30 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

30 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Şair Nâzım Hikmet ve onun davası. ' , muharrir ve ir ayağını mahkeme kapı- rünü de matbaa eşiğine Alın yazısında güceniklik » de Nâzim Hikmet'in dava- 3! vardı. Bu iki yönlü bir neşriyat, hem de politika su- Bu Suçunun büyüğü: Komünistlik. Ney» üzerinde duracak değilim. © Nüzem Hikmet'in suçu, ne de ma kemelik oluşu uzun lâfa değ- geri olan şey dinleyici si- mi dolduran mektep çocuk- arının Ea inu okuru: mukari na bildiren Milliyet tale, Soğunu sivil, asker ve kız alebe teşkil eden dinleyiciler.” iye ifade ediyor. Çümhuriyet muhabiri: -— Mahkemenin : dinleyicilere i,hsüs sıraları ve locaları halk ile 'amâmen dolmuştu.” a gene: “— Kalabalık bir meraklı küt- b ,Deticeyi koridorda beklemiş- a ee salondaki kalabalığı lurguluyor. »$ açalabalığın dinleyici sıralarmı m rar aymt ve eleyiş Atra üzüm Hikmet bir şairdir. inin aldığı bir şair. Şairi Mü Onu dine Hikmet komünisttir. inlemek için mahkemede er alınır, .».» mr Kemal Türkiyesi şuur, Mi Gey, iliyetçlk Türkiyesi — Kemalizm vatan severli- leri, en yüksek atılış sınırı- dir Böyle ir ülke çocuğunun, özü erliğin ta kendisi olan Ga- izledi Socuğunun beyin kabında ve di- | düzensiz bir delikanlnm araları, ne de milliyet ve ülkü , tanımıyan bir davanm tek er yoktur, ki, Milliyet muharri- n il, asker, kız talebe” di- iz ilm bu Gazi delikanlıları st şairi yalnız kitap ve fi- i şaşkın aykırılıkla de- mi inkilâp ag karşısında- tanımak için / mazi sıralarındaki yerlerini al. iğ Ni Yinin, e Bu gençlerin, kapıları ardıma ka da , ge dayalı inkılâp mahkemelerin. öküldüklerini de gö, katen yerinde olur! ülüş iki taraflı bir dökü- örmeleri hakik, Yüştür, ri Etem İZZET Rontken makinesi âyet dispanseri için son sist, Yontken makinesi alınmaktadır. > BORSA (İş Bankasından alınan cetveldir) 2 MAYIS 1933 kasim Fiatları ii lar yea era 4 Tahvilat ekil ke Sİ lakerik Tramvay Tümel Rihtrmi Avadolu 1 003 5570 az. #10 Tan dey, ge ika emr Zr Zan Moskova NUKUT (Satış) 100,75 1 Şim, Ar. 1 Pereta Standardizasyon İhraç hiallarimıza ii biki kararlaştı Aldığımız malümata nazaran da İ zum müöddettenberi üzerinde tetkil pılan ve civar memleketlerde. tatbi başlanan ihraç mallarında standardize nin bizde de tatbiki artık tekerrür et- ihraç mallarında standardizasyonun bik şekli esasları hazırlanmıştır. Bu iş için ihraç maddelerimiz zümrelere tef- rik dilemiştir. İlk zümreye standardize edilmesi kolay olan ve bugün beynelmi- lel pazarların behemehal tercihen tasnif edilmiş şekilde istediği maddeler bele Aldığımız malümata naza İe yumurta, elma, porta kal, yün, ftk ve pamuktur. İstandardizasyon isinin teknik bir iş olarak ayrı bir merkez tarafından tan- zim ve idaresi düşünülmüş ve bunun İ- çin “Standardizasyon . bürosu” namile bir büronun tesisi münasip görülmüş- tür, Büronun merkezi büyük bir ihtimal- le Ankarada olacak ve İktisat Vekâle- ve itina gösterilecek ve hepsi için ayrı, ayrı şekiller tesbit olunacaktır. Büro ambalâj işile de meşrul olacak! asen ilk defn istandardize edilmesi mukarrer maddeler busün dahi beynel- milel pazarlerm icabatından olarak o dukça muntazam bir tasnife tbi olarak ihraç edilmektedir. Maden ihracatımız artıyor Bu seneki maden ihraç vaziyetimizin geçen sene nazaran ticaret müvaztne- miz lehine mühim bir fark arzedeceği anlaşılmaktadır. İktisadi mehafilde bu farkın iki misli olarak sörülmesi bi mit. edilmektedir. Hükümetin madencilerimizi himayı gin yaplığı büyük fedakrlıkların tesiri müsbet bir şekilde sörülmeğe balanıl. mıştır. Beynelmilel maden | buhranma rağmen bu sistematik himaye | tesirini Bir çok madenlerimizin yapılan hima- ye tesirile aldıkları siparişlerin geçen seneye nazaran pek fazla olduğu mey- dana çıkmıştır. 