19 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

19 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

», Şöhretin çok sıkıcı tarafları da var ——onee—— Sinema artistleri bazan umma. dık teklifler ve tehditler karşısında kalıyorlar Doroty Jordan ve reklâm ettiği güzellik levazımı Başmda şeref balesi İ ler, mütemadiyen «evinin kapısını Yıldızı. Boyaz & perdenin şen ve | çalar, dururlar. vah kızı. Siz öhretinden ve Suzy Vernon'a sinemaya gir- etinden See Zengin ve mes' | diği günden beri belki iki yüz gü Ul sanıramız. Gözleriniz perili bir | zellik müessesi, kremlerine, pud- âleme dalar, Gıpta içinizi yakar. | ra ve levantalarma rı Halbuki madalyanın bir de tors | mak için artisten tarağı vardır. Sinema yıldızlar | ne müsaade etmesi dir. Suzy şimdiye k macunu veya kolonyayı methü se na eden binden fazla fotoğraf im zalamış. Rachel Devirys bir gün bir diş- çi kabinesinin önünden geçerken, birden bire camekânda kendi res mini görmez mi? Fakat nasıl re- sim? Dişlerinin hiç bir tanesi yol. Yanı başında dişlerinin hepsi ye- ninde gene ayrı bir resmi daha... sinema dişlerini yaptırdıktan — sor güzel oldu demek isteyen bir şey- Hıç haberi olmadan yapılan bu irkin reklâmadan dolayr artist bit dava açınağa mecbur oldu. il ini > terket- yanında ya: şamak isteyen ir . dan eek Sanme'ın taldirkâ rından birisi de kendisine — mi almıştır. Bu adam vaziyetinde diyor ki. en bu toprakların yirmi se- nedir altını üstüne getirdim. Bir tek elmas bulamadım. Belki vari- sim muvaffak olur.” Sinema artistlerinden resim ve imza istenmiyor. Bunli rin kımı azamı pek çok izdivaç talepleri karşısında da kalmakta” dırlar, Erkek olsun, kadı hemen bütün sinema a vu yolda mektuplar alırlar. Bu mektuplar gayet Kararla ya- lmıştır ve en sonunda | te bayat teklifinde bulunmaktadır Amerikada böyle mektup, zan muhabirlerin cür'etleri dal yalnız Anta Page bir gözellik #remine reklâm yapıyo” lerinin icap ettirdiği bir çok Mecburiyetlere katlanmak zarure tindedirler. Bir hayır müessesi için balo ya konser mi tertip (ediliyor. i sinema yıldızlarına ya sah Çıkması veya proğram dağıt sapi tica edilir. Hayır müessese” “*, reddetmek olamaz. > Meselâ Jenn Murat kendisin” den yalnız imzalı fotoğraflar de” balkan sün mühim yekünlere İK olan para talepleri karşısın dadır. Der ki: bil motörle- ;enlerde otomobil motor * vede külliyetli tadilât keşfettiği” yen bir mubteriin mektu- İdim. Fakat Pia ei ıkarmak için iki yüz ek çı mile gün b tor. Diyor ki; “Sizin sinema- Şok i diğer nie Pan nan Me Fakat bu hazineye tesa- etmek için sadece | elli bin lâzımmış ve artisten bu pa- or, Bu kadar ısrar karşi- Projean, takdir Polisi haberdar edeceğini söy ça Bunun üzerine mektuplar Albert Anita Page bir iskarpine renlâm yapıyor 'nin 68 Bun sdammlar Yani artistin dişleri yoktu amma, | Miş. sonra ne bir çok çocuklar. | * Victor Hugo'nun meşhur | “Sefiller” isminkedi eseri üç! İdefa sessiz filme alınmıştı. Şimdi Raymond Bernard ve Andr& Lang eseri | sesli filme İ çevirmektedirler.. © * Glorim Swanson kendi film | İlerini artık başkaları hesabına değil, kendi hesabma çevirmek tedir, Şimdi Fransanın cenu- | bundaki sahillerde, Cannes'de | “Ne güzel anlaştık” filmini bi- | tirmek üzere bu filmde erkek €- | şi kocası Michael Farmer'dir. * Marie Beli “Çıplak kadın” isminde bir film çevirecektir. * Meşhur kibrit kralı