6 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ri Nablüs sürgünleri dışarı çık tıktan sonra, kumandan beni Bir maske düş- yüzü o kadar de- ât Paşa suikasti için iniz? diye sordu. İğ br yer Tülmiyonlak. Bu suikast, sonraları büyük Gaziden dinlediğimiz Enver — Talât kavgası olmalıdır. Biraz daha şundan bundan bahsettikten sonra, yaverini sağırdı: — Beyi Erkünr Harbiye Re isine götürünüz. Şifre kalemi- ne versinler, dedi, Ak Fuat Bey (Şimdi harp akademisi reisi Ali Fuat Pa- ) O zaman Erkânr Harbiye Kele vekili idi. Yaver beni tak: dim etti ve kumandanın arzu - sunu söyledi. Reis başını çevir meksizin, ciddi bir sesle: — Hayır, birinci şubede ça lışacaktır, dedi, Biraz şaşaladım. Fakat da- ha ertesi güne kalmadan ordu karargâhı içinde, yarı sivil bir kumandan ile somasker bir erkân: harp reisinin yan yana çalıştıklarını öğrenmiştim. Erkân: Harbiye Reisi tam bir disiplin adamı idi. İltimas- ların ve hiyerarşiyi bozan hu- susi vaziyetlerin aleyhinde idi. Şifre kalemi Cemal Paşanın as kerden fazla sivil tarafma bağ Ir, kısmen hususi kaleme ben zer bir şeydi. Reisle Kuman danı arasmda yarı siviller yü-| zünden sürtünüşler hiç eksik olmamış, Cemal Paşanım siyasi ve idari icraatı ile Ali Fuat Be yin kafası az uzlaşmıştır. O da, bütün fırka komitecili ğinin düşmanı olanlar gibi, nizam, kıdem ve kanun adamı idi. Cemal Paşa harp hüküme tinin en garp düşüncelisi ol- mekla beraber, kendi fırkacılı ğimi biç bir işinde unutmuş de- ğildir . Kendi fırkacılığı diyorum. Çünkü hakikatte İttihat ve Te rakki birkaç başm © etrafında e kola ayrılmıştı. emmi her hangi bir kimse — ittihatçıdır! Hükmü doğ ru değildi. İttihatçı demek, fir kanın Anonim ve silik Ounsu- ru demektir. O zamanlaf asıl rp damga adam sözü idi. Cemal Paşanm adamı, Enver Paşanın adamı, Talât Paşanm adamı. Kendi kendinin adamı kim- di, pek bilmiyorum. Her adamın da kendi ada- mı vardı. Guruplar büyüdüğü zaman artık Enver takımı, Ta Doksan çocuk tepeden! tırnağa giydirildi Pazar günü de 250 fakir çocuğa elbise ve saire verilecektir Topkapı Türk ye etfal merkez şubesine mer- > ire Fatih, Karagümrük, mer- lât takımı demek daha doğru olur, düncü Ordu karargâhının zabit leri ile Cemal Paşanın adam- ları diye iki sınıf olmuştur. Adam'ın hususiyeti, rütpe ve mevkiine uygun © olmayan ehemmiyetinden belli olur. İttihat ve Terakki devrinde dalanmış olanlardır. let ve vazifesinin adam'dan isti fadesi ne olduğu söylenemez. Bir nazırın müsteşarısınız. Sefir, Vali, Müdür herkes sizi görmek için antişambr yapar. O sırada kılıklı o kılıksız bi kapıyı vurmadan odanıza gi- rer. Elinizi omuzuna koyarak konuşursunuz. O Yanmızdaki hayret içinde (bakar: “Acaba kimdir?,, İşte adam'ın kıymeti bu suaii sordurabilmektedi Adam'a askerlikte sivil de- nir; siviller ona komiteci ismini verir. Liyakat, zekâ, kıdem, her sey bu: “Acaba kimdir?, nin rtısı içinde sönmeğe İ mahkümdurlar. Büyükharpte en ürktüğüm İ söz bu damga idi: Şunun ada - ilim mi, nedir? rafma parazitlerin üşi duğu asıl adam için bir zayiflık tan ibarettir. İttihat ve Terakkiyi mes'uli | yetsiz adamlar tefessüh etttir İ mişlerdir. Halbuki devlet kuv İvetinin yerini hangi şahış kuv- tutabilir?. En azılı katili eli titrek bir hâkim (mahküm eder ve bir çingene asar. Devlet ve kanun veya oto- rite