20 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

20 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Üniversitede bir müşavir | Mssırlı misafirler heyeti teşkil edildi.. Refik B.dün Ankaraya gitti. Ders senesi başına kadar noksanlar tamamlanacak Masrif vekil Vekili Dr. Refik B. dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Ro- fik Beyin yarın şehrimize dönmesi muh» temeldir. Refik B., Ankarada orta tedri- sat kadrosunda yeni tayinleri tasdik ©- decektir. Yeniden şehrimizde 5 ve Ana- Refik B. dün sabahtan akşama kadar Universitede meşgul oldu. Islahat heye- © dün son defa Vekil beyin riyasetinde toplandı. Refik B. öğleden sonra emin- lik makamı odasında bazı ziyaretleri ve bu meyanda ecnebi profesörleri kabul etti, Islahat komitesi evrakı devretti Islahat komitesi mevcut evrakı dün Universite idare heyetine devretti. Ko- mite azası Vekâletteki vazifelerine döne- lir. Buna mukabil talim ve terbiye ihsan Beyin riyaseti alt da yeni bir heyet teşekkül etmiştir. Bu beyette, eski ıslahat heyetinden yalnız Osman B. vardır. Reis Ihsan B. Anka- le Pr. M. Malche ve Ankara lisesi mü- dürü Osman Beyden mürekkeptir, Is- lahat meselesi hitmek üzere olduğundan bu yeni heyet burada vekâlet müşaviri olarak bir kaç ay çalışacaktır. Üniversi- te emini Dr. Neşet Ömer Beyin Triyase- tinde, fakülte reislerinden mürekkep ida- i içtimalarında Vekâlet müşavir- lik heyeti de hazır bulunacaktır. Refik B. in yeni beyanatı Maarif vekil Vekili Dr. Refik B. dün akşam Ankaraya hareketinden evvel bir muharririmize şu beyanatta bulunmuş- tur: — Darülfünumun lâğvı ve Universite. nin tesisi mesaili ile meşgul olmak üze- re Vekâlet erkânmn iştirakile toplan- makta olan komitenin vazifesi bugün hi- tam bulmuştur. İştirak eden vekâlet yük sek memurları eski vazifelerine iltihak etmek için emir almışlardır. Talim ve terbiye dairesi reisi İhsan Beyefendinin. reisliğinde bugünden itibaren, Darülfü. munun ıslahında müşavir Pr. M. Malehe in de iştirak edeceği bir heyet Üniversi- te emini ve fakülte reisleri iahil ol- mak üzere, toplanmak emrini almışlar. dır. Bu suretle yeni Üniversitenin ders başlayıncaya kadar, yapmağa mecbur ol- duğu işler bir arada ve her fakülteye ait olarak devam edecektir.” Ikmal edilecek işler Universitenin yapılması lâzım gelen belli başlı işleri meyanında (kadroların tamamlanması, nakillerin ikmali, dahili talimatname ve nizamnamelerin tanzimi- dir, Kadroya yeniden bazı pfofesör mu- #vinleri alınmıştır. Vekil bunları bugün lerde tasdik edecek ve bste ilân edilecek tir. Nakil işleri de teşrinievvel başıma ka- dar tamamen ikmal edilmiş olacaktır. Yeni Universite kadrosuna dahil olan profesör ve muavinler, maaşlarını ders- lere başladıkları zaman alacaklardır. Kad roya yeniden dahil olanlardan yalnız fen fakültesi reisi Kerim B, ağustostan iti- baren maaşını almağa başlamıştır. Çün- kü Kerim B. vazifesine başlamış bulun- maktadır. “ Mektep, mektep... artık belledim bu (Bağı 1 inci sahifede) Müzelerden sonra Çankayaya kadar bir otemebil gezintisi yapmıştır. Müşarünileyh yarm akşamki tren- le Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyle beraber İstanbula hareket