3 Ocak 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

3 Ocak 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

? tün masraflara raj Kadınların Saçlarını sihirleyen adam Meşhur kadın berberi Antoin'ı| Amerikalılar Hollyvood'a çağırdılar Brigitte Helm'in “Atlantide,, filminde Antoln'ın Si elinden çıkan saçları inema âleminin inişleri ve | merikaya gidecek, bu güzel baş çıkışları arasında maruf kadın berberi, Antoine'ın de günün bi vinde Hollyvooda çağırılacağı | belki kimsenin aklına gelmez- di. Kadın saçmı , parmakları- nır sihiri altında bambaşka bir san'at eseri haline getiren bu adamın İsmini işitmiyen var! mıdır? Antoine zaten beynel | milel bir şöhret sahibi Tdi, An laşılan Am, . bu şöhreti kâfi görmemişir | görmemişler, | kendisini Amerikaya davet et- | tiler. Söylendiğine göre üstat | bu daveti kabul etmiş, İ Ne kadar kadın bal ü varelerde bıraktığı Gi medyundur ve bu. fü da kalan kimbilir keğin de hayatı cereyan almıştır, füsun ona Fran, saçla 8 Rosay'in bu i tina ne dersiniz? diyip g hakkal, Fe rieli. Antoine mu- parmaklarış ir kadın. başında gevirirken, yı, âKaydane evirip saadetine ye | bilir kaç insanın nın felâketin, “bilir kaç insa- bep oldu. bilmiyerek se Amerikalılar, ni bir üstadı davet san sa, galiba şa gibi bakılır , Amerikada dekorlar için, ses için daha bi eler içi milyonlar sarfedilir. Fakat bir artistin fena ondülâsyonu , Tejisö- kâfi ge iy — kaçırmağa Demek ki simdi Aniöine A- aa ları ellerinin arasına alacak ve | dünyanm beş kıt'asma müzele re yüraşır nadide eserler göste | “Atlantid” filminde Brigitte Helm'in saçları Antoine'in elin de bildiğimiz efsanevi halini al muştı, Çünkü o biliyordu ki, es ki Yunanistanda bazı ilâhlar saçları böyleydi. Kimbilir Hollyvoodun artist leri Antoine'in gelişinden'ne memnun olacaklardır. Ah bir yangın olsa Derler ki Marion Davis yangını seyretmeyi çok severmiş, hattâ ge celeyin en tatlı uykusunda bile ol sa, bir tarafta yangın çıktı mı, he men kendisini uyandırırlar, o da alelâcele uyanır, otomobiline atlı- yarak, yangın seyretmeğe gider- » miş. Hattâ bir deflasmda stüdyo- daki işini bırakıp, yangını seyre gitmiş. Bizde şairin dilinden birisi şöy le demişti: “Ah, bir yangın olsa mıtsam vücudümü..,, Fakat Marion Davis ya?.. Kocaya yılbaşı hediyesi Florence Eldirdze meşhi 3 * 6 meşhur ak- tör Frederich March'ın karısıdrı, öyle mi muşlar: — Kazanacağım para ile kı bir yılbaşı hediyesi alacağım,“ Burunların dili Meğer burunları âli miş. Hollywood'ta bu ii anlıyan bir mütehassıs şöyle di or: ”“ “Ruth Chatterton'un burnu sön derece hassasiyet yecanı barizdir ve san'ate büyük bir istidadı vardır. “Silvia Sydev'in burnu haris, , söri kararlar verir. İbda- kadına hâs burundur. “Charles Bikford'un burnu sar mimiyet, nikbinlik ve... kavgacr- lık ifade eder. ” Acaba öyle mi dersiniz? Ernst Lubitsch Pariste Avrupa seyahatine çıkan Ernst Lubitseh Londradan sonra Berlin, Viyana ve Budapeşte'yi de zi ret ettikten sonra Parise gitmiştir. Bu sene Lubitsch Paramountta iki film çevirmiştir. - Bunun biri Maurice Chevalier, Janette Mac (Bir saat biz bu hemmiyet alan (Öldürdüğüm «- dam) isimli filmdir ki onu da gör- vaz'ı sabne kabiliyetini | daha ispat etmiştir. Yıldızların