İvan Kreuger'in hayatını temsil e den bir film çevrilecektir. * Albert (o Prejean'ın yeni Fransız yıldızlarından o Anna İ Bella ile evleneceği söyleniyor. İ * Maurice Chevalier “Bu gece beni sev”. isminde yeni bir film çevirmektedir. * Bu sene Amerikada 550 film çevrileceği zannedilmek- tedir. Bunların dört yüzünü bü. yük firmalar, yüz ini de İ küçük şirketler çev * Marlöne Dietrich'in “Sarı- şın venüs" ten maada diğer ye- İ ni iki film daba çevireceği tiyoruz: Pir “Tam gece ortu sında”, diğeri “Mev'ut kadın” ——— e — kadar gidecek derecede müziçtir- | ler. Norma Shearer hiç ta Bir gün ir kızdan şöyle bir mek nrmadığı bi za rağmen sizi pek tanrım. Siz benim hemşiremsiniz. Bir an evvel artık eve dönmenizi rica €- derim. Babam hastadır ve -işsiz- dir. Hollyvood dansinglerinde eğ- 2z da gelip hasta sorunuz. İsmini- zi değiştirmiş olmanıza rağmen İ sizi tanıdı Norma Shearer bidayette bu- nu bir lâtife zannetmiş. Fakat gü nün birinde moktubu yazan genç kızla karşı karşıya gelmiş. Ve kız artık eve dönmesini israrla. iste miş: “Mutlaka beraber > gidece Biz” diye ayak diremiş ve Norm. ancak arkadaşlarının müdahale: sayesinde bu kızdan yakayı siyır- "Hotiyvood'daki mağazalarda eşya fintları iki türlüdür. Bakkal asap olsun, çiçakçi olun, int koymuşlardır. lerine mallarını ucuza satı orlar zannetmeyiniz. Bilâkis! Ar östler için fiatlar daima zamlıdır. hep kâtibesi namına gönder başlamış. Zavallı boyacı tibenin bu kadar mebzul tu ve kürk sahibi oluşuna hay» zaman işin farkına var- Mig, Bir gün bir gül bahçesinin sa- bibi elinde bir demet gülle Ra- İ mon Novarro'yu ziyaret ediyor ve diyor ki : | “© Ben dokuz sene uğraştıktan sonra, büsbütün başka renkte ve başka tipte bir gül vücude getir- dim, Eğer bu güle isminizi verme ine müsaade ederseniz, memnun olacağım. Ramon kabul etmiş ve o mev- | simde Hollywood'un hemen bütün | bahçelerinde Ramon Novarro gül | ei yetiştirilmeğe başlamış. Asıl İ gölü satan adam bu suretle milyo / mer olmuş. | ©“ Charles Ray bir gün o meçhul İ bir adamın kardeşi Albert olarak ortaya çıktığını ve onun nam ve hesabına dolandırıcılık yaptığını. Charles Ray a larına bile el uzatmış. Nihayet da- ba Fazlasına meydan verilmeden herif polise teslim edilmiş. Artistlerin içinde en acınacak olan Çharlie Chaplin'dir. Ayrupa- ya geldiği zaman, kendisini karşı lomağa gelen perestişkârlarınm a yasında az kaldı ya bir kolu, ya İ bir bacağı kırılacaktı. Polis kendi sini göç muhafaza etti. Meselâ bir lokantada | yemek mi yiyor, daha çorbasmı bitirme- den masanın etrafını yavaş yavaş kabaran bir kalabalık istilâ eder, | ayakta Şarlonun | ! İo kadar değişti ki.. Her defa. | | , Hem sahnede oynayan, hem de film çeviren © artistlerden birisi de Meg Lemonnier'dir. Meg Londra'da doğmuş olmak- la beraber, Fransızdır. Londra'da bundan dört sene evvel, ya- ni on beş yaşmda küçük komedilerle başlayarak sahneye gir- di. Ayna zamanda da dansa çalıştı. Ondan & sonra Parise gel-| di. Şimdiye kadar iki film çevirmiştir ve bunların ikisi de İs. tarbulda gösterildi. Üçüncüsünü de çevirmektedir. Fakat Meg Lemonnier'in daha bir çok filmler çevireceğine | şüphe edile. mez, Recai | sevlendi | Dik # J | Richard Diks ve karısı Çak büyük söylememeli. İ- çimizde öyleleri vardır ki, ö- lünceye kadar beki alacakla rini yüksek sesle ilân eder, du rurlar ve günün birinde herkes | ne