edecek ve Roisicümhur Hazretleri kabul edilecektir. Mösyö Harriot bundan sonra Trova harabelerine gidecek ve orayı da ge- zecektir. İsmet Pş. ile mülâkat ANKARA, 19 A.A. — IM. Herriot bu- Tevfik Rüştü Beyle Ankara va- Niti Nevzat Beyi makamlarında. ziyaret etmiştir. Sabık Fransız başvel Başvı ismet Paşa Hazretleri arasındaki mü kat bir saatten fazla devam etmiştir. M. Herriot ile trende. ANKARA, 19 (Telefonla) — Eti- mesut istasyonunda treni karşıladım ve bindim. Vagonunda bulunan M. Herriot'dan kabulümü rica (ettiğim vakit derhal muvafakat cevabı aldım. Bizzat kendisi içerden sesleniyordut — Buyurunz, dostlar, buyurunuz... Hususi vagonun küçük salonunda masa başında oturmuş okuyordu. Kar- ğında evvelce kendisine hususi ka- lem müdürlüğü yapmış olan meb'us M. Ray vardı. Misafirimiz ayağa kalk- mak nezaketini gösterdi ve yanındaki koltuğa beni oturttu. Evvelâ kendisine o hürmetlerimi tak- dim ettim ve galiba okumasma mâni olduğumu, rahatsız ettiğimi söyledim. — Hayır, hayır, dedi. Çocukluğum- dan beri mütemadiyen okurum. Bir i- tiyat meselesi, miz körüklü ve açık sarı renkli büyük ovrak çantasını bir kenara çekti ve pi- posunu yaktı. — Nasıl, Ankara çok güzel mi? — O kadar değil, M. Le president. Ben soruyorum: — Yollarda sıkıntı çektiniz mi? — Hayır. Türkiye seyahati Ameri- ka seyahatim kadar güzel geçti. Mem- leketinizde seyahat etmek pek (rahat Her şeyiniz var. Bilhassa samimiy: Dize müteşekkirim. Tahassösüm çok fazla ve müsaittir. » Eski hâtıralar. . M. Herriot, bundan yirmi küsur 8€- © zaman tanıdığı eski dostlarından tesadüf ettiği bazıları ve Bursa cami» lerini anlatıyor. ii Biz, bu mükâlemelerinde muhterem misafirimizin memleketimizi hakika- ten seven büyük bir dost olduğunu gördük, Çok beğeniyor. Bir resim çek- mek hakkındaki ricamıza da lâtife 0- derek cevap veriyor: — Ama, pipomla beraber... O kadar samimi ve candan konuşu- yor ki bir sevgi ile bizi kendisine bağ- kelimeyi... ,, rı soruyor, Cevabını Mösyö Ray veri- yor: — Kır menekşeleri ne güzel değil mi? z — Evet, evet, çok güzel.. Bunlar Ankarayı hemen sevdirici şeyler. Tren koşuyor ve Gazi Enstitüsünün yanma geliyor. Mösyö Herriot: — çi bina nedir? diyor. Mösyö Herriot ve Mösyö Ray ikisi birden bizim gibi mektep kelimesini türkçe telâffuz ederek tekrar ediyor- lar: — Mektep: Çok mektep yapıyorsu- nuz. Gördüğüm yeni binaları merak ediyor ve soruyorum; cevap alıyorum: — Mektep, mektep, mektep... Ar- tık belledim bu kelimeyi. . *es Asıl merakım Ankarayı ilk ğü andaki ihtisasatını öğrenmek! gonun penceresinden Ankarayı heyo- tiumumiyesile gördüğü ilk anda o gay- riihtiyari böyle söyledi: — Oh, manzarası çok güzel, beğen Biraz dikkatle baktıktan sonra ilâ- ve etti, Ve parmağı ile de gösterdi: — İşte kale... 