13 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

13 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ESE ÇOK DİKKA İstanbul Balıkpazar giğ57 başındaki No. 2 ükZi Gişesinlen N almiş olduğum 30558 No. lu biletime 200,000 ira is bet edip bayi Malül p Gazi Cemal Beyden Bayi M. Gazi Cemal 20,000 liramı tama- men aldım. Kendisine teşekkür ve biletlerinizi mezkür gişeden almanızı tavsiye ederim. Beylerbeyi Eski Çınar sokak No. 17 Ahmet Fethi Ahmet Fethi B. MARAŞ ÇELTİK FABRİKASI T. A. ŞİRKETİNDEN: Şirketimiz heyeti umumiyesi 932 senesi Ağustos ayının 15 inci pazar- tesi günü zevali saat onda şirket merkezi olan Maraş'ta fevkalâde olarak içtima edeceğinden şirket esas mukavelenamesinin aşağıda yazılı bazı mad 'delerinin tadiline ve halen sermayesi olan 120 bin Tiranın 158 bin liraya tezyidine müteallik bu içtimada Ticaret kanunu mucibince bir hisse sahi binin dahi hakkı reyi bulunduğuna göre bilümum hissedaranın vevm ve saati merkürda hazır bulunmaları ilân olunur. Ruznamei müzâkerat: Şirket esas mukavelenamesinin beşinci, onbirinci, onikinci, onbeşinci, onyedinci, onsekizinci, yirmibirinci, yirmiüçüncü, cü, otuzdördüncü, otuzbeşinci maddelerinin tadili, Maddelerin tadil metinleri bervechiâtidir: önüçüncü, irmidördün- Madde 5 — Şirketin sermayesi 158 bin liradan ibaret olup beheri / beş Türk lirası kıymetinde 31600 hisseye münkasemdir. Heyeti Umumüyenin işbu sermayeyi bir misli tezyide selâhiyeti olacaktır. e Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malümat verilecektir. Sermayenin bir mis Binden fazla tesyidi evvelemirde hükümetin muvafakatinin istihsaline mü- tevakkıftır. Şirketin ihraç eyleyeceği hisse senedatınn mümuneleri ihraç tan evvel tasdik edilmek üzre İktisat Vekâletine tevdi olunacaktır. Serma yenin tamamı Türkiye Sanayi ve Maadin Bankası ile diğer müessisler ta- rafmdan taahhüt ve imza olunmuştur Madde İi — Şirketin umur ve masalihi heyeti umumiye tarafından müntahap ve beş uzadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. Aza. mın İkisi Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasından gösterilecek namzetler meyanından intihap olunacaktır. Madde 12 — Meclisi İdare azası iki ve her sene kıdem itibarile ikisi çıkarılarak yerlerine aharı intihap kılı Bacaktır. Şu kadar ki, çıkan azanın tekrar intibabı eniz olacaktır. Türkiye Sanayi ve Mandin Bankasından gösterilen namzetler meyanından intihap olunan azaları mezkür banka her zaman tebdil edebilir. Bu suretle yeni- 'den tayin edeceği azaların intihapları içtima edecek heyeti umumiyede tas dik olunur. Madde 13 — Meclisi İdarenin içtima icabı maslahata ihtiyaç ve zaru- rete tabi olup şirketin merkezinde toplanması zaruridir. Müzakeratın mü. teber olması İlakal nısfından bir ziyade azanın bizzat huzuruna mütevak kaftır, Meclisi İdarenin kararları hazır bulunan azanın ekseriyet arasile da hi müteber olur. Tesavii ara vukuunda reisin bulunduğu taraf tercih olu- mar, Madde 15 — İdare Meclisi azasından her biri bedeli kıymeti asliyesi itibarile şirket sermayesinin akalli yüzde birine muadil kıymeti haiz mık- tarda hisse senedatını şirkete tevdiç mecburdur. Tevdi olunan hizse sene 'datı aran heyeti umumiyeden istihsali beraat edecekleri vakte kadar za- manı idarelerinden mütevellit mes'uliyetlerine karşı teminat hükmünde olup ahara devrolunamaz. Maksatla imzalanarık *şirket sandığında hıfzo- hanacaktır. Türkiye Sanayi ve Madin Bankası kendi azaları mamına hisse senedatı tevdi edebilecektir. Madde 17 — Meclisi İdare Reisi her