22 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

e ee er ra 6 (Başı1 inci sahifede) yazılı zevatın seçilmesi alkışlarla tasvip olunmuştur: Fahri reisler lidere seçilen zevat: B. M. i Kâzem, Büyük erkânı har- i Paşalar Hazratı, ye Vekili Saracoğlu | Şükrü, Mil Müdafan Vekili Zekâi, Dı Şükrü Kaya, Hariciye Vekili Maliye Vekili Abdülhalik, İktisat Vekili i, Zirant Veki Fahri r: Rana ve C. H. Fırkası Recep Beylerle İstanbul ünüversite emi Bi Neşet Ömer Bey, Tip fakültesi Reji ve içtimai i müdafaa vekâleti s hum Paşa, Reis Vekilliklerine seçilen zevat: niversite emini Neşet Ömer Bey, Tip fnkültesi reisi Tevfik Salim Paşa; Akl Muhtar Bey, Erzurum mebusu | Hakkı Şinasi Paşa, Milli müdafan sıhhiye rei- si Mazlum Paşa, Refik Münür Paşa, Re- şit Tahsin, Mazhar Osman, Ömer Vas- fi, Rifat Hamdi, İbrahim Tali, Ahmet Piri, Hasan Kadri, Hasan Yusuf bey- esin itüihadi cümburiyetleri sıhhat halk komiserliğinden gelen . aşağıdaki tebrik telgrafı okunmuş ve nı tarafımdan cevap verilmesi dilmiştir Beşinci Milli Türk Tıp. kongresi veialiğine: Sıhhat halk komizerliği vekil Beye- fendinin şahıslarında beşinci milli Türk tıp kongresini tabipler ve ilim amelesi Bamına tebrik ile tababetin memleketler- deki terakki ve inkişafını büyük alâka le takip etmekteyiz. Tababet âleminin inkişafı için müsa- it şerait doğurmuş olan dost Türkiye cümhuriyetinin onuncu senei devriyesi münasebetile vaki tebriklerimizi kabul ediniz. Kongreye muvaffakıyetli mesai te- menni ederiz. Sovyet sıhhat halk komineri Wiadimivskaiz Kongre ruznamesinde bulunan mad- deler üzerinde rmüzakeresine devam © dilmek üzere birinci celseye nihayet "kabul - rerilmiştir. Sıhhiye vekilinin Ti Mülki Türk ip kongrlerinin tüten fahri riyasetini kabul buyurmak ve açmak sürteiyle Türk tababeti ve mensupları hakkında daima yüksek alâka ve teveccüh gösteren Başvekil Hz, diğer mühim vazifeleri sebebile £ bu defa bulunamadılar, k açmaya bendenizi memur On senedir ne oldu? Cümhuriyet rejiminin Türk milletinin bünyesine ne kadar uygun olduğunu ve rejimin millet hayatın her yale oldu - oynadığını ve bütün müşkülâta men rejime dayanarak emniyetle, sü - künetle çalışmanın nasıl muvaffakı - yetli bir netice verdiğini hepimiz bili- yoruz. Bu muvaffakıyetli neticeleri almak. için kendi heyecanımızın fevkinde bir ateşi her gün daha ileriye &: ren büyük reisimizi, Gazi Mustafa Kemali hürmetle anarız. Hatırlarsınız. ki, ilk kongremizin toplandığı günün heyecanımı yaşarken o Büyük Reis Türk inkılâbında bize yeni bir hamle dha vermişti. O günden beri Türk yan daha ne kadar yol aldık. Bir kaç gün sonra onuncu yılını kutlulayaca - ğımız büyük eserin, ve cümhuriyetin büyük yaratıcının bir keve daha hür - metle selâmlamayı vazife bi Muhterem meslektaşlarım, Kongremizin mevzuu bundan ev- velkiler gibi çok mühimdir. Bu mev tikleri tebabet şubelerinde ayrıca bir ihtisas teşkil edecek kadar