2 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Osmanlı (Dünkü nüshadan mabat) Harbi umumi senelerinde düyumu u- mumiye kasalarında toplanmış olan pa- çaları Versay muahedesi aktolunduktan, Almanyanın talit ve markm mukaddera ta anlaşıldıktan sonra 150 Dmiyoolik mark satın alarak Alman ban) depo etmek suretiyle az bir zaman son- xa mark kıymeti sıfıra o düşmesinden düyunu umumiye müessesesi hem mück kileri olan bamillere ve bem de Türk” lere hizmet mi etti, yoksa vazifemi yap #1... Hatta bu 150 milyon mark benüz kıymetini muhafaza ederken tevziatta bu parayı kullanmayip da © devrede Üç sene zarlında İstanbul piyarasından 3 milyon İngiliz ve 54,5 milyon frank mu bayaa etmeleri- ve piyasa sma kasit değil midir? Bizim vergi ve resimlerimizde topladığı paralar dan ve henüz hamillere tevzi etmeden vwel İstanpul kuyyetleri kuman- darliği sönme geta Br da 7 milyon ikinci defa da 3 milyon türk lirası ikraz ettirmek selâhiyetini nereden almıştı? Türk hükümetinden mi yahut adedi 250 bini tecavüz eden ve bütün Avrupaya yapılmış olan hamil lerden mi müsaade almıştı? Bu misaller yılmıyacak kadar çoktur. Esasa avdet ediyorum: 1928 mukavelesi © yapılmazdan evvel bize ayrılmış olan borç miterakim faiz Jeriyle beraber 107 milyonu tecavüz €- diyordu. Esas istikraz mukavelelerine we muharrem kararnamesine göre sene ik mürettebat düyunu umumiye maaş we masraflar: #ariç olarak 5,300.000 li- rayi gemiriyordu. Bu esasa göre 86 *€- ne müddetle ve 210,221,000 Jira ödemek üzre tedricen azalmak suretiyle borç ka nış olacaktı. 1978 mukavelesi ilk se iki milyen mürettebâttan başlı yarak tedricen yükselmek suretiyle en çok 3,5 milyona baliğ oluyor ve itfa e dilen miktarlarına göre azalmağa baş- Yyordu, Bu mukaveleye göre de takri- ben 120,000,000 altı ödemiş olacaktır. Müzakere edilmekte olan yeni mukave- leye göre senelik mürettebat 700,000 al tn hesâbiyle ve âzami 50 senede hesa- ben en çok35.000,000 altındır. Bundan evweke verilip de henüz tevzi edilmi- yen takriben yarın milyon altın çıkarı dığı halde memleket 34,5 milyon vere- <ektir. Bu dahi kat'i değildir. Kambiyo farkları bâş para amortismanlara tahsis edileceğinden elli seneden daha çok ev vel borç hitam bulacağı ve bu suretle bir sülüsün kazanılması ihtimali mevcut bulunduğunu kaydederir, 1928 mukavelesi iki mühim netice ifa de eder: Biri emrivaki haline gelen düyunu umumiye mücseesesiyle vergi ve resim muayyenlerinin hazineye intikalımı hu kukan da tespit ederek düyunu umumi ye müessesesinin cbediyen denedilei y iyen denedilmiş DEE de burç miktarı tasiti Beeip Ja yarıya indirmesidir. Hakikatte bizim idealist fırka ve hükümetimiz. için de bir konak başı olmuştür. Bu konak ba sından sonra ikinci müzakere hükümet Reisimiz bizzat düşünmek ve açmak is tirarında kalmış ve bunu © çok büyük smuvaffakiyetle idare etmiştir. Tafsilâ- tını evvelce sekihiyetli zevat defatla i- zah ettiler, Burada en çok alacakları- miz olan kadım Fransız dostlarımızın da gösterdikleri hüsnüniyet ve samimi- yeti kaydetmek isterim, Yukarda işaret eylediğim umumi har bin dahili borçlarına gelince 18 milyoc olan dahili İstikraz vaktinden evvel tam faiziyle başabaş ödedik. Hazine alacak larma da nakit gibi kabul etmekle bu- gün piyasada takriben iki milyon kade Ti kalmıştır. Ziraat barkasma ve diğer mücsscsata olân muhtelif borçları ternamen vermiş