5 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

5 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi Şark tütünleri korunuyor! Cenevredeki könferanstan Yunan. lılar, Bulgarlar ve biz ne istedik? Şark tütünlerine karşı Avrupa memleketlerinde ihdas edilen müş külâtı bertaraf ederek bunlara sü- rüm imkânı temin etmek ve tütün ticaretini tanzim için Milletler Meclisi himayesinde Cenevrede toplanan konferans iyi neticeler verecek gibi görünmektedir. Ge- len malümata göre, Türk, Yunan ve Bulgar murahhasları bu kon- ferans için şark tütünü yetiştiren üç memleketin noktai nazarı müştereken tesbit etmişler ve bu şekilde harekete geçmişlerdir. Murahhaslarm tanzim ettikleri rapora göre Üç memleketin tütün- cülüğündeki buhran sebepleri şun lardır: 1 — Şark tütünleri fiatlerinde Amerika tütünlerinin rekabetin- den husule gelen tenezzül. 2 — Şark tütünleri ihracatınm azalması, 3 — Şark tütünlerinin satıldığı piyasalarda gördüğü maddi ve manevi mâniler. Bu sebepler şark tütünü müş tahsili üç memlekette de müstah- sillerin zararmı mucip olmuş ve bunun neticesi olarak mütekabi- len müstehlik memleketlerden al- dıkları malı azaltmışlardır. Tü- tün ticaretinin bozulması dünya ti- caret muvazenesini bozmuştur. Konferanstan şark tütünü müs- tahsili üç memleketin istekleri şun lar olmuştur: 1 Şark tiltünü” vasfının yalnız Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristanda yetişen tütünlere hasrı, 2 — Ecnebi tütün kumpanyala- rının daha fazla tütün almaları. 3 — Müstehlik memleketlerin şark tütünlerine müsaadat, bilhas- #a gümrük müsaadatı göstermesi Yugoslavyada yumurta bolluğu Gelen haberler görülmemiş derecede göstermektedir. En iyi kalite ihraç İsk yumurtaların 100 ü 40 Dinara satılmaktadır. Dünyanın ber tarafında yumur- ta müstahsili memleketler son gün ayni buhran geçirmektedir. Yünlü kumaşlar Memleketimizde yünlü kumaş sanayii emsalile mukayese edile. cek ve yine lehte netice alınacak bir hale gelmiştir. Son zamanlar. da şehrimizde iş yapan bazı ecne- bi ticarethaneler yerli fabrikalara | nümune üzerine siparişler verme- | ğe başlamışlardır. Bunlar yaptır. ıkları rm kenarlara İn- giliz veya her hangi bir ecnebi ku ye damgasını vurdurmaktadır. Ticarethaneler istedikleri şekil. de sipariş verebilecekleri için bu. (İş Bankasından alıman cetveldir) 4 NİSAN 1933 Akşam Fiatları Tahvilât Elektrik e W 1 Mevahhide 57.25 Bömrükler 5,78 Meydi. abi 1815 “50 | 55.1 4— 32.50 12— 25,48 205 250 245 u— İtikat dey, Şark dey. Balya Şo İ Şark m. sera iye İ Telefon ÇEK FİATLARI iz 726 15,04,25 430 12 56225 10089 422,25 385,48 Prağ v Peşte Bükreş Belgrat ; ; ; i i İ w j . j , $ Moskeva NUKUT (Satış) #EESE Banknot MİLLİYET 1933 Yugoslavyada | Yumurta piyasasının harptenberi | düştüğünü | na karşı yapılabilecek bir şey yok- tur. Yalnız dahilde ucuza mal o©- lan bu kumaşları bu ticarethane- ler ecnebi malıdır diye pahalıya satmaktadırlar. Milli iktisat ve tasarruf cemi- yeti bunu bir tamimle bütün ikti sadi teşekküllere bildirmiş ve hal kı her fırsatta ikaz etmelerini is- temiştir. “e Alman âli iktisat meclisi Almanyada iktısat âli meclisi- nin şekli M. Hitlerin gösterdiği lüzum Üzerine esaslı surette değiş- tirilmiştir. Şisdiye kadar Alman âli iktı- sat meclisi muhtelif şubelerden mürekkep 326 azalı adeta bir