye ti idare intihap edilerek kongre kapı talmıştar.