bol edebi- yata malik olmalarında deği! i zamanda halkın sıhhatile de pek ya - kından alâkadar bulunmalarındadır. bil maden sularının bet ilimlerin terakkisi bu devaya İn şı insanların incizabının sebeplerini ve maden sularının . yalnız hastalıkların tedavisine yarayan bir deva olmayıp Milliyet'in romanı: 46 Beşinci Tıp kongresi açıldı sıhhatin muhafazasında da mühim rolü olan fiziyolojik bir gıda olduğu- nu meydana koymuştur. Binaenaleyh halk sıhhati için çok lüzumlu olan ma- den suları, bulundukları memleketle- rinde ir serveti olurlar. Türki- ye jeelojik teşekkülâtı net dünyada bu servete en çok sahip, lan memleketlerden biri olduğu hal- de şimdiye kadar maden sularımız hakkındaki tetkikatı Türk efkârı umu miyesine Türk tabipleri dirine arzedilecek bir fırsat buluna - mamıştı. İşte bu seferki toplantımız bu noksanı tamamlayacaktır. hisseler vereceğiniz ikinci mevzuumu- zun “bağırsak parajitleri ve hastalık- ları, olduğu malümunuzdur. Bu bahsin şümulü ve halk sıhha - tine ne kadar bağlı olduğu başlı başı- im olacak kadar geniş bulun. ya dahil olan a dizanteri, ile memleketimizin şimali şarki tarafı erleşerek dört seneden beri v timiz tarafından şiddetle müca - lan anki lostumyaz münaka- şalarnızda mühim yer tutacaktır. Devlet sıhhat idaresinin sizlerin gör gü ve münakaşalarınızdan azami üfade edeceğine ve Türk efkârı umu- miyesinin de buna yakından alâka - olacağına eminim. Ayni zamanda birinci kongremizden beri her top. tıda yapılan tebliğatın adetlerinin git tikçe çoğaldığına ve bahusus ilmi kıy- metlerin çok arttığına arkadaşlarımın iftharla nazarı dikkatini celbede - rim. : Bunun bi suplarının memleket ve cehesine çıkarken kendinden ne ka dar emin olduğu ve kongrelerimizin bu mesut neticeye ne kadar yardım et- tiğidir. Kongremizi yüksek himayelerine almak suretile şereflendiren ve bizi teşvik eden kalbi daima Türk vatanı ve milleti için çarpan büyük Reisimiz Gezi Mustafa Kema! Hazretlerine mizin derin hürmetlerini arz ve size de muvaffakiyet dilerim ar - kadaşlarım. Sergi takdirler kazandı ANKARA, 21 (Telefonla) — Tıp kongresine her zamankinden fazla a- son senelerde inkişaf gösterdiğini an- latan bir varlık göze çarpmaktadır. Eczacı Celâl Beyin Nevrozin,i, Nec- det Ekrem Bey ile Nizamettin ve Hul- ki İsmail Beyler gibi genç ve müte - şebbis eczacılarımızm meydana g: dikleri müstahzerat büyük bir ali uyandırmıştır. İhinci celse ANKARA, 21 (A.A.) — Mili Tıp kongresi öğleden sonra saat 14 te mü- derris Ziya Nuri, müteakiben Erzurum meb'usu Hakkı Şinasi Paşaların reisli- ği altmda toplanmış ve profesör Akil Muhtar Beyin "İçmeler ve maden su- ları ve kaplıcaları ve tedavi tatbikatı, hakkındaki raporunu ve rapor etrafında izahatı dinlemiştir, Bundan #on- ya sırasile Raşit Tahsin Beyle, Tevfik Salim Paşa ve Neşet Ömer ve Abdül- kadir, Nüzehet Şakir, Mazhar Osman, Beyler söz almışlar ve bu mevzu etra- fında mütalealarını söylemişlerdir. Yü- tülen mütalealar ari imizdeki içmeler ve Teri ööylümeş ve koş dakika ieirahei- ten sonra serbest tebliyata geçilmiş” doktor Hasan Yusuf beyin reisliği altın- da yaptığı celsede ? 