14 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

6 ( Tarih tetkikleri ) İsa yaşamamışiır İsanın yaşadığını iddia eden. lerin hiç, hiç bir delili yoktur 12 teşrinisani 1932 tarihli Cum buriyet gazetesinde “İsa meselesi” adlı kitabımızı mezuubahis etmiş olan Ömer Rıza Bey, vaka ve ve” sika göstererek değil, fakat v lerinin arkasında Mösyö (o Eisler'i gizliyerek bizi tenkit etmişlerdi. Müspet hiç bir şey o göstermiyen muhterem muharrire, 10, 25 kân Buevvel tarihli Milliyet gazetesim- de verdiğimiz cevaplarda, İsanın yaradığını dür sürülen İdi arın iymetsizliğini kısaca S9 latmak istemiştik. Vakın Ömer Rıza bu üzerine gvvelki fikirlerinden bir kasmını hayli hafifler mecburi: histettilerse de, | hıristiyanlığın başlangıcı hakkında kendilerine bütün bilgilerini yermiş olan M. Ek, İer'in bilhassa iki delili üzerin- de itimatları henüz zail olmadığı arlaşıldı. Bundan dolayı, 2. 4, 14, 22 kânumusani taril gaze tetinde yazdıkları mekalelerde, evvelce eserini hülâsm ederek ter. Şüme etmiş oldukları M. Eisler'in, İsanin tarihiliğine dair hiç bir kıy metil buhunmıyan delillerini bir kere daha, bu sefer bu zatın kıy- metsiz veşikalarını göstererek bi“ r nkitlerimizin ille hede fi M. Ejsler'in “Mesih İsâ ve vaf- izci Yahya. . . ” isitahıdır. Bu me- Şelede sırf hakikati © aramaktan aşka hiç bir düşüncesi olmadığı Sa İnandığımız muhterem muhar- Tir M. Eisler'in ileri sürdüğü bu xçsikalarda bekledikleri hiç bir meni nmadığını ği ei lari karyamda,, ilâhiyat- elinde al anliyacaklardr” e lerin, 1 hücumdan koru tere ismini şudur; len Yahudi metinlerini rutırarak naklederken, metim- lerdeki bu “beri” lere biç. ebem: Bk “Nasıralı İsa” diye Sçvirdikleri ismin yerine Yahudi mihdeki aslı Yeshu Kanosri ismi konmaz, bilâkis derhal hü- ki Ne çağırır: Nasri, Filistinde Harim adar? Yalbep büdişç yen mı, Yahudi mi? Ayni ken, “Yen ayni şekilde bahseder. bir kere “kabun — üstadın. ismi da Yap sahu ha Nosri, bir defa kaydediliyor te » Bu Yeshu > rik kim? Bunlar başka başka ade Bi? Yokan ayni ve tek lerin 1, >*? Bu adamlarla İn- var map? SA aramda münasebet sener'in iddia Nâstralı İsa Jesus plmadığı görülecek, azm tarihte haki- olarak âhiy, Yazılarımız arasından la yn veçhile, içinden çıl on ülâtr kolayca atlatmak im yanlış olarak || Filistindeki “yasıra Nazareth” ye nispetle mega İsa, (yabut Nazara) je- miş. Nazareth” diye tercüme et sahi yeir. Halbuki © İncillerinen Nile zlos ri Pin ““Nasıralı” oldu. ea ay haberdar leğildir. Filha- »liağ, Mata, TL, 13, İsanın yalnız den ez olunmak üzere Celil- a” geldiğini, yeni ahtin -Ömer Rıza Beye- “ümâli rüsül Actes des Apotres” kitabı ise (XIV, 5), ilk hıristiyan- larm Nazorden (Yunanlılar, bu mezhebe Nazaraici diyorlar), is- mini taşıdıklarını söylerler. Fakat gvvelâ Nazorden İsmini taşımış © lon bu mezhebi, Filistinde “Nasir ra, Nazareth” denen bir yere bağ lamak imkânı yok mudur? Bir ke re Nasıranın