hüküm sürdüğü (zaman, Çakırcalı ipe takılmış bir ceset- ten başka bir şey değildir. İtti- hat ve Terakkinin, Çakırcalmın peşine sürdüğü devlet kuvve- tini bile çeteleştirmiş olduğu- nu hatırlarsınız. Fırka şeflerinden bir kaçına beni fikirleri yaklaştırırdı;adam ları uzaklaştırırdı ve en nefret ettiğim şey bu iken, mütareke senelerinde üstümde yalnız bir sıfat kaldı; Cemal Paşanm ada mi... Hakikatte ise ben Dördün- cü Ordu, ve sonraları, Suriye Garbi Arabistan Umum Ku mandanlığı karargâbının çalış- kan zabitlerinden biri idim, ... Gerek bu meselede, gerek iltirsas, harp ve askerlikle alâ- kası pimayan meselelerde ku- mandanla Erkân; Harbiye Re. isi galiba hiç anlaşamadan ay- rıldılar, Falih RIFKI Her sene hem himayel etfal Fa- yel ra erek fıkara- perveri ini ayrı ayrı yap- makta idiler, Her iki hayır mücsse- sesi yekdiğerinin tevzi şeklinden ha- berdar neticede ayni çocuk iki mücsscse tarafından ayrı ayrı ilbas edilmekte idiler. Yapılan yardımın mahalline masraf ve daha #emil olması, ayni çocuğun | iki müessese tarafından ayrı ayrı giydi- Hilmemesi iin bu ene ie mede Zeytindağı üstünde de Dör ! adam'lar iktidardan en iyi fay- (ği Fakat dev | am amanan 8 Aero klüpte Dersler başladı Nazari derslerden sonra tayyare ile tatbikata da geçilecek Dünkü derste bulunanlar. Türk Aero Kulüp 'te dünden iti- baren nazari derslere başlanmış, H. namların da bulunduğu ille ders, mü- tehassıs sivil tayyareci Nuri B. ta- rafından verilmiştir. Bundan sonra | haftada üç gün muntazaman havai seyrüsefer, topoğrafiya, tayyare im- saati, nazari ameli motör, Fotoğraf- gılık' havai rasadat ve Aero Dinamik dersisri verilecektir. Havai seyrüso- | fer gibi dersler, Fransız ve İtalyan nakliyatı bavaiye sirketlerinin tay yarelerile uçularak tayyare içinde gösterilecektir. Ders proğramı Er- kâni harbiye'ye gönderilmiş ve bazı dersler, eski tayyare motörü, tayya- te iskeleti gibi tayyare malzemesi ü- zerinde verileceğinden | bu gibi eski in Kulübe veril haffüz maskelerinin kullanılması hakkında da konferanslar verilecek. tir, Bu münasebetle beyanatta bulu nan Aero Kulüp umumi Kâtibi Hay- rünmaz B. demiştir kiz —“ Vatanm semalarında elde et- Gğimiz yüksek hava sanatını mem- leket gençliğine aşılamak, dolayisile memelekete hizmet etmek gayesile bir havacslık bürosü tesis ettik, Se- pelerce uçup kocayan cski kartallar şimdi kuluçkadadırlar. Çivçivlerimi- dersek uçuşlara başlıyacağız. Bu se- neki tayyare bayramma, Kulübürnü- zün yetiştirdiği genç (pilotlardan zekkop sivil bir, bera, filesle iş tirak etmek azmindeyiz.” Trenlerde bayram tarifesi Bayram münasebetile Devlet De- miryollarında tenzilâtlı tarife tatbi- ka başlanmış ve dün Ankaradan ve diğer yerlerden bayram tatilini şeh- rimizde geçirmek üzere bir çok İcim- seler ve bazı memurlar gelmiştir. Maarif müsteşarı Salih Zeki ve Ziraat Bankası umum müdürü, Şük- rü B. lerde, bu meyanda bayram tatilini üzere dünkü tren- le şehrimize muvasalât etmişlerdir. yapılmıştar. çocuk yerine iki çocuk giydirmek kabil olmuştur. Yalnız Fatih merkez şubesine merbut olan Himayci etfal Aksaray nahiye şubesi bu şekle razı olma- maş, bu hayır teşekkülü de kendi muhitinde ayrıca elli çocuğa yardım etmiştir. Bu mıktarda ilâve edilince himaye etfalin Fatih şubesi bu s8. ne 140 çocuğu — tabiri