1933 senesi maden ista- östilderinin 1932 ye nisbetle tatmin &- etle olacağı simdiden mey çok mühim bir yekün tutacağı madenci. ler arasında <öylenmektedir. Verilen malümata göre, İktisat Vekâ- ye ve yardımın tasavvurlarda bu- ilâtından istifade edemiyen ruhsatnameli maden- lerin de resimlerinin yüzde bire indiril. mesi mukarrerdir. Esnaf için bir kanun İtaat Vekületince Tüfkiyede esnafın vaziyeti haldanda yapılan tetkik ikmal arttırılması icin bazı leketimizde csnaf ve tacirlerin vaziyetini tesbit eden bir kanun projesi bhazmlanmıştır. Memleketimizde küçük tacir ve esnaf denilen srmfın iktisadi havatta mühim bir rolü vardır. Adetleri bütün memle- kette bir milyona yakın olarak tahmin edilmektedir. Bu itibarla bu karun pro- jesinin bu zümreyi tahmin edici mahi- yette olması için büyük hir itina sarfe- dilmiş ve esaslı bir tetkik yapılmıştır. Bu hususta Ticaret müdürlüklerinin ye Odaların fikirleri de almmsıtır. Bu kanun projesi Meclisin önümüzdeki iç- tima devresinde müzakere edilecektir. Yaş meyve ihracatı , İhracat ofisinin Şark £şimendiferleri —— asile yaptığı temas ne- icesinde bu sene Avrupaya yapı yat üzüm ve meyva nakliyatı için alma cak ücret tarif, edilmitir. esi açık bir şekilde tesbit side iii? İstanbuldan meyve sellim yaa agonları Viyanaya 96 Münihe 121, Berline Eiki e taahhüt etmiştir. Şark simendiferleri İstanbul» S5, grat srasındaki tahmilâltan bez see ton başına 15,10 Türk lirası zam alarak; tadır. Soğuk have vasonlarile yapılacak nakliyata da esya sikletine attktan 2000 kile zam yapılmaktadır. Kumpanya bu vagonların diğer vasonlara nazaran çek ağır olmasını bu zamma olarak göstermektedir. Nakliye ücretlerine ay- nca hudut gümrük v.s. masrafı olarek 5 Türk lirası ve umumi nakliyat masra- fu olarak da 10 Türk lirası ilâve edilmek tedir ki hu vaziyette yekün bir hayli Yükselmiş olmaktadır. Alâkadarlar. bu pun pek ağır olduğunu ve bu şerait al- İzin müşkül olduğunu iddia sz İktisat kamusu kaya, Küsatçılar cemiyeti, bir ik hazırlanmaktadır. cektir. Ham pamuk Bir müddet evvel İngiliz Kükümeti menşeleri Rusya olan bâzı emtiânn İn giltereye ithalini menetmişti, İnsiliz hü. kümeti bununla dn iktifa etmiyerek Rus mallarının transit ve oktruva sure. İ o Bir gazele kontenjana tâbi eşyanin, nakli | Postada Yığılan paketler Tahdit kararı daha bir ay tatbik edilecek li memnu olmıyan küçük paketler halinde posta vasıtasile memlekete ithal ve tüccar tarafından da piyasaya arz€- dilmekte olduğunu ve bundan gümrük varidatın kaybolduğunu yazmıştır. Posta idaresi nezdinde yaptığımız te- masia verilen malümata göre, yeşil eti- ketli ve âzami bir kiloluk Petit-paguet lettre - paguet'ler ve bu evsafı haiz olan ve azami bir kilo sikletinde bulunan kaymeti mukadereli kutularla gelecek €şyanın kontenjan harici ithali sande vardır. Bu