sene Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasına ait aza meyanmdan tayin olunur. Madde 18 — Meclisi İdare azasının yekdiğerine niyabeten rey verme- İeri eniz değildir. Madde 2i — Meclisi İdare azası hasılatı safiyeden kendilerine tahsis kılmacak hisseden başka mecliste hazır bulunacakları günler için heyeti umumiyeden takdir ve tayin edilecek veya yevmi bir ücret dahi ahzede- eeklerdir. Madde 23 — Heyeti Umumiye her sene Mart ayı zarfında şirketin merkezinde sureti adiyede akdi içtima eder. Bundan başka meclisi İdare ve Murakıpler icap eyledikçe sureti fevkalâdeden olarak heyeti umümiye- yi davet edebilirler. Sermayenin yüzde yirmisini temsil eden hissedaranın talebile dahi Meclisi İdare ve ikna: halinde İktisat Vekâleti heyeti umu- miyeyi içtiman davete selâhiyettardır. Her sene heyeti umumiyenin içti- mai nil Yirmi gün akdem tahriren İktisat Vekâletine ihbar olunacak a mezkürede veklilei tarafından bir komiser hazmr bulundurula tar. Meclisi İdare ve murakıp raporlarile senelik bilânçodan ve heyeti umu miye zabıtnamelerinden ve heyeti mezkürede hazır bulunan hissedaranın *sami ve mikdarı hisselerini mübeyyin cetvelden dörder nüshası İktisat Vekiletine gönderilecektir. Madde 24 — Heyeti umumiye vekâleten veya asalâten lâakal on his- hi ın mürekkep olacaktır. Heyeti Umumiyede ge hazır bulunan hissedaranın her on hisse | sene müddetle intihap olunacak Künunevvelin sonuncu günü hitam bulur. Meclisi İdare her sene nihaye- tünde şirketin matlubat ve düyünatnı havi bir defteri umumi tanzi işbu defter ile müvazene defterini ve hesabatı heyeti iyeni olmak selâbiyetini haiz ber hissedar mezkür defterleri ve hesaba mü. alea ve muayene edebilir. Madde 35 — Şirketin bilimum masarif ve düyun ve faizleri ve emvali | gayri menkule ile fabrika alât vee devat itfa bedelleri çıktıktan sonra ka- lan şirketin temettuatı safiyei seneviyesinden evvelâ bilaistisna hisselerin | cümlesine faiz olarak bedeli tesviye edilmiş ise sermayeye yüde beş ita- sma kifayet odecek mebaliğ ve saniyen ihtiyat akçasmı teşkil etmek üzre | temettüntı merkürenin yüzde onu ifraz olunduktan sonra baki kalan kısmı sureti atiyede taksim olunur. Meclisi idare uzasın berkizine yüzde hir, ve Maclisi İdarenin tetkik | dokuzuncu, otuzuncu maddelerinde muharrer (Müfettiş) tabiri imi tabiri konulacak ve otuzaltıncı madde kkllliyen tayyedile | ir, Maraş Çeltik Fabrikası T.A. Şirketinden: 1— isi İdare ve Murakıp raporlarının kıraati 2 — Bilünçe ve hesabatın tetkik ve Meclisi İdarenin ibrası, A — Nizamname mucibince çıkacak nısıf aza yerine diğerlerinin inti- 4 — Murakıp tayini. iz Hye Umumiyenin 16 Ağyeton 1092 tarihine müsadif salı sevali saat şirketin merkezi bulunan Maraş Çeltik Fabrikası lde senelik içtimama muhterem hissedaranın teşrifleri tl eni ve İstanbul Kız Muallim Mektebi Müdürlüğünden: İstanbul Kız Muallim Mektebinden geçen seneler ve bu se- ne çıkan hanımlardan İstanbulda bulunanların 16 Temmuz cu. martesi günü mektebe gelmeleri ilân olunur. (3223) AHTAPOT! Bu korkuuç canavar) şikârın bırakmaz ve müteharrik kıskaçları ölümü tesri için faaliyete geçer. Hamızı bevli (acide urigue) wzviyet Üzerinde bir ahtapot Gibi icrayı tesir eder. ODONAL Hamızı bevil (Acide urigie) halleder, URODONAL Böbreği veya mideyi tahriş eden hiç bir madeni tuzu ihtiva etmez. Muzal tedbiri yoktur Romatizma farti semen Husat alâmı mafsaliye Paris hastahaneleri müteahhitleri Şatelen müessesatı TANLAR: HİDRO Bilâmum eczahanelerde sabılır. Ayak ve koltuk terini, kokusunu keser, vücuda zarar vermez. Eczanelerde 40 kuruştur. Naim Vapur İdaresi İzmir sür'at postası (20 Saat) Lüks ADNAN Her hafta Perşembe günleri Galata o rıbtımından saat tam 18 de hareketle doğru İZMİR”'e ve pazar günleri İzmir'den saat 14 12 da hareketle İstanbul'a av ite Fransez Han No.fi| 12 yazıhanesine müracaat. Tel. B. O. 1041. SEYRİSEFAIN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2362. Şube A. Sirkec Mühürdarsade han 2. 