mahsusuyla tırnağa giydirmiş olmak. Fatih kazası gibi fukarası > muhtacı himaye yavruları pek fazla bir muhitte cidden büyük bir him. könsezdar. Gerek Himayel etfalin Fa. tih şubesi beyeti | idaresini, gerek geceli gündüzlü çalışarak, 350 çocu- n elbise, ayakkabı, kasket, yay meğe muvaffak olan Topkapı fıka- raperveri müessis ve erkâninı tebrik ederiz. Bu günün çocukları yarının bü- yükleridir nazariyesi ile çalışan bu müesseseyi müteessir eden bir nok. ta vardır ki bu ciheti de kaydetme- len geçemiyeceğiz: Topkapı fıkara perveri yardım © derken izzeti nefsini İko- rumayı kendisi için bir vazife addet mektedir. Fakat bazı erkek ve kadın lar er çöle alet ve üesse- kür ettiği hayır saliplerinin kapll rına gitmekte ve müessese tarafın dan gönderildiklerini söyliyerek yar dım istemektedirler. o Önüne geçil | kabulünden Kazar 20 Ü Cenevre Konferansı Üç komutenin rapor- ları kabul edildi CENEVRE, 8. A. 58 devlet yosma İesuğermnen İşi eylemektedir. Mahtzlif dahili talimatnamelerin sonra konferans; M. Paul Raynand'nun terki toslihat le- | binde verilen istidalara | hasredilen Cumartesi sabah celsesinin ne gibi şerait dahilinde cereyan etmiş oldu- ğumu tesbit eyliyen raporunu müt- tefikan tasvip ve kabul etmiştir. CENEVRE, 5. A. A. — M. Tar dica, dün sabah M. Grandi'yi ziya- ret elmiş ve mumaileyhle uzun müd- det samimane hasbihal eylemiştir. Fransanın teklifleri CENEVRE, 5. A. A, — Piavas Ajansını muhabiri mahsusu tahdi teslihat konferansının mesaisine müsbct”bir sürette iştirak arzusunu güden Fransız murahhas heyetinin öğleden sonra yapılacak umumi içti mada bazı tekliflerde bulunacağı ve bu tekliflerin tetkik edilmek üzre başmarahhaslardan mürekkep umu- mi komisyona havalesini isteyeceği- ni bildirecek bir vaziyette olduğumu beyan etmektedir. Umumi içtima başlamadan evvel M. Tardisu İngiliz, Leh, Romen, Çekoslovak ve Yugoslavya mümes- Ea üzeri meşredilecek bu ve- li mudafa yüksek meclisi, tahdidi teslihat konferansına ait hazırlık larla meşgul hususi encümen ve Ma. reşal Petsin ve Ceneral Vaygand'ın iştirakile aylardan beri sarfettiği me- sainin bir o semeresini teşkil etmek tedir. Bu proje beynelmilel emniyet ve selâmeti temin edecek fili tedbirler alınması şartile Fransanm tesliha- tını tenkise sit sarih ve kat'i teklif. leri bayi olacaktır. Bu proje 15 tem- muz 1931 tarihli Fransız muhtrası- nı müsbet ve muayyen ler halinde ifade edecektir. Sir Jahn Simon Cenevre'ye gitti LONDRA, 5. A. A. — Hariciye nazırı Sir olln Simon, o Cenevreye gitmiştir. Büyük devletlerin teslihatı PARİS , S.A.A. — Je Sais Tout mecmuası büyük devletlerin tesliha- tı hakkında neşrettiği fovkalâde mus basımda 1918 senesinden beri Fran- sa'nm teslihaime yüzde 16, İn, renin yüzde bir nisbetinde meli larmı, Amerikanın o yüzde iki ve İ- Tütün kongresi, üç komisyonun kararlarını kabul etti Iktısat vekili Mustafa Şeref Bey kısa bir nutuk söyleyerek kongreyi kapadı ANKARA, 5. A.A.