bulunuyoruz. Halkla olan © intizamsız borçlardan tekâlifi harbiye © ve vesaiti pakliye iaşe, maaş, masraftan takriben 45 milyon liralık eski idare | borlarını tasfiye ederek tediyeye mahsup Yet 1,5 milyonluk tasfiyeyi dyan o yili vermekle bitirdik,. Karşılıksız al- Gığımız evrük: nakdiyeyi de tedrici.da hi olsa sağlam esaslara bağlıyacak ted birleri ve teşkilâti yaptık. Büyük Reisimiz ve Gazimizin kurdu pe Mi liyet'in roman: borçları ğu C. H. Fırkası ve Meclis hükümeti açık alınımızla ve iftiharımızla millete ve tarihe diyebiliriz ki çök fena miras Jarr dahilde ve hariçte temamen balet- tik ve azami menfaatinizi de temine mu vaffak okluk. Bütün varidat menbaları nr: hiç bir kayit ve şarta bağlı olmıya rak elinize ve emrinize hazırdır. Borç işlerinde hiç bir imtiyaz kalmamıştır. alacaklılar aylaız 8 milyon altın: sizin mert sözünüze ve dürüst harckâtınıza bıraktılar. Vatam sağ olsun. Bunu galışacağız. Hasan Fahmi Beyin beyanatın: mütea kip Kürsüye gelen Emin B.(Eskişehir) müzakereleri eyi bir surette neticelen- dirmiş olan Saraçoğlu Şükrü Beye te- gekkür etmiş ve dün #le bugün arasın öaki farkı bilmek için her türkün Ha- sa, Fehmi Beyin izahatlarımı. okuma- sını tavsiye etmiştir. Bundan sonra Saraçoğlu Şükrü Bey iyahatta bulunmuştur, Saracoğlu Şükrü Beyin Meclisteki beyanatı ENKARA, 28, A.A. — B.M, Merlisi borçlar itilâfnamesinin müzakezesi &- rasında Pariste” alacaklılarla itilâtı im- zalamış olan Adliye Vekili Saraçoğlu Şükrü Bey şu beyanatta bulunmuştur : Saraçoğlu Şükrü Bey (İzmir) : Muhterem arkadaşlarım, Osmanlı borç ları meselesi hakkında daha bir iki ke da ödemeğe Hasan Beyefendi bu borçları mesele- sinin Pmin Beyefendi tarafından ifade edildiği veçhiyle tarihi mahiyetini; memlekete yaptığı fenalıkları derin ve ciddi bir tetebbuav istinaden bizlere an attılar, Bendeniz bu mevzu üzerine ye niden avdet edecek değilim. Ve Ha- sar Beyefendi tarafından söylenmiş 0- lan kelimelere ilâve edecek sözüm yok- tor. Yalnız o sözlerin bir kere daha siz ler tarafır.den hatırmamasını rica ede- ceğim. O sözler hatırlanınca görülüyor ki be memelkette yarım asri tecavüz & deni bir müddet zarfında ilsi devlet yan zana yaşamış Türk inilletinin ve Türk topraklarının üstünde yan © yana yaşa- mağa başlayan bu iki devlet her sene geçtikçe birisi ihtiyacma binden diğeri parasına istinaden aralarındaki varlığı, hukuki mevcudiyeti, serveti birbirine nakletmeğe başlamışlar ve her geçen s€ ne bunlardan birisi mütemadiyen kuv- vetini artmış diğeri de mütemadiyen safa giriftar olmuştur. Öyle ki bu iki kuvvetten bu İli saltanattan, bu iki dev İetten hangisinin daha kuvvetli olduğu mu bulmak için çok düşürmeğe ihtiyaç kalmamıştır. Fakat istiklâl zevkini ta- numuş olan bayat hakkını bütün haklar çın üstünde bulduğuna iman etmiş bu- İunan şuurlu vicdani maksatlı şeflerin de idaresinde memleketi | kurtarmağa âzmetmiş ve buna muvaffak olmuş bu- “unan Türk milleti nası! osmanlı salta- atını yılmışsa, Osmanlı borçları sal tanatına da o günden bugüne kadar ö- bürünün gittiği yere göndermiştir. (Alkışlar). Bu mesele hakkında muhtelif vesile- lerle sizlere arzı malümat etmiştim. O meseleler üzerine yeni bağtan avdet €- decek değilim. Ancak son verdiğim İ- zahatla bugünkü kabulünl rica ettiği- miz itilâfname arasmda mevcut olan u- fak tefek farkları arzetmeğe çalışaca- m, Biliyormnuz ki daha