1 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

İ İMİLAnkaralının Defteri Ş 111 OTORİTE YARIŞI!. İk ktısat Vekili Celâl Bey, Ankara Kumandanı Fuat B. Celâ ii Müt Mücadelede İktisat Vekili Ankara, 1921 Hükümet kurduk! demekle iş o- lop bitmiyor. Bununda bir çok icapları var. Bir çok vekâletler, memurlarını istif halinde eski Ankara Vilâyetinin hükümet ko- nağına yerleştirmişlerdir. Vekil. lerin bile ayrı ve rahat (yerleri yoktur. Fakat burada eksik olan şey, yalnız bina değildir: mun- melelerde lâübalilik var, işlerde intizamsızlık © var, mevkilere karşı saygısızlık var, hâ- sılı siyasi, idarf terbiyede düzen- sizlik var. Bütün bu boşlukları o- kuyup üflemekle doldurmak müm- kün mü? İnsanlar; kayıtara, nizam sız yaşanıya daha çok mütemayil- iler. ie bere dü ilaşizler mir. oi ları disiplin ile tekrar zincirle- sa yl alayor.. Me Gmk olm; madem ki, yeni bir hükümet kuru- yoruz; alah ayrılması çala ol mıyan otoriteyi de ayni zamanda kurmalıyız. Galiba bu mülâhaza- İKRAMİYELİ SATISLARI ine kadar geçecek altı ay içinde Ford otomobil ve ya kamyonu bir bilet verilecektir. Bu bilet parasız olup müşteri içi! 0 Mayıstan 3i Birinciteşrin 1933 tarihi yapan Acentemiz tarafından mühürlü ve numaralı etmemektedir. Ancak başkasına devredilemez. Verilen biletlerin koçanları tespit edilen müddetin sonunda kâtip bilet sahibine âldığı arabanın bedeli nakten, isterse a İstanbul'daki Fabrikasında sahibine teslim edilecektir. Bu ikramiyeli satışlar bütün Türkiye Acentelerinin larla olacak ki, son günlerde İcra Vekilleri Heyetinde bu noktanın daima gözönünde bulundurulması, bülcümet nüfuzunun, her vesileden istifade edilerek, umumi hayatta duyurulması kararlaştırılmış. . ».. Ankara kumandanı Kaymakam Fuat Beyle, ozaman zaman, bu mevzu etrafında görüşürüz. Çok zarif olduğu kadar ber asker gibi hayatın her safhasında disiplini seven bu genç kumandan da hü- kümette; — vekillerden, vekâlet- lerden başlıyarak — böyle bir o- toritenin teessüsünü her düşünce- den üstün tutan bir zattır. Onun kanaatine göre, başıbozuk kafasi- le devlet idare edilmez. Dün Fuat Beyin odasına gir. miştim. Kumandan Bey; bir çok vekillerin odasından daha iyi dö- şeli, bilhassa daha geniş olan o- dasında asabi asabi dolaşıyordu. Bu sarışın, güzel adamın yüzü, kıpkırmızı kesilmişti. Kendisine: — Niçin bu kadar kızgmsınız? Ankarada, insanım odasında böyle güzel, rahat maroken koltukları olduktan sonra oturmaz olur mu? Dedim ve koltukların birine geçip oturdum. Bana doğru gel di, onu kızdıran zat, sanki ben mişim gibi, sert sert (o anlatmağa başladı: — “Biliyorsun, hükümetin bir kararı var: Bütün Ankara telefon- ları, resmi ve hususi, Ankara ku- mandanlığı santralını (o bağlana- caktır. Haftalardanberi ba işi ta- kip ediyorum. Alâkadarlara bir kaç defa da yazı ile tekrarladım. Öyleyken hâlâ işin arkasını alama- dım. Bu arada İktisat Vekili Mah- mat Celâl Beyin de telefonu, iki defa tekrarlandığı halde, gene santrala bağlanmamış.. Kuman. "Ankara kumandanı Kaymakam Fuat Bey Şimdi Tayyare Cemiyeti Reisi ve Rize Meb'usu danlıktan kendisine bir — tezkere daha yazdık... Fakat doğrusunu söyliyeyim, tezkerenin yazıliş tar. sı biraz sert.. Hele hiç nağikâne değil. Vâkıâ biz askerler sert ko- nuşur, kat'i söyleriz, ama, bunun da haddi var. Kalemdeki arkadaş-. ların gafleti olacak.. Ben de dal- gınlıkla, okumadan imza etmişim... Bunun cevabını şimdi aldım, kız- gınlığımın sebebi budür!,, Fuat Bey, masasının. üzerinde duran İktısat Vekilinin tezkeresi- ni uzattı. “Mahmut Celâl” i müşterilerimiz bunun için hiçbir para vermiyeceklerdir Bir otomobil veya kamyon almak fikrinde iseniz evvelâ en yakın Acentemize gid isteyiniz. Alacağınız otomobil veya kamyonun size bedava kalması veya ikinci bir otomo! fırsatı kaçırmayınız. FORD MOTOR COMPANY EXPORTS nı taşıyan bu yazınm hülâanar şu: — “Benimle, vekâlet makamım- la doğrudan doğruya muhabereye salâhiyetiniz yoktur. Müracaatla- rınızı, ancak Umumi Erkânıharbi- ye Riyaseti vasıtasile yapabilirsi- NİZİ. sy, Ankara