'Dört adacık kimin? (Başr 1 inci sahiede) üzerindeki bilcümle hukukundan Italya lehine feragat etmiş bulunmaktadır. Italyan zabitlerinin işgal ettikleri ya zılan adalar ise, Yunanistanın Kiklades adalarına mensup Amorgos adası ile İ- Italyan bahriyesine mensup birkaç za- bitin geçenlerde Yunanistana ait adde- dilen bazı adalara İtalyan bayrağını mekle gösterdikleri Gürle, Italya w Yunanistan arasında münasebetleri bozul maktan önüne geçebileceği süpbesizdir. Her iki taraftan dahi İtalyanın hareketi bir işgal mahiyetini verilmemektir. Ital. yan zabitleri adaların Italyaya mensup oldukları zanile toprağa çıkmışlar, Lau- sanne muahedesinin 15 nci maddesine tevfikan, Türkiye Rados adası ve «etra- fındaki ona merbut olan adaları» dahil olmak üzere, 13 adalar, ve Kastellorizo adası üzerine bilumum haklarını İtalya lehine terketmiştir. Italyan zabitlerinin işgal ettikleri adalar ise Yunan Kikladeş adalarma mensup olan Amorgos adası ile İtalyan adası Leros dört adanın en şarkta bulunanı Lebinthos adasıdır, A- morgostan 1 veya 2 mil Lerosa daha ya- kın ise de en garpta bulunan Kimaros adası hemen hemen Amorgos ile Lebin- thos ortasında bulunmaktadır. Ancak Kimaros adasında oturan kimse yoktur denebilir. Ahiren yapılan tahriri nüfusta bu adada ancak on beş kişi bulunduğunu gösteriyor. Yunanistan bu adaların şim- diye kadar Yunan toprağı addedildiği ve İtalyanın Lausanne mwahedesinin im- zasından on #ene geçtiği balde bu husus- ta hiç bir şikâyet ve talep dermeyan et- mediğini iddia etmektedir. Bundan ma- ada, 15 inci maddede setrafmdaki mer. but adalar» cümlesi ile, başlıca adanın uyari nazaran, İtalya hükü- meti le etrafında şii m dd talya adalar üzerinde bir hak iddia edo- cek olursa Yunanista x meseleyi La Ha ye mahkemesine oksettirecektir. Dün Belediye tarafından şereflerine ziyafet verildi Mısırlı misafirler açık İstanbul kahvelerinden birinde Doktor ve gaeztecilerden mürekkep olan Mığırlı misafirlerimiz geceyi Pe- rapalas otelinde geçirmiş ve dün öğ- leye kadar otelde istirahat etmişler. dir, Misafirlerimiz, öğleden sonra Mat- buat Cemiyeti azasından Mehmet Nu- reddin ve Ömer Rıza Beylerin delâle- | tile camileri, Asârratika o müzesini, | askeri müzeyi ve Topkapı | taraymı | gezmişler ve Taksim Cümhuriyet abi. desine çelenk koymuşlardır. Misafirlerimizin şerefine dün ak- şam İstanbul Belediyesi tarafından Pe- Tapalas otelinde bir Ziyafet verilmiş- tir. Ziyafette Vali Muhiddin, muavini Al Rıza Beylerle vilâyet erkânı ve İstanbul Matbuat Cemiyetinden ba- zı zevat bulunmuşlardır. Mısırlı misafirlerimiz bugün Büyü- kadaya gidecek ve Yatklüpte Etıbba Odası tarafından şereflerine verilecek ziyafete bulunacaklardır. Pazartesi günü de Matbuat Cemiye- | ti Park - Otelde misafirlerimiz şere- fine bir ziyafet verecektir. Mısırlı gazeteci ve doktorlar çar- mba günü Ankaraya gidecekler. Dün akşamki ziyafet Mısırlı misafirlerimiz şerefine dün akşam verilen ziyafet çok samimi ol- muştur. Ziyafette vali muavini, Bele- diye reisi muavini Hâmit, Mısır konso- losu, Üniversite Emini © Neşer Ömer Bey, Tevfik Salim Paşa, Matbuat Ce- miyeti Reisi Hakkı Tarık Beyle mat- buat mümessilleri hazır bulunmuştur. Ziyafet esnasında Vali ve Belediye Reisi Muhiddin Beyin Mısırlı misafir. lere hitaben yazdığı mektup okunmuş- tar, Vali muavini Ali Riza Bey tarafin- dan söylenen nutka da Heyet Reisi İbrahim Paşa cevap vermiş, © ve iki memleket arasındaki dostluktan hara- retle bahsetmiştir. Paşanın nutku Mu- hadenet sahibi Hüseyin Remzi Be: rafından türkçeye tercüme edilmiştir. Nutuklardan sonra Mis konsolosu