iktı- | sadi parlâmento şeklinde idi. Şim di meclis hepsi Başvekil tarafın- dan tayin edilecek 40 azadan mü- rekkep olacaktır. Ecnebi vapurlarında navlun tarifesi Ecnebi vapur kumpanyalarmın ihraç eşyamıza tatbik ettikleri navlun tarifesini tetkik ederek alı nacak tetbirleri tesbit edecek ko- misyona Ticaret Odası Şuat Beyi seçmiştir. İ Tekirdağ karpuz ve kavumları TEKİRDAĞ (Milliyet) — Ni- san içinde inikat edecek İstanbul mmtakası Ticaret kongresi rüzna- mesi arasında mühim mevzu ola- rak “Yaş meyvacılık” vardır. Mım- takamız her şeyden ziyade kavun karpuz ve üzüm istihsaline elve- rişli bir muhit olduğu cihetle bu mevzu Tekirdağlıları pek yakın- dan alâkadar etmiştir. İstanbul Ticaret Müdürlüğü şehrimiz Tica ret Odasından yaş meyvacılığa dair bir mütalea istiyor. Yaş mey- va ihracatı başlıklı H. Nezihi Be- yin raporu Oda meclisince tetkik edilmekte ve bundan mülhem ola- rak kongre için bir mütalea hazır- lanmaktadır. Beynelmilel afyon mukavelesi CENEVRE, 4, A. A, — Türkiye hü. kümeti, 19-2-925 de Cenevre de imzala nan beynelmilel © afyon mukavelesiyle merbutu protokolu yine Cenevrede 13-7- 931 de nktolunan uyuşturucu maddele- rin imalının tahdit ve tevziini tanzim hakındaki mukavelenin tasfikini mübey- yin vesikaları Milletler cemiyeti umum kâtipliğine tevdi etmiştir. Fransada yumurta kontenjanı ISTANBUL, 4. A. A. — İhracat ofi- sinden tebliğ edilmiştir: Fransa hülcümeti 1833 senesi ikinci 3 aylık kontenjan listesine yumurta koy- mamıştır. Binaenaleyh bu devre zarfın da Fransaya yumurta ihraç edilemiye- cektir. Mezkür kontenjan listesinde Tür kiyeyi alâkadar eden diğer maddeler hak kında ofisten malümat almıştır. i Amerikalılar borç para vermiyecek VASHİNGTON, 4.4.4. — Ayan Meclisi kanunlar encümeni, il oturan bütün şahısların bariçe borç pa- ra vermesini ve obligasyon alıp satması- Bı yasak © eden kanun lâyihasını tecrü- be olmak üzre kabul etmiştir. Fransada petrol inhisarı , PARIS, 4. A, A. — Melis maliye en- çümeninde kabul edilen petrol inhisar liyihasına göre, teşkil olunacak bir ko- misyen petrol inhiser || teşkilâtinm ya pılması için ameli şartları tespt edecekvi ör. Romanyada takas BÜKREŞ, LA. A — Bazı kanun soz mmizmeleler olduğundan, Romanya milli bankası Romanyadan yapılacak ta kas ihracatı için verilmekte olan müsan- deyi şimdilik kesmiştir. Bu baptaki bü. tün dövizler Milli Bankaya tevdi olu- nacaktır. —e— Bir Alman tayyareci kadın geldi Alman tayyarecilerinden Matmazel Elli Benhur Berlinden dün sabah hara- het etmiş ve bir yere inmeden 10 saat 48 dakikada dün akşam ( Yeşilköye in- miştir, Mile Elli yarın memleketine dö necektir. Bir Alman profesörü geldi Almanyanın maruf cilt hasi Si mütehassısı Prof Meironeski, dün Theo- phile Gsuticr vapuru ile Hamburg'tan şehrimize gelmiştir. Profesör şehrimiz | hastanelerini gezecek ve sah günü saat 11 de Gülhane hastanesinde bir konfe- rans verecektir. Norveç sefiri geldi Mezwnen memleketine gidecek olan Norveç sefiri M. Bentzen dün Ankara- dan gelmiştir. Hasan Bey geldi Büyük Millet Meelişi ikinci reisi Ha- san B. dün Ankaradan şehrimize gel miştir. İ Vekâletinden gelen emi: KEİ Beladiyode Şehir plânı Mütehbassıslar şehri- mizde toplanıyor Beynelmilel şehir mütehassısla- rından M. Agaş yakında şehrimi- ze gelecekti Geçenlerde de di- ğer bir