hiristiyanlıktan ev- vel mevcut olduğuna dair & kat'i bir delil yok. “Nasıra” denen bir yer mevcut olduğunu ilk defa söy liyen Milâttan sonra dördüncü &- sırda Evsebius'tür (1, ch. 7, 14). ra, İsanın müminleri, İsa Na- sırada doğduğundan £ dolayı bu azorden ismini * a reht”” den almış olmalarının da ih timali yoktur. Muhammet Mek. | kede doğduğundan dolayı İslâmi- yete “Mekkeliler”, Kant, Königs | bergte doğdugundan dı Kant İ şılara, Königsbergliler, İ çılara Trevire'ler, Leninin doğduğu y Ulyanovık'lar dendiğini bilmiyo- ruz. Bundan maada, pek mühim bir sebep olarak, “ ret” den lisa re “Nazorten, Nazarden, Nazarinicn” çıkarmak mümküne olmadığını, biri dini tetki- katının en büyi tatları, bey- | nelmilel otoriteleri bulunan Well- hausen, Cheyne, Burkitt, Drews, | William Benj. Smith, OJ. M.Ro- betrson, Dujardin. .. ilâh. ibi â- | limler göstermişler, bu kelimeler ile, “Nasra, o Nazareth yahut Nazara,, arasmda hiç bir müna- sebet bulunmadığını ispat etmiş l ir Nazorden kelimesini izah et- mek için, Nazirden yahut Nazi- rist, yani, zeytinyağı kullanmıyan şarap içmiyen, traş olmıyan, deve tüyünden elbise giyen, yaban ba- | Bile yaşıyan, bu gibi garip kudsi- yetlerile kendilerini rından ayırt eden, ezcü tizci Yahya" nın da iştirak ettiği | zannedilen, eski ahtin kendilerini “Alaha vakf, nezretmiş” leri mev zuubahis olduğu söylenmiştir. Fa | kat Beni. Smith, Yahudilerin Na- | zarofen'lerle, Nazirens'lerin baş- | kalığını tamamen bildiklerini, zi- ra biraz evvel söylediğimiz Nazi- röens'lerin âmâlini tasvip ettikleri | halde, talmud'da gösterdiği gibi Nazorten'leri tel'in ettiklerini, bu mezhebin, Allahını yahut Mesihi- ni Nosri (Siyakça: Nasarja) ya- Bİ “hâmi” (muhafız) ismi altında | tazim eden bir mezhep ismi oldu- Funu ispat etmistir. o Yakın za- manlarda, meşhur Alman müte- behhirleri Nazaroden isminde"imu hafaza etmek, imti i yet etmek” fikrini Faraza Lidzbarski, vaftiz. manada temi: dolayı Nazorten'lerde “müdavi ler, observants” fikrini o buld. gil idzbarski, Mandaen dini Merasimi, sahife 16 ve sonraları) yonbur Asuriyatçı Zimmern de, Pa mezhepte ilâhi sırlar “muha- eri” #dildiğine kanidir (Nazari- İazarener), Alman Şark mec 74). Şu halde v4 Böre Nazortenler, giz- ue disi insanlar, yahut ğı bu mi yiz müelliflerin da (acma BAS « OZY ie tedir: “Şerianın ortamda, Manik, ten evrel ya Mesih yani ille rin insan Mesihini bilmiyem 5 Kasaroten, yakar daha azpü beni zarten olan bir Yahudi mezhebi mevcuttu” (Epiphane, oElhatlar tarihi, XVII, 29). Bütün bun ları, Yahudi mezhepleri hakkın: daki malümat ile karşılaştırmca, bu mezhep mensupları, o Mesihi Davudun bal bitecek bir fi XI, 1) telâkki ettik lerinden dolayı kendilerine Jeas- &en ismini dahi veren bir mezhep hie olduğu meydana Şi a” Neser, dan dolayı Yahudi istiklâlini vut hanedanından zuhur edecek bir filizden, Mesihten | bekliyen bu Yahudi mezhebine Netzerites yahut, Nazardem'ler & denmiştir. Çarmıha gerilmiş İsa (o hakkında Mesih fikirleri toplandığından iti bare, Musanm ileride gelecek ber, bir reis hakkın. “Allahım Rab sana iş ve bira- senin i bin gamber zuhura getireceğim ve ke Hem Anım azma koyacağım" esniye. XVEH, 15, 18) bu İsaya isnat edilerek, en yukarıda bah, settiğimiz, “Âmâli Rüsül Meteş des Apotres” kitabımda İsaya Na zarten yahut Nazorfen denmiştir Yukarıki yazılarımızdan Didu. ke Sof'rin metninde | yazılı olan Yeshu ha Nosri'nin, Filistindeki Nasıraya nesbetle | “Nasıralı İsa Jesus de Nazareth” diye tercüme içinden Aydında muvaffak olmuş bir temsil Halkevi temsil zevkini artırmağa çalışıyor |, As: Rt | örpertici bir cinayet oldu. et) — Halkevi iştirakile asmda kimse-| kumandan Beyefendiler de teşrif et. tiler, Yerler numaralı olduğu ve bi letler gündüzden dağıtıldığı o halde sant 18 den itibaren Halk gelmeğe başlamış ve sant 20 de yerler tama- men dolmuştu. Tam saat 20,30 da perde açıldı. Evvelâ Akınm son per- | desi temsil olundu. Bunu öz yurdun akıncı tabloları ve piyesin perdeleri takip el Temsil kolunun çalışkan reisi Av: | ni Bey yeni arkadaşlarla kadrosunu genişletmişti. Sonra piyes bir hafta- lık bir çalışma neticesi temsil olunu- yordu. Bu itibarla okrâkler ve eksik İer olacağını zannedenler vardı. Fa- kat yeni arkadaşlar da evvelce akın piyesinde rol alan arkadaşlarımız ka dar muvaffakiyet gösterdiler. Genç munllimlerimiz, milli kültü- rü yükseltmek ve halkta temsil sev i yaratmak ve artırmak için ü- zerlerine aldıkları bu milli vazifeleri- ni çok muvaffakiyetle başardılar ve milli tarihimizin mühim bir safhası. nı mazarlarımızda hakkile canlandır- Gılar, Türkün civanmertliğini ve me sn banileri oldukla Bu temsilde rol alan Zihniye, Necmiye, Sabahat, Behice, Münev- ver, Mebrure, Hacer, Avni, Nevzat, Agâh, Haydar Rifat ve , İbrahim Bey ve Hanımların isimlerini taktir- le kaydederken, sahneye, mevkide olanlara bile sesini heyeti temaşa lim Şükrü, en ufak Bir karışıklık ve sör mı Rıza ve geceli gündüz lü çalışmalarile yokluktan © varlıklı yaratan sahne vâzileri fen memuru Müfit ve muallim Fahri Beylerin ve akıncı şarkılarmı muvaffakiyetle bes teleyen muallim Şefik Beyin bu mu- vaffakiyetin başlıca âmilleri oldukla- ram da bir borç bilirim. Rigadan uçup gelen kuş GERZE, 11 — Bir kaç gün- den beri bağlarda dolaşmakta olan atmacadan büyük ve ren- gi beyaz burnu eğri, ayakları sarı, sırtında siyah serpme nok talı bir kuş görülmüştür. Bir çocuk tarafından yaka- lanarak kasabaya getirilmiş ve zabıtaca yapılan, , muayenede sol ayağında (o alomi bir bilezik olduğu v& bilezikte (Orni Holcenir - Riga - 46905) yazılı olduğu görülmekle ço- cuktan almarak Sinop vilâyeti ne gönderilmiştir. Geçen sene de ayni cinsten böyle bir kuş gelmiş yakalan. dıktan sonra çok yaşamamış- tar. Bu kuşlar Rusyanım posta larından olduğu ve fırtına dolayısile Gerzeye düştüğü an- laşılmaktadır. Muğla'da Valf Ömer Cevat