15 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

15 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET ÇARŞAMBA, 15 RİNİSANI 1933 İSTANBUL VE TRAKYA ŞEKER FABRİKALARI | Türk Anonim Şirketinden: Fabrika mızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak zere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gil Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim (ınlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 alı Küp Şekerin Kilosu 39,50 kırılır, Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indiri senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. lira tenzilâttan istifade ederler. 5. iz mese t İstanbul'da Bahçekapıda Düren Vakıf Han. No. 40-30. Telgraf adresi : Yepodan MEMLEKETTE Bl Yeni bir hat daha açıldı $ DEVREK, (MI klasyonu ile Ba yet) — Kazamıza bağlı Yenite Nahi; kısık oarasımdaki hat açılmıştır. Me Bayrarımızın üçüncü günü yapılmıştır. Lokomotifin önünde Gazi Hazretle- "inim resimleri ve bayrak vardı. Köylüler trenin geçtiği gökülerek “Yaşasın Gazi, yaşasm İsmet Paşa, yaşasın ğurmışlardır., ANTALYA, yollara kısım kısım cümhuriyet..... diye, ntalya çarşısı muntazam hale kondu (Milliyet) — Size Antalyada yeni yapılan “öşe gönderiyorum. Tekmil Antalyanı n böyle ayı zim edilecektir. Devreklen nakledilen adliye memurları DEVREK, (Milliyet) — Bura ceza Nami Bey Akşehir müddeiumu- ine, bura müddeisi Geyve hâkim- in bura müstantiki © Vakfıkebir Müstantikliğine nakil ve terfi etmişler- dir. Bu adiiyeciler halka kendileri; *9k sevdirmiş, cümhuriyet adliyesinin Madelerini kolaylıkla köylüye ve hal- | ka aşılamış değerli insanlardı Memleketten uzaklaşmaları kasa- a tesasür uyandırmıştır. Devrekte cehaletle mücadele DEVREK, (Milliyet) — Devrek ka- Tlmda on allı yaşından kırk beş ya- Ma kadar okuma yazma O bilmiyen kalmaması için şiddetli mücadeleye başlanmıştır. Bu cümleden olarak i- kinci mektepte kadın ve erkeklere 4 İrshane açılmıştır. Günlerden beri İsvam eden halkı okumağa alıştırma iyot, mahalleler arasmda, çarşıda Rümayişle gezen talebeler, Kayma" kam Beyin sokaklarda kadınları halk derhanelerine davet etmesi halkı oku yağa çok ısındırmıştır. İkinci mektep- **ki halk dershaneleri bugünden itiba- çalışmağa başlamıştır. Devrekte gençlik DEVREK, (Milliyet) — Müddeiu- Müfit Beyin gitmesile reissiz talan Devrek Gençler Birliği bir kaç Tün kadar reis intihabatı için fırka Yinasında toplanacaktır. Gençler Bi İi bundan sonra faaliyetlerine aktır. Kuvvetli uzuvlardan mü- "ekkep olan gençler çalışan ve çalıştı ân bir klüp istiyorlar. emurundan; ber ber, terzi ve mu N anzozuna kadar gençlerle konuştum. “*Bsinin fikri klübün hemen açılması- » Anadolunun hemen hemen şasabası gibi güçlü ve kuvvetli genç- “* yetiştiren Devrek te idman yapmak ! in gençler canatıyorlar. Si in kısa bir zaman içe- ç "sinde faaliyete geçmesi lâzımdır. ber | Resimdeki gibi daha böyle üç cadde tan Bakırla altın değiştiren çingeneler DEVREK, (Milliyet) — Adapaza fından kazamıza gelen bazı çingene ler mahallelerde saf kadınları gülüne- cek ve acınacak bir şeki'de aldatımış- lardır, Bu çingeneler torbalarından çı kardıkları bakır tencere ve sahania: kadınları kandırarak altınla değiştir. meğe muvaffak olmuşlardır. Fakat çok şükür ki bu cinoğlu cin çingeneler büyük bir (değiştirme) ya parken akıllı in Bu hadise bana şu fıkrayı hatırlattı? Nasrettin Hoca eşeğ hoca da pey sürmeğe başlamı yet kendi eşeğini kendi para: Eve döndüğü zaman hoca merhumu karın kapıda karşılamış. “Kocacığım, demiş, bugün kaymak alıyordum, ka- pımın aralığından baktım, herif yarım okka kaymağı tartmakla meşgulken. usulcacık kolumdan giten bilezi çıkardım. Terazinin okka koydum... Kaymakçı görmedi. okka kaymak paranile bir. okkadan farla kaymak aldım.,, Hi ğını ensesine devire: Tekirdağlılar daha büyük vapur isteyorlar TEKİRDAĞI (Milliyet) — Seyri- sefain idaresi lâğvedilmezden evvel Te- kirdağı limanma haftada üç dört posta | vapur işlerdi ve bu hatta işleyen Seyri- sefain vapurlarından Bandırma Tekir. dağlılarm en çok sevmiş oldukları bir vapurdu, Gerek güverte yolcuları ve ge- | rekse kamara yolcuları için çok munta- zam teşhilâtı olan bü vapur ili ay var ki yeni devlet deniz yolları işletme mü. dürlüğünce Bartın hattına tahsis edil. miş ve limanımıza işlemek üzere Gerze isminde bir vapur verilmiştir. Halbuki kodın yaygarayı | Beyoğlu Halkevi voleybol birincilikleri Bütün Istanbul takımlarına açrk ola- Pak 17 teşrinisni cuma günü başlaya» | cak voleybol birincilikleri şehrimizin bel- li başlı spor hareketlerinden birini teş- kil edecektir. Yaş itibarile müsabakalar küçük, orta ve büyük olmak üzere üç katagori olacak ve her katagoride en yüksek sayı alan takım turnuva birinci- si olarak takım ve oyunculara mükâfat verilecektir. Müsabakalar Meşrutiyet caddesi N: | 45 Halkevi Beyoğlu kısmı jimanstk sa- lonunda yapılacaktır. Feriköy - Şişli idman yurdunun kupası li Feriköy — İdman yurdundan: Feriköy — $i #mi gayri federe spor klüpleri arasında cuhtalif semt sporcu gençlerinin yekdi- ğerile temasmı temin maksadile Feri- köyünde idman yurdunun yaptığı yeni sahada bir ve ikincitakımlar arasında bir kupa maçı tertibine karar vermiş- tir. İştirak edecek Idüplerin kayıt mua- melesi Feriköy — Şişli idman yurdu bi- | masında 15-11-933 tarihinden itibaren | bir hafta fmüddetle devam edeceğinden bu mütlidet zarfında her gün sanat 18 den 22 ye kadar ve cuma günü de öğle- den evvel müracaat olunması, Turmuva maçlarına iştirak edecek | klüp murahhaslarınm 13 er kişi olmak ü- zere bir ve ikinci takım oyuncularınm | idare heyetlerince musaddak fotoğrafla- Yını hamilen teşrifleri rica olunur. Kongreye davet Kasımpaşa İdübünden: İdare beye- tinde vuku bulan omünhalleri; yeni âza intihap etmek üzere n mensuplarının 20-11.933 pazartesi gü- nü sast 10 da birlik binasına gelmeleri rica olunur. Güreş birinciliği ISTANBUL, 14 (A.A.) — Güreş Federasyonundan: Cümburiyet bayramında Ankara - rapılmış olan Türkiye güreş birin ciliği müsabakalarının ferdi neticele- wwelce ilân edilmişti. Yapılan umu 1 inci İstanbul 15 puvan, Z inci Ankara 13 puvan 3 üncü Bursa 7 puvan 4 üncü Eskişehir 4 puvan Balkan güreş şampiyonası Bu sene yapılması mukarrer Bal - kan güre: vazgeçildiği hakkındaki neşri rine Güreş federasyonu umumi kâtibi Seyfi Cenap Bey Anadolu Ajansma su beyanatta