evvel, ailesi içinde bir gün ten evvel onlar evlenirler, evlendiği kıza kaç defa tesadüf Sinema artiseri içinde bu | etmişti. Fakat Winfred o za- nevi bekârlardan tanınan , ke. | man Sanfransiskolu bir genç lebek gibi çiçekten çiçeğe ko. | ile nişanlı idi ve yakında evle. | nan, cemiyetlerde neş'eye neş'e | neceklerdi. Demek ki talih mü | katan ve kat'iyyen evi ye | saade etmedi ve © evlenemedi. <eğini iftiharla ilân , eden biri | ler. si vardır: Richard Dix. Örnek siye Vi Bu artist te nihayet Win. | Richard Dix'e karşı bir nevi mu fred Coe'nin cazibesine dayana | habbet besliyordu. Onun çevir kâr kalmamalıdır. Keşke ben beş sene evvel evlenmiş olsay dum. Filvâki Richard Dix beş se madı. diği her filmi gidip seyrediyor Dix'in ahbapları artık ken- | ve delikanlının mesleğinde gös disini tanıyamaz oldular. Ye. | terdiği terakki merhalelerine minli bekâr, evlendikten sonra | dikkat ediyordu. e e silar Ve nihayet tanıştılar. Her bırakıp ço- cuğun çenesini okmaşak mecburi- yetinde kalmış. N ilâsa şöbret cazip bir ser-| wettir. Fakat tanıyanlar ve tant-| İ mayanlar uzaktan ve yakından | ikisi de biribirleri için yapılmış olduğuna kanaat hâsıl etmişler | di ve.. evlendiler | Ondan son! emeli: ka- — Ben dünyanın en mes'ut insanıyım, demeğe başladı. Hattâ daha ileriye giderek | neler söyley: ed or: “ İni yıldız bir arada! Artık bir filmde bir tek yıldız seyirciyi tatmin edemiyor Artık seyirciyi kolay kolay mennun etmek mümkün olmı. yor. İktisadi buhran dolayısile film firmaları bir çok yerlerden tasarruf yaparken, seyircinin | filmde daha çok şeyler görmek hususndaki arzu ve zevki geniş liyor. Bu zevke mukabele etmi yen Film ise mahküm olmuş de. mektir. Geçenlerde ikmal edilen Grand Hotel Fi mi seyirciyi memnun © etmek noktasından yapılmış bir film- dir. Çünkü bu filmde üçü er- kek, ikisi kadın beş büyük yıl. | dız vardir. Kadınlardan Greta | Garbo ve Joan Crawford erkek | lerden Barrymore kardeşler ve Wallace Berry. Asrl müşkülüt başlamıştır. Berry şöyle demişti: — Ben Greta Garbo derece sinde artistim. Fakat © filmin | bütün hâlesi onun başına kona caktır. Joan Crawford ta şöyle de- | mişti: — Ben de yapamam. Di. ğer artistlerin kuvvetli şah: yetleri yanında ben sörük ka- İacağım. Greta Garbo da dansöz Gru sins Kaya rolünü birçok sebep- lerden oynamak istemiyordu. Evvelâ romanda bu kadın ya: kcadır ve Greta © bu tehlik: yolda şöhretine darbe vurdur- Hollyvood'da bidayette İ Hem seyahat ediyor, hem film çeviriyor Douglas Fairbanks asri bir Ro. binson filmi vücuda getirdi Geçen seneler Âsyanın her tarafında ve müstemlekât ada- larında hayli seyahatler yap- mış olan büyük Douglas Fair. banks'ın “Seksen dakikada dev | ri âlem,, isimli bir filmle av-| det etmiş bulunuyordu. Hati bir aralık Douglas'ın sinem, dan çekilip hayatını seyaba lere hasredeceği de söylenmiş- ti. Fakat birçok © dostlarının #srari üzerine bu (kararından | vazgeçmiş, yalnız seyahatle, film artistliğini telif eden muh telit bir usul bulmuştu, “Seksen dakikada devri â- lem,, de Douglas ayarında bir artistin neler (e yapabileceğini göstermesi itibarile şayanı dik katti. Şimdi de “Cenup denizleri. | nin Robenson Grusof' | minde bir film daha meydana | getirdi. Oceanie Douglas a. da larında üç fazla kalmiş- tı. Şubatta adalarda idi. Mayt | sın ilk günlerine doğru avdet etti. Bütün seyahatlerinde