11 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET PERŞEMBE li MAYİS 1933 . Karabekir Paşanın ikinci mektubu Bu mektupta ozamanlar cereyan eden bazı muhaberelerden bahsediliyor (Başı 8 inci sahifede) Vesika — 5 Harbiye Nezaretine Erzurum 1 Ağustos 335 C. 30-735 Merkez dairesi 2733 e: Mustafa Kemal Pş. ile Rauf B.in mu karreratı hükümete muhalif efal ve ba rekâtlarından dolayı derdestlerile Der saadete izamları hakkımda mahalli nulması emir buyruluyor. Hükümetin mukarrerat ve siyaseti ne olduğumu bilemiyorsam da Erzurumda bulunan Mustafa Kemal Paşa ve Rauf Beyin efal ve harekâtmda yatan ve milletin maksat ve menafiine ve kayanini mev €wdeye muhalif telâkki edilecek hiç bir hal ve hareketi olmadığını görü- ve mil- her fert vatanperver gibi yaşamakta. dırlar. Pontos hükümeti teşkili hülyasile Trabzon ve Samsun havalisine muha- cir sfatile akım akın müsellah Rum geteleri çıktığı ve Ermenilerin Büyük. Ermenistan hayalini besledikleri ve hudutlarımıza kadar her türlü fecaat ve şenaati yapmakta ve Sivasa diye feryatta devam eyledikleri ve itlâf inin de bunda hafi ve celi her muavenet ve müzaherette bulundukları herkesçe malüm ve bu hal İstanbul gazetelerinin bile neşri- yatı ile sabit olduğu halde hükümetin mevcudiyetimiz aleyhine hazırlanan bu müthiş tehlikeden bihaber vaziyet te kalarak millete hiç bir nefhai ümit ve latmin vermemesi ve bilâkis en mü mevver ve kıymettar zevat ve kuman danlarm birer suret ve bahane ile millet arasmdan tecrii ve hapsi ve tevkif edilmesi ve bir taraftan da es- laha ve ssirenin alınması bilhassa teh İikeyi pek yakın gören ve muhafazai namus ve hayat endişesile çırpınan bu mıntaka halkında pek haklı olarak Ermeni ve Rumların İzmir gibi nagi- hani olarak buraları da işgal edeceği ve bütün müslümanları ayakları altn- da çiğneyeceği kanaatini hâsıl ettir- miştir.Ve bundan dolayı milletin kendi kuvvetine istinat ederek bu ihtisasatı nı bükümeti celilelerini esmaa ve bu- mun için her fedakârlığı yapmağa ve her ümitten mahrum bir halde namus suzca Ermeni ve Rumların süngü ve baltaları altında ölmekten ise namus- kürane müdafaaya karar vermiş ok duklarını evvelce arzetmiştim. Geçenlerde vukua gelen sürgü ko- Tu ve kamaların sevkine mâni olan ahvalde böyle bir azim ve kararm ne * #cesi olduğuna şüphe yoktur. Üçüncü fırka kumandanı kayma- fena tesirler yapacağımı ve belki de fırkasının mümanaat gö Mustafa Kemal Paşa gibi memleke- We namusile ve hidematı güzidei a8- keriye ve vatanperveranesile tanın- muz ve bütün askerlerin de pek ziya- de hürmeti mahsusasını kazanmış ve- aniye ve milliyeye mugayir bir şeyi mahsus ve meşhut olmıyan bir zatm tevkifine bir sebebi kanuni bâlâda arzettiğim ahval dolayısile halk ve ordu nazarında da iyi bir ha- reket olarak telâkki edilemiyeceği ci- betle müşarünileyhin tevkifine ve kol orduca da bunun için twavenette İikesinden kurtaracak yegâne çarenin tevekkül değil, ancak milletin hak ve ruhunu âleme karşı izhar ve teyit ka- mantinde odan vilâyatı şarkiyede ve iri samime ve vakıfane- ittihaz ve buna bilbasın zatı ileri gibi dindar ve pek namuskâr unmış bir rüclü kıymettarın âmali vecibei hamiyet ve bir farizei namus addeder ve bugün Âcizleri dahi şek ve meçhuliyet içerisinde bulunduğumdan siyaseti umumiyemizden ve hüküme- €n takip ettiği makasıt ve mukarre- rattan haberdar edilmekliğimi istir- ham eylerim. K. 15 kumandanı KAZIM KARABEKİR Vesikas— 6 Erzurum kongresini Mustafa Kemal Paşa ve Rauf Beyin topladığı zannile