bundan dört beş ay evvel sizlere malümat arrettiğim 70- man borcumuzun yekünunu 926 milyon frank olduğunu ve bunun 8,5 milyon altın ira ettiğini ilâve etmiştim. Bu ecblâğ yine mukavelenamenin son defa tetkik edildiği zaman örülmüştür ki takriben yüzde yedi milyon lira bir borcun istihalesi mahiyetinde - görülü yordu. Bu borcun tediye akçesi Fransız İrangı veyahut intihap edilecek diğer bir paradır Bu para istikrazlarda olduğu gibi ha millerin arzusuna intihabma bırakılmış, Arzu ettikleri zaman ber o hangi birin den tediye ettireeekleri bir para değil dir. Yani mukâvelerin iki nevi tediye akçesi yoktur. Bir nevi: “tediye akçesi vardır. Bu tediye akçesi altı aylık tak- 18 ERKEK KISMI — Senin kafan hakikaten bir mu- cize! dedi. İ tahdit eden ayni cins para başka cins İ kadar bir miktarı noksen Çıktı MİLLİYET CUMA ? ogoyAa iialı: 9 siticrin hulunden mukaddem ssaliye ve. | kâletine tevdi edilmek suretiyle sureti | kat'iye ve nihayede o semesir yani altı tesbit edilmiş bulunacaktır. E- ğ i para intihap edilecek olursa bu da vaktinden evvel haber verilecek provision bununla yapılacak, tediye bu hunla olacaktır. Sonra arzu edildiği za inci cins, arzu edildiği zaman i- tenilmez. Zaman zar- funda bir dek para vardır. Ve © zarncaı para ilç ikame edilmiyecektir. Bu ge- çen dört heş ay içinde mukavelede en çok nazar: Gikkati celp edecek bir şey mesuliyet maddesidir. Muhtelif vezi neticenin ve hesapların tahmin e- çişi ça ili. Şayet eski tahiviler tahvitlerel sebdi! edilirken defter- lerde yazılmış olan yekün fazla bir ye kün çikarsa ne olarak! kün çıksın veya çıkmasın üzer! erime 30, 40, 50, 60 sene gibi mühim zamanlar geçmiş bulunin ve hatta bir kısmı mak buz halinde bulunan 4914 iştiksazi bü cümledenöir Bunların hatta umumi. olarak taklit e doğrusundan eğresini tefrik müşkül bulunan vaziyetlerde da hi istedik ki devletin üzerine bir mesu | liyet terettüp etmesin. Eski tabviller yenilerile tebdil edilirken herhangi bir şekilde hatalar vaki olursa bunların me atiyen Türkiye ye milletinin deği mesuliyet maddesi de bu tedbirler. hi- tan sonra ve borcumuz had di azamide tesbit edildikten sonra tes- bit edilen nisbet olduğu tebeyyün ettik ten sonra bu münasebetle şurasmı arze devim ki. Eski tahviller yenilerle de- gişirse çok ümit ettiğimiz gibi eski tah- villerin yanması, yakılması, mahvalma $i gibi ihtimalleri verdiği nisbet ve yekiim 12 olursa olsun bunların kâflesi Saf tahvil olarak mükabili için 10 sene tayin olunduğu için sen senenin hita- mında tebdil devetine icabet etmemiş o lanların yekünu mukabili üzerinden'ber hayat kuponlarla beraber maliye vekâle tine tevdi edilecektir. Binaenaleyh bu rada yazılmış olan 962 milyon franklık borcum kâffcsi behemehal hamillere gi decek değildir. Üzerlerinden birçok se neler, birçok harp seneleri geçmiş olan bu tahvillerin tahmin edilebilir ki yüz de oldukça nararı dikkati in Bir e re tahville- verildikten sonra çeşit mesuliyet mevzun babisiglmak is cap ediyordu. Bunlardan»birisiş biz pa rayi bankalara, hamillere tevdi edilmek üzre tevdi ettikten sonra herhangi bir vaka, herhangi bir hadise neticesi ha- milin bu parayi almaması ihtimali vâr. Bu ihtimal kupon için ve imha eğilecek amortisman miktarına tekabül çden tah vil miktarı için ssevzwu bahistir. By gi bi vakayi karşısında da memleketi gün“ kü birkoç misali vardır, bu