Ahmet Hakkı Beyin daveti | üzerine Gazi Hazretlerinin şerefine içilmiştir. Vali muavini Ali Rıza Bey de hazi- runu Kral Fuat Hazretleri şerefine iç- w davet etmiştir. iyafet çok samimi mübahaselerle geçmişti ———— e Sporcularımız Bu sabah geliyor (Başı 1 önel sahifede) leyin saat 8,30 da Galata rıhtımına yana ktır. Sporcularımız. evvelce meşret- tiğimiz proğram mucibince karşılana- caklardır. Davet Istanbul Halkevi Reisliğinden: Vapur run gecikmesi yüzünden, Rutadaki #por- cularımız ancak bugün saat 8,30 da rıh- toma vâsıl olacaklardır. Evimize ve klüp- lerimize mensup sporcu arkadaşlarımı» İ zan saat sekizde Gelata rıhtımda bu- lunmaları ve İstanbul mmmtakasından klüplere yapılan tamim veçhile denizci klüplerin de futaları ile Seyrisefain önün de vapuru karşılanmları rica olunur, ———— . : : Yeni tertip piyango (Başı İ inci sahifede) üzerinde 500 bin bilet vardı ve 50 bin numara üzerinden 250 bin bi- let satılıyordu. Yeni tertipte piyon go 25 bin numara üzerinden 250 bin bilete taksim edilmiştir. 250 bin biletin hepside satılığa çıka- rılacaktır. Yani eskiden 250 bin ki si elli bin numara içinde talihini ararken şimdi 25 bin numara için den arayacaktır. Bu suretle isabet ihtimali yüzde elli artmıştır. Son ra eskiden 500 bin biletten 250 bin bilet, yani ona taksim edilen bir biletin ancak beş parçası satı- hır, bir ikramiye çıkınca ancak beş kişi istifade edebilirdi. Yeni plân da gene her bilet ona taksim edile- cek, fakat 10 parçası da satılacak- tır. Bu suretle de bir ikramiye isa- bet edince en az 10 kişi istifade &- decektir. Bu da isabetteki çoklu- egm eni plânda ikramiye ve mü- kâfat miktarı da çoğaltılmıştır. Hiç boş numara yoktur. 6 tertipte 25 bin numaradan 10 bin numara. ya ikramiye ve mükâfat çıkacaktır. ! Bu yüzde kırk isabettir. | Sonra altıncı keşide de 22500 nu | Feci şey Seller on beş kişiyi aldı, hepside boğuldu KUTAHYA, (Milliyet) — Yağan yağmurlardan Emed'in Örencik mahi- yesinde Değirmendere mevkiinde Ta- rakçıçayı taşarak kıyısında çergi kur- muş olan kıptilerden üç hane haliemı teşkil eden 15 ki, 4 alıp götürmüştür. Yedisi kadın, sel erkek olan bu on beş kişiden on üçünün cesedi bulun- muş ve iki çocuk bulunamamıştır. Mig Kaçak bir katil yakalandı SAMSUN, (Milliyet) — 10.8.933 cuma gecesi Samsunda gümrük önün - de urabacı Bayburtlu 30 yaşlarında Yağarı biçakla öldüren, vaka akabin- de firara muvaffak olan o Kilkitli 17 yaşlarında Mustafa, takibine memur edilen Samsun. eşi Müdürlüğü Polis üçüncü komiserlerinden Kâzun ve polis memuru İsmail Efendiler ta- rafından mütemadiyen aranılarak, 14. 8.933 tarihinde Çorumla İskilip ara- sında Karaburun mevkiinde yakalan- mıştır. Bu münasebetle Samsun Emni- yet Müdürü İbrahim Beyin cidden fa- aliyetine şahit olmaktayız. o Bir kaç hafta evvel Bursa soyguncularının ya- kalanması ve buna benzer muvaff. kıyetler Türk zabıtasınm kuvvetli 6- lemanlarını meydana koymaktadır. —— Tekirdağda bu sene mahsul TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Şeh- miz Borsasına köylümüz tarafın. dan getirilen — buğdayların yüzde yetmişi Ziraat Bankası ve yüzde o- tuzu da tüccar tarafından mübayar | a edilmektedir. Şimdiye