1 — Yalova kaplıcalarının romatiz- ma tedavisindeki tesiri "prof. Neşet Ö- mer, Alyonkaraklenr maden suyu Dr, A- Cevdety, $ — Selçük Türkleri zamanında A- nadolu kaplıcaları "Dr. Hasan Fehmiy 6 — Taş anurisi "Dr. Ali Eşref,, 7 — Chorioepithelum "müderris Ham ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM yok gibi duruyordu. Donka kendisini pibayat yatağa yatırabildi. Saçları hâ- Mi welakt F, giktır. Suda fazla durmaktan ince par- vi, ucunda çizgiler hâsıl ol- “Erkek olarak mğhalün oöllecek olup. sa müstekrehti. Daha konuşmuyordu, fakat bakışları ile Donka'yı takip ©- diyordu. Nihayet kadın kapıya doğru . — Beni yalnız bırakma, Lulu. . de- Dooka derhal ana doğru gelip ken- Teresme: KAMRAN ŞERİF disini kolları aranma aldı. Ona karşı se yaptı. Ellerini tutuyor, islak saçlarını okşuyordu. Sonra nefsi- ne tahakküm için bir gayret yaparak adamın bağını omzuna doğru çeki. O- mu hattâ öptü bile. Öperken hiç Gir lis vücudunu kendini müdafanya baş- layınca bundan acayip bir memnuniyet bile duydu. Donka nefsinde ramedilmez bir kur k her istedi Oliver'i teshir vâkz ba büyük bir sensaffariz yetti; fakat bu zaferi elde etmek için pek fazla zahmet çekmemişti. Şu za» vallı Granit'i yaşamağa icbar etmekte MİLLİYET PAZAR 22 TI RİNİEVVEL- 1933 İzmitte Gazi Heykeli Heykel yerine kondu, meydan düzeltiliyor IZMIT, (Milliyet) — Heykel- traş Nejat Bey tarafından muvaf- fakiyetle yapıldığını evvelce bil dirdiğim Gazi Heykeli yerine kon muştur. Etrafının düzeitilme işleri de bu günlerde bitirilmek üzere- dir. Heykelin bulunduğu yere Cümhuriyet Meydanı ismi veril- miştir, Heykelin ön cephesindeki sü- tuna Gazi Hazretlerinin 1339 senesinde şehrimizi teşrif ettikler zaman söylemiş oldukları tarihi nutuklarından şu parçalar yazıl — “Ölmüş zannedilen milleti- miz bunca kabiliyeti hayatiyesini izhar ederek kadınlariyle, çocukla riyle, ihtiyarlariyle el ele vererek cihanda mevcut olduğunu isbat eden harikalar göstermiş ve bu- nun netice katiyesi olarak Lozan konferansına davet olunmuştur. Lozanda henüz müsbet bir netice yoktur. Millet, misakı milinin medlülü bakikisini kuvveti ve süngüsü ile maddeten istihsal et- miştir. Şimdi Lozanda yapılacak şey Lozanda maddeten istihsal e- dilen bu neticeyi usulen ve ri men tesbit ve tasdik ettirmekten ibarettir, Bu, netice er, geç istih- sal edilecektir. Çünkü hukukumuz gayet meşru ve sarihi Bunu is- tihsal etmiş kuvvetimiz de vardır. Kudretimiz de kâfidir. Orduları- mız ve ordularımızı vücude geti- ren milletimiz kuvvetlidir. Ve bu, milleti yaşatan vatan namütenahi menbaı servete maliktir. Bu kuv- vetlerin fevkinde bir kuvvetimiz rdır ki, o daidrakedip bilfül elimizde bulundurduğumuz ve bu lunduracağımızı filen isbat eyledi ğimiz Hâkimiyeti milliyemizdir. Hâkimiyeti milliyemiz için teh like var mıdır?. Dediler. Buna cevaben en kati bir surette derim ki: Hayır, bayır, hayır...” Heykelin sağ cephesindeki sü- tunda “Cümhuriyetin onuncu yıl dönümü, 29 Birinciteşrin; 1933 ve sol cephesindeki sütünda İzmi- tin kurtuluş tarihini tesbit eden şu cümleler yazılıdır: “İzmitin kurtuluşu. 