müssadeden bil posla vasıtasile on binlerce paket miş, hatta Amerika'dan ayni sahis namı na 200 e nümune geldiğine tesadüf Bu yi gelen on binlerce paket, postada toplanmıştır. Postanm tevzi teşkilâti müsait olmadığından alınan ve bütün ecnebi posta idarelerine tebliğ ©- dilen bir karar ile takriben bir bucuk ay- kagir bu küçük paketlerin muvakkat bir müddet için ithali tahdit edilmiştir. Postahanede birikmiş bulunan paketle- ri müsebiileyhlerine tevziine devam © dilmektedir. Tahdit kararının bir ay ka- dar daha tatbik sahasmda kalacağı tah- min edilmektedi Gümrük binalarının tamir parası Rıhtım Şirketile mevcut mukavele mu cibinee, şirket gümrük binalarının esas- Ir tamiratını yaptırmakla mükelleftir. | Bir müddettenberi gümrük binalarında | tamire muhtaç bazı kısımlar görülmüş, yağmur yağdığı zaman bazı ambarlara su g Bunun üzerine tamirat yaptırmiya | davet edilen şirketten müsbet netice 4- İnamamış ve gümrük idaresi bir keşif yaptırarak âcil ve zaruri tamirati kendi tahsisatile yaptırmıştır. Gümrük idaresi, bu tamirata giden paranın şirketten hükmen tahsilini temiz | ni cihetine tev 1 etmekte. fi anlaşılmıştır. M. Geli Clerk | e İngilterenin Brüksel sefirliğine tayin | edilen Ankara sefiri Sir Georges Clerk dün akşam Ankaraya gitmiştir. Sir Geor ges Clerk, 3haziranda İngiltere kralı ai nin doğumunun yıldönümü olmak mü- nasebetile, Ankurada bir garden parti | verecektir. Mahkemelerde Defterdarlıkta Üçer aylıklar Ne günleri verileceği tesbit edildi Dul, yetim ve mütekaitlerin üçer ay- larının 6 haziran salı günü başlanma- in Defterdarlık bütün hazırlıklarını bitirmiştir. 6 haziran günü verilecek maaşlar Bayat —— Birinci Lişede nıkeri ye timleri 1 — 150 mumara. İkinci kişede mülkiye yetimleri 1—50 numara. Düyunu umumiye binasında — birin- ci kişede askeri yetimlerine 1191—1300 numara. İkinci kişede mülkiye yetimleri S4S— 600 numara. Kadıköy — birinci kişede askeri yı timleri 3000 — 3125 numara, İkinci ki- şede mülkiye yetimleri 1 — 75 mumara. Usküder, Paşakaşını —— birinci kizede askeri yetimleri 2000 — 2175 numara. İkinci kişede mülkiye yetimlerine 5001 — 5075 numara. Beyoğlunda — Galatasaray kişesi a: keri yetimleri 1 — 150 numara, Kasımpaşa #skeri yetimleri 4001 — 4150 numara: Galatasaray kişesinde mülkiye yetim- lerine 11 haziranda 2001 — 2150 nu- mara, Fatih — Düyunu umumiye binasın- da birinci kizede asker yetimleri 1—150 1i haziranda mülkiye yetimlerine 601 — 70. İkinci kişede askeri tekaütleri 3501 — 3600, 11 haziranda mülkiye ye- tmlerine 3901 — 4000 numara, Samatya — ziranda mülkiye | yetimlerine 1650 numara. İkinci kişede askeri te ütlerine 4283 — 4400 numara, TI hazi- İ randa mülkiye yetimlerine 4701 — 4800 numara, Eyüp kişesi — Askeri yetimlerine 2050. Mülkiye yetimlerine 11 İn 7391 — 7500 numara, Beşiktaş — Askeri yetimlerine 1—150 Mülkiye yetimlerine 11 haziranda 601 — 750 numara. Hülâsa 6 — 22 haziran urasında sıra nümaralarım takiben şubelerde bütün aikeri, mülkiye yetim, dul, tekağt, ilmi- ye, hidemalı vataniye maaşları ve avans verilmiş olacaktır. Gününde maaşlarını alımıyanlara aylıkları, umum Cediyatlan sonra verilecektir. Musakkafat işi Müsakkafat tahririnden çıkan o şikâ- yetlör üzerine Maliye müfettişleri bu iş- le meşgul oluyorlardı. Ayrıca Defterdar Mustafa Beyin riyasetinde