kadar Ban | kanın köylüden satın aldığı buğ- | day miktarı bir milyon okkaya ya- km olduğu tahmin ediliyor. Fiatler 4 buçuk ilâ 5 buçuk kuruş arasında | tehalüf etmektedir. Trakyanm belli başlı ihracat em- tasını teşkil eden kuşyemi fiatleri beş ilâ beş buçuk kuruş arasında- dır. Bize rakip olan lâplâta ve di- ğer mahallerdeki kuşyemlerinin bu sene istihsalâtı geçen senekinden noksan olacağı söyleniyor. Binaen- aleyh Trakya 80 - 100 bin çuval rad desinde kuşyemi istihsal edeceğine göre tiyen fiatlerde bir başkalık ve teraffü husule geleceği muhakkak mazarile bakılmaktadır. . Meşhur olan karpuzlarımız ba. günlerde mebzülen piyasaya arze- | dilmektedir. Üç bir bes kuruşa ve bir kavunu iki üç ku- | ruşa almak mümkün oluyor. Bu sene bağlarımız bakımına çok ehemmiyet verilmiştir. Çünkü havalar pek yağış gittiğinden bağ- larda vukubulacak hastalıklardan korkuluyordu. Şimdiye kadar her- hangi bir hastalık teşhis edilmedi. Beş on güne kadar çavuşluk üzüm- ler yasa çıkarılacaktır. Yeni askeri Üniformalar (Başi 1 inci sahifede) kaymakamda iki plâka iki yıldız, mi- ralayda iki plâka üç yıldız, mirlivada üş plâka bir yıldız, ferikte üç plâka iki yıldız, birinci ferikte üç plâka üç yıldız tadır: , Müşüre gelince; yaka gene eskisi gibi etrafı meşe dalı işlemeli ve orta- si yıldızlı mustatil kırmızı çuha olup apoletinde de parlak pirinçten bir ay bulunmaktadır. Mirlivanın ve yukarı rütpelerin malüm şekildeki pantılon zırhları bakidir. tler gene eski biçimdedir ve ortadaki pirinçten parlak meşe dalı mevcuttur. Meşe dalının ortası sınıf rengi kumaşile kaplıdır. Yalnız kaske- tin kenarmı dairen mâdâr ihata eden sırma şeritler kalkmış ve yerini hâki renkte düz ve enli bir kumaş şeride bırakmıştır. Tayyarecilerin elbise rengi beynel- milel tayyareciler rengi olan hai MEMLEKET SG HABERLERİ “ Andiflide spor Gençler Birliği çalışıyor, fakat yardım gördi yok ANDİFLİ, (Milliyet) — 10-10-5931 tarihinde gençlerimizin teşebbüsile teşekkül eden Gençler Birliği spor klübü ilk zamanlarda çok güzel ida- re edilmiş ve bu kulüp idman cemi- yetleri ittifakı Antalya mıntakasına da federe ettirilmişti, Klübün bu günkü vaziyeti çok endi şelidir. Buna da sebep oyun sahası 0- larak belediyece istimlâk edilen ara- zinin taşlık ve arızalı bulunması yü- zünden yapılan ekzersizlerde oyuncu ların ufak bir sadme neticesinde yara lanarak futbola karşi olan heveslerini kırmakta ve bu yüzden gençler haki. ki bir varlık gösterememektedirler, Fakir bulunsı ve hiç bir taraftan maddi bir yardım bile görmi oyun sahasını düzeltmek bu taşlık sahaya sarfetmiş, fakat hiç bir netice elde edememiştir. Bin bir mahrumiyet içinde çırpına- rak çalışan bu klüp bu taşlık sahadı oyuncularını hakkile | yetiştiremedi; gibi, bütçesinin müsaadesizliği zünden vuku bulan davetlere de işti- rak edememektedir. Oyuncular kendi seyyahat masrafla rını temin etmek suretile yakın bir za manda ya Fethiyede Ege gençler bir- liği ile ve yahut ta Meis adasındaki Rum takımı ile karşılaşmak ihtimali o lan bir maç için klüp bu taşlık saha- da ber mahrumiyete katlanarak oyun cularma sık sık ekzersizler yaptırmak la meşguldür. Kulüp halkın olcuma