bulunmuştur: “ — Balkan şampiyonasının yapıl- mâmas hakknda (verilen o bir karar yoktur. Yalnız federasyon, halkın çok rağbet gösterdiği bu nevi büyük organizaayonların icrasına müsait hir bina bulunmadığı nazarı dikkate ala- rak şampiyonanın talikini muvafık gör“ mektedir. Son Balkan şampiyonası, Macar ve İtalyan güreşçilerin ziyare- anasında vuku bulan intizame! lıklar, bütün bu müsabakaların hep » sinden daha fazla rağbet göreceği muhakkak olan ikinci Balkan güreş “şampiyonası organizasyonu etrafın - onu bir hayli düşündür - Bunun içindir ki bu müsabakalar, açık havada güreş yapılabilecek bir mevsime, meselâ nisana taliki cok mü- nasip olacaktır. Yoksa güreşlerin ic - rasımdan vazgeçilmesi mevzuu bahis değildir. İstanbul ikinci iflâs memurluğun- dan: Müflis Albuhayır Kohen efendi tarafından alacaklılarma her sene yüzde beşerden ve üç senede ö- denmek üzere yüzde onbeş konkor- dato teklif etmiş olduğundan bu cihetin ikinci alacaklılar toplanma- sında müzakere edileceği malüm olmak üzere ilân olunur. (9865) — — —— ——— — bu vapur küçük olmakla beraber arzu edilen eşyayı istiap edememekte ve ay- ni zamanda yolcular İstirahatları kat'- iyyen temin olunamamaktadır, Bu yüz- den tüccaranın şikâyetleri fazlalaşmak- tadır, Haftada iki güne münhasır olan bu vapurun bu hafta kâfi gelmediğinin nazarı ehemmiyete alınması (ve İimanı- mızı iktisadi vaziyeti itibarile daha mü- sait bir vapurun Devlet deniz yolları mü | dürlüğünce limanımıza tahsis edilmesi | gebrimiz ve civar kasabalar tüccaranı | tarafından istenilmektedir , İ İsmet Pş. Hz. (Başı 1 inci sahifede) dadır. Anlaşılıyor ki, Başvekilin Zonguldak ziyaretine şimdi za- man ve imkân bulunmuş oluyor. İktesat Vekili Mahmut Celâl B. ile Hâkimiyeti Milliye Başmu - harriri Falih Rıfkı Bey Başvekil Paşaya refakat edeceklerdir. Zonguldakta hazırlık ZONGULDAK, 14 (Milliyet) — Başvekilimiz İsmet Paşa Hazretleri Iktısat Vekilimiz Celâl Beyefendi le beraber Ege vapurile perşembe günü öğleyin Ereğliyi ve oradan Zonguldaği teşrif buyuracakları ha ber alınmıştır. Bu büyük müjde sev gili Başvekilimizi yıllardan ve ay - lardan beri en taşkin bir iştiyakla beklemekte olan Zonguldaklıları nçler içinde bırakmıştır. in memleketimize ayak bastıkları mutlu gün Zonguldağın ve Zonguldak maden kömür havza- amın en büyük İktisat ve tarihi bir dönüm günü olacak, ve o gün bü - tün Zonguldaklılar'yüce bir bay - ram gibi kutlulayacaklardır. İçten gelen derin sevinçler içinde şimdi - den her taraf donatılmağa ve kar- | sılama hazırlıkları yapılmağa baş- lanmıştır. Bedri Nadir şah © Nasıl öldürüldü? (Başı 1 ini sahifede) 10 dakika sonra ölmüştür. ANKARA, J4 (A,A.). — Efgan s6 faretinin bize verdiği malümata göre yeri Efgan hükümetinin dahil'e ve hariçte takip edeceği siyasetin ana hatları şu olacaktır: Dahilde her türlü şiddet ve inti - kam hislerinden uzak kalarak inti - zam ve asayişi temin, âlâ hazreti Na- dir Şah merhum tarafından çizilen ve Efgan milletinin ilerlemesini ve yük - ini gözeten siyasete devam edi- ici te de mevcut muahedelere riayete ve Efganistanm beynelmilel münasebetlerinin inkişa - fna çalışılacaktır. Taht etrafında Londra