mütel gelmişti. İstan- bul şehir plânı için bu mütehassıs lar birer rapor vereceklerdir. Raporlar Belediyece tetkik edil- dikten sonra, bu mütehassıslar â- rasında bir müsabaka açılacaktır. Müsabaka neticesinde kazanan mütehassısa İstanbul plânı yaptırı lacaktır. Şehir broşü Belediye seyyahlara dağıtılmak üzere İstanbul hakkında bir bro- şür neşretmektedir. Bu broşürler- den türkçe olanları basılmıştır. Fransızca olarak da 30 bin nüsha basılmaktadır. Sonra da ingilizce ve almanca olarak basılacaktır. Neşredilen bu broşürlerde İstan- bul hakkımda malümatla beraber birçok resimler vardır. Beyoğlu kanalizasyonu Beyoğlu tarafının kanalizasyd- nuna ait projeler Alman mühen-| dis tarafından Belediyeye gönde- rilmiştir. Belediye bu projeleri tet kik etmektedir. Adaları güzelleştirme Adaları güzelliştirme cemiyeti son senelerde çalışamıyordu. Ce- miyeti yeniden ihya etmek üzere müessisler dün bir içtima yaparak yeni bir program vücude getirmiş- ler ve idare heyetini seçmişlerdir. Cemiyetin bankada 20 bin Jirası vardır. Cemiyet Adada asri deniz sporları için muhtelif tesisat yapa- caktır, Cemiyetin yeni reisliğine Emin Âli B. idare heyetine de Dr. Esat, Nuri ve Cağfer Beyler seçilmişler dir. dirilen çocuklar Darülâcezedeki çocuk yuvasım- da bulunan kimsesiz yavrulara Kız Muallim Mektebi talebesi yüz lerce kat elbise vesaire hazırlamış- tar. Kız muallim Mektebi talebesi, hocaları ile birlikte Darülâcezeye giderek bu elbiseleri çocuklara dağıtmışlardır. Poliste Fırında yangın Evvelki gece Asmalımesçit'te Hahamhanenin isticarındaki ha. mursuz fırınından yangın çıkmış, tezgâh yandığı halde söndürül müştür, İ Sürüden kurbanlık koyunlar çalmışlar Şehremininde satılmakta olan İ kurbanlık bir koyun sürüsünden 6 koyun çalan küçük Hayri ve Yahya yakalanmışlardır, ıkla rı koyunlardan üçü istirdat edil miştir. Gi Mübadele: M. Andersen Mubtelit mübadele komisyonunda bitaraf szasından M. “Ardersen, Bayram tatili dolayısile Ati- na'ya gidecek, bir kaç gün kaldık tan sonra dönecektir. Son pürüzler de hallediliyor Muhtelit Mübadele Komisyonun bitaraf azanın hâkemliğine hava le edilmis olan meselelerde veri- len kararlardan bir kısmı daha dün Türk ve Yunan murahhas he- yetlerine bildirilmiştir. Bu karar- lar haram şekçılara mit olan beam sip ibtilâflarına dair değildir. Bu İ kararlardan birinde Selânik bita- raf mıntakasında bulunan malla- rm sahiplerine ait olduğuna dair Türk murahhas heyetinin noktai nazarı kabul edilmiştir. Bu karara göre evvelce Yunan hükümetine ait olup ta 1 ağustos 1929 tarihinden evvel sahiplerine | inde edilen Selânik serbest mınta- kasındaki mallara sahipleri tasar- ruf edecek ve bu malları Yunan hükümetine geçemiyecektir. e İ Bir mektep kapatıldı Şişli'deki Yeni Mektep, Maarif üzerine Maarif Müdürlüğünce kapatılmış. tr. Hususi olan bu mektep, Maarif | Vekâleti'nin emirlerine riayet et- memiştir. Mektep orta derecede- dir. Mektep kapanınca açıkta kalan talebe Maarif Müdürlüğü tarafndan diğer mekiplere yer irilecektir Pe le | Hırsız hizmetçi Cezasında esbabı mu- haffefe görüldü Necmettin Bey ismindeki efen disinin evinde hizmet ederken 35 | Osmanlı ve 7 İngiliz altını ile 80 gümüş Mecidiye, iki gömlek ve bir miktar gümüş takımları çalmak- tan suçlu Hüseyinin muhakemesi dün Birinci Ceza mahkemesinde