28 Haziran 1921” Heykelin küşat resmini Vlimiz Eşref Bey yapacaktır. di Suat, 8 — Frengi mücadelesi "prof. Cas- li, 10 Rledecinerrcuz "mallim Sa- lâhattin ,, 1) — Neosalvarsanin tifo ğmda tatbiki "Dr. Kemal, Hakkındaki serbest tebliğler arasın- da Prof, Castelli de Milanm frengi mü- cadelesine dair okuduğu raporunu din- lemiştir. Kongre tekrar toplanacaktır. Cerrahi cemiyeti kongresi ANKARA, 21. A.A. — Sıhhat ve iç- timai muavenet Vekili Doktör Refik Beyin fahri riyasetindeki Türk cerrahi cemiyeti kongresi bugün vant 17,30 da B. M. Meclisi salonunda ikinci toplantı- sını yapmıştır. Kongreyi sihhat ve içti- mat möavenet Vekili açmış ve riyace- bine Erzurum mebusu Doktor Hakla Şi- nasi Pasa seçildikten sonra idare em hastalı besi tebliğlere geçilmiştir. Almanya, Fransa, Amerikadaki Cerra- hi cemiyetlerle münasebata girişilmiş ve cerrahi teşekkülü ile de mu habere tesi iştir. Halen bu bey- pelmilel teşekkülde Türkiye için yirmi özalık ayrılmış ve bu cemiyetin mizam- i mücibince üç kişili'bir Türk ko- IMEMLEKETTE Mektepsiz köyler Mektep denen inen odada du- vâra dayanmış tabut DEVREK, (Milliyet) — Zon- guldak vilâyetine tabi kazalar içe risinde Devrek kazası maarif ve mektep yaptırma işlerinde çok ge- ri kalmıştır. Kasabanın en yakın köylerinde bile mektep binası bu- lunmamaktadır. Bazı yerlerde dört beş köyün iştirak ettiği mektep varsa da ba zı köylerden iki bazı bir saat mesa fede olduğu için çocuklar kışın değil, yazım bile gidememekte ve ilk tahsil çağlarından istifade ede medikleri için cahil kalmaktadır- lerle en kısa bir müddet nüne geçmek istiyen hükümet şimdiye kadar acınacak bir lâkay di ile ihmal edilen köylerde faali- yete baslamıştır. Dün Ukufkoz köyüne, yeni ge len Kaymakam Halk Fırkası ve Belediye reisi, üç aydanberi ça- vuşla idare edilen Jandarma kı mandanlığnayein gelen Yüzbaşı Zeki Bey, Maarif ve Ziraat memu ru, Maarif müfettişinden mürek- kep bir hey'et gitti, Heyete Kaymakam Bey riyaset ediyordu. Milliyet gazetesi namı- na beni de davet etmişlerdi. Ukufkoz o köyünde muhtar, (İşte mektebimi gösterdi. Bu mektepten ziyade her şeye benziyordu. Bir aralık Kay- makam Beyin: (Bunu al götür Mustafa Efendi, sen de yardım et, Devrek kazasmda köy mektepçi- liğine çökmüş olan kayıtsızlığı ben bununla görmüyorum.) Dedi. Muhtarm kaldırdığı şey, mek- tep odasının duvarlarına dayan- mış bir tabuttu. Köyün en havadar yerine mektep yapılması için ka- rar verildi ve mektep yeri kazık- larla ayrıldıktan sonra