gazeteleri şu mütemmim malümatı veriyor: Kâbilde Efgan Kralın ölümünün siyasi mahiyette ği Bldiritmsektedir. Tahee el len Mehmet Zahir Hasın yerinde ka- labileceği şüphelidir. Efganistanda bir taraftarları olmakla beraber, ne imkân görülmemektedir. dir Şahın kardeşi ve elyevm Paris se- firi Veli Han, diğeri de bir parti rei- sidir. Maamafih her ikisi de şimdilik böyle bir maksatta olmadıklarını söy- demişlerdir. Üniversitede de- vam mecburiyeti (Başı 1 inci sahifede) mesinden sonra katiyetle taayyü cektir. Şimdilik, tasavvur edildi; göre fakültelerde saat 15 e kadar ta- lebenin derslerde bulunması lâzım gel mektedir, Birçok talebe, kat'i şeki anlaşıldıktan sonra, devam mecburi - te rektörlüğüne mü Yaptığımız tahki öre, Üniversite talebesinin pek çoğu maişetlerini yüksek tahsillerini yapmak için hariçte bir iş le meşguldürler, . Dr. A. KUTİEL Karaköy, Topçular caddesi No, 33 (9334) 8076 İstanbul İkinci iflâs memurlu. ğundan : Müflis Balık avcılığı şirketine ait ve Anadolu hisarmda Ahmet bey nezdinde bulunan balıkçılığa mü- teallik manyat vesaire açık arttır- ma suretile 23-11-933 perşembe gü nü saat 11 de mahallinde satılaca- ğımdan isteyenlerin Anadolu hisa- | rında Ahmet Bey yalısı civarında | bulunmaları ilân olunur. £ (9866) İstanbul, in temamını Şeker Telefon No. l merbut kıtaat ve müessesat ih- | tiyacı için alınacak olan 450 ton una teklif olunan fiat paha lı görüldüğünden 16-11-933 perşembe günü saat İdtepa- zarlıkla satın alınacaktır. Şart namesini göreceklerin her gün İ | Merkez oKumandanlığına' İ | ve pazarlığma gireceklerin ! belli saatinde Merkez Satınal- ma Komisyonunda hazır bu- lunmaları. (544) » (6281) | Harbiye ve merbuti mek- | İ tepler ihtiyaci için 7000 kile | i kesme ve 4000 kilo çubuk ma- | karna ile 1500 kilo arpa ve 500 kilo tel şehriye 16 Teşrini-; sani 933 perşembe günü saat | 14 te aleni münakasa ile alı- | nacaktır. Taliplerin belli saâ- tinde teminatiarile o birlikte | Merkez Kumaridanlığı Satın- | alma Komisyonuna gelmeleri. (479) (5825) 3120 # Kuleli mektebi ihtiyacı için | | 2450 çift tire çorap 19-11-5933 Pazar günü saat 5te aleni münakasa ile alınacaktır. Nü- mune ve şarinamesini göre- İ ceklerin her gün ve taliplerin belli saatinde (o teminatlarile Merkez Kumandanlığı Sa tmalma Komisyonuna gelme- | leri, (482) | Kuleli lisesi ihtiyacı 3451 adet yün fanila 19-11-! 933 pazar günü saat 15 te ka palı zarfla almacaktır. Nümu | ne ve şartnamesini görecekle- rin her gün ve taliplerin belli ! İ saatinde teminatlari ile Mer- | kez K. Satmalma komisyo- nuna gelmeleri. (481) (5849) . 8123 Merkez Kumandanlığına | bağlı kıt'at ve müessesat ihti yacı için (03000 kilo Sirke 15-11-933 çarşamba günü saat 14,30 da aleni münakasa ile alınacaktır. Taliplerin belli saatte Merkez K. Satın alma komisyonuna müracaatları. (483) (5847) 8127 Maltepe Askeri Lisesi ihti- yacı için 300 metre nevresim- lik ve 1600 metre yatak çar- saflık bez 16-11-5933 perşem be günü saat 16 da aleni mü nakasa ile alınacaktır. Talip lerin belli gün ve saatinde Merkez K, Satm alma Komis- | yonuna gelmeleri, (486) (5865) 4128 ... İstanbul Levazım Yollama Müdürlü ün vesaitleri