Beyin himayelerinde Öğle yemeği verilen ve bayramda kendilerine elbise yopilan mektepli fakir talebelerden bir grup ( işaretli Vilâyet Maarif müdürü ve Himayeletfal Reisi Feyzi Beydir.) edilmesine hi dığını tereddüde meydan vermi. yecek bir sarahatle ispat ettiği gi- bi, ayni zamanda MM. Klausner, Eisler'in, Ömer Rıza Beyin anla» fı gibi ilmi metotla değil, fakat, i imkânsızlıklar bu işlerde ihtisası #adece yutturmaca yolundan git tiklerini anlatır. : O halde bu Yeshu ha nesri kim dir?Bu zatın talebesi olduğu yazı lan Sekanyalı Yakup is mı? Eliezer, Yakuptan bahseder- inde Yashu ha nosri'nin talebesi, diğerinde gene ayni hâ- direden ayni şekilde bahsederken Yoshu ben Pantere'nin talebesi olduğunu söylüyor. Bu iki isim sa hipleri başka başka adamlar mı? Yoksa tek adam mı? Gene Yahu- di Edebiyatı içinde bir de Jesus ben Stada var, bu da kim? Gele- cek yazılarımızda, Eliezer'in fık- rasırı bir de bu çihetlerden tetkik edince Eisler'in İsayi her türlü hü- cumd hemmiyeti bulunmadığı büti laklığile anlaşılacaktır. Derülfünun Dinler tarihi Müderris Muavini A. Hilmi ÖMER İ yaşlarında bir şahıs İ Safiye ile ni Frengili Adam Kendisine verilmi- yen kızı vurdu ve kendisi de öldü AKŞEHİR “* (Milliyet) — tüyler Hacı kuşçu mahallesinde mukim Kürt Hasan isminde 25 bir müd- det evvel kendi köylülerinden olup burada ikamet eden Kürt anlanmış, başlık vesaire gibi bir miktarda para vermiş ise de evlenmek üzere resmi muameleye başlanmış, fakat doktorlar tarafından Ha- | cı Hasanda firengi hastalığı görüldüğünden © evlenmesine müsaade edilmemiş, Hacı Ha- san bu hususta birçok çareler aramış, İşin olmıyacağını anla- yınca, sabahleyin doğruca kı- | zın evine vararak nüfus tezke- resini istermiş ve muameleleri- hi yaptıracağını Bunun üzerine doktorlar & fından müsaade edilme bilen kız, bunu reddetmişti Buna kızan Hacı Hasan cebin den tabancasmı çekerek zaval- Ir İerzı başmdan kolundan ve iki yerinden vurarak hemen o- radan kaçmıştır. Kızm annesi ve kız kardeşi vak'adan haber dar olunca, hemen kaçmakta olan Hacı Hasanm © peşinden koşmuşlardır. Hacı Hasan evi ne yıldırım gibi varmış ve he- men yere yuvarlanarak derhal ölmüştür. Vak'aya kıymetli ve genç müddei umumimiz Na Bey vaziyet ederek ceset dok- | maçta Pestelileri 6—0 gibi büyük | torlar tarafından muayene €- dilmiş, hiç bir tarafında yara ve bere olmiyan bu (caninin kalp sektesinden öldüğü tahak kuk etmiştir. Safiyenin yarası çok ağır, hayatı tehlikelidir. İzmirde bir facia İzmirden yazılıyor: — B: evvelki gün tüyler ürpertici cinayet olmuştur. Hâdise şöyle olmuştur: Latfi, Memduh, Mustafa is- minde üç arkadaş Lütfinin e- vinde toplanıp otururlarken, Memduh ev sahibinin karısına göz işareti yapmış ve bu vazi- yetten sinirlenen Lütfi brçaği- İe arkadaşma hücum etmiştir. Memduhu birkaç yerinden ehemmiyetli surette yaralıyan katil, karısma da hücum etmek istemiş, fakat muvaffak olama mıştır. Hızını