köylülerin memnuniyetleri içerisinde avdet edildi Galip FUAT Şu tozlu yollardan illâllah! İZMİT, (Milliyet) — Havala- rın günlerdenberi ya; sinden şehrimiz yolları ve bilhas- sa demiryolu tozdan geçilemiye- cek bir hale girmektedir. Bir de otomobil geçerse ne üst te, ne başla ve ne de hiç bir yerde hayır kalmamakta, dalga dalga toz bulutları havada çeşit çeşit he lezonlar çizmektedir. Şu yolların bir çaresine bakılmasını hiç de se bol bol su varken sulatılmasını Belediyemizden ricalarız. ———————— Çanakkale Jandarma mektebi mezunları Çanakkale Jandarma mektebin - den bu devrede 1400 jand. zun olmuş ve bunlar muhteli ve kazaların zabıta kuvvetleri meya- nma tayin edilmek üzere İstanbula gönderilmişlerdir. İstanbul zabıtaama bu efrattan 150 jandarma tefrik e miş ve bunlar dünden itibaren işleri ne başlamışlardır. İstanbul 5 me - i jandarmamızın kıy - in en mütebariz delil Macar sefirinin Ziyafeti (Başı | inci sahifede) ırka reis vekilleri, H: eti umumi kâtibi Numan Ri- fat Beyler Hariciye ve Macar sefare- ti grkâni hazır bulunmuştur. Ziyafe. Diye bir oda | Spor Kimler gidecek? l Atletizm Federasyonundan : | Ankarada cümhuriyet onuncu yılı mü- Bi, hakem ve idarecilerden ayın 24 ncü günü harcekt edecek olan- isimleri aşağıda yazılıdır. Bu zat- ların © gön saat 18 de Haydarpaşa is- tasyonunun Peronunda bulunmaları ve seyahat sekiz yün süreceğine nazaran herkesin ona göre tertibat almaları lâ- zundr. cek atlet, tenisei Türk Atletizm Federasyonu Atletler : Haydar, Sedat, Semih, Tevfik | Ziya, Ateş İbrahim, Cibat, Selim, o Karakaş, Mehmet, Sami, Ömer Besim, Hilmi, Mu fahham , Cemal, Küçük Besim, Suat, Fethi, Sudi, Naili, Feruzan, Mehmet Ali. Hakemler : Enis, Ekrem, Sezai Mümtaz, Rüştü, Rauf , Yusuf, Rabii Ali Riza, Prak, Istanbul Mıntakasından iki idareci. ayın 24 ncü günü hareket edecek ölan Tikte ilâve edilecek üç müsabık. Tenisciler : Suat, Sedat, Semih, Âhmet. Galatâsaray işi Galatasaray lisesine ait tahkikat evrakının Devlet Şürasından iade edil iğini yazmıştık. İdare heyeti mese- lenin tetkiki “ve tabiki için ayrı bir heyet ayırmıştır. Bu heyet tetkikatını bir ırla idare heyetine bildirecek ve idare heyeti de kararını verecektir, ACELE İYİ Tesviyeciler aranıyor İstanbula yakın bir fabrika için bu evsafta işçiler aramıyor. ve vesaik suretlerini ve talip oldukla- rı ücretleri havi talepnamelerinin Karaköy postanesindeki 1150 nu- maralı kutuya tevdileri. (8894) Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Bâbrali) Ankara caddesi No. 60 Gazeteri 10 unew yıl dönümünde bir çok istatistikler vardır. e olarak verilecektir. ayri lunduğu takdirde icap eden takat Takı zaferler ve bil Bu ahkâma riayet edilmemesi Ekrem | Beyoğlu Halkevinde eden | 4 terbiyesi . İstanbul Halkevi Reisliğinden! | İstanbul Halkevi Beyoğlu kasa (Tepobaşında Meşrutiyet caddesinde! | ki eski Y. M. C. A. binasında) 15-4 1933 den itibaren beden