kendisine tahsis edilen oİnva- dor yatı şimdi San Fransisko önlerinde — bulunuyor. Bu yat, Douglas'ın mensup (olduğu müttehit artistler şirketi reisi Joseph Schenek'indir. Yat demirleyince gazeteci- lerle beraber, karısı Mary Pick ford ta yata gelmişti. Doug | bu defaki seyahatinden de ye. | ni bir film getirmiş olmaktan memnun, istikbale gelenleri be | şuş bir çehre ile karşılamıştı. | İ | Gazetecilere da şunları söyle- İ — Zannetmeyiniz ki ( ben| Daniel Foe'nin Robenson Cru- 8oe,, sini çevirmiş değilim. Be im Robinsan'um daha mode- endir ve filmin kahramanının da diğer Filmlerimin © kahrs- manlarile az çok © müşabiheti vardır. Bu filmle yeni bir şey yapmış olduğuma kaniim.. Git tiğim vahşi adalar ne | güzel Bir filide di İ edebiliriz. | kaç taresini de gösterdim. Ka | tiler. Joseph Schenck'in yatı LAN ört beş mak istemiyor. Sonra filmde Joan Crawford — var. Genç ve oynak bir stenoğraf rolünü a. lacak, Bu suretle de (o bütün muaşaka rolleri onda.. Sonra: gariptir ki filmde Garbo'nun dostu olan John Barrymore, Greta o Garbo da- ha hiç bir yerde tesadüf etmiş rtist değildir. Hattâ sesli ilmlerini bile görmemiştir. Ses siz film devrinden © kendisini hayal meyal hatırlıyor. Daha sonra Wallace Berry'yi de ta- nrmiyor. Ayni şehirde ve ayni kum panya hesabıma serelerden be. ri. çalışan bazı artistlerin böy- le biribirlerini tanımadıklarını tasavvur etmek bile çtür, Metro Goldwin şirketi fil min idaresi için Eddie © Goyl ding'i intihap etmişti. Belki emirlerini dinletebilmek © için ancak onda kâfi otorite - görü. yordu. Fakat film çevrilmeğe başlanınca, her artistin düşün celeri zail olmuş ve artık her ir ni gölgede birakmak için san'at kabiliyetlerinin aza- mi derecesini göstermeğe çalış mışlardı Netice Goulding'in © bütün ümitlerini geçecek tarzda mu. vaffakıyetli olmuştur. Onun için ileride büyük yıl dızlari bir araya toplayan da. ha başka filmlere ( de-intizar alâkasmi ve yardımını — göl düm. Ayrılırken © şereflerine bir de müsamere verdim ve ya, tımdaki tertibat sayesinde kendilerine — filmlerimden bir rargâhımı Tabou filmini çeyi- ren ve Amerikaya avdetinden az sonra vefat eden Murnau'. nun oturduğu evde kurmuş. tum. Zenciler Oo müteveffanın hatırasından hürmetle bahset- sı mükemmel bir stüdyo hali- ne ifrağ edilmişti ve adamla. run sanki Hollywood'da imiş gibi çalışmak imkânlarını bul- dular. Filmler peyderpey çekildik. çe 'devolope — ediliyordu. Çok memnunum, tropımız. benden maâada sahne vazıım Edward Sutherland, senaristimiz Tom Geraghty ve bu filmle sinema- ya intisap etmiş olan Wilham Farnaum'dan mürekkepti, Ka- dın artişt olarak Maria. Alba bu filmde © mükemmelen mu- vaffak oldu. Bu artisti de çok geçmeden ön safta göreceğiz. Sonra Fransızcayi ve yerlilerin dilini pek iyi bilen Miss Aileen Baver'den de çok istifade et. tik, Sinemada ilk defa rol alan köpeğimiz Rooney'i unutuyor. dum. Bu köpek asri Roberse na adasında arkadaşlık ediyor du. Bu köpek iki üç seneden beri benimle beraberdir. Fa, kat şimdiye kadar ons — film çevirtmeği biç düşünmemi; tim. Şimdi hata' ettiğimi an yorum. Çünkü Rooney hepimi zi de memnun etli, Bazı gaze teler bu filmde O yamyamlar olduğunu ve insan yenildi yazdılar. Vakın — yamyamla yok değil, lâkin insan yendiği vaki değildir. Biz © mevzuu hem dram, hem komedi üze. rinden tertip ettik. Bilirsiniz. ki'ben bu janrı çok seviyo.