3740. TRABZON POSTASI ( CUMHURİYET ) 13 Tem muz çarşamba 18 de Gala- ta rıhtımından kalkar. SODA 6090 kilo sodaya verilen fiat haddi itidalde görük mediğinden münakasası temdit editmiştir. İhale 14-7-932 saat 16. Teminat & 10 dur. Kasık bağlarından şikâyeti olanlar SON ICAT Pelotsuz Barer kasık bağları ile rahat ederler. Türkiye vekili - Sirkeci'de Beşir Kemal - Mahmut Cevat eczanesi Dr. İhsan Sami Öksürük Şurubu Öksürük ve nefes darlığı boğmaca fve kızamık öksü- rükleri için pek tesi y tir.Divanyolu Sultan Mahmu türbesi No, 189 Sıhhi yemekler - Buzlu içkiler FRİGECO 18 ay vade ile SATİE Göz Tabibi Dr. NAZMİ AZIZ Haseki hastanesi göz mü- tehassısı Çarşıkapı tramvay durak mahalli karşısında No 99 her gün saat 15-19 Istanbul 3 üncü İcrasından; Bir borcun temini için mahcuz ve para» ya çevrilmesi mukarrer 650 adet ve bir milyon mikyasında Anadolu hari tası 19 — temmuz - 902 tarihinde san dal bedestanında ikinci açık arttır ma ile satılacaktır. ZAYİ pasaport: Namıma muhar rer İran tabası pasaportum ile iku- met tezkeremi kaybettim. Yenileri almacağından zuhurunda hükmü yok tur, İstanbul, Kantarcılar, Bahçeli kahve müsteciri Hacı, Hava Makinist Mekte- binin kaydükabul şeraiti | 1 - İkinci maddede yazılı şartları haiz bulunanların istida ve | vesaiki lâzime ile Ağustosun birinci gününden itibaren Yeşilköy İ de Mektep Müdürlüğüne müracaat eylemeleri lâzımdır. İstanbul haricinde bulunupta vaziyetleri şeraiti duhule teva fuk eden taliplerin dahi işbu vesaiki Mektep Müdürlüğüne irsâl | ile alacakları cevaba göre hareket eylemeleri icap eder. 2 - Şerait şunlardır: A - Türk olmak; B » Taliplerin Orta Mektep (Lise Sekizinci sınıf) tahsilini ikmal etmiş ve asgari on yedi yaşını bitirmiş ve azami yirmi ya. | şında olmaları lâzımdır. (Orta Mektep tahsilini ikmal edenlerle | Orta Mektep tahsilinden yüksek tahsil görenler imtihansız ola- İ rak kabul edilirler). Şehit, Malül, Asker ve san'atkâr evlatları ile ecnebi diline vakıf olanlar tercih edilir. Mektep kadrosu Orta mektep tahsilini ikmal edenlerle dol. madığı takdirde Orta mektep: tahsilinden dün tahsil görenler. den usuli veçhile müsabaka ile alınır. C. Tamüssıhha bulunmak (mütehassısları) tam olan hasta, | hane heyeti sıhhiye raporu lâzımdır. | D - Ahlâkan mazbut olmak ve hiç bir cürümle maznun veya mahküm olmamak. E - Mektebe kabul edilecek talipler: Gedikli küçük zabitler hakkındaki 1001 numaralı kanun mucibince muamele görürler. (Mektebi muvaffakiyetle ikmal edenler Hava kıtaat ve müesse- satında (ON İKİ) sene müddetle Hava Gedikli Küçük zabiti o- larak ifayi vazife edeceklerini taahhüt edeceklerdir. 3 - Müddeti tahsil iki senedir. 4 . Kaydıkabul muamelesi 15 Ağustos 932 tarihine kadar devam edecek ve bundan sonraki müracatalar kabul olunmıya- caktır. 5 - Askeri Pilot olmak ve askeri tayyareciliğin diğer ihtisas işlerinde kullanabilmek için evvelâ Hava Makinist Mektebini mu vaffakiyetle ikmal etmek şarttır. 