melmüdürle- visden mürekkep bir komisyon teşkil 6 dilmiştir. ARANAN SUÇLU İznik'te öldüğünden dava sukut etti kâlete gönderildiği anlaşılmıştır. Muha- Adliye ihtisas mahkemesinde muhake- me edilmek üzere aranan, fakal bir tür- lü bulunamıyan Yusuf isminde bir tütün sının muhakemesine dün Adliye ihtisas mahkemesinde bakılmıştır. Yazı- lan arama tezkeresine gelen cevapla Yu- sufun İznikta öldüğü anlaşıldığı bildi- rilmiş, bunun üzerine davanın düşürül. mesine kara” verilmiştir. Limon davası 145 sandık limon kaçakçılığından do- layı limon tüccarı Diyamandi Ef. aley- hine gümrük idaresi tarafından açılan davaya dün Adliye ihtisas mahkemesin- de devam edilmiştir. Gecen celsede güm rük ihtisas mahkemesinden sorulan sün- le gelen cevapta bu kaçakçılıkln alâka dar memurlar hakkında mahkemeye tev di edilmis evrak bulunmadığı bildiril. ir. Diğer istilimlara eelen cevapta da bu memurlar hakkındaki evrakın Ve- “öle geçebileceği memleketlerden gelen bu memnu maddeler. içim mevta; şeha- detnamesi talep etmeğe laç Bu maddeler irinde bizi alâkadar eden bil. hassa ham pamuk bulunmaktadır. Karpuz mevsimine hazırlık Şark Demiryolları Şirketi, kavun kar- | puz ve zahire icin tenzilâtli bir nakliye in ithikine karar vermiştir. nisbeti buşünlerde tesbit edi. Dk ve yakında tatbik olunacaktır. Kümes hayvanatı isteniyor ris, Filâdelfiya ve Londrada şubele- ri olan ve merkezi Prağ'da bulunan bü- yük hir ticaret müessesesinin direktörü şehrimize welmiş ve Ticaret Odasile te mas etmiştir. Bu zat, mensup olduğu müessesenin memleketimizden külliyetli miktarda kümes hayvanatı, yumurta ve diğer bazı #“yler almak istediğini bil. ni maksatla Yunanistana gitmek üzere. dir, Bizde dökmetilik Son zamanlarda memleketimizde dök- mecilik, boru ve emsali imalâti inkişaf olan teşeb- zerine bu mamul zin Süriye ve Miz ihraç edilip edilmiyeceği hak: | kında tetkikat yapılmaktadır. Bu busu ta, Süriye ve Misir dan da malümat İs- keme bu hususun tekrar sorulma' 12 hazirana bırakılmıştır. Fala bakıp bakmadığı anlaşılamadı Tkamet ettiği evde para ile ötekinin berikinin falına bakmaktan ve bu suret- le kanunun emirlerine karşı gelmekten suçlu Madam Takohinin muhakemesine dün ağırcozada devam edilmiştir. Tako- hi isnat edilen suçu inkâr etmiş, başka subut delili de olmadığı için. iddin ma- kamı tarafından oberaeti istenilmiştir. Mahkeme müzakereden sonra beraet kararı vermiş, fakat bu karar sağır olan madama mübaşir tarafından — kurtul. dun, beraet ettin, diye bağırılmak sure- söyle tefhim edilmiştir. Zorbalık var mı? Nazif Efendi isminde birisinin gecele- yin yolunu kesip zorla parasını almak- tan suğlu Yunüs ve Raşidin muhakeme- lerine dün Ağırcezada başlanmıştır. Her iki suçlu zorla para almadıklarını, dava- cıdan alacaklı oldukları yarar istediler rini ve onunda bü alacaktan bir mikta- rıns alelhesap ve birrıza verdiğini söyle” . Muhakeme davacının ve şöhit lerin getirilmesi için başka güne bırakıl muta. Suç sabit olmadı Oturduğu evde bilâruhsat arap harfle riyle tedrisat yapmaktan suçlu Mehmet Rasul Efendi hakkındaki Sesen dün Bi. rinci ceza mahkemesinde neticelenmiş, cürmü sabit şia için beraetine ka- Te Eski: kararda ısrar Silâh kaçakçılığı maddesinden 8 inci ihtisas mahkemesince 6 şar ay hapis mahküm edilen Yako ve Aziz Ef. lerle bernetine karar verilen Alman tebaasın- dan Jozef EF. haklarındaki karar tem- yizce nakzedilmisti, & inci ihtisas mah- kemâsi, nakza ittiba ederek her yeniden muhakemelerine bakmış ve hak larındaki eski kararda israr eylemiştir. için | Evrak tekrar mahkemei temyize gönde- rilecektir, Ne vakit ölmüş Bir ölümün zamanını yanlış bildirmek suretiyle hilâfı hakikat ilmühaberle bir Tapu sahtekârliğr meydan. vermekten irinci kisede askeri ye: | tmlerine 1147 — 1250 numara. 