kongrenin dağıtılması ve Mustafa Ke- mal Paşa ve Rauf Beyin tevkifinde 18- rarla hükümeti maballiyelere emir veren hükümete yazdığım şifre. Makamı Celili Sadaretpenahiye (Harbiye Nezaretine) Erzurum 5 Ağustos 1335 Erzurum kongresi hakkındaki son ahvali vaziyet diyorum. Bu münasebetle de tekrar Vilâyatı şarkiye Erzurum kongresi- ni şark eyalâtın milleti toplamıştır.. Elyevm 70 kadar azasile Erzurumda bali içtimada bulunan kongre Musta- fu Kemal Paşa ve Rauf Bey hemüz İs- tanbulda iken ve hattâ buraca isimle- ri işitilmemiş iken büyük ve hünin teh likelerin vukun geleceğini #ddeden şarki eyalâtm halkımın ka- rar ve teşebbüslerile vuku: işti Bu toplanışta siyasi veya şahsi tenin marn olmadığı iki şahsa atfetmek suretile milletin ruh ve mevcudiyetini setrüinkür tari: kini istilzam ile ks iMletini iğ! ne çalışıyor . Vatan ve milletimi telâfisi çayri mümkün zararları badi olan bu tarzı telâkkinin bizzat hükü- metimiz tarafından dahi bilinmiye- yatında endişe hi bu cereyanı milli büzirma Mustafa Kemal Paşa ve uf Beyin zerre kadar tesirleri olma dığı ve ahiren kongreye herkes tara- fından © verilen Oo büyük | birhür met Ove otazimle (Okabul o ©- dilen bu iki zatm mevkii siya- simizi daha ziyade müdrik olmaların dan bilâkis hükümetmizin mevkiini dü şünerek mevcut kuvvayı milliyeyi da- ha sakin ve müdebbirane bir şekle ir- hüsnü idare ettikleri alenen gö- ktedir, Binmenaleyh kongrenin ti umumiyesi ve gerek Mustafa Kemal Paşa ve Rauf Bey hakkında Dahiliye nezaretinden vilâyetlere yazı lan tamimler efkârı umumiyede hüs- nü tesir yapmamıştır. Endişei namus ve hayattan mütevellit cereyanı milli hali gelayenda olup teskini ve efkârm tatmini için yegâne çare ancak mec- lisi millinin hemen ve bilfiil toplanma #mın temni olduğunu ve bati davranıl dığı takdirde vekayi di kendine bu gayeye varacağını na- addediyorum. Çünkü bu ve mahsüs olan efkârı mumiye millet vekillerinin kanaat ve tasdikma iktiran o etmiyecek ve her hangi bir. siyaset ve mukarreratın şa- yanı kabul ve payidar olamıyacağı ve bu azim ve tarihi mesuliyetin mahdut birkaç zatın duşü hamiyetine tahmilden se efkâr ve arzuyu millete istinat et- erkezindedir. Ve hattâ eğer Dersaadette kuvvayi ecnebiye karşu- sında toplanması mahzurlu görülmek yüzünden bu lâzımei meşruta şimdi. ye kadar tehir buyurulmuş ise Anado Tunun Babıâlice ip ve nezdi üly: şehriy: cak bir mahallinde toplanması sözle- rinin bile söylenmekte olduğuna sirf saikai vatanperveri ve vazifei mevki- iyyem dolayısile arzeyliyorum. Üçüncü kolordu müfettiş vekili KAZIM KARABEKİR Davayi millimiz için tek cepheni: kurtulmasına ve yaşamasına ve muzafferiyetin essülharekesi ola. olan şarkta nasıl bir ruhla çalışıldığı. na misal olmak üzere ilk zamanlara ait bu vesikalardan başka bir de gene âyni noktai nazarı ve samimi ruhları- mızın rabıta ve heyecanını gösteren Sakarya muharebesi zamanına ait bir vesikyı daha ilân ediyorum. Vesika — 7 Şark cephesi kumandanı Kâzm Kara bekir Paşa Hazretlerine Ankara 6-8-337 Son muharebatı müteakıpGarp cephe si kasmı külüsininSakarya hattı gerisine kadar çekilmesi üzerine efkâri umu- miyede husule gelen heyecan bilhassa mecliste büyük akisler tevlit etmiş ve bir haftadan beri geceli gündüzlü de- vam eden hafi celselerde efkür: tat- min için askeri vaziyeti hâzıramız hak kında hükümetçe lâzım geldiği veçhi- de meclisin ek- mir ve kumandaya ait salâhiyetini mec Ts ilen istimal etmek üzere resmi” tebliğde zikrolunan kuyut da- hilinde Büyük Millet