kâfi gelmediği zamanlarda nakli- yatm temini için Mayıs 934 ni- hayetine kadar muhtelif (o za- manlarda tutulacak vesaitin ki! ralanması 22-11-933 çarşamba! günü saat 14 te aleni münaka sa ile yapılacaktır. Şartname sini göreceklerin her gün mü- nakasasına iştirâk edeceklerin belli saatinde Tophanede Mer- Kumandanlığı Satınalma omisyonunda hazır bulunma ları, (488) (5894) 8152 | ... İ o Askeri Baytar Tatbikat mek İtekinde bulunan 838 parça Ce-- rahi âlatın galvanizlenmesi İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule ren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteri ye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesıbma gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelini; peşin ödeyenler vagon başına beş 24410. 5904 Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel, 42365 Sirkeci Mühürdar zade han Tel.:22740 Karadeniz Sür'at Postası Ege vapuru 16 ikinci “Teşrin Perşembe tam saat 18 de Galata Rıhtımından kalkar gidişte İ- nebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize ve Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar ve Polataneye uğrar. (6284) Mersin Sür'at Postası Anafarta vapuru 17 iki Teşrin Cuma saat 10 da rhtımından kalkar gidişte İz- mir, Antalya, Mersin, Payas'a, dönüşte bunlara ilâveten Alan- ya ve Küllüğe uğrar. (6282) Ayvalık Aralık Postası Antalya vapru 15 İkinci Teş- rin Çarşamba saat 17deİdare Rıhtımından kalkar. Perşembe postaları kaldırılmıştır. (6285) Badema : Mudanya postaları Cuma, Pazar, Salı günle- ri yapdacaktır. Badema : Bandırma postaları Cumartesi, Pazartesi, Per- şembe günleri yapıla- caktır. Buhafta “Ad. nan” vapuru tahsis edil miştir. Badema : Bartın postaları Pa- zar, Perşembe günleri yapılacaktır. Pazartesi postaları gidiş ve dönüşte Akçaşehire uğrayacaktır, - Karabiga postasına her çarsamba “Bandırma” vapuru kaj- kar, (6283) VAPURCULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22928 MUDANYA YOLU BARTİN vapuru 16 Teşrinisani Perşem- be saat 9,5 te Galata rıhtımından Mudanya'ya gidip gelecektir. Yeniköy sulh İcrasından: Bir borçtan dolayı mahcuz bir aynalı Sardirop bir pirinç karyola 2 koltuk 6 Sandaliye bir takım bir halı 21 teşrinisa- ni 933 sak günü saat 10 da Küçük Mus- tafapaşada Molla Hüsrev mahallesinde Ka nı Sıcak sokağında 5 No. lu hanede aç'k artırma ile satılacağından almak isteyen- Jerin hazır bulunmaları ilân olunur. (9851 1 ci iflâs memurluğundan : Kuzğuncukta vaki ezcayi tibiye ve kimyeviye fabrikasının mülkiyeti ve arazisi ve içindeki makine ve alat ve edevat ve motorları pazar- lıkla satılacaktır. Talip olanların bu baptakisşeraiti anlamak ve tek- liflerini bildirmek üzere bu günden itibaren mahı halin 20 nci gününe (dahil) kadar her gün saat 13 ten 14 te kadar memuriyetimize mü- racaatları ilân olunur. (9863) ——— ZAYI — 52 sicil numerolu arabacı lık chliyetnamemi kaybettim, Yenisi a- lınacağından hükmü £ yoktur. Arabacı Sadık, (9853) 20-11-933 pazartesi günü saat 14 pazarlıkla yaptırılacaktır. Şartnamesini göreceklerin her gün ve taliplerin belli saatte te minatlarile Tophanede Mer kez Kumandanlığı Satmalma Komisyonuna gelmeleri. (524) (6160) 8402