11 ha- | Şehir plânı Beş mütehassıs ya- kında geliyor İstanbul şehir plânını yapmak üze- re davet edilen beynelmilel şehir mü- tehassıslarından beş zat birköç güne kadar şehrimize geleceklerdir. Müte- hastıslar arasındaraçılacak müsabaka Projesini belediye hazırlamıştır. Oktruva müdürlüğü Oktruva resmi kalkınca açıkta ka- lacak olen oktruva müdürü Orhan Be yin belediye varidat müdürlüğüne ge tirileceği haber verilmektedir. Çiçek pazarı İş Bankasının arka tarafındaki dar sokakta kurulmakta olan pazartesi çiçek pazarı bundan sonra Yenicami parkı önünde kurulacaktır. Hâmit Beyin valiliği Bir gazete belediye reis muavini Hâmit Beyin bir liğe tayin edilece ğini yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre bu hususta bir tasavvur yoktur. Kız koleji Komisyon yarın Maa- rifte toplanacak Kız koleji ittihaz edilecek olan Dü- yunu umumiye binasında tetkika me mur komisyon ilk içtimamı yarın Ma- arif idaresinde yapacaktır. Komisyon da Maarif müdürü, Erenköy ve İstan- bul liseleri müdürleri vardır. Konferans Pr. Ismail Hakkı Bey dün Darülfü nun konferans salonunda ilk mektep hocalarına “Demokrasi ve terbiye” mevzulu bir konferans vermişi Maarif müdür muavini Maarif müdür muav Hıfzırrah- man Raşit Bey dün Bursaya gitmiştir. Hıfzırrahman Bey Bursa Muallimler birliğinin daveti üzerine orada mesle- ki konferanslar verecektir, İmdat zili var mıydı? Bakırköyde Yenimahallede vuku bu- lan tren kazasının Ligorun kendi isticali yüzünden vuku bulduğu anlaşılmakta- dır, Bunun için müddei umumilik cezai takibat yapmak üzere kimseyi mesul ad- detmemektedir. Ancak trende imdat zili olmadığı için kazazede Ligorun varisle- ri Hukuk mahkemesine müracaatla taz- sminat istemek hakkını haiz. bulunmak- tadır. Şirket nezdindeki tahkikatımıza naza- ise, bütün yolcu varonlarında imdat zili mevcuttur. Son kazada, bu cânın is- timalini icap ettiren vaziyet olmadığı i- lâve edilmektedir. İncirliköy hadisesi Incirliköy hâdisesinin failleri olarak yakalanan Mustafa ve Yusuf hakkında- ki tahkikata devam edilmektedi le Dolandırıcılar İstanbula gelen bir çok oAnadoluları kandıran dolandırcı Mehmet Nuri yaka lanmıştır. Meşhur zarfçılardan — Ihsan, Kü- tahyalı Osman, Arnavut İsmail de cür- mümeşhut halinde yakalanmıştır. Odun Di altında ölüm ——— * Suriye'de asarı atikada hafriyatı yapacak olan Mm Cold'un idaresi altın daki Amerikalı asarı atika heyeti Suriye ye gitmek üzere şehrimize gelmiştir. * Tapu ve kadastro Umum Mü Cemal Bey dün Ankara'ya gitmişti * Zingal müessesesi Hilâliahmere bin sandık mangal kömürü teberru etmiştir. — sından Mustafa, Hasan, - Ali ve diğer me gelmiyen diğer mesi ve vefatı yanlış bildirilen insanın ölüm tarihinin doğrusunun nüfuz daire. sinden sorulması için 24 temmuza bi- yakılmıştır. Eroin kaçakçılığı * Eroin kaçakçılığı yapmaktan suçlu ve mevkuf Yorgi