bitirilmiştir. Hüseyin Efendisinden 60 lira alacağı olduğunu, bu parayı alama dığı için altınları aldığını, fakat bilâhare iade ettiğini söylemiştir. Muhakeme neticesinde Hüse- yin 3 sene hapse mahküm olmuş, fakat suçu işlediği zaman 18 ya- şını bitirmediği için cezası bir se- neye, çaldıklarını polisçe yakalan- madan evvel iade ettiği için de 6 aya indirilmiştir. Baroda yeni aza Geçen perşembe günü yeniden seçilen ve vazifeye başlayan İstan bul barosu inzibat meclisi dün ilk içtimaını yapmıştır. Geç vakte kadar devam eden bu içtimada ipkaen intihap edilen birinci ve ikinci reislerle iki aza yeni azalara eski meclisten kalan işlerle yeniden yapılması icap €- den işleri izah etmiştir. Meclis ge lecek salıdan itibaren yeniden tan zim edilecek baro lâvhası ile meş | gul olacaktır. Küçük sanatlar Tabiiyet değiştirmek talebi kabul edilmiyor ANKARA, 4. — Türk vatandaşlarına tahsis edilen sanat ve hizmetler hakdan- daki kanunun tatbikatında — tereddüde düşülmemesi için vekâletler mümessille- rinden mürekkep olarak (teşkil olunan komisyon toplanmalarına devam etmek tedir. Kömisyon, yalnız tatbikatta intizam temin için esaslar hazırlamak maksadile teşkil edildiği cihetle kanunun müphem hazı noktalarını tefsire kendisinde salâ- hiyet görmemekte, fakat bazı sinf sa- | nat ve hizmetlerin, kanunda teferrünta girişilmiyerek muhtelif şubeleri bulun- duğu halde bir tek vazfin mutlak sw rette kaydını müphem görerek dahiliye vekiletine bu noktaları tebarüz ettiren biş rapor vermeğe karar vermiştir. Vekâletin, bu rapor üzerine bu mad. deleri tavzih eden bir talimatname ha- sırlaması ihtimali kuvvetlidir. o Meselâ kanunda demir ve ahşap sanayii işçilik- leri kaydı tatbikatta pek çok ( tefsirlere meydan verecek mahiyette görülmekte- dir. Buradaki kayıttan kaba işçilikler an laşılmakta, doğramacı © ve oymacıların istisna edilmesi kizım geleceği zannı ha- sıl olmaktadır. . Elbise imalciliği kaydından da ecnebi kadın ve erkek terxihanelerinin kapan- ması lâzım geleceği hükmü istidlâl edil mektedir. Devlet inhisarma tabi madde- lerin satıcılığı kaydi da şümullü görül müştür. Bu mutlak hükme göre ecnebi- İ ler tarafından işletilen kadehle içki ca- tan lokanta, meyhane, guzino ve barla- rm da kapanması lâzım gelmektedir. Kanunda kasket imalciliği tasrih edil » Bere ima Sinema operatörlerinin, kalorifercilerin istisnn edilecekleri anlaşılmaktadır. Vekâlete verilecek rapor aykırılıkları tarasmen tenvir edecektir. On altı haziranda sanat ve hizmetle- rini terkederek başka iş tutamıyacak muhtaç ecnebilerin memleketten gitme- leri için kendilerine icabında yardım e- ölecektir. Kanundan kurtulmak maksa müracaatın ancak temmuzda başlanacaktır. Sahte 100 lükler Tahhikat müsbet neticeye doğru ilerliyor Sahte 100 liralık evraki nakdi- ye meselesine ait tahkikata Emni- yet 2 inci Şubesince büyük bir e- hemmiyetle devam edilmektedir. Dün de bazı kimselerin ifadeleri- ne müracaat edilmiştir. Sıkı bir ketumiyet muhafaza edilmekle be raber, tahkikatın müsbet neticeye doğru ilerlemekte olduğu anlaşıl- maktadır. Bir Macar edibi gelecek Beynelmilel Edebiyat cemiyeti İ ve fırkada bayramlaşma İ Burada geçireceklerdir. azasından Macar edibi M. Alek- san yakında İstanbula gelerek Hal > kevinde bir konferans verneaktir. vilâyette Maliye müsteşarı