misallerde parasını verdiğimiz halde borcumuzun ödenmemiş olamsile bizi karşı karşıya bırakıyordu. Bu aci tecrübelerden bir ksre daha ders almasını tatmış bulunu- yorduk. Bankaya yatırdığımız günden itibaren altr aya isabet eden müddet zar fında devleti tamamen borçtan ibta edil miş telâkki edilecek demiştik. Bunu da kabul ettiler. Eski smukavelenamede bir de Ajan maddesi vardı. Samimiyetle hu zurumuzda haysiyetine ve İzzeti nefsine taallük eden meeailde gösterdiği büyük hassasiyet artık hudutlar haricinde de liyik olduğu ehemmiyetle takdir edil- meye başlanmıştır. Bu mevzu üzerinde uzun münakaşaya lüzum hasıl olmaker zın Türk milletinin haysiyetine hürmet göstermek zarsreti teslim edikiiği için AÂlanm artık mukaveleden tayyedilme- si esası kabul edildi. (Alkışlar). Mukavelenamede Hasan Fehmi'Beyin ufak bir münasebetle işaret buyurdu- lar, Bendeniz o zaman mevpua bir ke Te daha avdet edeceğim tediye akçası denilen para elyevm mevcut olan frank tır, veya onun yerine ikame edilecek olan herhangi bir tek paradır. Muka- vele sarahaten derpiş ediyor ki, eğer fransız frankı sukut ederse veya res- men kıymeti kaybettirilirse hasıl ola- cuk menfcatin yekünu umumisi “ tama men borcun imhasına tahsis edilecek- tir. Borcun snasını ödemeye tahals edi- lecektir. Bilmukavele yukarı çıkar ve- ya çıkartılırsâ bundan bize hiçbir mesu İiyet isâbet etmiyecektir. Verilecek ©- Sonra fikrini izah etti: t — Senin kafan tıpkı radjoya ben- Günlerce dinlersin, bizi sokağa çıkarır mısınız? dedi. Bir -z alacağız... Gelirseniz pak iyi olur! ae sordu. Babası da: > , Sonra bizi bu gece The Foley Ber- gere (1) denilen bir tiyatroya davet ettiler. — Pariste oturan bütün Fransızlar, aralarmda Amerikalı görmekten haz duyarlar. Bu da bizim için Foley Berger'e gitmek için bir mazeret olur, dedi. Biz de : Şimdi Dorothy ile sokağa çıkıp el mas taklidi bir taç satım alacağız. Son- ra, yarın Louis ile Rrbber ufak tefek almak için bizi sokağa çıkardıkları za- man neler alacağımızı şimdiden tasar. HAZİRAN 1933 lan frank maktarı tenzil (edilecektir. Binaenaleyh, iki çeşit tediye akçasınn yukarıya doğtu çıkmasından bu mem- İeket için borevn süratle ödenmesi yo- unun tutulması demektir. En son bir nokta da 928 mukavelesine göre tan- zim edilmiş olan baska © komisyon ve müsraflarının bu mulcavele ile tertip ve tanzim edilen muhtaç ve yüzdeleri ara sında hükümet Jehinde büyük bir fark vardır. Yalnız, bütün bu rakamlar ara- sında heyeti celilenin büyük bir fark üzerine nazarı dikkatlerini celbederim. Hasan Beyefendi vaktile yapılmış © lan terki düyem muamelesi bu devlet ledi! dizini ifade pl. Bu rakam doğrudur. Bendeniz de birkaç kere rast | im. Bu defa bizim borcumuzun al'bir Türk borc olam; tevhidi be bu tevhit için tadilği tevzii masrafının ye | künu ; zaman kabul edilmis, olan mas | bizimki haddi azami bir ürk irası tutuyordu ki, eski- den bu miktar 14 milyon idi. Bütçe encümeni reisi Hasan Fehmi Bey (Gü- müşbane) yani on beşte biridir. Şükrü Bey devamla, son bir nokta olmak üzre bu müzakercrin suhtelif safhalarında | inşanı tahiatile zevk duyduğu, istirap duyduşu onlar olduğunu arzedeceğim. Behlim için maddi bir kiymet olmamak, la beraber fakat meselelendirilmiş bir mevzu olmak üzre nazarı dikkatimizi çel lar meclisi, diğeri hamiller meclisi, Borçlar meclis 15 kişiden mürekkep buluryordu. Bunlar arasmda