ve Niko Camadani bira- derlerle Bernard Blümenthal, Mühendis Kadri ve İstelyo hakkında altıncı istin tak hâkimi Salih Esat Bey tarafından yapılan tahkikat neticelenmiştir. Müddei umumilik bu tahlrikata ait iddianamesini Kolkola! Avrupanın Rusya, İskandinavya, in göllere ve İspanyadan başka diğer bü. tün memleketlerini az çok gördüm. Kiminden geldim geçtim, kiminde ©- turdum, hiç birinde bizim memleket- teki kadar kolkola gezenlere rastla- madım. Gözümüz alışmış da belki dik kat etmiyoruz. Bir kere araştırmak i- gin baksak, caddelerde yüzlerce kok kola adam, kadın, kız, erkek görürüz. Bilhassa Pariste kolkola gezenlere iyi gözle bakmazlar. Buradaki alı kınlık eseri olarak ben orada ni şeyi yapmak isteyince âşinalarım ik işa reti telâkki olunuyor. Ancak iki nevi çift kolkola görülüy, evliler veya âşıklar, ihti sicinde sokakta kolları biribirine hal- kalanmış kimse yoktur. Dar yaya kal dırımlarımızm üzeri çifter çifter - hat tepl lar ve siyillerle doludur. gidiş gelişi güçleştiren bu vaziyette gözümüze çarpmıyan garip bir lâüba Bilik vardır ki dünyanın başka medeni memleketlerinde âdetlerin kanunu © nu yasak etmiştir. Bizde kolların biribirine zincirlen- gidi me kadar fikirlerde birleşme müşa- le görüyorum... Bu namahrem refa- kat sistemini bıraksak fena olmıya- cak. Pazarlıkta yüz pekliği Alışverişte, ticarette bir takım âmil ler vardır ki, kitaplarda yazılı değil dir. Mekteplerde de okutulmaz. Lâkin pratik hayat bütün satıcılara bu der- si verir. Herkes kabiliyeti derec de bundan hisse alır... Bu âmi girdiğiniz za- dökülen güzel satıcı laz ların tebessümleri, bir tezgâhtarm, bir lokanta garsonunun size karşı gös terdiği umulmadık nezaket hep sizi utandırmak, ve bu zaafmızdan müm- kün mertebe çok istifade etmektir Sokaktn bekliyen şoförün siz geçer- kapısı açıvermesi, herhangi bir yapiariığla karşınızdakinin size: — Ne verirseniz veriniz.. Siz yaban- demesi bep sizi utandır- Geçende bir çaycı dim. — Bana biraz çay dedim. Dükkâncı Söyle na bir şey değil mi efem dim?,. Yüz kuruşluk kadar. Eğe: — Hayır daha az! demesem bana az bir şey diye yüz kuruşluk çayı sa- tacak. Böylesine verilecek en iyi ce vap: dükkânma gir- verir misi Hayır on kuruşluk! demektir. Amma ben gene zayıf davrandım da elli koruşa sulh olduk. Bana buna benzer bir vak'a anlat- tlar.. Tanıdıklardan üç arkadaş Maltepe taraflarmda bir fabrika - yeri almak isterler, Birkaç dönümlük bir yer olan bu arsanın sahibi bir Ermeni dudusu imiş... Pazarlık başlar. Kadma sorar lar: — Ey, Madam söyle bakalım. Ar- saya ne istiyorsun. Kadın içini çekerek: — Ah! der, Rahmetli kocam bura- yı ne kadar sever idi, bilseniz... Ne i- se şimdi burayı size 3000 liraya veri- rim... Bu baştan aşırı fiyata karşı alıcılar hayret ederler. Kadın israr eder, — Canım siz de bir şey söyleyin! İçlerinden birisi: — Biz de 35 lira veriyoruz... Tabii alışveriş olmaz. Lâkin öylesi- ne de böyle lâzımdır. hayatta, alış verişte yüz) Yoksa hokkann altına gi. Doktorların aidatı Etibba Odaları kanununun son tadil 10 ve 11 nci mad mişlersede Oda bunu salâhiyeti haricin- de görmektedir. Yeni Fransız konsolosu gberg muştur. M. Paul Dubois Legion d'Hon- ncur nişanını haiz olup son memurivetİ Bröme konsolosluğu idi. Yeni damga pulları Hazirandan itibaren her tarafta kullanılmasına hanla.