kumandanlığının husu- si bir mevki ve ehemmiyeti e var. Fuat Bey, Fırka kumandanlığı sa- lâhiyetile bu mevkide bulunuyor. Anlaşılıyor ki, | İktisat Vekilinin sözleri, onun askeri gururuna do- kunmuş.. izzetinefsinin kırıldığı: na kani... — Allahaşkma, dedi, sen bu Celâl Beyi yakından tanıyor mu- sun? Mutlaka çok sert, bu zata nasıl karşılık vereyim?. . — “Niçin üzülüyorsun, niçin şaşıyorsun? Daha geçenlerde ma- kam ve mevki otoritesi hakkında konuştuklarımızı unuttun omu? Bana kalırsa, biribirinize yazdığı nız şeylerde şahıslarımızı mütees- sir edecek bir şey yok.. Bunlar, hep, memlekette otorite kurmak arzusunun cilveleridir! o Eminim ki, Celâl Beyle. * karşılaşacağız vakit, biribirinize yalnız tatlı te bessümler sunacaksınız!.. ,, MILLICİ İst. 6 ıncı Terasndan: Sirkecide Ralli hanında 15 - 16 N.da İstepan Mimaryan Ef. e Leon İskenderyan Ef. € « 1669 lira 87 1/2 kuruş borcunuzun temini için İstanbul Asliye Birinci Hukuk muhakemesinden Ralli Banında ve hanenizdeki emval ve eşya ve A- merikan Ekâpves ve Selânik ve Kredi one ve diğer bankalara merhun em- valinizin fazlasını ihtiaten haczma dzic verilen hacızmame takip talehi ü- zerine gönderilen ödeme emri zirleri- ne mübasir tarafından yazılar meşru” hata nazaran ikametgâhınız meçhul ol- duğundan ilânen tebliğata karar veril miştir, İşbu ilinden ( itiharen bir ay zarfııda hacız kararına ve borca itiraz etmediğiniz takdirde haciz ve cebri ic- raya devam olunacağından itiraz için Altıncı İcranın 932, No. sma mü- racastımız için tebliğ ve ödeme emri makamına kaim olmak üzere ilândır. (2691) ynı kıymette diğer bir araba verilecektir. iştirakile Ford Motor Kumpanyası tarafından tertip edil erek bu İN Y eni Bugün bugece Adalar şarkısı filminin unudulmaz emsalsiz yıldızı LÜPE VELEZ'in ha güzel bir şekilde vücude getirdiği biricik eseri: KIRIK KANATLAR İlâveten: | — Edvardo Biyanko orkest rası; 2 — Kohen itfaiyeci. 3 — Dünya danslarile, şarkılarile her filminden da- Ankara SİNEMALARI Bugün bugece Ku lüp Nefis bir musiki ile fevkalâde hissi ve milessir sahnelerle dolu film (İzlerini bırakmadan kaybo- lan kızlar ) Sarışın Kızlar Ticareti İlâveten: 1— Kohen itfaiyeci, — Dünya Haberleri. çok aksi |” bir adam olacak.. Ne düşünürsün, Ziraat Vekâletinden: Yüksek Ziraat ve Baytar Mektepleri civarında inşa e- dilmekte bulunan yeni binaların kalorifer tesisatının 26-4- 933 tarihinde yapılacağı evvelce ilân olunan münakasaya iş tirak için müracaat eden müteahhitlerin adedi az görülmüş olduğundan işbu münakasanın 6 Mayıs 933 tarihinde yapıl- masına karar verilmiştir. Evvelce münakasa şartnamesinde taliplerin münaka- saya iştirak edebilmesi için (Seksen bin liralık) bir kalörifer tesisatı olmaları şart konulmuş ise de bilâhare bu miktar 65000 liraya indirilmiştir. Diğer şerait tamamen es- | kisinin aynıdır. Taliplerin teklif . edecek leri fiatm yüzde 7,5 nisbe- tinde muvakkat teminatları ve münakasa şartnamesinde zik redilen vesaikle birlikte yukar da yazılı tarihte saat 15 te e kâlette müteşekkil | İnşaat komisyonuna müracaat etmeleri Tân olunür. TEMİNAT OLARAK NAKİT VE ÇEK KABUL OLUNMAZ. (1885) 2311 Erzak münakasası İstanbul Ziraat Mektebi Alım Satım Komisyonundan: İstanbul Ziraat Mektebinin Haziran 933 - Mayıs 934 bir senelik ihtiyacatından et, ekmek, gaz, benzin ve sair erzak ve mahrukat 23-5-933 tarihine m üsadif salı günü saat 15 te iha- le edilmek üzere kapalı zarf usu lile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şeraitini anlamak için her gün ve İştirak içinde mezkür günde İstanbul Maarif Müdürlüğü binasmda Liseler Muhasebeciliği nezdindeki komisyona müracaatları ve teklif zarflarmın mezkür saate kadar verilmesi ilân olunur, (1884) BASLAMIŞTIR alan her müşterimize Satışı in hiçbir nakti külfeti istilzam adil önünde bir sandığa konarak keşidesi Yapılacaktır. Kazanan Kazanılan ikramiye Ford Kumpanyasının imiş: olup muhterem ikramiyeli satışlarımız hakkında izahat bile sahip olmanız pek kabildir. Bu büyük Cc. - İSTANBUL.