Dün Vilâyete gelerek muavinle görüştü Maliye Müsteşarı Ali Rıza Bey, Ankara'dan şehrimize gelmiştir. Ali Rıza Bey, dün Defterdarlı- ğa giderek Defterdar Mustafa Bey işmüştür. İstanbul'da yapılması düşünü- len yeni teşkilât üzerinde konu- şulmuştur. Ali Rıza Bey Bayram- ertesi Ankara'ya dönecektir. Yumurtacılar birliği Bazı yumurta tüccarı Vilâyete müracaat ederek bir yumurtacılar birliği teşkili için müsaade iste- mişlerdir. Bugün bayram Devair ve mektepler pazara kadar tatil.. Bugün Kurban bayramının birinci günüdür. Mektepler ve daireler pazar sabahına kadar tatildir. Bu sene ne hu susi, ne de resmi şekilde Halkevind. yapılmıyı caktır, Bugün Darüşşafakahılar, rın da Kadılar Birliği rozet dağ, caklardır. Bayramın üçüncü günü Kumkapı spor kulübü Halkevinde a- zasma bir çay verecektir. İzmir Ame- rikan kolleji muailimlerinden Refik Bey de Alay köşkünde cuma ak samı bir konser verecektir. İstanbul Erkek lisesi mezunları cemiyeti de bu akşam Maksimde bir gece eğlencesi tertip etmiştir. Tıp fakültesi 1932 - 33 sinjyerleri de cama akşamı Maksim- de hocaları şerefine bir eğlence yapa caklardır. Bayram tatilinden istifade Darülfünun fakültelere yüksek mekteplere mensup üç talebe kafilesi dün bayramı geçirmek üzere Bursa, İzmir ve Balrkesire gitmişlerdir. Bayramlık mektap ve telgraflar Bayram münasebetile son iki gün zarfında posta müraselâtı, Adi günle- rin birkaç misli fevkine çıkmıştır. İs tanbul merkez postahanesine, dün Anadolu'nun muhtelif merkexlerine gönderilecek mektuplar için, özerle- rinde nerelere ait olduğu yazılı kır- mwzı kutular konulmuştu. İki gün zar fında 300 bini mütecaviz tebrikname gönderildiği tahmin edilmektedir. Bay Tam münasebetile her tebriknameye birer kuruşluk Hilâliahmer pulu da yapıştırılmıştır. Telgrafla yapılan bay İ ram tebrikleri de 100 bine yakın tah- min edilmektedir. Uludağda bayram Vali ve belediye reisi Muhittin Bey dün sabah ailesi ve diğer bazı zevatla itmiştir. Vali ve yanındaki zevat bayram tatilini Bu alışam heyete iştirak eden Galatasaray mu- alimlerinden bir ecnebi zat Bursada #ki hakkında bir konferans verecek- tir. Bu sabah Bursadan Uludağa çıkı- | lacaktır. Orada muhtelif kış sporları ile meşgul olunacaktır. Heyet pazar günü Yalova tarikile şehrimize avdet | edecektir. Sayfiyede evler miri Zingal şirketi yeni bir kolaylık düşünüyor Zingal Orman Şirketinin İstan bul'da 700 liraya ev yaptıracağı haber veriliyordu. Dün bu husus- ta Şirket nezdinde tahkikat icra ettik. Verilen izahata göre, şirket, filhakika işlettiği ormanlardan çıkardığı fazla kerestelerden isti- fade için istiyenlere ucuz © yaptırmıya karar vermiştir. Bu ev- İer, İstanbulda olmakla berabez, ahşap binalar yapılmasına kanuni mani bulunmıyan yerlerde inşa e- di ir. Şirketin mimari şubesi, bu evlerin plânlarmı çizmiştir. Mali şerait, ayrıca tesbit edilecek- tir. Şimdiden tekarrür eden esas- lara göre, yaptırılacak olan evler, muhtelif tiplerde olacak ve 700 liradan 4000 liraya kadar kıymet» te inşa edilecektir. 