terbiyesi aliye başlamalı Ha çalmak trak etmek isteyenler her gün öğle den sonra mezkür binadaki idare m. muruza müracaatla şeraiti öğrenii kayıtlarını yaptırabilirler... İHTİRA İLANI (| “ Geriye tepen kısa namlulu otom$ | tik silâh ” hakkında istihsal olunan 2$ | 12-1931 tarih ve 1308 numaralı ihti beratı bu defa mevkii fiile konmak üz re ahere devrüferağ veya icar edileceği den talip olanların Galata'da Çinili Rıf m Handa Robert Feriye müracaa! ları ilân olunur. (8902) İ Devredilecek ihtira beratı | “ Cigaralara mahsus hususi kutular hakkındaki iht ihsal © edilmi olan 16 Eylül 1929 tarih ve 853 num ralı ihtira beratı üzerindeki bukuk b kere başkasma devir veyahut icara ve rileceğinden bu bapta — fazla alimi edinmek isteyen zevatın İstanbul'da, B çekapuda, Taş Hanında 43-48 numari larda kâin vekili HW. STOCK. efe diye müracaat etmeleri ilân olunur, | (5912) İstanbul ikinci icra memurluğundan: Mahcuz ve paraya çevrilecek Sandal Koltuk, masa vesaire gazino e birçok ev eşyası 25-10-9533. tarihind sasi 8 da Fenerbahçede kâin Belvü ot linde ikinci açık arttırma ile kat'i satıl yapılacağından taliplerin mahallinde b zır bulunacak memuruna 933-3117 det ya numarasile müracaatları ilân olunut sos | (8899) HAKİMİYETİ MİLLİYE 88 Sayfalık fevkalâde bir nüsha olarak çıkacaktır. İşimde nefis resimler, Grafikler we GAZİ Hazretlerinin Hakimiyeti Milliye gazetesine lutuf buyurdukları elyazıı bir re: HAKİMİYETİ MİLLİYE O gün gine 5 kuruşa satılacaktır. Muhtelif şehirlerde Hakimiyeti Milliye'yi etmek İsteyenler şimdiden Ankaradaki İdaresine müracaat etmelidirler, 1933 Teşrinievvelinin 29, 30 ve 31 inde kullanılacak elektrik Elektrik Şirketi, Cümhuriyet bayramı gecelerinde umumi ve hil susi donanma tesisatına İâzım olan bütün elektriği vermek için fe: tertibat almıştır. Maamafih Şirket ancak bu tesisatın evvelce bar dildiği veya müşteriye ait adi muaddit kudreti hadleri dahilinde bı temin edebilir, izle mülki besizmten rabe isikânları mekte nazarından evvelce Şirket tarafımdan tetkik olunması ve bunların vak sathı tesisat mütcahhitlerine yaptırılması lâzımdır. yalnız müsebbibi olan tesisata de &il tekmil bir mahalle donanmasının heyeti umumiyesine zarar vere bilir. Şirket ihbarnamelerin birinci Teşrinin 14 üne kadar gönderilmesi ni rica etmişti. Bu mühlet yine bu ayın 23 üne kadar temdit olunmuş” tur. ... e ri dam ve mağazaları mın tenviratını gece geç vakte kadar idame et i tavsiyeler kabul eden tüccarların bu hususi sarfiyal için lie saati 6 kuruşluk bir tenzilâtlı tarifeden istifade edecek lerini bu münasebetle hatırlatırız. de başka türlü bir güçlük damcağız artık ne içebiliyor, ne güle” biliyor, ne de başka bir şey yapabili- — Terpillindim. Toroli'dem kar. nımdan yedim. Hepiniz beni bırakı- ve ii diye inildiyordu. Karisi Hollywood'da ““ Iı,, denilen kadınlardandı. Ondan ucu- zu da cansağlığı idi. Anlaşılan Gra- nit, bu