Meclisi reisinin başkumandanlığı deruhte eylemesi za rareti ve İsmet Paşa Hazretlerinin münhasıran ordusile iştigalini temin bilmiştir. Kıymettar şahsiyet devletle- ri her zaman olduğu gibi bugünkü va ziyette dahi gayei milliyenin en metin inatgâhlarındandır. Bilvesile tez- kür eder, hürmetle gözlerinizden öpe riz efendim. Mustafa Kemal Fevzi Vesika — 8 Cevabım: Mustafa Kemal, Fevzi, Refet Paşa lar hazeratına Büyük tetviçte muvaffak Refet gayemizde İlettiği zaferle temin ve ti sâmilerini di- gayeye sarsılmaz. ın sadaketini teyit eder, Zı samimiyet ve tazimat eylerim efe dim. KÂZIM KARABEKİR 4 adet mektuptaki sual ve mütale- alara gelince, bunlara da biret birer, cevap göndereceğim. iklâl harbinin esrarma vâkıf sel. mayanların işi kolayca kavraması dir. Bunun için hâdise- le yanlış görüşlerle hak. kımda şu ve bu iltifatlarda açele büyu. rulmasın. Bunların cevabından sonra hâsıl olacak kanaate göre ibzal buyu. rursunuz efendim. KAZIM KARABEKİR İ m AE ML OPERATÖR Dr.Şinasi Hakkı Hastalarmı Pazar ve Perşembe güm- leri saat 14 ten 18 € kadar Küfe köy'ünde Moda caddesinde 208 nu. merolu müs; ie kabısl eder, (2541) mama 2379 mm —— MUZAYEDE İLE SATIŞ Mobilya, gümüş ve kristofl “eşyüler ve kıymeti biblolar; Mâyasın 12 İni cu ma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Pangalti hamam istasyonu Zafer (eski Diğer Bekçi) sokağında Manuci apar- tmanan 3 numaralı dairesinde #AECMR ve yüksek bir aileye ait zarif eşyalar, gümüş ve kristofi takımlar ve kiymeşli biblolar müzayede suretile satılacaktır. Masif ceviz ağacından mâmul vitsinli yemek oda takımı divan sandalyak lar, Viyana usulu ve 2 dolaplı 7 parça” dan mürekkep gayet nefis yatak oda takımı, el işlemesi file misterler, bronz ve krimal avizeler, nefis yağlı boya ve su boya tablolar, 115 parça Fransız gü müşü çatal bıçak takımı, defa gümüş li kör takımı, 112 parça kristoği marka tabak takımı, defe kristoği çay takımı, yemişlik ve sair kristofl eşyalır, ağas oyma gayet nadir bir mam yazıhane, kristal bakara w ve tatlı o tğkımları, Bohem ve Karleber kristalmdan mâmul vazolar ve bonbonyerler, bronz küçük sartlar, ağaç oymu yaldınlı kinmpe ve kristallı masa, fildişi işlemeli müzeyen bir vitrin ve deruninde bulunan fildişi ve bronz nadide (biblolar, U imzalı ve bronz heykeller, sedefli tabureler, bronz mangal salamandra sobalar, Singer di- ve maroken İ kiş makinası, şezlong, gayet yeni halde apartımanın muşambaları vesair lüzum Yu eşyalar. «Stewer» markalı — çaprıs telli nefis Alman piyanamı Tebriz ha- lılar ve Seccadeler.Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. ? (3166) Müzayede ile fevkalâde satış Saksonya antika mobilyalar ve biblo müzaedesi 1933 Mayısın 12 cr cuma gilnü sabah saat 10 da Beyoğlu'nda İstiklâl cadde- sinde Şik sineması üzerinde 221 numa ralı Amar apartımanmın 4 cü dairesi de bulunan ve Madam $. HAİM'e sit bilcümle nefis biblolar ve antika eşya- lar müzayede suretile satılacaktır. Ne- fis markltri eski komotlar, göl ağacın- dan mamul ve bronz işlemeli Lui XVI vitrin, eski stil masalar, hakiki biblola- rı, eski Berlin işi fincan koleksiyonu, Sevr mamulâtmdan gümüş işlemiş çay takımı, Bohemya kristalleri, Acem f2- yanaları, Sevr heykelleri, gümüş sürahi ve vazolar, ceki kadife paravan, oyma ir ağaçlar, Sanayi biblolar, yağlıboya tablalar, gravürler vesair Mzumlu eşya lar. albach Sohss markalı gayet nadir de Alman piyanosu. Karaköy Börekçi fırını sırasında 34. (2648) ! taklık kuru ot birlik ve | | apartma: i munesi (11000) Bir | kapucuya ait olmak ile, pomye kanape ve koltuk | Darülaceze müdürlüğünden: Darülacezeye ihale tarihi nden itibaren bir sene içinde a- Imacak on sekiz bin kilo yerli mahsulü pirincin kapalı zarf u sulile münakasası 7 Haziran 933 çarşamba günü saat on dörtte icra * edilecek o saatte teklif zarfları açılacaktır. Temi nat akçeleri İş Bankasma bıra kılmalıdır. İlk teminat akçesi yüzde yedi buçuktur. Taliplerin teklif varakalarını ve temi- nat mektup veya makbuzlarını ayrı ayrı tevdi için o gün Da- rülacezeye müracaatları. (2127) İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Merkez o Kumandanlığı müessesatı için 20,000 kilo ya 13-5-933 cu- martesi günü saat 14,30 da pazarlıkla satm alınacaktır. İs teklilerin muayyen (o vakitte Komisyona uğramaları. (635) (2129) Beşiktaş 2 inci hukuktan Ortaköyde Palanga 13 cedit 23 No.lu Nevber satılığa kârgir olup kıymeti müham- Mezkür apar mesi bodrum ve zemin katları dahil ol. mak üzere beş katlı olup bodrum katın da dört, oda, beş kömür deposu bir ça- maşırlık bir koridor, bir belâ, bir sab- rımç, zemin katta bir Omatbah ve biri reti çıkarılm, Üzere üç oda bir salon iki matbah, iki belâ bir kı birinci katta iki salon, altı oda bir mat bah, bir helâ bir koridor ve kiler ikinci katta bir salon altı oda, bir matbah bir ider, helâ, bir“kiler ve koridor bir taraça “ü- üncü katta bir salon beş oda bir mat- ir helâ ,bir X ki taraçayı ve derununda havuz ve a- Haçları bulunan başçeyi mzubtevi olup birinci derecede emniyet sandığına ve ikinci derecede Mustafa Beye ipotekli dir. Müzayedeye iştirak © için kıymeti | muhamminenin yüzde yedi buçuğu de- po edilmek Jâzımdır, Satıştan mütevel- lit rüsümu delliliye mlyteriye aittir, Satışın 15 Haziran 983 terihine müsa- dif perşembe günü sant 15te Beşik- taş ikinci sulh hukuk mahkemesinde ic ra edilecektir. Fazla tefsilât almak iste- yenlerin 932-42 No. lu dosyaya müra- caat etmeleri ilân olunur. (3173) Yeni model Allegro 8 vey b yal üçe verin tapa sürtmek bedelin kayıp derinden #rmsek suretiyle bie, Eyi tarap olabilmek Burkhardı Gantenbeln ve Şan Gal Süel 2377 İstanbul ikinci iflâs © memurluğun dan > Müflis Pönayot Kazakya efendi ala caklılarma kongurdato teklif etmiştir. Bu cibetin müzakeresi için alacak'rla- 5A 183-5933 cumartesi günü sast 14 ve ikinci iflâs dairesinde hazır bulunme- lar: ilân olunur, ridor, bir batiye i- | JG20) 3 üncü kolordu ilânları K. O. ve 1, F. ihtiyacı için 33.000 kilo bulgur kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi (17 Mayıs 933 çarşamba günü saat 11,30 da dır. İsteklilerin nümune ve şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K. O. Sa. Al. Komisyonuna gelmeleri. (1854) 2408 v.» K.O.vel1.F. hat'a ve müesseseleri ( ihtiyacı için 50000 kilo pirinç kapalı zarf- | la münakasaya konmuştur. İ halesi 17 Mayıs 933 çarşam:- | ba günü sast 11 dedir. İstek- Ulerin nümune ve şartnamesi | ni görmek üzere her gün ve | münakasaya iştirak için belli gün ve saatinden evvel Fm dıklıda 3. K. O. Sa. AL komis- yona gelmeleri. (119) (1865) 2409 Suvari 2. ci fırka kıt'aları ihtiyacı için pazarlıkla 2200 kilo zeytin yağı satın alına caktır. İhalesi 13 Mayıs 933 cumartesi günü saat 15,30 da dır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve pa- zarlığa istirak için o gün ve | vaktinden evvel Fındıklıda 3. | K.O.SA.AL. KOM.nuna | gelmeleri. (152) (2133) | İLAN Mukaddema Boğax içimde İstinye cad nükim iken halen ikametgöhi seçimi bakunen | Pirezirinli Hasan bin İdris Ef.ye. | desinde (60) numaralı Bostanda İstanbul ikinci icra memurluğundan: Vasiliki H. ve mahdumu Pandeli ke- İ rimeleri Manma ve Aleksandıra H. lara | olan borcunuzdan dolayi tahtı hacze a | Iman İstinyede Kürkçü başı mahallesi. | nin atik ve cedit çayır sokağında atik | 56,58 cedit 60,62 mumaralarla murakkam | bostandaki hisseyi şayianızın 126-933 | tarihine müsadif pazartesi günü sam || 14 ten 16 ya kadar dairede birinci açık arttırması icra kılınacağı malönenuz. olmak ve İkametgâhınızın meçhuliyeti hasebile olbaptaki ilân varakasının teb liği makamına kâim olmak üzere keyfi. (3152) | yet ilümen tebliğ olunur. (3099) SADIKZADE Biraderler Vapurları Haftalık sürat muntazam İZMİR postası Lüks kamaraları havi SAKARYA sp Cumartesi 13 mayıs saat 16 da Galata rıhıtımından doğru (İzmir) e hareketle pazar günü Iz mir'e muvasalât ve pazartesi günü İzmir'den hareketle sak günü tonbula avdet edecektir. BARTIN POSTASI KEMAL vapuru J4 mayıs pazar günü Sirkeci rıht mından hareketle (Ereğli, Zongul- dak, Bartın, Amasta, Kurucaşile Cide, İnebolu, Evrenye, İlişe ve A- bönaya azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilâr için Sirkeci Mey- menet Hanı altında acentalığa mü Tacaat. Telefon: 22134. — (3177/28) TAVİLZADE VAPURLARI Ayvalık ekspres postası a Selâmet vapuru her per- şembe 16da Sir- keci'den hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede cektir. Dikkat: Cuma günü Edre. mit yolcularını trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını aymı gün akşamı Ayvalığa çıkarır. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adres: Yemiş'te Tavilzade Mustafa biraderler. Telefon: 22210 (3126) ma AR NAİM VAPUR İDARESİ IZMIR SUR'AT POSTASI ADANA vapuru her hafta PERŞEMBE günleri Galata rıhtamından saat tam 14 hareketle doğru İZMİR'e ve pazar günleri İzmir'den saat 14,30 da hareketle İstanbul'a avdet eder. Tafsilât için Galata, Gümrük karşı- sında Site Fransez Han No. 12 yuzı- hanesine müracant, Tek 41041 3034) saman 2660 SEYRİSEFAİN Merkez acenta! Galata Köprühaşı B. 2362. Sebe A. Sirkeci Miübürder sade H. 25740 İZMİR - MERSİN POSTASI. ÇANAKKALE 12 Mayıs Cuma 10 da İdare rıhtımından kalkar. Levazım anbarınde müstame| ve köhne olarak mevcut şari- namesinde ecnas yazılı (60) ka- lem eşya mahallen bilmüzayede satılacaktır. İsteklilerin 13 -5- 933 tarihinde Levazım Müdü- riyetine müracaatları. Teminat yüzde 15 tir. (2001) Beykoz Malmüdürlüğünden; Kazan Oo Köy veya oo Sokağı mahallesi Kauvakdere Paşabahçe Beykoz Fenerli Mahmet Şev. Leylekli 8/38 © Hane ket Paşa No. Cinsi Have Arsa Hisse miktarı 2 1/5 himsesinin 1/6 hissesi 125 züra tamamı Tamamı 90 Muhammen kıymeti 4000 Kimden metrök olduğu Mübadil Yani Hacı Haralambos Mübadil Hiristodan Mübadil Nikola zev- cesi Flenkodan 125 00 3000 Yukarda yazılı mübadil emlâki mülkiyeti peşin bedelle satılmak özere 26-4-933 tarihinden itibaren yirmi. gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Taliplerin yevmi ihale olan 16-5-933 salı günü saat I3te Beykoz malmüdürlüğüne müracaatları. 11866) 2413 ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul İhtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (x 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankas; tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Tür- kiyenin en mühim müesseselerinin vebankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil wgortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 2361