—Tütün gong- resi bugün iktisat Vekili o Beyfendi. Din riyasetinde saat 10 buçukta mayeietfal cemiyeti umumi merke. binasında içtima etmiş ve üç ko- tarafından verilen kararları tetkik ve müzakere eylemiştir. Mü- karr rat sırası ile aşağıya yazılmış. tar; Bir numaralı komisyonun mukar- Yoratı: 1 — Tütün zeriyatının mıntakavi olmak üzere iki şekilde tutulması, 2 — Tütün zerine müsaade edile cek mahallerdeki nehirlerin ve çay- ların yataklarında ve suladıklerı sa- balarda ve kışm (su istilâsma ma- ruz kalan ve su duran yerlerde batak hık ve kara sulak o mahallerde tütün ekimi menedilmiştir. Yalnız Baf- ranın çorak mahallerinde matku tü- tünü zerine müsaade edilecektir. Yukarıda zikroluna> yerleri hudut- İri zirant müdür ve emurları ol- mıyan yerlerde ziraat ve ticaret ©- daları ve bunların bulunmadığı yer- lerde belediye meclisleri ve inhisar idareleri ve tütün ziraat hudutları tayin edilecek, Köylerin ihtiyar mec islerinde intihap edilecek bir azadan mürekkep £ komisyonlar tarafından edilmelidir. Bu esasların tat- ikini temin için tütün zer'iyatmda rühsatname usulü kabul edilmelidir. — Kaçakçılık kongreyi idari ve di cephelerden alâkadar ede Bu cümleden olmak üzere en uz fiyatlarin satılar: siğam ve tü- tünlerin daha ziyade ucuzlatılmasına lerini ko- ame mal muvafık A pl hyoa kiğilği se lekete zımbalı olarak girmelidir. 5 > Tütünlerin tağyiyten vika- yesi için münasip (tedbirlerin alım- mas vesit olduğu mntakalarn mahsulü olduğuna dair vesika veril- mesi faydalıdır. İki mamaralı komisyonun mukar- 1 — Halihazırda mevzii tiplerin kemakân ipkası yalnız bunların ec ması maballiyeye muvafık surette İş- talyanm yüzde on beş nisbetinde ço- | tifası. galttıklarını yazmıştır. Je Sais Tout'deki ayni tetkik me- kalesine göre silâh! tecerrüt ettiğini iddia eden Almanyanın bu- gün Fransa kadar askeri bulunması lâzım geldiğini, çünkü 1918 sene sinden beri Fransadan 10 milyar da ba fazla sarfetmiş olduğunu kaydet- mektedir, CENEVRE, 5. A. A. — Hariciye nazırı M. Grandi tahdidi / teslihat konferans reisi M. Henderson ile u- zun uzadıya görüşmüştür. İngiliz müstemlekât nazırı M. Tho mas Amerikain kinh-- telsizle neşe “ettiği bir beyannamede tahdidi tes. Hihat konferapsu.... cnan sulhu için takip ettiği gayeleri üz ettir. miştir, m. Brüning'in Cenevre'ye hareketi BERLİN, 8. A. A.— M Brü. ning ile Fon Bülov'un yarın Cenev- reye i söylenmektedir. Almanyanın Silâhları Almanya Versailles muahedesini ihlâl ediyormuş! PARIS, 5. A. A. — Meb'usan meclisinin harbiye (bütçesi mazbata muharriri M. Bouilloax Lafoot, Le Tempa gazetesine vaki” olan beya- natında, Almanyanın kendi askeri teşkilâtına ait olarak Versailles mua- hadesini nasd ihlal etmekte olduğu. nu tetkik eylemektedir. Mümaileyb ihlâl keyfiyetinin bil. hasan gizli malzeme ve mühimmat imalinde muahedelere muğayir ha- reket edilmek olduğu. Almanyanm 1913 bütçesinin tes Hihata sit İm 67 milyon mark'a baliğ olmakta o ve bu miktarın 3,l'i ordularm idaresine sarfedilmekte i- mesi imkünsez olan bu bir nevi do.| di. İandırıcılık müesseseyi müteessir et. mektedir. Çünkü müessese hiç bir bayır sahibine hiç bir kimse göm dermemektedir. Topkapı fıkara perver mürssese. si pazar günü de kendi namına 250 çocuk giydirecektir. Bu çocuklardan yüzü civar o mektepler tarafından müesseseye gönderilmiştir. Bayram günü çocuk giydirmek için teberra- da bulunmuş olan hayır sahiplerini müessese | giydirdilleri çocukların sevincini görmeğe devet etmekte Ayni krediler 1930 senesinde 78.9 milyon mark'a yükselmiş bulunmak. ta ve bundan'da 21,3ü' — yani mit. ralyözleri eskisinin ” yarısından az, topları 12 defa noksan