ihtiyacını göz önüne alarak azalarının hediye ettiği yüz seksen kadar kitapla bir de oku- ma tasarruf ettiği para ile de bu okuma odasına abuna suretile üç gazete ge- Klübün yeni heyeti idaresi bir çok mahrumiyetler içinde teşekkül eden ve memleket için mafi ve müsmir olabi- lecek bu fikir ocağının sönmemesi ve birliğin devamını temin için ciddi bir alâka göstererek bütün varlıklarile ça lışacaklarını vadetmişlerdir. Dalamada fırka binası AYDIN (Milliyet) — iş merkezinde bir fırka binası yapılmak ü- zere köy heyeti tarafından bir arta ayrıl- mıştır. Nahiye merkezinin en iyi bir ye- rinde olan bu arsa üzerinde bu sene mun tazam bir fırka binası yaptırılacaktır. m A a 4 A KDA Beyoğiu Orman İdaresinden: Müsadireli emvalden olup Beşiktaş ve Kabataş'ta mah- fuz bulunan bir adet kayık se- renile 1500 kilo Meşe kömürü açık arttırma suretile 6-9-933 de saat 16 da ihale olunacağın dan taliplerin Beşiktaş Orman İdaresine ve ve günü ki lu ve Beşiktaş kaymakamlıkla- rında müteşekkil müzayede komisyonlarma lüzumu müra- caatları. (4062) 5474 İstanbul birinci iflâs memurluğundan: Beyoğlu'nda İstiklâl caddesinde 354 Dumerolu dükkânda kunduracılıkla iş- tigal ederken iflisma karar verilen Kons tantin Mihailidis efendinin iflâs 25-7- 933 tarihinde açılıp tasfiyenin adi şe- kilde yapılmasını karar verilmiş oldu ğundan : 1 — Müflisten alacağı olanların ve İs tihkak iddiasında bulunanların alacak» Jarımı've âstihkaklarmı ilândan bir ay i- Şinde | ci iflâs dairesine gelerek kayd etiârmeleri ve delillerini (senet ve def- ter hulâsaları ve söire) âsıl veya önisad dak suretlerini tevdi eylemeleri. 2 — Hi Hâfıma hareket cezai mesuliyeti müstel- yi Bu sınıfın ceketleri dört düğ- i ve yakaları açıktır. Apoletlerin- Ee işaretler kara zabitlerinin ayni- i .; . nde le kıyafet talimatnamesi- nin tatbikine 15 ağustostan | itibaren başlanmıştır. Talimatname tedricen tatbik oluna» rak üç sene içinde tamamen tatbik e- dilmiş olacaktır. İstiyenler simdiden yeni üniforma» larını yaptırabilirler. Fakat mevcut elbiselerinden istifade etmek istiyen- ler de şimdiden mevcut elbi. i ve şapkaları üzerinde tadilât yaptırmak- la iktifa edeceklerdir. i Haber aldığımıza göre Cümhuriy»* Bayramına iştirak edecek zabiti-."- e m elbise ve şapkaları giyecek- ir, maraya ayrıca teselli mükâfatı ve rilecektir. Hülâsa itibariyle 16 ıcı tertip tayyare piyangosundan bir bilet a La adama büyük küçük mühakkak bir şey isabet edecektir. 250 bin ki şiden 100 bin kişi de muhakkak ik ramiye ve mükâfat kazanacaktır. zim olmak üzere mütlisin borçkalarmın. aynı müddet içinde kendilerini ve borç larını bildirmeleri. 3 — Müflisin mak larını her e arfatla olursa olsun eile- rinde bulunduranların o mallar üzerin deki hakları mahfuz kalmak şartile bun ları ayni enilddet içinde £ daire emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse makbul mazeretleri bulenmadıkça ceza mesu- liyete uğrayacakları ve ruçhan hakla cndan mahnum İzalacakları, 4 — 28$- 933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 te alacaklıların ilk içtiman gelmeleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve borcunu teleeffül eden kai; kibmalarin Gide