6 -Derslere birinci teşrin bidayetinde başlanır. (3051) Çanakkale Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Çanakkale vilâyeti dahilinde Çan - Biga yolunun 10 -- 645—11 | 415kilometroları arasında 6 kulaç kısmı ile 13--025— 17 4 838 kilometroları arasındaki Okçular - Katrancı kısmı tesviyei turabiye imalâtı sınaiye ve şosa inşaatı 88761 lira 72 ku- ruş bedeli keşifle ve kapalı zarf usulile 13/7/932 tarihinden iti- baren 20 gün müddetle münakasaya çıkarılmıştır. ! 2 — İhale 1/8/932 pazartesi günü saat 15te icra edilecektir. 3 — Taliplerin usul kavaidi mevzuası dahilinde teklif mek. tuplarmı ve teminat akçelerini mezkür günde saat 15 ten evvel İ vüsul bulacak şekilde posta ile göndermeleri lâzımdır. Bu saatten sonrâ verilecek veya vürut edecek mektuplar ka- bul edilmeyecektir. 4 — Münakasaya girmek isteyenler bu baptaki şeraiti fenni- ye ve hususiyesi İstanbul, İzmir, Çanakkale Başmühendislikleri- İe Ankarada Yollar Umum Müdürlüğünde mütales edebilirler, evrakı keşfiyeyi görmek ve mahalllen tetkikat icra etmek isteyen lerin Çanakkale Başmühendisliğine müracaatları ilân e U Darülfünun Mübayaat Komisyonundan: Tıp Fakültesinin bir senelik odun, mangal, kok ve enva'ı maden kömürleri 16 Temmuz 932 tarihine müsadif cumartesi gü nü ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münak: a vazedildi. ği ilân edilmişti. Yevmü ihalenin Hâkimiyeti Milliye bayramma tesadüfü ve o gün devsirin kapalı bulunması hasebile mezkâr le. vazımın ihalesi ferdası 17 Temmuz 932 pazar günü saat on beşte icra edileceği şimdiden alâkadaranın malâmu olmak üzere tavzih. | Küçük sıhhiyei hayvaniye Memuru olmak isteyen orta mektep mezunlarına: Yüksek Baytar mektebinde bulunan Küçük Sıhhiyei Hayva- niye memur mektebine bu sene müsabaka ile 30 talebe almacak- tar. İleride evrakı müsbiteleri talep edileceğinden taliplerin şimdi Tik yalnız birer istida ile 15-8-032 tarihine kadar Yüksek Bay- tar mektebi Rektörlüğüne müracaatları, (3225). Vlanısa Belediyesi den: 419,000 Lira B deli keşifli | | Manisa şehrine isâ ve tevzi edilecek sui kapalı zarf usulileni nakasaya konulmü tur. Münakasa şartni meleri Manisa - İzm Istanbul - Ankar Konya - Adana be diyelerinden alıni Proje ve fenni şartn meler (90) lira mu bilindeManisa bele yesinden verilir. Te lifnameye raptı lâzıl gelen evrak münakâ saşartnamesinde gö$ terilmiştir. Münakas 1-9-932 tarihine mü sadif perşembe gü saat (10)da Manisa be lediye dairesinde yâ pılacağından tekli mektuplarının mak buz mukabilinde me3 kür tarihte Manisa bg lediye riyasetine tel dülüzumuilân olunu (8147) Emlâk ve Eytam Bankası ilânlari , Taksitle Satılık Arsa Mevkdi ve Nevi e Usküdar Altunizade Koşuyolu cad. 31 No. tarla. Esas 71 78 214 215 216 179 185 Kandilli Vaniköy caddesi 27 No. 70 dönüm arazi. Üsküdar Altunizade Nişantaşı cad 7/11 No, tarla Beylerbeyi Bostancıbaşı mahalle ve sokağı 66 No. bahçe ve kayıkhane ve mutbak mahalli . . ... Beylerbeyi Çamlıca caddesi 75 No, 880 m. arsa. Beylerbeyi Bostancıbaşı mahalle Pazarkayığı 40- kağı 2 No. su yolcu koğuşu > Beylerbeyi Bostancıbaşı mahallesi Gazhane 60- kağı 3 mükerrer No. Bostan . , ri GN Bolâda yazılı emlâk sekiz taksitte yede satıl fından taliplerin 28/7/8932 Perşembe günü saat onaltıda mize müracaatları. (30 Ticaret İşleri Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine yöre tescil miş olan ecnebi şirketlerinden Frünsiz tabiiyetli (Bank Jeneral komera etranje — Bangue Generale pour le Commerce Etranger) $ bu kere müracaatla Türkiyedeki muamelâtını tatil eylediğini bildirm Merkür banka ile alâkası bulunanların Bankaya ve icabında İst mıntakası Ticaret Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. 251 MİLLİYET MATBAA“