Rüyaları Pariste çıkan bir sinema mec muas bazı artistlerden gördükle- ri rüyalar hakkında malümat iste miş Maruf Fransız artistlerin- den Albert Prejan şu cevabı veri- i “Bir defa büyük Avrupa payi- tahtlarından biri üzerinde tayyare ile dolaşmam tekarrür etmişti. O gece çok geç yatmıştım. Uykuya dalınca kendimi boşluk içinde bul- dum. Ve tayyare ile (o harekete mecbur edildiğimi anladım, Etra- fımda paraşütler uçuşuyordu. En vahşiyane gayretlerime benim paraşütüm onları takip et- mek istemiyordu. Bu vaziyet bir hayat kadar bana uzun geldi. Gör rüyanm üzerimdeki tesiri okadar kuvvetli idi ki kan ter için de uyandım. Hareket (o edeceğim tayyare birkaç saate kadar hare- ket edecekti. Üzerimdeki kâbusu unutmağa çalıştım. Fakat muvaf- fak olamadım. Bilâkis hareket sa ati yaklaştıkça rüyanm Üzerimde- ki tesiri artıyordu. O derecede ki öğleden sonra hareket edecek tay yareyi beklemeğe karar verdim. Çok iyi hareket etmişim. Zira sa- bah bineceğim tayyare sukut et- miş ve pilotu yanmıştı, O dakika. dani bu esrarengiz rüyalara İ Buzlar arasında bir film Nihayet Kutup © denizlerinin buzları arasında bir film çevrildi. $. O.S.ceberg ismi verilen bu film macera amatörlerinin hoşuna gi- decektir. Çünkü ber tarafı stüdyo da çevrilmemiştir. Bu filmi çevirmek için âdeta bir heyeti seferiye hazırlanmıştır. Bunlar Groenland'a gitmişi iyi bir film vücude getirmek için bin türlü tehlikelere göğüs germişler- dir, Filmin kadın © başartisti Leni Reffenthal'dir. Bu kadın İsviçre- disine Groenland'da çevrilecek fil min başartistlişi teklif edildiği za man, son derece memnun olmuğ- tu, Fakat orada insanları sefalet hrumiyetin beklediği söylen aman omuz silkkmiş, bir an yola çıkmak arzusunu izhar etmiştir. Heyeti seferi orada hakikaten birçok mahrumiyetlere katlanmış” tır. Fakat film de güzel bir dokü- mantör olmuştur. Dünyanın bu kö sesinde insanların hayatı hakkın. daf inmek için bu filmi gör. mek kâfidir. Robert Richtle ile eelenmek üzre geçenlerde | ! | | ayki TE Yalnız Almanların değil bütün dünyanın hoşuna gi- Lupe Velez anne! | Lupe Velez'den uzun zaman: | danberi bahsedilmiyordu. o Gary | Coopar'le ayrıldıktan sonra dedi- kodular almış yürümüş, John Gu- bert ile evlendikten sonra her şey sükünete avdet etmişti. Fakat şimdi ismi gene büyük puntolu harflerle Amerikan gaze- | telerinin birinci sayıflarını işgal © diyor. Çünkü Joan del Walle is- minde bir küçük kızı evlâtlık al- mış, Bu kızm artık bundan sonra ismi Joan Veloz olacak. Lupe diyor ki — Bana şimdiye kadar bircok | isimlerle hitap ettiler: Fakat “a: ne” diye hitap eden yoktü. Bu ço cuk bana, sanki kendi çöcuğüm- | muş gibi bir his veriyor. Kendi dört yaşındadır ve hemşiremin zıdır. Lupe Vele; zaten çok zaman | almak istiyor. | evvel, bir evlâtlık i öyledir, neden j kendi ailenden bir çocuk almıyor | sm? | O da annesinin nasihatini tut. a temsil İden iki Alman artisti: Lillan Harvey ve Viliy Frifsch Becthoven filmde Maruf Alman müverrih ve muharrirlerinden Emil Ludwig bir konferans vermek üzere Pa- rise gelmişti. Orada kendisile konuşan gazetecilere * Bethe- ven'ın hayatı hakkında bir se- maryo hazırladığını söylemiş- — Müsveddeler o yazılmış- tır. Birkaç güne kadar büyük bir Alman reji