ibi hakları olduğu ilân olunur. (6541) İstanbul beşinci icra dairesinden : Bir borçtan dolayı parâya çevrilmesi ne karar verilen maroken kaplı sandal gardrop, küryola vesâlre 23-933 tarlbine milsa- dif çarşamba günü saat 10 dan itibaren Asmalr mesçitte İttihadi Müll apartıma min 12 numaralı dairesinde paraya çev Havza kaplıcaları Yeni belediye heyetinde iki hanım aza var Samsun (Milliyet) — Samsuna 86 kilometre mesafede demiryolu üzerin de havza kaplıcaları vardır. Havza 500 nüfusu yardır. Bu rakama civar köy» ler de dahildir. Bu köylerden bilbas- sa Kamlık köyü oldukça kalabalık bir yerdir ve şehre yakındır. nüfusu 3500 kadardır. Halkı çalışkan ve açık gözdür. Yeni yapılan belediye intihabatı hararetli kadar misli görülmemiş derecede halk intihabata iştirak etmiştir. Halk reyi ni serbesiçe kullanmıştır. Neticede şu ei belediye azalığma seçilmişler. Belediye reisi: Teşvikiye fabrikası müdürü Feyzi, encümen azası, Meh. met Geri zade Kâzım, encümen aza- sı: Pir Mehmet zade Hasan Hasbi bey ler, Azalar: Saadet Hanım, Faika Vey si Hanım, Çorum ambarı müdürü Ha- lim Bey, Çon oğlu Ahmet, Cebeci za- de Ali, Şeyhzade Ali, Mehmet Ziya, Hacı Ömer zade Hakkı, İlicadan Rem zi, Mustafa çavuş oğlu Ibrahim, Kâ- mil zade Yusuf. Yeni belediye heyeti ekseriyet iti barile gençlerden müteşekkildir. An- cak maalesef bu mubitlerde ekseri yetle tahsil itibarile olgun elemanlar bulmak çok müşkül olduğu gibi bazar da tamamen cabi sayılabilecek kimse lere tesadüf edilmektedir. Bittabi cümhuriyet £ feyizlerinden ilham alarak mükemmel yetişen genç lik iş başına geçmeğe başlayacaktır. Ve zaman ile bu mühim noksan tamam- lanmış olacaktır. Maamafih Havza- nm yeni belediye heyeti umumiyetle memleekiçe sevilmiş zevattır. Bilhas- sa iki hanımın #eçilmesi Havzada bü- yük bir yeniliktir. Henüz Samsuna bi İe nasip olmıyan bu keyfiyetten dola yı Havzalıları tebrike şayan görüyo- ruz. Bilhassa bu hanrmlar tahsil gör. müş ve münevver hanmılardır. Kendilerine muvaffakıyet dileriz. Havza Belediyesi çok zengin değil dir. Senelik bütçesi on sekiz bin lira» dan ibarettir. Maamafih iyi bir bele. diye heyeti hem bu varidatı artterabi lir, hem de memleketi daha güzelleş- tirebilir. Havzada bilhassa tetkike şayan o lan kaplıcalardır. Bu kaplıcaların be- İediye varidatı ile asri bir hale konul ması imkânsızdır. Herbalde ya bir şir ket, ya müteşebbis ve zengin bir zat, veya belediyenin bir istikraz imkânı, daha iyisi hükümetin az surette bir yardımı bü kaplıca işini halledebile- Havza kaplıcaları çok sıcaktır. Su- yun iyi hassaları ne kadar mergup ise fazla sıcak olması bir mahzur teskil etmektedir. Bunaltıcı bir hal alan bu sıcaklığı Havza şehri iki kısım addedilebile- ceği için, Kaplıca sularmın aşağı ma- halle, indirilmesi, hem bu mahallenin daha ziyade şenlenmesini hem de su- yun biraz daha soğumasını mümkün kılacaktır. zelleştirecektir ve medeni bir ihtiya- ca tekabül edecektir . Belediye ile müteahhit aarsındaki ihtilâfın bir tarzı halle müncer olma. sını herhalde temenni etmek isteriz. amman Mebuslarımız Çatalcada ÇATALCA 18 (Milliyet) — Böyün mebuslarımızdan Ziyaettin, & Sadettin ii GM, Sk > İİ Külleme ak ağ kle,