bir tane de Tük aza vardı. Hamiller meclisi, 6 kişiden terekküp ediyor. Aralarında Türk yoktu Bu defa emirnamme, — harici muhar- rem kararnamesi, dahili ve harici deye istikraz kalmadı. Bu iki mecli: bir tek meclise tabvili kabul edilmesidir. Fakat, özü yekünunun 11 veya 5 olma sı lâzımdı. Bu mesele münakaşa mevzuu oldur. Kaedi aralarında daha ziyad- mü nakssayi mücip olan bir mesele bazı #eemleket mümessillerinin o eneclise &- lınması iktiza ettiği idi. 8 Sandalya ve 8 azalık bir mevcutla geldiler. Yani $ özü yedi sandalya vardı. Sekizli Bir Fransıe, bir Belçikalı tarafından birer sene münaçvebe ile işagi edilecektir. Demek ki şu şekilde 8 sandalya ve 9â zât yeni meclis terekkü (o etmişti. Bu meclisi bir yarım azalik hakkımız olda ğunu anlarak matldafaa ettik. Bu müda- fanın verdiği netice bize ber sene 1000 altın liralık bir meblâğm orada okuya- yacak Türk gençlerine tahsisi suretile bankaya tevdi edilmesini bir mektupla reticelendirdik. Bu hadise beni memnun. etmiştir. Sizi de memnun edeceğini üm. duğumdan bu küçük havadisi idealist olan Büyük meclis izâlarına büyük kür siden vermek cesaretinde bulundum. Emin Arslan Bey (Denizli) : Maalesef bu itilâfnameyi kabul ve tas dik etmek temayölünde olduğunu bize böy için ee ârım geldiğini adımıza gücermek söylemiştir. Saraçoğlu Şükrü Bey, tekrar kür» siye gelerek dedi ki * Efendim, maruzatım ârasmda küçük bir notum vardı. Onu arzetmeğe unut- muştum. Şimdi söyleyeceğim. 923 muka velesi işin Osmanlı borçlarından bize isabet eden borçların yekünu umumisi halledilirken bu borç bunlarm içinde kalmış bulunuyordu , Ve onun haricin de kaller avansları denilen - avans, Lo- zan muahedesinde geri kalan ve behe- mehal bir müzakere neticesinde bir şek lihalle raptedilmesi iktiza dn bu borç dahi bu defa 923 mukavelesinin içinde yeri almadığı halde yeni mukavelenin İçinde yer almasıdır. Ve sizlere arzedi- len mukavel içinde vesaik te mevcuttur. Bunu böylece | arzettikten sonra müsaade buyurursanız Emin Aş- lan Bey arkadaşma cevap #adede değil hasbihal ğa bir iki okelimecik leyecej Mi ğiaki biz ve bizden evvel bize yük bırakmış olanlara karşı kalbimizde bir infial du; Yalnız Emin Aslan Beye fendi korkuyor, istikbaldeki bizim ço- cuklarımız ve çocuklarımızm çocukları da bizim için de ayni hissi duymasınlar. Ben kendilerini temin ederim ki, böyle bir bis olanlara gelmeyecek ve belki de makfseri bir his gelecektir. Emin Aslan Beyin söylemekte hakkı — Ne yapalım, onlardan fransızca deriz, Vâkıâ fransızca ö; ö iyorsak ta fransızca öğrenmiş zannedecek | 2 Mayıs Dün gece Foley Gergere'e gittik. Cidden ilâhi bir yer! Cidden çoktar- tistik bir yer: bütün kızlar çıplak oy- mıyorlar. Kızlardan biri Lowis'nin ah- pabı imiş. “Çok iyi kızdır. diyor. Hem daha 18 yaşmdaymış. Dorothy bunu — dedi — bu kız sana kı. bır almış galiba... On sekiz yaşında Büyük Millet Meclisinde Hasan Fehmi ve Saracoğlu Şükrü Beylerin nutkları vardır, Hasan Bey tarafından alzıdığı söylenen bu paraların nereye ve ne Şe- kilde sarfedileceğin bugün düşünmek bile hakikaten büyük bir istirap verir. Ve kafaları döndürecek bir mahiyette- dir. Fakat bizim üzerimize aldığımız borç yekün 72 milyon kâğıt parasıdır ki buma mukabil elimize geçen Bağdat demiryolunun bagünkü kıymeti bin kilemetre olduğuna göre 100 milyon li saya çok yakındır. Bu işte hissedarlar birsesinden başka