filme caktır, Filmde bittabi üstadın bazı parçaları çalımacaktır. Biz- zat Bçtthoven'i (o Almanyanın en İyi artistlerinden (o Kortner bariz noktası Bethoven'in gırlığı olacaktır. Büsbütün i- şitmez bir hale geldiği zaman- larda, evvelce | sesli olan film birdenbire sessiz hale girecek- l “ .Gazaba Gelen köylüler Bir kaç bin kişi birden bir şehre yürüyorlar VİYANA, 2 A. A — Sabah ga getelerine göre Sirie'nin Vorau ha- İ valisi köylülerinden birkaç bin kişi Vorau şehri üzerine yürümektedir. Bu kasaba bir haftadanberi adliye memurlarına karşı yapılan bir takım nümayişlere sahne olmaktadır.” Köylüler “Hastalık sandığı” na İ son taksiti vermiyen ve bundan do- /İ | layı takibata maruz kalan hemşehri İ lerinden bazıları hakkımda reva gö” İrülen heksızlığı protesto için hareke te gelmişlerdir. Köylüler, mevkufla rm hemen tahliyesini talep etmekte- dir, Starie mahalli hükümeti isyana sahne olan havaliye 200 jandarma i- le bir bölük asker göndermiştir. İli taraf arasnda — müsademeler valuundan korkulmaktadır. . Stzrie | eyaletinin mühim bir kısmı şimdi ka Drafainsh ahalisi 5 bombanın patlaması yüzünden bü- yük bir korku içinde | kalmışlardır. Bu bombalardan biri, jandarma dai- resi ve diğeri ise, — belediye dairesi önünde patlamıştır. Ciddi bir suikasit mi yoksa alelâde bir lâtife mi karşında bulunduğu henüz anlaşılamamıştır. Polis, 3 şüp heli şahsı yakalamıştır. . Tahkikata devam ediliyor. VİYANA,2. A.A. — Vorsuda çıkan karıştıklıkları bastırmak üzere gönderilen Alp | avcıları taburu el bombası, gözyaşı aktıan bombalar ve mitralyözlerle mücehhezdir. Nüma- yişçiler arasında ilk defa olarak formalı birçok Hitlereiler Hitlercile- rin bulunması nazarı dikkati celbet- mekte idi Vornu havalisindeki köylü hareke tinde komünistlerin parmağı olduğu zannolunmaktadır. Salâhiyettar ma- kamlar, vaziyete hakim olduklarını ve ve nizam ve intizamı pek kısa bir müddet zarfında iade azminde ba lundullarmı beyan etmektedirler.A- Iman en 30n haberlere göre nüma- yizler sükün ve intizam içinde cere yan ve inkişaf etmektedir. Diri diri yandılar LA ROCHELLE,2. A. A.— 4 kişiden mürekkep bir ailenin / otur- maxta olduğu bir bakkal dülekânnda bir yangın çıkmış, baba (ile küçük bir kızdir. Diri yanmış, ana ile di decektir. Filmin en | ger bir kız da vahim yanıklar içinde | sefer Şirket kalmıştır. Bir deniz faciası DOUARNENG, 2. A. A. — Oue- sant açıklarında Commune de Paris gemisinden iki kişi bir deniz dalgası tarafından alınıp götürülmüştür. Bunlardan biri, kurtarılmıştır. Ö- teki boğulmuştur. Büyük bir ailenin Oğlu hırsız başı BÜKREŞ, 2. A. A. — Bükreş ad- liyesi, son derece heyecan uyandıran bir işten haberdar edilmiştir. Pa; tahtın yüksek âlemine mensup bir- çok zevat bu işte methaldardır. Birkaç zamandan — beri, kasa kır. mek suretile yapılan hırsızlıklar ıştır. Yapılan tahkikat bu brr sızlıkların #silleri o Bükreşin yüksek âlemine mensup bir zatın oğlununun riyasetinde çete halinde toplanmış © lan genç talebe olduğunu meydara çıkarmıştır. İ Bunlar bir musiki | munlliminin e- | vinde bir kasayı kırmağa çalışırken yakalanmışlardır. Mücrimlerin içti- mai mevkileri dolayisile polis, Bük- reşte büyük hir heyecan uyandırmış olan bu mesele son derece ketumiyet