ve insan mevcudu 8 defa eksilmiş | bir ordu için — 7 defa dahın fazla olarak or. dunun idaresine sarfolunmakta idi, M. Bonilloux Lafont, Almanya'- nm; İeviçre,; Felemenk ve İsveç gi- bi yakın komşu memleketlerde, de- polar ve harp malzemesi inşa eden imalithane şubeleri | ihdas eylemiş 2 — Mevzii tip ve cinslerin cihan piyasasma ve tüccarın rağbetine gö- ve ıslâh ve tiplere lüzum hissedildi. gi takdirde uzun tetkikat yapılacak, tütüncülükle mesğul olacak idarenin bu hususta iştigal etmesi. 'ütünlerin kısmı azamı mem leketlerimizde işlenmeye başlanmış- sa da hariçte işletilmekte olam mil- torm dahi memleketimizde. işletil. mesini temine, alıcı ve işleyicilere, İzmirde olduğu gibi diğer mahaller de de depolar inşası vesaire için her türlü tesl'bat örsesi ve (bunların memlekette işletilmesini 1 — Tütünlerimizin piyasaların ibtiyaç ve taleplerine uygun olarak bidayetten itibaren hazırlanması i- çin tütün mu illerinin tarla im- tihabenda, fidan isinde, gübrede, de- zında İse yaramıyan yeşil ve hasta- lıklı yaprakların o imha etmek üzere ayıklanması. ç — Pastal ve demet şeklinde mal edilen tütünlerde zürrain bu gi- bi tütünlerin iyilerini o yani mahsul kısımlarını el el ve renk renk “oi. ewak üzere ayrı demet yapması ve © suretle ayrı yıkaması. d — Görmez yeşil © yanık, çürük, hastaklklı ikra İyelik tütünlerin ihrak edilmek ö- zere ayrılması 2 —— İnhisar idaresi tarafından tü- ümlerin tam olarak İyi tötün yetişti. ren Samsun mıntakasında tütünlerin hangi tasnif ve ambalaj ile satışa çe karılması en muvafık olacağının sa- lâhiyettar bir heyet tarafndan tet- içte ki olunması, 4 — Nakliye, tahmil ve tahliye ve- sir masrafların vaziyeti | hazıraya inde tahmil ve tahliye. |/ in mefaset ve kıymetini |; iyecek gernit dahilinde vaz, istif ye muhafaza edilmeleri. 6 — Tütünde siyorta primlerinin diğer memleketlerdeki nisbetleri na- İ zarı dilekate se idem tet- kik ve tespiti 7— Tüccar depolarının oğla ve kapanışından mümkün olan türlü kolaylıkların erim im hisar idaresinin yaprak tütün tica retini yapması muvafıktır. Ancak bu Bu ticaret icapları dahili ve harici tütün piyasası nazarı dikkate alına rak tayin edecek & normal şeraitle yapmalıdır. 8 — Bankalarca tütün müstahsil lerine ikraz edilmiş olan mebaliğin şersiti hazıra itibariyle mümkün ol- yi kadar tahsilinin tecili faydalı- 3 — Tütünlerimizi satmak ve o- na yeni yeni mahreçler bulmak üze- .— fazla gayretler sarf lâzım- 10 — Tütün ticaretiyle iştigal et- mek üzere memleketimize gelmiş ve gelecek olanlara her türlü kolaylık. ların azami derecede gösterilmesi i- düf edilen tütünlerimiz ve tütün t- caretimiz hakkında zararla tesirler büsl edecek ve yalnış zan ve ka- maatlar uyandıracak meşriyatta bu- hunmaması lüzumludur. 12 — Tütün işleyen ve daimi ol- ni ışma yerlerine p gelmelerinde tatbik edilen ida. re ve zabıta usul ve tedbirleri hafif letilmelidi <car ve zürra yedindeki istimale gayrı salih bulunan tütün. ler yakılmalıdır. 