Rağdat meselesi de- ye bir mesele kalmıyor. Elyevmi Türki- ye Cümhuriyetinin toprakları içinde buluman kosmr 1000 kilometreyi tecavüz | etmektedir. Bir de Konya ovası istikrazı denilen bi ikraz vardır ki bir milyon altın aya mâlolmuş bulunan bu işin ala. çak seneti elyevm Cümburiyet Merkez Bankasının çantasında bulamuyor. O- nı mukabil de verdiğimiz snütedavil bo molar gerek İrak, gerek İtalya ve gerek .riyenin borçlarını şu veya bu şekli. ie halletmiş bulunan bütün devletlerin verecekleri meblâğdan altmış küsur bin sltın lira kadar bir meblâğ sadece mer kez bankasma itibar sıfatile bu muka- velenin kesbi katiyet ettiği tarihten iti n girecektir. Bir milyon lira borcumuz vardı. Ala caklı bir olduk. Vereceğimiz 962 mil- yon küsur lira milyon küsur bin frank sâğıt içinde, onlara isabet edenler doğ rudan doğruya merkez bankasına veri iecektir. Bunun haricinde meclisin elinde Lot türklerin C. serisinden almış oldukları ütedavi! benolar mukabiline isabet e cek miktar kezalik maliye vekâletine hazineye ait olarak verecekler. Bütün bunlara bizim mururu zaman münasebetile veya kaybolması, yanma- sı, yakılması itibarile mevcut olmaması dolayisile vermeyeceğimiz miktarda bir meblâğa bağlanacak olursa görürüz ki bu iş istirap cephesinde değiklir. Ol dıkça mütedil ve iyi bir bula- nuyoruz, Ve böyle bir mukaveleye İşi- miri raptetmiş bulunuyoruz ki devlet için de, alacaklılar için de saadetin baş Janyıcı telâkki edilebilir. (Alkışlar). Bu mukaveleye «Rumeli Şimendife- ri” meselesinin odahil olup olmadığı hakkında sorulan bir süsle cevaben Sa- razoğlu Sükrü Bey; Bu meselenin de mukaveleye dahil ol duğunu söylemiştir. Mütcakiben maddelerin müzakeresi- ne geçilerek kabul ir. İtilâfnamenin tasdikine dit bu muka- veg'namenin müzakeresi esnasında büt çe encümeni reisi Hasan (o Fehmi Bey tarafından verilen izahatın aynen neşri ve borçlar işindeki yüksek faaliyetleri Je Türk mi'leti memleketi faydasına bü yük hizmet görmekle muvaffakiyete temsil etmis olan Saraçoğlu Şükrü Be ye E. M., Meclisinin takdirlerinin izha Bare dilmesi hakkında veriten'iki tak» Tir kabul edilmiştir. Meclis yarın toplanacaktır ruklarma umayi yaşası Bit defa tecrübe ediniz En gözel hediye 3 sene Ra Ti 0 Garan Şark umumi deştimeri N. de TOLEDO aksta, Suan Hasa Mary ün e 38 Teleen : 20620 (0893) Birinci iflâs memurluğundan : Bir müflise ait Sirkecide Türkiye hanında 51 numaralı yâzıane eşyasının ikinci artırması $ Maziran 933 pazarte- si günü saat .n dörtte icra kı macağın- dan talip olanların © gün ve o saatte mahallinde hazır bulunmaları ilân olu- ner, (4108) bir kızda bu kadar kirli bacak nasıl bulunur? Bunun üzerine Lonis gül hele Robber cidden çok ie di Hân k Due Foley Bergere'de çok arsızlığı ü i. Buran (cidden artistik e, Onun için ben kendi hesabıma, Bergere gibi (böyle artistik bir yerde bu kadar o gülmem doğrusu. . Foley Bergere'e giderken yalancı Çi , Yalancı başıma bağlamıştım. Eğer onları dükkân dük- kân gezdirip bir çok şey satın aldır- madan tâci kaptırırsak pek fena olur- du. Artık bu sabah öteberi almıya gidi- yoruz. Robber erkenden geldi, misa- fir odasında Dorotly ile oturuyor, Lo- yi bekliyoruz. Elmas tacı ne kadar mühimsemediğimi göstermek için onu misafir odasmda masanın üstünde bı- raktım, bıraktım ama Dorothy de Rob- ber'i gözhapsine aldı. Louis'nin misa- fir odasına geldiğini Robber'i öperken Spor 5 .. e. Muhafız gücü Yıldönümü münasebetile şenlikler yapıldı ANKARA. 