göstermektedir. | Bir haydut öldürüldü NEVYORK, 2. AA — Süt kralı! diye anılan, ber vakıt zırhlı bir o. | tomobille gezip dolaşan meşhur şa- ki Larry Hay sahibi olduğu klübün | kaprsı önünde kurşunla öldürülmüş- tür. Klüp kapıcısı aranmaktadır. Ba Larry Hay'a karşı ücreti- dolayı, kin güt- ki kişiden ve 60 Groenland köpeğin- den mürekkep olan bir kısmı bugün Thorsbaven vaparile Norveç'ten ha- reket etmiştir. Bir müddet sonra Larsen de hare- ket edecektir Bu heyet cenüp kutbunun garbin- de bulanan "Kraliçe Maud erazinir | rışıklılar içinde lavranmaktadır. Yal | gecesinde | 2830 kilometroluk mesafe (150 sene | i Yaşayacak İçkisi, sigaram yoksada İ otla geçiniyor İ PARİS,2Z.A.A — La Liberte gi İ zetesinin bir müstacel haberinin #8 namesi şudur: | 7 1S0 sene yaşayacak bir adami Bu haberde mevzuu bahis olan #- dam, Dr. Faust gibi iskeletler, kafa İ tasları ve karniler arasında yaşaya Pariali âlim Georges Knap'&— Fa kat bu zat, cüsseli , siması enerğil | ve saçları siyah ve bol olan bir adan | | Tedavisinin esası, radyo aktivite Bin insan hüceyreleri üzerindeki te | İ sörattir. Bu | tedavi, mümaileyii gençleştirme prozrammın bir keş İ manı teşleil etmektedir. İ Kaap, 70 yaşındadır. Sigara, iğ İ mez, içki kullanmaz, nebatat ile &8 İ yüş eder. Yediği şeyler © meyveleğ sepzeler ve yoğurttur. | Mümaileyh, 150 sene yaşayacaği, 'na kani olduğunu beyan etmekiei hdi | i | Bir sigorta dolan-| | dırıcılığı İri 2 A.A — Tille'de hey& İ can uyandıran bir sigorta dolandiri b edlığı ortaya çıkarılmıştır. | , Birçok doktorlar, bu dolanır İ ğa iştirak etmişlerdir. İşte methal İ dar doktorlar tarafından izam edilâi “İş yüzünden ihtiyari yı | zenirin otomebilciler tarafından der rilen bisikletler ilh... bazı defa bir'& kım eşhasın muhtelif sizorta kum) panyalarından prim almalarına me) dar olmuştur. Bir doktor, iki ay içinde 27 kaza | tesbit etmiştir. Bir pratisyen © aley) İ hinde bir de yalancı şahitlik iddinğ erder, Yelkenle uçma LYON,2. A. A. — Mühendis ponuy'num inşa etmiş olduğu bir morün tecrübesi muvaffakiyetle celemniştir. Planör, ii gir ile ve bir tayyare tarafından, redildiği halde 400 metre yül ğe çıkmıştır Tokyodan hava | yoluyla Berline Tokio'dan gelen habere Japon - Mançukou'nun teşrik sile müteşekkil Mançuri hava e geçerek çen 3 teşrinisani tayyarelerini / Sbingishu | (Japony) hududu) dan Hsinehin (Mançukçu merkezi) riklsile Tehitehikar arasında i ye başlamıştır. Ve bu suretle mevcut kulunan o Japon Şi Tokio - Osaka - Keijo rek Tekin Tehitehikar o arası hava yolu ile de sefer tir. Bir taraftan Avrupadan Londra! simdi gece servisi bile olduğundan Avrupa ile Asiyayi teden hava hattında bugün eksik lunan yalnız Tehitehikar - İrkou; hattıdır, Mamafih bu da yakmda min olunacağı ümit ediliyor. Bina, aleyh simdi o Tekio - Berlin sındaki yolculuk saatı söyle ture Trenle | Tokio-Korem-Berlin sant yani, re ile Tokio-Tchitchikar | 48 Trenle Tehitehikar - İrkoutek sant. o Tayyare ile İrkoutek - sivirisk 6 sant. Tayyare ile Novo iris - Moskova ( 18 saat. Ta; ve 14 santta yapılacaktır. Bu in saat ve ücret tarifesi tesbit Ankaradaki Talihliler ANKARA, 2.— Yılbaşında tayyare piyanosunun Ai ki talihlileri şunlardır: Bin meçhul kısımlarında köpekler ta