700 liralık (evler, plâjlarda, | 4000 liralık binalar da sayfiye ye- lerinde yapılacaktır. Bu evlerin taksitle mi, peşin para ile mi inşa edileceği ayrıca kararlaştırılacaktır. —— Sedat Aziz Bey. Beyoğlu kaymakamı Sedat A- ziz Bey bir kaç gündenberi rahat- sız bulunmaktadır. Hastalığının daha birkaç gün süreceği de tees- sürle öğrenilmiştir. Bu sebeple Sedat Bey tedavisi altmda bulun- duğu doktorlar tarafından ziyaret ten menedilmiştir. Devletin, genç ve kıymetli bir unsuru olan Sedat Aziz Beyin tu- tulduğu bu şayanı teessür ve uzun süren çabuk kurtul RA Bir hatıra ve Bir mukayese Bugünkü fıkramı eski bir hat ma hasrederek onunla bugün & sında bir mukayese yapmak rum: Umumi Harpte memleket k kunç bir mahrumiyet ve yoksull içinde kıvranmakta idi. Halka « mek vesika ile veriliyordu. Ben vakit ihtiyat zabiti idim. Enişte Büyükada'da kira ile tuttuğum bir evde ümitsiz hasta yatıyord Ben, ancak haftada bir eve gelel liyordum. Birgün hizmetçi kız hi talandığı için ekmeği benim £ maklığım icap etmişti. Büyüka fırmı önünde, avucumda parai iki ekmek almak için yarım sa beklemiştim. Aldığım ekmek, m sırdan yapılmış ve teneke saha lar içinde pişirilmiş kaskatı iki h mur parçası idi. Fakat evin ekme ihtiyacı, insana, firm kapısı önü de dilenmeğe benzeyen bu bekl meyi mecburi kılıyordu. Aylarca, hâttâ bir iki sene şekt ve çay nedir unutmuştuk. Bir ka sene tereyağının kokusu, bizim çin “İrem bağından taşan bir ri yıha kadar efsanevi bir şey olmu: tu, Hele pirinç, toprak altında çıkan madeni bir madde (Omidi yoksa ağaç üzerinde yetişir, kak lettarih bir nebat mıdır, bizce âde tâ unutulmuştu. Manevi acılar bertaraf, bu, bi zim çektiklerimizin yalnız madd cephesiydi. Bizim neslimiz, işti böyle bin belâdan arta kalmı zavallı bir nesildir. Kar gibi beyaz ekmeği beğen miyerek fırancalayı hor gören, ell mumluk elektrik lâmbasile aydın. latılmış odayı karanlık sayan, aki deden hoşlanmıyarak bonbon ve fondana istiğna gösteren bugünkü bazı gençleri görüyorum da bin nefis çekilmiş olan mahrumiyet ve duyulmuş olan ıstırapların, insan: lar için en beliğ konferanslardan, cilt cilt kitaplardan daha müessir olduğu neticesine varıyorum. Onun için bu gibi gençlere tav- siyem, bizim mâruz olduğumuz ki hır ve felâketlerin hiç birisini gör- memeleri ve fakat bizim içinde yaşadığımız “Umumi Harp” deni- len o âfet ve musibet devrini dik- katle ookuyarak yaşadıkları bu devrin nasıl bir sükün ve huzur, hâttâ bir refah devri oldu. ğunu hatırdan çikarmamalarıdır. Biz, iki devri mukayese etmek im- kânmı gördük; temennimiz, çoc larrmızm bütün ömürlerince böy- Ie bir mukayese imkânını bulma- malarıdır. Salâhaddin ENİS Temsilakademi Suhne sanatına yepyen bir cereyan verecekti Maarif Vekâletince merkezi Ankarada olmak üzere tiyatro, pera ve operet şubelerini içine İacak bir temsil akademisi teşki ne dair kanun lâyihası hazırlandı ğı kmda demiştir ki: — Böyle bir Akademi, memle ketteki sahne sanatına yepyeni bir cereyan verecektir. Uzaktan, yakından tiyatro ilel alâkadar olanların bu haberi $e mi var? Maarif Vekâletimiz Temsil A kademisi teşkil etmek suretile sah neyi yükseltmek yolunda ilk re mi adımı atmış oluyor. Akademi nin en büyük faydası yeni elemanlar caktır. Maarifte Pr. M. Malche Pr. M. Malche bugün İsviçrederj şehrimize gelecektir. İzmire giden izciler İnkılâp Hisesi izçilerinden 20 ki şilik bir grup, bayramı geçirmel üzere dün İzmir'e gitmişlerdir. Maarif müsteşarı geldi Maarif müsteşarı Salih Zeki B bayram İlimden bilistifade şeh rimize gelmiştir. Bursa maarif müdürü sabrimizi — Bursa Maarif müdürü Fakir B