alamıyan Lütfi kainvalidesini kolundan, yedi yaşındaki Makbuleyi de Mecruh Memduh biraz sonra ölmüş, katil yakalanmıştır. Kayseri lisesinde yangın KAYSERİ, 12 — Lise bina- sında bir yangın çıkmıştır. Mü dürlük evi ile mutfak ve ambar yandıktan sonra yagın söndü- rülebilmiştir. Eşyalarla yatakhane ve mek tep binası kurtarılmıştır. Aydın Maarif müdürlüğü AYDIN (Milliyet) — Vilâyeti- miz maarif müdürlüğüne tayin olu- nan Edirne maarif müdürü Salih B. evvelki gün şehrimize gelmiş ve sele. fi Fakir Beyden vazifeyi devir almış tar. Fökir beyde dünkü posta trenile yeni tayin olunduğu Bursaya müte- veccihen hareket.etmiştir. Her ilisi- ne yeni vazifelerinde muvaffak olma larını dileriz. Aydında sürek avı AYDIN (Milliyet) — Avcılar ce- miyeti dün Kızılca köy şimalinde bir sürek avı tertip ettiler. Av çok neş'e! li ve muvaffakiyetli oldu. 27 Domuz öldürüldü. 50 den fazla domuzun da yaralı olarak kaçtıkları görüldü. Bir talebe vapurda öldü İzmirden yazılıyor: — Dün ak şam sast 17,10 da Pasaportta Kar- yıyaka'ya hâreket eden Körfez ida- resinin Çankaya vapurunda bir vak'a olmuş, Lise ikinci sınıf talebesinden 473 numaralı Ali Efendi kan bücumundan ölmüştür. Vak'a şu | söylemiştir. | İ elin. | den yaralıyarak | kaçmıştır.| pe Spor Avusturya Milli takımı Nisanda Meme iki maç yapılacak İngilizlere karşı (| aldığı son netice ile orta Avrupanm en kuv vetli takımı olduğunu isbat eden Avusturya milli futbol takımım memleketimize (getirilmesi | hak- kında Avusturya federasyonu nezdinde bir teşebbüs yapılmıştı. Avrupanın hemen en iyi | en birini bir araya toplayan Avus | turya milli takımımı burada sey- retmek memleket sporu poktasım- İ dan bayli istifadeli olacaktı. A- vusturya federasyonu reisi Hügo İ Mayzel buradan yapılan tel cevap vermiştir. Mayzel'in ver: ği cevapta hülâsa olarak denili- or ki: “Türkiyeyi görmek ve orada İ bir maç yapmak öteden beri iste diğim bir şeydir. Ba itibarla tek İifiniri kabul ediyorum. Fakat İn giltereye giden Avusturya on. bi- rini aynen Türkiyeve getirmek im kânmı göremem. Bunun da sebe- İ bi şudur Mevzuubahis on bir ©- | yuncunun mensup olduğu klüpler İe federasyon arasmda | seneler- den beri cari olan bir esas var- dır. Bu anlasma mucibince fede- rasyon mezkâr oyuncuları senede ancak altı defa beynelmilel maç- lar icin davet hakkım haizdir. Bundan fazlası için fevkalâde es bap rae zarureti vardır. İnsiltere — Avusturya maçı- nm malüm neticesinden sonra her yerden davet edildik. Bu davet. lerden kabul ettiklerimiz altıdan fazladır. Bu müsabakalarm icra tarihlerini biliyorsunuz. Bunun İ- İ çindir ki, İnriltereye giden on bir İ oyuncudan önümüzdeki meysim için istifadeye imkân yoktur. Hat tâ Avrupa kupası için İsviçre ve İtalya ile yapacağımız maçları bi le gelecek mevsime bırakmak za- rareti hasıl oldu. Türkiyeye, o Avrupa maçları için teskil ettiğimiz bir milli takım kadrosma mensup ve hepsi de beynelmilel