1. A.A. — Muhafız alayı muhafız Gücünün yıldönü- mü münasebetiyle bugün şehir i- çinde tezahürat ve spor sahasın da şenlik yapmıştır. Saat dokuzda piyade alayı ve süvari bölükleri, bataryalar ve alay toplanma ma- hallinde kutlulanma merasimi yaj mış ve bu miinasebetle alay yiz mandanı kaymakam İsmai) Hakkı Bey alayın tarihçesinden bahisle bir nutuk söylemiştir. Saat 12 de bütün spor şubeleri şehir dahilir- de gecit resmi yapmış ve zafer a bidesine çelenk koymuş ve bu mü nasebetle alay zabitlerinden Şefik Bey bir hitabede bulunmuştur: Millet ve Gazi şerefine İstiklâl marşı ile başlayan bu merasini sporcuların Millet ve Ga- zi şerefine üç defa çok yaşa temen nisile nihayet bulduktan sonra &- lay karagâhma dönülmüş ve saat 15 te m yeni binasının açıl- ma merasimi yapılmıştır. Saat 16 da spor sahasında muhtelif şenlik ler yapılmış bu meyanda soyuna | geyinme, çuval yarışı, iple yoğurt. | l | | | | 1 rat ve halât müsabakaları 4 bayrak ve alafranga, ve yağlı 'i reşler yapılmış ve oniki kişilik sü- | vari takımı tarafından omuhtelif 709 bi harcketleri gösterilmiştir. Saba çok kalabalıktı, Adliye Ve. kili Saraçoğlu Şükrü B., gümrük ve inbisarlar vekili o Ali Rana 2., büyü erkânı barbiye ve milli mü- dafa erkânı, bir çok zabitan hazır bulunmuştur. Davetlilere limona- talar ikram (edilmiştir. Muhafız alayı kumandanı o Kaymakam İs. mail Hakkı B., bir hitabede bulu: narak gösterilen sevgiye ve değer- li yardıma teşekkür ettikten son- ra Muhafız Gücünün sporu zorluk ları kendine eğlence edenlerin olarak yaptığı ve kuvvetli ve sağ- lam ve neşeli yaşamanın hukkmın bir desteği olarak ğini söylemiş ve sporun gençliği nizam çerçevesine aldığım ve ona büyüklerini saymayı, onların buy © ma tapmayı | sevdirdiğini ve böyle nizamlı bir gençliğin elile dir ki, vatanın yare mına emniyet edilebileceğini ilâve | eitiştir. Bugüin alayın bölükleri arasın- da yapılan mü son- ra dokuzuncu bölük mangası 80- yinma geyinmede birinci gelmiş- tir. 100 metre süratte dördüncü bö- lükten ihsan birinci gelmiştir. Taburlar ve süvari grupu ara- sında yapılan halat müsabakasını üçüncü taburun takımı kazanmış- tar, 4100 metre bayrak yarışında süvari grupu birinci Alafranga güreş gösteriş için ya, ıştır, Alaturka güreş de Halit İbra- him ile Nuri başkalarıla güreşte kazanmış ve aralarındaki tariileş mada berabere kalmışlardır. Ba- şaltı da Rüseyin birinci, Mustafa ikinci, başta, İsmail , Hü seyin ikinci gelmişlerdir. Muhtelif spor sahalarında çok canlı ve varlikli olan Muhafız gü- cönün yıldönümü bütün sporcular ve #poru sev*vler tarafından ha- raretle tebrik edilmiştir. çıkardığı şapurtudan anladım: © Sahi | Ben de şimdi onların yanına gidece- | ğim. Elmas tâÂcı çantama koyacağım ki Lowis ile Robber onun uzak bir yer: Dün eidden nefis bir gündü. Lonisil ile Robber bize bir çok güzel hediye- | ler aldılar, Üstlerindeki bütün frank- ları sarfettikten sonra meyus olmıya başladılar. Onların meyus olmıya baş” va etmek için prova odasına gitmek bahanesile anlak “Robber'e verdim Bu harelretim onları epeyi keyflendir” di. Fakat Dorothy yanlarında kaldı, bir hiyanetlik yapmasın diye Robber' den gözünü ayırmadı. Fakat ne der” siniz, çantayı ellerinde tutmak bile on ları bayağı sevindirdi. (Devamı vat) (1) Folie Bergöre