çamuru bir insan haline geti- rebilmek için delicesine © uğraşmıştı. Öyle olmakla beraber sevmeğe mah- küm olduğu mahlükun bir çamur pi çasmdan başka bir şey olmadığını da daima bilmişti. Donka — Bu kadar kıymetsiz şey için bu kadar azap fazla değil mi? diye dü- üyordu. Fakat asıl mühim olan aşktır, yek- sa aşkım taallük ettiği nesne değildir. bunu nefsinde çok kere, acı st- rette tecrübe etmişti. Granit | lâkırdı etmeğe başladığı zaman önünde nev'i- ma bir beşeri stırap cebennemi açıl- muş oldu. Sanki bir maden kuyusuna inmiş gibi oluyordu. Granit onu bu is- kence kuyusunun yolları, | şinde gezdiriyordu. Dala le. bep tanıyordu. Tanıdığı için de onu kolayca takip edebiliyordu. bir sürü bül havalar eti Ağustos böcekleri, stüdyonun ufa- cık çayırlarında bile ötüşüyorlar. Ka: pahı birer taşra istasyonlarma benze. yen sinema binaları arasında dişi ke- diler dolaşıyor. İtfaiye takımları nö- bet bekliyor. Lokanta gayet aydınlık. Hâlâ zar oyunu oynayanlar var. Stüd- yolarda gece hiç bir zaman tamam ol- maz. Kapıların üzerinde, kırmızı, ye- şil, beyaz müfrit dı e parlak ya- zılar var. Otomobillerin girdiği kapı zincirle kapanmış. Kapıcı, odasmdı oturmuş, ilk sabah gazetelerinin Gı nit hâdisesi hakkında yazdıklarını 0- kuyor. Geceyarısnı on dakika geçe bir 0- tomobil daha geliyor. Oliver Dent'in küçük otomobili. Arabanın | yorgun freni yanık kokuyor, radyatörden de buhar fışkırıyor. Fakat Oliver içki memiştir; kapıcı bu noktayı, istifham- kâr bir bakışla kaydediyor. — Oliver dağlarda yaptığı çılgınca bir gezinti- den dönüyor. Nereden geldiğini o da bilmiyor. Yılankavi; dar, ( asfaltarz yollardan geçmişti; geçtiği yerlerde muttasıl: “Dikkat! Tehlike!,, yazıl rile karşılaşıyordu. Yemek yememi ti, Mükellef surette kurulmuş bir sof- ranın, Rodoi işi çini kapların kendisi- içinde de biribirini kucaklamış çiftler vardı. Şehirden, şehrin “fazla belli sihir ve cazibesinden, ışıkla dan, kadınlarından, batâkhanel, den, dansinglerinden, zenci orkestrele rinden, ayyaşlıklarından uzaklaşma; kaçmış, geceleri, içki sis tehlikeli bir mıntaka içinde muştur, Otomobilinin mahırut Min geç geçti; bir isi hayvanların koşarak yoldan geçtükleri mırftakala- rek yeni gok yerlerde, sıra i mızı fenerler tehlikeyi ve uçurumu teriyordu; bir çok yerlerde tehlikeyi! gösterecek bir işaret bile yoktu; | bu olun, Deriyi uratabiliyordu: Faki neticede gene stüdyonun önünde du Sağ ayağı âdeta ölmüştü. Radya? yor in Elleri takallus etmişti Otomebil, tam “otomobillerin dur” ması mempudur,, ibareli levhanın asılı olduğu yerde durdu. Oliver etrafını görmez bir halde, süratle Dönka'nın köşküne kadar gil Donkayı bekle- mek için giydiği smeklsiğ'i BAİN çıka mamıştı, Tam İngilizvari bir itiyat sa ikasile, Hollywood halkınm geceleri beyaz fanile pantalonla oturmak tinden nefret ederdi. Makine gibi eli ni, örselenmiş gibi duran plastronuna (Arkası var) ye ği