oyuncular- dan mürekkep bir milli takım gön dermek istiyorum. Bu takım son İ bir farkla yenmiştir. Eğer tensip | ederseniz 9 nisa; ve yahut ha- ziran veya temmuz aylarının mü- nasip göreceğiniz bir gününde fs tanbula bir takım gönderebili- rim,” Keyfiyet federasyon ve İstan- bul mentakası futbol heyetleri re isleri tarafından tetkik edilmiş ve “içinde İngiltereye giden oyuncu lardan maruf 3—4 tanesi bulun. mak şartile bir Avusturya milli ta İ kanının 2 haziranda İstanbula gel | mesinin çok şayanı arzu olduğu” cevaben M. Hügo Mayzel'e bildi- rilmiştir. Avusturyalılar şehrimizdi maç yapacaklardır. Maçm bi si 2 haziran cuma günü Türki Avusturya milli karşılaşması ola- cak, ikincisi de 4 haziranda İstan bul - Viyana arasında olacaktır. Ankara ve İzmir mntakaları vusturyalılarm kendi de ziyaret etmesi bulunmuşlardır. Fakat maddeten buna imkân olmadığı için, Avus turyalılarn burada bulundukları tarihlerde İzmir ve Ankaralı fut- bolcularm da şehrimize gelmele- rini temin edecek bir orranizas- çı görecekler ve 4 haziran pazar günü İstanbul — Viyana maçın- dan evvel kendi. aralarında maç yapacaklar: Bu maçın galibi olan takım 9 haziran cuma sünü İstanbol muh telitile © karşılaşacaktır... Minta kalar arasında çok savanı teman nİ olan bu teması temin icin İs- tanbul mmtakası diğer alâkadar | ii mmtakaya resmen teklif yapa caktır. Ankarada atlı spor klübünün toplantısında Ziraat Veki- li Muhlis B. şu nutku söylemiştir: “Evvelâ küçük bir manejde birkaç at ile başlıyan bir teşebbüs, © İsmet Pa. Hz. nin teşvik ve himmayelerile ve aralarında bulunmakla | sonsuz zevk duyduğum siz binici arkadaşla! Jrmmın kıymetli alâka ve yardımlarile | kuvu: iş, canlanmış ve bugün! Türkiye Atlı Spor klübü olarak ta- | azzuv ve teşekkül etmiştir. |. Klübün kurulmasında 74 mües- | sis aza çalışmıştır. Arkadaşlarımız. suretle olmuştur: Liseden talebelerin çıktıkları sira da Karşıyaka'da bulunanlardan bazı. | ları vapura yetişmek için — koşarak! Pasaport vapur isl gelirler, oradan 17,10 da hareket eden şirket Ali Ef: vapuruna binerler. fendi çok hızlı koşmuş ve va- pura yetişmiş ise de vapura girdik. ten ve kanepeye oturduktan bir müd det sonra fenalaşmış gayri tabii ha- reketler göstermiş ve sonra; — Ölüyorum. Çok Fenayım, Diye bağırmıştır. Orada bulunan bir doktor derhal muayene ederek | talebeyi ölümden kurtarmak içim seh- I bir, —İ ve çok büyük ANKARA, I3 A.A. — Atlı örer) İ Colombes,de kalabalık Beledigede | Umumi meclis Dün toplandı Darülbedayi vari- datında fazlalık var.. İstanbul umumi saat 14,5 ta birinci dettin Ferit Beyin riyasetinde top Ni Darülbedayi bütçesinin hakkr lında tahsisat kalmadığı. nı bildiren makam tezkeresi okun du. Bu sene Darülbedayi varida» tın geçen seneye nisbetle 12 bin lira fazla olduğu anlaşılıyordu. için 10 bin lira o münakale suretile temini halkındaki mazba ta bütçe encümenine havale edik İbtilâl esnasında o memleketi- Leh