14 — Tütün mü heal kredi ibtiy: üflerinin inkişaflarının. ve umu bir tütüncüler bankası teşkili lüz ın nazarı dikatte bulundur amda. Tütün ihracatındaki ve s toşındaki ikredi, ih tütün ticaretimizin le takviyesi zaruridir. Maddelerin müzaksre ve kabulü den sonra İktisat Vekili. Beyfen tarafından kısa ve güzel bir kapan nutku irat edilmiştir . İktisat Vekili, mıtkunda memlek Gmizdeki tütün ticaret ve ziraatın şümul ve kıymetini ve tütün inhi rin devlete varidat | temini nokt sından olan ehemmiyetini bir dat kaydettikten sonra hu mühim mev mek üzere hususi işlerini ve raha larını terkedip gelen zevatın bu hi veketlerinin delâlet eylediği büyü alika ve feragatin tütüncülüğümü zün bugün geçirmekte olduğu bul etmek icin milletin v eylediğini ilâve eylemiş | murahha: lara ve mutahassıslara teşekkür! bayırlı seyahatler temenni eylemiş tir. Çinliler anudane mu- kavemet ediyorlar Japonya hükümeti nezdinde yeni bir teşebbüsten bahsediliyor ŞANGHAY, 5 (A.A.) — Şehir halkı bu sabah — puslul toplarla Çapey istikametinde yapılan bombardıman gürül. tüsile uyanmıştır, Bombardımanın şiddetine rağmen Çinliler saat 16,45 te il yon civarında mukavemet (göstermekte ve Japonların hücumlarını püskürtmekte idiler. Japonlar Şanghay - Woo - Soung demiryolundan daha şimi le ilerlemeğe muvaffak olmuşlardır. Saat 6 da Woo - Soung” sükün hüküm sürmekte idi. LONDRA, 5 (A.A.) — Resmi mahafilde beyan edildiğind göre İngiliz, Amerika, Fransa ve İtalya hükümetleri dört büyü devletin tekliflerine Japonya tarafından dün verilen cevap üzeri ne yapılacak yeni teşebbüs hakkında müzakerede bulunmı dırlar, Cenevre konferansının reis vekilleri GENEVE, 8. (Hususi) — Tahdidi teslihat konferansı ilkimci reislikl Fransa 54, İtalya 54, İngiltere 53, Amerikn 52, Almanya 50, İsveç 48, ponya 47, Ispanya 43, Arjantin 39, Belçika 36, Rusya 36, Çekoslovakya Polonya 33, Avusturya 32, reyle seçildi. Türkiye 27 rey almıştı. İntihaba 55 Möllet iştirnk eylemiştir. Hariciye vekilimizin Iran rica line gönderdiği telgraflar BAKU, 5. A. A. — Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bayfendi, Pehlevide ve Hariciye Iran Saray Nazırı şu telgrafları göndermiştir; Nazırı Fürugi Han Hazreti, İran Saray Nazırı Fahametlâ Abdülhüseyin Tümurtaş Hz. Her tarafında hakkımızda biraderane dostluk asari gösterilen İran ter kederken zakı fahimanelerine en derin minnettar:k ve samimiyet hi rimi arzetmeyi en güzel bir vazife bilirim. Hakkımızda ibraz lütfunda lundukları ve hatırası daima minnettar kalplerimize mahkük kalacak o hüsnü kabulden dolayı derin hürmet ve Şehinşah Hazret teşekkürümüze leri nezdinde terceman olduğumuz takdirde Zatı Fahimanelerine müteşek| kir kalırım, Nazır Hazretleri ve Aziz dostum. Tahrandan leketlerimiz arasındaki münasebatı mütekabilen İran ve Ti olarak daha ziyade inkişaf edeceğine samimi bir kanaat getirdim. Dr. TEVFİK RÜŞTU Iran Hariciye Nazırı Fabametlâ Mehmet Ali Han Fürugi Hiz. İranın misafirperver toprağını terkettiğim esnada büyük dost ve ko nettarlık hislerimi izhar etmekle vazifelerin en güzelini yoyarl İa hükümeti nezdinde en hararetli teckicürlerimize tercemam olduğumuz ta dirde Zatı Fahimamelerine minnettar olurum. Nazır Hazretleri ve Aziz dostum, wemleketlerimizin menfaatleri içi Tahranda elde edilen müspet neticelerden fevkalâde o bahtiyar oldu; arzeder ve İrandaki ikametimden daima güzel ve canlı bir hatıra b 'ğıma itimat buyurulmasını zatı Fahimanelerinden rica eylerim. Dr. TEVFİK RUŞTU Japonlar bir istihkâm daha aldılar ŞANGHAY, 5 (A.A) — kuvvetleri Voo-Sung Japon Ajansı bildiriyor: Jap etmişlerdir. istihkâmlarını işgal