şairlerinden Adam Visniviç'e izafeten Bevoğ- Tunda açılan sokağın isminin bilâ- hara sehven Hanım sokağa tah sil edildiğine dair tezkere kiye encümenine havale edildi. Bundan sonra 1931 senesi kat hesan raborunun Oo müzakeresine geçildi. Raporun başındaki esha- bı mucibe mazbat: nakasası mevzuu Neticede madde rak, her madde hakkmda mü: şa yapılması kabul edildi porun müzakeresi persembe İ nüne talik edilerek içtimaa niha- yet verildi. Muavenet sandığı Belediye memuru iken vefat © denlerin ailesine yardım için bir muavenet sandığı teskil edilmiş” ti. Bu sandığım reisliğine belediye reis muavini Nuri Bey intihap e- İ dilmiştir.Ölen memur ailesine son. | aldığı maasm tevkifatı çıkarıldık. tan sonra kalan krem iki misli yardım olarak verilecektr. Yeni kontenjan ANKARA, 13 — Yeni konten jan kararnamesi ve üç aylık liste Y. ra, ökümleri tirilerek ilâve edilecektir. Kararname ve liste İktisat ve- kilinin avdetinde heveti vekilede müzakere ve ilân edilecektir. Nizamettin Âli Bey Afyon birliği umumi kâtibi Nizamettin Âli Bey Ankaraya git bı istidat her türlü takdirin üstünde- | dir. Bunu burada tekrarlamak be- be yazılmak için kayit işinin başlama smı beklemektedirler. o Mektepliler arasında kuvvteli bir arzu uyanmiış- İ tar, İsmet Paşa kız enstitüsü talebe sinden 6 hanımm ata | binmek için müracaatlarını Maarif Vekâleti er- rakı, ata iyi binmek istidadı Türk” İ ün kanında mevcuttur. Ata binmek İşin küçük bir fırsat ve inkn zahu runda o merak uyanmakta, car” makta ve ata binmeğe başlanmak'a © istidat kendini göstermektedir. O- | Bun için klüpten büyük inkişaflar ler bellemekte- İ yiz. Klübün kurulmasına kor diple- matiğin gösterdiği yakmdan alâkayı İ sükranla kaydederim. Ecnebi dost. İ larımızdan İtalva büyük elçisi Lojo- kono Norveç elçisi Bentson cenapla rile Avusturya maslâhatgüzarı M. Bisofa klöbünün muvakkat idare he- yeti azası olarak kıymetli yardımla» rından dolayı huzurunuzda teşekkür ederim. At ve atlı spor devince Dr. Cile'yi unutmak kebil değildir. O- İ nun manejde büyük bir heves ve askla nasıl didinip çırpındığına he - pimiz şahidiz. Kendisini takdir ve tebrik ederim. Sözlerime son verir- ken birincilikte de üstat olan İsmet Hazretlerine klübü Paşa übü himayeleri altına almağı kabul O buyurdukları için bütün arkadaşlarım namma min- met ve şükranlarımı arzederim . Bu himaye, klübün bütün kurulmasında ©n büyük bir kuvvettir Ve atlıspor ilerlemesinde de en büyük istinadı- mız olacaktır. Müessisler dünkü toplantıda âza- sının senelik aidatlarını 20 olarak tesbit etmislerdir. Memurlarla za- bitler ve aileleri bu yarın nı vereceklerdir. Klübün 1933 böt- i erşizi Avusturya Fran- sayı yendi PARIS, 13 A.A. — Dün Stade de bir seyirdi kütlesi karşısında yapılan bir futbol hi tedbirlerde bulunmuş ise de Ali maçında Avusturya takımı sıfıra Efendi birkaç dakika sonra ömür | tür karşı 4 sayı ile Fransız takımıma ge- lebe çalmıştır.